Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Assassin's Creed Revelations by Ubisoft

67 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 juni 2011 - 17:44

phnoll
  • phnoll
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Bifogad fil  screen_003tcm3218649.jpg   87,84K   1 Antal nerladdningar

Officiell trailer: http://www.youtube.c...h?v=Wo6Q14vBB1c

Nya spelet har fått namnet Assassin's Creed Revelations och visades tydligen upp på E3 2011 men jag hittade ingen tråd om just detta spelet på MHB så here it comes.. I jizzed my pants guys.. Se trailern och fyll tråden med kommentarer och nyttig info! :D

Personligen är det ett givet köp och pre-order, tycker verkligen att Ubisoft förtjänar cred för utvecklingen av spelet i sig (läs: första spelet jämför med ex vis senaste Assassin's Creed Brotherhood och framförallt den hållbara och genomtänkta storyn.

Utdrag från Assassin's Creed Revelations officiella hemsida den 6 juni 2011:

"When a man has won all his battles and defeated his enemies; what is left for him to achieve? Ezio Auditore must leave his life behind in search of answers, in search of the truth.In Assassin's Creed® Revelations, master assassin Ezio Auditore walks in the footsteps of the legendary mentor Altaïr, on a journey of discovery and revelation. It is a perilous path – one that will take Ezio to Constantinople, the heart of the Ottoman Empire, where a growing army of Templars threatens to destabilise the region.
In addition to Ezio's award-winning story, a refined and expanded online multiplayer experience returns with new and additional modes, maps, and characters, allowing you to test your assassin skills against others from around the world.

KEY FEATURES

BECOME DEADLIER THAN EVER –Take on the lethal skills of a wiser, more efficient and deadlier Ezio. Swiftly eliminate your adversaries by deploying a new arsenal of weapons and abilities, such as enhanced free-running and hook blade combat. Experience new levels of gameplay customisation with bomb crafting, and use heightened Eagle Vision to overcome your enemies and the environment.

TEST YOUR SKILLS AGAINST THE BEST – A critically acclaimed multiplayer experience gets even better, with all-new team modes and unlimited replay value.

EXPERIENCE REVOLUTIONARY GAMEPLAY – Explore the farthest reaches of the Animus as you uncover the mysteries of Desmond’s past while gaining insight into what the future might hold."

Trailer 2: http://www.youtube.c...feature=related

Trailer 3 även press conference från Ubisoft på E3 2011: http://www.youtube.c...feature=related

Bara att fortsätta skriva om spelet som sagt och lägga till bättre eller fler videos/bilder! :)

#2

Postad 19 juni 2011 - 22:05

phnoll
  • phnoll
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Cinematic Teaser HD 720p: http://www.youtube.c...;feature=relmfu

Där nämndes även 15.11.11 vilket känns allt för långt bort men har för mig att övriga AC spel alltid legat i november.. Dock förvånad över sådant svalt deltagande i tråden, är alla på semester redan? :)

Desmond och Animus teaser: http://www.youtube.c...;feature=relmfu

Och endast E3 demo utan allt snack: http://www.youtube.c...;feature=relmfu

#3

Postad 21 juni 2011 - 13:50

Unregisteredab1b829f
  • Unregisteredab1b829f
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Ser sjukt snyggt ut,vill ha nuuuuu

#4

Postad 05 oktober 2011 - 14:01

Unregisteredab1b829f
  • Unregisteredab1b829f
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
inte långt kvar nu :)

#5

Postad 10 oktober 2011 - 13:23

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Säger redan nu att de får ta tag i den eminenta storyn och upptäcka lite av Desmonds läge i berättelsen. Varför bara en sån fokus på Ezio? I och med Brotherhood så har Desmond stora problem, jag vill veta mer om den nutida striden.

Osmanska riket tror jag inte håller så länge nämligen. Vad var så kul med dåtida Turkiet?

Vad tycker du? Ska man fokusera mer på Desmond eller inte?

#6

Postad 18 oktober 2011 - 15:35

Unregisteredab1b829f
  • Unregisteredab1b829f
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
http://www.gamereact...c712dfb7daedf49

står lite där,kan va bra med lite nytt :)

#7

Postad 10 november 2011 - 12:54

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
trailern gör inte att man blir mindre sugen heller..

http://www.eurogamer...-launch-trailer

fler som ska införskaffa detta, eller satsar ni på BF3, MW3 och Skyrim?

#8

Postad 11 november 2011 - 00:00

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
Ska förhandsboka collectors edition eller kommer det en större utgåva som finns till Brotherhood ?

#9

Postad 11 november 2011 - 13:37

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Fattar inte. AC, AC2, AC:BH och nu AC:R. Hur många spel kommer den här serien att få? Trodde först det skulle va en trilogi. Är Revelations den sista delen? :huh:

#10

Postad 11 november 2011 - 13:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ne, en "äkta" uppföljare kommer nästa år (AC3) vad jag läst ^^

#11

Postad 11 november 2011 - 14:02

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Som sagt, Brotherhood och Revelations är "expansioner" då de följer Ezios öde och ingen annans.

#12

Postad 11 november 2011 - 14:34

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Okej! Börjar bli trött på detta mjölkande. Vad är det nu då istället för Borgia flaggor man ska samla, turkiska hattar?
Kommer absolut att spela det, men efterlyser lite mer progress i huvudstoryn - Desmond.

#13

Postad 11 november 2011 - 14:47

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0

Som sagt, Brotherhood och Revelations är "expansioner" då de följer Ezios öde och ingen annans.


Men i Brotherhood så fick man väl mer av storyn med Desmond än man fick i AC2? eller har jag bara glömt för det var ett bra tag sen jag körde 2:an.
Blir helt klart ett köp av Revelations.

#14

Postad 12 november 2011 - 15:10

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Okej! Börjar bli trött på detta mjölkande. Vad är det nu då istället för Borgia flaggor man ska samla, turkiska hattar?
Kommer absolut att spela det, men efterlyser lite mer progress i huvudstoryn - Desmond.


Vet inte vad som ska samlas, men du undersöker Altaïrs förflutna med Ezio, då spåren leder till Konstantinopel. Man ska ju kunna duospela med både Altaïr och Ezio, men det här är sista gången föregångarna uppträder i serien. Vi kommer alltså att få en ny aktör eller enbart Desmond i trean.

Jag tycker dock som du, jag har velat ha lite utveckling angående Desmond eller att man introducerar nytt blod. Nu är ju Ezio en gammal gubbe, i princip.

Men i Brotherhood så fick man väl mer av storyn med Desmond än man fick i AC2? eller har jag bara glömt för det var ett bra tag sen jag körde 2:an.
Blir helt klart ett köp av Revelations.


Mjo, ja, hyfsat. I tvåan blev Desmond influerad av subjekt 16 lite mer, och han började "blöda" p.g.a. Animus, dvs. han fick krafter och egenskaper som tillhört hans förfäder - i detta fallet Altaïr. Desmond fick även sitt kall genom Ezio av Minerva, som åberopade hans hjälp mot tempelriddarna.

I trean har det inte utvecklats så mycket, förutom slutscenerna som öppnade för en väldig intrig i dramaturgin. Jag tycker att vi upptäckte mer om Ezio än vad vi gjorde om Desmond. Blödningseffekten och Äpplet har ju uppenbarligen påverkat Desmond för mycket i alla fall, den saken är säker.

#15

Postad 14 november 2011 - 16:28

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
Har mitt ex i handen nu. 1 dag innan release, från Spelbutiken.se. Trodde det skulle komma imorgon.

Redigerat av rico90, 14 november 2011 - 16:28.


#16

Postad 15 november 2011 - 15:18

Unregisteredab1b829f
  • Unregisteredab1b829f
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
vill hem å spela inte jobba.nån som spelat lite? första intryck??

#17

Postad 16 november 2011 - 11:14

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Jag har Brotherhood liggandes, bara kört en kvart eller så - ska jag köra klart BC innan jag ger mig på Revelations?

#18

Postad 16 november 2011 - 12:16

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag vart nästan glad när jag spelade multiplayer tutorial.. Det verkade precis som om dem hade lagt ner den där hemska blåa tårtbiten som pekar ut var ditt byte finns någonstans och ersatt den med en indikation att "han finns inom ditt synhåll", vilket man iof lätt kan använda för att lokalisera målet, men ändå. Tycker tårtbiten är lite för lätt.. lite hjärnslött helt enkelt.

Men tydligen fanns tårtbiten kvar, men dem hade lagt till nya spellägen där man slipper den utan bara har indikationen =)

Tycker dock det suger att om man bill spela ett spelläge, så kan man rösta fram ett nytt spelläge.. "Det var ju inte därför jag kom hit!"

Som om man skulle köra quake CTF och helt plötsligt röstar folk fram att man ska köra 1on1 :P WTF..

Men jag gillar ett spelläge som finns nu där man med sitt lag ska sno åt sig skattkistor i rasande takt från motståndarna (och vice versa i nästa halvlek)...

Jag har inte provat single player ännu.. men det kommer väl =)

#19

Postad 16 november 2011 - 18:43

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Jag har inte provat single player ännu.. men det kommer väl =)

Håll ögonen öppna efter Desmond delen. ;)

#20

Postad 16 november 2011 - 22:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Så du jobbar på den svenska enheten som har hand om det? Läste det i pressreleasen idag.

#21

Postad 17 november 2011 - 16:08

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Så du jobbar på den svenska enheten som har hand om det? Läste det i pressreleasen idag.

Ja, jobbade som Art Director för Demond's Journey.

#22

Postad 20 november 2011 - 14:40

Unregisteredab1b829f
  • Unregisteredab1b829f
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
tyckte det va kort gick fort att varva :(

#23

Postad 02 december 2011 - 15:30

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Dåligt med fart här:) undrar om detta är minst lika bra som Brotherhood eller är det ngn skillnad,har nämligen lite svårt att bestämma om jag ska börja med detta eller Skyrim då båda ligger hemma och väntar.

#24

Postad 02 december 2011 - 16:18

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Dåligt med fart här:) undrar om detta är minst lika bra som Brotherhood eller är det ngn skillnad,har nämligen lite svårt att bestämma om jag ska börja med detta eller Skyrim då båda ligger hemma och väntar.


Själv lade jag Skyrim åt sidan då det spelet kommer (för mig) ta låååång tid att klara.

Har spelat ut AC:R och tagit alla singleplayer-troféer (har en multiplayertrofé kvar att nå level 20).

Jag tyckte Revelations kändes enklare än Brotherhood, speciellt att få till 100% synk på alla huvudminnen var inga större problem. Kan också vara att det var kortare

Desmondminnena kunde jag varit utan..
Spoiler
.

Däremot ser jag starkt fram emot 3:an som jag misstänker och hoppas kommer bli den avslutande delen hur mycket jag än tycker om serien.

Spoiler


#25

Postad 03 december 2011 - 18:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
MHB:s recension skriven av Filip as per usual för serien.

Edit: Ska bli gött med en tråd per spel sedan så man slipper posta samma inlägg i flera trådar ^_^

Redigerat av Zoiler, 03 december 2011 - 18:40.


#26

Postad 04 december 2011 - 19:15

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Filip skriver att den är kort.. hur kort är spelet? Hur många timmar gameplay kan man förvänta sig om man håller sig till handlingen och hoppar över sidouppdragen.

#27

Postad 05 december 2011 - 13:52

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Filip skriver att den är kort.. hur kort är spelet? Hur många timmar gameplay kan man förvänta sig om man håller sig till handlingen och hoppar över sidouppdragen.


Om du enbart kör huvuduppdraget så tar det väl mindre än en dag. Ska du lira sidouppdrag och liknande så kan det förlängas till drygt två-tre speldagar.

Skulle säga att huvuduppdragen ligger på runt fem timmar.

Spoiler


Ryktas ju om Egypten dock, och de har sagt att det är sista gången som berättelsen tar plats under renässansen.

#28

Postad 05 december 2011 - 15:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Om du enbart kör huvuduppdraget så tar det väl mindre än en dag. Ska du lira sidouppdrag och liknande så kan det förlängas till drygt två-tre speldagar.

Skulle säga att huvuduppdragen ligger på runt fem timmar.



Ryktas ju om Egypten dock, och de har sagt att det är sista gången som berättelsen tar plats under renässansen.


Oj det var betydligt mindre än 2:an. Det gillar vi :) Även om det är ett roligt spel så är det ändå handlingen som för en framåt vilket var lite obalanserat i 2:an, så 5 timmar låter ju bra för min del.

#29

Postad 06 december 2011 - 19:47

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Jodå, jag tyckte det var kort förstås, men storyn var ju inte idiotisk. Hade som vanligt önskat mer. MEEEEEEEEEER.

#30

Postad 07 december 2011 - 10:50

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Jodå, jag tyckte det var kort förstås, men storyn var ju inte idiotisk. Hade som vanligt önskat mer. MEEEEEEEEEER.


Sedan brotherhood så känns det som att dom har satsat en del på multiplayer-delen. Nu finns det ju en hel del modes att välja på, för att inte tala om alla sätt man kan konfigurera sin multiplayer upplevelse. Sambon kör ju det och har gått till "prestige mode", själv hänger man inte med alls på den fronten.. =)

#31

Postad 07 december 2011 - 14:44

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Sedan brotherhood så känns det som att dom har satsat en del på multiplayer-delen. Nu finns det ju en hel del modes att välja på, för att inte tala om alla sätt man kan konfigurera sin multiplayer upplevelse. Sambon kör ju det och har gått till "prestige mode", själv hänger man inte med alls på den fronten.. =)


Jo det märktes faktiskt, men jag kunde inte riktigt lägga ner lika mycket tid på det som jag hade önskat, delvis pga tidsbrist, men också över att jag blev lite less på att antingen ha obalanserade lag eller möta personer mycket mer rutinerade än mig. Jag märkte av några buggar också, som att folk kunde attackera mig först i höstackarna när jag bara spammade på mördarknappen, eller att jag hoppar ut från nämnda höstack medan de är inne i animation på väg in i höstacken och ändå dör.

Y U NO BE KIND TO ME? :(

#32

Postad 30 december 2011 - 06:51

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur det ligger till, men det verkar som vi i Sverige är rätt hårt drabbade av lagg i assassins creed revelations i multiplayer. Jag vet inte om detta gäller alla andra också och om det är ett generellt problem, men jag undrar ibland hur tjejen kan spela med det lagget.... eller så är resten av världen uppkopplade med telefonmodem? :P

Det är ju svårt att veta då man själv inte drabbas av laggen i form av rubberbanding eller liknande. dvs man drabbas ju bara av kontakten med andra spelarna, inte med själva spelet i sig. Men det kan ju vara utformningen av spelet som gör det... Å det finns ju ingen server browser där man kan se sina pingtider och liknande. Svårt att avgöra helt enkelt var felet ligger :-(

#33

Postad 30 december 2011 - 06:54

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Jag märkte av några buggar också, som att folk kunde attackera mig först i höstackarna när jag bara spammade på mördarknappen, eller att jag hoppar ut från nämnda höstack medan de är inne i animation på väg in i höstacken och ändå dör.


Det får mig att tro att laggen ligger på deras sida. Du får ju liksom inga "features" att du kan döda folk innan dom typ ens har sett dig för att du skulle lagga. Nej, det är andra som laggar och får "features" att de kan döda dig innan du ens har sett dem eller liknande.

Alternativet är att om man skulle lägga in en hack i sin router att låta utgående paket automatiskt få en delay på nästan en halv sekund så skulle man få en massa benefits av det =)

#34

Postad 30 december 2011 - 10:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0
Beställt och hoppas få hem det idag. CE. Var iof värdelös på Brotherhood men hoppas de på något sätt lyckas motivera 50 spänn extra den här gången. Inte hundra på att det kommer hålla då jag lagt så många timmar i AC 2 och Brotherhood men nu vill man va med till slutet.

#35

Postad 30 december 2011 - 21:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0
Embers filmen. Men snälla Ubi försök i alla fall lol.
Hur är det med AIn. Visst blir de smartare än i tutorialdelen. Liret har aldrig vart utmanande men här är de ju stenstoder och gör inget motstånd alls och är både blinda och döva?

#36

Postad 01 januari 2012 - 01:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0
Obegripligt jag har fastnat under tutorialdelen :P.

Vad är det för kontroller jag missar när det gäller hästvagnsprejningssekvensen? Jag kan inte se att någon knapp gör någon skillnad. Testat hålla inne främst höger trigger och sedan vänster men min vagn tar alltid mest stryk oavsett hur mycket sats jag tar innan jag prejar. Dessutom mest gropar på vägen på min sida så fullkomligt chanslös?

Vad är det för enkel sak jag missar?

#37

Postad 01 januari 2012 - 17:34

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Obegripligt jag har fastnat under tutorialdelen :P.

Vad är det för kontroller jag missar när det gäller hästvagnsprejningssekvensen? Jag kan inte se att någon knapp gör någon skillnad. Testat hålla inne främst höger trigger och sedan vänster men min vagn tar alltid mest stryk oavsett hur mycket sats jag tar innan jag prejar. Dessutom mest gropar på vägen på min sida så fullkomligt chanslös?

Vad är det för enkel sak jag missar?


Vet inte.. tjejen hade också problem med det, men sen kom jag och skulle försöka och klarade det på första. Hon tyckte liksom "Hur gjorde du...?" och jag bar var liksom "Va?"

#38

Postad 02 januari 2012 - 00:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0
Tydligen ska du prejas så lite som möjligt. Du ska bara preja så du undviker köra över det skrovliga. Du ska bara överleva till du kommer till vägkorsningen helt enkelt.

Det logiska är ju att man tror att man ska preja det andra ekipaget av vägen/skada det men tydligen inte.

Kommit till Konstantinopel och hittills är det otroligt oinspirerande. Känns som man gjort allting förut förutom den defense som inte verkade direkt intressant. Hook blade tillför inte mycket. Inte luskat ut var man bygger bomber (kommer väl senare i main story antar jag) men av det jag sett av AIn så ser jag inte riktigt när de ska behövas om inte spelet triggar upp svårighetsnivån ytterligare.

Kommer nog köra vidare på MQ och skita i att uppgradera rustning/vapen tills jag ser att det finns någon som helst mening med det. Har inga som helst problem med de mest påpälsade vakterna och kan lätt ta på mig 10 st åt gången vilket banne mig ska vara säker död även för en veteran! Jag är absolut ingen pro gamer! Vad enkelt de hade kunnat lösa detta med mer svårighetsgrader om de absolut vill att 6-åringar ska kunna lira. När det gäller combat är jag nog på en medioker 9-årings nivå. Jag kör med basattacker och dödar soldater på max två slag i snitt med kontrings och komboattacker.

#39

Postad 02 januari 2012 - 22:18

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Känner igen ovanstående, spelet är för lätt.

Spelar denna uppföljare som en lättare avkoppling från ett krävande arbete i vardagen. Men lämnar egentligen samma kritik som jag tidigare givit Fable 3: Det måste finnas ett incitament att spela ett spel, en överskuggande rädsla för förlust.

Om man inte är rädd för att misslyckas, så känns inte heller spelet inspirerande.

Jag gissar att det är en spelmotor som mest skapat dessa otroliga landskap som aldrig verkar ta slut. Konstantinopel är så fruktansvärt stort. Jag har helt givit upp att försöka memorera enskilda platser för att det är för stora arealer vi talar om.

Jag får dock problem med att försvara mitt näste. Visst har jag förstått hur man placerar ut: bågskyttar, lönnmördare osv. Men vad finns det för rekommendationer? Jag mister hela tiden mitt fäste när soldaterna tar fram det stora artilleriet med murbräckan.

Sedan har jag glömt på vilka ställen man delegerar sina lönnmördare? Jag vet att det finns små skåp runt i staden, men vart hittas dessa på kartan? Kanske någon kan bifoga en bild?

Kan man utse sina egna lönnmördare som försvarar högkvarteren i staden under ens frånvaro? Jag drabbas hela tiden av att mitt högkvarter blir angripet och måste ta mig tillbaks genom hela staden och mota bort soldaterna.

#40

Postad 02 januari 2012 - 23:23

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Jag hade inga som helst problem med vagnssekvensen i början av spelet, eller ja, jag klarade det på andra försöket iaf. Första gången fattade jag inte att man tog skada av att köra över dom steniga partierna. När jag väl insåg det så tog jag bara sats hela vägen från vänster för att tackla till höger. När det sedan var två vagnar så var det ju bara att ta sikte på den ena, och när man träffat den så körde man hela vägen tillbaks för att träffa den andra. Var inte så svårt att tajma in så att man undvek de steniga partierna.

Känner igen ovanstående, spelet är för lätt.

Spelar denna uppföljare som en lättare avkoppling från ett krävande arbete i vardagen. Men lämnar egentligen samma kritik som jag tidigare givit Fable 3: Det måste finnas ett incitament att spela ett spel, en överskuggande rädsla för förlust.

Om man inte är rädd för att misslyckas, så känns inte heller spelet inspirerande.

Håller inte med i det här fallet. I många spel/spelgenrer tycker jag att det är viktigt med en utmaning och en "rädsla" för att misslyckas om man inte är koncentrerad. Men när det gäller sandlådespel överlag men kanske allra mest i Assassin's Creed så skulle jag antagligen tycka att det vore otroligt frustrerande om det var en hög/högre svårighetsgrad. Jag tänker t.ex. på alla gånger man får fiender efter sig för att man springer på tak eller springer in i patruller. Hade varje sådan encounter varit svårare hade spelet tappat sitt flyt.

Jag får dock problem med att försvara mitt näste. Visst har jag förstått hur man placerar ut: bågskyttar, lönnmördare osv. Men vad finns det för rekommendationer? Jag mister hela tiden mitt fäste när soldaterna tar fram det stora artilleriet med murbräckan.

Sedan har jag glömt på vilka ställen man delegerar sina lönnmördare? Jag vet att det finns små skåp runt i staden, men vart hittas dessa på kartan? Kanske någon kan bifoga en bild?

Kan man utse sina egna lönnmördare som försvarar högkvarteren i staden under ens frånvaro? Jag drabbas hela tiden av att mitt högkvarter blir angripet och måste ta mig tillbaks genom hela staden och mota bort soldaterna.

När du ska försvara så är det viktigt att du använder din pistol och din kanon (fyrkant respektive L2, om jag minns rätt). När jag började göra detta gick det betydligt smidigare. Du kan koppla en Assassin till ett högkvarter när han/hon har nått rank 10. När denna assassin har nått rank 15 blir högkvarteret låst och kommer inte att anfallas mer.

Sedan behöver du ju inte springa direkt och försvara högkvarteret. Du kan inte förlora det på något annat sätt än att gå dit och misslyckas. Jag gick bara dit när min assassin hade nått lvl 15, då behövde jag bara vinna en gång och sedan var det högkvarteret låst.

Du kan skicka dina assassins' på uppdrag ifrån alla högkvarter. De skåpen du pratar om är egentligen inte utmarkerade på kartan. Men det är däremot bombskåpen (en stor vit bomb på kartan) och dessa två skåp finns alltid i par, så går du till ett bombskåp kommer du hitta det du söker :)

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 02 januari 2012 - 23:25.


#41

Postad 02 januari 2012 - 23:40

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen.

Jag kom dock underfund med bombskåpen själv strax efter att jag lagt ut mitt förra inlägg.

Jag får helt enkelt öva på att disponera mina styrkor varje gång som jag placerar ut dem, även om jag kan känna mig stressad och inte hinner återkalla en del av dem för att sätta ut nya.

Jag kan bli lite konfunderar över all energi som lagts på historiska landmärken, där jag gissar att spelutvecklarna måste gjort stora efterforskningar. Men trots alla kända hus, statyer osv. så känner jag att det hamnar i skymundan i relation till vilken åldersgrupp som spelet riktar sig till.

För egen del tror jag att jag efterlyser ett koncept som inte återfinns i detta spelet, men inser att emellertid att spelet kanske appellerar till en yngre publik. Men trots det tror jag inte att dagens 12 åringar stannar till vid Hagia Sofia, eller Hippodromen och läser om ett stycke kring den bysantinska arkitekturen?

Spelupplevelsen är enkel och väldigt linjär, men den historiska kontexten verkar vara mer komplicerad. Spelet är vackert att bara springa runt i, men känns snart lite meningslöst. Det är helt klart en ojämn fördelning av spelets estetiska och historiska poänger gentemot den simplare spelkänslan.

Redigerat av Glidtassen, 02 januari 2012 - 23:45.


#42

Postad 03 januari 2012 - 01:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0
Jag tror inte de siktar in sig på en yngre publik. Men de vill ha med alla.

Det här var ett felköp för mig. Efter så många timmar på AC2 och Brotherhood så måste man ha någonting nytt och jag hatar allt det nya. Vilket verkar va mer bomber och den defense förutom tetrislabyrinterna då som jag inte ser så mycket potential i heller. Den defense är bara drygt hålla på med. Och så har de valt att göra det utmanande och tidskrävande då. Kul tvingas hålla på med det här i en kvart när man mycket hellre bara skiter i det. Det blir ignorera allt vad det går framöver men man kanske tappar inkomst från butikerna i närheten? Bomber tillför egentligen ingenting. Det är ju stealth liret bygger på ändå inte att man ska hålla på och leka rambo. Man är ju en lönnmördare och det här är inget sandbox lir på så sätt att man ska orsaka största möjliga kaos. Har du skapat kaos har du ju misslyckats.

Angående städerna vet inte om det är att miljöerna skiljer sig för lite men ja Venedig, Rom, Toscana, Florence etc var otroligt lockande att utforska och kändes mer levande. Det stör en del att så mycket av texturerna återanvänds.

#43

Postad 03 januari 2012 - 02:06

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Gissar att du menar att texturerna återanvänds inom samma spel (AC:R) eller menar du att de har lånat texturer från AC:2 till AC:3?

Jag tycker själv att texturerna och miljöskildringarna var vackrare i AC:2, och världen där var redan tillräckligt stor. Jag känner inte att Konstantinopels storlek är relevant för spelupplevelsen. När ändå varje gata är så pass snarlik så spelar det egentligen ingen roll. I det föregående spelet hade flera av kvarteren sin individuella särprägel, det saknas i uppföljaren.

Jag gillar dock att man kan förlora fästen, vilket ger dig som spelare en anledning att kämpa och du får samtidigt ett motstånd. Jag gissar att de bitar som drar mot strategi blir mer intressanta, kanske med vad man börjar renovera i staden.
Själv tar jag itu med bankerna först, just för att få lämpliga avstånd att röra mig på för att få loss kapital.

Jag hade dock önskat mig större friheter med hur jag utformat mina husrenoveringar. När det sedan kommer till vilka vapen man använder i strid så känner jag att det kunde kvittat, man dödar alla vakterna i en handvändning ändå.

Spelet rör vid så pass stora historiska händelser så att allt bagatelliseras när storyn reduceras till hack and slash.

Ett problem jag har med dessa typer av spel är att storyn inte alls är dynamisk och lämnar lite utrymme för förändring, eller oväntade vändningar utifrån ens handlingar.

Jag kan gå gata upp och gata ned och snatta av folk, helt öppet. Konsekvenserna av detta blir att någon tomte i turban hytter med näven, möjligtvis får jag en högerkrok men sedan är allt över.

Det finns egentligen inga händelser som pockar på precision, tålamod eller planering och det är tråkigt.

Redigerat av Glidtassen, 03 januari 2012 - 02:13.


#44

Postad 03 januari 2012 - 04:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0
De har lånat en massa. tunnelbanestationerna, tegelstenarna etc det mesta känns igen. Grafiskt sett så ser det väl marginellt bättre ut. Men jag har ny tv också så det är nog mestadels den. Klagar inte på grafiken i sig utan på deja vu känslan Konstantinopel ger.

Håller inte direkt med gällande storyn. Du vill ha sandlåda vad det verkar som men det är smått omöjligt fixa vettiga storys om spelaren får påverka hur mycket som helst. Om du kan utföra handlingar och din karaktär motsvarar inte det manusförfattarna tänkt sig blir det avigt. Ger du dig på civila får du ex meddelande om att Ezio dödade inte civila och ökändhetsfaktorn är till för att du inte ska behandla det för mycket som ett actionlir :)

#45

Postad 03 januari 2012 - 09:28

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Nja, vad jag efterlyser är ett motstånd.

Jag tycker bara att det förekommer en ojämn fördelning mellan hur mycket energi som lags på: historik, grafik och att allt sedan bara reduceras till ett vanligt actionspel.

Jag förväntar mig inte Lars Von Trier, Milos Forman...

Men när allt annat i spelet är så tilltalande visuellt så vill jag att det skall återspeglas i vardagsbestyren också. Jag gillar saker som: rustningen behöver repareras, en högkvarter blir angripet, att renovera banker osv.

Jag antar att jag saknar det kreativa momentet i varje spel där du som rollfigur måste engagera dig för att föra berättelsen framåt. Har aldrig spelat RPG men det låter som det jag beskriver för mig själv.

Det är sällan som jag hinner spela tv-spel nuförtiden, utan arbetar mest. Men jag har ett förflutet av konststudier, "därför går jag och småler genom Konstantinopels gator".

#46

Postad 03 januari 2012 - 10:37

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag tror att skapa motstånd är väldigt svårt. Risken är att det blir ospelbart för de som inte riktigt har kontroll på kontrollern. Att sätta det på en lätt nivå är det enda rätta. På 80-talet så hette det typ "lös problemet eller lägg ner". Idag så blir speltillverkare stämda om nån halvammatör inte kan komma igenom tutorial :P

En annan skillnad mellan igår och idag är att nu med mer dynamiska spel så är det svårare att ha kontroll på vad spelaren kan klara av. I gamla spel så visste man precis hur man som spelare skulle agera i varje situation för att klara det. Att det fanns spela från lucasart som krävde en hel del problemlösning var för visso en bonus. Då fanns ju dessutom inte google att söka efter walkthus.

Visst, en lösning skulle ju kunna vara att sätta en mycket högre gräns, men efter X:e försöket börjar den sänka svårighetsgraden så att man tillslut når spelarens nivå.

#47

Postad 03 januari 2012 - 14:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0
Jag kommer lägga in veto mot dig som spelutvecklare novaland :).

Det vore ganska enkelt att förbättra AIn så du inte kan strosa runt och döda någon mitt framför en annan vakt om du lyckas strosa undan fem meter så vakten får för sig att du är oskyldig. Sedan är han så ovaksam så du kan lojt bara gå runt i en halvcirkel och vissla för att avliva honom bakifrån. Det är ett designval att AIn ska vara stenkorkad och det förtar ju lite av grundstommen. Du kan alltså aldrig känna dig nöjd när du lyckas smyga dig på dom då de är parodier på AI. Minns inte det var riktigt så här illa tidigare lir men möjligen lyckades jag lura mig själv genom att satsa på stealth och försöka undvika upptäckt.

Det vore enkelt erbjuda olika svårighetsgrader. . Läget som körs nu är newbie läget som varenda jäkel kan fixa. Kontrollerna är inte särskilt svåra att lära sig alls då det mesta sker via automatik redan. Jag har testat bara masha tanklöst och fienderna dör ändå.

Gällande Lucasarts äventyrsspel är en helt egen genre. Absolut för i tiden var det fullt med ologiska pussel som inte gick att lösa med logik utan bara testa allting som bara går. Men det är en helt annan genre och går inte att jämföra. Orättvis AI är ju inte det man vill ha men AI som beter sig vettigt och får dig att misslyckas när du spelar dålig så du sedan kan ta åt dig när du gör något bra. Spela schack mot stendum AI hur spännande blir det liksom. Visst du vinner och är du dum nog kanske du luras att tro att du är bra.

#48

Postad 04 januari 2012 - 23:41

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Sitter själv i MP just nu. Ska ta mig upp till lvl 20 tänkte jag så att man kan fixa platina i spelet. Som tur är, är det betydligt smidigare MP-trophies i detta spelet gentemot brotherhood och man får resten av trofféerna under tiden man levlar utan större problem. Till skillnad mot i brotherhood där jag inte ens orkade försöka ta alla.

Tyvärr är det inte så roligt. Är mest bara rörigt och handlar ofta om vem som spammar mest på attack-knappen alternativt har bäst uppkoppling. Då tycker jag att Singularity hade betydligt roligare MP faktiskt, synd bara att det inte var ngn som spelade det :( Nä, när jag tagit alla trophies kommer jag inte spela MP igen...

#49

Postad 05 januari 2012 - 11:55

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Försöker att ta mig igenom resten av AC3, men det känns bara enformigt.

Strukturerna på alla byggnader har blivit tunnare, det ligger som ett grovt raspigt filter över alla tak och husväggar. Antar att det är för att begränsa valörer och nyanser. Men det tar sannolikt för mycket lagringsutrymme att spara mer detaljer.

Hade varit roligt att kunna tackla uppdragen på olika sätt. Har just avhandlat uppdraget med trubadurerna vars kläder man snor, och jag valde att avlägsna vakterna med giftpilar. Men jag har inte än använt någon av mina bomber, förstår inte riktigt poängen med dem? Det finns knapp något hinder i spelet som inte kan avhandlas med kniv eller svärd. Det finns inte tillräckligt med utrymme för att lösa quest på ett varierat sätt, eller är det jag som måste handla manualen för 200:- på game, vilket inte är sannolikt.

Redigerat av Glidtassen, 05 januari 2012 - 11:58.


#50

Postad 05 januari 2012 - 13:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Spelar denna uppföljare som en lättare avkoppling från ett krävande arbete i vardagen. Men lämnar egentligen samma kritik som jag tidigare givit Fable 3: Det måste finnas ett incitament att spela ett spel, en överskuggande rädsla för förlust.

Efter att ha läst dina inlägg om Fable 3 genom åren och nu detta tycker jag att du borde prova Demon's Souls och Dark Souls om du inte redan gjort det ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.