Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Hemmabio av bodom

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 maj 2017 - 06:51

bodom
  • bodom
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Kommentarer till Hemmabio av bodom

Postad 08 maj 2017 - 06:51

Schonning
  • Schonning
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Kul med hembygd duk, jag tänkte också bygga en duk. Vad skall du köra för material?

Postad 12 maj 2017 - 17:25

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
gillade det här paint it black, bra låt för övrigt. Lycka till med bion.

Postad 12 maj 2017 - 19:26

bodom
  • bodom
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Vart de här materialet:
http://pages.ebay.co...0929928&alt=web

En kompis kör med det och tycker de blir rätt bra! :)

Postad 18 maj 2017 - 12:28

Mackii
  • Mackii
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Snyggt! Ser fram emot slutresultatet :)

Postad 20 maj 2017 - 20:11

bodom
  • bodom
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tack! Går rätt sakta fram. Vi fick tvillingar i november och har en 5åring innan, så vi hinner inte så mycket. Målet för iår är att få det dugligt för att fly och se en film iaf. Vilket borde gå vilken dag som helst :)

Postad 29 maj 2017 - 12:40

Hays
  • Hays
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Vilken färg kör du på tyget? och hur brett är det, går att sträcka hur mycket som helst antar jag?

Postad 11 november 2018 - 10:54

Hellpe
  • Hellpe
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tror att många med dig har gått i genom samma sak med barn, hus och dröm om ett biorum. Min dröm tog många år innan den blev av. Och du är på rätt väg... ska bli kul att följa! 🎞Lycka till!

Postad 09 december 2018 - 22:22

bodom
  • bodom
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ja men så är det Hellpe! Men nu jobbas det för fullt, kvällar och helger :) räknar med att kunna se en film igen kommande helg! Dock kommer rummet vara långt ifrån färdigt :)

Postad 09 december 2018 - 22:37

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

• 70 inlägg
  • 0
Mäktig duk! Glöm inte njuta av byggtiden också, det är minst halva nöjet :-) Blir kul att följa.

Postad 10 december 2018 - 00:14

RickardEK
  • RickardEK
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Hmm. Kör du fortfarande med spandextyget ?
Har du testkört. är du nöjd ?

Funderar på att bygga något själv.
Kör du "off white" ? :D

Många frågor...

Postad 10 december 2018 - 22:47

bodom
  • bodom
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Thomas_S: Ja det blev helt okej storlek på den! :) Självklart njuter jag av byggtiden, fantastiskt och bara stänga av o köra :) brukar ibland bara gå ner och sitta o fantisera och planera i huvudet

Postad 11 december 2018 - 15:52

bodom
  • bodom
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
RickardEk: Kör fortfarande med spandextyget! Har testkört i över 1 år o ca. 50 filmer och diverse serier och är mycket nöjd! Har inte mycket att jämföra med men tycker bilden blir väldigt bra! Vad menar du med ”off white”? :)

Postad 02 januari 2019 - 13:41

Sintei
  • Sintei
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Klart du skall bygga in / bort projektorn nu när du har chansen!

Postad 02 januari 2019 - 14:47

bodom
  • bodom
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Klart du skall bygga in / bort projektorn nu när du har chansen!

Ja de lutar nog åt att bygga någon låda eller nå för den. Var iväg och köpte 6mm mdf idag, så blir att såga upp och måla dem för hyllorna ikväll :)

Postad 09 januari 2019 - 08:04

Sintei
  • Sintei
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Spännande, jag håller också på och funderar på hur högt bakre sittplatser måste komma för att det ska bli bra. Landade själv i runt 30cm.

Postad 09 januari 2019 - 11:03

bodom
  • bodom
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Spännande, jag håller också på och funderar på hur högt bakre sittplatser måste komma för att det ska bli bra. Landade själv i runt 30cm.

Ja 30 känns bra tycker jag :) då kan man fortfarande stå upp. Blir mer problem senare om det blir Akustiktak. Men de har jag inte råd med ännu så det får bli ett senare problem. Sen blir det 180 djupt precis som en golvspånskiva, vilket oxå kändes jäkligt bra :) sen ska det bli någon akustisk lösning i själva podiet :)

Postad 09 januari 2019 - 11:13

Sintei
  • Sintei
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Ja 30 känns bra tycker jag :) då kan man fortfarande stå upp. Blir mer problem senare om det blir Akustiktak. Men de har jag inte råd med ännu så det får bli ett senare problem. Sen blir det 180 djupt precis som en golvspånskiva, vilket oxå kändes jäkligt bra :) sen ska det bli någon akustisk lösning i själva podiet :)

Min projektor box gör att man inte kan stå upp i bakre raden när man går in där. Men de som går in där ska ju bara gå in och sätta sig så jag väljer hellre en bra projektorlösning än att de få gånger någon kommer över och ska huka i 5 sekunder kommer klaga över det ;)

Om du inte redan tänkt på det. Men när du bygger podiet, kanske lägga in infällda eluttag, nätverksuttag, HDMI samt USB förlängning. Eller förbered med några flexslang och apparatdosor som du täcker med lock så länge om de inte skall användas just nu.

Postad 09 januari 2019 - 19:36

bodom
  • bodom
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Min projektor box gör att man inte kan stå upp i bakre raden när man går in där. Men de som går in där ska ju bara gå in och sätta sig så jag väljer hellre en bra projektorlösning än att de få gånger någon kommer över och ska huka i 5 sekunder kommer klaga över det ;)
Om du inte redan tänkt på det. Men när du bygger podiet, kanske lägga in infällda eluttag, nätverksuttag, HDMI samt USB förlängning. Eller förbered med några flexslang och apparatdosor som du täcker med lock så länge om de inte skall användas just nu.

Ja nått eluttag kommer komma inne i nya bakväggen och har ju all elektronik under duken (förutom projektorn då så klart) så nå mera behöver jag nog inte förbereda där. Bild signalen skickar jag trådlöst just nu, och blir det hdmi i framtiden så kommer nog den gå uppe i undertaket! :)

Postad 04 mars 2019 - 08:15

Sintei
  • Sintei
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Är det en helmholtz du filar på?

Postad 04 mars 2019 - 12:38

bodom
  • bodom
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Bakväggen där dom där hålskivorna kommer sitta kommer var abfuser tror jag det kallas. Både absorbent och diffusion. Men podiet jag bygger parallellt nu kommer bli som en stor helmholtz!

Postad 10 mars 2019 - 22:21

wahlstrand81
  • wahlstrand81
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0

Det är en DIY variant på
http://www.rpgeurope...roduct/bad.html
Mvh Christoffer

Postad 10 mars 2019 - 22:25

wahlstrand81
  • wahlstrand81
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Råkade dubbelposta 🙈

Redigerat av wahlstrand81, 10 mars 2019 - 22:28.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.