Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur lägger man in en annons/annonser?

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 februari 2008 - 17:59

Unregistered8a394dde
  • Unregistered8a394dde
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Jag har försökt lägga in en annons 8 ggr idag.
Det går inte!
Så fort jag väljer spara så raderas allt och jag flyttas upp till toppen på sidan.

#2

Postad 23 mars 2008 - 00:08

j01
  • j01
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Har aldrig någonsin stött på något lika krångligt system för att lägga in en säljes-annons i forumet. Det är ju rent löjligt krångligt! Detta annonssystemet tar priset vad gäller rent ut sagt korkat upplägg - och då är jag ändå van datoranvändare som sett det mesta genom åren. Vad är det för fel på ett enkelt formulär som de vanliga annonssajterna kör med? Varför måste det tas för givet att vi alltid vill sälja en artikel som är identiskt med någon av de som finns hos de anslutna företagen, och vi måste matcha vår objekt in i minsta detalj och i vilken butik den finns som ny? Nej verkligen, det är skrämmande dåligt. Skärpning Prisjakt!

Så vore tacksam om någon ville beskriva stegen för mig, hur jag gör från att gå från "skapa annons" till en färdig annons som syns i rätt forumdel. Tack på förhand!

Redigerat av j01, 23 mars 2008 - 00:09.


#3

Postad 14 april 2008 - 15:52

sossen
  • sossen
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0
Ja, annonssidan har en del buggar. Tex syntes inte ena halvan av min annons. Smidigast är ju bara att raportera felen så någon kan åtgärda det.

Sen vill jag inte klaga. Tycker det är mycket bra att man kan annonsera gratis :P

#4

Postad 14 april 2008 - 20:06

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Jag håller med till 100%

#5

Postad 14 april 2008 - 20:32

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0
Håller med, korkad lösning.

Jag har lärt mig man ska gå lägga in ny annons och sen direkt på ändra annonsegenskaper, annars fuckar skiten upp totalt, varför associera annonsen med produkt i databasen? korkat!

#6

Postad 14 april 2008 - 20:37

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
varför ska man bocka för att annonsen skall vara synlig? vill man sälja nåt och hålla den hämligt sammtidigt kanske?
Håller med er grabbar... korkat annons tjänst!!!!!!!!!!!!!!

#7

Postad 14 april 2008 - 21:29

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Håller med, korkad lösning.

Jag har lärt mig man ska gå lägga in ny annons och sen direkt på ändra annonsegenskaper, annars fuckar skiten upp totalt, varför associera annonsen med produkt i databasen? korkat!


Nej Tvärtom!

Det är väldigt bra med fler produktbilder och egenskaper :P

//Jonas

varför ska man bocka för att annonsen skall vara synlig? vill man sälja nåt och hålla den hämligt sammtidigt kanske?
Håller med er grabbar... korkat annons tjänst!!!!!!!!!!!!!!


Den behöver göras om helt klart!

//Jonas

#8

Postad 10 maj 2008 - 10:35

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Varför inte göra "som alla andra" och ha ett forum för bytes, köpes och säljes? Där man själv lägger in sin information.
Det har funkat sedan internet startade i stort sett, och tyvärr har minhembio annonseringen _aldrig_ funkat... Tror att ni tappar rätt mycket besökare på detta tyvärr..

#9

Postad 11 maj 2008 - 07:53

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Agree, jag är rätt tekiniskt kunnig men en gång gav jag fan i att annonsera eftersom det tog sån tid att klara av att lägga upp en annons.

#10

Postad 19 maj 2008 - 14:47

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Detta systemet är det sjukaste annonssystem jag någonsin upplevt!!!! Rena ###### Kafka!!! Är van datoranvändare sedan 15 år och har nog aldrig upplevt något värre än detta vad det gäller uplägget!!!

Jag hoppas att detta är något slags internt skämt eller dylikt??? Har suttit en stund och försökt förstå samt lägga upp några annonser men jag gav upp... Kanske dags att se över saker och ting???

#11

Postad 19 maj 2008 - 17:27

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlägg
  • 0
Varför inte bara gör en vanlig sektion som allt annat på detta forum med köp och sälj där man även kan ge kommentarer? varför komplicera allting?

Inte undra på dom flesta inte får sålt något eller vet hur man ska lägga in en annons.

Detta systemet är det sjukaste annonssystem jag någonsin upplevt!!!! Rena ###### Kafka!!! Är van datoranvändare sedan 15 år och har nog aldrig upplevt något värre än detta vad det gäller uplägget!!!

Jag hoppas att detta är något slags internt skämt eller dylikt??? Har suttit en stund och försökt förstå samt lägga upp några annonser men jag gav upp... Kanske dags att se över saker och ting???


Den som gjort systemet kan inte vara logisk, du måste välja lägga in annons och sen editera befintlig annons, så sjukt är systemet, sen vill dom man ska knyta annonsen till en produkt i databasen, ännu sjukare.

Redigerat av Packetloss, 19 maj 2008 - 17:25.


#12

Postad 20 maj 2008 - 12:51

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0
Tanken bakom marknaden är att man skapar ett album som man klassar som en säljes/köpes-annons.

Det behöver omarbetas, men det ligger en massa före att fixa.

//Jonas

#13

Postad 21 maj 2008 - 21:50

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

sen vill dom man ska knyta annonsen till en produkt i databasen, ännu sjukare.



Så om man då vill annonsera ut något som inte finns i databasen, så går det alltså inte?!?!? Fantastiskt... Finns en hel del audioprodukter som inte finns med på prisjakt... Förvirring...

#14

Postad 23 maj 2008 - 20:36

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Så om man då vill annonsera ut något som inte finns i databasen, så går det alltså inte?!?!? Fantastiskt... Finns en hel del audioprodukter som inte finns med på prisjakt... Förvirring...


Nejdå man kan lägga in egna produkter om man vill. Koppla är frivilligt.
Dessutom så finns säker 99,5% av alla produkter som har gått att köpa online sen 2000 :)

(Plus alla andra produkter som någonsin har lagts in i galleriet!)

//Jonas

#15

Postad 28 maj 2008 - 06:05

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
Håller fullständigt med att det är löjligt krångligt. Visst är det bra att det är gratis att annonsera,men ett lättare annonserings-system utan massa krångel & buggar vore ju att föredra.

Det är även mycket krångligt att lägga in bilder i galleriet etc..



Har aldrig någonsin stött på något lika krångligt system för att lägga in en säljes-annons i forumet. Det är ju rent löjligt krångligt! Detta annonssystemet tar priset vad gäller rent ut sagt korkat upplägg - och då är jag ändå van datoranvändare som sett det mesta genom åren. Vad är det för fel på ett enkelt formulär som de vanliga annonssajterna kör med? Varför måste det tas för givet att vi alltid vill sälja en artikel som är identiskt med någon av de som finns hos de anslutna företagen, och vi måste matcha vår objekt in i minsta detalj och i vilken butik den finns som ny? Nej verkligen, det är skrämmande dåligt. Skärpning Prisjakt!

Så vore tacksam om någon ville beskriva stegen för mig, hur jag gör från att gå från "skapa annons" till en färdig annons som syns i rätt forumdel. Tack på förhand!



#16

Postad 28 maj 2008 - 06:42

Unregistered29853
  • Unregistered29853
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Jag håller med om att det är krångligt :) , skönt att man inte är ensam om att tycka det.

#17

Postad 13 augusti 2008 - 18:13

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Jag måste ge den här marknads sidan pris som det sämsta jag sett på den här planeten.
Strul, felmeddelanden, segt. katastrof.
Lika bra att göra nåt åt det eller ta bort skiten.

#18

Postad 13 augusti 2008 - 20:55

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
He he blocket och detta forum har samma ägare, get the picture...

#19

Postad 16 augusti 2008 - 11:28

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Så anledningen till att den är marknadsdelen fungerar så dåligt är alltså att dom vill att man ska lägga upp annonserna på blocket istället.
Om det är så varför inte ta bort marknaden helt istället.

#20

Postad 16 augusti 2008 - 11:31

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Säg vad ni har problem med så kanske de går att lösa? ;)
Har lagt in flera annonser här och utan att ha stött på problem.

Edit : spelade in en kort instruktionsfilm om hur man skapar en annons på ett enkelt sätt, kolla gärna mitt galleri.
https://www.minhembi...m/tb303/200458/

Redigerat av tb303, 16 augusti 2008 - 11:58.


#21

Postad 16 augusti 2008 - 15:46

Johnnyopel
  • Johnnyopel
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Jag håller med alla föregående talare om hur krångligt det är att lägga in en annons. jag har vid ett flertal tillfällen gett upp och annonserat på blocket istället.

Bara det att faktum att det till och med har gjorts en instruktionsvideo är väl ett bevis på hur krångligt det är.

#22

Postad 16 augusti 2008 - 15:49

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Det var mera ett försök till att visa hur enkelt det är ;)

#23

Postad 16 augusti 2008 - 15:53

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
jag tycker instruktionsvideon visar hur jäkla enkelt det är.
jag tänker inte säga att det är den bästa platsen att sälja saker på, men vad är det egentligen ni har problem med? =/
hur kan man misslyckas med att trycka på lite knappar och skriva lite tecken?

#24

Postad 16 augusti 2008 - 23:00

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Jag håller med trådskaparen till 110% jag skickade själv in feedback om att det är allt för krångligt att få upp en annons.

Kör istället hifimagasinet.com eller blocket.

#25

Postad 30 mars 2009 - 14:59

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Tycker funktionen för att lägga upp egna annonser är väldigt krångligt.
Det som irriterar mest är att varje gång jag trycker Enter i annonstexten hoppar sidan upp till toppen, samt att varje gång man ska lägga till en produkt måste jag ange butik samt klicka spara någonstans på skärmen.

Ex efter att ha lagt till HD DVD filmer och klickat spara kunde jag inte lägga till fler filmer, då de då krävde EAN-kod för att lägga till fler, väldigt störigt.

Överlag tycker jag systemet för att lägga upp egna annonser är väldigt krångligt och ointuitivt.

MVH

#26

Postad 25 februari 2022 - 20:22

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Vill bara återuppliva denna..

Det var ett tag sedan sist jag la en annons här. Men när jag nu försöker igen så skiter jag nog i det. Hifitorget blir det.  





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.