Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3815 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 september 2020 - 11:49

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

• 386 inlägg
  • 2

Knubbig? Har ordet fått en ny innebörd?

Postad 05 september 2020 - 12:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 197 inlägg
  • 0

Nu missuppfattade du mig. Jag kan också uppskatta vackra skådespelare, säger någon något annat så tror jag inte att de är ärliga.

Det jag tycker är gammalmodigt (som du uttrycker det) är klagomålet du hade när de inte är det, och att du kan tänka dig att se en film/TV-serie, som inte ens är bra, bara för att de är snygga. På de punkterna har vi helt olika åsikt.

Så du har aldrig sett en medelmåttig serie eller film? OK.

Knubbig? Har ordet fått en ny innebörd?

Ja, det som förr kallades knubbigt är nu betraktat som norm. Det som nu kallas knubbigt kallades förr tjockt.

Referensramarna har flyttats eftersom befolkningen blir fetare för varje år som går.

Postad 05 september 2020 - 13:31

Filmsamlaren1
  • Filmsamlaren1
  • Mästare

• 2 587 inlägg
  • 0

Låter som att de heterosexuella har varit i farten igen.

EDIT: Haha, trodde detta var senast sedda filmen-tråden. :P Nu när vi ändå pratar Netflix, brukar det finnas kommentatorsspår på filmerna där? Har bara använt tjänsten en gång under en provperiod för ca sju år sedan så har ingen koll på vad som finns där.

Redigerat av Filmsamlaren1, 05 september 2020 - 13:36.

Postad 05 september 2020 - 15:34

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Så du har aldrig sett en medelmåttig serie eller film? OK.

Vill man missförstå så går det tydligen. Jag har aldrig valt att se en medelmåttig film FÖR att skådespelarna varit snygga. Glasklart nu?

Postad 05 september 2020 - 16:43

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 197 inlägg
  • 0

Jag förstår precis vad du menar men eftersom du väljer att missförstå mig så missförstår jag tillbaka lite. :P

Min poäng är att i en cheezy fantasyserie med trollkarlar och krigarprinsessor och sånt så är det en stor fördel om hjältinnan är snygg. Det ingår liksom i konceptet imo.

Postad 05 september 2020 - 16:56

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Ok, då är jag med. Det är klart att det finns filmer som kräver vackra skådespelare. Det vore minst sagt underligt om Bond skulle börja förföra mediokra kvinnor :)

Det lät bara inte riktigt som det var det du skrev först. Men nu slutar vi smutsa ner netflixtråden tycker jag. Trevlig helg på dig!

Postad 06 september 2020 - 01:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 830 inlägg
  • 4
Hassesolo: Du påvisar tyvärr en rent unken kvinnosyn här. Kunde ha förväntat mig det från några andra på forumet, men inte från från dig.
Tråkigt, tycker jag.

Postad 06 september 2020 - 08:26

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 13 510 inlägg
  • 0
.... och nu tillbaka till ämnet för tråden.

(även om det var jag som växlade in oss på sidospåret)

Postad 06 september 2020 - 09:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 197 inlägg
  • 0

Hassesolo: Du påvisar tyvärr en rent unken kvinnosyn här. Kunde ha förväntat mig det från några andra på forumet, men inte från från dig.
Tråkigt, tycker jag.

.... och nu tillbaka till ämnet för tråden.

(även om det var jag som växlade in oss på sidospåret)

Jag måste bara få bemöta detta påhopp och sedan lämnar jag ämnet.

Det är eskapistisk underhållning vi talar om och att anmärka på att en kvinnlig skådis inte är optimal för en roll är inte mer unken kvinnosyn än det är unken manssyn att anse på att Simon Pegg inte är stilig nog för att spela James Bond. 

Postad 06 september 2020 - 10:08

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Away....

Sjukstuga hemma så lyckades sälja in denna serien för att titta med frun!

Jag anser mig mer påläst om rymdfart och alla dess intrikata faktorer än gemene man! får fullständigt tuppjuck när vi ser denna serie som slaktar det ena faktumet efter det andra..

Smakprov!

Typ hela besättningen lider av grava psykiska komplikationer, och detta redan från start! no way José...

Åsidosätter helt förskjutning i kommunikationerna, tills en magiska gräns går!!!

Vattenåtervinningen kraschar, jag har en 300 watts avfuktare i min källare, det är INTE rocket science precis!

Nog för att jag är ateist, men skildringen när lillkillen får göra "sitt val" gällande religion är nog by the book indoktrinering...

Dessa var bara ett axplock av märkligheterna!

jag är besviken, var ingen konsulterad i denna produktion! jag hade kunnat fungera som konsult och då är jag lekman i ämnet!

Fruns ord: sluta anmärka på ALLT.....

Mina ord: jag får krupp

Redigerat av frollic, 06 september 2020 - 14:00.

Postad 06 september 2020 - 10:10

Monshi
  • Monshi
  • Mästare

• 3 976 inlägg
  • 0

Away....

Jag anser mig mer påläst om rymdfart och alla dess intrikata faktorer än gemene man! får fullständigt tuppjuck när vi ser denna serie som slaktar det ena faktumet efter det andra..

Smakprov!

Typ hela besättningen lider av grava psykiska komplikationer, och detta redan från start! no way José...

Åsidosätter helt förskjutning i kommunikationerna, tills en magiska gräns går!!!

Vattenåtervinningen kraschar, jag har en 300 watts avfuktare i min källare, det är INTE rocket science precis!

Nog för att jag är ateist, men skildringen när lillkillen får göra "sitt val" gällande religion är nog by the book indoktrinering...

jag är besviken, var ingen konsulterad i denna produktion! jag hade kunnat fungera som konsult och då är jag lekman i ämnet!

Så var det bra :unsure: :D

Redigerat av frollic, 06 september 2020 - 14:00.

Postad 06 september 2020 - 10:15

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0

Så var det bra :unsure:    :D

haha,, nope! 4/10

Postad 06 september 2020 - 13:52

Takeo
  • Takeo
  • Mästare

• 3 835 inlägg
  • 0

haha,, nope! 4/10

4/10 låter som ett toppbetyg med tanke på hur du kräks ut om den.

Postad 07 september 2020 - 01:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 441 inlägg
  • 0
Såg första avsnittet av away och nja ser inte vitsen med den.

Postad 07 september 2020 - 19:07

morlock
  • morlock
  • Über-Guru

• 14 813 inlägg
  • 0

Away....

Smakprov!

Urk, älskar sci-fi men denna känns som jag inte skulle klara av att se. Hua 😱

Postad 13 september 2020 - 00:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 441 inlägg
  • 0
Mars börjar betydligt bättre.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.