Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken RGB scartkabel ska man ta ?

106 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 28 juli 2005 - 18:38

Unregistered8c20b9a7
  • Unregistered8c20b9a7
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Hej!

Jag köpte nyss en DVD-spelare på Elgiganten av fabrikatet Pioneer DV380S. Spelaren kostade 995 kr, men ingen scartkabel följde med. När jag därför ville köpa en sådan rekommenderade försäljaren en kabel av märket Techlink för 300kr. Detta utgör 30 % av spelarens pris. Min fråga är därför givetvis: Är det troligt att man märker någon som helst skillnad på en sådan kabel jämfört med en för 99kr? TV:n jag använder är en 10 år gammal Sony 29 tums CRT, vilken dock inom kort kommer att bytas mot något modernare (mot vad vet jag dock inte ännu).

Har scartkablar för bildöverföring lika stor betydelse som ljudkablar har i en bättre stereo?

#52

Postad 28 juli 2005 - 21:47

Vaargen77
  • Vaargen77
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Mycket intressant tråd det här, jag följer utvecklingen av detta ämne med spänning ;)

Kör just nu med en scart för 29:- från biltema och har inget att klaga på, men så har jag ju en 20"-TV med... Ska nog byta upp mig i kabel samtidigt som jag byter TV :)

#53

Postad 29 juli 2005 - 00:08

Tobisen80
  • Tobisen80
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Beställde precis en supra, får se hur resultatet blir...
Beställde dock från hemmabiobutiken, 389 kronor med gratis frakt ;)

#54

Postad 31 juli 2005 - 02:38

jessej
  • jessej
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Någon som har synpunkter rörande Hama's full-scart?
(och övriga hi-end kablar i Hama's sortiment?)
Jämför gärna med exempelvis supran, som jag funderat lite på.

#55

Postad 20 augusti 2005 - 08:38

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

  • 842 inlägg
  • 0
Ska anslutas till dvd (pioneer 380) samt en tv. Behöver jag ngn speciell scart för att kunna skicka ut rgb signal? Annars hur många stift ska den ha? på fyundbörsen har de en med 9 stift och en me 21 stift

#56

Postad 20 augusti 2005 - 09:35

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
21 stift för att vara fullkopplad.
För att få ut RGB via scarten ställer du in det i din DVD-spelare, i Setup. :P

#57

Postad 20 augusti 2005 - 12:20

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

  • 842 inlägg
  • 0
Tackar. Kom på en grej till. Då jag ska ta ut ljudet genom stereon så är det ju bara att koppla 2x rca från dvd till försteget, men scart för över både ljud och bild så blir det ljud både genom tv:ns hgtalare samt mina andra hgtalare?

#58

Postad 20 augusti 2005 - 15:06

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Ja, det blir ljud ur både TVn och stereohögtalarna.

#59

Postad 20 augusti 2005 - 21:29

Unregistered42205
  • Unregistered42205
  • Forumräv

  • 842 inlägg
  • 0
Hur gör jag då för att få ljud endast ur högtalarna? (vill inte mute:a tv varje gång man vill se dvd

#60

Postad 21 augusti 2005 - 09:19

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Vet inte vad du har för TV, men min Panasonic tar komponent. Något bättre bild än scart samt ingen överföring av ljud. Om inte din TV kan ta komponent så återstår egentligen bara att klippa av de två stiften på scarten som överför ljud.

#61

Postad 21 augusti 2005 - 11:55

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Endast bildfrågar/scart tas upp i denna tråd, har du fortfarande problem/frågor angående ljud på teven tas detta i lämplig tråd i annan avdelning ;)

#62

Postad 12 september 2005 - 23:16

Unregistered10f106ca
  • Unregistered10f106ca
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Mitt tips är Clas Ohlsons kabel 32-8590
Fick superfin bild med denna tillsammans med min Panasonic S97!

#63

Postad 22 september 2005 - 15:33

ablind
  • ablind
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hej! Efter att ha läst mkt på forumet så kommer jag fram till jag endast behövde en Clas Ohlsson scart kabel, fullkopplad hi-grade flat med guldkontakter. Dock så undrar jag lite, då jag endast kan räkna till 20 stift så började funderingarna.. 21 stift - fullkopplad RGB? Vad är då 20 stift?!?!

MVH ablind

#64

Postad 08 december 2005 - 04:46

fde-Guru
  • fde-Guru
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Angående vilken scart-kabel som är bäst, så kan jag säga, som har jobbat som säljare av hifi produkter i 5 år...

Först kan jag säga att dom två bästa scartkontakterna för ca 400:- är utan tvekan Tech+Link flatline o Profigold oxypure PGV-7000.,,499:-..finns på hembiobutiken för 299:- just nu!

1.Tech+link har grym svarta, o grymmt djup i färgerna med en renhet som heter duga för pengarna!(smular monster scart 2)...

2.Profigold har nästan lika hög svarta o färgdjup, men har desutom ferrit-störningsfilter vilket är mycket fördelaktigt för dig med digitalbox, som ska matas till en plasma, 100mhz, lcd-Tv..

2.Med Profigolden oxypure får du en mindre pixlig, kantig o lite högre upplösning med din digitalbox!
köp..!

1.Tech+linken är det självklara valet om du ska mata dvd-material ej digitalbox..!

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=113190

#65

Postad 08 december 2005 - 21:37

Unregistered341181c3
  • Unregistered341181c3
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag är nybliven plasma användare och ställer följande möjligen dumma fråga:

är val av kablar många gånger viktigare om man använder plasma 42" än om man använder en philips 28" från -87. Jag använder en sagem ditalbox och vissa sändningar blir rent av bedrövliga med grötiga färger och eftersläpningar. Dvd blir bättre men inte bra.

Jag använder billiga scartkablar. Är detta vad jag kan förvänta mig med dessa kablar? Har alltid haft uppfattningen att fina kablar bara kostar en massa pengar och inte gör bilden nämnvärt bättre. Bör jag tänka om?

Jag har även prövat komponent från dvd till plasma och använt en vanlig billig rca- kabel utan lyckat resultat.. samma här?

#66

Postad 09 december 2005 - 10:35

rosso grande
  • rosso grande
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Jo det har stor betydelse vilka kablar du använder men glöm inte heller att slå på RGB funktionen på scartutgången. Det gör du i dvd eller digitalboxmenyn.

fde-Guru: Jag tänkte köpa den Profigolden som du rekomenderade men dte finns ju bara i 1,5 meter, Jag behöver minst 2,5 !

Vad finns det då som är bra under 500:-?

#67

Postad 10 december 2005 - 14:13

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Slog ihop 2st trådar om RGB scartkablar till denna tråd :)

#68

Postad 10 december 2005 - 14:16

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0

Vad finns det då som är bra under 500:-?

<{POST_SNAPBACK}>


Glöm inte bort Supras scartkabel. :)
Inte så farligt dyr heller men presterar mycket bra :
Supra FS Full Scart

#69

Postad 25 december 2005 - 14:56

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
Okej, jag slank in här av ren tur :blink:
Det är så att jag idag har scartkontakten som följde med tvn kopplad mellan tv och dvd. Funderar därför på att köpa mig en ltei bättre kabel vilket inte kan vara så fel och även kanske värt priset!? Bilden från tvn är idag rätt illa framförallt på 1an, då den är rätt korning och i 4an släpar bilden efter endel, lr rättare sagt man ser skuggor i bilden!
Såg först Supra FS Full som ett bra köp men nu kanske en Profigold PGV-7000 från hembiobutiken är bättre för en billigare peng? Vad sägs?


Mvh Grazi

#70

Postad 20 januari 2006 - 17:56

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Beställde mig en Profigold oxypure PGV-7000, får se om den ger nån skillnad mot min 99kr rgbscart jag har nu.



/Rikard

#71

Postad 21 januari 2006 - 16:54

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

  • 1 429 inlägg
  • 0
äsch! lägga flera hundra på en scartkabel e bortkastade pengar!
har jämfört min Marcus Cabels scart mot en vanlig standard scart, och ingen som helst skillnad!

OT:
Har också Marcus Cables Bitfrost analoga audiokablar (RCA)..., och jag vettifan om jag ens vågar jämföra dessa med "lakrissnören", är rädd att jag inte ska höra nån skillnad! :)

Har blivit MYCKET skeptisk till kvalitetsskillnader i ljud/bild på olika signalkablar, på sista tiden!

#72

Postad 21 januari 2006 - 17:29

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

äsch! lägga flera hundra på en scartkabel e bortkastade pengar!
har jämfört min Marcus Cabels scart mot en vanlig standard scart, och ingen som helst skillnad!

OT:
Har också Marcus Cables Bitfrost analoga audiokablar (RCA)..., och jag vettifan om jag ens vågar jämföra dessa med "lakrissnören", är rädd att jag inte ska höra nån skillnad! :)

Har blivit MYCKET skeptisk till kvalitetsskillnader i ljud/bild på olika signalkablar, på sista tiden!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är inne på precis samma linje men jag testar ändå. ;)


/Rikard

#73

Postad 22 januari 2006 - 21:09

koops
  • koops
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0

Beställde mig en Profigold oxypure PGV-7000, får se om den ger nån skillnad mot min 99kr rgbscart jag har nu.



/Rikard

<{POST_SNAPBACK}>


ser framemot o få höra om de vart nån skillnad ..sitter i samma sits ja :) (dock e min plånbok rätt så tom)

#74

Postad 27 januari 2006 - 07:18

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem min Profigold oxypure PGV-7000 och första intrycket när jag packade upp den var hur tung och gedigen den är. Riktigt fina kontakter i metall och en rejäl kabel.
Kopplade ihop min Panasonic S97 med min plasma och körde vissa avsnitt i Sagan om ringen som jag kan väl efter allt trixande med min projektor.
Nu skulle man ju vilja ha två upsättningar av allt så man kunde köra ett test utan att byta kabel mellan testen. I vilket fall som helst efter några timmars tittande och frenetikt letande i både ljusa och mörka scener så kunde jag inte se nån skillnad i bilden över huvud taget mot min gamla billiga scart-rgb, växlade kabel ca 20 gånger under testet och bilden var likvärdig vilken kabel jag än hade i.
Nu kostade den ju bara 300kr så det var inte så dyrt test, men jag kommer hålla mig till billigare kablar hädanefter. :wacko:



/Rikard

#75

Postad 27 januari 2006 - 15:46

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
>>>Rickie_key


Ja jag håller med dig, jag kommer nog köra ganska simpla kablar framöver jag med, absolut de sista jag uppgraderar. Jag har inte de bästa hifiörat direkt men tror nog itne man behöver allt för dyra kablar om man inte har en anläggning för ca 100 000:- då. Är de skillnader är de säkert mkt små, störst hörbar skillnad brukar man väl sätta i följande turordning, högtalare, förstärkare, cd å sist kablar :wacko:

#76

Postad 27 januari 2006 - 20:49

koops
  • koops
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0

Nu har jag fått hem min Profigold oxypure PGV-7000 och första intrycket när jag packade upp den var hur tung och gedigen den är. Riktigt fina kontakter i metall och en rejäl kabel.
Kopplade ihop min Panasonic S97 med min plasma och körde vissa avsnitt i Sagan om ringen som jag kan väl efter allt trixande med min projektor.
Nu skulle man ju vilja ha två upsättningar av allt så man kunde köra ett test utan att byta kabel mellan testen. I vilket fall som helst efter några timmars tittande och frenetikt letande i både ljusa och mörka scener så kunde jag inte se nån skillnad i bilden över huvud taget mot min gamla billiga scart-rgb, växlade kabel ca 20 gånger under testet och bilden var likvärdig vilken kabel jag än hade i.
Nu kostade den ju bara 300kr så det var inte så dyrt test, men jag kommer hålla mig till billigare kablar hädanefter.  :lol:



/Rikard

<{POST_SNAPBACK}>


tackar ..spara ja ett antal hundra :blink: ..kanske skulle använde dem till o köpa en ny dvd elle nåt *hmm*

#77

Postad 03 februari 2006 - 01:09

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Vad finns det då som är bra under 500:-?

<{POST_SNAPBACK}>


Glöm inte bort Supras scartkabel. :o
Inte så farligt dyr heller men presterar mycket bra :
Supra FS Full Scart

<{POST_SNAPBACK}>

Hej :blink: JAG BEHÖVER HJÄLP
jag har funderat på om det är någon ide att byta ut den scart jag använder nu (avant hi-end pro guldplätterad fullstiftad) mot en supra scart? ......jag har supra på alla högtalare + mellan DVD-stärkare(supra-trico coax) som jag är väldigt nöjd med
Tacksam för svar.
Ha det. :(

Redigerat av Unregistered1113, 11 februari 2006 - 21:38.


#78

Postad 16 februari 2006 - 00:48

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Ser du inte några fel på bilden som din nuvarande kabel levererar kanske ett byte inte är nödvändigt.
Har du inte möjlighet att låna hem?
Eller så köper du den och har då bara Supra kablar i din anläggning :)

#79

Postad 16 februari 2006 - 19:01

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Ser du inte några fel på bilden som din nuvarande kabel levererar kanske ett byte inte är nödvändigt.
Har du inte möjlighet att låna hem?
Eller så köper du den och har då bara Supra kablar i din anläggning :)

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för svaret.
Jag har just upptäckt att jag måste flytta på möbeln lite för att få plats med subben så nu räcker avanten inte längd mässigt( de är på 1,5 meter)så jag får i alla fall köpa nytt så då blir det en Supra 2m och samtidigt köper jag subkabeln och då blir även det en Supra Y-link men tack för svaret ändo.

Intressant att det kanske inte är någon skillnad mellan kablarna mer än priset och supran är ju dyrare, hmmm ska bli intressant och se om det blir någon skillnad när jag byter dom.

Mvh.

#80

Postad 16 februari 2006 - 19:18

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

  • 478 inlägg
  • 0

Hej! Efter att ha läst mkt på forumet så kommer jag fram till jag endast behövde en Clas Ohlsson scart kabel, fullkopplad hi-grade flat med guldkontakter. Dock så undrar jag lite, då jag endast kan räkna till 20 stift så började funderingarna.. 21 stift - fullkopplad RGB? Vad är då 20 stift?!?!

MVH ablind

<{POST_SNAPBACK}>




Den 21-a stiftet går till grunden, det är den metalblek runt om scarten /stiftarna (fast egentligen nummerert har stiftarna en annan uppdelnig...) .

#81

Postad 18 februari 2006 - 13:37

Lukassvensson
  • Lukassvensson
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0
Hej
Jag använder S-video (IXOS) mellan min DVD och min 32" CRT. Jag tycker mig ha helt ok bild. Vad kommer det ge mig om jag byter till RGB-scart? Bättre färger, bättre skärpa, eller vad? Märks ens skillnaden? Vad är sämre?

Tacksam för svar

#82

Postad 28 februari 2006 - 16:34

Unregistereddf371679
  • Unregistereddf371679
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Intressant tråd! Jag har en liten fråga om SCART och RGB.

Det är så att jag har en DVD-spelare av yttersta budgetsnitt. Köpte bara en billig spelare tills dess jag har möjlighet att skaffa något roligare att titta på (projektor) och tills dess så köpte jag helt enkelt bara en skitbillig DVD-spelare.

Spelaren är en LG DVX-9800 och jag måste säga att jag är rätt förstummad över hur bra den faktiskt är. Betalade trots allt inte mer än 698 kr för den. Tidigare körde jag från datorn men tröttnade på datorns oljud och trasslandet med drivrutiner.

Köpte en scart när jag hämtade spelaren på OnOff, vet inte vad det är för kabel men det är i alla fall en fullkopplad scart i prisklassen 160 kr (0,6 meter).

Nu till problemet!

När jag ansluter DVD:n till TV:ns enda scart-ingång som hanterar RGB så kan jag skönja horisontella ljusa linjer som vandrar upp eller ner på skärmen. Detta syns speciellt tydligt ifall det är en mörk bakgrund (t.ex. eftertexter på filmer).

Jag har provat med en annan kabel också, men denna är av absolut enklaste modell och problemet finns även där, även om jag får för mig att problemet är mindre synligt på den enklare kabeln.

OnOff-kabeln är en plattkabel medan budget-kabeln är rund.

Om jag stoppar in scarten i ett uttag som inte hanterar RGB så syns inte detta problem. Gissar att det skickas komposit i så fall.

Vad kan detta bero på? Läste tidigare i denna tråd att runda kablar är lättare att avskärma, vilket låter rimligt. Tänkte ju inte så långt när jag köpte min kabel.

#83

Postad 01 mars 2006 - 13:56

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Det är bara att felsöka. Dra ur antennkabel, övriga kablar och stäng av allt utom DVD och TV.

#84

Postad 06 mars 2006 - 01:35

rollehot
  • rollehot
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
eller titta på sidan 25 i manualen <_<

#85

Postad 03 maj 2006 - 20:17

Incredible
  • Incredible
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Har bestämt mig för en ny kabel från Supra. Den ska vara mellan min Boxer och LCD:n. Boxen har ju bara RGB-Scart men TV:n har alla möjliga ingångar. Ska jag köra med scart i båda ändar eller blir det bättre att ha en annan kontakt i TV ändan? Antar att det inte blir bättre än scart vilket som???

#86

Postad 03 maj 2006 - 20:32

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0

Har bestämt mig för en ny kabel från Supra. Den ska vara mellan min Boxer och LCD:n. Boxen har ju bara RGB-Scart men TV:n har alla möjliga ingångar. Ska jag köra med scart i båda ändar eller blir det bättre att ha en annan kontakt i TV ändan? Antar att det inte blir bättre än scart vilket som???

<{POST_SNAPBACK}>


det enda som är sämre än scart är composit och s-video. Kör DVI/HDMI eller komponent!

Redigerat av perreb, 03 maj 2006 - 20:32.


#87

Postad 11 juli 2006 - 20:13

EgonFisk
  • EgonFisk
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Ska köpa en scart som jag ska ha mellan Boxer(Nokia) och TVn(Sony 50").
Har tänkt att handla på NetOnNet, Kjell & CO eller Clas Ohlson.
Den får kosta max 150:-. Det finns en del att välja på. Nån som har nåt
tips. Gärna billigare än så. Jag måste ha råd med mat till min fru oxå.

#88

Postad 12 juli 2006 - 12:04

tiger99
  • tiger99
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Köp en Clicktronic från Kjell&Co. Har en sådan mellan videon > plasman och videon > digitalboxen. Från digitalboxen > plasman har jag en 500 kr Argon 5002 scart från Hifiklubben. Denna kabel är IDENTISK med Marcus Cables scart (fabrikat Eagle Cable). Hifiklubben har bara satt dit sitt eget märke på kabeln. Jag har jämfört och jämfört med både skitkablar och med clicktronic och diverse andra från Classe osv. Saken är den att om skillnaderna finns där så är de så pass små att de knappt är mätbara. Dock känns det bättre att äga en högkvalitetskabel med rigida kontakter och snyggt utseende än att sitta med en sketen plastkabel... Med clicktronic får du dock en bra och rigid kabel med metallkontakter som sitter bra. Det är den största anledningen att uppgradera från skitkabel: bättre kontaktyta och kvalitet så att kabeln inte går sönder när man håller på att koppla om lite då och då, samt att den inte ramlar ur om man råkar nudda den.

//David

#89

Postad 24 augusti 2006 - 14:26

Omix
  • Omix
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Oapps, ser att jag har varit lite kvick med kablaget. Blev tillsagd att fina kablar ska man ju ha, sprang ner på Audio/Video och inhandlade 2st scart kablar, tunga saker med förgyllda chassin. 400 spänn för 1.5m, och jag vet inte ens vilket märke de var av. Antar att jag kan ha köpt sämre modeller då. OM de faktiskt inte är något vidare, är det det som gör att jag har lite skuggor runt högkontrast delar, såsom textning på min nya fina Samsung LE40M71:a? Kan ni berätta andra saker som jag kan kika efter för att kunna döma ut mina nyinköpta kablar?

Och ja.. jag är alldeles grön inom området... Till min gamla burk spelade det liksom inte så stor roll.. :unsure:

#90

Postad 04 september 2006 - 12:41

thepalm
  • thepalm
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt Supra FS (Full scart) och ersatt min gamla 3 meters Clabbe Olsson.
Och vilken skillnad det blev... - inte.
Har hittills inte upptäckt någonting som skulle kunna motivera den 498 kr jag lade ut (2 m, köpt i affär). Kopplas från Humaxdigitalbox till Hugoson 32" LCD. Kopplar scart till scart.
Håller iofs på att invänta en ny box för referens, så jag får väl se hur det ser ut då..

#91

Postad 18 september 2006 - 21:36

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

  • 548 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt Supra FS (Full scart) och ersatt min gamla 3 meters Clabbe Olsson.
Och vilken skillnad det blev... - inte.
Har hittills inte upptäckt någonting som skulle kunna motivera den 498 kr jag lade ut (2 m, köpt i affär). Kopplas från Humaxdigitalbox till Hugoson 32" LCD. Kopplar scart till scart.
Håller iofs på att invänta en ny box för referens, så jag får väl se hur det ser ut då..

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag har läst lite grann både här och där så sägs det lite då och då att skillnader på kablar ser man om man har en liten mer "State Of The Art" DVD spelare och inte dom som kostar typ 2000kr och mindre. (vissa kan få bättre bild)

Och just digitalboxar har väl inga "State Of The Art" saker i sig

#92

Postad 11 februari 2007 - 14:41

Frixos
  • Frixos
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Är Supra fortfarande det bästa?
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=100830
Och hur bättre bild kan det ge jämför med en annan scartkabel?

#93

Postad 19 mars 2007 - 11:35

bennne_
  • bennne_
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Behöver en ny scart till min LCD men har ingen aning om vad man ska ta...är ju en djungel även där. Är det någon större skillnad mellan märken eller räcker det med en för ca 179 kr på kjell.com?
Är det förresten någon skillnad på rund eller platt sladd?

reommendera gärna en prisvärd kabel!

Redigerat av bennne_, 19 mars 2007 - 11:35.


#94

Postad 20 mars 2007 - 23:30

sh03hp6562
  • sh03hp6562
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
jag är nöjd med min big kabel från kabelgiganten på nätet. Snabbt och smidigt. Dessutom har dom mars erbjudande på denna serie. de kostar runt 300

#95

Postad 13 juni 2007 - 19:18

jussi 61
  • jussi 61
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej på dej din kabel nisse,
Kör själv Ixos skart,mycket okej kabel,snygg och tung.
Bilden blir helt OK.Kabeln ät blå till färgen,kontakterna är i guld.

#96

Postad 13 augusti 2007 - 13:31

s0kkiplast
  • s0kkiplast
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag behöver en RGB-kabel som har scart i ena änden (för tv:n) och "tredelad" i andra änden (för receivern). Men det verkar ovanligt vilket förbryllar mig. Vad ska jag leta efter för bergrepp. Detta måste väl vara ett vanligt behov. Ngn som kan länka till ett par ganska billiga prisvärda kablar för detta?

/Olle

#97

Postad 25 november 2007 - 17:19

toler
  • toler
  • Veteran

  • 1 548 inlägg
  • 0
Det är en Scart till komponent eller dåliga komposit du vill ha. Gå in på Kjell så har du val.

Ingen skillnad mellan rund och platt kabel, utom en minimal skillnad i mindre interference hos platt. En platt kringlar sig inte.

Är nöjd med Kjell-scart som är billig och snygg.

#98

Postad 07 januari 2008 - 10:59

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Goldkabel FS Scart Plus

Jag undrar om någon av er har erfarenhet av denna? eller kan rekomendera någon annan kabel i samma prisklass.

Ska ha mellan TV och Digitalbox.

#99

Postad 07 januari 2008 - 11:09

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Argons 5003 är en trevlig kabel i lite billigare prisklass än den du nämner..
Aningen bättre bild (även om det inte är någon HDMI precis) och skön tyngd i den så att den sitter ordentligt när den är på plats..

#100

Postad 07 januari 2008 - 11:26

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Mmm valet står mellan:

Argon 5003 från hifiklubben ~400:-
Goldkabel FS Scart Plus från hembiobutiken ~500:-
Supra FS från hembiobutiken ~350:-
QED P21 från hifiklubben ~450:-

Frågan är ju bara om det spelar någon roll vilken av dom jag tar, eller om det är hugget som stucket med tanke på att dom ligger i samma prisklass.

Redigerat av Fiddey, 07 januari 2008 - 11:28.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.