Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mediacheckpoint FAQ

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 mars 2002 - 10:30

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Som de flesta har sett kommer det ett par frågor om dan angående Mediacheckpoint (MCP). För att slippa svara samma sak om och om igen kan vi väl lägga upp en tråd som innehåller en FAQ om MCP där man kan få svar på frågor som:
- Vad kostar frakten
- Är spelarna regionsfria
- Måste man betala tull
- Är högtalapriserna per styck eller par
osv....

Ni som har handlat där kan väl fylla på denna tråd med frågor och svar så sammanställer jag det i en ny tråd.

[url="http://"../show.asp?user=sandstream71"]»hembio[/url] [url="http://"../film.asp?user=sandstream71"]»filmer[/url]

#2

Postad 06 mars 2002 - 11:36

Unregistered8d58f4e2
  • Unregistered8d58f4e2
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Vad kostar frakten, och hur lång tid tar det innan grejerna kommer?

Till Sverige kostar det 43.46 euro (cirka 400 kr) om den totala vikten (för alla grejer du köpt tillsammans) understiger 32 kg. Överstigs den vikten dubblas priset osv...

Leveranstid är 3-4 arbetsdagar för grejer som finns i lager. 4-21 för grejer som måste beställas. Vill man göra specialorders ska man ringa.

#3

Postad 06 mars 2002 - 11:39

Mangy
  • Mangy
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Vad kostar frakten till Sverige?
- Upp till 32 kg, 43.46 EUR, ca 400 SEK

Ingår försäkring i fraktpriset?
-Ja

Hur lång tid tar frakten?
Ca 4-5 arbetsdagar förutsatt att varan du beställt finns i lager. Du kan följa ditt paket på UPS hemsida.

Hur betalar man?
Antingen genom att förskottsbetala genom att föra över pengar till deras konto eller med master- eller VISA-kort. Väljer man det senare måste man antingen faxa eller ringa kortuppgifterna och om man väljer att ringa måste man skicka in en kopia på kortet (så att de ser att det existerar), antingen genom fax eller scannad bild över mail.

Jag har gjort en beställning och fått orderbekräftelse, vad gör jag nu?
-Antingen ringer man +49 (0) 68 7390050 och pratar med Stefan Einloft eller så faxar man ,+49 (0) 68 73900511, en kopia på sitt master- eller VISA-kort samt kortnummer, ordernummer och underskrift.

#4

Postad 06 mars 2002 - 11:42

Unregistered8d58f4e2
  • Unregistered8d58f4e2
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Måste man betala tull?
Nej man behöver inte betala någonting extra förutom frakten. När man köper grejerna framgår det hur mycket moms man betalar (tysk moms är för närvarande 16%), Ingen tull, inga mutor och ingen extra moms.

#5

Postad 06 mars 2002 - 11:43

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
Q: Är de seriösa?

A: Ja!

Källa: Egen och andras erfarenhet.

Q: Vad får man för garanti på sina prylar när man köper från MediaCheckPoint? Det känns lite olustigt att handla ända från Tyskland!

A: Dels ingår tillverkarens garanti som kan vara allt från sex månader till fem år. Dessutom erbjuder MediaCheckPoint en egen förlängd garanti på alla produkter, där de tar alla kostnader för reparationer av fabriksfel i 36 månader efter köpet.

Källa: [url="http://"http://www.mediacheckpoint.de/cgi-bin/mediacheckpoint.storefront/3c85e0b9007142482740c37e8f0806ab/UserTemplate/39"]1[/url] och [url="http://"http://www.mediacheckpoint.de/cgi-bin/mediacheckpoint.storefront/3c85e0b9007142482740c37e8f0806ab/UserTemplate/32#produktgarantie"]2[/url]

Q: Vad kostar frakten?

A: TIll Sverige kostar det €43.46, och beställer du internationellt får vikten av det du beställer inte överstiga 32kg, och priset inte överstiga €2045.17.

Källa: [url="http://"http://www.mediacheckpoint.de/cgi-bin/mediacheckpoint.storefront/3c85e0b9007142482740c37e8f0806ab/UserTemplate/18"]1[/url]

Q: Hur lång leveranstid är det?

A: Finns varan i lager tar det 3-4 dagar. Annars kan det ta allt ifrån 4-21 dagar.

Källa: [url="http://"http://www.mediacheckpoint.de/cgi-bin/mediacheckpoint.storefront/3c85e0b9007142482740c37e8f0806ab/UserTemplate/18"]1[/url]

Q: Kan jag kontakta någon där som pratar engelska?

A: Ja, Stefan Einloft är både trevlig och engelskakunnig. Du når honom på telefon +49-(0)68 73-90 05 26 eller mail: [email protected]

Källa: Mail från Stefan Einloft efter min beställning

Q: Hur betalar jag?

A: Det kommer ett mail med denna informationen efter att du har beställt. Du måste betala i förskott. Lämpligast via kreditkort, faxa ner en kopia på ditt kort, eller kryptera ett mail på lämpligt vis och bifoga där bilder på ditt kort. Både fram- och baksida måste vara med.
Har du inget kreditkort kan du föra över pengar via din bank, men var beredd på att det kostar en slant och kan ta lite tid (upp till en vecka eller mer innan pengarna är framme).

Källa: Egen erfarenhet och läst på forumet.

Det var vad jag hade att erbjuda nu, den sista posten kan behöva lite finputsning och kanske påfyllnad av andras erfarenheter. Själv mailade jag bilder på mitt kort, så jag kan inte svara för de andra sätten.

[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=preacher"]Anläggning[/url] -- Nobody knows I'm a serialkiller

#6

Postad 06 mars 2002 - 11:45

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
OT: Sandstream, tar man preview så slutar texten precis där ett euro (€) tecken börjar. Detta visas dock helt ok i meddelandet sen (som synes). Bara så du vet, verkar vara en forumbugg.

[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=preacher"]Anläggning[/url] -- Nobody knows I'm a serialkiller

#7

Postad 06 mars 2002 - 12:14

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Japp, de är en bugg i forumet som de säkert löser i nästa version. Den kan uppstå pga andra tecken också.

En fråga till:
- Vart skickar jag en produkt som är trasig?

[url="http://"../show.asp?user=sandstream71"]»hembio[/url] [url="http://"../film.asp?user=sandstream71"]»filmer[/url]

#8

Postad 06 mars 2002 - 12:25

Unregisterede3f1e060
  • Unregisterede3f1e060
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
- Vart skickar jag en produkt som är trasig?

"Repairs made under the warranty may be performed by us or at any other certified repair shop in Germany. You send the item to us and we process the warranted repairs for your."

Är vad man kan läsa hos dom åtminstonde, men det gäller iofs bara garanti ärenden... är det något man själv mifflat sönder eller om garantin har gått ut så är det väl bara att lasta in den på närmaste serviceverkstad (och glatt betala själv) som vanligt tänker jag

#9

Postad 06 mars 2002 - 13:33

NirreFirre
  • NirreFirre
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Fråga: Är högtalarpriserna per par?

Svar: För Audio Pro vet jag med säkerhet (Bernd S) att de är per styck, för övriga vågar jag inte svara.


###########
Lite off kanske:
###########

Fråga: Vad kommer Harman Kardon nya AVR maskiner kosta på MCP?

Svar: AVR 4500: 899€ och AVR 5500: 1099€ (Bernd S)

#10

Postad 06 mars 2002 - 13:47

Unregistered38f37b8e
  • Unregistered38f37b8e
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Q: Är högtalarpriserna per par?
A: Kan medela att priset på Canton LE högtalare är per styck.

Det fick jag reda på när jag mailade till Stefan och fråga för jag tyckte det verka misstänksamt billigt.

#11

Postad 18 oktober 2002 - 16:32

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
Detta är numera en officiell MCP-tråd.

Ytterligare information som framkommit är följande:

Jag pratade lite med herr Einloft på MCP och fick lite information om Yamahas RXV-1300rds.
Även lite info om COD (cash on delivery).

Jag vet inte hur pass känt detta är men känner ändå att jag vill dela med mej av infon.

"We don´t know the delivery date -- probably to the beginning of November.

You can pay by COD except you´re living in a city with the following zip codes:

Sweden 62000 62199
Sweden 65000 68999
Sweden 77000 99999



In case of trouble you have to send us the receiver back to Germany.
In the first 14 days we pay the whole transport - after this time you have to pay one way."


Edit: Skickar upp

#12

Postad 18 oktober 2002 - 16:37

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
Sandstream! Ändra topicen på denna tråd till "Officiell Mediacheckpoint-tråd + tillhörande FAQ" eller något liknande, då jag inte kan göra det när det är Administratorn som är upphovsman.

#13

Postad 18 oktober 2002 - 18:16

Unregistereda0143a19
  • Unregistereda0143a19
  • Forumräv

  • 816 inlägg
  • 0
Dum ide att klistra den här tråden dårå så att den inte försvinner.

#14

Postad 18 oktober 2002 - 19:33

Unregistered06aeb02c
  • Unregistered06aeb02c
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by stäppvargen
Vad kostar frakten, och hur lång tid tar det innan grejerna kommer?

Till Sverige kostar det 43.46 euro (cirka 400 kr) om den totala vikten (för alla grejer du köpt tillsammans) understiger 32 kg. Överstigs den vikten dubblas priset osv...



Eftersom jag inte beställt något kan jag inte svara på om det verkligen är så att fraktkostnaden gäller för alla artiklar som köps tillsammans. Rätta gärna om det inte stämmer eftersom det är möjligt att jag missförstått svaret jag fick från MCP vid förfrågan:

The price is for a maximum of 32kg and 1000,-Euro for each product. If you order one product heavier the 32 kg or more expensive then 1000,-Euro, our system charges automaticly for this product the double transport costs.

Accessorys will be added without further transport-costs (exceptioned speaker-stands).

If you order for example two item, you have to pay 2 times the transport costs.

Best Wishes
Bernd Schumacher

#15

Postad 19 oktober 2002 - 10:53

asting
  • asting
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Det är flera fel i denna tråden - jag har beställt två gånger sen mitten på augusti, och kan inte utläsa att något nytt gäller heller på deras hemsida.

1. Fraktkostnad till Sverige är 50€ per 32kg/1000€
2. De tar inte längre kreditkort, eftersom de enligt Stefan haft "problem" med detta. Förskottsbetalning via bank, eller COD är det som gäller alltså.

#16

Postad 19 oktober 2002 - 10:55

asting
  • asting
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Det är också riktigt att frakten betalas per produkt. Du tjänar alltså inget på priset att slå ihop flera ordrar till en. Däremot kan det ju bli smidigare för leverans etc.

#17

Postad 19 oktober 2002 - 11:08

Unregistered630a3502
  • Unregistered630a3502
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Varorna skickas med UPS Standard service = bilfrakt
Man kan söka efter sina paket på UPS hemsida alla UPS Standard går genom Köpenhamns depån
UPS ringer inte innan dom kommer hem till dig, är men inte hemma så får man en lapp i lådan att dom har försökt att leverera

#18

Postad 19 oktober 2002 - 12:18

Unregistered191ec494
  • Unregistered191ec494
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Hejsan!

UPS ringer visst innan de kommer, det gjorde de i alla fall innan mina grejor kom.[;)]

Det är inte omöjligt att få grejorna levererade till din arbetsplats heller (om dom har leveranser från UPS själva), så man slipper sitta hemma och vänta på dom.

#19

Postad 19 oktober 2002 - 13:16

Unregistered05cb5177
  • Unregistered05cb5177
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
frågor:

1 - varför kan man inte betala direkt online med kreditkort.
2 - cod det är som postförskott va, ups-killen tar betalt direkt, det måste väl på alla sätt vara smidigare än att betala i förskott, faxa kreditkortsuppgifter osv, varför betalar nån nånsin nåt annat än cod?
3 - nu vet vi hur lång tid det ska ta om det finns i lager och om det inte finns i lager, men stämmer dessa tidsangivelser i praktiken eller brukar folk få vänta längre?
4 - har nån erfarenheter av att skicka saker som varit trasiga fram och tillbaka? är ni less? var det värt besväret? (jämfört med att köpa i butik i sverige alt postorder i sverige)
5 - varför säljer man högtalare i par? hur ofta vill man ha EN fronthögtalare t ex? vad blir det nästa gång, sälja hörlurar med bara en lur så får man pussla ihop det själv sen? [^]
6 - finns det några produkter som dom är extra prisvärda på, typ nån topp-5 topp-10 lista som verkligen kan löna sig att beställa?

#20

Postad 19 oktober 2002 - 13:58

Unregistered230be364
  • Unregistered230be364
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ang garanti.

Lyckades kortsluta min Denon 3802, mailade MCP, dom tog kontakt med UPS som hämtade recivern hemma hos mig. När den var lagad ringde UPS och levererade den hemma igen, kostade 274 kr för allt.

#21

Postad 19 oktober 2002 - 14:05

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
reko:
1) Säkerhet och grad av krånglighet för MCP antar jag.
2) Tycker också att COD verkar vara det överlägset smidigaste alternativet, dock så verkar det ju inte fungera överallt. Då kanske kreditkort kan vara att föredra över att föra över pengar till UPS.
3) Vet inte... Det är nog som de flesta andra nätbutiker, ibland bra, ibland mindre bra.
4) Jag ska snart skicka min dvd-spelare på service, jag kan återkomma när servicen är klar och spelaren förhoppningsvis lagad.
5) Vissa vill ha identiska högtalare runtom, då köper man inte alltid jämna par.
6) Jag tror det varierar väldigt mycket på om de fått nån sjysst deal från tillverkare osv. Det går nog inte säga något generellt.

#22

Postad 19 oktober 2002 - 14:19

Unregistered05cb5177
  • Unregistered05cb5177
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
det där med att ups hämtar låter ju bättre än om man köper på postorder i sverige... här får man ju vackert kila iväg till närmaste post (eller seven-eleven som det börjar bli nu)
hellre att nån hämtar o lämnar vid dörren... DET kallar jag service [;)]

#23

Postad 20 oktober 2002 - 02:49

asting
  • asting
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by preacher
reko:
2) Tycker också att COD verkar vara det överlägset smidigaste alternativet, dock så verkar det ju inte fungera överallt. Då kanske kreditkort kan vara att föredra över att föra över pengar till UPS.


Som sagt, när jag försökte betala i förskott genom att faxa ner kreditkortsuppgifterna, så kontaktade Stefan mig och sa att det inte längre gick betala med kort. Detta var månadsskiftet aug/sep.

#24

Postad 30 oktober 2002 - 14:37

Unregistered029e628b
  • Unregistered029e628b
  • Forumräv

  • 771 inlägg
  • 0
betalar man UPS budet med euro eller sek?

#25

Postad 30 oktober 2002 - 14:51

Unregistered6c6c2b97
  • Unregistered6c6c2b97
  • Beroende

  • 1 103 inlägg
  • 0
SEK!!!!!

#26

Postad 30 oktober 2002 - 16:57

_rikard_
  • _rikard_
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Det går att betala i Euro också. Men man får bättre kurs hos UPS än forex så man kan tjäna några kronor på att pröjsa cash i SEK till leveranskillen.

En grej till:

När det står nåt sånt här på ups sida (fritt från minnet):

tid datum plats i Sverige PAYMENT MUST BE MADE PRIOR TO RELEASE

så betyder det INTE att dina grejjer är i sverige, det betuder bara att ups i sverige har påbörjat ärendet och skapat en liten fil för din levernas.

/r

#27

Postad 09 december 2002 - 22:17

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Hjälp mig. Jag vet inte hur man ska tyda Preacher´s inlägg. Om jag har postnummer 90653, kan jag betala COD???

#28

Postad 09 december 2002 - 22:23

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
"If you order for example two item, you have to pay 2 times the transport costs."

Mycket olönsamt att köpa högtalare i så fall. Eftersom att de säljer högtalare styckevis så blir det dubbel frakt om jag förstår resonemanget rätt...

#29

Postad 09 december 2002 - 23:22

mjoakim
  • mjoakim
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Är MCP skattesmitare? Är det någon som har betalat 6% moms som MCP är skyldiga att debiter sina svenska kunder. OBS! Detta gäller endast om de säljer för mer än 320.000 kr till Sverige. Vilket de troligen gör. Det kanske blir en trevlig julklapp från MCP.

Alla som köper från MCP måste räkna på 6% på priset. Eller?

Saxat från www.posten.se http://www.posten.se...vel2pos=6&val=p

"Internethandel med ett EU land

Varor som beställs från ett EU-land räknas som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tullavgift och

Momsen betalar du i avsändarlandet. Hur stor momsen blir beror på land och vara.


Tänk på att i vissa fall kan man beställa varor från ett EU-land som i sin tur gör en beställning av varan från ett land utanför EU, till exempel USA. Då kan varan skickas direkt till Sverige från ett land utanför EU och ska därför tulldeklareras. Moms och eventuell tullavgift läggs till fakturan. När du beställer, ta reda på varifrån din vara kommer.

Ett annat undantagsfall som är viktigt att tänka på är att företag inom EU, som säljer varor till Sverige för mer än 320 000 svenska kronor per år, automatiskt blir momspliktiga i Sverige. Detta drabbar dig som kund om varan i ursprungslandet är belagd med moms som är lägre än den svenska skattesatsen.

Exempel: Du köper böcker från England. Varorna är i ursprungslandet momsbefriade. Du handlar i det här fallet av ett större företag som säljer till Sverige för mer än 320 000 svenska kronor per år. Leverantören kommer då att debitera dig 6 procent moms."

För ytterligare information är du välkommen att ringa Tullverkets informationstjänst, telefon 0771-23 23 23, mellan klockan 08.00-16.00,

#30

Postad 10 december 2002 - 11:14

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Tullverket kan gå och lägga sig. De gör ju ändå inget vettigt. Där jagar man DVD-skivor och teknikprylar, i stället för att jaga narkotika...

#31

Postad 10 december 2002 - 14:47

Unregistered0b130625
  • Unregistered0b130625
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Jag kan tillägga en sak:
Om du bor i Stockholm eller någon annan större stad där UPS finns, går det bra att ringa till dem och meddela att du kommer och hämtar ditt paket hos dem. Smidigt om man jobbar eftersom de inte kör ut paket senare än 17.00.
Hos UPS kontor tar de också kort - det är ju bra om man köper för mycket pengar! För att inte tala om att det där känns precis som i början av Cast Away. [:D]

#32

Postad 10 december 2002 - 16:16

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Hmm... För att få svar på om jag kunde betala COD i postnummerområde 90653, mailade jag Stefan och fick detta svaret:

"Yes, you can order by cash on delivery -- the only thing which
is possible
is that you have to pay UPS Finland in advance - but then the
transfer fee is not high."

??? Blev det klarare ??? Näe??? Vad menar han??? Ja eller nej??? UPS Finland????? Vad har de med saken att göra??? Är det någon som förstår vad han menar???

#33

Postad 10 december 2002 - 17:32

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0
Jag beställde min Sony Hs-10 från dem 3098E
Detta kunde jag inte betala Cach On Delivery. Jag var tvungen att skicka pengarna via min bank.
Jag var på banken torsdag kl 17,00 och MCP hade pengarna på tisdagen.

Får man ett nummer från MCP som man kan knappa in på UPS hemsida??

#34

Postad 10 december 2002 - 19:21

Unregisteredd4f87b02
  • Unregisteredd4f87b02
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Krumeluren

"Yes, you can order by cash on delivery -- the only thing which
is possible
is that you have to pay UPS Finland in advance - but then the
transfer fee is not high."



Det som menas är att du när UPS fått ditt paket till Sverige eller Finland(?) blir du uppringd av UPS och får instruktioner om hur mycket och hur du ska betala till UPS (antagigen ett Post eller bankgiro nr). Enda skillnaden mot "äkta"cash on delivery är att du inte betalar när du får varorna i handen utan när UPS har varorna i säkert förvar.

#35

Postad 10 december 2002 - 19:34

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Ok. Då förstår jag. Tack för svaret.

Jag berättade att jag kom från norra Sverige. Men FINLAND???[xx(]

#36

Postad 21 december 2002 - 12:03

Unregistered427a397c
  • Unregistered427a397c
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Apropå frakt: vad då betala frakt per item, man betalar väl för vikten. När jag köpte min denon 3802 och canton ergo-f därefrån så fick jag bara betala frakt 1 (en) gång. Fastän att de skickade grejorna separat då canton var slut på lagret.

#37

Postad 21 december 2002 - 12:27

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
wawe4: De har ändrat det lite nu.

Nu är det upp till 32 kg ELLER upp till 1000€ som frakten gäller, om jag minns rätt. Överstiger det nåt av dessa värden får man betala en frakt till.

#38

Postad 22 december 2002 - 03:26

Unregistered988255c5
  • Unregistered988255c5
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
om man beställer cod från norra sverige så ringer ups
från stockhlm då grejorna finns där och talar om vilket
bankkonto man ska betala in på och då dom har fått
pengarna så skickas dom till mottagaren.
i mitt fall tog det 6 dagar innan dom ringde sedan tog
det 7 dagar innan mitt paket kom.

#39

Postad 23 januari 2003 - 22:07

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Hur funkar det nu, jag bor i Malmö och har beställt en Sony NS 905 och då gjort det med COD hur funkar det då är det så ni har snackat om att man betalar in till UPS först eller betalar man när killen står i dörren med produkten??

#40

Postad 23 januari 2003 - 23:17

Unregistered988255c5
  • Unregistered988255c5
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
det beror på om ups har ett ombud i din stad som kan ta emot pengar för postförskott
i norra sverige så har dom inte det.
men i malmö så borde dom ha det och i så fall betalar du till killen som kör ut paketet.

#41

Postad 23 januari 2003 - 23:57

tampen
  • tampen
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Vet inte om det har blivit bättre men när en kompis skulle betala in pengarna till UPS så hade de bara ett vanligt konto på SEB. Han har själv inte SEB vilket gjorde att han inte kunde skicka med tracking numret som meddelande.
Det tog ca. två veckor för honom att få paketet efter mycket strul. Paketet hade legat här i Umeå i en vecka men de väntade ju på bekräftelse att varan var betald och UPS var inte precis snabba på att fatta problemet.

/Samuel

#42

Postad 17 februari 2003 - 02:38

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0
Bump och en fråga: Måste man ha jämna pengar vid COD?

#43

Postad 17 februari 2003 - 03:08

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
Ja, UPS brukar inte ha växel.

#44

Postad 17 februari 2003 - 08:34

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
Eller så kan man klämma till med "keep the change". [:)]

#45

Postad 11 mars 2003 - 20:39

Unregistered4c085fbb
  • Unregistered4c085fbb
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej jag har en fråga det priset som man får nä rman beställer hos MCP med frakten är det det priset man betalar till UPS killen/Tjejen?? eller skiljer det något?

//Michael

#46

Postad 11 mars 2003 - 22:21

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
UPS gör ju om priset i euro till pris i svenska kronor, efter en kurs som oftast är ganska bra men som är omöjlig att veta innan. Men UPS brukar ringa och säga exakt hur mycket det blir som du skall betala.

Men de lägger alltså inte på någon avgift eller så, det priset du ser i euro är det du betalar, men det kanske skiljer nån krona hit eller dit när de gör om det till svenska kronor.

#47

Postad 11 mars 2003 - 23:08

Unregistered4c085fbb
  • Unregistered4c085fbb
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Okej det va så jag tänkte typ då
tack så mycket för svaret.
Hur har det funkar när ni har beställt funkat bra inge problem eller så ?

sen hur lång är garanti tiden ? förstod inte riktigt de där på deras hemsida...

/Michael

#48

Postad 17 mars 2003 - 18:40

Unregistered16d12bb5
  • Unregistered16d12bb5
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hur vet man om spelarna från Mediacheckpoint är regionsfria?

#49

Postad 17 mars 2003 - 20:08

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
thomas10: Det är de (generellt sett) inte.

Du får helt enkelt se till att köpa en spelare som går att göra regionsfri själv, t.ex genom en firmwareuppgradering.

#50

Postad 18 mars 2003 - 19:14

M-Boy
  • M-Boy
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått lämna in någon grej på service eller fått retunera någon sak till Mediacheckpoint? hur fungerar det? kostar det något extra, är det krångligt mm.

Detta är det enda som skrämmer mig vid ett eventuellt köp hos Mediacheckpoint.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.