Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sverige får en IMAX-salong!

485 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 maj 2014 - 13:39

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Vet inte vilken del av forumet denna borde ligga i, så jag la den här så länge.

https://www.prisjakt..._en_imax_salong

http://www.svd.se/ku...fer_7404106.svd

http://www.moviezine...max-i-stockholm

Jag säger som Gert Fylking, äntligen!! :wub:

Nästa höst, alltså 2015, kommer SF Bio att öppna Sveriges första IMAX i Filmstaden Scandinavia i Solna utanför Stockholm.

Det är på tiden att Sverige får en IMAX salong. Platsen för detta blir Filmstaden Scandinavia i Solna utanför Stockholm.

Filmstaden Scandinavia kommer att innehålla 15 salonger varav en alltså kommer att utrustas med IMAX, vilket innebär en extremt stor duk med ett ljud och en visuell upplevelse som kommer bli något alldeles extra. IMAX är en innovation inom underhållning och teknik som med en kombination av programvara, arkitektur och utrustning skapar upplevelser som tar biobesöket till en helt ny dimension.

- Vi har sett tillväxten av IMAX i Europa och dess popularitet och vi tror nu att tiden är rätt att göra IMAX en viktig del i vår satsning på biografupplevelsen, säger Jan Bernhardsson, President och CEO i Nordic Cinema Group där SF Bio är en del av företaget.

- IMAX kommer att bli en helt ny attraktion på vårt nya flaggskepp Filmstaden Scandinavia, där de stora filmerna också kommer att få premiär. Vi ser fram emot detta samarbete och kommer också att titta på fler etableringar i Skandinavien.

Filmstaden Scandinavia kommer att bestå av:
11 salonger anpassade till en stor publik med norra Europas största dukar och stort fokus på en storslagen biografupplevelse. Denna anläggning kommer att bli en av Sveriges största biografer med bland annat Nordens största filmduk. Den största salongen kommer alltså att byggas som en IMAX-biograf med ca 500 fåtöljer.

En lyxbiograf med fyra VIP-salonger byggs i en separat del med exklusiv restaurang och bar med möjlighet att äta och dricka i anslutning till filmen. Denna biograf kommer att ha ca 160 exklusiva fåtöljer.

Redigerat av masse70, 15 maj 2014 - 13:44.


#2

Postad 15 maj 2014 - 13:54

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Kul och verkligen på tiden! Hoppades på att det var Cosmonova som uppgraderat dock ;)

#3

Postad 15 maj 2014 - 13:55

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Weeeeeeeeeeeeeeee! :D

#4

Postad 15 maj 2014 - 13:59

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Man vågar väl inte hoppas på att de öppnar en i Malmö, men Köpenhamn borde väl inte vara en omöjlighet i alla fall

#5

Postad 15 maj 2014 - 14:21

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Solna - nice! Undrar om de ska bygga nytt (typ Arenastaden), eller om det blir vid Filmstaden Råsunda?

#6

Postad 15 maj 2014 - 14:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Kul och verkligen på tiden! Hoppades på att det var Cosmonova som uppgraderat dock ;)

IMAX för kommersiell långfilm är inte samma sak. Snarare tvärtom, det är bara en IMAX-stor duk i en vanlig salong. Cosmonova är Omnimax, dvs duken omsluter publiken. Filmformatet är dock IMAX i båda fallen. Blir dock lite fel att påstå att IMAX nu kommer till Norden när Cosmonova har funnits i åratal. Egentligen handlar det om att SF tar in IMAX.
(Jo, allt står om man läser länkarna...)

#7

Postad 15 maj 2014 - 15:10

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0
IMAX känns som ett betydligt bättre steg än mörk huvudvärksframkallande 3D.

#8

Postad 15 maj 2014 - 15:12

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Det här är ju högintressant.
Problemet kan väl vara att SF tycker sig ha rätt att höja priset kraftigt.

#9

Postad 15 maj 2014 - 15:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Det här är ju högintressant.
Problemet kan väl vara att SF tycker sig ha rätt att höja priset kraftigt.


Självklart kommer det bli svindyrt. Eller ja ännu dyrare för det är redan svindyrt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 15 maj 2014 - 15:20.


#10

Postad 15 maj 2014 - 15:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Solna - nice! Undrar om de ska bygga nytt (typ Arenastaden), eller om det blir vid Filmstaden Råsunda?

Såvitt jag vet så skulle ju den nya Filmstaden redan från början ligga i Mall Of Scandinavia, dvs den nya gallerian i anslutning till arenan.

Sen att det nu blev större planer är ju bara positivt.

Redigerat av masse70, 15 maj 2014 - 15:41.


#11

Postad 15 maj 2014 - 16:13

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Roligt för alla stockholmare. Bara hoppas att det blir en succé så att det kanske sprider sig

#12

Postad 15 maj 2014 - 17:59

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Man vågar väl inte hoppas på att de öppnar en i Malmö, men Köpenhamn borde väl inte vara en omöjlighet i alla fall


Det finns redan en i Köpenhamn.

#13

Postad 15 maj 2014 - 18:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1

Det finns redan en i Köpenhamn.


Nej det finns det inte. Inte som visar biofilmer. Cosmonova i Stockholm är också Imax men inte för vanlig biofilm.

Redigerat av Unregistereddc471864, 15 maj 2014 - 18:53.


#14

Postad 15 maj 2014 - 19:16

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Ja, Cosmonova har IMAX Dome (f.d. Omnimax) med kupolformad duk. De kan bara visa IMAX-film som producerats med IMAX Dome i åtanke eftersom bildutsnitt och komposition är rätt speciella där.

Det enda jag vet de har visat utöver natur och populärvetenskap är Stones at the Max, vilket var ett bra tag sedan.

Dessutom blir det förmodligen 4K i det här fallet, vilket också skiljer sig rätt väsentligt från det svindyra 70 mm/15 perf som används på Cosmonova. Jag har lite svårt att tro de skulle använda 70/15 på Filmstaden Scandinavia om inte motsatsen bevisas.

Redigerat av Zacabeb, 15 maj 2014 - 19:17.


#15

Postad 15 maj 2014 - 19:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det blir som du säger nästan garanterat digital 3d bio de kommer bygga.

#16

Postad 15 maj 2014 - 19:30

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0
Om det endast är i 4k blir jag lite besviken.

Men antar att det är mest digital "IMAX" som gäller numera.

#17

Postad 15 maj 2014 - 19:49

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Det finns redan en i Köpenhamn.

Nej det finns det inte. Inte som visar biofilmer. Cosmonova i Stockholm är också Imax men inte för vanlig biofilm.


Var faktiskt tvungen att kolla upp det innan mitt inlägg, för jag hade också hört talas om att det skulle finnas IMAX i köpenhamn. Men mycket riktigt är det en annan typ av film som går där, här kan ni se programmet:
http://planetariet.d...er/filmkalender

#18

Postad 15 maj 2014 - 20:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Om det endast är i 4k blir jag lite besviken.

Men antar att det är mest digital "IMAX" som gäller numera.

Hursom är det iaf ett steg uppåt i upplevelseskalan vilket jag välkommnar.

Specielllt med ny riktiga VIP-kitet som Rigoletto bara lyckades havlvvägs med att man kan få både mat och alkoholhaltiga drycker som biotillbehör.

Det om nåt kan locka mig att gå mer än typ 1 gång per år på bio.

#19

Postad 15 maj 2014 - 20:38

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Hursom är det iaf ett steg uppåt i upplevelseskalan vilket jag välkommnar.

Specielllt med ny riktiga VIP-kitet som Rigoletto bara lyckades havlvvägs med att man kan få både mat och alkoholhaltiga drycker som biotillbehör.

Det om nåt kan locka mig att gå mer än typ 1 gång per år på bio.


Jo jag håller med helt klart. Längtat efter IMAX ett bra tag. Ett steg i rätt riktning :)

#20

Postad 15 maj 2014 - 20:49

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Oavsett vad det blir för variant av IMAX är det roligt att de bygger salonger med Dolby Atmos också.

#21

Postad 15 maj 2014 - 21:44

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 3

Oavsett vad det blir för variant av IMAX är det roligt att de bygger salonger med Dolby Atmos också.

Oj detta missade jag. Vad lovande! Nästan så man blir sugen att gå på bio igen. Man vill ju att bio skall vara lite utöver det vanliga och med Atmos och 4k så lär det bli det.

#22

Postad 15 maj 2014 - 22:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1
Har slutat gå på bio helt pga det är svindyrt och fan sämre upplevelse än hemma. IMAX hade nog fått mig att gå på bio ett par gånger om året iaf.

#23

Postad 16 maj 2014 - 08:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ja, Cosmonova har IMAX Dome (f.d. Omnimax) med kupolformad duk. De kan bara visa IMAX-film som producerats med IMAX Dome i åtanke eftersom bildutsnitt och komposition är rätt speciella där.

Det enda jag vet de har visat utöver natur och populärvetenskap är Stones at the Max, vilket var ett bra tag sedan.

En rysk SF-film visades på Cosmonova 2013.
http://www.moviezine...aring-cosmonova
Framgår dock inte i den artikeln om filmen var i "Dome"-format. Har nu efter lite googlande insett att det krävs ett annat format och att vanlig 70mm IMAX skulle se konstig ut på Cosmonovas kupol-duk. Alltid lär man sig något nytt. :)

Redigerat av agpath, 16 maj 2014 - 08:00.


#24

Postad 16 maj 2014 - 09:07

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Har slutat gå på bio helt pga det är svindyrt och fan sämre upplevelse än hemma. IMAX hade nog fått mig att gå på bio ett par gånger om året iaf.

Samma här!

#25

Postad 16 maj 2014 - 09:15

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Oj detta missade jag. Vad lovande! Nästan så man blir sugen att gå på bio igen. Man vill ju att bio skall vara lite utöver det vanliga och med Atmos och 4k så lär det bli det.

Ja Atmos kan ju verkligen bli nåt får man hoppas!

http://www.dolby.com...n=cin-atmos-pro

#26

Postad 16 maj 2014 - 09:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Har slutat gå på bio helt pga det är svindyrt och fan sämre upplevelse än hemma. IMAX hade nog fått mig att gå på bio ett par gånger om året iaf.

Blir väl en-två ggr per år när man har fått några gratis presentcheckar. ;)

#27

Postad 17 maj 2014 - 21:34

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

  • 578 inlägg
  • 0
Vid tillfället för öppning finns säkert redan konsumentversionen (2:a generationen?) av Oculus Rift och jag kan således se på IMAX hemma...

#28

Postad 19 maj 2014 - 17:48

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Vid tillfället för öppning finns säkert redan konsumentversionen (2:a generationen?) av Oculus Rift och jag kan således se på IMAX hemma...

Ja, det kan du ju hoppas på....

Sen har vi ju detta med ljudet...

Redigerat av masse70, 19 maj 2014 - 17:50.


#29

Postad 19 maj 2014 - 18:22

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0

Om det endast är i 4k blir jag lite besviken.

Men antar att det är mest digital "IMAX" som gäller numera.


I så fall blir det ingen uppgradering jämfört med ett antal andra salonger som gick upp till 4k i samband med the Hobbit, typ Royal i Malmö, men de flesta sfsalonger kör fortfarande 2k.

#30

Postad 19 maj 2014 - 19:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

I så fall blir det ingen uppgradering jämfört med ett antal andra salonger som gick upp till 4k i samband med the Hobbit, typ Royal i Malmö, men de flesta sfsalonger kör fortfarande 2k.

Ja men nu var det ju även dukstorlek som var rekordstor, en liten detalj bara....

#31

Postad 20 maj 2014 - 10:23

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Det lär bli digital IMAX ja.

Förhoppningsvis med de nya Kodak laserprojjarna som Imax har köpt rättigheterna till. Så jo, det är möjligt att det blir en uppgradering ijmf med andra salonger...

Redigerat av pacman, 20 maj 2014 - 10:33.


#32

Postad 20 maj 2014 - 17:39

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0

Ja men nu var det ju även dukstorlek som var rekordstor, en liten detalj bara....


Större än cosmonova, bredare än Royal?

#33

Postad 05 juni 2014 - 11:13

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Det lär bli digital IMAX ja.

Förhoppningsvis med de nya Kodak laserprojjarna som Imax har köpt rättigheterna till. Så jo, det är möjligt att det blir en uppgradering ijmf med andra salonger...


Det hoppas jag med.

http://www.youtube.c...h?v=iOzyJVehc2Y

Enligt videon verkar det som nya laserprojjarna klarar att visa bild på hela IMAX duken något som tidigare digitala IMAX projektorerna inte klarade och varför man särskillde på "riktig" IMAX upplevelse ("15/70mm Film 32x23m) och den Digitala IMAX ("LieMAX") som klarar 28x15m enligt videon. Det blir en rätt så stor skillnad i AR och resulterar i stora bortfall av bild i filmer som spelas in med IMAX kamera. (The Dark Knight, Hunger Games 2, Interstellar.. tex)

Lite googlande i ämnet visar att andelen 15/70mm IMAX biografer är runt 3% av den totala och därför väldigt sällsynta. Kostar säkert för mycket för att det ska vara ekonomiskt hållbart men det ger klart den högsta möjliga upplösning och kvalite på bilden. En del jämför 15/70 med 16K digitalt! Jag har själv rest till London och tittat på en sådan biograf i waterloo under TDKR premiären och har aldrig upplevt något bättre i filmväg med bild och ljud.

Trösten om det endast blir digitala biografer är att IMAX ljudet troligtvis blir densamma och det kan vara värt priset i sig självt.

En annan tråkig nyhet med detta är att Christopher Nolans film Interstellar troligtvis blir den sista långfilm som spelas in med äkta IMAX. Den kommer ut i November 2014 långt innan biograferna i Solna står klara. Visserligen kommer det släppas många filmer till IMAX efter det men det blir digitala inspelningar som vi inte riktigt har sett exempel på än. Men jag hoppas dom behåller det magiska AR (1.34 :1) som 15/70 orginal hade.

Även idag släpps många filmer till IMAX som inte spelas in på det sättet. Det kallas IMAX DMR blow-up
Som man kan läsa mycket på nätet om, och den samlade konsensus är att det är skräp. http://forum.blu-ray...ad.php?t=141604

Så jag vet inte vad SF talar om när dom säger att det nu är rätt tid för IMAX i Sverige när äkta IMAX inspelningar ska läggas ner? Får hoppas att dom digitala IMAX kamerorna på allvar börjar utvecklas och användas i Hollywood så vi får en anledning att gå på bio igen.

#34

Postad 02 november 2014 - 16:38

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
http://www.nyteknik....icle3859359.ece

#35

Postad 26 april 2015 - 16:12

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

IMAX Rolls Out Laser Technology

https://youtu.be/nT2k2zwMGdw

 

Vi kan glömma laserprojektion i sverige. 


Redigerat av dealerovski, 26 april 2015 - 16:21.


#36

Postad 08 maj 2015 - 16:03

Zhifu
  • Zhifu
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Hmm, någon som hittar något mer detaljerat kring projektorerna som ska användas? De nya laserprojektorerna är mig veterligen två stycken 4K-projiceringar och enligt bilden på Nyteknik som länkas ovan ritas mycket riktigt två projiceringar upp för Imax Salong 1.

 

Jag var nyligen på Scotiabank IMAX i Toronto som ska ha de nya laserprojektorerna och såg The Avengers: Age of Ultron. Bilden var mycket härlig och ljudet fenomenalt. Skulle detta komma till Sverige blir jag mer än glad och börjar gärna gå på bio igen, för nu har jag verkligen svårt att motivera ett vanligt SF-besök.



#37

Postad 23 juni 2015 - 00:11

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

SF idag är skit. Med kanske ett undantag för en äkta 4K film i Rigoletto (sthlm) på 3e raden från duken.  Men då är fortfarande ljudet lågt och uruselt. (i jämfrlse med IMAX såklart eller någon seriös hembiomedlems hemmabygge)

 

iMAX i Solna som vi kan vänta oss kommer ljudet vara toppnotch. Men tyvärr som jag skrev tidigare tror jag knappast de installerar lasertekniken här hemma och skulle dom mot alla mina fördomar ändå göra det så lovar jag aldrig mer tracka SF igen;)

 

Det som talar emot laserprojektorerna i Solna är att dom knappt har råd eller materialtillgångar att byta ut alla IMAX biografer i staterna direkt/i år.  Samt att den äldre 2K digtaltekniken även kräver två st projektorinstallaioner för pixeltätheten (fejk 4k) eller 3D effekt.   Dessutom räcker det med en enda laserprojektor i dom nya IMAX biograferna för att fylla hela 1.4:1 duken med 2D och två används kanske bara för att få 3D effekten? 

 

Kommer trots liemax troligen besöka solnabion helt uteslutande pga ljudet och det extra krutet dom lägger på ljudmixen för varje film som sedan inte hittar ut på  blu-ray releasen.


Redigerat av dealerovski, 23 juni 2015 - 00:51.


#38

Postad 17 september 2015 - 21:02

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

https://youtu.be/tegPejMAoaE

https://www.youtube....h?v=tegPejMAoaE

 

En djupare inblick på det senaste från IMAX.  Detta vill vi ha i sverige. 



#39

Postad 18 september 2015 - 19:41

Unregistered3a29f2ae
  • Unregistered3a29f2ae
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
http://www.sf.se/BIO...en-Scandinavia/

#40

Postad 18 september 2015 - 19:46

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Det bådar gott inför Star Wars Ep VII  :blush:



#41

Postad 18 september 2015 - 20:28

robi
  • robi
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
http://mallofscandin...of-scandinavia/

Och vi gör inredningen till Olearys där :D

Redigerat av robi, 18 september 2015 - 20:29.


#42

Postad 18 september 2015 - 20:37

Unregistered3a29f2ae
  • Unregistered3a29f2ae
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
"Vi" ? :)

#43

Postad 19 september 2015 - 13:11

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
https://youtu.be/qNIxVDnQCdQ

Pisstråkig video men visar lite från kommande bion i Mall of Scandinavia. Ska tydligen komma fler filmer vartefter bygget pågår.

#44

Postad 19 september 2015 - 13:14

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Pisstråkig video men visar lite från kommande bion i Mall of Scandinavia. Ska tydligen komma fler filmer vartefter bygget pågår.

Du kanske missade att den redan har länkats några inlägg upp?


Redigerat av masse70, 19 september 2015 - 13:15.


#45

Postad 19 september 2015 - 23:13

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Det bådar gott inför Star Wars Ep VII  :blush:

 

lite kluven dock.

 

1.  endast en scen filmades med imax, hur många minuter vet jag inte.. 

2.  biografen i mall of scandianvia blir ingen äkta imax duk med formatet as 1.43:1 utan troligast 1.90


Redigerat av dealerovski, 19 september 2015 - 23:15.


#46

Postad 20 september 2015 - 00:35

lillsowi
  • lillsowi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Tyvärr är det ju bekräftat att det blir 2K-projektorer från Barco i denna salong och inga nya laserprojektorer, ett otroligt snedsteg. Jag var sugen att åka runt 20 mil för att se Star Wars på IMAX men nu vette tusan, kanske får bli i en av Atmos-salongerna istället. Vi får vänta och se om SF vågar köra samma volym som man är van från IMAX, annars blir det flopp.

 

edit: ”Men nu körs IMAX nästan uteslutande digitalt. Vi kommer att köra 2 Barco 2K-projektorer som kommer att vara stackade, det vill säga köra samma bild för att skapa högre kvalitet”, förklarar Mats Kullander på SF Bio


Redigerat av lillsowi, 20 september 2015 - 00:37.


#47

Postad 20 september 2015 - 07:43

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0

Du kanske missade att den redan har länkats några inlägg upp?

Japp jag missade den anonyma textlänken :)


Redigerat av ekon, 20 september 2015 - 07:44.


#48

Postad 21 september 2015 - 09:08

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Tyvärr är det ju bekräftat att det blir 2K-projektorer från Barco i denna salong och inga nya laserprojektorer, ett otroligt snedsteg. Jag var sugen att åka runt 20 mil för att se Star Wars på IMAX men nu vette tusan, kanske får bli i en av Atmos-salongerna istället. Vi får vänta och se om SF vågar köra samma volym som man är van från IMAX, annars blir det flopp.

 

edit: ”Men nu körs IMAX nästan uteslutande digitalt. Vi kommer att köra 2 Barco 2K-projektorer som kommer att vara stackade, det vill säga köra samma bild för att skapa högre kvalitet”, förklarar Mats Kullander på SF Bio

 

Vågar eller inte,  det handlar om en standard som IMAX kör i alla sina salonger.  Om SF skulle ändra något kan man höra av sig direkt till IMAX och anmäla det.   SF borde istället hänvisa känsliga öron till deras tysta rum istället, dvs alla andra SF biosalonger! 

 

Det är lustigt hur dom försöker sälja in 2K projektorerna från barco när det redan funnits i snart 10 år och säkert inköpes begagnat.  4k är vad som gäller i övriga biosalongerna i scandinavia hoppas jag. 

 

Åk till London istället för äkta imax lillsowi


Redigerat av dealerovski, 21 september 2015 - 09:10.


#49

Postad 22 september 2015 - 08:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Nån som varit i en Dolby Cinema biograf förresten? Verkar spöa digital Imax. :)

 

http://www.cnet.com/...n-in-a-theater/


Redigerat av pacman, 22 september 2015 - 08:43.


#50

Postad 22 september 2015 - 09:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ja där ligger IMAX efter känns det som.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.