Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med filmen "There Will Be Blood"

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
There Will Be Blood (US) Blu-ray (Blu-ray-filmer) 2 7,83 (5) Inga priser
There Will Be Blood (UK) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 7,14 (6) Inga priser
There Will Be Blood (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,05 (20) Inga priser

#1

Postad 16 juli 2008 - 20:38

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Hej,

Köpte "There Will Be Blood" på blu-ray men har problem att spela upp den på min PS3. Filmen börjar hacka efter halva och sen hänger sig allt bara? Har den senaste uppdatering till PS3an och har aldrig haft problem med någon annan blu-ray film innan.

Någon mer som haft problem med denna filmen på blu-ray? Det är den svenska utgåvan. Eller kan det helt enkelt vara så att det är något fel på skivan? Verkar dock lite långsökt tycker jag. Frustrerande att inte kunna titta färdig på filmen för den var väldigt bra så långt jag hann se.


/Per

#2

Postad 17 juli 2008 - 15:56

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Är det någon som har provat filmen på en stationär blu-ray spelare då? Strulet börjar från kapitel 6 och fram till kapitel 8 sen går det se slutet på filmen :)

Så alla som har filmen och har sett den antingen på PS3 eller en stationär spelare kan väl svara om ni haft problem eller inte. Skivan jag har ser helt perfekt ut och har inga synliga defekter eller repor så därför har jag väldigt svårt att tro att det handlar om en felpressning av skivan. Och min PS3 fungerar bra med alla andra filmer och spel i BD-format.


Mvh
Per

#3

Postad 17 juli 2008 - 15:57

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0
kolla Blu-ray.com forumen, tror jag läste om nån som hade nästan likadan problem, att det började hoppa efter ett tag.

/P

#4

Postad 17 juli 2008 - 16:26

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Min funkar perfekt och jag har en stationär spelare.

#5

Postad 17 juli 2008 - 20:10

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Min funkar på PS3 iaf. Har senaste FW. Kör med "original" PS3 med 60Gb etc etc.

#6

Postad 17 juli 2008 - 20:25

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0

Min funkar på PS3 iaf. Har senaste FW. Kör med "original" PS3 med 60Gb etc etc.


Okej då är det nog skivan som är kass iaf.

Köpte Hitman på BD idag och den fungerade klockrent. Blir till och byta filmen imorgon då........

#7

Postad 17 juli 2008 - 23:18

limpet
  • limpet
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Min PS3:a är i alla fall extremt kinkig med skitiga Blu-Ray-skivor. Det räcker med ett litet fingeravtryck så kan filmer hacka eller vägra att ladda ordentligt.

#8

Postad 18 juli 2008 - 16:28

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Filmen är bytt nu och den nya fungerar utmärkt.

#9

Postad 19 juli 2008 - 09:46

Pathfinder
  • Pathfinder
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hmmm....

Jag har två blå skivor av den här filmen båda två hackar har Samsung Bd-p 1000 och Bd-p1400 dom är lika illa båda två 1000 tar ingen av skivorna och 1400 hackar på båda skivorna, skivorna är köpta i Stockholm respektive Göteborg och hur stor var chansen att jag skulle få två felaktiga sådana. Är jä.... skeptisk till detta något skumt med dessa skivorna är det allt. Fick hyra filmen för att se den surt sa räven på dvd.


Vänligen Pathfinder

#10

Postad 19 juli 2008 - 17:50

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0

Hmmm....

Jag har två blå skivor av den här filmen båda två hackar har Samsung Bd-p 1000 och Bd-p1400 dom är lika illa båda två 1000 tar ingen av skivorna och 1400 hackar på båda skivorna, skivorna är köpta i Stockholm respektive Göteborg och hur stor var chansen att jag skulle få två felaktiga sådana. Är jä.... skeptisk till detta något skumt med dessa skivorna är det allt. Fick hyra filmen för att se den surt sa räven på dvd.


Vänligen Pathfinder


På min första skiva var det definitivt något fel. Ska tillägga att jag hade även problem att starta min första skiva men efter ett par försök gick det men för att senare börja strula mitt i filmen.

Javisst låter det konstigt med fel på skivorna men när jag bytte min så fungerar allt klockrent. Så något fel måste där varit och jag har inte ändrat eller uppdaterat min spelar mellan skivorna heller.

#11

Postad 20 juli 2008 - 09:17

Pathfinder
  • Pathfinder
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Ja exakt så som du beskriver Acid, beter sig mina två skivor. Det är underligt men det måste vara ett större fel vid tillverkningen vilket i sådana fall gäller ett större antal skivor! Så Jag kan inte annat en att varna folk testa skivan i affären innan ni släppar hem den! Gäller bara denna skivan "There Will Be Blood".

Vänligen Pathfinder

ps jag har pratat med Samsung om problemet dom "visste ingenting" Ds

#12

Postad 23 juli 2008 - 20:30

Unregisteredc3c18610
  • Unregisteredc3c18610
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Nej det är inte skivan som stannat filmen är så seg och tråkig att man tror det. Det var ju tråkigt för dig att du var tvungen att se skräpet mer än en gång. :)

Redigerat av Unregisteredc3c18610, 23 juli 2008 - 20:31.


#13

Postad 30 juli 2008 - 08:46

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Även jag har problem med denna film - först var det ett **** att få den att överhuvudtaget starta. Och sedan - efter halva filmen typ - så börjar den tokhacka för att slutligen lägga av helt. Jag åkte då till MediaMarkt i Kungens Kurva, där den visade sig fungera utmärkt på deras PS3. Jag krävde då att få testa den på en Samsung BD-P1400 - som är den spelare jag har - och fick efter mycket om och men göra det i butiken. Och vad hände då? Jo - den fungerade! Vafan? Kollade då vilken firmware butiksspelaren hade, och det var den från oktober 2007 - dvs minst två firmwareversioner äldre än den jag har som kom i juni 2008 (1.8). Kan det helt sonika vara så att det är firmware 1.8 som har problem med filmen?

Och givetvis - eftersom den fungerade där så vägrade de att byta den... Så nu sitter jag här med en film för 269 spänn som inte går att spela... :unsure:

#14

Postad 30 juli 2008 - 11:23

Pathfinder
  • Pathfinder
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Ja... Jag har två ospelbara skivor av denna filmen....?!

Pathfinder

#15

Postad 31 juli 2008 - 21:40

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0

Även jag har problem med denna film - först var det ett **** att få den att överhuvudtaget starta. Och sedan - efter halva filmen typ - så börjar den tokhacka för att slutligen lägga av helt. Jag åkte då till MediaMarkt i Kungens Kurva, där den visade sig fungera utmärkt på deras PS3. Jag krävde då att få testa den på en Samsung BD-P1400 - som är den spelare jag har - och fick efter mycket om och men göra det i butiken. Och vad hände då? Jo - den fungerade! Vafan? Kollade då vilken firmware butiksspelaren hade, och det var den från oktober 2007 - dvs minst två firmwareversioner äldre än den jag har som kom i juni 2008 (1.8). Kan det helt sonika vara så att det är firmware 1.8 som har problem med filmen?

Och givetvis - eftersom den fungerade där så vägrade de att byta den... Så nu sitter jag här med en film för 269 spänn som inte går att spela... :(



Jag har samma spelare som dig, med 1.8 fireware och there will bee blood fungerar klockrent för mig.
Verkar som du har problem med antingen din film eller din spelare.

#16

Postad 01 augusti 2008 - 08:10

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Jag tror ju att jag har problem med min film, eftersom detta är den enda film jag har haft problem med. Jag tror helt enkelt jag fått en av filmerna som hackar på 1.8-spelare men som funkar bra i andra... :(

#17

Postad 01 augusti 2008 - 14:40

Pathfinder
  • Pathfinder
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Tja..

Jag körde om uppgraderingen en downgrade till firmware 1.5 och kan bara säga att det hjälpte föga filmen hackar ändå båda filmerna och trott om ni vill de hackar på samma ställe av filmen.

Vänligen Pathfinder

Ps är jävli... trött på hoppande spelare det var likadant när dvd kom och nu är vi där igen Ds

#18

Postad 10 augusti 2008 - 00:34

Unregisteredb665370a
  • Unregisteredb665370a
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej,

Har också problem med There will be blood på min Samsung BD-P1400. Först hackade den fem minuter in i filmen, därefter vid 18 och till sist efter 28 minuter. Tredje gången tog jag ut skivan och startade om den. Därefter fungerade den felfritt...?! Firmware är 1.6. En iaktagelse som iofs kan vara fel; det kändes som filmen laddade snabbare andra gången, då den fungerade.

Kan nämna att filmen Close Encounters of the third kind betedde sig märkligt då menyerna var så pass sega att den var nära på omöjlig att starta. Efter en omstart av filmen så fungerade också den perfekt.

Vet inte hur Blu-ray fungerar (upplys mig gärna) men antar att något java-program laddas från skivan vilket filmen spelas via. Det kan inte vara dessa program som är buggiga (kanske i kombinationen med olika firmwares), och därför fungerar filmerna ibland efter en omstart?

Ni som har problem med There will be blood; det hjälper inte att bara starta om den?

Mvh
Mats

#19

Postad 10 augusti 2008 - 12:12

Pathfinder
  • Pathfinder
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Jag har kommit fram till att det inte är spelaren utan skivorna det är fel på. Köpte helt enkelt en Samsung BD-p 1500 och fick samma problem på den så vart det med det!.

Jag har eldat upp mina "There will be blood skivor" så var en saken fixad HA! B)

/ Pathfinder



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.