Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Husbil- och husvagnstråden

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 februari 2020 - 21:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0
Har själv nyligen införskaffat en husbil, efter en tids camping frånvaro! Ska bli riktigt roligt igen hoppas jag😊 Någon mer här som rullar runt med någon husbil el husvagn, tips på bra ställplatser m.m?🤗

Bifogad fil(er)

Redigerat av mcmike, 24 februari 2020 - 08:19.

Postad 23 februari 2020 - 16:10

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

Tyvärr inte husbil men husvagn, kanske kan göra en kombotråd?   :rolleyes:

Redigerat av stabbe, 23 februari 2020 - 16:10.

Postad 24 februari 2020 - 08:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0
Absolut, har justerat😊 Haft både Kabe och Cabby själv tidigare, vad drar du för modell?

Redigerat av mcmike, 24 februari 2020 - 08:24.

Postad 24 februari 2020 - 09:20

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0

Har själv nyligen införskaffat en husbil, efter en tids camping frånvaro! Ska bli riktigt roligt igen hoppas jag Någon mer här som rullar runt med någon husbil el husvagn, tips på bra ställplatser m.m?

Jag säger välkommen till Valdemarsvik, en av de finaste ställplatserna i Sverige !

Postad 24 februari 2020 - 09:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 11 965 inlägg
  • 0

jag är lite sugen på en liten husvagn faktiskt.  Jag är mycket ute och åker när jag fotograferar. Då hade det varit nice med en liten husvagn att sova i istället för tält eller i bilen hela tiden. 

Dessa små verkar riktigt bra faktiskt och skulle passa mig bra. 

Verkar vara väldigt bra lösningar i interiören. 

Bifogad fil(er)

Postad 24 februari 2020 - 13:05

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

Absolut, har justerat Haft både Kabe och Cabby själv tidigare, vad drar du för modell?

Trevligt :D 

Jag har en Hobby 650 KFU, 2016.

Vi campar väldigt lite i Sverige men desto mer nere i Europa. Hade siktet inställt på Italien i år men får se hur allt blir med Corona utbrott osv.

Postad 25 februari 2020 - 09:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0

Jag säger välkommen till Valdemarsvik, en av de finaste ställplatserna i Sverige !

Tack för tipset, ska jag absolut kika på😊

Trevligt :D

Jag har en Hobby 650 KFU, 2016.

Vi campar väldigt lite i Sverige men desto mer nere i Europa. Hade siktet inställt på Italien i år men får se hur allt blir med Corona utbrott osv.

Jag håller mig nog innanför landets gränser första året😊 Italien det vore något, hoppas ni kommer iväg dit då👍Kom på att jag faktiskt haft en Hobby med, det var min första hudvagn. Hobby prestige 495, sjukt snygg inredning var det och smidig!

Redigerat av mcmike, 25 februari 2020 - 09:00.

Postad 25 februari 2020 - 12:05

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

Tack för tipset, ska jag absolut kika på
Jag håller mig nog innanför landets gränser första året Italien det vore något, hoppas ni kommer iväg dit dåKom på att jag faktiskt haft en Hobby med, det var min första hudvagn. Hobby prestige 495, sjukt snygg inredning var det och smidig!

Det är bara tuta och köra! :) Det är riktigt skönt att komma ner på lite varmare breddgrader med ekipaget. Men om utbrottet fortsätter i flera månader kanske det får bli första sommaren hemma i Sverige på många år :)

Postad 28 februari 2020 - 17:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0
Det har du alldeles rätt i, ska bli riktigt roligt igen😊 Funderar på om jag ska uppgradera totalvikten till 3850kg från 3500kg eller väga när man får hem den. Intyget skulle kosta 6750kr + reg besiktningskostnaden som jag inte har koll på kostnaden.

Redigerat av mcmike, 28 februari 2020 - 17:46.

Postad 28 februari 2020 - 19:20

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0
Ju mer lastvikt desto bättre resonerar jag :) jag har totalvikt 2,2 på min vagn vilket ger 400kg lastvikt vilket får anses helt OK för husvagn.

Dock kräver det ju BE-kort för att dra den :)

Postad 29 februari 2020 - 09:47

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0
Ja man vill ju gärna åka lagligt, man vet ju aldrig om man åker in i en kontroll så då känns det tryckt och säkert😊 Hobbyn är stor och tung ja! Vad väger din bil då? Längtar sjukt efter att få hämta hem den nu iallafall, då den står kvar hos säljaren ännu🤗

Redigerat av mcmike, 29 februari 2020 - 09:53.

Postad 29 februari 2020 - 12:36

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

Ja man vill ju gärna åka lagligt, man vet ju aldrig om man åker in i en kontroll så då känns det tryckt och säkert Hobbyn är stor och tung ja! Vad väger din bil då? Längtar sjukt efter att få hämta hem den nu iallafall, då den står kvar hos säljaren ännu

Totvikt 2,3 på bilen.

Postad 14 mars 2020 - 10:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0
@stabbe använder du några solceller? Funderar på att beställa, så att man kan fricampa några dgr. Vill helst bara ha en för vikten, tips på något färdigt paket?

Postad 14 mars 2020 - 16:21

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

@stabbe använder du några solceller? Funderar på att beställa, så att man kan fricampa några dgr. Vill helst bara ha en för vikten, tips på något färdigt paket?

Ah jag har solcell. Förra ägaren som monterade den så vet inte om de va ett paket eller vilken modell det är.

Vi fricampar typ aldrig dock passar den bra när vi åker våra långturer genom Europa tills vi är framme vid slutdestinationen :)

Postad 28 mars 2020 - 08:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0
Yes äntligen som man längtat, idag ska jag hämta hem racern🚐 Har beställt solcell nu iallafall, dålig koll på kvalitén men bli säkert bra!Okänd mark😁

Redigerat av mcmike, 28 mars 2020 - 08:52.

Postad 28 mars 2020 - 08:56

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0
Hämtar ut min vagn idag också :) lite kontroll och tvättning blir det nog i solskenet.

Ta lite kort när du installerar och visa hur det blir :)

Postad 28 mars 2020 - 09:07

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0
Absolut, får se om jag använder befintligt antenn hål, den ska väck Iallafall. Borrningen om så blir fallet överlåter jag till någon annan😁Aldrig kört husbil ska bli intressant och se om det är så smidigt som det sägs🤔

Redigerat av mcmike, 28 mars 2020 - 09:09.

Postad 30 maj 2020 - 17:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0
Äntligen första vända med racern, en dag som denna🌞 Var lite orolig att någonting inte skulle fungera i bilen då jag inte testade något när jag köpte den i vintras. Till glädje inga fel alls, ännu iallafall🙃Kommer bli många dgr framöver med husbilen,!

Redigerat av mcmike, 30 maj 2020 - 17:17.

Postad 30 maj 2020 - 22:21

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

Äntligen första vända med racern, en dag som denna Var lite orolig att någonting inte skulle fungera i bilen då jag inte testade något när jag köpte den i vintras. Till glädje inga fel alls, ännu iallafallKommer bli många dgr framöver med husbilen,!

Kul att höra. Har själv hunnit ut några vändor under våren och tajmat med helt OK väder. Har du några planer inför sommaren nu när det blir hemmaplan?

Postad 31 maj 2020 - 09:10

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0

Kul att höra. Har själv hunnit ut några vändor under våren och tajmat med helt OK väder. Har du några planer inför sommaren nu när det blir hemmaplan?

Härligt, vilken är din "hemmaplan" och hur tänker du själv? Jag bor ju i Dalarna, kommer hålla mig en del runt Siljan och även någon vända till Örebro, Västerås. Finns massvis med idylliska ställen, bor på ett nu utanför Falun🤗Laddade ned ställplatser appen, kanon app verkligen om man har husbil🙏

Redigerat av mcmike, 31 maj 2020 - 09:12.

Postad 31 maj 2020 - 14:01

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

Härligt, vilken är din "hemmaplan" och hur tänker du själv? Jag bor ju i Dalarna, kommer hålla mig en del runt Siljan och även någon vända till Örebro, Västerås. Finns massvis med idylliska ställen, bor på ett nu utanför FalunLaddade ned ställplatser appen, kanon app verkligen om man har husbil

Låter nice :)

Själv blir det en tripp runt i västra Sverige med en liten avstickare längre ned i landet. Bor på västkusten så det finns mycket campingar att välja på med nära till havet :)

Postad 01 juni 2020 - 19:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0
Lyllos, västkusten står högt på min rese lista😊Kommer planer en rutt där framöver, helt klart! Nu har man ju fått smak på camping livet igen, så det blir ut på vägarna så fort tillfälle ges🤗

Redigerat av mcmike, 01 juni 2020 - 19:35.

Postad 28 juni 2020 - 09:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 231 inlägg
  • 0
Hunnit med att vara ute några vändor nu med recern, hade glömt av hur stressfritt det är🙏 Ta dagen som den kommer och dit näsan pekar🌞 Köpte en omnia ugn som tydligen ska vara guld värd, inte testat själv ännu! Movietime, då regnet smattrar på taket nu🎬☔

Bifogad fil(er)

Redigerat av mcmike, 28 juni 2020 - 09:09.

Postad 28 juni 2020 - 10:49

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Hej.

Jag är på jakt efter sådant här material fast på lösmeter så jag kan tillverka ett mygg och flug skydd i valfri bredd och längd men har inte lyckats hitta något på "rulle"

Bifogad fil(er)

Redigerat av jimmy ax1, 28 juni 2020 - 14:17.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.