Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Criterion Collection

2941 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2701

Postad 09 november 2021 - 15:42

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Nu har Amazon också prissänkt.

https://www.amazon.com/dp/B09CRM3XD1/

Tackar för tipset. Detta fick bli min första 4K titel från Criterion :)



#2702

Postad 10 november 2021 - 14:17

expecting-rain
  • expecting-rain
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Samma här, tack för tips. Riktigt längesedan jag såg Citizen Kane, men är f.n. inne i en period av mycket Hollywood från 40-talet, så den här passade ju mkt fint som första 4K-titel.

 

(I och med att jag precis börjat köpa fysisk film igen och bara hunnit skaffa ett fåtal blu ray-utgåvor känner jag mig väldigt positiv till att de nu inleder 4K-släppen. Känns som att det ger mig chansen att antingen hoppa på 4K-tåget, eller ev. fynda blu ray-titlar till lite rimliga priser allteftersom folk uppgraderar sina samlingar)



#2703

Postad 12 november 2021 - 17:29

Iamspacemonkey
  • Iamspacemonkey
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 1
Laddning nr2.

Bifogad fil(er)



#2704

Postad 12 november 2021 - 22:33

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Citizen Kane ser ut att förpackas på liknande sätt som Guillermo del Toro boxen.
 
https://criterion.co...50-citizen-kane
Bifogad fil  dbquZDmmjCZFcERgTfWVkt6KSygQiPyMRGfjVPvT.jpeg   68,35K   0 Antal nerladdningar



#2705

Postad 14 november 2021 - 20:34

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Ser gediget ut!

 

Får se när jag köper Citizen Kane, men både Mulholland Drive och Menace II Society är bokade. Förstnämnda såg jag för över tio år sedan men somnade någonstans halvvägs in... Vill ge den ett nytt försök och då blir det extra bra i 4K. :)



#2706

Postad 14 november 2021 - 23:07

expecting-rain
  • expecting-rain
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Ser gediget ut!

Får se när jag köper Citizen Kane, men både Mulholland Drive och Menace II Society är bokade. Förstnämnda såg jag för över tio år sedan men somnade någonstans halvvägs in... Vill ge den ett nytt försök och då blir det extra bra i 4K. :)


Jag bokade också Mulholland Dr. nu. Tänkte egentligen avvakta, men såg att den sänktes till 24.99 och då föll jag dit trots allt. Har sett den 5-10 gånger genom åren men kan fortfarande inte riktigt bestämma mig för om jag älskar eller ogillar den. Om inte annat får jag nu tid att bestämma mig i lugn och ro :)

#2707

Postad 15 november 2021 - 19:41

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 1
Februari titlarna:
https://www.criterio...lar=coming-soon

Bifogad fil  4CDAF71B-EBA6-4118-B7E1-C120EEF202C7.jpeg   64,83K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  CD935927-F218-470D-9E7C-91E0C0914BD9.jpeg   52,15K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  14522AEB-5038-4CAD-8DA6-097E1E1D8C2A.jpeg   40,8K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  8C741783-4BF7-4E95-BBCC-6C68E5CC1EF4.jpeg   48,35K   0 Antal nerladdningar

#2708

Postad 17 november 2021 - 00:21

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Hämtade igår ut dom här :

https://www.criterio...llection/122374

 

Bifogad fil  IMG_2719.jpeg   157,36K   0 Antal nerladdningar



#2709

Postad 19 november 2021 - 20:02

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Idag fick jag hem 4K utgåvan av Mulholland Dr.. Har ingen 4K spelare ännu så kommer inte kunna se filmen på ett tag.

 

https://www.criterio...llection/122374

Bifogad fil  IMG_2758.jpeg   126,85K   0 Antal nerladdningar



#2710

Postad 20 november 2021 - 11:42

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Grymt! Du har väl en VW270? I så fall har du verkligen en bra anledning att skaffa en UHD-spelare vid det här laget. :)

 

Vill själv gärna se den så fort jag fått hem den men jag har ingen bildvisare med stöd för HDR. Skulle kunna ta någon ledig dag i december och dra ut till sommarstugan för att kolla läget samt beta av den där... Jag blir lätt omständlig av mig :P



#2711

Postad 20 november 2021 - 13:10

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Det är en VW260. Lutar åt att det blir en Reavon X100 spelare. Min nuvarande Receiver som även fungerar som bildväxlare klarar inte 4K UHD fullt ut och kommer vara begränsad till en 4K SDR Rec.709 8-bit signal tills dess att jag uppgraderar min Receiver.

 

Däremot kommer jag innan Receivern uppgraderas nog testa att skicka bildsignalen direkt till projektorn för att utvärdera vilken signal VW260:an tål att matas med och som totalt sett ger den bästa bildupplevelsen.



#2712

Postad 21 november 2021 - 19:31

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Problem with ‘Citizen Kane’ 4K UHD, Blu-ray set?

November 21, 2021
A problem with the Criterion Collection’s upcoming Citizen Kane release has been reported by two websites.

According to DVD Beaver, “the 1080P looks quite strong, superior to Warner’s 2011 Blu-ray in varying degrees, often darker, showing more grain and richer contrast layering. It’s a dual-layered rendering with a max’ed out bitrate with nothing else sharing that first Blu-ray disc. Until we get almost exactly 30-minutes into the film — just prior to the scene in Bernstein’s office (with the contentious visibility of the rain on the windows) and the Criterion Blu-ray alters and shows a very softer, paler, contrast — the brightness diminished. This difference is NOT as notable on the 4K UHD disc…”

Hollywood Elsewhere stated it confirmed the quality drop with “a totally trusted technical authority on Blu-ray and 4K discs.”

“The problem is not with the 4K disc, which reportedly looks quite fine and delightful,” Hollywood Elsewhere states. “The problem is with the Blu-ray version, which looks fine until the 30-minute mark, at which point the image turns all gray and milky with the black levels and sharpness totally out the window.”

The 4k UHD/Blu-ray set is due for release on Tuesday, November 23.

Wellesnet has not received its review copy and cannot verify whether the disc is flawed.

We have reached out to Criterion for comment.
 

https://www.wellesne...4k-uhd-blu-ray/


Redigerat av Dr. Zaius, 21 november 2021 - 19:50.


#2713

Postad 22 november 2021 - 10:13

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Finns det någon annan källa för bilderna än DVDBeaver? De har aldrig fått bukt på den biten (eller recensionerna öht för den delen), men det ser ju onekligen ut som ett fel i mastern.



#2714

Postad 22 november 2021 - 21:44

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Blu-ray utgåvan av Citizen Kane listas nu som "Currently Unavailable" på Criterion´s hemsida, så något är nog i görningen för att åtgärda problemet.

https://www.criterio...50-citizen-kane



#2715

Postad 22 november 2021 - 22:32

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

We have become aware of a problem on Blu-ray disc 1 of all

of our editions of Citizen Kane that affects the contrast in

the feature film, starting around the 30-minute mark and

lasting until the end of the film. The 4K UHD disc is not

affected. We are in the process of getting corrected discs

manufactured and will be making replacements available

to all of our customers.

https://www.criterio...50-citizen-kane



#2716

Postad 22 november 2021 - 23:11

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Har skapats en sida där det förklaras hur man ska gå till väga för att få den felaktiga disken utbytt. Framgår dessvärre i nuläget inte exakt vad som gäller ifall man bor utanför US och t.ex beställt genom Amazon ellr liknande.

 

https://www.criterio...disc-1-replaced



#2717

Postad 23 november 2021 - 18:37

Riggins
  • Riggins
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Verkar nästan ha blivit en trend bland boutiques att ha fel på skivor. Ganska tröttsamt. Är det dålig kvalitetskontroll? Personal som överarbetar pga av nedskärningar?

#2718

Postad 23 november 2021 - 18:44

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Trist, en klen tröst är att 4K-skivan inte verkar vara drabbad.



#2719

Postad 23 november 2021 - 19:09

expecting-rain
  • expecting-rain
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Verkar nästan ha blivit en trend bland boutiques att ha fel på skivor. Ganska tröttsamt. Är det dålig kvalitetskontroll? Personal som överarbetar pga av nedskärningar?

 

Kanske är det jag som får ta på mig denna, då det var första gången jag förhandsbokade en Criterion-utgåva... #jinx



#2720

Postad 23 november 2021 - 19:40

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Vad jag vet så har det varit bristfällig kvalitétskontroll hos företagen som pressar skivorna det sista året, vilket både beror på att färre fabriker finns kvar men också att mindre personal är på plats. Då färre fabriker får ta hand om fler, mindre beställningar vilket ger snabba skiften i arbetet. Just BDXL är extremt känsligt mot fel då datan ligger så tätt. Detta har varit ett påvisat problem på en par av Arrows utgåvor men också enstaka filmer från Universal.

 

I det här fallet verkar det dock vara stora delar av filmen som inte fått någon tonmapping vid konvertering från HDR till SDR, vilket rimligtvis bör vara ett fel orsakat i ett tidigare stadie (till fabrikerna skickas mig veterligen alltid färdiga uppsättningar av filer som ska ligga på skivorna). Ändå är det intressant att felet har uppstått då Criterion har gjort flera ljussättningar i HDR tidigare och då detta tillhör deras första UHD-släpp tänker man sig att några fel borde ligga på den istället.

 

Nåväl, jag bryr mig föga om ordinarie Blu-Ray så länge UHD-BD är felfri. :)



#2721

Postad 23 november 2021 - 19:59

Iamspacemonkey
  • Iamspacemonkey
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Nåväl, jag bryr mig föga om ordinarie Blu-Ray så länge UHD-BD är felfri. :)

Tänker lite samma sak. Dessutom hann Amazon precis skeppa iväg min beställning innan jag avbeställde.

Redigerat av Iamspacemonkey, 23 november 2021 - 19:59.


#2722

Postad 23 november 2021 - 22:49

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Mitt exemplar är också skickat. Att den medföljande BD disken med filmen på inte är okej spelar egentligen ingen större roll men byter kanske ändå ut den ifall tillfället ges.



#2723

Postad 24 november 2021 - 18:01

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Fick idag hem CK utgåvan. Snålt att dom valt att ge ut den med ett simpelt tunt slipcover istället för ett slipcase som dom annars normalt brukar använder på deras digipack utgåvor.

https://www.criterio...llection/122374
Bifogad fil  8C8F64D1-866D-4BE9-BB71-749B5513780B.jpeg   168,25K   0 Antal nerladdningar

#2724

Postad 24 november 2021 - 18:43

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Känns ju lite snålt med tanke på priset och att utgåvan verkar gedigen annars. Är det samma när det gäller Uncut Gems?



#2725

Postad 24 november 2021 - 19:30

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Uncut Gems har tack och lov ett vanligt lite tjockare slipcase där digipacket med filmerna stoppas in från sidan. 



#2726

Postad 24 november 2021 - 20:37

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Sidan med information angående utbytesprogrammet för den felande disken har uppdaterats och går nu även bra att e-posta in en bild som bevis på att man har rätt till att få disken utbytt.

https://www.criterio...disc-1-replaced

 

 

 

Har ikväll även fått ett mail svar på min fråga vad som gäller för oss som inte bor i US.

 

Thank you for writing to us about the CITIZEN KANE Blu-ray issue. 

 

While the Criterion Collection customer support team always strives to answer in a precise and personal manner, due to the volume of correspondence we've received leading into the Thanksgiving holiday weekend, please allow us to share the following overview of commonly asked questions regarding the recently announced replacement program. If you still have questions that are not covered by the information below, please respond to this email and we'll follow up with you as soon as possible. 

 

What is the issue?

There is a problem on Blu-ray disc 1 of all of our editions of CITIZEN KANE that affects the contrast in the feature film, starting around the 30-minute mark and lasting until the end of the film. Even if you’re not initially seeing the issue on your current viewing set-up, your disc should be replaced for the intended experience.

 

What disc is being replaced?

Blu-ray disc 1 in both the CITIZEN KANE Blu-ray release and 4K UHD + Blu-ray combo. The disc will look the same and will look like the one pictured here.

 

Is there any issue with the 4K UHD disc of CITIZEN KANE?

No. Furthermore, the remaining supplemental discs in the Blu-ray release and 4K UHD + Blu-ray combo release have no issues and do not need to be replaced.

 

If I bought the CITIZEN KANE 4K UHD + Blu-ray combo do I still need to get the Blu-ray replaced?

Yes, but luckily, if you have a 4K UHD player, you can enjoy the film in 4K while you wait for the replacement Blu-ray disc. 

 

Do I qualify for a replacement?

If you purchased the CITIZEN KANE Blu-ray release and 4K UHD + Blu-ray combo release you qualify for a replacement at this time. We will keep everyone updated about upcoming corrected copies but do not have precise details to share just yet. If you have a copy of this release now, the Blu-ray disc 1 is defective. 

 

Does it matter if I bought the film from Criterion.com or another vendor like Barnes & Noble or Amazon?

No, you still qualify for a replacement directly from us. The replacement process is the same regardless of where you purchased your copy.

 

How do I get a replacement?

Follow the steps in this post: https://www.criterion.com/current/posts/7615-how-to-get-your-citizen-kane-blu-ray-disc-1-replaced

 

Do I have to mail in the faulty disc?

As of November 24th, the process has been updated so that you can email us a photo of the unplayable disc cut or broken in two with your name and date in the photo, if you would prefer not to mail it in. The initial instructions only provided the mailing process.

 

What do I email and where?

Break or cut the disc in half. Then take a photo of the unplayable disc, with your name and the date written on a slip of paper included in the image, and email the photo to [email protected]. Be sure to include a mailing address that will be valid for the next 1-2 months in the body of the message. Please use “CITIZEN KANE BD REPLACEMENT” as the subject line.

 

Will you ship replacements internationally?

Yes, but please be sure to give the correct and complete mailing address, including your country, postal code, etc. in the body of the email to avoid any delays or lost shipments. The address must be valid for at least the following 1-2 months from the time you email us. 

 

When will the replacements be available?

We hope to begin shipping replacement discs by the end of the year but the soonest will be mid December. You can either submit your details now or wait until later as there's no deadline to request this replacement disc. Your details will remain on file until the replacement is ready to ship to you.

 

How will I receive my $10 Gift Certificate for Criterion.com?

The $10 Gift Certificate code will be included inside the mailer, along with your replacement disc. It will not be emailed to you or added to your account, but you'll be able to apply it to any future orders in the checkout process, as our Gift Certificates never expire. 

 

Will I receive tracking details for my replacement disc?

No. We are a small team and unfortunately will not be able to provide tracking details for each person, though we will make a general announcement when these begin to ship so you know to look for your disc and reach out to us if you do not receive it in a timely manner. 

 

When will the CITIZEN KANE Blu-ray be back in stock, available for purchase?

We're working on getting the updated/corrected version of the film manufactured and packed as quickly as possible - while avoiding any more missteps! - and should have further updates in the coming weeks. We understand many were disappointed when the Blu-ray was removed and could no longer be purchased from us and other vendors so we appreciate your patience as we work on making things right.

 

When will the CITIZEN KANE 4K UHD + Blu-ray combo have the updated disc?

We're working on this as well and will share information as it's available. 

 

If I purchased this as a gift, what should I do?

We know this is a frustrating situation to encounter when gifting a film, so you can either contact the original vendor (including if this was a Criterion.com purchase; email us back with your order # to proceed) regarding return, refund or exchange options. Or - if you feel comfortable - share the replacement instructions with the gift recipient and they can connect with us directly to receive a new disc. They do not need the receipt from the purchase and can provide their own address even though the order may have shipped to you originally. 

 

---

We appreciate your ongoing support and kindness. Wishing you a happy and safe holiday weekend,

 

Criterion Collection Customer Support 

 

 



#2727

Postad 25 november 2021 - 21:08

crocodile
  • crocodile
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Hur fungerar det när ersättningsskivan kommer från utanför EU? Blir det nån hanteringsavgift när den passerar tullen som man själv måste betala?

Jag har också en leverans av CK 4K på gång och undrar om det är värt att få vanliga Blu-rayskivan utbytt då jag antagligen inte kommer titta på den...



#2728

Postad 25 november 2021 - 21:59

Iamspacemonkey
  • Iamspacemonkey
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Det beror nog på hur de märker försändelsen. Skriver de en summa på paketet är risken stor att tullen tar ut avgift. När jag fick hem ersättningsdiscen för Donnie Darko betalade jag 3 kr importavgifter + 75 kr i hanteringsavgift.

#2729

Postad 25 november 2021 - 23:29

REPTiL3
  • REPTiL3
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Det beror nog på hur de märker försändelsen. Skriver de en summa på paketet är risken stor att tullen tar ut avgift. När jag fick hem ersättningsdiscen för Donnie Darko betalade jag 3 kr importavgifter + 75 kr i hanteringsavgift.


Fick också göra det för Donnie Darko från UK, slapp på Fredag Den 13e från USA.

#2730

Postad 25 november 2021 - 23:44

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Bra att ni tar upp det här med eventuella importavgifter för det hade jag inte en tanke på. Testar nog ändå även om jag egentligen inte är i behov av BD disken.



#2731

Postad 27 november 2021 - 02:15

expecting-rain
  • expecting-rain
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
I dag kom äntligen Mulholland drive. Passade samtidigt på att beställa helmysiga Red river. Ser mycket fram emot att sätta tänderna i båda till veckan!

Bifogad fil(er)


Redigerat av expecting-rain, 27 november 2021 - 02:17.


#2732

Postad 28 november 2021 - 21:40

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag unnades att se Stalker på 35mm ikväll, svensk kopia från tidigt 80-tal. Exakt hur pass korrekt den är i sin ljussättning mot sin ursprungliga utseende vid premiären i Sovjet går inte att säga men scenerna med sepiaton såg knappast ut som på Criterion. Vissa scener såg närmast monokroma ut. Färgscenerna var dock hyfsat lika, med reservation för viss röd ton (dock mycket marginell) i kopian. Bilderna nedan ger en viss uppfattning om hur den såg ut men skall tas med en nypa salt. Kommer att kika närmre på den japanska Laserdisken också framöver då jag har den liggandes någonstans.

 

XffxYGF.jpg

ExrLoAy.jpg

1V9qOfF.jpg

1Ux25vV.jpg



#2733

Postad 28 november 2021 - 23:32

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Det var rätt stor skillnad jämfört med hur Criterion disken ser ut. Vad som är mest korrekt har jag ingen kunskap om men gillar den mer tydliga sepiatonen på Criterion utgåvan.

 

 

 

I dag kom äntligen Mulholland drive. Passade samtidigt på att beställa helmysiga Red river. Ser mycket fram emot att sätta tänderna i båda till veckan!

 

Ska också passa på att se om Mulholland Dr. när jag väl får hem min 4K spelare i mitten på veckan.



#2734

Postad 29 november 2021 - 09:45

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Grymt filmsamlaren!
Kanske dags man slutar jaga nya format och slår till på gammal 35 mm projektor istället och börjar jaga 35 mm kopior och samla istället! 😄👍
Jobbigt byta rulle hela tiden bara 😂

#2735

Postad 29 november 2021 - 10:01

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Haha, det blir dyrt vill jag lova. Analog film har inget kommersiellt värde men är ju ovärdeliga artefakter. :)

 

Jag fick också hem Mulholland Dr tidigare i veckan och såg den för första gången på ca 10 år. Förväntade mig en mycket klurigare film men i själva verket är den ganska enkel att tolka. Klart bättre än vad mindes den i vart fall.



#2736

Postad 02 december 2021 - 13:47

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Fick igår hem dom här:

 

https://www.criterio...llection/122374

Bifogad fil  IMG_2810.jpeg   266,3K   0 Antal nerladdningar

 

 

 

Har fått hem min 4K spelare nu också och tittade igår på Mulholland Dr. som såg riktigt bra ut i 4K. Som jag tidigare skrev så klarar inte min receiver 4K UHD fullt ut men bildsignalen 4K SDR Rec.709 med 12 bitars färgdjup släppte den igenom vad det verkar.

 

 



#2737

Postad 02 december 2021 - 13:54

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Trevligt! Blev det en Reavon?

Zangiku Monogatari är verkligen fenomenalt bra. Kanske till och med Mizos bästa.

#2738

Postad 02 december 2021 - 14:04

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Ja, blev en x100.



#2739

Postad 10 december 2021 - 14:13

expecting-rain
  • expecting-rain
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 1
Trevlig fredagspost. I dag kom äntligen CK och Menace. När jag beställde den sistnämnda passade jag även på att fylla upp med några fler favoriter.

Bifogad fil(er)



#2740

Postad 10 december 2021 - 18:13

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Fick också lite film hemlevererat idag.
 
https://www.criterio...llection/122374
Bifogad fil  IMG_2833.jpeg   165,14K   0 Antal nerladdningar



#2741

Postad 10 december 2021 - 23:00

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Råttfångaren är inte så dum. Ses med fördel i samma veva som Kes av Ken Loach.



#2742

Postad 11 december 2021 - 16:13

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Okej, då ska jag nog passa på att även Kes för det var ett bra tag sen senast.



#2743

Postad 11 december 2021 - 17:07

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Jag har nu fått hem både Mulholland Drive och Citizen Kane så jag har att se under julledigheten. Tjuvkollade lite på kvalitén på den förstnämnda och det ser ju väldigt, väldigt bra ut.



#2744

Postad 11 december 2021 - 18:09

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Såg Mulholland Dr. nyligen och håller med om att den ser väldigt fin ut.



#2745

Postad 15 december 2021 - 18:16

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Mars titlarna:

https://www.criterio...lar=coming-soon

 

Bifogad fil  gHlAmy28mnBlcdfbc3nZM9URpv5hWs_small.jpg   31,85K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  ydf8AovFa3TOSnyGXwV9dLEX9cdG1f_small.jpg   38,51K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  01yKlantdDkSJznJi7hbRVIUywuLv9_small.jpg   32,91K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  cCjXz3j7PwJ2MczCP6uNS3wYIyxjn1_small.jpg   23,17K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  14CdE9H4an6YShLhyxtGaIL3FwSsGh_small.jpg   28,44K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av Dr. Zaius, 15 december 2021 - 18:18.


#2746

Postad 15 december 2021 - 18:23

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Funderade senast idag på när en "uppgradering" av The Last Waltz kommer. Lyssnade på den kompletta spelningen tidigare

Le Cercle Rouge är också en kanonfilm

Redigerat av budwhite, 15 december 2021 - 18:32.


#2747

Postad 15 december 2021 - 18:32

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Fan också, hade hoppats på något nytt från spelningen men detta var en besvikelse när jag läser om bonus materialet. Ända uppgraderingen verkar eventuellt bli bilden. Men knappast så mycket att det är värt ett köp.

Criterion och Scorsese snålade på outtakes/låtar från Rolling Thunder också.

#2748

Postad 15 december 2021 - 22:00

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Blir med all säkerhet Adoption, Le Cercle RougeThe Flight of the Phoenix och The Last Waltz för egen del.

 

 

Fick idag hem dessa två.

https://www.criterio...llection/122374

 

Bifogad fil  IMG_2862.jpeg   253,28K   0 Antal nerladdningar



#2749

Postad 15 december 2021 - 22:06

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Den röda cirkeln ska bli intressant att se hur den blir. Av de 4K-filmer vi sett från Criterion har de en viss lågpassfiltrering som tar bort de allra mest högfrekventa texturerna vilket har viss effekt på finkornig film, men det har samtidigt gjort komprimeringen klart mer stabil. Jag har Studio Canals utgåva, som med all sannolikhet har samma master som kommer finnas på Criterions kommande utgåva.



#2750

Postad 16 december 2021 - 17:35

Iamspacemonkey
  • Iamspacemonkey
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Ett par paket har dykt upp under december. En samlad bild för dem alla.

Bifogad fil(er)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.