Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Android apps/spel *

507 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 augusti 2009 - 21:38

Unregistered59550e14
  • Unregistered59550e14
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Här postar vi som har Android telefoner vilka apps som vi har testat och som vi antingen vill att andra borde testa eller som ni kan undvika.

Jag börjar med dom jag har testat från androidmarket

[*]Snowstorm väder app, lite buggig ibland men annars klockren. Det går att välja att ha 4 ikoner i bredd och 1 i höjd så den är lätt att passa in, trycker man på appen får man upp en veckas väder (rekommenderas)

[*]Solitaire Kortspel som finns på pc, funkar men ville mest bara ha ett spel.

[*]Nettraffic Håller koll på hur många mb du använt både via wifi/Mobil, går även att sätta en varningsgräns så du inte överskrider det du har i abbonemang (rekommenderas)

[*]Meebo IM En klient så du kan få msn, icq, aim, facebook chat mm i mobilen. Användbart för dom som vill chatta (rekommenderas)

[*]Connectfour Fyra i rad spel, inte direkt jätteroligt


Fyll gärna på

Redigerat av Unregistered59550e14, 08 augusti 2009 - 21:42.


#2

Postad 08 augusti 2009 - 22:06

Phrenzy
  • Phrenzy
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Länka gärna till applikationerna om de har en hemsida

#3

Postad 08 augusti 2009 - 22:16

V1p3r
  • V1p3r
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Taskiller Stänger apps i bakgrunden med ett klick. Widget medföljer. http://www.cyrket.co...m.tni.TasKiller

Doom :) http://www.cyrket.co...droid.game.doom

Mystique Chapter 1(kort, men annars väldigt bra) http://www.cyrket.co...droid.mystique1

Bubble (vattenpass ;), varför man ska ha det i telefonen kan man ju fråga sig men det finns iallafall)
http://www.cyrket.co...e/bz.ktk.bubble

ASTRO File Manager
http://www.cyrket.co...om.metago.astro

Barcode Scanner + Prisjakt appen
http://www.cyrket.co....client.android
http://www.cyrket.co...ersson.prisjakt

Hi MSN Visserligen den enda msn appen jag testat men det har funkat helt okej för mig. http://www.cyrket.co...ckage/com.himsn

Det finns också många "Toggle" apps för olika funktioner så som Bluetooth, gps och Wlan.
Använder de från Rounded labs och de har funkat utmärkt hittils. Bara att söka på "Rounded Labs" så ser man dem.

Redigerat av V1p3r, 08 augusti 2009 - 22:23.


#4

Postad 08 augusti 2009 - 22:49

Unregistered59550e14
  • Unregistered59550e14
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Kanon vip3r skall testa dom genast..

Appen finner du på androidmarket (länk i telefonen)

#5

Postad 09 augusti 2009 - 14:12

Litecore
  • Litecore
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Android Lightsaber: ligger högt upp i listan på market i kategorin "entertainment"
inte så mycket att ordna om, en kul app att ha bara. speciellt när man har polare med iphone
som har liknande grejer på sina lurar så man kan utmana dem på en duell när det passar ^^

#6

Postad 19 augusti 2009 - 21:45

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Layar: http://layar.com/
kul app, rekas.

#7

Postad 20 augusti 2009 - 20:17

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
http://thepiratebay....063083/Droidify

#8

Postad 04 september 2009 - 13:33

herge
  • herge
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
kan passa på att promotea mitt program som heter Fordonsjägaren. Man kan söka på regnummer och se om ett fordon är rapporterat stulet eller ej. Om fallet är så att det är stulet får man ytterligare info om det och kan slutligen ringa polisen och tala om var det står (möjlighet att skicka koordinater kommer).

Ännu bara i en absolut första version men jag kommer bygga på det med en massa coola features i framtiden! Var med och försök hjälpa någon få tillbaka sin stulna mc eller bil! Kostar gratis

#9

Postad 06 september 2009 - 16:03

Fredrick Håkan Erik Åberg
  • Fredrick Håkan Erik Åberg
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej!
jag har en fråga angående snowstorm widgeten. jag får den bara till min home screen men hur får jag den till touch flo skärmen?.
Tack! /fredrick

#10

Postad 07 september 2009 - 05:52

monodc
  • monodc
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Spotify för Android, släpptes i går kväll. Klockren app, fullkomligt briljant. Kräver dessvärre ett Premium-konto vilket kostar 99 kr/mån eller 1188 kr/år, vilket tyvärr är lite för mycket för oss som inte är storkonsumenter av musik. För musikälskaren är det dock en fullträff, 99 kr/mån är då inte mycket pengar.

https://www.spotify.com/blog/

Redigerat av monodc, 07 september 2009 - 05:53.


#11

Postad 02 oktober 2009 - 11:39

Danne-Vaggeryd
  • Danne-Vaggeryd
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Spotify för Android, släpptes i går kväll. Klockren app, fullkomligt briljant. Kräver dessvärre ett Premium-konto vilket kostar 99 kr/mån eller 1188 kr/år, vilket tyvärr är lite för mycket för oss som inte är storkonsumenter av musik. För musikälskaren är det dock en fullträff, 99 kr/mån är då inte mycket pengar.

https://www.spotify.com/blog/


Kan man köra sitt Spotifykonto på tex mobilen och i datorn samtidigt?

//Danne

#12

Postad 02 oktober 2009 - 21:04

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Google sky map brukar imponera på folk.

#13

Postad 02 oktober 2009 - 22:23

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
inget tips men jag undrar om det finns någon app typ Jaadu (iphone) Jaadu det är en app som funkar via wifi där man ser sin skärmbild på datorn och kan styra datorn via mobilen. i mitt fall hade jag kunnat styra Spotify på datorn som ärkopplad till squeezboxen på bottenvåningen sittandes i soffan.

finns detta?

#14

Postad 04 oktober 2009 - 13:58

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Chess for android för er som gillar shack och android ;-) Jag har iofs inte kört shack i så många år, men tycker det är en rätt småtrevlig app att sitta med på dass eller bussen ;-) Finns på market

Wikitude En augmented reality app som även den finns på market, kopplad till wikipedia, funkar rätt bra!

Redigerat av Kropotkin, 04 oktober 2009 - 13:59.


#15

Postad 04 oktober 2009 - 20:48

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Kan man köra sitt Spotifykonto på tex mobilen och i datorn samtidigt?

//Danne

Japp,det kan du.

#16

Postad 04 oktober 2009 - 21:01

bente
  • bente
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

kan passa på att promotea mitt program som heter Fordonsjägaren. Man kan söka på regnummer och se om ett fordon är rapporterat stulet eller ej. Om fallet är så att det är stulet får man ytterligare info om det och kan slutligen ringa polisen och tala om var det står (möjlighet att skicka koordinater kommer).

Ännu bara i en absolut första version men jag kommer bygga på det med en massa coola features i framtiden! Var med och försök hjälpa någon få tillbaka sin stulna mc eller bil! Kostar gratis


SKITBRA! hoppas bara det funkar för då kan det hjälpa mig i jobbet lite då och då faktiskt!
denna funktion har ja alltid saknat när man kollat upp bilar via vägverket...


SKITBRA (igen)

#17

Postad 04 oktober 2009 - 21:07

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Truecaller visar namn nummer och adress,på den som ringer eller skickar sms.Kan even sparas till kontakter.
Spare Parts gjör att du får extra inställningar.
Antivirus
AudioManager Console är gjenväg för att ändra volume.
Alla apps finns på Market

Redigerat av Ramboline, 04 oktober 2009 - 21:08.


#18

Postad 10 oktober 2009 - 16:18

Unregistered425b5d7e
  • Unregistered425b5d7e
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
ingen som har hittat någon app. så man får ordning i program menyn? nu bär man tagit ner lite program så börjar det bli riktigt rörigt. skulle vilja ha som undermappar... hittat nått som heter app organizer men inte testat de än. vet inte om det funkar som jag vill...

Någon som ar något bra tips?

#19

Postad 17 december 2009 - 13:28

nenet69
  • nenet69
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Grymt spel! Raging Thunder på Android:
http://www.androidzo...-lite_bodx.html

#20

Postad 08 februari 2010 - 14:33

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Hej andoider..

har en samsung galaxy spica och det jag funderar över är hur man gör för att skicka musik, bilder mm via bluetooth mellan 2 telefoner, förmodar att dett behövs nån typ av app..för det verkar inte finnas en sån funktion i telefonen.
Förnärvarande så har jag Android 1,5 i tel...skall ju komma en uppdatering till 2,0 under feb/mars men tills dess...

#21

Postad 14 mars 2010 - 03:20

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
"Google Goggler"

Sjukt trevlig app, du kan helt enkelt fota i princip vadsomhelst, en byggnad, en tavla, en logotype, en bok, m.m. och så letar den snabbt och smidigt upp info om just den saken online..

Men vet fortf. inte hur jag får in betal-aps i en Android 1.6 som körs i Sverige??

Redigerat av Unregisterededb978dd, 14 mars 2010 - 12:13.


#22

Postad 14 mars 2010 - 13:43

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Hejsan. Sitter och väntar på min Desire (Android 2,1) och jag funderar om det finns någon Navigations App så man kan använda luren som navigator i bilen... Helst en där den visar fartkameror i.. Haft Garmin på min gamla 5800 (S605th) förut och den tyckte jag funkade fint och vet att både Navigon och TomTom har till Ifön.. Så det bore ju finnas till Android oxå =)

Sen vore det ju fint om den här tråden fick lite mer fart, lär ju finnas mängder av fin fina Appar där ute. :D

#23

Postad 14 mars 2010 - 13:54

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Hejsan. Sitter och väntar på min Desire (Android 2,1) och jag funderar om det finns någon Navigations App så man kan använda luren som navigator i bilen... Helst en där den visar fartkameror i.. Haft Garmin på min gamla 5800 (S605th) förut och den tyckte jag funkade fint och vet att både Navigon och TomTom har till Ifön.. Så det bore ju finnas till Android oxå =)

Sen vore det ju fint om den här tråden fick lite mer fart, lär ju finnas mängder av fin fina Appar där ute. :D


Finns några som lagt in CoPilot på Nexus One, som sägs vara en bra navigator. Gå in på Swedroid och läs i N1 trådarna.

Redigerat av ffodil, 14 mars 2010 - 13:55.


#24

Postad 14 mars 2010 - 14:05

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Oki =) Ska jag göra på direkten.
Tack

#25

Postad 15 mars 2010 - 07:54

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som har svar på hur jag får in betal-apps i en sverigeköpt android-mobil??

Redigerat av Unregisterededb978dd, 15 mars 2010 - 09:23.


#26

Postad 15 mars 2010 - 10:31

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen som har svar på hur jag får in betal-apps i en sverigeköpt android-mobil??


Betal-apps är fortfarande inte släppt i Sverige, vad jag vet.

#27

Postad 15 mars 2010 - 15:33

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Betal-apps är fortfarande inte släppt i Sverige, vad jag vet.


Nej jag vet...

har hört ryktas om att man kan skaffa ett amerikanskt sim-kort som det fungerar med... (??)

#28

Postad 16 mars 2010 - 16:46

jhn
  • jhn
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Betalappsen kommer väl först i samband med att Nexus One släpps här i Sverige?

#29

Postad 17 mars 2010 - 00:09

hkan_json
  • hkan_json
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Nej jag vet...

har hört ryktas om att man kan skaffa ett amerikanskt sim-kort som det fungerar med... (??)


Fungerar utmärkt med ett amerikanskt sim-kort!

#30

Postad 17 mars 2010 - 01:17

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Fungerar utmärkt med ett amerikanskt sim-kort!


Okej, noterat.. och hur får jag tag i ett sådant?

Eftersom det handlar om betal-apps.. vad kostar det mig då, och kör jag det amerikanska sim-kortet i sv nät?

#31

Postad 17 mars 2010 - 13:41

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Okej, noterat.. och hur får jag tag i ett sådant?

Eftersom det handlar om betal-apps.. vad kostar det mig då, och kör jag det amerikanska sim-kortet i sv nät?


Ett alternativ är att roota telefonen och skaffa appen market enabler, den lurar då market att du har ett simkort från den operatör du väljer (kommer upp en lista med olika operatörer från olika länder).

Funkar riktigt smidigt men kräver som sagt root, har man en hero kan man enkelt roota sin telefon med en app som heter instant root och finns på market att ladda ner, sök på root så hittar ni den.

OBS! att roota telefonen gör att garantin kan försvinna så det är inte rekommenderat om ni inte vet vad ni gör!

#32

Postad 17 mars 2010 - 18:28

hkan_json
  • hkan_json
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Okej, noterat.. och hur får jag tag i ett sådant?

Eftersom det handlar om betal-apps.. vad kostar det mig då, och kör jag det amerikanska sim-kortet i sv nät?


Jag fick ett gammalt kontantkort av en kompis. Det skall gå att beställa från USA men jag vet inte hur, du får söka.
När det gäller nedladdningen så har jag haft trådlöst nät igång.
Sim-kortet har inte ens fungerat för att ansluta till det svenska nätet utan det räckte att det satt i.

#33

Postad 23 mars 2010 - 14:05

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Har sökt en massa efter billiga kontank kort från USA men det verkar krångligt.. Någon som lyckats lr vet hur man går till väga?? Får gärna tipsa om det isf, alt lägga upp en länk till en vettig sida. Annars får man ju hoppas att dom släpper en svensk marknad snarast då det verkar vara ett STORT tryck efter Android mobiler i sverige just nu. =)

#34

Postad 23 mars 2010 - 14:12

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Kontaktade Swedbank igår och dom meddelade att det dyker upp en app till Android i slutet av Mars.

#35

Postad 23 mars 2010 - 23:34

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Har sökt en massa efter billiga kontank kort från USA men det verkar krångligt.. Någon som lyckats lr vet hur man går till väga?? Får gärna tipsa om det isf, alt lägga upp en länk till en vettig sida. Annars får man ju hoppas att dom släpper en svensk marknad snarast då det verkar vara ett STORT tryck efter Android mobiler i sverige just nu. =)


Det här är visserligen inte från Usa.Har beställt själv http://freesim.orange.co.uk/

Redigerat av Ramboline, 23 mars 2010 - 23:35.


#36

Postad 25 mars 2010 - 01:26

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Det här är visserligen inte från Usa.Har beställt själv http://freesim.orange.co.uk/


Man får alltså tillgång till market om man har ett sånt? :D Engelskt va?
Vore ju attans najs om det gör det. :)

#37

Postad 25 mars 2010 - 17:30

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Man får alltså tillgång till market om man har ett sånt? :D Engelskt va?
Vore ju attans najs om det gör det. :)


Ja det är engelsk och du får hela market.Du får ha wifi på annars kan du få en saftig räkning. Jag har fortfarande inte fått mitt.

#38

Postad 25 mars 2010 - 19:43

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Attans så bra! Ska beställa ett par st på en gång, en polare har oxå beställt en Desire, han lär ju bli lika glad han med. :D Att det tar tid gör ju inget för mig då luren inte lär kommaförens om några veckor. :D Är som ett barn som väntar på tomten :) Dack!

#39

Postad 25 mars 2010 - 19:57

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Attans så bra! Ska beställa ett par st på en gång, en polare har oxå beställt en Desire, han lär ju bli lika glad han med. :D Att det tar tid gör ju inget för mig då luren inte lär kommaförens om några veckor. :D Är som ett barn som väntar på tomten :) Dack!


Du har ett PM

#40

Postad 25 mars 2010 - 21:35

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Du har ett PM


Såg det. :D Får passa på att tacka! :)
(Såg ingen svara knapp i PM'et)

#41

Postad 25 mars 2010 - 21:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Kontaktade Swedbank igår och dom meddelade att det dyker upp en app till Android i slutet av Mars.


Bra att de svenska aktörerna utvecklar till flera platformar än bara till Iphonen. Nu återstår bara svtplay, tv4play, res i sthlm, blocket...

Redigerat av Unregistered1232, 25 mars 2010 - 21:49.


#42

Postad 25 mars 2010 - 21:51

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0
Engadget till Android har släppts!

http://www.engadget....wnloads/android

#43

Postad 25 mars 2010 - 22:34

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Bra att de svenska aktörerna utvecklar till flera platformar än bara till Iphonen. Nu återstår bara svtplay, tv4play, res i sthlm, blocket...


Finns ju redan i annan form, utom blocketappen

#44

Postad 25 mars 2010 - 22:41

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
aha.. hehe har ingen android lur så inte så bra koll.. men inte illa isf. Även "res i sthlm"? med live trafikstörning, reseplanerare osv...

#45

Postad 01 april 2010 - 08:39

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
MIssa inte att plocka ner WaveSecure nu medans det är gratis (sista dagen 31/3 men jag fick ner det idag).

Det är ett program som gör att om telefonen blir stulen/borttappad så kan man via WaveSecure´s hemsida få fram positionen och även tömma telefonen på innehåll (telefonbok, sms och bilder osv. osv.).
Den skickar även ut ett sms till förinställd telefon om simkortet byts ut.

Helt ovärderligt men just nu gratis.

#46

Postad 01 april 2010 - 11:02

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Tips på bra mIRC klient? :D

#47

Postad 01 april 2010 - 14:22

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

MIssa inte att plocka ner WaveSecure nu medans det är gratis (sista dagen 31/3 men jag fick ner det idag).

Det är ett program som gör att om telefonen blir stulen/borttappad så kan man via WaveSecure´s hemsida få fram positionen och även tömma telefonen på innehåll (telefonbok, sms och bilder osv. osv.).
Den skickar även ut ett sms till förinställd telefon om simkortet byts ut.

Helt ovärderligt men just nu gratis.


Verka vara en 7 dagars trail

#48

Postad 01 april 2010 - 15:14

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Verka vara en 7 dagars trail


Vad baserar du det på? Har letat efter det, men allt jag finner (på sidan via datorn) är att den ska vara "free" och att det står "lifetime subscription". Nån som testat på riktigt och kan bekräfta hur det ligger till?
Skulle ju vara illa om det bara är en trial...

#49

Postad 01 april 2010 - 17:54

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Vad baserar du det på? Har letat efter det, men allt jag finner (på sidan via datorn) är att den ska vara "free" och att det står "lifetime subscription". Nån som testat på riktigt och kan bekräfta hur det ligger till?
Skulle ju vara illa om det bara är en trial...


Det var gratis till 30 Mars,sen får man prova i 7 dagar innan man betalar 19 Dollar.Jag reggade meg i Februari och har det i 2år,sen får jag betala.Funkar klockrent.Provade att setta i ett annat sim kort,det låste telefonen direkt.

#50

Postad 01 april 2010 - 20:49

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Hmm surt att man inte fick reda på't typ 2 dagar tidigare då... Men lär väl finnas andra apps med liknande funktioner. Får leta sen när min heta desire behagar att dyka upp :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.