Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netgear Stora MS2110

144 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 27 oktober 2009 - 10:52

Loumark
  • Loumark
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen de släpper en ny firmware som gör att man kan utöka lagringsutrymmet istället för att enbart spegla.
Var riktigt nära att jag beställde en, men nu är det bara att vänta...

#52

Postad 27 oktober 2009 - 10:57

jonasn
  • jonasn
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen de släpper en ny firmware som gör att man kan utöka lagringsutrymmet istället för att enbart spegla.
Var riktigt nära att jag beställde en, men nu är det bara att vänta...


Samma här, skulle köpa en för lönen, men avvaktar ev. ny firmware, om jag nu inte köper annan modell
Mycket märkligt att Netgear inte låter en själv välja om man vill köra Raid1

Redigerat av jonasn, 27 oktober 2009 - 11:29.


#53

Postad 29 oktober 2009 - 10:54

Juggernawt
  • Juggernawt
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Inköpte en Stora ibörjan av veckan och är lite tveksam till den nu. Visst den är tyst och fin, snabb och ganska stilren. Men jag har inte lyckats få den att streama eller ens dyka upp i min Xbox360, ingen aning varför och det finns ingen information alls i manualer eller på nätet. En annan lite jobbig sak är att om man streamar musik via webbgränssnittet så plockar Storan omslagsbild till albumet du lyssnar på från Amazon och om inte ditt album är till 100% lika som Amazons så får du en tråkig generisk ikon. Detta är lite småjobbigt då jag alltid hållit mina mp3-album med omslagsbilder och så använder inte Storan dem alls via webgränssnittet. Bör tilläggas också att en hel del album inte ens finns på Amazon, t.ex. större delen av min Cornelis-samling kommer att för evigt representeras av en ful not som omslagsbild trots att jag själv lagt ner mycket tid på att skanna in de korrekta bilderna. Ett I-landsproblem kan tyckas, men det stör mig ganska rejält. Att man sedan får riktad reklam från Amazon i webläsaren är näst intill en förolämpning.
Sen är jag mycket konfunderad pga att det inte nämns någonstans konkret ifall man kan uttöka den med en till 1Tb disk för att få 2Tb utrymme. Webhallen skriver att det är möjligt, Netgear själva säger varken a eller b och användare har jag inte sett nått vettigt svar ifrån. Sitter halvt som halvt och funderar på att skicka tillbaka burken men vette fasiken om det går för sig då den redan är "aktiverad" så att säga.

#54

Postad 29 oktober 2009 - 14:42

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

...
Sen är jag mycket konfunderad pga att det inte nämns någonstans konkret ifall man kan uttöka den med en till 1Tb disk för att få 2Tb utrymme. Webhallen skriver att det är möjligt, Netgear själva säger varken a eller b och användare har jag inte sett nått vettigt svar ifrån. Sitter halvt som halvt och funderar på att skicka tillbaka burken men vette fasiken om det går för sig då den redan är "aktiverad" så att säga.

se två svar på din fråga några "scroll" upp i denna tråd (vettiga eller ej(?), men svar iaf)... jag har själv testat och fått bekräftat av Netgear att det endast är RAID 1, dvs ENDAST spegling som gäller om du slänger i en disk till (just nu, ny firmware i framtiden?).

Redigerat av -KungCarl-, 29 oktober 2009 - 14:48.


#55

Postad 29 oktober 2009 - 14:52

Juggernawt
  • Juggernawt
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

se två svar på din fråga några "scroll" upp i denna tråd (vettiga eller ej(?), men svar iaf)... jag har själv testat och fått bekräftat av Netgear att det endast är RAID 1, dvs ENDAST spegling som gäller om du slänger i en disk till (just nu, ny firmware i framtiden?).

Jo, det är just det jag läst här. Men har oxå läst användaruppgifter som erfarit att det visst ska gå att köra 2st 1Tb diskar (eller 2st 2Tb eller vad du nu råkar ha) för att fördubbla lagringsutrymmet. Tycker överhuvudtaget att dokumentationen för Storan är mycket dålig, speciellt med tanke på att den är riktat mot icke-datorkunniga användare.

Appropå problem -- jag sitter på Bredbandsbolaget och har fått en sån där Inteno/Xavi VoIP-gateway (som tydligen ska vara låst som brygga). Storan är kopplad till ovanstående gateway liksom Xbox360, 1st dator via kabel samt 2st WLan anslutna notebooks. Vad jag förstår så ska man kunna streama media till Xboxen men har inte lyckats förstå hur det ska gå till. Att streama till Xboxen från datorerna går utmärkt via Media Player Extension-grunkan. Men Storan kan jag inte hitta alls via Xboxen. Vad jag förstått så ska det funka via UPnP-AV eller DLNA. Har mina aningar att det är VoIP-gatewayen som strular till det.
Av någon anledning så streamar Storan inte till Firefox så bra heller, funkar felfritt i IE dock - blir inte klok på den här mackapären.

Redigerat av Juggernawt, 29 oktober 2009 - 15:10.


#56

Postad 29 oktober 2009 - 15:21

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

... blir inte klok på den här mackapären.

så jag kände oxå :) så lämnade tillbaka min (även att jag har registrerat den, blir kanske en ny artikel i Aftobladet? ^_^)

Uppdatera gärna om du lyckas hitta lite ny info ang. RAID på Storan... men "out of the box" fungerar iaf endast RAID 1 ;) har nån någon bra/enkel lösning kan man ju ge den ett nytt försök, kanske.

#57

Postad 31 oktober 2009 - 00:41

Oscar T
  • Oscar T
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag köpte en Stora igår, fick min extra hdd idag ( en 1TB hdd).
Installerade den på ca 15 minuter med uppdatering av mjukvara och allt, den gjorde det själv.

Om man ser Storan som en BACKUPPENHET, för det är ju det den är så gör den sitt jobb mycket bra!

RAID 1 är ju för att det ska vara redundant, jag vill att mina bilder och filmer som jag själv har fotat/filmat ska vara säkra och sparas till en framtid.

Jag tycker att den funkar mycket smidigt än så länge.

//Oscar

#58

Postad 06 november 2009 - 13:48

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

  • 921 inlägg
  • 0
Men ush.
Jag hade vägarna förbi Webhallen idag och köpte mig en Stora.
Va helt säker på att jag läste att man ksulle kunna dubbla utrymmet med en till disk här.
Men nu läser jag att så är inte fallet.
Vilka nötter på Netgear som inte givit den möjligheten....

Snark, blir bara att lämna tillbaks.

Någon som vet ett annat prisvärt NAS med möjlighet för flera diskar.
2st åtminstånne, FTP åtkomst(som inte kräver någon form av "premium tjänst)
Samt en USB som gör att det faktiskt går att koppla direkt till datorn?

// Cineoholic

#59

Postad 11 november 2009 - 13:53

jonasn
  • jonasn
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
"Hej Jonas.

Det finns inga planer på att släppa en firmware som gör det möjligt att köra MS2110 i Raid 0. Behöver du den featuren så är det våra ReadyNas produkter som har denna funktionen.

2-diskars RedayNas modellerna är RND2000, RND2150, RND2110."


Frågade Netgear´s svenska support kring en ny firmware......

#60

Postad 13 november 2009 - 18:23

Budoholm
  • Budoholm
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag köpte en Stora igår, fick min extra hdd idag ( en 1TB hdd).
Installerade den på ca 15 minuter med uppdatering av mjukvara och allt, den gjorde det själv.

Om man ser Storan som en BACKUPPENHET, för det är ju det den är så gör den sitt jobb mycket bra!

RAID 1 är ju för att det ska vara redundant, jag vill att mina bilder och filmer som jag själv har fotat/filmat ska vara säkra och sparas till en framtid.

Jag tycker att den funkar mycket smidigt än så länge.

//Oscar

Detta är den funktionen jag är ute efter, låter som ett bra köp till en rimlig kostnad för min del.

Kan den sedan hålla iTunesbilblioteket är det toppen, då jag inte är intresserad av att skaffa ett iTunes konto.

/Holm

#61

Postad 14 november 2009 - 12:20

xidor
  • xidor
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tjenare,

Har ett jätte problem med min MS2110, inhandlar igår... Får ingen kontakt med datorn, troligen är det fel på den. Ethernet lampan bak, lyser ej när jag kopplar in nätverkssladden.

Någon som har en idé eller är det bara att reklammera "skiten" ;)

//xidor

#62

Postad 14 november 2009 - 21:22

DaF
  • DaF
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tjena,
Jag har rätt konstigt problem med min Stora...
Den verkar bara köra med 100Mb, inte gigabit som alla andra prylar i nätverket. Det är rätt jobbigt att kolla på fullhd video när Stora körs på 100Mb.
Router jag kör på är LinkSys WRT610N, inga problem med gigabit någonsin...
Den visar iofs att min Tvix 5100 också kör gigabit. Kan det stämma, jag fick för mig att den hade bara 10/100 kort?

Nån som vet om det är nån inställning i Stora som jag inte känner till? Jag hittar det inte nånstans och Netgears supportforum och knowlege base suger rätt rejält.
Ska ta och byta lite kablar, tror dock inte att det blir riktigt så enkelt...

För övrigt är jag riktigt nöjd med Storan.

Ha det gott

#63

Postad 18 november 2009 - 16:09

Unregistered2fc90cb8
  • Unregistered2fc90cb8
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Nån som fattar hur det funkar med Facebookaplicatioen ?
Att man kan dela ut bilder direkt till sin facebook, hittar inte det nånstans när jag väljer share...

#64

Postad 23 november 2009 - 14:03

Predikanten
  • Predikanten
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
En fråga...

Är det så att man inte kan koppla in Stora direkt till PS3an med USB, som en extern hårddisk?

Lite orolig att jag kommer få avbrott när jag streamar film till PS3an eftersom både den och Stora kommer köra WiFi. Har idag problem med hackig bildöverföring när jag streamar från min dator till PS3an, också WiFi i bägge riktningarna.

#65

Postad 26 november 2009 - 16:14

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en Stora och undrar,

Hur funkar Stora som FTP server, jag behöver ingen avancerad ftp-server utan ett admin-konto och ett konto till övriga som vill komma åt specifika mappar som jag har valt ?
Går det med Stora?
På vissa sidor står det inget om att den har en FTP klient i sig, har den det överhuvudtaget?
Jag vill ha en traditionell ftp och inte via www.mystora.com

#66

Postad 27 november 2009 - 12:40

evililonneberga
  • evililonneberga
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

En fråga...

Är det så att man inte kan koppla in Stora direkt till PS3an med USB, som en extern hårddisk?

Lite orolig att jag kommer få avbrott när jag streamar film till PS3an eftersom både den och Stora kommer köra WiFi. Har idag problem med hackig bildöverföring när jag streamar från min dator till PS3an, också WiFi i bägge riktningarna.


Om du har problem redan idag med hastigheten i ditt trådlösa nät kommer det inte bli bättre när du kopplar in en Stora via WiFi. Varför inte koppla in den direkt via kabel in i din router? På så sätt skulle du ju få 100% av kapaciteten i ditt trådlösa till din PS3a (teoretiskt sett iaf)

#67

Postad 05 december 2009 - 23:44

martin991
  • martin991
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Jag har en Stora sen ett par veckor tillbaka och är rätt nöjd. Dock har jag inte lyckats koppla in en skrivare till USB-porten. Någon som lyckats och kan tipsa mig? I Stora-application under settings och USB så finns där inget trots att jag har skrivaren inkopplad i uttaget. Kan inte lägga till skrivare i exporer heller. Du har inte tillräckliga rättigheter för att utföra denna åtgård blir svaret...

Jag har också planer på att koppla in en USB-hub för att kunna ha en extra USB-disk och skrivare utdelat på nätverket. Någon som fått det att fungera?

Mycket tacksam för hjälp.

Mvh Martin

#68

Postad 28 december 2009 - 21:47

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0
Går det inte att ladda ner en hel folder när man är inne på sitt mystora.com konto? Lite drygt att behöva ladda ner var fil för sig när man kanske har några hundra bilder i varje mapp...

#69

Postad 29 december 2009 - 21:08

lovmatt
  • lovmatt
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Går det inte att ladda ner en hel folder när man är inne på sitt mystora.com konto? Lite drygt att behöva ladda ner var fil för sig när man kanske har några hundra bilder i varje mapp...


Nej det går tyvärr inte för tillfället, stör mig också på det. Men det ryktas att nästa firmware-uppdatering ska möjliggöra det.

#70

Postad 01 januari 2010 - 08:33

jani77
  • jani77
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Har en fråga

Ska iväg och hjälpa en polare idag med sin Netgear stora.
Han kör plex(mediacenterprogram) på datorn och han kommer inte åt sin stora när den ligger i viloläge på Plex utan han måste gå in i "den här datorn" och klicka på stora ikonen för att kicka igång den.

Jag misstänker att han har upnp inställd på "av"
frågan är: hur aktiverar jag upnp?

Tacksam för svar och gott nytt år.

#71

Postad 05 januari 2010 - 14:49

Bob41A
  • Bob41A
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej är ny här.
Har köpt en STORA men installera den min min gamla dator, köpte en ny i går och vill kunna ominstallera Netgear STORA (Step 1 = Setup your stora) detta går inte !? Instalations CD säger detta till svar: Setup has found a Stora device on your network(vilket är rätt) men jag vill inte gå till step 2= install Desktop Applications.

Tacksam för hjälp.

Svar på andra frågor:
Tyst, väldigt tyst.
Hårddisk, köpte en 1 gig på netonnet : http://www.netonnet....TB(122067,4053)
vilket funkar jätte bra, har en spegling varje 24h, spar en del ström på det sättet...

#72

Postad 07 januari 2010 - 21:36

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Nej det går tyvärr inte för tillfället, stör mig också på det. Men det ryktas att nästa firmware-uppdatering ska möjliggöra det.


Kasst faktiskt, hoppas uppdateringen kommer snarast...

Det är ett par andra grejor som jag inte gillar:

1. Har datorn och Storan inkopplad på samma grenuttag som jag slår av med en strömknapp och varje gång jag slagit av den måste Storan slås på med sin egna strömknapp. Går detta att lösas med tex tejp så knappen stannar inne hela tiden? Eller kan det bli något knas på detta sätt?

2. Måste även logga in manuellt varje gång den har varit avslagen, måste skriva i password även fast rutan remember me är ibockad. Varför?

#73

Postad 17 januari 2010 - 18:55

ChalleMan
  • ChalleMan
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag fick en Stora i julklapp. Är mycket nöjd med den, förutom att jag inte lyckas streama .iso och .img filer tilll ps3an.
Är det nån annan som fått det att funka? Avi filer funkar bra.

Kan rekommendera programmet Allway Sync för att synka filer mellan dator och storan.

#74

Postad 01 februari 2010 - 11:19

shamrock
  • shamrock
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
hej, efter att min stora "hängt" sig så utförde jag 4 st resets därefter så formaterade stora hela hårddisken dvs i mitt fall 900Gb...varit i kontakt med supporten på stora forum där fick jag ett antal "dimmiga" svar hur man kan återställa hdd via ett recovery program och att filsystemet var read only i linux xfs home partionen. Har provat att koppla in hdd i en dockningstation och kolla med ett program som heter stellar phoenix ntfs data recovery (enligt ett tips av en annan användare som råkat ut för samma sak) men i windows så syns hdd endast i diskhanteraren och då kan jag inte använda recovery programet.
Någon här på forumet som är mer insatt i detta?

Mvh//
Shamrock

#75

Postad 04 februari 2010 - 21:11

GlöGG
  • GlöGG
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Köpte denna NAS idag men jag lyckas inte äns installera sw på skivan :blink: har testat med 2st datorer nu och ingen utav dessa vill installera programet :) man har ju 2 alt när man startar skivan alt 1 setup you stora och 2 install desktop applications...men när jag väljer alt 1 så händer inget mera den bara står och tänker...jag tror att jag har testat allt jag kan komma på, har inaktiverat windows brandvägg (vista), har aktiverat fildelning, har kopplat den till routern med olika nätverkskablar utan resultat...nasen lyser blå och grön som den skall och den syns i routern och även under nätverk om jag tittar via windows men om jag försöker accessa den så kräver den ju ett användarnamn och lösen vilket jag inte har registrerat än, för det är väl det jag skall göra med programet med som inte startar.
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

#76

Postad 05 februari 2010 - 10:11

GlöGG
  • GlöGG
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Köpte denna NAS idag men jag lyckas inte äns installera sw på skivan :) har testat med 2st datorer nu och ingen utav dessa vill installera programet :) man har ju 2 alt när man startar skivan alt 1 setup you stora och 2 install desktop applications...men när jag väljer alt 1 så händer inget mera den bara står och tänker...jag tror att jag har testat allt jag kan komma på, har inaktiverat windows brandvägg (vista), har aktiverat fildelning, har kopplat den till routern med olika nätverkskablar utan resultat...nasen lyser blå och grön som den skall och den syns i routern och även under nätverk om jag tittar via windows men om jag försöker accessa den så kräver den ju ett användarnamn och lösen vilket jag inte har registrerat än, för det är väl det jag skall göra med programet med som inte startar.
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?



Har varit i kontakt med Netgears support och det verkar som om Netgears produkter har kompabiletets problem med Speedtouch routrar (det var tydligen ganska vanligt att folk med speedtouch hade problem) så nu får jag väl lämna tillbaka nasen =( för man måste registrera enheten och det fungerar ju uppenbarligen inte, har testat och stängt av alla brandväggar i både router och Vista men jag får ingen kontakt med registreringen via nätet...
Ingen annan som har en Thompson Speedtouch router som fått detta att fungera?

#77

Postad 08 februari 2010 - 00:08

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Jag har ett problem..
Om jag ska gå in via Quickconnect "Explore my Stora folder"
Får jag bara upp ett felmeddelande "Klassen har inte registrerats" (Explorer.EXE)
Jag fattar Nada!
Någon som vet varför ???

Och sen ibland får jag upp
"The Stora ( *****.mystora.com) was not found on the local network"
Fattar lite å ännu mindre...

Redigerat av alexander_e_b, 08 februari 2010 - 00:13.


#78

Postad 11 februari 2010 - 09:25

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Nu har jag fått igång de.. De va vista som spökade...
Efter att ha bytt till Windows7 funkar allt galant.
Riktigt bra produkt till och med :D

#79

Postad 13 februari 2010 - 15:32

GlöGG
  • GlöGG
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Har varit i kontakt med Netgears support och det verkar som om Netgears produkter har kompabiletets problem med Speedtouch routrar (det var tydligen ganska vanligt att folk med speedtouch hade problem) så nu får jag väl lämna tillbaka nasen =( för man måste registrera enheten och det fungerar ju uppenbarligen inte, har testat och stängt av alla brandväggar i både router och Vista men jag får ingen kontakt med registreringen via nätet...
Ingen annan som har en Thompson Speedtouch router som fått detta att fungera?


Problem löst, det var routern som spökade...vaskade fram en gammal 3com router och zyxel modem och då fungerar det utan problem. Men fortfarande så skulle det vara intressant att veta om det är någon annan som haft detta problem?

/Rs! ;)

#80

Postad 16 februari 2010 - 19:38

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Gud vad irriterande!

1. Var riktigt sugen på STORAN:n och så har nötterna bara Raid 1.
2. Har så klart en Speedtouch.....men bara därför jag har bredbandstelefoni.

Är det så otroligt svårt för en tillverkare att få till en vara som fungerar någorlunda tillfredställande....aaaaaaaaahahahhah.

Får kolla in D-linken ist.
"suck"

#81

Postad 27 februari 2010 - 16:35

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Hej jag funderar på att köpa stora men jag undrar lite om den

Som idag så har jag en nas disk wd my book world (blå ringar) som är kopplad till min router och sen trådlöst till min dator och det jag tycker är ju att överförnings hastigheten till den suger ju och det kommer väll stora också att göra?? om man går den väg som jag gör idag

Men då undrar jag eftersom man kan gå via den webbläsarens gränssnittet kommer det gå snabbare att föra över filerna den vägen eller kommer det också gå lika slött??

Sen så undrar jag om jag delar ut filmer i formaten ja säg alla format som finns på denna marknad kan då mina vänner kolla på filmer i deras egen spelare (tex vlc) eller måste man använda den spelaren som ingår som ingår i den stora? och vilken begränsning får man då

sen så undra jag om jag har fört över tex webb länkar kan man då klicka på dom så öppnas det ett nytt fönster då??

kan man för över allt som man vill till den stora via webbgränssnittet ???

Redigerat av rotfot, 27 februari 2010 - 18:17.


#82

Postad 28 februari 2010 - 23:03

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Har skaffat mig denna apparat, en lyckas intefå till att dela ut min USB skrivare.
Någon som vet hur man gör? Vet länk till sidan med information etc?

Många tack på förhand!

#83

Postad 01 mars 2010 - 15:54

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Har skaffat mig denna apparat, en lyckas intefå till att dela ut min USB skrivare.
Någon som vet hur man gör? Vet länk till sidan med information etc?

Många tack på förhand!


Hej det värkar vara svårt att få svar på sina frågor på denna sida

#84

Postad 29 mars 2010 - 22:30

satanas
  • satanas
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Om jag inte fått det helt om bakfoten så ska man tydligen kunna bla köra Raid0 nu.
http://forum1.netgea...ead.php?t=50356
Dock så ska det vara jobbigt att få det att funka och stor linux kunskap krävs.

My Stora is running Debian squeeze/sid w/ linux 2.6.34. My installed software includes mediatomb, mt-daapd, halevt, nfs-kernel-server, samba, ntpd, sshd, radi0, rsyncd.


Redigerat av satanas, 29 mars 2010 - 22:33.


#85

Postad 10 april 2010 - 23:07

Unregistered4402e3b7
  • Unregistered4402e3b7
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Beställde en stora igår men läste en test nånstans att den inte klarar flac, stämmer det ?
/Johan

#86

Postad 11 april 2010 - 22:11

hasseHH
  • hasseHH
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Har någon en ide om detta problem. Köpte STORAN för 3 dagar sen!
Min STORA är kopplad med kabel till routern och
när jag går in i min BD2150 hemmabio så ser jag STORAN
men får meddelande att "No shared media".

Min Tv LED UE46B7070 kan prata med STORAN helt ok
I övrigt funkar allt annat, min lapptop streemar både via BD2150 och Tv'n.

Kör Tv'n via kabel då wifi är lite segt

Redigerat av hasseHH, 11 april 2010 - 22:13.


#87

Postad 13 april 2010 - 19:48

hasseHH
  • hasseHH
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Har någon en ide om detta problem. Köpte STORAN för 3 dagar sen!
Min STORA är kopplad med kabel till routern och
när jag går in i min BD2150 hemmabio så ser jag STORAN
men får meddelande att "No shared media".

Min Tv LED UE46B7070 kan prata med STORAN helt ok
I övrigt funkar allt annat, min lapptop streemar både via BD2150 och Tv'n.

Kör Tv'n via kabel då wifi är lite segt


.
Pratade i dag med Netgear och samsung, allt tyder på att BD1250 bluerayspelare inte kan snacka med STORAN
Netger support: Vilket jag tycker är pizzz

4/13/2010 1:43:00 PM
Hej Erik.

Ja det är det enda användarnamn och lösenord som man har i detta fallet. Däremot så funderar jag lite över din mediaspelare och hurvida den fungerar mot storan via DLNA. Jag talade med en kund tidigare idag som hade samma problem, en samsung TV som kunde se STORA enheten och spela filer ifrån den, men en blueray Samsung spelare i samma nätverk som inte kunde se filerna i STORAn, endast själva enheten.

Han skulle kolla med samsung om det var nåt protokoll som mediaspelare inte kan se möjligtvis, då det känns som problemet ligger där, men har inte hört tillbaka någon feedback på det ärendet ännu, så jag kan bara rekommendera att ni göra samma sak och kollar upp mediaspelaren ifall den kan ha något kompabilitetsproblem med STORAn via DLNA eller liknanade.

En sak att tänka på att är att STORAn inte har offciellt DLNA certifikat, något man kan se om man tittar på DLNAs egna cert partner sida. Kan hända att om mediapspelaren inte heller har det kanske det kan bidra till bristande kommunikation.

Mvh
Tony Friberg
Netgear Support Sweden

#88

Postad 20 april 2010 - 22:26

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
När jag för över filer från STORA till min HDD i den stationära dator kommer jag
bara upp i 10Mbit/s de låter väl inte helt rimligt ???
Kabel koppat via D-Link Dir-655.
Är det något jag missat i inställningarna på någon av maskinerna ???
Hade annan router tidigare och har för mig att det gick betydligt mycket snabbare.
Tackar för svar ;)

#89

Postad 23 april 2010 - 12:57

JOKER021
  • JOKER021
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Har haft min Stora nu i ter dagar ..
valde igår kväll att stänga av den
genom att hålla in onoff knappen 5 sekunder...

men nu idag på hittar jag inte mina filer på min WD HD live
'o när ja kikar på min laptop ser ja den men när ja ska klicka på den startar WMP
men Storan syns inte när ja kör utan lina...
anv win7 i laptopen..

ska man aktivera den på nåt sätt efter man slagit på strömmen... ??

i övrigt är jag jätte nöjd med den..

--------------------------
va tvungen att logga in på den

Redigerat av JOKER021, 23 april 2010 - 17:36.


#90

Postad 25 april 2010 - 16:40

hasseHH
  • hasseHH
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
har någon mer än jag försökt ansluta till STORAN via
mystora.com/mobile.
Jag har en HTC Desire telefon och vid inloggning till STORAN
finns ingen ladda ner knapp för tex en film

Verkar inte så väldigt genomtänt detta med mobil inloggning-
Vet någon om där finns en Android app för STORA inloggning

#91

Postad 27 april 2010 - 07:23

hasseHH
  • hasseHH
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
finns det någon log över vilka som har gjort vad på STORAN?
Som administratör vill man se vad folk gjort!!

#92

Postad 28 april 2010 - 08:03

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
För ett par dagar sedan släppte man en firmware-uppdatering som nu har dragits in.
Bland annat innehöll den stöd för JBOD (utöka kapacitet med 1 TB)

Tyvärr var jag snabb med att köra den, min Stora är nu ur funktion och okontaktbar. Har varit i kontakt med Axentra-supporten som försökt köra emergency fix som har funkat för en del, men min får inte ens en IP-adress så att den kan patchas.

Senaste verkar vara att de lämnar över till Netgear support så jag får en ny Stora.

#93

Postad 28 april 2010 - 16:14

hasseHH
  • hasseHH
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

För ett par dagar sedan släppte man en firmware-uppdatering som nu har dragits in.
Bland annat innehöll den stöd för JBOD (utöka kapacitet med 1 TB)

Tyvärr var jag snabb med att köra den, min Stora är nu ur funktion och okontaktbar. Har varit i kontakt med Axentra-supporten som försökt köra emergency fix som har funkat för en del, men min får inte ens en IP-adress så att den kan patchas.

Senaste verkar vara att de lämnar över till Netgear support så jag får en ny Stora.


shit vilken soppa hoppas det ordnar sig. Tack för informationen ivilketfall

#94

Postad 30 april 2010 - 10:26

hellfire666
  • hellfire666
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Har just kopierat in 100gb musik på storan och så syns den inte alls i ps3 an, samma med film, 1 av hittills 4 syns, skräp.

#95

Postad 04 maj 2010 - 20:56

trumtajkon
  • trumtajkon
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Denna är jag riktigt besviken på! Köpte den då jag läst att den skulle vara TYST. Men fläkten går ju på högvarv hela tiden. Dessutom lyckas jag inte se några filer i vare sig PS3 eller i receivern (Pioneer lx70). Någon som lyckats? Apparaterna hittar Storan men inga mappar eller filer.

#96

Postad 05 maj 2010 - 12:17

hellfire666
  • hellfire666
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Denna är jag riktigt besviken på! Köpte den då jag läst att den skulle vara TYST. Men fläkten går ju på högvarv hela tiden. Dessutom lyckas jag inte se några filer i vare sig PS3 eller i receivern (Pioneer lx70). Någon som lyckats? Apparaterna hittar Storan men inga mappar eller filer.



Hade det" problemet" också men jag hade inte läst manualen (som vanligt) ochhar inte gjort det än men insett att man måste lägga det man vill ps3an ska se i familylibrary mapparna eller dela med DMA om filerna ligger i de andra "biblioteken".
Däremot så är min knäpptyst förutom när den skriver då knattrar det lite.

Redigerat av hellfire666, 05 maj 2010 - 12:18.


#97

Postad 06 maj 2010 - 07:34

trumtajkon
  • trumtajkon
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Hade det" problemet" också men jag hade inte läst manualen (som vanligt) ochhar inte gjort det än men insett att man måste lägga det man vill ps3an ska se i familylibrary mapparna eller dela med DMA om filerna ligger i de andra "biblioteken".
Däremot så är min knäpptyst förutom när den skriver då knattrar det lite.

hehe, att man aldrig ska lära sig att läsa manualen... nu hittar jag filerna men den låter som ett tröskverk så det blir till att byta den ändå

#98

Postad 06 maj 2010 - 11:15

hellfire666
  • hellfire666
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

hehe, att man aldrig ska lära sig att läsa manualen... nu hittar jag filerna men den låter som ett tröskverk så det blir till att byta den ändå


Ja manualen kollar man först när man testat allt och har googlat tills man inte orkar mer. Verkar som att dom tillverkar måndags exemplar av storan mellan måndag och torsdag, fick ett fredags ex jag som tur var.

#99

Postad 14 maj 2010 - 20:04

hasseHH
  • hasseHH
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
ok lite hjälp nu hhe
vill skapa ett album för att maila en utbjudning till en polare.
I MyLibrary har jag skapat en MyVideos och där ligger
5 kataloger med olika filmer.
Men när jag delar ut MyLibrary till ett "Album" så blir inget utdelat.
Verkar som man för skapa ett album för varje film eller vadå!

Skulle vara bra om någpn gjorde en "sticky" som förklarar saker

#100

Postad 14 juni 2010 - 20:07

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
Köpte en på Siba för 990 kr idag. En fråga; Kan man kopiera filer från en extern hårddisk som kopplas via USB-ingången på framsidan. Jag ser den som en nätverksenhet i Den här datorn, men jag lyckas inte kopiera över något till Stora, inte heller se något på PS3:an från den externa hårddisken. Why oh why...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.