Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Surround lösning till B&W DM683, HTM61 & DS3

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
B&W 683 (Golvhögtalare) 2 9,5 (112) Inga priser
B&W HTM61 (Centerhögtalare) 1 9,3 (46) Inga priser
43 relaterade trådar
B&W-klubben (535 inlägg) 3 år sedan
Köpråd - Högtalarpaket för surround 15-30000 (68 inlägg) 4 år sedan
Klipsch F3 vs B&W 683 Bastryck/diskant? (78 inlägg) 8 år sedan
Söker lite tips till vardagsrummet (6 inlägg) 9 år sedan
hjälp med val av högtalare (9 inlägg) 9 år sedan
Yamaha rx-v3067 eller denon x4000?? (6 inlägg) 10 år sedan
B&W DM603 vs Infinity Beta (4 inlägg) 10 år sedan
Lite extra kräm till B&W DM683 (15 inlägg) 11 år sedan
Test: B&W 683 vs 804S (25 inlägg) 11 år sedan
Uppgradering från Dynavoice M-65 (19 inlägg) 11 år sedan
b&w (1 inlägg) 11 år sedan
Hemmabio-förstärkare till B&W DM643 som frontar (2 inlägg) 12 år sedan
Funkar den här kombinationen? (2 inlägg) 12 år sedan
gå över till 2-kanal (24 inlägg) 12 år sedan
Marantz SR6003 till B&W DM683 (12 inlägg) 12 år sedan
B&W DM683 utgående? (14 inlägg) 13 år sedan
Efter B&W 603 S3? (108 inlägg) 13 år sedan
Denon AVR-1610, 1910, eller 3310? (22 inlägg) 14 år sedan
B&W eller XTZ köpråd (97 inlägg) 14 år sedan
Bästa förstärkaren till B&W's 683? (129 inlägg) 14 år sedan
B&W Högtalare, dm683 ihop med htm62 (32 inlägg) 14 år sedan
Vad är det för fel på B&W DM684? (19 inlägg) 14 år sedan
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg) 14 år sedan
Behöver råd inför bakhögtalarköp (22 inlägg) 14 år sedan
Stämmer priserna på Hi-Fi klubbben? (151 inlägg) 14 år sedan
Min Ljudresa (121 inlägg) 15 år sedan
Provlyssning av högtalare + frågor (48 inlägg) 15 år sedan
Pris för begagnade B&W 683 (13 inlägg) 15 år sedan
DM683 prissänkt (1 inlägg) 15 år sedan
Audiovector K3 Signature vs. B&W 683 (24 inlägg) 15 år sedan
B&W DM683 (86 inlägg) 15 år sedan
*Officiell tråd: B&W DM600S4* (52 inlägg) 15 år sedan
B&W golvhögtalare till Rotel RB-1070 + RC-1070? (2 inlägg) 15 år sedan
Min resa efter nya högtalare (44 inlägg) 15 år sedan
Placering B&W DM683 (11 inlägg) 16 år sedan
Reciever till B&W DM683? (36 inlägg) 16 år sedan
Val av reciever till B&W 683? (13 inlägg) 16 år sedan
PM: Fjärde generationen från Bowers & Wilkins på väg! (451 inlägg) 16 år sedan
B&W DM683, HTM62... Förstärkare? (90 inlägg) 16 år sedan
Rs 8 mot B&W 683 (2 inlägg) 16 år sedan
B&W DM604 S3 eller DM683 (3 inlägg) 16 år sedan
Stativare eller golvare, runt 10.000 till rotel? (64 inlägg) 16 år sedan
B&W DM683 (154 inlägg) 16 år sedan

#1

Postad 05 september 2008 - 21:20

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Hej!
Sitter och letar efter en surround lösning till mina 683 (övriga nämnda högtalare står på inköpslistan). Idag så har jag en NAD t753v2 som driver dom och jag är ganska nöjd med ljudet som jag får, men den orkar inte riktigt med att få ut basen på ett sett som jag skulle önska. Jag var ganska länge inne på att byta upp mej till NAD t765. Men efter lite lus-läsning så tycks den inte kunna ta i mot ljud via HDMI. Då är det högupplöst PCM signal från ps3 som är intressant, även "vanlig" DD och DTS från DVD:n (t585) är att önska. Men det sistnämnda är inte ett krav, då koaxial och toslink ger full gott stöd.

Är det någon som har en T654, som kan berätta om den tar PCM (av ps3 avkodat HD-format) genom HDMI?

Planen var att bi-ampa frontarna eftersom t765 nog är i lite klenaste laget om jag skulle ha haft en 7.1 lösning. För min del så är det 5.1 som gäller, har helt enkelt ingenstans att ha sidokanalerna. Vet att t765 har nads modular design och att det är nya kort för DD trueHD och DTS-HD på gång till den, men eftersom PS3 själv kodar av allting och sänder det som PCM så hjälper det nog inte mej. Dessutom så är det ingen som riktigt vet när dom kommer, eller vad de kommer att kosta.



Så hur gör jag?
Är det bara till att spara till t785 som gäller? (t775 ligger alldeles för nära storebror i pris för att vara intressant)

Vet att det är många här som inte tycker att NAD och B&W passar bra ihop, men jag gillar det ljud som jag har idag. Jag gillar det lite varmare ljudet. Där med inte sagt att jag inte är öppen för att prova andra märken.

Så vad rekommenderar ni?

#2

Postad 05 september 2008 - 22:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0
Har du provlyssnat ihop med Denon AVR-3808?

Tycker att Denon ger både renare ljud och en mer öppen ljudbild jämfört med NAD T765.

#3

Postad 05 september 2008 - 22:18

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Jag har samma setup som dig och kör med en Denon 3808, det låter bra till allt utom metal. Men lyssnar du inte på metal så varför inte. Jag själv är inne på att köpa ett stereoslutsteg.

Redigerat av New Player, 05 september 2008 - 23:25.


#4

Postad 05 september 2008 - 22:20

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Lyssnade på en denon stereo förstärkare när jag köpte högtalarna, och upplevde att det var mer detaljerat samtidigt som det saknades en hel del dynamik.

Tänker på Tony O'connor - Dune där det är ett bas "<Foommm>" samtidigt som det är ett litet <"pling">, och plinget fullkomligt dränktes av all bas, och var knappt hörbart, när jag lyssnade med denon. Hos naden så va det inte bara mer tyck i basen utan även det lilla plinget kom fram och hördes tydligt.

Men jag ska inte välja bort denon helt bara för den saken, ska köra in till klubben och kolla om jag får låna hem några förstärkare och testa med över söndagen.

Sen så undrar jag om det finns någon tillverkare som ligger mellan denon och NAD som är värd att kika på?

Tilläggas bör nog att jag inte har några planer på en subba (har grannar att tänka på), så det vill nog till att det är mycket pulver i försärkaren för att få fra film-effekterna, eller?

#5

Postad 05 september 2008 - 22:25

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Lyssnade på en denon stereo förstärkare när jag köpte högtalarna, och upplevde att det var mer detaljerat samtidigt som det saknades en hel del dynamik.


Fast AVR-3808 är ju ingen stereoförstärkare.

Denons 2-kanalare är effektmässigt sämre konstruerade än deras hembiostärkare, och det kan lätt bli som du
beskriver, att basen saknar kontroll med t ex PMA-1500AE.

#6

Postad 05 september 2008 - 22:43

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Sen så undrar jag om det finns någon tillverkare som ligger mellan denon och NAD som är värd att kika på?


Ja du kan kolla in Onkyo deras nya 906.

#7

Postad 05 september 2008 - 22:45

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Fast AVR-3808 är ju ingen stereoförstärkare.

Denons 2-kanalare är effektmässigt sämre konstruerade än deras hembiostärkare, och det kan lätt bli som du
beskriver, att basen saknar kontroll med t ex PMA-1500AE.


Där ser man! (var nog tom den som jag tänker på)
Klart värd att att kolla närmare på 3808 då! Bi-amp som gäller?


New Player:
Jag lyssnar på i princip allt. Vad menar du med metal? dödsmetall och sånt åker aldrig på men HIM, Evanescence etc åker på lite då och då.
Varför funderar du på att skaffa ett stereoslutsteg?

#8

Postad 05 september 2008 - 23:31

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Den tyngre och snabbare metalen menar jag. Det grötar som ihop sig när jag lyssnar på sån musik, så jag ska låna hem ett stereoslutsteg och höra om det blir bättre.

#9

Postad 06 september 2008 - 00:37

Deadbang
  • Deadbang
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
För B&W kolla in h/k utan tvekan.

#10

Postad 06 september 2008 - 07:17

greenlock
  • greenlock
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
3808 biampad till mina 683or och det funkar bra tycker jag, även till metal. Bättre än NAD där det bara funkade till metal i mitt tycke.

#11

Postad 06 september 2008 - 16:24

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Var inne på klubben idag, snackade lite med säljaren där, han ville inte rekommendera denon till dom behoven som jag har, 40% musik & 30-30 spel och film. Men jag lyssnade lite på en i butiken (hade inte 3808 inne) och jag måste säga att det var samma historia där som med två kanalaren som jag nämnde tidigare. Vist är det mer detaljer och ett ljusare/klarare ljud, men jag upplevde det som ansträngt, musiken kändes platt och saknade det liv som jag är van vid. Och detta på ett vis som inte förklaras bort med "för lite kraft". Så till mina öron är inte denon rätt val, gav det i alla fall en chans. Jag och denon har helt enkelt olika uppfattningar om vad välljud är. Men jag förstår er som gillar det!

Det slutade med att jag lånade hem en NAD t765 över helgen. Började med att spela lite Mark Knopfler, Kent, Avril Lavigne. Märkte genast att mellanregistret är öppnare med mer detaljer, jämfört med min t543. Men det saknades fortfarande en hel del bas. Men efter jag har letat reda på ett par kabel längder, och Bi-ampat frontarna, så blommade basen ut, och blev den där hörliga 683-basen som bara är där. Mellanregistret öppnades upp ytterligare, samtidigt som dynamiken flög i taket! Nu börjar det bli riktigt roligt att lyssna på musik!

Jag kommer att berätta mer mina upplevelser av t765 efterhand som jag testar!

Men sluta inte upp med att tipsa om fina förstärkare värda en närmre titt!
t765 har nämligen en deal braiker! Inget ljud via HDMI! (har inte testat än, men enligt specen så ska det inte gå.

#12

Postad 06 september 2008 - 19:07

greenlock
  • greenlock
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Du kan ju pressa hifi klubben lite för att få ner priset på T775 då den är billigare hos dom i danmark och dom hävdar att dom kör samma priser i hela norden.

Annars kan du ju testa typ en denon 2309 med nad C272 som slutsteg, fast gillade du inte denonljudet funkar det nog inte. En C372 till musiken och en hdmikapabel stärkare till film där du använder slutsteget i C372an till frontarna kanske?

#13

Postad 07 september 2008 - 19:25

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Du kan ju pressa hifi klubben lite för att få ner priset på T775 då den är billigare hos dom i danmark och dom hävdar att dom kör samma priser i hela norden.

Ska ta upp det med dom imorgon.



Oj oj oj, det kommer att bli riktigt jobbigt att återgå till in t753! Har rå-testat t765an, och jag måste säga att den imponerar! Toppen känns öppen och luftig, mot min t753. Men det är i basen som den största skillnaden ligger. På detta området så känns det som ett par andra högtalare, vilket lyft! Jag har kört all möjlig slags musik och NADen bara levererar, Det tycks inte spela någon roll om jag stoppar i Enya, Infected Mushroom, Mozat, Mark Knopfler eller Dragonforce i skivspelaren. jag upplever att allt låter som det ska, och det blir aldrig ansträngt eller jobbigt att lyssna på. Även när jag kollar på film så är det en klar förbättring mot tidigare, smällen när porschen exploderar i Matador fick mej nästan att hoppa ur fåtöljen och krigsscenerna i Pearl Harbor fick nytt liv! Detta tillsammans med en klart förbättrad surround känsla. Trots att jag saknar en center så la den rösterna där de skulle ligga, vi ett tillfälle så trodde jag tom att det var på min dörr det knackade!

Dessvärre så kommer jag inte att köpa en t765. Den tar inte PCM (eller HD-ljud) via HDMI, en funkton som står på krav listan, tillsammans med de kraft resurser som DM683 kräver. 8000 upp till t785, så man tycker att det borde finnas fler tillverkare man borde spana in innan det blir något köp.

H/K och Onkyo är redan nämnda. Vad har jag mer att välja på?

Redigerat av Mortensen, 07 september 2008 - 19:36.


#14

Postad 07 september 2008 - 20:27

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

H/K och Onkyo är redan nämnda. Vad har jag mer att välja på?


Rotel har ju en ny serie på gång, med stöd för True HD osv.

Bifogad fil  Rotel_15jpg.jpg   62K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  RS1550.jpg   55,24K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 07 september 2008 - 20:33.


#15

Postad 07 september 2008 - 20:48

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Se där ja! Verkar riktigt intressanta! När kommer dom att landa måntro, och till vilket pris?

Måste bara berätta detta:
Körde nyss "THX- ultimate bass test" på -20 db (ganska högt, men inte jätte) på NADen, säger bara; God dam! Detaljer blev suddiga (för synen, en liten stund) allt som kunde vibrera gjorde det vid olika tillfällen (Hz), bokhyllan rutorna osv. Hade aldrig kunnat tro att det var sånt pulver i 6.5" basar!
Cervin Vega släng er i väggen, här är det B&W som gäller! :)

Redigerat av Mortensen, 07 september 2008 - 22:33.


#16

Postad 07 september 2008 - 21:08

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Kollade lite på rotels sida och hittade denna: http://www.rotel.com...e...Tab=2&Pic=1
Det står att den har stöd för: Dolby Digital, Dolby Digital Ex, Dolby Prologic
Iix, Dts, Dts_es, Dts96/24, Lpcm (Up To 192k),
Hdcd, Mp3, Mpegmultichannel.

Lpcm 192k, är inte det samma som ps3 skickar ut istället för HD-ljudformaten?

#17

Postad 07 september 2008 - 21:09

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0

Körde nyss "THX- ultimate bass test" på -20 db (ganska högt, men inte jätte) på NADen, säger bara; God dam! Detaljer blev suddiga (för synen, en liten stund) allt som kunde vibrera, gjorde det vid olika tillfällen, bokhyllan rutorna osv. Hade aldrig kunnat tro att det var sånt pulver i 6.5" basar!


Hehe, basen i 683 är långt ifrån lika beskedlig som utseendet skvallrar om (om man tillhör de som bedömmer basen
utifrån elementens storlek :) ).

Nackdelen är som sagt att det krävs en kraftfull förstärkare om de ska komma helt till sin rätt.

edit: Roteln du länkade till är en äldre modell. Den stödjer inte True HD och DTS HD.

DTS 24/96 är ett komprimerat format som är rätt ovanligt.

Redigerat av Ageve, 07 september 2008 - 21:20.


#18

Postad 07 september 2008 - 21:37

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Hehe, basen i 683 är långt ifrån lika beskedlig som utseendet skvallrar om (om man tillhör de som bedömmer basen
utifrån elementens storlek :) ).

Nackdelen är som sagt att det krävs en kraftfull förstärkare om de ska komma helt till sin rätt.

Jo att det är bra tryck i 683 är det nog ingen som har missat, med detta var något i hästäg! Sist jag var med om något likande, så var jag instängd i en Saab 900 tillsammans med 2st 15" Cervin vega vegaline med monstruös drivning. Lite annorlunda förutsättningar än ett vardagsrum med andra ord.

Kan inte vara speciellt hälsosamt häller, blev ganska illamående en stund efter.

Jo dom är ju ganska krävande, hade NAD M15HD och M25 (52 000kr) varigt inom ekonomiskt räckhåll så hade jag inte tvekat.
Inte med en t175 istället för M15HD (40 000kr) häller för den delen.
Blir till att köpa en trisslott imorgon. hehe!


edit: Roteln du länkade till är en äldre modell. Den stödjer inte True HD och DTS HD.

DTS 24/96 är ett komprimerat format som är rätt ovanligt.

Okay, I see.
Bara att vänta då..

Redigerat av Mortensen, 07 september 2008 - 23:29.


#19

Postad 08 september 2008 - 00:54

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Rotel har ju en ny serie på gång, med stöd för True HD osv.

Du råkar inte ha några fler länkar, etc till vad de är på gång med.

Funderade ju redan när jag skaffade min Yamaha på en schysst rotel processor och sedan köpa till slutsteg för center + surrounder. Kör ju redan idag med ett 1080. Men tänkte att jag uppgraderar senare, men att uppgradera utan de nya formaten känns inte som en höjdare faktiskt.

Edit: DOH, hittade. :)

Redigerat av Damocles, 08 september 2008 - 00:59.


#20

Postad 08 september 2008 - 01:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 000 inlägg
  • 0
Här är broschyren:
http://www.nicollpr....es_Brochure.pdf

Men det var kanske den du hittade :)

#21

Postad 08 september 2008 - 14:12

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Nu när jag kopplat in min t753v2 igen, så är jag inte så säker på att det är ljudet jag hade med t765 som jag är ute efter. På något sätt så känns toppen lättare och luftigare nu. Vist var det häftigt med all bas, men den stal också uppmärksamheten från det fantastiska mellanregistret. Samtidigt så känns ljudet lite tamt utan den.

Kan det vara Bi-ampningen som ställde till det för NADen?

Var nere och snackade lite med vår lokala hi-fi handlare, och han hade en Onkyo 906 på väg in, så jag skulle få mer information om den inom en väcka eller så. Såg att han även handlade med Marantz. Kan det vara en tillverkare som gör 683orna rättvisa?

Verkade också som han handlade med Rotel, men han trodde att 15-serien skulle bli dyrare här, dels för att general agenten har kraftigt påslag, och vår härliga moms så klart. 25k tippade han på att topp förstärkaren (RSX-1560) skulle landa på, mot de ca 17500 som dollar priset blir. :P


Tog också upp det faktum att NAD t775 är så mycket billigare i Danmark med butiks ägaren, han spontana reaktion var. "Men så ska det inte vara. Vi ska ha samma priser i hela norden". Så med lite tur så kan det bli en ändring på den prissättningen. Han skulle kolla upp det i alla fall!

Redigerat av Mortensen, 08 september 2008 - 14:24.


#22

Postad 08 september 2008 - 18:29

chewie
  • chewie
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Behåll nad:en och köp en begagnad interarad med Pass through typ thor mk1.

#23

Postad 08 september 2008 - 20:24

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
chewie:
Vilken vilken NAD är det du syftar på? Min t753v2 eller t765 som jag lånade hem?
Ingen av dom tar ju PCM 192kz via HDMI.

En av anledningarna till att jag vill uppgradera är jag vill kunna få de nya ljudformaten (PS3 kodar av till 192kz PCM och skickar ut det va HDMI).

Redigerat av Mortensen, 08 september 2008 - 20:26.


#24

Postad 23 september 2008 - 17:08

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Tog också upp det faktum att NAD t775 är så mycket billigare i Danmark med butiks ägaren, han spontana reaktion var. "Men så ska det inte vara. Vi ska ha samma priser i hela norden". Så med lite tur så kan det bli en ändring på den prissättningen. Han skulle kolla upp det i alla fall!


Så ja! då var priset ändrat till 16500 på t775, så nu har även vi samma pris som i Danmark och Norge. Vi var vist några stycken som hade klagat.
Plötsligt så fick man en förstärkare till att kolla på, inte minst med tanke på att denna har Audyssey-rumskorrektion. Stöd på PCM via HDMI, uppskalning från komponent till HDMI osv. Man kan bara hoppas på att den tar hand om toppen bättre än t765


#25

Postad 23 september 2008 - 17:25

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Kör själv hela den högtalaruppsättningen som du har. För min del föll valet på Cambridge Audio Azur 540r v3 för 5000 kr. Hifiklubben har Cambridge. Att du inte testat detta grymma märke förvånar mig. Låter som att det ljudet du letar efter kommer du finna i denna förstärkare. Det finns ju även 640r och vill man lägga mer pengar kan man få ännu mer kräm med Cambridges nya slutsteg 840w, som kör 2x200 watt. Har inte testat slutsteget än, men kommer nog göra det snart.

Har glömt bort hur stödet med ljud och hdmi är men i vilket fall som helst, låna hem den för du kommer nog bli mer klar i vad det är för ljud du är ute efter.

#26

Postad 23 september 2008 - 18:48

AndersPa
  • AndersPa
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Du kan ju pressa hifi klubben lite för att få ner priset på T775 då den är billigare hos dom i danmark och dom hävdar att dom kör samma priser i hela norden.


Var hävdar dom det? Intressant.

#27

Postad 25 september 2008 - 14:04

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0

Kör själv hela den högtalaruppsättningen som du har. För min del föll valet på Cambridge Audio Azur 540r v3 för 5000 kr. Hifiklubben har Cambridge. Att du inte testat detta grymma märke förvånar mig. Låter som att det ljudet du letar efter kommer du finna i denna förstärkare. Det finns ju även 640r och vill man lägga mer pengar kan man få ännu mer kräm med Cambridges nya slutsteg 840w, som kör 2x200 watt. Har inte testat slutsteget än, men kommer nog göra det snart.

Har glömt bort hur stödet med ljud och hdmi är men i vilket fall som helst, låna hem den för du kommer nog bli mer klar i vad det är för ljud du är ute efter.


Jag har funderat lite över Cambridge, men dom har inte varigt riktigt intressanta i och med att dom inte verkar ta ljud via HDMI. Endast switching har det stått. Men efter lite snokande så upptäkte jag att dom är på väg ut med en blu-ray spelare, vilket i sin tur borde innebära nya recivrar med HD ljud. Så jag mailade och frågade.

Så här svarade dom:

24/09/2008 15:39 - Ben Beaumont

Dear Mortensen,

Thank you for your email and for your interest in Cambridge Audio.

A replacement for the 640R is currently in development but we do not as yet have any details of specification or release dates.
I would recommend keeping an eye on our website for information, as it will appear on there as soon as it becomes available.

Regards,
Ben Beaumont.


Jag försökte mjölka lite mer info om när den skulle kunna väntas att dyka upp.
Fick svaret:

25/09/2008 10:33 - Ben Beaumont

Dear Mortensen,

Thank you for your further email.
As I am sure you can appreciate, I cannot reveal any details of our future developments.
All I can reasonably suggest is to keep an eye on our website for details.

Thank you for your patience.

Regards,
Ben Beaumont.


Bara att vänta och se alltså.

#28

Postad 25 september 2008 - 17:07

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Jepp, under tiden kan du ju låna hem en 640r och se om du gillar ljudet med Cambridge så du får en uppfattning om det kan vara något för dig.

#29

Postad 29 februari 2012 - 09:59

cyion
  • cyion
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ja har samma lineup med högtalare som TS, DM683, HTM61, DS3 och en ASW610.

Rotels nya "15"-serie som någon skickade bild på har ett 5-kanals slutsteg som heter RMB-1565 (5x100W)
Va tror ni som är experter om detta slutsteg till mina högtalare?
(Tänkte köra med RSP-1572 som förförstärkare till det steget..)

Kör idag med en NAD T755 men det känns inte alls bra :( inget tryck i frontarna så hoppas på förbättring med Rotel.

#30

Postad 16 mars 2012 - 16:51

leroj
  • leroj
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Ja har samma lineup med högtalare som TS, DM683, HTM61, DS3 och en ASW610.

Rotels nya "15"-serie som någon skickade bild på har ett 5-kanals slutsteg som heter RMB-1565 (5x100W)
Va tror ni som är experter om detta slutsteg till mina högtalare?
(Tänkte köra med RSP-1572 som förförstärkare till det steget..)

Kör idag med en NAD T755 men det känns inte alls bra :( inget tryck i frontarna så hoppas på förbättring med Rotel.


Lite sent, men du kanske fortfarande letar efter en lösning.
Har samma högtalarsetup som dig fast jag kör utan sub.
Som surroundreceiver har jag Denon 2809 den driver B&W HTM1 samt B&W DS3 tycker den orkar med att driva dessa högtalare bra. Men jag kan tyvärr inte ösa på förmycket ljud eftersom grannarna inte är så imponerade på när det mullrar, därav ingen sub.

Jag satsa mitt krut på ett stereoslutsteg Rotel RB-1582 för att driva frontarna bättre. Vart en rejäl skillnad mot att bara köra med receivern. Valde denna lösning för jag lyssnar mycket på musik.

Ska du bara köra film så ska du förmodligen sattsa på ett 5-kanaligtslutsteg, men ska du lyssna mycket på musik så tycker jag att du ska sattsa på ett stereoslutsteg.

Så prova låna hem ett flerkanalslutsteg och ett stereoslutsteg så blir du nog varse om vad du tycker känns bra.

#31

Postad 17 mars 2012 - 14:46

Unregisteredaa866b49
  • Unregisteredaa866b49
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Intressant att läsa om era lösningar, sitter också på DM683, men även på HTM62 och DM685.
Min fördelning, musik - film är 80/20. Och för att slippa dubbla uppsättningar utav allting, skaffade jag en Marantz SR6003
dels för att den då hade funktionerna jag sökte. Men jag skaffade nu på senare tid även en Hegel H100, för att denna skulle hantera musik lyssning i 2.0 - vilket den gör jävligt bra.

Så från Marantzen kör jag pre-out till Hegeln, eftersom den har HT funktion och agerar slutsteg i en 5.1 uppsättning.
Har tidigare ägt diverse slutsteg som Rotel RB1572 och Primare. Men fick aldrig till det att låta som jag ville.

"Boven i dramat" var min reciever. Även fast jag körde på "Pure Direct" lät det inte bra, väldigt bas fattigt.
Så lösningen var alltså att köra musik separat - men samtidigt skulle det vara smidigt.

Tycker alla som lyssnar mycket på musik skall överväga att komplettera med en stärkare som har HT funktion.
Den neutrala klang som Hegel HD10 + Hegel H100 återger musik med, och den kontroll den håller om baskonerna, har jag inte hittat någon annanstans.

#32

Postad 17 mars 2012 - 21:57

Thack
  • Thack
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Kör du (Marantz + hegel h100) till musik eller har du en hegel hd10 + h100 när du spelar musik?

Har själv DM683 och letar efter något att driva dem med, hegel låter intressant. Är i nuläget inte nöjd med hur musik återges och jag undrar om jag kan kombinera en surroundreciever + hegel h100 för att uppnå en öppnare och mer avslappnad ljudbild eller behöver man hegel hd10 också.

#33

Postad 19 mars 2012 - 19:28

cyion
  • cyion
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Ja har samma lineup med högtalare som TS, DM683, HTM61, DS3 och en ASW610.

Rotels nya "15"-serie som någon skickade bild på har ett 5-kanals slutsteg som heter RMB-1565 (5x100W)
Va tror ni som är experter om detta slutsteg till mina högtalare?
(Tänkte köra med RSP-1572 som förförstärkare till det steget..)

Kör idag med en NAD T755 men det känns inte alls bra :( inget tryck i frontarna så hoppas på förbättring med Rotel.


Det blev Rotel RSP-1572 + RMB-1565 ( det lilla 5- kanals steget)
Helt annan högtalare nu, sjuk skillnad faktiskt!

Det är ju inte riktigt samma prisklass som NAD T755 som jag hade innan men han på HK som sa att det skulle finnas tillräckligt med kraft i den.. Han skojade med mig... Detta är som natt och dag

Kan rekommendera Rotels klass D förstärkare i 15-serien till B&W DM683.
Väntar jag bara på att spela in centern och få hem min 1200 ultra sub :)

#34

Postad 20 mars 2012 - 11:25

de_dave
  • de_dave
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Vilka förstärkare i <7000kr-klassen skulle ni rekommendera till 683?

Effekten är inte så viktig, har separat slutsteg i en nad 216.

just nu använder jag en NAD t744 som jag haft i flera år, men den tar inte nåfot av de nyare ljudformaten (samt är jag i köpatagen...:))



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.