Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mordaunt-Short Alumni

48 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mordaunt-Short Alumni 5.1 (Högtalarpaket för hembio) 2 9,06 (17) Inga priser
Mordaunt-Short Alumni 9 (Subwoofers) 1 6,5 (1) Inga priser
Mordaunt-Short Alumni 2 (Surroundhögtalare) 1 7,5 (3) Inga priser
Mordaunt-Short Alumni 5 (Centerhögtalare) 1 6 (1) Inga priser
Mordaunt-Short Alumni Stands (Högtalarstativ & högtalarfästen) 1 (0) Inga priser
Mordaunt-Short Alumni 8 (Golvhögtalare) 1 7,33 (2) Inga priser
Mordaunt-Short Alumni 3 LCR (Centerhögtalare) 1 (0) Inga priser
9 relaterade trådar

#1

Postad 03 december 2007 - 17:20

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Hej!

Är på jakt efter ett nytt högtalarpaket och har tittat på Kef äggen samt Mordaunt-short Genie.
De har ju fått ganska bra omdömen generellt men också en del totalsågningar vilket gör mig
fundersam. Sedan har ju Mordaunt-Short Alumni kommit ut och det tycker jag ser ut att vara
riktigt snyggt. Är det någon som har provlyssnat detta paket?
Någon som vet om man kan hitta det i Göteborgsområdet?

Andra rekommendationer på ett snygg svart 5.1 paket väggmonterbara högtalare att drivas med en
Marantz SR-7001. 95% film.

/L

#2

Postad 03 december 2007 - 18:20

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
har bara lyssnat på KEF-äggen, vet ej vilken modell.
Men det var helskönt till film i förhållande till storlek :(

#3

Postad 09 december 2007 - 17:48

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Samma här... mycket sugen på Alumni 5.1 setet. Av de recensioner jag läst skall det vara bland det (om inte det bästa) sat+sub seten som finns ute idag. Dessutom är de grymt snygga, älskar den vita varianten.

Jag kommer säkerligen snart slå till på Alumni 5.1 .. går dock och funderar på vilken receiver jag skall köpa till. Är väldigt sugen på Onkyo 605. Men är osäker på om de driver högtalarna bra? Någon med synpunkt på detta?

Äggen har ju några år på nacken nu (även om de låter bra).

Har du hitat något ställe i Götet att provlyssna?

#4

Postad 06 februari 2008 - 09:18

PG64
  • PG64
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tjena!

Sitter lite i samma båt som du men har nu äntligen gjort valet. Har lyssnat huvudsakligen på KEF 3000, Mordaunt-Short Alumni, Canton samt Tannoy ARENA. De låter lite olika, också väldigt beroende på vilken förstärkare man använder. Personligen gillar jag ett rent och klart basljud dock inte nödvändigtvis så kraftigt som vissa vill ha (ingen pungspark behövs i alla lägen;-). Dessutom skall de funka bra som stereohögtalare för jag använder numera detta som mitt enda ljudsystem.

Jag tittade i huvudsak på 3 olika förstärkare, Marantz SR 7002, Onkyo 802 samt en ny från Pioneer, LX 60. Alla i samma prisklass (runt 12 000kr). Det slutliga valet föll på Marantz SR 7002 samt Mordaunt-Short Alumni högtalarna. Det var i viss mån priset som avgjorde. I slutänden var det Tannoy samt M-S som det stod mellan och det skillde ca 6 000 kr plus nästan lika mycket till om man skall ha väggmontage i orginal med. Jag tyckte dock att Tannoy hade en väldigt behaglig ton i ljudet men pengarna fick styra också. Marantz valde jag för att den lät bra men också hade 2 HDMI ut vilket kommer passa mig med både projektor (kommer inom kort) samt min plamsa.

Om du fortfarande funderar lyssna på de två, kanonhögtalare vilken som!

PG

#5

Postad 15 februari 2008 - 19:17

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Jag har nu haft mina Alumni i två månader (driver dom med Onkyo 705). Jag är grymt nöjd med både högtalare och kombinationen med receiver.

Låter fantastiskt fint och STORT trots högtalarnas storlek.

#6

Postad 16 februari 2008 - 12:54

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Har lyssnat på Alumni på Hemmabiocenter och dom imponerar stort ( i ett väl dämpat rum vill säga )

Klart värt pengarna

#7

Postad 18 februari 2008 - 22:24

db78
  • db78
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Hej!

Ett tips är canton cd220 i svart piano....riktigt läckra. Tror de kostar runt 3300:- paret.

//Daniel

#8

Postad 19 februari 2008 - 23:58

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0
Nå, någon som visste lyssningsställe i GBG? :) Annars får jag våldgästa Mr.Smith. :( B)

Jag sitter just nu med ett 5.0 system, Mordaunt-Short Avant serien (914, 905 & 903), men är sugen på att byta ut stativarna och har fått upp ögonen lite för Alumni. Precis som någon annan sa tidigare så är även jag såld på den vita varianten. Har ju bra erfarenheter av mina nuvarande MS högtalare och har kommit fram till att jag mestadels använder mitt system för film så ett mer kompakt system, typ Alumni, skulle nog passa som hand i handske.

#9

Postad 17 mars 2008 - 14:56

putte79
  • putte79
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Har nyligen köpt dessa på Hemmabiocenter och jag är GRYMT nöjd.
Jag hade Kef 2005 innan och Mordaunt slår dessa på fingrarna.

#10

Postad 21 maj 2008 - 21:24

prylerk
  • prylerk
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Mediamarkt i Göteborg kommer att ha Mordaunt-Short Alumni 5.1 i vitt för demo inom kort

Redigerat av prylerk, 21 maj 2008 - 21:25.


#11

Postad 08 juli 2008 - 16:21

Unregistered68f66983
  • Unregistered68f66983
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hej första inlägget här på minhembio!

Var och lyssnade på detta system hos Karlstad Hemmabio en solig lördag och tänkte säga vad jag tyckte om det.
För det första så var dom väldigt snygga att se på (såg dom bara i vitt) men framförallt så lätt dom väldigt bra.
Enligt mej så var ljudet väldigt stort för att komma ifrån så små högtalare men framför allt detaljrikt och bra på att hålla isär alla effekter så det inte grötar ihop sig.
Basen var snärtig och rapp och hängde på bra i dom lägre tonerna/explosionerna trots sin storlek.
Systemet hade Onkyo 606 som förstärkare som verkar vara en kalas kombo.
Så jag kan bara råda er som är ute efter ett snyggt sub/sat system att lyssna på Alumni!

Mvh Henget

#12

Postad 26 augusti 2008 - 01:03

Alarma
  • Alarma
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Har varit och lyssnat på dessa, mkt trevliga, men jag tycker att 9000kr känns som ganska mycket pengar. i England verkar priset ligga på dryga 5000kr, har googlat en hel del men inga verkar villiga att skeppa till sverige. Någon som har något förslag på sida som fraktar till Sverige?

#13

Postad 30 september 2008 - 11:13

jimmy1976
  • jimmy1976
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Funkar vilka väggfästen som helst eller bara orginalfästet?
Har centern oxå väggfäste?

#14

Postad 12 oktober 2008 - 06:45

Knutte76
  • Knutte76
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Funkar vilka väggfästen som helst eller bara orginalfästet?
Har centern oxå väggfäste?


Hej Jimmy,

Var och köpte högtalarna igår och det finns väggfäste till centern. Det finns även en skålad platta att lägga centern i. Man kan då vinkla den uppåt eller neråt.
Om vilka fästen som helst passar vet jag dock inte. Men där jag köpte mina satt sateliterna med bose-fästen.

Manual http://www.mordaunts...lationGuide.pdf

Lycka till!
/Knutte

#15

Postad 13 oktober 2008 - 05:36

Unregistered02139668
  • Unregistered02139668
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Hej Jimmy,

Var och köpte högtalarna igår och det finns väggfäste till centern. Det finns även en skålad platta att lägga centern i. Man kan då vinkla den uppåt eller neråt.
Om vilka fästen som helst passar vet jag dock inte. Men där jag köpte mina satt sateliterna med bose-fästen.

Manual http://www.mordaunts...lationGuide.pdf

Lycka till!
/Knutte

Dina lyssningsintryck?
Vad har du för stärkare till dessa?
:)

#16

Postad 13 oktober 2008 - 07:00

Knutte76
  • Knutte76
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Dina lyssningsintryck?
Vad har du för stärkare till dessa?
:)


Jag uppgraderade både högtalare och stärkare. Innan hade jag en gammal pioneer vsx-D814 med 8år gamla radionette golvhögtalare runt om.
Nu blev det en HK AVR-255 med Short Alumni. Jag tyckte högtalarna lät väldigt bra i förhållande till storlek. Fans gott om mellanregister.
Basen var rapp och kunde spela väldigt djupt. Var inställd på att jag skulle köpa HKTS 11 högtalarna. Men jag gillade inte basen till HKTS. Den var för bumlig.

Det är min uppfattning.

Säger bara de... åk och lyssna.

/Knutte

Redigerat av Knutte76, 13 oktober 2008 - 18:13.


#17

Postad 13 oktober 2008 - 11:40

Unregistered02139668
  • Unregistered02139668
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Jag uppgraderade både högtalare och stärkare. Innan hade jag en gammal pioneer vsx-D814 med 8år gamla radionette golvhögtalare runt om.
Nu blev det en HK AVR-255 med Short Almumni. Jag tyckte högtalarna lät väldigt bra i förhållande till storlek. Fans gott om mellanregister.
Basen var rapp och kunde spela väldigt djupt. Var inställd på att jag skulle köpa HKTS 11 högtalarna. Men jag gillade inte basen till HKTS. Den var för bumlig.

Det är min uppfattning.

Säger bara de... åk och lyssna.

/Knutte

Självklart. Skall åka så fort jag får tid. Tack för det snabba svaret. :)

#18

Postad 13 oktober 2008 - 20:30

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
ett tips till alla som köper ett alumni system är att ställa upp freq lite på subben så att den inte går ner till 35 pga att basen lätt blir lite för djup.... Sen är ett annat tips att sätta crossovern på ~150hz!

Var måttligt irriterad tills jag fick det att låta bra till sist!

#19

Postad 15 oktober 2008 - 09:16

jimmy1976
  • jimmy1976
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
tack för alla kommentarer.
Jag hade i stort sett bestämt mej att köpa alumni redan och nu SKA jag det.
Några erfarenheter att fästa högtalarna i skarven tak/vägg?
Strålar centen om man den nära tvens undersida?

#20

Postad 15 oktober 2008 - 09:22

putte79
  • putte79
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Hej

Mina fronthögtalare sitter uppe med Mordaunt´s egna fäste, dessa sitter riktigt bra. Centern står under tv:n som sitter på väggen(Strålar ej).
Mina surroundhögtalare sitter uppe med ett par universalfästen som jag köpte på BRL, dessa sitter inte lika bra, men de e för dom sitter 15 cm ut från väggen sen 90 graders vinkel in mot soffan, som dom gunngar lite.

Redigerat av putte79, 15 oktober 2008 - 09:26.


#21

Postad 15 oktober 2008 - 21:10

Knutte76
  • Knutte76
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

ett tips till alla som köper ett alumni system är att ställa upp freq lite på subben så att den inte går ner till 35 pga att basen lätt blir lite för djup.... Sen är ett annat tips att sätta crossovern på ~150hz!

Var måttligt irriterad tills jag fick det att låta bra till sist!


Tack för tipset!
Ska upp med mina i helgen. Jag var och hämtade högtalare och reciver idag.
Vad är det för fäste du har till dina bakre högtalare? Jag köpte orginal, men jag kan inte vinkla in dem så mycket som jag vill. Kollar man på dina bilder så ser dem inte ut som orginal. Måste hitta nått annat som passar.

/Knutte

#22

Postad 02 november 2008 - 15:44

Unregistered02139668
  • Unregistered02139668
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Har nu haft helgen på mig att lyssna lite.
Mina intryck är att absolut bästa ljudet i sin prisklass.
Kör dessa med en Onkyo 606 och det låter suveränt.
Rekommenderas varmt.

#23

Postad 02 november 2008 - 21:12

jimmy1976
  • jimmy1976
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
japp, jag är oxå på vaäg att köpa alumni. ska köra dessa med marantz sr-7001, nån som har erfarenhet av kombinationen?

#24

Postad 02 november 2008 - 22:31

xstase
  • xstase
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ett par satelliter av märket Jamo och de är på 8 ohm, nu tänkte jag koppla in ytterligare ett par bakhögtalare så att jag har sammanlagt fyra stycken, de jag tänkte koppla in är ett par Mordaunt-Short MS Avant 903S och de är på 4 ohm och bipole, funkar det att blanda 8 ohm och 4 ohm?

Jag har en förstärkare av märket Onkyo TX SA-605.

Om det funkar hur kopplar man kablarna då? Plus och minus som vanligt och båda högtalarsladdarna i samma ingång på förstärkaren, eller drar man en högtalarkabel från min nuvarande satellit till de nya? Eller ska man koppla på något annat sätt?

Mvh
X

#25

Postad 09 januari 2009 - 19:29

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Även jag köpte detta paket efter en provlyssning så blev man såld.

Men det ska finnas golvstativ till dessa samt är det någon som har köpt till 2st extra högtalare för 7.1 system ?

Som många andra här som drivs den med en HK AVR-255 & PS3 som källa.

Subbasen kopplade jag med en Supra Y-link - någon annan som har fått problem med ljudet med sådan kabel, får felsöka ihelgen.

#26

Postad 16 januari 2009 - 06:51

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
MeidaMarkt Barkarby Sthlm

tar 1200kr/st extra för satelllit högatalare Alumni 2

Stativen 600kr/st

leveranstid ca 1-2veckor

#27

Postad 24 januari 2009 - 23:16

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Blir nog ett köp på dessa nån gång under veckan som kommer, tips på väggfästen ?
Ska helst helst sticka ut så lite som möljigt. behöver ej kunnas vickas ner/upp!

/Micke

#28

Postad 28 januari 2009 - 21:40

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Fifan va bra dom låter!

I morgon blir de till å kalibrera lite å pilla med inställningar,..

någon som vet hur en onkyo 606 ska stå inställd för att få dessa att låta som bäst?

/Micke

#29

Postad 28 januari 2009 - 22:04

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
http://www.mordaunts...mary.php?PID=29

Postad bild

Länk till Mordaunt-Shorts egna väggfästen för dessa högtalare.

Dessa använder standarden "omni" för fastsättning i högtalaren.

tror priset på Danderyds Hemmabio var 200kr/st

#30

Postad 28 januari 2009 - 23:07

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Det blev 4st Roxcore RV-4. (kjell co för 129kr/paret) Sitter rätt bra + att dom är vita!

Redigerat av maiky, 28 januari 2009 - 23:07.


#31

Postad 18 maj 2009 - 18:52

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Har problem med Basen, den vill inte alltid köras.

Detta med en HK AVR-255, hittat Officiella HK x55 tråden där folk har haft helt döda Sub utgångar, medans min är lite nu & då.

Supra Y-link Sub kabel leverarar signalen.

Tips el trix för att felsöka mottages vänligen.

#32

Postad 18 maj 2009 - 19:23

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Har problem med Basen, den vill inte alltid köras.

Detta med en HK AVR-255, hittat Officiella HK x55 tråden där folk har haft helt döda Sub utgångar, medans min är lite nu & då.

Supra Y-link Sub kabel leverarar signalen.

Tips el trix för att felsöka mottages vänligen.

Hade samma problem med min förra sub då böt jag kabeln som typ ärga kontakten .
Prova att ta ur och sätt in kontakten igen

#33

Postad 01 augusti 2009 - 22:38

mikaelglad
  • mikaelglad
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Tjenare jag blev riktigt sugen på dessa högtalare. Jag kommer nog att åka upp till gbg och provlyssna dom . Är det någon som vet en bra sida i tysklande där man kan jämföra priser vill veta va dom kostar där. Dom finns i England för 450 pund plus frakt.

#34

Postad 05 augusti 2009 - 09:34

Adrian
  • Adrian
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Jag har funderat lite på dessa högtalare. Paketet har verkligen fått bra kritik och man får mycket ljud för pengarna så att säga. Och så är de snygga, speciellt i vitt!

Men jag funderar lite på om de är mera lämpade i en lägenhet med begränsade utrymmen än i en villa? Borde jag som har ett vardagsrum på 24 kvm och inte behöver ta hänsyn till grannarna köpa större högtalare?

Målet är att ha ett bra system för både filmtittande och stereolyssnande, och som jag förstått det är detta paket bättre på filmljud än på vanligt musiklyssnande, eller?

Fast det kanske är en utopi att hitta ett system i den här prisklassen som både ger riktigt bra ljud i 5.1 och 2.1 samtidigt?

#35

Postad 11 augusti 2009 - 13:22

Mrmanman
  • Mrmanman
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Jag har funderat lite på dessa högtalare. Paketet har verkligen fått bra kritik och man får mycket ljud för pengarna så att säga. Och så är de snygga, speciellt i vitt!

Men jag funderar lite på om de är mera lämpade i en lägenhet med begränsade utrymmen än i en villa? Borde jag som har ett vardagsrum på 24 kvm och inte behöver ta hänsyn till grannarna köpa större högtalare?

Målet är att ha ett bra system för både filmtittande och stereolyssnande, och som jag förstått det är detta paket bättre på filmljud än på vanligt musiklyssnande, eller?

Fast det kanske är en utopi att hitta ett system i den här prisklassen som både ger riktigt bra ljud i 5.1 och 2.1 samtidigt?




Nu har jag som sagt inte haft systemet så värst länge men jag spelade gasnka mycket musik och såg ett par filmer igår... Jag tycker det är ett kanonpaket även till musik och med 607:an är det inget problem med något som helst missljud. Nu bor jag ganska litet och har inte någon som helst aning om diffusorer eller dämpningar (och är ganska nybörjare på vad allt som ljud heter...) men jag tycker det är ett kanonljud i högtalarna!

Jag tycker definitivt att du ska åka och lyssna på dem någonstans. Jag hittade dem på Mediamarkt och åkte o lyssnade på dem.... Med samma förstärkare också faktiskt, men där kan man ju få prova lite olika förstärkare...
Jag skulle tro att de även funkar bra till ett större rum, de har verkligen kapacitet till det. Centern låter mycket bra och har hög tröskel...

Än så länge alltså toppbetyg, men liten reservation för att de är bara 12 timmar gamla hemma hos mig ännu...

Redigerat av Mrmanman, 11 augusti 2009 - 13:26.


#36

Postad 11 augusti 2009 - 18:09

Adrian
  • Adrian
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Jag tycker definitivt att du ska åka och lyssna på dem någonstans. Jag hittade dem på Mediamarkt och åkte o lyssnade på dem.... Med samma förstärkare också faktiskt, men där kan man ju få prova lite olika förstärkare...
Jag skulle tro att de även funkar bra till ett större rum, de har verkligen kapacitet till det. Centern låter mycket bra och har hög tröskel...

Än så länge alltså toppbetyg, men liten reservation för att de är bara 12 timmar gamla hemma hos mig ännu...


Det låter utmärkt. Jag har inte sett dom någonstans i stan så jag har inte kunnat lyssna på dom tyvärr (därav att jag är så frågvis :)), men jag ska kolla på Mediamarkt en gång till, det var ju lovande att du hittade dom där, de borde ju ha ungefär lika sortiment i hela landet.

#37

Postad 12 augusti 2009 - 18:49

Unregistered02139668
  • Unregistered02139668
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Åk ut på Lidingö till Hemmabiocenter så kan du provlyssna på dessa.
Snacka med Björn eller vem som e där.

Jag provlyssnade mina där, köpte dessa, har inte ångrat mig en sekund.
Rekommenderas varmt

#38

Postad 12 augusti 2009 - 20:23

Adrian
  • Adrian
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Åk ut på Lidingö till Hemmabiocenter så kan du provlyssna på dessa.
Snacka med Björn eller vem som e där.

Jag provlyssnade mina där, köpte dessa, har inte ångrat mig en sekund.
Rekommenderas varmt


Det hade ju varit enkelt om jag bott i Stockholm, men det blir lite långt från Umeå enbart för ett par högtalare :)

(Faktum är att de finns hos Ljudshoppen i Skellefteå, men även det känns långt för en provlyssning.)

#39

Postad 23 augusti 2009 - 11:57

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Det hade ju varit enkelt om jag bott i Stockholm, men det blir lite långt från Umeå enbart för ett par högtalare ;)

(Faktum är att de finns hos Ljudshoppen i Skellefteå, men även det känns långt för en provlyssning.)


Om du bor i Umeå så bör du först ta & besöka MediaMarkt

På de 4st olika MediaMarkt butiker jag varit på har alla haft denna modell

#40

Postad 23 augusti 2009 - 20:24

Adrian
  • Adrian
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Om du bor i Umeå så bör du först ta & besöka MediaMarkt

På de 4st olika MediaMarkt butiker jag varit på har alla haft denna modell


Been there, done that. Tyvärr hade dom inte detta paket inne och så mycket mer fick jag inte veta.

Det var en kille där i lyssningsrummet som inte hade så bra koll ("Jag kan inget, jag jobbar på bara på helgen.") Han hade aldrig hört talas om högtalarna och på min fråga om dom funderade på att ta in dom blev svaret bara "Jag vet inte". Jag sa till och med att jag visste att andra MediaMarkt sålde dessa högtalare, eftersom jag läst det här på forumet.

Det kändes ungefär som om jag hade kunnat gå fram till första bästa förstärkare och ställa samma frågor och få minst lika givande svar... :D

#41

Postad 28 augusti 2009 - 20:47

Adrian
  • Adrian
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Jag kontaktade faktiskt MediaMarkt i Umeå idag och fick detta till svar:

Vi har tyvärr inte högtalarpaketet du söker efter i lager. Vi har inte heller några planer på att ta hem dem. Men har de funnits i andra varuhus är det självkllart att vi kan lägga en beställning speciellt till dig. Men då skulle vi behöva lite mer specifierad information om paketet, tex. ett artikelnummer eller en artikelbenämning.


Dom tar inte in dom om jag inte beställer och jag vill inte beställa innan jag lyssnat... moment 22.

#42

Postad 01 september 2009 - 12:12

johfal
  • johfal
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Någon som har tips om hur man förfinar ljudet på alumni short 5.1 systemet? Kör ihop med en Marantz 1501.
Har kört autoinstallationen och tycker filmljudet är bra men att det borde finnas mer att göra vad gäller ljudet när man bara kör musik.
Kör ni suben även till musik?

Redigerat av johfal, 01 september 2009 - 12:13.


#43

Postad 21 september 2009 - 15:16

kejsardavid
  • kejsardavid
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Ingen mellanbas?

Var på MediaMarkt i Högsbo och lyssnade på Alumni-systemet. Lät detaljerat och bra men jag reagerade på att det var dåligt tryck i ljudet. Det var troligen inget fel på subben för vid explosioner jobbade den skapligt men vid "vanlig" bas, t ex helikopterljud och skottlossning så var ljudet oerhört "mesigt", det saknade liksom tryck i mellanbasområdet eller vad det kan heta. Åkte även till MM i Bäckebol och det lät ungefär samma där. På inga av ställena orkade jag söka upp nån försäljare utan skötte det hela själv.

#44

Postad 22 oktober 2009 - 14:57

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Har idag beställt 2st extra MS Alumni 2 Sat för att bygga 7.1 system, samt deras Stands (Stativen).
Postad bild
Postad bild

Få se vad som nu händer med känslan i ljudet

Någon som har tips om hur man förfinar ljudet på alumni short 5.1 systemet? Kör ihop med en Marantz 1501.
Har kört autoinstallationen och tycker filmljudet är bra men att det borde finnas mer att göra vad gäller ljudet när man bara kör musik.
Kör ni suben även till musik?

Suben behövs till musik !

#45

Postad 20 november 2009 - 07:03

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Liten update: ang mitt problem med basen, så skickades den in på service.

De fick byta ut förstärkaren - Nu efter några veckor i tjänst utan problem så är det återigen underbart att se film / höra musik..

Samt test med fasta Hertz ljudspår i 20Hz men 33Hz utan problem.

#46

Postad 24 april 2010 - 17:24

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Trodde det skulle bli mera inlägg i denna tråd efter "Hemmabio Tidningen" Nr 4 April 2010 hade med dessa i test på paket mellan 7000 - 9000kr

#47

Postad 25 april 2010 - 21:58

Basilusin
  • Basilusin
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Trodde det skulle bli mera inlägg i denna tråd efter "Hemmabio Tidningen" Nr 4 April 2010 hade med dessa i test på paket mellan 7000 - 9000kr


Hur gick det då? Hur placerade de sig och vilket paket vann? Hade tänkt beställa detta paket från England men när jag ringde till ett företag å kollade vad frakten skulle bli fick jag till svar att MS har tvingat alla leverantörer att skriva under ett kontrakt där de lovar att inte sända deras produkter utan det är endast möjligt att hämta produkten från butiken. Han jag pratade med tyckt det var en stor miss sedan de hade sålt massvis av detta paket. Känns dumt att betala det dubbla i Sverige...

#48

Postad 27 april 2010 - 19:42

jim65
  • jim65
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Sticker till Mediamarkt i helgen och provlyssnar,återkommer med min bedömning...Inte lätt att bedöma i ett varuhus men vi testar...

#49

Postad 27 oktober 2011 - 17:14

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Om någon är intresserad så har jag ett läckert vitt Alumni 5.1 set till salu inkl. 4 originalfästen och en massa meter bra kabel. Jag finns i GBG.

Skicka gärna PM om du är intresserad.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.