Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

  1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

    Procent av omröstning: 23.03%

  2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

    Procent av omröstning: 1.69%

  3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

    Procent av omröstning: 12.92%

  4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

    Procent av omröstning: 39.33%

  5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

    Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

#101

Postad 19 juni 2009 - 10:57

cruzzade
  • cruzzade
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Fånigt att dom inte jämförde med WLAN istället, eftersom Sprint har betydligt bättre nät än AT&T. Så det enda som är intressant i testen är start up och där var ju 3GS jäkligt snabb :unsure:

#102

Postad 19 juni 2009 - 12:04

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

Fånigt att dom inte jämförde med WLAN istället, eftersom Sprint har betydligt bättre nät än AT&T. Så det enda som är intressant i testen är start up och där var ju 3GS jäkligt snabb :unsure:


Mhm wtf på den, det där visar ju ingenting, bara hur kassa AT&T är.

#103

Postad 21 juni 2009 - 14:23

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Tips på ett schyrrans program att konvertera filmer med, det bränner in subs också om så önskas, väldigt enkelt med färdiga inställningar... det är gratis!

XviD4PSP 5.036
http://www.winnydows.com/page.php?2

Hämta programmet direkt här
http://www.winnydows.../request.php?39

Redigerat av TheGun, 21 juni 2009 - 14:29.


#104

Postad 21 juni 2009 - 15:57

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Speedtest 3g vs 3gs.

#105

Postad 21 juni 2009 - 16:17

Unregisteredd517ff93
  • Unregisteredd517ff93
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Tips på ett schyrrans program att konvertera filmer med, det bränner in subs också om så önskas, väldigt enkelt med färdiga inställningar... det är gratis!

XviD4PSP 5.036
http://www.winnydows.com/page.php?2

Hämta programmet direkt här
http://www.winnydows.../request.php?39


Vilka filformat klarar Iphone, utan konvertering?

#106

Postad 21 juni 2009 - 16:49

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Vilka filformat klarar Iphone, utan konvertering?

Apple.com/iphone.

#107

Postad 21 juni 2009 - 16:52

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Vilka filformat klarar Iphone, utan konvertering?


H.264, MPEG4

#108

Postad 22 juni 2009 - 10:20

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Operatören 3 kommer att börja sälja iPhone 3G S, nu i sommar!

Pressrelease

Intresseanmälan

Så nu är det Telia, Halebop, Telenor och 3 som har gått ut med att dom säljer den.

Redigerat av crest, 22 juni 2009 - 10:23.


#109

Postad 22 juni 2009 - 10:28

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Operatören 3 kommer att börja sälja iPhone 3G S, nu i sommar!

Pressrelease

Intresseanmälan

Så nu är det Telia, Halebop, Telenor och 3 som har gått ut med att dom säljer den.

Men vafan, vad sysslar Tele2 med? Är de inte Sveriges näst största operatör?

#110

Postad 22 juni 2009 - 10:35

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0

Operatören 3 kommer att börja sälja iPhone 3G S, nu i sommar!

Pressrelease

Intresseanmälan

Så nu är det Telia, Halebop, Telenor och 3 som har gått ut med att dom säljer den.

Hoppas bara dom inte graverar in nått tre märke som dom brukar göra, fast jag väljer nog Telia ändå, funkar bäst för mig

#111

Postad 22 juni 2009 - 10:37

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Men vafan, vad sysslar Tele2 med? Är de inte Sveriges näst största operatör?

Skulle tippa på nummer fyra... Telia, Telenor, Tre, Tele2 är min gissning... men det där baserar jag helt och hållet på magkänslan! :)

#112

Postad 22 juni 2009 - 10:39

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
När man fyllt i intreeseanmälan så får man detta meddelande:

"Tack för att du fyllde i formuläret för att få mera information om iPhone hos 3. Snart, mycket snart kommer den att finnas hos 3. Vi kommer fortlöpande att skicka information till dig angående iPhone på den mailadress som du angivit.

Med vänlig hälsning
3"


Betyder förhoppningsvis att dom börjar sälja den samtidigt som Telia och Telenor...?

#113

Postad 22 juni 2009 - 10:58

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Skulle tippa på nummer fyra... Telia, Telenor, Tre, Tele2 är min gissning... men det där baserar jag helt och hållet på magkänslan! :)

Du tippa helt fel. Tele2 är på 2a plats efter Telia. Telenor ligger 3a och Tre på fjärdeplats. (Källa: PTS, 2008).

Hade Tele2 skaffa Iphone hade jag kappat den fort som fan. Ingen som känner någon på Tele2 som kanske sitter med inside info?

#114

Postad 22 juni 2009 - 11:02

lelkes
  • lelkes
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Men vafan, vad sysslar Tele2 med? Är de inte Sveriges näst största operatör?

nu när även 3 är med i lekn, tror jag knappast att tele2 har råd att hålla sig utanför...

#115

Postad 22 juni 2009 - 11:07

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Har också svårt att tänka mig att det bara skulle vara Tele2 av Sveriges fyra största operatörer som inte tecknar kontrakt med Apple.
Men än så länge står det inget om det i deras press sektion på nätet.
Jag brukar läsa telebolagens pressreleaser med jämna mellanrum. :)

Redigerat av crest, 22 juni 2009 - 11:12.


#116

Postad 22 juni 2009 - 11:29

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
IDG har en liten artikel om att 3 ska sälja iPhone 3G S och en kortfattad intervju med presschefen.


"Tre börjar sälja nya Iphone 3GS under sommaren. Mer än så vägrar operatören avslöja. "Vi får inte kommunicera mer innan säljstart", säger presschefen.
I ett mycket kortfattat pressmeddelande avslöjar Tre att Iphone 3GS ska finnas i butikerna i sommar. Mer än så har Apple inte gett operatören klartecken att avslöja i dagsläget:

– Vi börjar så snart som möjligt, den släpps inte förrän i mitten av juli. Vi hoppas på att ha bättre besked under de närmaste dagarna, säger Erik Hörnfeldt, presschef på Tre.

Kan du avslöja något om hur abonnemangen kommer att se ut?
– Vi får inte kommunicera det innan säljstart.
Hur kommer det sig att Tre inte sålt Iphone tidigare?
– Vi har anmält vårt intresse till Apple under lång tid och jag tror det är en storleksfråga. Det verkar som att de gjort en lista och betat av operatörerna en efter en."



IDGs artikel.

Redigerat av crest, 22 juni 2009 - 11:31.


#117

Postad 22 juni 2009 - 11:53

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

nu när även 3 är med i lekn, tror jag knappast att tele2 har råd att hålla sig utanför...

Med tanke på att de är större än Tre, så borde ju de vart högre prioriterade från Apple's sida.

Troligen är det Tele2 som snålar.. Vilken tabbe från deras håll. Enda anledningen till att jag och säkert många många fler inte skaffat Iphone ännu är för att vi inte vill binda upp oss på överdrivet dyra Telia. Telenor är inte så himla mycket billigare heller. I princip alla personer jag har kontakt med kör Comviq/Tele2, så byta operatör finns inte. Måste finnas många personer i samma båt.

Kom igen nu Tele2!!

#118

Postad 22 juni 2009 - 11:55

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Du tippa helt fel. Tele2 är på 2a plats efter Telia. Telenor ligger 3a och Tre på fjärdeplats. (Källa: PTS, 2008).

Hade Tele2 skaffa Iphone hade jag kappat den fort som fan. Ingen som känner någon på Tele2 som kanske sitter med inside info?



...
Hur kommer det sig att Tre inte sålt Iphone tidigare?
– Vi har anmält vårt intresse till Apple under lång tid och jag tror det är en storleksfråga. Det verkar som att de gjort en lista och betat av operatörerna en efter en."
[/i]


IDGs artikel.

Verkar som att apple tycker att både telenor och tre är större än tele2 enligt detta påstående. Det beror sig väl lite på hur man räknar också tänker jag, men Telenor lär väl ändå vara större rent bolagsmässigt än vad Tele2 är, även om Tele2 kanske har fler svenska mobilkunder än Telenor. Lite samma tror jag det kan vara med tre också.

Är det förresten bara tre i sverige som ska börja sälja, eller är det tre i hela europa?

#119

Postad 22 juni 2009 - 11:58

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Med tanke på att de är större än Tre, så borde ju de vart högre prioriterade från Apple's sida.


Å andra sidan så är det inte säkert att dom har förhandlat direkt med 3Sverige.
Förhandlingarna kan ha förts med hela 3Gruppen som har nät i flera länder.

#120

Postad 22 juni 2009 - 11:58

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
http://www.gsmarena....me-news-981.php
Blir DYRT....

#121

Postad 22 juni 2009 - 12:06

lelkes
  • lelkes
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Med tanke på att de är större än Tre, så borde ju de vart högre prioriterade från Apple's sida.

Troligen är det Tele2 som snålar.. Vilken tabbe från deras håll. Enda anledningen till att jag och säkert många många fler inte skaffat Iphone ännu är för att vi inte vill binda upp oss på överdrivet dyra Telia. Telenor är inte så himla mycket billigare heller. I princip alla personer jag har kontakt med kör Comviq/Tele2, så byta operatör finns inte. Måste finnas många personer i samma båt.

Kom igen nu Tele2!!

Tror att just det faktum, att många inklmig själv sitter i "samma båt" bidrar till att Tele2 inte bryr sig. Om vi alla skulle säga upp vår abbonemang med Tele2, så kanske de skulle ändra sig?
Jag tänker iaf byta opperatör när mitt kontrakt går ut i december, och om inte Tele2 har börjat sälja iPhone
Kanske borde man/vi starta ngn form av lista där vi visar att vi byter operatör om inte de tar in iPhone

#122

Postad 22 juni 2009 - 12:19

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Kanske borde man/vi starta ngn form av lista där vi visar att vi byter operatör om inte de tar in iPhone

Låter som en bra idé, styr upp så skriver jag under direkt! :)

#123

Postad 22 juni 2009 - 13:12

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Personligen anser jag Tele2 vara den lätt sämsta operatör i Sverige.

Jag har aldrig upplevt så många driftstörningar med samtal, sms, datatrafik som med just Tele2 och då har jag ändå utnyttjat många operatörer så jag har att jämföra med (Comviq/Tele2, Europolitan/Vodafone/Telenor, Tre, Telia). Möjliggör Tele2 ens HSDPA till sina mobiltelefonkunder än?

Så att Tele2 är utanför iPhone-leken tycker jag inte är konstigt. Apple satsar väl på de operatörer som levererar den högsta standarden, dvs kvalitet före kvantitet.

#124

Postad 22 juni 2009 - 13:23

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Personligen anser jag Tele2 vara den lätt sämsta operatör i Sverige.

Jag har aldrig upplevt så många driftstörningar med samtal, sms, datatrafik som med just Tele2 och då har jag ändå utnyttjat många operatörer så jag har att jämföra med (Comviq/Tele2, Europolitan/Vodafone/Telenor, Tre, Telia). Möjliggör Tele2 ens HSDPA till sina mobiltelefonkunder än?

Så att Tele2 är utanför iPhone-leken tycker jag inte är konstigt. Apple satsar väl på de operatörer som levererar den högsta standarden, dvs kvalitet före kvantitet.

Själv längtar jag verkligen tillbaka till Tele2 :). Hoppas de får iPhonen innan nästa version kommer ut!

#125

Postad 22 juni 2009 - 13:29

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0

Personligen anser jag Tele2 vara den lätt sämsta operatör i Sverige.

Håller med iallafall sämst teckning där jag brukar befinna mig, har tre nu men dom har ingen motagning på jobbet så nu blir det telia

#126

Postad 22 juni 2009 - 13:49

yoniii
  • yoniii
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Personligen anser jag Tele2 vara den lätt sämsta operatör i Sverige.

Jag har aldrig upplevt så många driftstörningar med samtal, sms, datatrafik som med just Tele2 och då har jag ändå utnyttjat många operatörer så jag har att jämföra med (Comviq/Tele2, Europolitan/Vodafone/Telenor, Tre, Telia). Möjliggör Tele2 ens HSDPA till sina mobiltelefonkunder än?

Så att Tele2 är utanför iPhone-leken tycker jag inte är konstigt. Apple satsar väl på de operatörer som levererar den högsta standarden, dvs kvalitet före kvantitet.

Enligt PC för Alla så har Tele2 bästa mobila-bredband 2009, det betyder inte att de är bäst - men så j*vla kassa kan de inte va.

Jag har heller aldrig haft problem med de. Bor iofs i Stockholm och inte ute på landet :)

Jag tror som sagt inte Apple "valt bort" Tele2, utan att det är Tele2 som snålar eller inte bryr sig om sina kunder..

Sen är det ju också löjligt stora prisskillnader mellan Telia och Tele2, om man bor i en storstad finns det ingen anledning (förutom Iphone) som privatperson att köra dyra Telia.

Jag hoppas alla Tele2:are ringer och mejl-tjatar de nu när även 3 ska få Iphone..

#127

Postad 22 juni 2009 - 14:18

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Själv längtar jag verkligen tillbaka till Tele2 :). Hoppas de får iPhonen innan nästa version kommer ut!


Får man fråga varför du längtar till Tele2? :D

Håller med iallafall sämst teckning där jag brukar befinna mig, har tre nu men dom har ingen motagning på jobbet så nu blir det telia


Under de fyra åren jag tidigare använde Tre som operatör hade jag i stort sett alltid kanontäckning och jag rörde mig ändå rätt friskt runt i Öresundsregionen.

Enligt PC för Alla så har Tele2 bästa mobila-bredband 2009, det betyder inte att de är bäst - men så j*vla kassa kan de inte va.

Sen är det ju också löjligt stora prisskillnader mellan Telia och Tele2, om man bor i en storstad finns det ingen anledning (förutom Iphone) som privatperson att köra dyra Telia.


1) Det är en väsentlig skillnad på att ha en kanonlösning vad det gäller mobilt bredband och att ha samma sak för deras mobiltelefonkunder ;) Som sagt, jag tror inte ens de erbjuder HSDPA till sina mobilkunder än, jag kan dock ha fel.

2) Vad är det egentligen som gör Telia så mycket dyrare? Jag tycker mig se att de har ungefär samma taxor som de övriga operatörerna. Kan du förklarar och visa vad det är för "löjligt stora prisskillnader" du talar om?

#128

Postad 22 juni 2009 - 14:28

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Tele2 är ett pajasföretag med antagligen sveriges sämsta kundtjänst. Har aldrig fått så dålig service från något företag i hela mitt liv

#129

Postad 22 juni 2009 - 14:31

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Får man fråga varför du längtar till Tele2? :)

Har också gått igenom alla de stora operatörerna i Sverige och för mig så har Tele2 varit enklast att ha att göra med. De har klart bäst priser. De kör samma 3G nät som Telia så täckningen där räcker gott och väl (och ja, de har HSDPA, surfade med Turbo-3G hos dem för redan 2 år sedan).

Tre blev jag bara förbannad på då deras prissättning inte passade mig alls. Telenor förutsätter att man ringer betydligt mer än vad jag gör. Telia är ju allmänt dyra fast de har faktiskt fungerat bra det här året. Sedan att de personar jag i huvudsak ringer till också har Tele2 skulle ju skära ned på kostnaderna.

Summa, priserna är det jag längtar tillbaka till. Problemen med sämre täckning osv rör mig inte så mycket längre då jag mest rör mig i bebyggelse när jag vill kunna bli nådd.

#130

Postad 22 juni 2009 - 15:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tre får Iphone 3gs ;)

Nu blev nya iphone 100ggr mer intressant ...Mitt abb går att förnya den 25 juli :)

#131

Postad 22 juni 2009 - 15:59

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0
Satt precis och funderade på om man skulle förlänga mitt tre abbonemang, men kollade deras täckningskarta, dom har ju typ bara turbo 3G i stockholmstrakten och jag bor en bit utanför upsala , där ska det inte finnas enligt kartan :) . men telia verkar ha ganska bra täckning på det

#132

Postad 22 juni 2009 - 16:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Du kan ju alltid ringa å höra om dom planerat att bygga ut där du bor..
Turbo 3g funkar till 10 meter från mitt hus i Piteå :) bittert ..

#133

Postad 22 juni 2009 - 19:29

Unregistered6a6523e2
  • Unregistered6a6523e2
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag försöker få till en deal med mitt jobb där jag ska få en iPhone som jobbmobil. Att det inte finns några priser för 3g s är jag väl medveten om men är det någon som har koll på vad det kostar för företag att köpa en iPhone 3G låst till telia men till ett befintligt abonnemang?

#134

Postad 23 juni 2009 - 08:36

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0
Hittar inget pris på Telia. Men på Telenor kostar en låst Iphone 3G 16GB utan abbonemang: 7189:- . 8GB går på 6168:- . Antar att Telias priser liknar dessa.

#135

Postad 23 juni 2009 - 09:04

Muppi
  • Muppi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Har också gått igenom alla de stora operatörerna i Sverige och för mig så har Tele2 varit enklast att ha att göra med. De har klart bäst priser. De kör samma 3G nät som Telia så täckningen där räcker gott och väl (och ja, de har HSDPA, surfade med Turbo-3G hos dem för redan 2 år sedan).

Tre blev jag bara förbannad på då deras prissättning inte passade mig alls. Telenor förutsätter att man ringer betydligt mer än vad jag gör. Telia är ju allmänt dyra fast de har faktiskt fungerat bra det här året. Sedan att de personar jag i huvudsak ringer till också har Tele2 skulle ju skära ned på kostnaderna.

Summa, priserna är det jag längtar tillbaka till. Problemen med sämre täckning osv rör mig inte så mycket längre då jag mest rör mig i bebyggelse när jag vill kunna bli nådd.


Jag förstår inte riktigt.. Har du tagit en titt på vad priset skiljer sig? ;)

Inte är det många kronor det handlar om. Däremot så kan jag förstå att man väljer det ena eller andra bolaget om de flesta i ens omgivning använder samma bolag då istortsett alla operatörer kör med "ring gratis till alla innom vårt nät". Det är ett vettigt argument för de priser jag hittade på telias och tele2.s hemsida är inte speciellt olika varandra.

Är förövrigt grymt otålig vad gäller nya Iphone.. Vill ha den nu nu nu! :)

#136

Postad 23 juni 2009 - 09:07

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Hittar inget pris på Telia. Men på Telenor kostar en låst Iphone 3G 16GB utan abbonemang: 7189:- . 8GB går på 6168:- . Antar att Telias priser liknar dessa.


Hos Telia

Apple iPhone 3G med Telia Refill = 5995 kr
Apple iPhone 3G med abonnemang med 0 månaders bindningstid = 5995 kr

Redigerat av zinned78, 23 juni 2009 - 09:08.


#137

Postad 23 juni 2009 - 09:23

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt.. Har du tagit en titt på vad priset skiljer sig? ;)

Inte är det många kronor det handlar om. Däremot så kan jag förstå att man väljer det ena eller andra bolaget om de flesta i ens omgivning använder samma bolag då istortsett alla operatörer kör med "ring gratis till alla innom vårt nät". Det är ett vettigt argument för de priser jag hittade på telias och tele2.s hemsida är inte speciellt olika varandra.

Är förövrigt grymt otålig vad gäller nya Iphone.. Vill ha den nu nu nu! :)

Detta är absout ur mitt perspektiv och vilket som skulle vara billigast för mig. Som jag skrev så ringer och SMSar jag mest till tele2-kunder. Idag har jag telias 99:- i månaden som jag får ringa och SMSa, men använder kanske bara hälften så det blir ju ganska dyrt om man slår ut det på mina faktiska samtal. Sedan när det kommer till datakostnaden som är det jag i huvudsak är intresserad av så kostar det på Tele2:

Mobil surf Mini - 29 kr/mån
200 MB/mån med hastigheter upp till 6 Mbit/s, därefter 1:69/MB.

Mobil surf Midi - 89 kr/mån
1 GB/mån med hastigheter upp till 6 Mbit/s (efter 1 GB/mån begränsar vi till 64 Kbit/s).

Mobil surf Maxi - 159 kr/mån
Fri surf med hastigheter upp till 6 Mbit/s (efter 5 GB/mån begränsar vi till 64 Kbit/s).

Telia:
Mobilsurf Alltid - 99 kr/mån
500 MB/mån

Mobilsurf Extra - 199 kr/mån
5 GB/mån

Jag överstiger aldrig 1 GB per månad så 89:- varianten hade ju varit lagom. Så med Tele2 skulle jag ungefär halvera min månadskostnad från 298:- till ungefär 150:-. Sedan hur mycket av telefonen man kan få subventionerad kan ju ingen veta, men man får väl utgå ifrån att det är liknande regler som hos Telia.

#138

Postad 23 juni 2009 - 10:36

Unregistered41458
  • Unregistered41458
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Pratade just med Tele2:s kundtjänst om portering/uppsägning, de frågade naturligtvis varför jag skulle lämna dom, "vill ha nya iPhone" sa jag. Jomen den ska vi också få "under sommaren", vi har bara inte hunnit gå ut med det än.

Förvirrad kundtjänstperson? Nån som hört liknande?

Du kan ju alltid ringa du med, Phindus och höra vad de säger till dig.

#139

Postad 23 juni 2009 - 10:40

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Pratade just med Tele2:s kundtjänst om portering/uppsägning, de frågade naturligtvis varför jag skulle lämna dom, "vill ha nya iPhone" sa jag. Jomen den ska vi också få "under sommaren", vi har bara inte hunnit gå ut med det än.

Förvirrad kundtjänstperson? Nån som hört liknande?

Du kan ju alltid ringa du med, Phindus och höra vad de säger till dig.

Sitter fast med Telia till jul, tyvärr. Dock har Tre, Telenor och Tele2 svarat så sedan iPhonen lanserats. Tror tyvärr inte kundtjänsten är tillräckligt informerad eller så försöker de bara hålla kvar kunder så länge som möjligt.

#140

Postad 23 juni 2009 - 11:10

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Hos Telia

Apple iPhone 3G med Telia Refill = 5995 kr
Apple iPhone 3G med abonnemang med 0 månaders bindningstid = 5995 kr


För 8GB modellen...

#141

Postad 23 juni 2009 - 11:13

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

För 8GB modellen...


Nej, det gäller 16 GB...iaf om man tar den tillsammans med ett abonnemang som man väljer 0 mån bindningstid på. Dvs, man kan avsluta det direkt.

#142

Postad 23 juni 2009 - 11:24

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Nej, det gäller 16 GB...iaf om man tar den tillsammans med ett abonnemang som man väljer 0 mån bindningstid på. Dvs, man kan avsluta det direkt.

Låser Telia upp luren med om man väljer 0 mån bindning?

#143

Postad 23 juni 2009 - 11:48

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Mobilsurf Alltid - 99 kr/mån
500 MB/mån


69kr/mån kostar det faktiskt :)

Själv bor jag i Norrland och åker en hel del efter vägarna här och det enda alternativet är således Telia. Tycker dock att det börjar bli dags för operatörerna att gå ut med priser och abbonemangsinfo för 3G S och även info om vad den gamla modellen kommer kosta. Visserligen kanske de bara drar av 1000kr på den gamla och låter abbonemangsalternativen för den nya vara detsamma som idag...

Sedan undrar man givetvis vad extrakostnaden blir för oss som band upp oss i 24 månader förra sommaren när 3G släpptes...

Redigerat av Unregistered5e1e3058, 23 juni 2009 - 11:52.


#144

Postad 23 juni 2009 - 11:55

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

69kr/mån kostar det faktiskt ;)

Själv bor jag i Norrland och åker en hel del efter vägarna här och det enda alternativet är således Telia. Tycker dock att det börjar bli dags för operatörerna att gå ut med priser och abbonemangsinfo för 3G S och även info om vad den gamla modellen kommer kosta. Visserligen kanske de bara drar av 1000kr på den gamla och låter abbonemangsalternativen för den nya vara detsamma som idag...

Sedan undrar man givetvis vad extrakostnaden blir för oss som band upp oss i 24 månader förra sommaren när 3G släpptes...

Sedär, då har de uppdaterat sedan sist jag var inne och frågade dem. Dock fortfarande för lite data som ingår :(.

#145

Postad 23 juni 2009 - 12:03

Zwitt
  • Zwitt
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Apple släpper en snabbare version av sin telefon Iphone. I juli ska Iphone 3GS finnas i Sverige.

Den nya telefonen, Iphone 3GS, presenterades på Apples utvecklingsdagar i San Franscisco.

Iphone 3GS ser på utsidan ut som den gamla varianten. Men Apple har bland annat försett den med 3 megapixel-kamera, videoinspelning, inbyggd kompass och röststyrningsfunktioner.

Även batterikapaciteten har förbättrats och ska enligt Apple tillåta 30 timmars musiklyssnande eller 12 timmars samtal på gsm-nät eller 5 timmar på 3g-nät.

Den 19 juni börjar Iphone 3GS säljas i USA. Telefonen kommer där kosta 199 dollar, motsvarande 1560 kronor, för versionen med 16 gigabyte. Den större modellen med 32 gigabytes kostar 299 dollar, 2350 kronor.

Samtidigt sänker företaget priset på den tidigare versionen av Iphone till 99 dollar, motsvarande drygt 770 svenska kronor. Sänkningen sammanfaller med att Apple också sänker priset på sina lyxigaste bärbara datorer.

Företagets marknadsföringschef Phil Schiller hade dock dåliga nyheter angående det nya operativsystem som Apple utlovat. Programvaran kommer inte att finnas tillgänglig förrän tidigast i september.

Visst blir man för bannad!

Källa: http://di.se/Nyheter...r...heter&o=sp4

Redigerat av Zwitt, 23 juni 2009 - 12:04.


#146

Postad 23 juni 2009 - 12:03

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Sedär, då har de uppdaterat sedan sist jag var inne och frågade dem. Dock fortfarande för lite data som ingår :(.


Fast man får ju >5GB, bara det att efter 5GB så sänks ev. hastigheten.

"Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 57 kbit/s om användandet överstiger 0,5 GB/månad."
http://www.telia.se/...ternettjanster/

Redigerat av Unregistered5e1e3058, 23 juni 2009 - 12:06.


#147

Postad 23 juni 2009 - 12:07

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Fast man får ju >5GB, bara det att efter 5GB så sänkts ev. hastigheten.

"Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 57 kbit/s om användandet överstiger 0,5 GB/månad."
http://www.telia.se/...ternettjanster/

Ja. Men det jag pratade om var att sänka kostnaderna och om jag då endast använder runt 1 GB/månad så ser ju Tele2 prissättning bra mycket bättre ut än Telias tex. Att surfa med 57 kbit/s känns ju föga upphetsande :(.

#148

Postad 23 juni 2009 - 12:12

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Ja. Men det jag pratade om var att sänka kostnaderna och om jag då endast använder runt 1 GB/månad så ser ju Tele2 prissättning bra mycket bättre ut än Telias tex. Att surfa med 57 kbit/s känns ju föga upphetsande :(.


Jo, Telia är kanske lite dyrare än andra. Dock har de bäst täckning. Ett annat alternativ kan ju vara Halebop, samma täckning och nät som Telia fast bättre priser.

#149

Postad 23 juni 2009 - 12:19

Zwitt
  • Zwitt
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Vad är det för skitsnak! Telia är inte dyra! Det är ju svenskarna som är så ###### snåla! Kostar det så smakar det! Ett bra utryck är! Man för vad man betalar för!

Redigerat av Zwitt, 23 juni 2009 - 12:20.


#150

Postad 23 juni 2009 - 12:31

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Vad är det för skitsnak! Telia är inte dyra! Det är ju svenskarna som är så ###### snåla! Kostar det så smakar det! Ett bra utryck är! Man för vad man betalar för!


Sarkasm? LOL :(



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.