Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apparat.se är inte att rekomendera!

63 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 november 2002 - 13:43

Unregisteredb6a814c1
  • Unregisteredb6a814c1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Avslutat, tack för att ni fördärvade inlägget.

#2

Postad 07 november 2002 - 13:48

Unregistered9225c452
  • Unregistered9225c452
  • Veteran

  • 1 571 inlägg
  • 0
Välkommen till forumet.

Jag kan också tycka att deras svar var väldigt lustigt. Jag förstod precis vad du menade i ditt mail. Det här med rabatten tycker jag inte e så konstigt, du har redan ett lågt pris som du försöker pruta ytterligare. Går man till HiFiklubben så ger dom inte heller någon speciell prutmån. Och sen det här med leveranstiden, dom beställer allt så vitt jag vet från utlandet därav reserverar dom sig med tre veckors leverans.

#3

Postad 07 november 2002 - 13:55

Unregistered6a2ce6a0
  • Unregistered6a2ce6a0
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0
Mitt tips är att du ringer upp och pratar med dem istället. Då är det MYCKET lättare att förhandla till sig bra priser!!

#4

Postad 07 november 2002 - 14:01

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Det kan ju hända att de missuppfattad dina frågor, lite svårt att fråga - vad menar du i ett mail. Mitt tips ring istället när du har så många frågor på en gång. Sedan finns allt på deras hemsida. Varför inte kolla där istället? Jag har då inte haft några problem när jag har hnadlat av dom. Kan varmt rekommendera dom!

#5

Postad 07 november 2002 - 14:04

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

  • 1 104 inlägg
  • 0
Du fick ju svar på alla de frågor du ställde...

#6

Postad 07 november 2002 - 14:06

Unregisteredb401a7ad
  • Unregisteredb401a7ad
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Hej Mikael!

Jag har ingen aning om hur pass seriösa de är på apparat.se, eftersom jag aldrig handlat med dem, men jag tycker din dom är ganska hård och dessutom väldigt snabb!

En rabatt på fem procent är väl inte så illa när du inte handlar för mer än runt 30 000! Framförallt inte med tanke på att de verkar ha låga ordinarie priser! Dessutom bör du nog knappast se det som deras slutbud; i en förhandlingssituation ger man väldigt sällan ett "slutbud" till att börja med.

Återkom gärna när du fått svar på ditt nästa mail!

/Martin

#7

Postad 07 november 2002 - 14:08

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Jag tycker att 5% rabatt på redan låga priser var väldigt juste.
Ett gnälligt inlägg, helt utan grund måste jag säga. [};)][;)!]

#8

Postad 07 november 2002 - 14:09

Unregistered7aedc556
  • Unregistered7aedc556
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
--"Yamaha är liksom de flesta av våra produkter köpta från olika länder inom EU."--

Kan vara värt att beakta att alla varor ej kommer ifrån EU.
M.a.o. Det här med garantier kan vara VÄLDIGT varierande på produkter.

(känns som om jag har fått på tassen för liknande uttalande innan, intressant att läsa ditt mail)

#9

Postad 07 november 2002 - 14:10

Unregisteredb6a814c1
  • Unregisteredb6a814c1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
På fyndbörsen fick en god vän till mig över 35% rabatt på sina Yamaha varor. Skall bli intressant att se hur fyndbörsen svarar i ärendet.

Apparat.se tänker jag inte beblanda mig med ifråga om köp, dom verkar varken seriösa, eller villiga att sälja. Jag som kund, skall inte behöva dra informationen ur säljaren.

#10

Postad 07 november 2002 - 14:13

Unregistered44f7d5ec
  • Unregistered44f7d5ec
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Pruta priser via email är inge bra, sedan tycker jag att apparats priser är bra för att vara svenska priser. Så det är ju klart att det kanske inte går att pruta så mycket.

Sen är det trist att en del siter är lite väl jobigga att ha att göra med. Om man tex skickar en lista till mediacheckpoint ang priser går detta betydligt snabbare.

För två veckor sedan mailade jag till en dansk butik som säljer MA och hörde gott om dem genom folk på forumet. Jag frågade om högtalarna fanns inne då svarade dom att dom fanns inne och bad mig skicka in pengar till deras bank konto. Visst jag satte in pengar på deras konto och väntade på min vara. Jag skickade ett nytt mail för att kolla läget. Då fick jag ett nytt svar som berättade för mig att högtalarna tagit slut och dom bad mig sätta in mer pengar då dom nya högtalarna kostade 2000:- danska mer !!!

Sur som jag blev så bad jag retur av mina pengar och för fyra dagar sen skickade jag detta mail. Och har sen dess inte hört något från butiken eller sett något av mina pengar. I tidigare mail sa butiken att dom hade ett par som väntade på mig, snacka om att ha blivit lurad !

Verkligen dålig service kommer aldrig att köpa någon från denna butik.

Sorry gled ifrån ämnet lite men ville bara dela med mig av lite dåliga erfarenheter. Men summan blir att jag kommer nog inte att handle från nät butiker eller andra butiker utomlands.

#11

Postad 07 november 2002 - 14:14

Fluffy
  • Fluffy
  • Veteran

  • 1 653 inlägg
  • 0
Tycker inte det är skambud med tanke på deras redan låga priser. Yamaha täcks mig veterligen av Europagaranti, mao kan du få garantireparation i Sverige. 3 veckors leveranstid fattar jag inte att du ens kan med och klaga på?!
Däremot är projektorsvaret lite bristfälligt, men Carl Gustavsson kan ha missuppfattat, läst fel eller liknande på din fråga.
Du får också veta att du kan få alla varor inom tre veckor.

Tycker inte svaret är något att bli irriterad över som du verkar ha blivit. Jag anklagar dig inte för att ha fel, utan ger bara min syn på saken. Och tycker du inte om sättet du blir behandlad på så kan du ju alltid försöka handla billigare någon annanstans. Finns ju många handlare som säljer märkerna du söker.

#12

Postad 07 november 2002 - 14:21

Unregisteredb6a814c1
  • Unregisteredb6a814c1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag väntade mig starkt, att folk skulle ansee mig som dömmande, och gnällig.

Men med tanke på att andra företag redan givit mig mer rabatt, än vad apparat gjort, trotts deras låga importprisvaror. Enligt uppgift har svenska grossister enormt mycket högre pris än importerade varor, mestadels p.g.a. garantikostnaden, grossistens förtjänst.

Jag tycker absolut inte att det 5% rabatt är rimligt, med tanke på vilka långa väntetider jag som kund får stå ut med vid garantiärenden. Även supporten verkar gravt begränsad, vad gäller apparat.se, eftersom jag även ringt dom och frågat dylika frågor, i kompisars ärende, innan detta mailet skickades iväg.

#13

Postad 07 november 2002 - 14:40

Unregistered2785219d
  • Unregistered2785219d
  • Lärjunge

  • 420 inlägg
  • 0
Håller med sKalman,

Det är väl inget att elda upp sig över. Varför skulle någon handlare dra ner byxorna i rabatt, bara för att någon har ställt en fråga via e-mail? Skall det prutas, skall det göras antingen personligen eller minst över telefon. Garantin tycker jag Du fick ett väldigt tydligt svar på.

Mvh
Joel

#14

Postad 07 november 2002 - 14:45

Unregistered39b3b729
  • Unregistered39b3b729
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Jag anser som flera andra, handlar man för den summan så RINGER man och pratar med dom med en gång. Förhandla priser per e-post är dömt att misslyckas.

Sedan så tycker jag att du har en ton i ditt mail som är lite märkvärdig:
quote:
Eftersom ordern hamnar på över 30 000:-
så förväntar jag mig ett snabbt och utförligt svar!

Känns lite som om du förväntar dig att bli behandlad som en kung... Ska dom lägga undan allt dom har för händerna och ägna all tid till dig eller? [;)] Dom gör nog så gott dom kan.

Samtidigt avslutar du brevet lite väl krystat:
quote:
Med Vänligt Sinnade Hälsningar


Det var mina direkta synpunkter på det hela.

mvh

#15

Postad 07 november 2002 - 15:00

Unregistered3215e407
  • Unregistered3215e407
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Tycker hela det här inlägget verkar väldigt suspekt. Att som första inlägg du gör på forumet som ny medlem smutskastar ett företag verkar väldigt märkligt, om du var seriöst intresserad är det rimligare att du varit aktiv en tid och frågat om olika produkter på forumet och diskuterat.
Du använder dig av en anonym e-mail adress i din kontakt med företaget men du väljer att signera ditt mail med företaget du säger dig arbeta på "topsonic" (lustigt förresten då jag söker på detta namn på t ex google.com och inte får en enda träff, topsonic tyskland finns bl a och tillverkar saker för flygplan...)

Nej jag tror du är en fake hela du. Förmodligen blivit upprörd över att apparat.se håller så låga priser...

Ditt inlägg får motsat verkan, det blir apparat.se jag handlar av i fortsättningen.

#16

Postad 07 november 2002 - 15:06

Unregistered8e6bcb81
  • Unregistered8e6bcb81
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
"Men med tanke på att andra företag redan givit mig mer rabatt, än vad apparat gjort, trotts deras låga importprisvaror."

Jag förstår ej din resonemang. Du får "mer" rabatt av andra företag ÄN Apparat som du medger de redan har låga importprisvaror och får ej ut lika mycket rabatt som de övriga företag som har mer pålägg än vad apparat har.

Har andra företag du skickat svarat ALLT på ditt mail? Eller tar du upp just Apparat av nån anledning? Gör som en vanlig svensk gör, fixa offert, ta den som är billigast.

Jag tycker att 3 veckor's lev. tid är mycket snabbt. En "god vän" köpte Audio Pro Diamond Black, 11757(osäker) kr med DVD-spelare. Fick vänta 2½ veckor. Det är normalt.

#17

Postad 07 november 2002 - 15:16

Unregistered39b3b729
  • Unregistered39b3b729
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by toyoda
Tycker hela det här inlägget verkar väldigt suspekt...

...Du använder dig av en anonym e-mail adress i din kontakt med företaget men du väljer att signera ditt mail med företaget du säger dig arbeta på "topsonic" (lustigt förresten då jag söker på detta namn på t ex google.com och inte får en enda träff...


Håller fullständigt med! Det luktar knäppt/suspekt.

Om denne person nu är s.k. "IT Manager" så borde han ju kunna stava sitt förnamn rätt i sin E-post-avsändare [;)]
quote:
From: Miakel Odersfelt <[email protected]>


Adressen till företaget han jobbar på borde ju vara http://www.tseb.com om det är så stort som man får intryck av. Det existerar som sagt inte.

Ursäkta, men det här är en person som vill verka lite märkvärdig. Det är känslan jag får...

mvh

#18

Postad 07 november 2002 - 15:29

powerkjell
  • powerkjell
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Säljer man likt El-giganten en större ansenlig mängd av en vara tycker jag det är mycket gott att prestera 5% rabatt på så pass låga ordinariepriser, som i detta fallet. 30.000 är inget belopp som ger vare sig säljare eller andra konsumenter skrämselhicka.

Nä, kritik mot säljare finns det gott om. Se på kunderna istället. Det finns samma kålsupare där...

#19

Postad 07 november 2002 - 15:37

Unregistered6e3ab98f
  • Unregistered6e3ab98f
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Utförliga svar på exakt varje fråga, och en uppvisning av välvilja genom att erbjuda 5% rabatt redan vid första mailet. Jag kallar mikaeloder en lirare.

#20

Postad 07 november 2002 - 15:54

Unregistered54f3d098
  • Unregistered54f3d098
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Ruggigt fascinerande är det. Först gnäller folk att priserna är för dyra, och då säger dom att "äh, ja bryr mig inte så mycket om service, så länge det är billigare"

Nu när en har fått uppleva hur det är att få grejor billigare, men med sämre serivce, då ######r är det gnäll. Han ska ha både superservice och skitbilliga priser. Fan, inte nog med det, han ska ha ännu billigare än billigast?

Du kan inte äta kakan och ha kvar den.

#21

Postad 07 november 2002 - 16:11

Remote
  • Remote
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Ser inget annat syfte med mikaeloder´s inlägg än att smutskasta ett företag helt utan egentliga grunder.

#22

Postad 07 november 2002 - 16:23

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by powerkjell
Säljer man likt El-giganten en större ansenlig mängd av en vara tycker jag det är mycket gott att prestera 5% rabatt på så pass låga ordinariepriser, som i detta fallet. 30.000 är inget belopp som ger vare sig säljare eller andra konsumenter skrämselhicka.

Nä, kritik mot säljare finns det gott om. Se på kunderna istället. Det finns samma kålsupare där...


Kunde inte ha sagt det bättre själv! [;)]

#23

Postad 07 november 2002 - 16:36

Unregistered916b61c2
  • Unregistered916b61c2
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag fick nyligen min Denon-stärkare från Apparat.se och tycker de har varit OK.
Det tog dock 5 dar längre än de utlovade 3 veckorna innan jag fick den men har sett att andra(i olika forum) som beställt samma vara från Tyskland har fått vänta längre ändå.

Som sagt lite självkritik kan vara på sin plats
/Pupe

#24

Postad 07 november 2002 - 16:43

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

  • 2 891 inlägg
  • 0
Vill man verkligen veta något måste man nog fysiskt prata med någon...

Det enda negativa som jag kan se från apparat.se sida är att det tog 3 dagar för de att svara på ditt mail. Annars tycker jag att 5% rabatt var relativt generöst...

#25

Postad 07 november 2002 - 16:43

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

  • 1 665 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by toyoda
Tycker hela det här inlägget verkar väldigt suspekt. Att som första inlägg du gör på forumet som ny medlem smutskastar ett företag verkar väldigt märkligt, om du var seriöst intresserad är det rimligare att du varit aktiv en tid och frågat om olika produkter på forumet och diskuterat.
Du använder dig av en anonym e-mail adress i din kontakt med företaget men du väljer att signera ditt mail med företaget du säger dig arbeta på "topsonic" (lustigt förresten då jag söker på detta namn på t ex google.com och inte får en enda träff, topsonic tyskland finns bl a och tillverkar saker för flygplan...)

Nej jag tror du är en fake hela du. Förmodligen blivit upprörd över att apparat.se håller så låga priser...

Ditt inlägg får motsat verkan, det blir apparat.se jag handlar av i fortsättningen.


Kan inte mycket annat än att fulständigt hålla med toyoda i det han skriver.

#26

Postad 07 november 2002 - 16:48

Unregistered6550bbde
  • Unregistered6550bbde
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
om jag minns rätt från juridiken så är garanti inte ngt som enligt lagen måste finnas...

mvh Andreas

#27

Postad 07 november 2002 - 17:08

Unregistered8e461241
  • Unregistered8e461241
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
"TopSonic Electronic Bankingsecurity USA/Sweden" låter väldigt uppdiktat.
Jag får också känslan av att "någon" vill vara lite märkvärdig.

"Eftersom ordern hamnar på över 30 000:- så förväntar jag mig ett snabbt och utförligt svar!"
Dom får väl beställningar på över 30.000:- varje dag eftersom det är ungefär vad man får pynta
för en projektor. Dessutom tycker jag att imponerande att han lovade 5% direkt.

#28

Postad 07 november 2002 - 17:23

Unregistered2ee910b9
  • Unregistered2ee910b9
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Fick min beställning igår från apparat.se. Vid första kontakten skulle det ta 2 veckor, men sen har det blivit mer och mer och det tog nu 6 veckor innan jag fick dom. Värdelöst helt enkelt. Var tvungen kontakta dom hela tiden för att få veta vad som hände...

Nu var jag den första (?) som fick kompensation vilket innebär att dom ska betala tillbaks (jag betalade i förskott) 10% av summan på mitt konto. Det lovade dom för 3 veckor sen, men än har jag inte sett röken av några pengar!!!

Ok, dom har bra priser, men frågan är om det är värt allt besvär. När jag får mina pengar blir det 30% billigare än att köpa högtalarna lokalt (oprutat), men jag vill inte veta hur besvärligt det blir om prylarna börjar krångla!!

USCH OCH FY APPARAT!! ... hoppas det var en engångsföretelse för risken är att jag beställer resten av mina prylar där ändå, fattig som jag är... ;)/

#29

Postad 07 november 2002 - 17:26

Unregistered9d8d5784
  • Unregistered9d8d5784
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Jag tycker brevet hade en stroppig och pubertal ton.

Du fick ju svar på allt du frågade om resp. anvisningar att titta på hemsidan.

Hur kan du veta att ordern kommer att uppgå till minst 30.000 utan att känna till priserna?

3 veckors leveranstid är väl inget att tjafsa om. Vill du ha prylarna direkt så är det väl bara att knata ned till en märkeshandlare och hala upp lädret.

Hela ditt inlägg var bara tjafsigt och fjantigt och jag fattar faktiskt inte vad du är ute efter!

/E

#30

Postad 07 november 2002 - 17:41

Unregisteredb6a814c1
  • Unregisteredb6a814c1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Det som jag nu ryggar mot är era dommar mot mig, syftet med hela inlägget var att få en vinkel på hur företag reagerar vid förfrågningar och mail. Samt få en analys utav hur support, garanti, prisärenden, grossistpriser, skillnader på företagen och sisst men inte minst, samla åsikter angående det så allmänheten kan får en blick av hur grym internetkonkurensen faktiskt är.

Men Istället fick jag bara påhopp, och grovanalyster där all tid kommer gå åt till att försvara mig själv, och mitt sätt att skriva inlägg. Försöken att göra mitt inlägg helt meningslöst, varför? Skulle inte förvåna mig om anställda på apparat.se är aktiva här, det känns suspekt iaf.

Och att jag skulle vara fejk, vad har det med hela saken att göra? Att jag använder min hemadress när jag beställer varor, vad vore det för konstigt med det? Och jag stavade mitt namn fel, gör du aldrig det kanske? Jag heter iaf Mikael. Företaget jag jobbar på har inget färdigt koncept ännu, utan är bara en våghalsigt "vid sidan om" jobb. Vill du veta var jag är född, och var jag bor också kanske?

Men visst, lite svar på frågor som håller klass också:
Det är lagstadgat att 2års garanti gäller vid internethandel i sverige.

Jämföreslen var mellan apparat.se (fd konkursnoterade bluemarx) och fyndbörsen. Eftersm fyndbörsen håller minst lika låga priser som apparat gör, vore det konstigt att fyndbörsen kan ge större paketrabatt vid mängdbeställning än vad apparat.se kan göra. Även Factory-outlet ger större mängdrabatt än apparat.se, iaf vid såna stora beställningar. För logiken ligger i att ju mer man beställer, ju mer känar butikerna, och ju mer dom tjänar ju mer kan dom dra ner på priserna. Bättre sälja än att inte sälja alls! Att förlora en stor beställning, är ingen bra affär för ett butik överhuvudtaget, utan snarare en förlust!

Nu kanske ni förstår mitt sammanhang i det hela. Vägarna till hur vi konsumenter kan tjäna mer på köpen, och ändå ha förståelse för företagens sitts. Inget företag är det andra likt, dom börjar lågt, men växer sen fort när dom håller inne på priserna och ger kunden mindre än den kan få.

Kunder är det värsta som finns, eller hur?

/Mikael Odersfelt

#31

Postad 07 november 2002 - 17:47

Unregisteredb6a814c1
  • Unregisteredb6a814c1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
ziquote:Originally posted by Yokel
Fick min beställning igår från apparat.se. Vid första kontakten skulle det ta 2 veckor, men sen har det blivit mer och mer och det tog nu 6 veckor innan jag fick dom. Värdelöst helt enkelt. Var tvungen kontakta dom hela tiden för att få veta vad som hände...

Nu var jag den första (?) som fick kompensation vilket innebär att dom ska betala tillbaks (jag betalade i förskott) 10% av summan på mitt konto. Det lovade dom för 3 veckor sen, men än har jag inte sett röken av några pengar!!!

Ok, dom har bra priser, men frågan är om det är värt allt besvär. När jag får mina pengar blir det 30% billigare än att köpa högtalarna lokalt (oprutat), men jag vill inte veta hur besvärligt det blir om prylarna börjar krångla!!

USCH OCH FY APPARAT!! ... hoppas det var en engångsföretelse för risken är att jag beställer resten av mina prylar där ändå, fattig som jag är... ;)/


Tja, vad ska jag säga. Någon som har råkat ut för samma som mina vänner helt enkelt.

Jag är inte riktad MOT apparat.se, jag vill bara att folk ska insee att man kan inte sköta ett företag på ett vis där kunden hamnar sist i kön, och företaget först!

#32

Postad 07 november 2002 - 17:52

Unregistered39b3b729
  • Unregistered39b3b729
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Jag förstår i alla fall inte varför du hetsar upp dig över svaret från apparat.se? Än en gång, RING till dom och prata på vanligt vis! Det är mitt tips. Risken att det blir missförstånd ang felformulerade mail är stor.

Det är ju bara att se här på forumet vilka missförstånd det kan bli [;)][;)]

mvh

#33

Postad 07 november 2002 - 18:05

Remote
  • Remote
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Och jag förstår fortfarande inte varför du säger att du INTE är riktad mot Apparat med tanke på den rubrik du valt.

Kanske hade jag tur, men jag skulle ge Apparat högsta betyg efter mitt köp därifrån. Allting sköttes smidigt och proffsigt, från mina frågor till köp och leverans.

#34

Postad 07 november 2002 - 18:45

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Tycker du är alldelles för hård i din dom. Bortsett från paketpriset fick du väl svar på det mesta. Och fem procents rabatt är väl bra när de ändån har så billiga priser. Kritisera dig själv också isåfall för ett taffligt skrivet brev med div meningsbyggnads fel och en hel del felstavningar.

#35

Postad 07 november 2002 - 19:03

Unregisteredbaa98e7f
  • Unregisteredbaa98e7f
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
Om jag förstått det rätt så är det alltså företaget TSEB, TopSonic Electronic Bankingsecurity USA/Sweden, som ska köpa in utrustningen.
Borde inte Mikael skicka en vanlig offertförfrågan? Tycker att ovanstående förfaringssätt verkar vara lite väl "informellt" för en IT-chef på ett multinationellt företag inom elektronisk banksäkerhet.

#36

Postad 07 november 2002 - 19:43

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
Undrar hur mycket rabatt man borde få om köper en helikopter för hundra miljoner? 75%??? Om man köper ett JAS-plan kanske man får fem tillbaka? I rabatt??

Knas!

#37

Postad 07 november 2002 - 20:14

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
Ingen här som har erfarenhet av att _handla_ från apparat.se ?

#38

Postad 07 november 2002 - 21:10

Unregistered39b3b729
  • Unregistered39b3b729
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by dgordon
Ingen här som har erfarenhet av att _handla_ från apparat.se ?


Om du läser inläggen så kan du läsa om 2 stycken som har handlat därifrån.

mvh

#39

Postad 07 november 2002 - 21:58

Unregistered54cd6bc7
  • Unregistered54cd6bc7
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag har handlat själv från apparat.se
Då köpte jag en Yamaha förstärkare från dom eftersom dom var just då billigast i landet med just den, priset var 5595kr exklusive frakt.
Leveranstiden skulle vara 3 veckor eftersom produkten var slut.
MEN jag fick recivern efter "bara" 1 vecka iallafall, det tyckte jag var jättebra av dom och jag är helnöjd med den butiken och kommer att handla och rekomendera den butiken i fortsättningen....

#40

Postad 07 november 2002 - 22:30

Unregisteredbaa98e7f
  • Unregisteredbaa98e7f
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
sKalman: Köper man Gripen-plan brukar den svenska regeringen se till så att svenska företag gör stora motköp av dig.

#41

Postad 08 november 2002 - 00:00

powerkjell
  • powerkjell
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Att det skulle finnas anställda på APPARAT som under pseudonym försöker vinna folks förtroende eller kanske agg mot Dig, är en konspirationside som jag finner lite rolig. Må vara att du känner dig pressad av all kritik här på forumet, men det var ändå ett övertramp (bland andra).

Det känns nästan mer troligt att Du skulle vara en butikssäljande konkurrent som vill lägga en snara kring den nätbutik du inte kan konkurrera mot... Äh, nej det låter precis lika illa.

Moderatorer (Nin m.fl.) Det här ämnet resulterar bara i pajkastning. Ni kanske ska ta bort det från forumet och låta saken bero?

#42

Postad 08 november 2002 - 00:29

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

  • 967 inlägg
  • 0
[email protected] >> Det har du ju rätt i! Kanske regeringen kan gå in och tvinga apparat.se att köpa grejjer av mikaeloder?

powerkjell >> Även om pajkastning kan vara kul så håller jag med dig och passar samtidigt på att be om uräkt för mitt senaste inlägg. Dags att stänga denna tråd.

#43

Postad 08 november 2002 - 00:56

Unregistered15cebda7
  • Unregistered15cebda7
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Är mycket nöjd med apparat, varan jag beställde kom efter bara 9 dagar istället för 3 veckor.

#44

Postad 08 november 2002 - 12:05

Unregistered54235bc0
  • Unregistered54235bc0
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by ravamovo
Jag har handlat själv från apparat.se
Då köpte jag en Yamaha förstärkare från dom eftersom dom var just då billigast i landet med just den, priset var 5595kr exklusive frakt.
Leveranstiden skulle vara 3 veckor eftersom produkten var slut.
MEN jag fick recivern efter "bara" 1 vecka iallafall, det tyckte jag var jättebra av dom och jag är helnöjd med den butiken och kommer att handla och rekomendera den butiken i fortsättningen....


Fel ;))

5495:- hos fyndbörsen, från svenska grossister, och 1dags leveranstid :oD

Vad handlar denna diskussion om då? *vilse*

#45

Postad 08 november 2002 - 12:07

Unregistered54235bc0
  • Unregistered54235bc0
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
*skratt*. Jag kom på en rolig sak!
Det kanske är apparat.se som är mikaeloder?
För dom flesta verkar ju försvara apparat.se som om dom vore gudar [;)]

#46

Postad 08 november 2002 - 13:58

Remote
  • Remote
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
ZiroX, hur vet du VILKEN Yamaha förstärkare ravamovo köpte och VAD den kostade på Fyndbörsen då?

*dags att stänga tråden!!*

#47

Postad 08 november 2002 - 14:20

Unregistered54235bc0
  • Unregistered54235bc0
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Remote
ZiroX, hur vet du VILKEN Yamaha förstärkare ravamovo köpte och VAD den kostade på Fyndbörsen då?

*dags att stänga tråden!!*


Aah, tog för givet att de va Yamaha RX-V630.
Brukar ju främst vara den som folk köper.

Sorry om ja missade det, inte meningen o göra dig sur [;)]

Tycker osso denna tråden ska stängas, verkar meningslös.

#48

Postad 08 november 2002 - 17:45

Unregistered2519cc0f
  • Unregistered2519cc0f
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
quote:*skratt*. Jag kom på en rolig sak!
Det kanske är apparat.se som är mikaeloder?
För dom flesta verkar ju försvara apparat.se som om dom vore gudar

Vilken lysande marknadsföringsidé! Används säkert av storföretag som "smygmarknadsför" genom inlägg i dagspressen mm. (Ja, jag fattar att du inte menar allvar i Mikaels fall)

#49

Postad 08 november 2002 - 18:16

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Remote
ZiroX, hur vet du VILKEN Yamaha förstärkare ravamovo köpte och VAD den kostade på Fyndbörsen då?

*dags att stänga tråden!!*


Nej, stäng inte tråden - det är väl kul med livliga diskussioner?!
OK, det blir en del trams men utan dessa trådar blir forumet bara tråkigare tycker jag.

#50

Postad 08 november 2002 - 20:59

Topper
  • Topper
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
jag förstog vad du menade men mailet var dock en aning förvirrade

så jag skrev om det lite som jag tror att dom skulle uppfattat bättre

------------------------------------------------------
Jag undrade lite om eventuellt paketpris på följande produkter, samt mer de olika recvievers jag angav och om ni har dom på lager:

Philips DVD-963SA
Thomson AM-2100
RV-B99BK Svart-silver

nån av följade receivers
RX-V520RDS Svart
RX-V530RDS Titan
RX-V630RDS Titan
RX-V730RDS Titan
RX-V800RDS Svart

Sony DSC-F717
Samsung DVD-M224 (endast regionsfri!)

Undrar även om ni har en projector under 34 000:- på lager.

Eftersom ordern troligtvis hamnar på över 30 000:-
med tanke på storleks ordning på ev order önskas gärna ett så utförligt svar som möjligt..

Har även några frågor till, angående Yamaha föstärkarna.
Är dessa importerade, och ingår isåfall svensk manual?
hur funkar reparation och garanti? Undrar även om
ni har dessa på lager, om inte, vill jag veta hur lång
leveranstiden är.

Med Vänligt Sinnade Hälsningar
----------------------------------------

nu får det så att du angav väldigt många olika modeller av receivers så han trodde väl du inte var säker på vad du ville ha..

Sen så skriv du mer information på vad ville du ha mer information uppkom aldrig i ditt brev..


som flera sa han gav dig svar på allt förutom paketpriset där han iofs sa att skulle ordern hamna på 30+ så får du 5 %rabatt på total priset det är ju inte fy skam



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.