Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hårddiskbyte PS4.

284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 08 juni 2015 - 05:49

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Jag har fattat var "Share-Knappen" sitter på kontrollen, men hur bestämmer jag hur långa klipp jag vill spela in av spelen, hur kontrollerar jag inspelningen?

 

Det finns några saker som avgör hur långa klipp du får/vill ha:

 

Det ena sättet är att starta klippet där du vill starta det ochsedan starta ett nytt när du vill stoppa det, då sparas klippet ner och ett nytt påbörjas.

 

Ett annat sätt är att redigera det med uppladdningsverktyget och där bestämma hur långt klippdu vill ladda upp och på vad.

 

Det tredje är att speltillverkaren bestämmer vad du får och inte får spela in, typ cutscenes m.m.. Om du spelar in och det kommer en cutscene så slutar din inspelning där.

 

Sedan finns det maxlängden på 15 minuter per clip som också kommer begränsa vad du kan och kommer spela in.



#152

Postad 08 juni 2015 - 10:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Börjar inspelningen när jag tycker på "Share-Knappen" eller väljer jag det när rutan kommer upp?



#153

Postad 10 juni 2015 - 06:45

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Börjar inspelningen när jag tycker på "Share-Knappen" eller väljer jag det när rutan kommer upp?

Nu har jag inte min PS4:a framför mig, men jag har bytt sättet på min PS4:a som man aktiverar inspelning. Jag kör 1 tryck på share-knappen för att ta ett screenshot, 2 tryck för att börja spela in en film och ett långt tryck för att komma in i menyn. Jag använder då egentligen bara dubbeltryck för att spela in sekvenser. Hur man gör det inne från menyn vet jag inte, men om man byter knapptryckningssätt i inställningar i share-menyn till den jag har så tycker jag att det känns rätt naturligt att spela in filmer med ett dubbeltryck.



#154

Postad 10 juni 2015 - 06:57

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Om jag får dubbla uttrymmet, till en kostad av 2 sekunders extra bot-tid, så anser jag at det är värt.

Vill jag ha det snabbt, så stoppar jag in en SSD istället.

 

Jag har sett något test där SSHD var snabbare i vissa fall än en ren SSD, likaså att SSHD är bra mycke snabbare i vissa delar än en HD, mer än skillnaden mellan SSHD och SSD.

 

Så en SSHD är nog inte pengar i sjön på något sätt. En ren SSD känns just nu lite dyrare än det smakar om man samtidigt vill ha gott om plats.

 

Edit: Hittade...  http://www.ign.com/w...Test_Comparison


Redigerat av novaland, 10 juni 2015 - 07:01.


#155

Postad 10 juni 2015 - 09:00

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Tog hem Dishonored från PSN store. 

 

Har bara kört det på skiva tidigare, lade det nu på den gamla HDD:n. Känns som om laddningstiderna har blivit ännu längre när jag inte kör från skiva längre? Detta borde inte vara möjligt eftersom jag nu har installerat det på HDD:n.

 

Förmodligen kommer Dishonored som ett nysläpp till PS4 I väntan på Dishonored "Darkness Of Tyvia", eller vad nu 2:an för för titel? Känns dumt att uppgradera min HDD till en snart pensionerad konsol, min PS3.

 

Men under åren har jag lagt över så många titlar, spel som inte är påbörjade eller aldrig blev klara som t.ex. Crysis 3, där jag är på slutbossen. Kan dock säga med säkerhet att det är skillnad på HDD och SSHD på min PS3.

 

Båda konsolerna är pimpade från Nuvango där man kan göra sina egna tryck, men jag tog SSHD:n från min gamla konsol och satt den i den nya.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  till.jpg   173,59K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Glidtassen, 10 juni 2015 - 09:08.


#156

Postad 01 juli 2015 - 17:57

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Med denna kan man ha upp till 6TB http://www.amazon.co...d=ATVPDKIKX0DER

Men just ny rekommendas högst 2TB då PS4 viloläget inte fungerar så bra med större diskar. Kommer att beställa den och en Seagate 4TB SSHD :D


Redigerat av andersos, 01 juli 2015 - 18:45.


#157

Postad 01 juli 2015 - 18:15

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Eurogamer hade precis en artikel om det här med hårddiskbyte.

http://www.eurogamer...your-ps4-to-2tb

#158

Postad 01 juli 2015 - 20:21

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Med denna kan man ha upp till 6TB http://www.amazon.co...d=ATVPDKIKX0DER

Men just ny rekommendas högst 2TB då PS4 viloläget inte fungerar så bra med större diskar. Kommer att beställa den och en Seagate 4TB SSHD :D

Vet inte om du tänkte på en extern hdd. För 3,5 måttet blir annars för stort för att ha inuti PS4:an. 



#159

Postad 01 juli 2015 - 21:20

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Precis, men den Nyko Data Bank jag länkade till rymmer 3,5 tums diskar. Installations videon : http://www.nyko.com/...ion-4-data-bank



#160

Postad 02 juli 2015 - 08:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Såg väldigt bra ut

 

Om du får tag på en SSHD så kommer du att märka skillnad :)



#161

Postad 09 juli 2015 - 09:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Läste just att SSD har ett sämre livslängd när det kommer till hur länga data är intakt. Vidare skall de vara känsliga för värme, kanske någon kan har input på detta?



#162

Postad 10 juli 2015 - 08:26

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Med denna kan man ha upp till 6TB http://www.amazon.co...d=ATVPDKIKX0DER

Men just ny rekommendas högst 2TB då PS4 viloläget inte fungerar så bra med större diskar. Kommer att beställa den och en Seagate 4TB SSHD :D

om man inte bör ha mer än 2tb så kan man lika gärna byta ut den interna istället för att köpa en klump att sätta utanpå



#163

Postad 10 juli 2015 - 16:17

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är snyggare med en intern HDD. För mig duger 1TB det räcker och blir över. 



#164

Postad 11 juli 2015 - 16:22

jj-finn
  • jj-finn
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Innan ni köper Nyko Data Bank, spana in följande:

 

Nyko Data Bank product Review !

https://youtu.be/yCpngbhFG4g


Redigerat av jj-finn, 11 juli 2015 - 16:23.


#165

Postad 11 juli 2015 - 16:28

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Ha ha, ingen strålande recension precis. En såg och en sax



#166

Postad 13 juli 2015 - 08:29

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Med tanke på att vi inte kan lagra: foto, film eller annan egen media på PS4:an så känns just nu som 1TB är mest praktiskt. Ingen jag känner orkar med mer än 3-4 riktigt stora titlar som man spelar aktivt. Titlarna nedan tar upp mindre än hälften av 1TB SSHD. 

Om utrymmet tryter någon gång i framtiden så tar jag bara bort gamla spel, kan alltid ta hem dem på nytt. 

 

När rena SSD har sjunkit i pris kommer jag byta ut min nuvarande disk. 

 

Tomb Raider

Sherlock Holmes

Farcry 4

The Unfinished Swan

Never Alone

Limbo

Metal Gear Solid V

Sniper Elite 3

Metro 2033

Giana Sisters

Drive Club

The Last Of Us

Rocket Leauge

Black Flag

Need For Speed Rivals

Battlefield 4

Infamous First Light

Escape Plan

War Thunder

Styx

Bifogad fil(er)


Redigerat av Glidtassen, 13 juli 2015 - 08:38.


#167

Postad 28 juli 2015 - 23:23

CusmaR
  • CusmaR
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

är riktigt sugen på att uppgradera min PS4, skulle denna disk passa?

http://cdon.se/hemel...b-2-5-p26874823



#168

Postad 29 juli 2015 - 11:15

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

är riktigt sugen på att uppgradera min PS4, skulle denna disk passa?

http://cdon.se/hemel...b-2-5-p26874823

 

Det skall funka, är väl samma här:

https://www.youtube.com/watch?v=vGerAyesQZY

 

 

Men verkar inte finnas någon 2TB SSHD som passar ännu.


Redigerat av HenkeEdge, 29 juli 2015 - 14:37.


#169

Postad 05 augusti 2015 - 21:03

CusmaR
  • CusmaR
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Det skall funka, är väl samma här:

https://www.youtube.com/watch?v=vGerAyesQZY

 

 

Men verkar inte finnas någon 2TB SSHD som passar ännu.

 

köpte den och det funkade utmärkt, tack!



#170

Postad 07 augusti 2015 - 00:42

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

köpte den och det funkade utmärkt, tack!

 

Nice. =) 

 

Är sugen jag med att byta men tror jag väntar lite till och kollar om det kommer en 2tb hybriddisk.



#171

Postad 24 oktober 2015 - 11:26

Unregistered22f51ff2
  • Unregistered22f51ff2
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Om jag byter HD hur funkar det då med alla saves man har gjort i spel? Hur får man med det. Vill inte gärna spela om lång körare som dragon age och sådant eller göra om en del banor på andra spel.

#172

Postad 24 oktober 2015 - 15:09

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Du kan väl spara dina saves endera via molnet på psn. Ladda upp genom via Settings -> Application Data Management -> Saved Data in System -> Upload to Online Storage. Det skall ju göra det per automagi men man vet ju aldrig eller så kan man väl spara dem på en usbsticka. Spelen laddar du bara ner igen.

#173

Postad 24 oktober 2015 - 19:50

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Funderar på att sälja min PS4:a och sätta in original hddn (1TB SSD nu) och köpa nya revisionen. Kan jag flytta över SSDn till nya konsollen och bara spela vidare eller behöver jag formatera och installera om allt igen? Var hittar jag den nya revisionen av PS4:an eller säljer alla den nu?



#174

Postad 25 oktober 2015 - 10:55

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Funderar på att sälja min PS4:a och sätta in original hddn (1TB SSD nu) och köpa nya revisionen. Kan jag flytta över SSDn till nya konsollen och bara spela vidare eller behöver jag formatera och installera om allt igen? Var hittar jag den nya revisionen av PS4:an eller säljer alla den nu?

 

Är det stora skillnader på den nya PS4:an?

 

Är det inte lika overkill att köpa en helt ny PS4 om du redan äger en? Det går bra att växla HDD:n mellan olika konsoler. Jag hade först min SSHD i min PS3 och placerade den sedan i min PS4. Värt att tänka på är att använda sig av Playstation Plus för att ladda upp alla saves. 

 

Jag har inte utvärderat skillnader mellan PS4 med vanlig HDD och min SSHD, just för att de är lite meck att växla mellan båda hårddiskarna. Men jag kan säga att SSHD:n höjde prestandan avsevärt på min gamla PS3. I min PS3 har jag satt tillbaka original HDD:n och den är mycket långsammare. 

 

1TB SSHD är den perfekta kompromissen för mig eftersom 8GB SSD räcker för att HDD:n skall lära sig boot-sekvensen. Vidare tror jag nog att starten av de spel som jag kör mest regelbundet går snabbare. Större spel om exempelvis Black Flag, där går mina saves mkt snabbt att ladda. 


Redigerat av Glidtassen, 25 oktober 2015 - 10:57.


#175

Postad 25 oktober 2015 - 11:07

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Funderar på att sälja min PS4:a och sätta in original hddn (1TB SSD nu) och köpa nya revisionen. Kan jag flytta över SSDn till nya konsollen och bara spela vidare eller behöver jag formatera och installera om allt igen? Var hittar jag den nya revisionen av PS4:an eller säljer alla den nu?

 

När jag bytte tillbaka till min gamla disk så behövde jag inte göra någonting utom att patcha upp de spel och firmware som hade kommit ut. Jag trodde att jag skulle helt behöva formatera om disken, men så var det inte.

 

Jag kan tänka mig att det är en av två saker som gäller: Antingen kommer det fungera felfritt att stoppa in disken i nya konsollen, eller så är spelen på disken krypterade med "salt" från konsollens serienummer eller liknande, och då kommer inga av spelen kännas igen.

Däremot så finns ju det en funktion att ta över ägarrättigheter av spel som har fel ägarrättigheter i settings, så på så sätt tror jag att du kan lyfta över disken till nya konsollen utan att behöva installera om någonting.



#176

Postad 26 oktober 2015 - 07:24

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

1TB SSD låter inte billigt, har några av dessa börjat sjunka i pris än?



#177

Postad 28 oktober 2015 - 06:39

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Denna har väl kostat mer förut?

 

Samsung SSD EVO 1TB: 3490:-

 

Har för mig att dessa kostade runt 5000:- för nåt år sedan?


Redigerat av Glidtassen, 17 november 2015 - 21:00.


#178

Postad 12 november 2015 - 15:13

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

Funkar det fortfarande inte ned extern USB-disk? Har beställt nya versionen till grabben i julklapp, och de 500GB lär väl ryka snart....



#179

Postad 07 december 2015 - 12:42

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Har börjat att se fördelarna med SSHD på riktigt nu. 

 

Men detta handlar främst om saves i större spel som FarCry 4. Vid enstaka tillfällen fastnar jag på ett uppdrag, får köra det flera ggr. 

När jag gjort fler än 4 försök på en bana så märks det att laddningstiderna blivit markant mkt snabbare. 


Redigerat av Glidtassen, 07 december 2015 - 12:44.


#180

Postad 07 december 2015 - 13:48

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Har börjat att se fördelarna med SSHD på riktigt nu.

Men detta handlar främst om saves i större spel som FarCry 4. Vid enstaka tillfällen fastnar jag på ett uppdrag, får köra det flera ggr.
När jag gjort fler än 4 försök på en bana så märks det att laddningstiderna blivit markant mkt snabbare.


Vilken disk kör du med?

Får hem min nya ps4 till bästa helg o ska smacka i en ny disk direkt.

Kör du med en sshd el ssd disk?

#181

Postad 07 december 2015 - 19:03

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag kör med Samsungs 1TB SSHD. 

 

Detta tror jag är det mest prisvärda alternativet eftersom ren SSD fortfarande är för dyr. 

 

Jag kör med denna: 

  Seagate Intern Hårddisk Laptop SSHD 1 TB SATA 2.5" (64MB Cache / 5400RPM) ST1000LM014

 

 

Den kostar runt 900:- men fungerar bra. Det räcker med att ta hem senaste drivrutinen för PS4 via deras hemsida. Men SSHD:n behöver några repetitioner innan den börja lägga över material på SSD-disken. Jag märker störst skillnader vid saves på större titlar.



#182

Postad 08 december 2015 - 06:00

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Perfekt, då får det bli en sådan 👍🏻😄 el skulle man letat rätt på en 7200 rpm disk?

Hur får jag in den drivrutinen smidigast? Bara ansluta genom en hdd-docka o ha drivrutinen nerladdad va? Det går o göra via en Mac oxå?

Och sen se till att setup filen från PS ligger på ett USB. Har ju ingen gammal installation att ta hänsyn till. Därför det ligger väl inget extra material på den fabriksinstallerade disken antar jag.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 08 december 2015 - 06:05.


#183

Postad 08 december 2015 - 06:55

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag använder själv Mac. 

 

Det finns bra trials på Youtube som du kan följa. Enklast blir dock att formatera en USB sticka till FAT, detta gör du via skivverktyget. När du sedan sätter in din SSHD i din Playstation 4 erbjuder konsolen alternativ. Du kan också starta din PS4 i felsäkert läge, men jag tror inte att det kommer att behövas?

 

Du kan inte ha en 7200 rpm, din PS4 kommer att bli för varm efter vad jag hört. Jag tror att 5400 är att föredra. 

 

Lägg drivruinen för din PS4 på en USB-sticka. Innan du kan lägga över drivrutinen på PS4:an så måste konsolen först formatera den nya disken, vilket den gör på mindre än en minut tror jag. Sedan hittar PS4:an drivruinen på stickan automatiskt. 

 

Använd denna sida, längst ned finns alla information. 

 

Drivrutiner och information

 

SSHD som jag har i min PS4

 

En SSHD behöver dock några repetitioner för att man skall märka skillnad, men jag ångrar definitivt inte min. Den gör sig dock bäst i min MacBook Pro :)

 

Glöm bara inte att säkerhetskopiera dina saves, detta gör du lättast genom att skaffa Playstation plus. Alla dina saves tankar du sedan hem från molnet. Du kan antingen lägga över din gamla HDD som en kopia, eller så får du ta hem dina spel på nytt från PSN store. 


Redigerat av Glidtassen, 08 december 2015 - 07:11.


#184

Postad 08 december 2015 - 07:31

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Jag använder själv Mac. 

 

Det finns bra trials på Youtube som du kan följa. Enklast blir dock att formatera en USB sticka till FAT, detta gör du via skivverktyget. När du sedan sätter in din SSHD i din Playstation 4 erbjuder konsolen alternativ. Du kan också starta din PS4 i felsäkert läge, men jag tror inte att det kommer att behövas?

 

Du kan inte ha en 7200 rpm, din PS4 kommer att bli för varm efter vad jag hört. Jag tror att 5400 är att föredra. 

 

Lägg drivruinen för din PS4 på en USB-sticka. Innan du kan lägga över drivrutinen på PS4:an så måste konsolen först formatera den nya disken, vilket den gör på mindre än en minut tror jag. Sedan hittar PS4:an drivruinen på stickan automatiskt. 

 

Använd denna sida, längst ned finns alla information. 

 

Drivrutiner och information

 

SSHD som jag har i min PS4

 

En SSHD behöver dock några repetitioner för att man skall märka skillnad, men jag ångrar definitivt inte min. Den gör sig dock bäst i min MacBook Pro :)

 

Glöm bara inte att säkerhetskopiera dina saves, detta gör du lättast genom att skaffa Playstation plus. Alla dina saves tankar du sedan hem från molnet. Du kan antingen lägga över din gamla HDD som en kopia, eller så får du ta hem dina spel på nytt från PSN store. 

 

Haha, jo så långt är jag med :D Men trodde när du skrev om drivrutin, så trodde jag att du menade att man skulle lägga in ny drivrutin/firmware för disken. men så var ju inte fallet.

 

Jag hade en ps4 förra året, som jag var tvungen att sälja. Men nu har jag köpt en ny, som jag får i slutet på veckan. Så jag har koll på PSUPDATE processen. Och jag har PLUS sen innan, så det sköts ju automatiskt :D



#185

Postad 13 december 2015 - 08:32

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Hjälper min bror nu, men han har fortfarande PS3. Hade en vanligt 500GB över från förut, men även han kommer at beställa en snabbare SSHD. 



#186

Postad 13 december 2015 - 08:44

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Man ska vara vaksam över vilken fil man laddar ner. Jag tog fel fil, jag tog uppdateringsfilen för 3.11 o den gick det ju inget vidare att läsa in 😂😂😂 det ska vara den filen som är ca 700mb. Tror jag testade med tre usbminnen då ps4an sa ifrån att det inte gick att använda uppdateringsfilen som fanns på minnet.

Aja, allt funkar fint nu. 👍🏻

#187

Postad 14 december 2015 - 22:47

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Min bror har just köpt en SSHD på 500GB. Han tog filen som just nu ligger överst på hemsidan, det funkade för honom. Men visst, jag har gjort samma misstag som du och tagit ned en mindre patch, och det funkade inte. 

 

Ge SSHD:n lite tid, så märker du att den succsessivt blir snabbare :)

 

Man märker störst skillnad om man sedan byter tillbaka till en vanlig. 

 

Men så måste man även beakta PS3:ans read and write prestanda, har inte läst mkt om det än. Men misstänker att man inte skulle få ut max av en ren SSD i en PS3:a, processorn är för slö. 


Redigerat av Glidtassen, 15 december 2015 - 07:04.


#188

Postad 18 december 2015 - 07:36

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Men så måste man även beakta PS3:ans read and write prestanda, har inte läst mkt om det än. Men misstänker att man inte skulle få ut max av en ren SSD i en PS3:a, processorn är för slö. 

Det finns ju spel som "måste" ha SSD, t.ex. GT4...  är extrema skillnader där =)



#189

Postad 18 december 2015 - 09:18

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Men så måste man även beakta PS3:ans read and write prestanda, har inte läst mkt om det än. Men misstänker att man inte skulle få ut max av en ren SSD i en PS3:a, processorn är för slö. 

 

På PS3 var inte det största problemet processorn, utan flaskhalsen där var väl SATA gränssnittet som gjorde att man inte kunde utnyttja SSD till sin rätt.

Jag testade med en 256GB SSD i en Ps3 Slim, visst det blev ju en stor skillnad mot original disken, men man nyttjade inte SSD till fullo iom att man inte kom upp i 6Gb/s som SATA III gör. Utan det satt SATA 150 som hade max 1.5Gb/s.



#190

Postad 18 december 2015 - 11:12

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

På PS3 var inte det största problemet processorn, utan flaskhalsen där var väl SATA gränssnittet som gjorde att man inte kunde utnyttja SSD till sin rätt.

Jag testade med en 256GB SSD i en Ps3 Slim, visst det blev ju en stor skillnad mot original disken, men man nyttjade inte SSD till fullo iom att man inte kom upp i 6Gb/s som SATA III gör. Utan det satt SATA 150 som hade max 1.5Gb/s.

Ahhh :)

 

Men vad gäller då för gränssnittet för PS4, den torde kanske dra mer nytta av en SSD snarare än PS3?

 

Vad jag undrar beträffande SSHD är att SSD-delen som på våra diskar är på 8GB, blir den full? Byts den ut mot annat material allteftersom man samlar på sig fler saves. 



#191

Postad 18 december 2015 - 12:26

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Ärligt talat har jag hittills aldrig tyckt att något är för långsamt på PS4. Har ju inga siffror men subjektivt så. Måste snart uppgradera disken men tror inte att jag kommer att jaga snabbaste alternativet. Blir nog en vanlig 2TB. 



#192

Postad 18 december 2015 - 12:55

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Ahhh :)

Men vad gäller då för gränssnittet för PS4, den torde kanske dra mer nytta av en SSD snarare än PS3?

Vad jag undrar beträffande SSHD är att SSD-delen som på våra diskar är på 8GB, blir den full? Byts den ut mot annat material allteftersom man samlar på sig fler saves.


Jag tror att det är SATA II i ps4an, detta för att hålla nere priset gissningsvis. O värmen.

Tror att ssd delen på hybriddiskarna gör som du säger. Att den lagrar dom mest använda filerna där. Så det skadar inte om man stänger av konsolen ordentligt emellanåt, så operativsysytemet lägga succecivt över på ssd delen.

Men jag kan ju ha fel givetvis 😁

#193

Postad 18 december 2015 - 13:46

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag har snart klarat 30% av FarCry 4

 

Varje uppdrag innehåller fler moment, blir alltmer svårt. Det märks skillnad mellan första tillfället man spelar ett speciellt uppdrag, tills man har försökt några gånger på varje save att det förbättras. 

 

Min bror valde 500GB SSHD till sin PS3, och jag blir nyfiken på vad han tycker. Även han har Playstation Plus, men alla hans saves i molnet kom inte med vid bytet. Det har någonting att göra med att man måste vänta 24 timmar innan man kan ta hem dessa filer på nytt. 



#194

Postad 14 februari 2016 - 18:57

hedenberg
  • hedenberg
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Är det någon som bytt till en ren SSD som kan kommentera om ps4:an blir svalare och därmed tystare med en SSD?

#195

Postad 14 februari 2016 - 22:14

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Är det någon som bytt till en ren SSD som kan kommentera om ps4:an blir svalare och därmed tystare med en SSD?

Kan nog garantera att det inte gör någon skillnad alls.

Den värme en HD gör är så marginell jämfört med resten att det inte märks!



#196

Postad 14 februari 2016 - 22:31

hedenberg
  • hedenberg
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Kan nog garantera att det inte gör någon skillnad alls.

Den värme en HD gör är så marginell jämfört med resten att det inte märks!

Ja, det är vad de flesta säger. Men är det någon som testat? För en dator blir ju rätt mycket svalare, en kompis hade en Macbook Pro som lät väldigt mycket innan bytet men blev kläpptyst efter.



#197

Postad 15 februari 2016 - 23:58

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Så klart folk har testat, Google är din vän!



#198

Postad 16 februari 2016 - 07:16

hedenberg
  • hedenberg
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Så klart folk har testat, Google är din vän!

Haha ja Google är min vän, men jag tycker inte att SSD-testerna varit så uttömmande gällande just ljudnivån och värmen! Endast hur snabbt det går att starta. :) Men de flesta säger som du, att det inte är hårddisken som är värmeboven i PS4:an. Så jag får väl helt enkelt acceptera att den låter som den gör.



#199

Postad 16 februari 2016 - 07:25

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Om det är ljudnuvån som är problemet kanske du ska prova att byta kylpastan på processorn. Det ska jag göra. Kanske inget man gör under garantitiden dock.

 

I den här tråden https://www.minhembi...314009&&page=10 är det några som fått ner ljudnivån på det sättet.



#200

Postad 16 februari 2016 - 07:53

hedenberg
  • hedenberg
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Om det är ljudnuvån som är problemet kanske du ska prova att byta kylpastan på processorn. Det ska jag göra. Kanske inget man gör under garantitiden dock.

 

I den här tråden https://www.minhembi...314009&&page=10 är det några som fått ner ljudnivån på det sättet.

Jag har redan öppnat PS4:an, för att rensa damm. Var dock helt rent. Men när jag sett hur höga ljudnivåer andra har på sina PS4:or så tror jag att min är ett helt OK exemplar, min går upp i fläktläge 2 efter ungefär en halvtimme men inte värre än så (Far cry 4). Dock vill jag att den ska vara knäpptyst, och de flesta andra apparater man har hemma kan man med modifieringar göra tysta (eller köpa tysta varianter på en gång förstås). Kylpastan verkar vara ett hett ämne, en vlog (https://www.youtube.com/watch?v=c_H7rrTiScY) säger att det nästan aldrig är problemet medan ett inlägg jag såg (https://www.reddit.c...r_watching_ps4/) påstår att det gjorde hela skillnaden. Testa och se! Jag har beställt en extra fläkt som kommer imorgon, det är nog så långt jag är beredd att gå för de ljudnivåer jag har... Kostade 129kr.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.