Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ace Bass 3

550 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 december 2008 - 17:42

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Finns det någon som har denna bas, skulle vilja ha lite info av någon som har den..

Redigerat av suffix, 30 december 2008 - 19:59.


#2

Postad 21 september 2009 - 08:01

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Jag skulle åxå vilja veta hur den känns och hur den låter till olika högtalare osv..
Det är ett rätt bra pris på den nu ;-) 4900:- Länk: http://www.larsbengt...ter/48/132/3606

PS: är det okey att länka till andra sidor från detta forum som jag har gjort?

#3

Postad 22 september 2009 - 09:34

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Lite misstänksam blir man allt när priset går från 9995:- till 4995:- flopp eller vad?

#4

Postad 22 september 2009 - 10:01

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
2 såna skulle inte sitta fel tror jag, man kan ju undra däremot varför Lars Bengtsson har så bra pris på dom ?
Hoppas priset är kvar om 2 veckor, då kanske jag slår till.

#5

Postad 22 september 2009 - 10:19

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
skickade ett mail till dom och undrade varför dom säljer basen 5 lök billigare än i övriga butiker och fick som svar att det är höstrea :)

#6

Postad 22 september 2009 - 20:49

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Jag har nu fått hem min AceBass3. Jag har testa AceBass3 och jag kan varmt rekomendera AceBass3.
Jag har alltid haft en förefattad bild av att subbar bara mullrar och spelar inte ihopp med fronthögtalarna.
Jag har fel. Nu vet jag bättre. Jag kommer alltid att ha AceBassen i gång.
Man hör inta att det är subben som spelar det låter som om fronthögtalarna har blivit ännu bättre på att leverera tryck utan att låta mullrigt eller anstränkt. AceBass3 hjälper till med att få ett bättre tryck i basen i fronhögtalarna.

Man behöver inte spela högt för att få tryck i ljudet när man har AceBass3 på.

En bra fjärr-funktion är dom fyra sublägen MOVIE, POP, JAZZ och USER + volym ;-)

Minna frontar är ett par Canton ergo 91 DC. typ som dom nya "Canton ergo 690 DC"

Kort sakt "AceBass3" är en klar asperant på att vara referens sub i 5000:- klassen.

Ett plus i kanten är att man köper närproducerat :-) + ett reatift lågt pris ;-)

Ett minus är den blå lampan/diod som man inte kan stänga av, så jag har klistrat på en svart tape över dioden.
Man behöver inte se att subben är på man känner att den är på ;-)

Länk till produktblad
http://www.audiopro....hp?id_file=1878
Tester:
http://www.audiopro....hp?id_file=2009 “Detta är den första subben som återger den allra lägsta oktaven vilket har en direkt effekt på kraften i djupbasen. Rätt inställd, återger Acebass 3 den där extra djupbasen utan att tappa skärpan så att tonerna återges med full kontroll även när de allra djupaste bastonerna skall återges. Ett parametriskt filter finns för att minska inverkan av den värsta rumsresonansen, vilket räcker mer än väl för de allra flesta situationer.”
http://www.audiopro....hp?id_file=1987 "Acebass 3 en brutal koloss! Här gäller det sannerligen att spänna fast allt löst bohag och koppla på sig njurbälte. För maken till lågbaskraft får man leta efter i prisklassen."

#7

Postad 23 september 2009 - 12:48

Unregisteredda53bacc
  • Unregisteredda53bacc
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Minna frontar är ett par Canton ergo 91 DC. typ som dom nya "Canton ergo 690 DC"


Låter ju väldigt intressant då jag har Canton Ergo 92 DC

#8

Postad 23 september 2009 - 14:49

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Jag beställde två stycken rakt av då jag ska bygga biorum och tänkte köra med två subbar där! Priset är ju galet! H&M gav den ju fina recensioner när den kostade dubbelt upp. Någon som vill köpa en Canton AS-2 i körsbär? :rolleyes:

#9

Postad 24 september 2009 - 21:46

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Cantonsubben är nu såld, hoppas man inte kommer att sakna den (risken finns...) . Acelådorna kommer i morrn på pall! :blush:

#10

Postad 25 september 2009 - 10:06

lamberto
  • lamberto
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Cantonsubben är nu såld, hoppas man inte kommer att sakna den (risken finns...) . Acelådorna kommer i morrn på pall! :angry:


Kul! :)

Vore trevligt med lite åsikter om pjäserna när du fått hem dem.
Även jag har beställt en, borde få den i början på nästa vecka då den skickas idag.

Det verkar som ace-bass 3 är en liten outsidersub, inte många som äger den. Har det att göra med det förra priset på 10.000:- måntro?

Finns inte mkt information om den på nätet heller.

Nåja, 5000:- borde den väl vara värd, så jag blir förhoppningsvis nöjd. :D

#11

Postad 25 september 2009 - 14:37

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Mm, det är otroligt dåligt med info. Men Hifi & Musik gav den som sagt finfin recension när den kostade 10 laxar så 5000 lär den ju lätt vara värd. Sen har den inte funnits så jättelänge på marknaden heller, tror den dök upp i slutet av förra året. Audio Pro har lite sammandrag av recensioner på sin hemsida om du missat dem.

Mina subbar står i hallen nu, hämtade dem på eftermiddagen, så efter jobbet blir det till att testa! Tyvärr kommer en att få stå nerpackad tills hifi/biorummet är byggt (vilket förmodligen kommer att vara någon gång under nästa år...) men självklart lär man kontrollera att den fungerar först.

Återkommer efter helgen när jag testat den mer ingående!

#12

Postad 27 september 2009 - 12:04

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
gör det är sugen på att höra vad du tycker!

#13

Postad 27 september 2009 - 17:56

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Har bara testat den med en film än men rent subjektivt så känns det som att den spelar väldigt djupt! Testade som hastigast med musik när jag packade upp den också, direkt från MP3-spelaren, innan jag flyttade in den i vardagsrummet. Och den spelar sannerligen bas så att ALLT rör på sig... :) Känns som att den är av samma kaliber som den gamla subben, eller mer, och den kostade ändå 12 laxar när den var ny.

När biorummet är klart och man får köra båda subborna kommer det att bli fett tryck! ;)

#14

Postad 28 september 2009 - 16:43

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Trevligt!

Får man fråga med för vilka inställningar du använder när du spelar filmerna?

Själv kör jag drygt -12 till -15db, på förstärkaren, när jag kör filmer, och 16-17db på Ace Basen, med 16-17db menar jag att det står "Volume 17" eller "16" på displayen. Subsonic kör jag 20Hz, resten kör jag standard på MOVIE-läget.

#15

Postad 28 september 2009 - 23:24

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Iofs kvittar det nog eftersom det har helt och hållet med rum och utrustning att göra, men på processorn har jag +5 db där max är +10 och 0 motsvarar en oförändrad signal till slutsteget, på subben -1 och kurvan är default user, d.v.s. rak. Subsonic är på 20 hz. Jag testade med en signalgenerator men kunde inte direkt upptäcka några hörbara problem med rummet i form av stående vågor eller dylikt, så det får vara ok nu. Kommer förmodligen att göra en mer noggrann analys av biorummet sen när det är byggt och mäta upp frekvensåtergivningen. Men i vardagsrummet får detta duga så länge, rummet lider av sedvanliga problem med skakande inredning, skallrande tavlor och annat elände som stör filmupplevelsen.

#16

Postad 29 september 2009 - 11:26

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Jag kan inte förstå hur grejerna kan skapa hemma hos er när ni bara kör på Volym -1 på basen? Är mycket märkligt :S

#17

Postad 29 september 2009 - 12:00

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Jag kan inte förstå hur grejerna kan skaka hemma hos er när ni bara kör på Volym -1 på basen? Är mycket märkligt :S



#18

Postad 29 september 2009 - 12:19

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Det beror ju på hur hög utnivå det är på försteget, vad det är för ingångskänslighet på slutstegen och framför allt hur hög volym man har. :) Det kan du ju aldrig jämföra mellan olika rum och utrustning. Sen har jag dessutom strypt center och surroundhögtalare vid 50 hz och skickat den informationen både till frontarna och subben via bass management så det tillkommer lite lågbasinformation den vägen också.

#19

Postad 29 september 2009 - 12:56

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
K

Redigerat av suffix, 24 december 2014 - 18:12.


#20

Postad 29 september 2009 - 13:03

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Som sagt, omöjligt att jämföra. Det är inte ens säkert att olika receivers/processorer har samma skala på inställningarna. Sen beror det också på vilken nivå övriga högtalare är ställda på. +5 på subben säger ju inget om man inte vet vad resten spelar på för nivå. :) Jag tror att mina frontar är ställda på -6 eller något sådant, så i förhållande till det står ju subben jäkligt högt med sina +5. Anledningen till det är att volymkontrollen blir extremt känslig annars, det blir helt enkelt väldigt hög utnivå till frontarnas slutsteg. Som det är nu så är 0 = tyst när jag spelar musik och 12 = väldigt högt. Har jag frontarna ställda på +-0 db eller högre så kan jag bara vrida volymkontrollen till kanske 8 innan det är jäkligt hög volym.

Jag har haft alla mina subbar på ungefär halv volym. Men bekymra dig inte över det, se till att ha en inställning som du trivs med. :lol: Själv strävar jag efter ett så korrekt ljud som möjligt, jag vill inte höra en massa dån från subben i tid och otid, utan när något exploderar ska det trycka till i bröstet, men när filmen bara rullar på vill jag inte höra någon överdriven bas.

#21

Postad 29 september 2009 - 13:08

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
K

Redigerat av suffix, 24 december 2014 - 18:12.


#22

Postad 29 september 2009 - 15:38

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Kanske ska tillägga, i förstärkaren står min bas på +- 0db, bakre runt 2,5db och frontarna 1,5. Är det det du snackar om? hehe :)

#23

Postad 29 september 2009 - 15:45

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Mja, det var det jag menade. :)

Det där med basen i dina frontar var desto mer konstigt. Det är inte så att du menar att när du aktiverar subwoofern i receivern (väljer subwoofer: YES eller liknande) så slutar frontarna spela bas? I så fall kan det bero på att du satt frontarna som "small" i receivern och den dirigerar då all bas under en viss frekvens (brukar vara inställbart) till subben. Lösningen på det är att se till att frontarna står som "large". Om det sen heter small/large eller något annat på din receiver låter jag vara osagt, men denna inställning finns alltid.

#24

Postad 29 september 2009 - 17:20

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Jasså, hehe nej inte 17 :), min bas står på +-0 i förstärkarens menyer.

Vet ej. När jag sätter på basen, bara genom powerknappen på subben, slutar högtalarnas baselement, slår jag sedan av basen, med samma metod, går frontarnas bas igång igen, och dom står some Large.

Det vi diskuterade innan, att min bas stod på 17db det var inte i förstärkarens inställningar som jag menade detta. Ace Bass 3, som vi båda har, har ju en display, inte sant?, och PÅ DEN displayen står volymen på "Volume 17", detta har alltså inget med surroundförstärkaren att göra.. tror vi missförstod varandra :lol:

#25

Postad 29 september 2009 - 20:10

Canon
  • Canon
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Hej, jag har i nuläget ett par Canton 409 GLE men önskar lite mer tryck i de lägre frekvenserna :rolleyes:
Är Ace Bass 3 lämplig till både musik och film?

#26

Postad 29 september 2009 - 22:31

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Suffix: Jag måste ha varit snurrig för jag fick för mig att du skrev vad du hade satt för utnivå på subutgången på receivern i ett inlägg, men det ser jag ju nu att du aldrig skrev. Däremot fattade jag att du hade 17 på subben. :rolleyes:

Jag har som sagt +5 db på min processor, vilket innebär att utsignalen är 5 db starkare än neutralläget (3 db = en fördubbling av ljudnivån). Och sen har jag nog sänkt frontarna också så att de står på minus. Summa sumarum gör det att min sub spelar betydligt högre när den står på 0 enligt SUBBENS display än vad din gör så klart om den hade stått på 0, eftersom du inte ändrat utnivån på din receiver.

Jag får så klart samma effekt om jag ställer min subutgång på processorn på 0 och sen höjer subben till 17 eller nåt. :rolleyes: Jag testade faktiskt det först, men upplevde att subben inte riktigt ville slå på sig när jag tyckte den borde göra det. Så jag höjde utnivån. Dessutom ger högre utnivå bättre signal/brusförhållande inbillar jag mig, så länge som man inte överstyr utnivån så det distar. Fast det är en parantes och antagligen inget man märker av.

Canon: Hifi & Musik testade den som musiksub och gav den bra betyg som sådan för priset 10'000... Min åsikt är att den är ett fynd just nu.

#27

Postad 30 september 2009 - 10:46

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Så d00m, tror du jag kommer uppleva basen bättre om man sätter den på 0 (subben) och +5 db på förstärkaren, så som du har?

#28

Postad 30 september 2009 - 16:18

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Är det någon här som lyssnat/testat Velodyne MiniTen 1000i och kan jämföra med denna? Just nu är det de 2 jag är intresserad av, men tror ingen i Lund har Ace Bass 3 inne så kan inte lyssna på den..

#29

Postad 30 september 2009 - 16:22

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0

Så d00m, tror du jag kommer uppleva basen bättre om man sätter den på 0 (subben) och +5 db på förstärkaren, så som du har?


Jag är ganska säker på att du inte kommer att höra någon skillnad. :) På ett mätbart plan kanske det går att uppvisa någon skillnad, men det är nog tveksamt om det går att höra, speciellt i basområdet. Låt receivern stå på 0 (tillverkarens "normalnivå" borde ju trots allt vara en rimlig nivå) och sätt subben så att du är nöjd (17? :D) och njut av ett riktigt bra köp. :P

Placeringen gör nog desto mer skillnad...

#30

Postad 30 september 2009 - 16:25

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Okej, låter bra, fortsätter med mina inställningar då. Enda jag behöver göra är att hitta ultimata placeringen :)

hur har du placerat din i förhållande till TV(duk) Fronthögtalare, väggar?

#31

Postad 30 september 2009 - 16:33

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
För närvarande har jag bara ett alternativ, och det är bredvid högra fronthögtalaren (se mitt galleri för bild på hur den gamla subben stod). Jag kommer inte att lägga något krut på placeringen eftersom jag snart påbörjar bygget av ett biorum. Där kommer jag att labba med att ha subbarna (jag köpte ju två) på framväggen eller långt fram efter sidoväggarna. Enligt min erfarenhet brukar någonstans där ge bästa ljudet.

Annars går det att köra det gamla knepet att ställa subben där du normalt sitter och lyssnar och sen krypa omkring i rummet och lyssna efter den plats där det låter mest bas, där ställer du sen subben.

#32

Postad 30 september 2009 - 20:24

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Okej, låter som om jag har precis samma placering som dig i nuläget; basen, faktiskt innanför, höger fronthögtalare. Ska dock laborera lite med placeringen. Ditt tips var väldigt bra, ska testa det nu i helgen, placera basen där jag sitter och sedan finna bästa sub-placeringen :)

#33

Postad 30 september 2009 - 22:09

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Det är ett väl beprövat tips. :) Lycka till!

#34

Postad 30 september 2009 - 22:43

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Tack!

Kommer att konfigurera och uppdatera min bioanläggning lite nu i höst, så denna tråd kommer vara aktiv!

När jag ändå är igång; såg att du hade en LG BD370. Är du nöjd med den (med tanke på att det är den bästa, tillsammans med BD390, på marknaden idag) ?

#35

Postad 30 september 2009 - 22:45

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Jag tror inte att det är den bästa, det finns ju riktigt fina highend-spelare från t.ex. Denon. Men för priset är den ett kap, <2000 kr är ju rent löjligt! För bluray funkar den ypperligt, något annat har jag inte provat (har en Denon DVD för DVD och en Primare CD för CD-skivor). Men jag kan ju utan att ens ha provat lova att CD-skivor lär låta skräp, i alla fall om man är kräsen som jag. :) Bluray ser som sagt finfint ut och spelaren känns snabb, har inget att klaga på.

#36

Postad 01 oktober 2009 - 18:08

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Alla bluray spelare som kommer ut på marknaden idag verkar vara fullproppade med extra grejer, snart kommer det väl vara "och just det, det är även en bluray-spelare" :)

Vilka high-end Denons tänker du på?

#37

Postad 01 oktober 2009 - 22:27

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Mm, visst är det väl så. ;) PS3 ska ju också spela Blu-ray riktigt bra sägs det, så det kan ju också funka om man även gillar att spela.

Jag tänkte på denna (som för övrigt sänkts 9000 kr ser jag):
http://www.hifiklubb...elare_svart.htm

#38

Postad 02 oktober 2009 - 14:37

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Okej. Jo ps3 har jag med hört att den har fått bra kritik. Skulle dock aldrig lägga pengar på PS3, för det enda positiva med den är bluray-spelaren, resten är värdelöst.

#39

Postad 02 oktober 2009 - 21:18

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0
Get real!!!

Vi snackar subbasen AP Sub Ace-Bass 3 nu och inte Bluray-spelare... Byt tråd om ni har problem med detta.


Okej. Jo ps3 har jag med hört att den har fått bra kritik. Skulle dock aldrig lägga pengar på PS3, för det enda positiva med den är bluray-spelaren, resten är värdelöst.

:lol:

Redigerat av Unregistereded94f3cc, 02 oktober 2009 - 21:20.


#40

Postad 02 oktober 2009 - 22:50

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Balle

Redigerat av suffix, 24 december 2014 - 18:14.


#41

Postad 03 oktober 2009 - 09:57

Porta
  • Porta
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Håller helt med isaca.
Läser denna tråden för att jag är intresserad av Ace Bass-subben, inte bluray-spelare

#42

Postad 03 oktober 2009 - 10:25

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Håller helt med isaca.
Läser denna tråden för att jag är intresserad av Ace Bass-subben, inte bluray-spelare

Javisst denna tråd handlar det om Ace Bass 3.
Har nu haft min i ca 2 veckor, tycker jag har fått till inställningarna och basen låter klart bättre än min gamla sub Avantek. Bättre tryck och den känns rappare. Kan tillägga att jag tittar mest på film och då hänger basen med utan problem.
Bor i lägenhet med betongväggar så man har ställt in den så att den inte mullrar alltför mycket, man vill inte bli vräkt...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 03 oktober 2009 - 10:25.


#43

Postad 03 oktober 2009 - 11:30

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
L

Redigerat av suffix, 24 december 2014 - 18:15.


#44

Postad 03 oktober 2009 - 21:07

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Lugna er grabbar... :) Nu släpper vi blu-ray och diskuterar subbar igen. ;)

En sak jag funderat över. Det verkar som att om man slår av strömmen på fjärren eller via kontrollpanelen, alltså man väntar inte tills den går i automatiskt standby, så slår den inte på automatiskt när den får signal? Är det någon mer som upplevt detta? M.a.o. så verkar den knappen växla mellan av och på/auto. Jag trodde i min enfald att man kunde slå av subben där om man tyckte att det var onödigt att den stod och räknade ner i 30 min innan den slår av, men då verkar den förbli av. I alla fall så var den avslagen 15-20 min in i en film igår innan jag tänkte på det, och då hade jag slagit av den tidigare med on/off-knappen. Manualen talar ju om en "switch" för auto eller något i den stilen, men jag hittade ingen switch (jag tänker mig en fysisk vippströmbrytare), men det är kanske detta som de menar. Nu är det förstås inget stort problem, klass D-steg drar knappt någonting är de är på och inte får signal. Tycker bara att manualen är lite otydlig på den här punkten.

#45

Postad 03 oktober 2009 - 22:44

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
d00m
Inte tänkt på detta, har dock aldrig "stängt" av den genom fjärrkontrollen eller på panelen när jag kollat film. Som jag upplevt det så räknar subben ner 30min varje gång den inte får någon signal, efter dom 30 min vet jag ej om den sätts på per automatik om signal tillförs. Vet inte vad du menar med "switch", men på baksidan av subben, där du pluggar in kablar, finns en strömbrytare, som du förmodligen upptäckt och inte menade så glöm att jag sa det :)

#46

Postad 05 oktober 2009 - 19:17

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Nån som vet vad som är bäst....
Att köpa 2 st ace-bass 3 eller 2 st XTZ 99 W12.18 P+förstärkare

Alltså 2st http://www.fyndborse...w.aspx?Key=8081 eller
2 st http://www.fyndborse...w.aspx?Key=7007 + http://www.fyndborse...w.aspx?Key=6164

Nå ngn som har nått att säga om dessa setups......

#47

Postad 05 oktober 2009 - 20:18

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0

Nån som vet vad som är bäst....
Att köpa 2 st ace-bass 3 eller 2 st XTZ 99 W12.18 P+förstärkare

Alltså 2st http://www.fyndborse...w.aspx?Key=8081 eller
2 st http://www.fyndborse...w.aspx?Key=7007 + http://www.fyndborse...w.aspx?Key=6164

Nå ngn som har nått att säga om dessa setups......

Ska du ha till film så helt klart XTZ99W12.18P jag har kunnat jämföra båda, 12.18P har mer ren djupbas och kraft.
Acebass 3 är mer en ren hifi bas.

MrDTS

#48

Postad 05 oktober 2009 - 20:34

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Nja det jag mest tänker på är musik, det jag har nu duger gott till film och spel men tycker det är för "bröligt" till musik(svårt att hitta nått som passar till allt), kanske inte så konstigt då det är 2 st 12" bilbasar.
Har ju dubbla 12" i mina frontar så det känns väldigt "klent" med t.ex ace bass 3 (10") som subbar, men det kanske är helt fel.

Har funderat på att köpa en 2-kanalsförstärkare som jag kan koppla in mina frontar och mina blivande subbar till för att ha till musik, bör väl bli bättre än att köra från min 7.1 reciever(Onkyo 607)..........suck sicken djungel

Redigerat av Unregistered68eeb4be, 05 oktober 2009 - 20:39.


#49

Postad 05 oktober 2009 - 21:24

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Angående vad du säger om 12" och 10" bas, så kan i alla fall jag säga att jag hade hemma en Infinity 12" på 1000W, den dunkade mindre fett än vad min Ace bass 3 gör som har 2st 10" 800W.

:)

#50

Postad 05 oktober 2009 - 22:52

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
Jepp, det stämmer, den räknar ner när den inte får signal. Det är inte strömbrytaren bak jag menar, utan det jag tänker på är att stänga av subben via fjärren eller panelen (till standby), då verkar den inte slå på igen automatiskt. Utan man måste låta den stänga av sig själv. TROR jag... :)

d00m
Inte tänkt på detta, har dock aldrig "stängt" av den genom fjärrkontrollen eller på panelen när jag kollat film. Som jag upplevt det så räknar subben ner 30min varje gång den inte får någon signal, efter dom 30 min vet jag ej om den sätts på per automatik om signal tillförs. Vet inte vad du menar med "switch", men på baksidan av subben, där du pluggar in kablar, finns en strömbrytare, som du förmodligen upptäckt och inte menade så glöm att jag sa det :rolleyes:





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.