Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sea of Thieves [PC/XB1]

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sea of Thieves (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 7 7,5 (5) 99:-

#1

Postad 27 april 2016 - 06:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Trailern från förra E3:

 

http://www.youtube.com/watch?v=1z48qvGsA_0

 

Ny video av vattengrafiken:

 

Xbox 1.5 in action =P

 

 



#2

Postad 27 april 2016 - 08:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Personligen så var Sea of Thieves ett spel som jag tyckte såg rätt roligt ut. Hoppas på lite mer info snart då.



#3

Postad 27 april 2016 - 10:11

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Ja, kanske. Men jag behöver nog att Sid Meiers charmen finns där. 



#4

Postad 16 juni 2016 - 16:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vattnet alltså... man vill bara bada i det. Fast det finns hajar =(

 

oray3As.gif

nuvd6xx.gif


Redigerat av Zoiler, 16 juni 2016 - 16:06.


#5

Postad 19 juni 2016 - 18:31

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Var det något nytt kring detta på E3 2016? Release?



#6

Postad 19 juni 2016 - 19:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Var det något nytt kring detta på E3 2016?

Ja giffarna i inlägget ovan bland annat. Släpp är väl 2017 om jag inte minns fel.



#7

Postad 01 februari 2017 - 01:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=NjdE3L3xruk&app=desktop

 

sPIvbZ1.gif

 

Wataaaaaaaah!



#8

Postad 01 februari 2017 - 07:31

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Verkar ju riktigt kul!

#9

Postad 02 februari 2017 - 22:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det de borde göra inför Scorpiosläppet är att lägga all extrahårdvara på att förbättra vattnet ännu mer och fylla havet med djurliv. Tänk det vattnet med sex gånger mer prestanda ;)



#10

Postad 03 februari 2017 - 08:42

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Det de borde göra inför Scorpiosläppet är att lägga all extrahårdvara på att förbättra vattnet ännu mer och fylla havet med djurliv. Tänk det vattnet med sex gånger mer prestanda ;)

Bättre än riktigt vatten! ;)



#11

Postad 03 februari 2017 - 09:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Bättre än riktigt vatten! ;)

 

Vatten i 4K med HDR lär kunna se bättre ut än riktigt vatten :D

4K är skarpare än vad man kan se med blotta ögat och med HDR får man finare färger än en grådassig dag i Februari :D



#12

Postad 03 februari 2017 - 09:58

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Tänk när det blir lika bra som på film!

 

http://youtu.be/waRRmXtw8VY



#13

Postad 13 juni 2017 - 17:59

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Är det fler härifrån som har fått plats till Alphan på xbox one? Tänkte spela lite i veckan och det vore trevligt med lite svenska röster. :)

#14

Postad 24 juni 2017 - 22:50

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Såg angry joe-videon från E3 och vattnet är ju verkligen så verklighetstroget att man bitvis tror det är en (något mer kvalitativ än deep blue) film...



#15

Postad 25 juni 2017 - 00:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Va faen säger du, Deep Blue är ju grym  :D



#16

Postad 25 juni 2017 - 14:25

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Va faen säger du, Deep Blue är ju grym  :D

 

Saffron Burrows iaf... :D



#17

Postad 28 september 2017 - 07:28

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Detta lär väl knappast dyka upp i år eller? Tycker det har varit lite tyst på senaste.

#18

Postad 28 september 2017 - 18:58

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Early 2018 enligt https://www.xbox.com.../sea-of-thieves 



#19

Postad 25 januari 2018 - 22:32

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Nån som förbokat och testat den stängda betan?

Är lite sugen men vill ju ogärna sitta själv.

#20

Postad 26 januari 2018 - 07:08

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Jag är med i deras insider program och testade lite igår men tyvärr så verkar de fortfarande ha problem så ingen av mina vänner kom in. Det slutade med att jag gled runt ensam i en slup och grävde upp lite skatter. Har även testat under alphan men då bara under faser när det varit fokus skattletande. Inte fått testat pvp ännu.

Spelet är ju apa-skoj men jag är lite orolig för hur länge man kommer tycka det. Likt Minecraft så finns det ju inga tydliga mål utan dessa får man snarare sätta upp för sig själv.
Jag kommer att köpa slutprodukten och hoppas fortfarande att jag kommer bli överväldigad över hur mycket det faktiskt finns att göra.
Helt klart är ju att man inte ska spela ensam dock..

#21

Postad 26 januari 2018 - 07:10

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Hur många spelare är det i en värld? Det känns ju som en avgörande faktor. Är det typ 16 spelare ist för 100+ så känns det ju inte så öppet?

Verkar som de kör på Destiny stuket.

Redigerat av SKIBBE, 26 januari 2018 - 07:13.


#22

Postad 26 januari 2018 - 07:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Funderar nästan på att förboka och testa, antar att man kan avboka digitala köp om det skulle visa sig inte vara min grej?

#23

Postad 26 januari 2018 - 07:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Kan man verkligen avboka digitala köp? Dubbelkolla det 😋

Detta var de jag hittade på supporten

Jag får ett meddelande som säger att jag inte äger spelet när jag försöker starta det. Vad ska jag göra?

Det innebär att du antingen har annullerat förbeställningen av spelet eller att vi inte kunde debitera din betalningsmetod i tid före spelets lansering. Du måste köpa spelet.

Redigerat av SKIBBE, 26 januari 2018 - 07:35.


#24

Postad 27 januari 2018 - 09:50

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Funderar nästan på att förboka och testa, antar att man kan avboka digitala köp om det skulle visa sig inte vara min grej?


Verkar som Sea of Thieves ska ingå i game pass? Så har du en kod liggandes så kan du ju testa det billigt.

#25

Postad 27 januari 2018 - 12:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Verkar som Sea of Thieves ska ingå i game pass? Så har du en kod liggandes så kan du ju testa det billigt.


Jo jag såg det. Ville väl mest testa betan som håller på nu. Kollade lite på streams igår och det verkar ju som om man måste vara ett gäng annars lär det vara trist som tusan

#26

Postad 01 februari 2018 - 10:51

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0

Kan man köra coop mellan xbox och PC? 

Har inte lyckats hitta några bra splitscreen spel till xb1x men om man kunde komma runt det med att en lirar pc och polarn på xbox kan det vara en någorlunda ok kompromiss. 

 

Verkar som det ska gå:

"The quirky co-op pirate adventure will allow players to sail the open seas in search of treasure with friends on both Xbox One and PC thanks to the game’s Cross-Play functionality." (https://gamerant.com...es-xbox-one-pc/)


Redigerat av Mahti, 01 februari 2018 - 10:54.


#27

Postad 01 februari 2018 - 18:12

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Ganska avslappnande och mysigt att segla omkring solo tycker jag. Tills man blir jagad av en galleon iaf.

Men roligast är när man spelar ihop med andra.

#28

Postad 21 mars 2018 - 22:52

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Känns fortfarande som spelet är i beta utveckling när man spelar online, extremt buggigt och laggigt.

Lyckades få till ett 100 meters hopp från en klippa och tog inte ens skada.

Känns verkligen som det här spelet kom ut för tidigt tyvärr.

Men visst har det potential att bli skoj, frågan är hur många som kommer orka stanna kvar efter första veckan/månaden.

Många kommer nog bara köra det genom Gamepass prövotid, så känns det för mig just nu.

Jag tycker spelet borde ha varit ett arcade spel och inte ett fullpris spel.

 

Sedan har jag hemsk screen tearing på Xbox One X.


Redigerat av BioBerra, 21 mars 2018 - 22:54.


#29

Postad 22 mars 2018 - 06:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Jag var ganska taggad när jag såg spelet första gångerna. Sen dess har jag bara blivit mer och mer skeptiskt inställd. Jag har varken testat nån beta eller nu det släppta spelet men man får intrycket av att spelet känns så sjukt menlöst?

Vet inte exakt vad jag förväntade mig men att åka runt och samla skatter för att kunna köpa kosmetiska saker känns inte lockande mer än nån kväll max. Eller finns där mer saker? Har skumläst nån recension och fick det intrycket iaf, det känns som det fattas något att kämpa för.

Nåt slags Destiny/The Division-upplägg kanske hade lockat betydligt fler på den här typen av spel?

Börjar ju undra vad Rare egentligen har gjort under alla år?

#30

Postad 22 mars 2018 - 07:23

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Fast det är själva åka runt biten med vänner som är roligt. Hitta skatter, samarbeta för att slå ett skull fort, sänka andra pirater och sno deras grejer eller bli jagad av andra när man har egna kistor.

Men jag vet inte om det håller i längden. Inte spelat så mycket.

Lite som med pubg där själva spelomgången är det roliga och det har ännu mindre progression.

#31

Postad 22 mars 2018 - 09:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Fast det är själva åka runt biten med vänner som är roligt. Hitta skatter, samarbeta för att slå ett skull fort, sänka andra pirater och sno deras grejer eller bli jagad av andra när man har egna kistor.

Men jag vet inte om det håller i längden. Inte spelat så mycket.

Lite som med pubg där själva spelomgången är det roliga och det har ännu mindre progression.


Förstår att det givetvis finns andra aspekter och åsikter om vad som är kul. Tycker bara att det verkar kännas omotiverat då man enbart verkar kunna köpa skit för sina skatter?

#32

Postad 22 mars 2018 - 09:34

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Det är bara synd att det verkar ta en hel kväll bara för att lära sig hur båten fungerar, jag spelade typ 2 timmar igår och fick inte grepp om någonting. En kille frågade typ Do you know what we are doing ?
Känns som hela spelet kommer falla på att ingen verkar veta vad man ska göra.

Känns som man får kolla Youtubue ett par gånger innan man lirar det här spelet.

Seglingen verkar väldigt komplicerad men också otroligt realistisk, vatteneffekterna är verkligen coola.



#33

Postad 22 mars 2018 - 10:00

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Man fäller ner segel, vänder dem så att vinden blåser mot segelduken, drar upp ankaret och sen styr man. :D

Sen blir det lite klurigt eftersom den som styr inte ser så bra framåt så man får ha någon som håller utkik och någon annan som kollar kartan. Så när man spelar med folk som inte kommunicerar och samarbetar blir det trist som bara den.

Och sen blir det totalt kaos när man stöter på andra.

#34

Postad 22 mars 2018 - 10:08

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Något som inte fungerar så bra i spelet just nu är att slåss med svärd. Var dålig respons, lagg och konstigt beteende för mig igår. Undrar om det är det de menar med att de har prestanda problem på One X som ska åtgärdas i kommande patch.

#35

Postad 22 mars 2018 - 10:36

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Det är bara synd att det verkar ta en hel kväll bara för att lära sig hur båten fungerar, jag spelade typ 2 timmar igår och fick inte grepp om någonting. En kille frågade typ Do you know what we are doing ?
Känns som hela spelet kommer falla på att ingen verkar veta vad man ska göra.

Känns som man får kolla Youtubue ett par gånger innan man lirar det här spelet.

Seglingen verkar väldigt komplicerad men också otroligt realistisk, vatteneffekterna är verkligen coola.

 

Tyckte jag kom in i det väldigt snabbt, kanske för att jag seglade en del optimistjolle som barn :P

Men det är ju inte värre än vad appel_ säger, ner med seglet, upp med ankaret, styr. För bättre fart - vinkla seglen.

 

Ut på skattjakt: skaffa kartor från tältet på Outposten, välj karta i skeppet och ha omröstning (om ni är flera), jämför skattkartan med sjökortet, sätt kurs och segla på. Väl framme - släpp ankaret, leta efter rätt plats på ön, gräv. Plocka ombord skatten och segla till närmsta outpost och sälj skattkistan till snubben i tältet.



#36

Postad 22 mars 2018 - 20:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Väl framme - släpp ankaret, leta efter rätt plats på ön, gräv. Plocka ombord skatten och segla till närmsta outpost och sälj skattkistan till snubben i tältet.

 

Samt se upp för de enda fienderna som finns i spelet. Skelett (ormarna räknas inte).


Redigerat av Zoiler, 22 mars 2018 - 20:27.


#37

Postad 22 mars 2018 - 22:10

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 1

Samt se upp för de enda fienderna som finns i spelet. Skelett (ormarna räknas inte).

Pinsamt nog så är det bara (förutom andra spelare) en orm som dödat mig i spelet. :P

#38

Postad 23 mars 2018 - 06:35

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Pinsamt nog så är det bara (förutom andra spelare) en orm som dödat mig i spelet. :P


Vill du bli dödad av skelett så kan du alltid besöka ett skull fort, fort med dödskallemoln ovanför. 😊

#39

Postad 23 mars 2018 - 08:53

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Vill du bli dödad av skelett så kan du alltid besöka ett skull fort, fort med dödskallemoln ovanför.

Jag har lekt med tanken, men just nu kör jag som ensamseglare och det känns lite magstarkt att ge mig på ett helt fort då. :D

Sjukt nöjd med att jag lyckades pricka en annan spelare med en kanonkula igår.



#40

Postad 25 mars 2018 - 12:35

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Något som inte fungerar så bra i spelet just nu är att slåss med svärd. Var dålig respons, lagg och konstigt beteende för mig igår. Undrar om det är det de menar med att de har prestanda problem på One X som ska åtgärdas i kommande patch.

 

Får verkligen hoppas dom kan fixa det här spelet, så buggigt det känns just nu.

När man väl kommer fram till en ön med skattkista är det någon som redan vaktar över den känns det som. Känns helt hopplöst att köra det här i single player mode om man får möta andra med flera spelare på sina skepp.



#41

Postad 25 mars 2018 - 19:52

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Får verkligen hoppas dom kan fixa det här spelet, så buggigt det känns just nu.
När man väl kommer fram till en ön med skattkista är det någon som redan vaktar över den känns det som. Känns helt hopplöst att köra det här i single player mode om man får möta andra med flera spelare på sina skepp.


Festligt. Tycker det är väldigt sällan det händer. Har hänt en gång hittills att det redan var en båt vid en ö jag var på väg mot. Och den sänkte vi medans besättningen var iväg och letade kistor. Antar jag iaf, för de var inte ombord.

Mer vanligt för mig att bli jagad när jag har kistor ombord.

#42

Postad 25 mars 2018 - 22:06

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Jag klev iland på en ö i dag och blev kort därefter beskjuten från en kulle, så modig som jag är så la jag benen på ryggen tillbaks till min båt och seglade iväg, runt ön, där jag hittad en annan båt ankrad. Den tillhörde förmodligen den som sköt på mig, så jag sänkte den och drog vidare. :P


Redigerat av mr.keyser, 25 mars 2018 - 22:06.


#43

Postad 26 mars 2018 - 06:52

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Jag klev iland på en ö i dag och blev kort därefter beskjuten från en kulle, så modig som jag är så la jag benen på ryggen tillbaks till min båt och seglade iväg, runt ön, där jag hittad en annan båt ankrad. Den tillhörde förmodligen den som sköt på mig, så jag sänkte den och drog vidare. :P

Jag har märkt att även skelett kan skjuta kanon. Jag blev beskjuten av en ensam kanon på en vanlig ö och tänkte att det fanns något skepp ankrat i närheten. Men när jag väl kom fram till kanonen så stod det ett skelett där och brassade på.

 

Jag har lekt med tanken, men just nu kör jag som ensamseglare och det känns lite magstarkt att ge mig på ett helt fort då. :D

Sjukt nöjd med att jag lyckades pricka en annan spelare med en kanonkula igår.

Det kan mycket väl ha varit jag. Jag blev prickad av en ensamseglare häromdagen. :P

 

Hittade förresten en flaskpost igår och blev stack iväg på en riddle quest. Lyckades inte lösa den för klockan blev för sent så jag blev tvingad att stänga av. Typiskt. Fanns säkert världens superskatt om jag hade löst den. Kul att de är svåra att lösa i varje fall.


Redigerat av Unregistered91262013, 26 mars 2018 - 06:53.


#44

Postad 26 mars 2018 - 07:22

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Borde finnas ett läge där man kan stänga av att man kan bli jagad eller jaga andra, det finns ju i GTA online bland annat.

Samtidigt skulle väl utmaningen kanske försvinna i spelet helt då, men det känns som många redan gjort alla uppdrag och nu bara är ute för att j*vlas mot nybörjare. 

Själv har jag hemsk ping mot servrarna, så motståndarna är omöjliga att skjuta på.



#45

Postad 26 mars 2018 - 07:34

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Jag har märkt att även skelett kan skjuta kanon. Jag blev beskjuten av en ensam kanon på en vanlig ö och tänkte att det fanns något skepp ankrat i närheten. Men när jag väl kom fram till kanonen så stod det ett skelett där och brassade på.

 

Det kan mycket väl ha varit jag. Jag blev prickad av en ensamseglare häromdagen. :P

 

Hittade förresten en flaskpost igår och blev stack iväg på en riddle quest. Lyckades inte lösa den för klockan blev för sent så jag blev tvingad att stänga av. Typiskt. Fanns säkert världens superskatt om jag hade löst den. Kul att de är svåra att lösa i varje fall.

Detta var med gevär eller musköt, inget tyngre än så. Skeletten brukar inte skjuta med musköt fören de är inom synhåll.

Jag hittade en flaskpost med ett handelsuppdrag. Hittade dock ingen grisbur, så jag hann inte slutföra det. :/



#46

Postad 26 mars 2018 - 08:00

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Borde finnas ett läge där man kan stänga av att man kan bli jagad eller jaga andra, det finns ju i GTA online bland annat.

Samtidigt skulle väl utmaningen kanske försvinna i spelet helt då, men det känns som många redan gjort alla uppdrag och nu bara är ute för att j*vlas mot nybörjare. 

Själv har jag hemsk ping mot servrarna, så motståndarna är omöjliga att skjuta på.

Hela spelet i sig är ett äventyr. Så oavsett om man kör spelets olika uppdrag eller kör PvP så tycker jag inte att man ska känna att någon j*vlas med varandra. Att ta från andra är ju lite vad piratlivet handlar om. ;)

 

Spelet flyter på underbart för mig trots att jag sitter på en gammal ADSL med >100ms ping.

 

EDIT: kom förresten på en episod som jag dock kände att någon verkligen j*vlades trots att jag såhär efteråt kan känna att det var lite småkul. Jag körde med en kompis i en 2-mans besättning och sedan var kompisen tvungen att lämna mitt i en voyage då vi redan hade några kistor i lastutrymmet. Då joinar en random snubbe min crew, super sig full, spyr på mig för att sedan sänka vårt skepp och logga ur. Kanske inte riktigt är helt fair... :D


Redigerat av Unregistered91262013, 26 mars 2018 - 08:03.


#47

Postad 26 mars 2018 - 13:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hela spelet i sig är ett äventyr. Så oavsett om man kör spelets olika uppdrag eller kör PvP så tycker jag inte att man ska känna att någon j*vlas med varandra.

 

Det är inte så mycket äventyr eller piratkänsla när man varit med på båten ända till en ö och vid landstigning låser resterande partymedlemmar oprovocerat in en bara för att de är ett party. Eller när folk enbart spelar för att vrida tillbaka seglet efter man har vridit upp det. Särskilt när man vet att de inte är riktiga pirater, utan internettroll.



#48

Postad 26 mars 2018 - 15:19

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Det är inte så mycket äventyr eller piratkänsla när man varit med på båten ända till en ö och vid landstigning låser resterande partymedlemmar oprovocerat in en bara för att de är ett party. Eller när folk enbart spelar för att vrida tillbaka seglet efter man har vridit upp det. Särskilt när man vet att de inte är riktiga pirater, utan internettroll.

Visst finns det omogenhet överallt men eftersom det inte finns någon egentligt progress i spelet så är det ju bara att starta om så försvinner problemet.

 

Jag har inte spelat så sabla mycket själv men efter ca 10st "random crew" spel så har jag bara hamnat i en med den jag beskriver ovan som betedde sig illa. Övriga var schyssta. 



#49

Postad 26 mars 2018 - 15:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Visst finns det omogenhet överallt men eftersom det inte finns någon egentligt progress i spelet så är det ju bara att starta om så försvinner problemet.

 

Ja alltså om du blir inlåst så blir du ju tvungen att starta om, men det gör ju inte att man blir mindre irriterad när man lagt en halvtimme på att komma dit. Men det är inte jag själv som spelat, jag såg bara på ett tag när vår recensent försökte spela och han råkade ut för den ena idioten efter den andra så att det bara var att skratta åt eländet till slut. Sen går det att hitta bra spelare också som i alla onlinespel.

 

Men då kommer vi till ett annat problem, laddningstiderna. På vanliga Xbox One tar det löjligt lång tid att just starta om. Förstår inte hur de tänkte där, känns som det tar flera minuter. Hur är laddningstiderna på X om nån spelar där?



#50

Postad 26 mars 2018 - 17:24

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Men då kommer vi till ett annat problem, laddningstiderna. På vanliga Xbox One tar det löjligt lång tid att just starta om. Förstår inte hur de tänkte där, känns som det tar flera minuter. Hur är laddningstiderna på X om nån spelar där?

Laddningstiden vid start för en xbox one ligger på 1 minut och 40 sekunder. Då är det INGA laddningstider när man väl spelar alls. Det är väl en 10-15 sek när om man dör men man ska ju ändå vänta när man åker färja så det spelar mindre roll. Jag upplever i varje fall inte den initiala laddningstiden som något problem men å andra sidan är jag småbarnsförälder. Mitt tålamod är enormt. ;)

 

Laddningstiderna till the Witcher var däremot jobbig. Uppemot 1min varje gång man dog och dö kunde man göra ofta om man körde på högre svårighetsgrad.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.