Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha HTR-3065 + SRP 2.5?

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 maj 2012 - 10:43

Godisman
  • Godisman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Vad tror ni bättre insatta om detta system för 3990:-?

http://www.netonnet....ck/171623.4317/

Jag själv är student på minimal budget men i stort behov av ett hemmabiosystem.
Jag vill ha reciever och högtalare och har en budget gräns vid 4000kr.

Mitt andra alternativ var Pioneer HTP-070 för 2990:-

http://www.netonnet....70/172106.4317/

Jag ska glo på film och lyssna på musik men är inte jättekräsen av mig. Däremot är jag dödligt trött på att lyssna på TV ljudet.

Någon som har erfarenhet av dessa system?

Hur pass uppgraderingsbar är Yamaha recievern? När man får jobb kanske det är enkelt att köpa ordentliga högtalare till för att öka kvaliten?

Tack för tips!

Redigerat av Godisman, 21 maj 2012 - 10:43.


#2

Postad 21 maj 2012 - 11:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Tjenar

2 rätt nya tillskott enligt när de har listats på prisjakt. Har en som beställt de vita SRP högtalarna + Yamahan. Ska hjälpa till att koppla in dem imorgon så kan avge en bedömning då.

Annars så är det en rätt basic instegsreceiver. Klart du kan fläska på med bättre högtalare, speciellt om du vill ha musik. 4 HDMI in med 3D stöd räcker rätt långt.

Bra pris för entry helt enkelt.

#3

Postad 21 maj 2012 - 11:55

Godisman
  • Godisman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tackar, då blir det nog till att köpa dem! Men tar gärna lite feedback om du ska lyssna på dem imorgon. :)

#4

Postad 22 maj 2012 - 15:04

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Har nu testat.

Sett till priset är det riktigt bra. Har själv Canton Movie 85 och kunde inte säga att där var någon extrem skillnad i ljud.

Subben var utan tvekan riktigt trevlig till detta priset, detta utan att ha haft den riktigt inkörd. Inget varumärke på fronten, namnet Andersson står diskret på toppen ha högtalarna (inget på centern).

Kan rekommendera detta till 3990 SEK.

Ska sägas att kablar ingick, något som det vanligtvis inte gör. Dock av den enklare typen.

#5

Postad 22 maj 2012 - 15:26

Godisman
  • Godisman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ja, man får ju vad man betalar för och i nuläget behöver jag någonting som låter bättre än TV ljudet så det kommer nog duga för mig!

Tack för undersökningen hursomhelst!

#6

Postad 23 maj 2012 - 15:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ja, man får ju vad man betalar för och i nuläget behöver jag någonting som låter bättre än TV ljudet så det kommer nog duga för mig!

Tack för undersökningen hursomhelst!


Köpt det? Något intryck?

#7

Postad 24 maj 2012 - 09:46

Godisman
  • Godisman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Återkommer ikväll när jag testat det. Kopplade ihop det igår kväll men det blev försent för att testa den. ;)

Har dock två frågor:

1. Jag vill att det vanliga TV ljudet skall komma från hemmabiohögtalarna.
Jag har ju kopplat Yamaha recieverns HDMI out till min TVs HDMI in, en Samsung LE46A656 (https://www.prisjakt...kt.php?e=297764), men eftersom TVn bara har HDMI v1.3 och saknar audio return channel, måste jag köpa till en optisk ljudkabel och koppla in den i recievern för att få "vanligt" TV ljud i 5.1 systemet?



2. Andersson systemets subwoofer har ju två RCA ingångar men Yamaha recievern har bara en subwoofer utgång. Är det bara att koppla in en av kablarna och köra eller måste jag ordna en RCA Y-split?

Tack för hjälp! =)

#8

Postad 24 maj 2012 - 13:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Återkommer ikväll när jag testat det. Kopplade ihop det igår kväll men det blev försent för att testa den. ;)

Har dock två frågor:

1. Jag vill att det vanliga TV ljudet skall komma från hemmabiohögtalarna.
Jag har ju kopplat Yamaha recieverns HDMI out till min TVs HDMI in, en Samsung LE46A656 (https://www.prisjakt...kt.php?e=297764), men eftersom TVn bara har HDMI v1.3 och saknar audio return channel, måste jag köpa till en optisk ljudkabel och koppla in den i recievern för att få "vanligt" TV ljud i 5.1 systemet?



2. Andersson systemets subwoofer har ju två RCA ingångar men Yamaha recievern har bara en subwoofer utgång. Är det bara att koppla in en av kablarna och köra eller måste jag ordna en RCA Y-split?

Tack för hjälp! =)


1. Yes, har den inte ARC så är det tyvärr så.

2. Yes på den med, signalen är Mono så det räcker att du dra in den i en av 2 ingångar på suben.

#9

Postad 25 maj 2012 - 09:58

Godisman
  • Godisman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Till slut lyckades jag få allt att fungera. Det blev lite strul för att den medföljande mikrofonen som själv ställer in alla högtalare inte fungerade så bra.

Den satte nämligen ned subben till lägsta möjliga decibel vilket gjorde att den inte hördes alls och jag började felsöka sladdar och annat innan jag hittade felet och kunde ordna till det.

Köpte även en optisk kabel som jag kopplade till TVn och kunde titta på nyhetsmorgon med surround för första gången. ;)

Blåste på med lite musik igår också och är helt klart nöjd med det jag köpt. Som du sa var subwoofern när man väl ställt in den riktigt bra! Resten av systemet gav bra ljud för pengarna och jag ångrar ingenting.

Som sagt ställde mikrofonen in alla högtalare på vad som ska vara ett optimalt sätt...kommer dock förmodligen ställa in alla var för sig när jag får tid så att ljudet blir ännu bättre.

#10

Postad 28 maj 2012 - 11:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Till slut lyckades jag få allt att fungera. Det blev lite strul för att den medföljande mikrofonen som själv ställer in alla högtalare inte fungerade så bra.

Den satte nämligen ned subben till lägsta möjliga decibel vilket gjorde att den inte hördes alls och jag började felsöka sladdar och annat innan jag hittade felet och kunde ordna till det.

Köpte även en optisk kabel som jag kopplade till TVn och kunde titta på nyhetsmorgon med surround för första gången. ;)

Blåste på med lite musik igår också och är helt klart nöjd med det jag köpt. Som du sa var subwoofern när man väl ställt in den riktigt bra! Resten av systemet gav bra ljud för pengarna och jag ångrar ingenting.

Som sagt ställde mikrofonen in alla högtalare på vad som ska vara ett optimalt sätt...kommer dock förmodligen ställa in alla var för sig när jag får tid så att ljudet blir ännu bättre.


Gött att höra. Vad köpte du för färg? Kan du posta lite bilder hur det blev? Ska jämföra med mitt Canton. Fick inga bilder med mig från polaren.

#11

Postad 18 juli 2012 - 01:18

SFP_Productions
  • SFP_Productions
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!
Kan man dra en hdmi från Playstation till receiver? Isåfall i vilken av hdmiuttagen och behöver man en optisk kabel då också?
Tacksam för svar!

#12

Postad 18 juli 2012 - 08:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hej!
Kan man dra en hdmi från Playstation till receiver? Isåfall i vilken av hdmiuttagen och behöver man en optisk kabel då också?
Tacksam för svar!


Ja, det går till valfri ingång av de 4 som finns. Nej du behöver inte dra en optiskt då utan ljudet plockas via HDMI samtidigt.

#13

Postad 04 september 2012 - 21:32

mrpopperer
  • mrpopperer
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Men efter att ha läst den här tråden undrar jag om hans system är mer värt pengarna än det jag siktade på?
Eller om något av de här systemen kan möjligtvis vara bättre?

http://www.netonnet....50/171876.4317/

http://www.bestcover...-theater-system
Jag har även ett Ps3 slim som kan användas och utnyttjar sällan bluray skivor. Planerade mest att använda högtalar systemet för mycket musik, film och ibland spel :) Musiken tänkte jag använda från datorn genom antingen internet eller hdmi kabel. Fler förslag godtags gärna om de kan medföra förbättring.

Känns som att köpa 5.1 system är en djungel av osäkerhet, uppskattar om någon kan förklara lite genomförligt om någon av de andra systemen är bättre x) Hoppas det inte känns som att be om för mycket :3

Redigerat av mrpopperer, 07 september 2012 - 20:13.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.