Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha MusicCast

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 september 2015 - 18:15

fredrikjansson
  • fredrikjansson
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Tänkte vi startar en tråd om Yamahas kommande produkter inom trådlöst ljud.

 

Dela med er av era tankar!



#2

Postad 21 november 2018 - 20:17

Delta99
  • Delta99
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag har nu haft Yamaha Music Cast i 3 år. Det är overkligt dåligt. Jag vill verkligen varna för denna skit.

 

Användargränssnittet i appen är obegripligt och svårt att hantera. Det är ologiskt och omständligt. När grejjorna väl funkar låter det iofs bra, rent tekniskt är det en bra musikanläggning (jag har ett stort Yamahasystem i vardagsrummet och ett antal mindre WX-030 i olika rum, som alla sitter ihop via WiFi). Men att Yamaha ff efter tre år inte förstått hur man gör användargränssnitt är så svagt så svagt.

 

Jag har märkt att vi tom drar oss för att använda systemet. Det är för krångligt och instabilt.

 

Nu har vi även skaffat en Echo Dot med Alexa, eftersom Yamaha annonserat att de gjort ett sk "skill" till Alexa. Tänkte att det kanske kunde underlätta hanteringen. Jag borde ha kollat recensioner på Amazon om detta "skill" innan jag köpte Echo Dot'en. Att försöka köra MusicCast mha Alexa är helt meningslöst. Det funkar ännu sämre än appen. Läs recensionerna, det är den mest konsekvent sågade produkt jag sett. Meningslös skit från början till slut. Ett hafsverk utan ambition att någonsin vara användbar. Vad fan håller de på med på Yamaha? De har tappat förståndet. Köp något annat. Det svider att erkänna mitt felköp. Det är utrustning för sammanlagt 45.000 som pga Music Cast är obrukbart på det sätt det var menat. Man kan ff använda det som en "gammaldags" utrusning där man öppnar luckan till skåpet o trycker på knappar etc. Som på 60-talet...



#3

Postad 30 januari 2019 - 22:32

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Det var en totalsågning. Någon annan som har en annan erfarenhet?

#4

Postad 19 mars 2019 - 14:30

Steelis
  • Steelis
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Hm...haft mitt i över 1 år och tycker det fungerar bra!

Kan ha lite problem med att länka högtalarna ibland med det beror snarare på instabil router än Yamahas produkter....sen kostar hälften mot vad Sonos kostar. 



#5

Postad 01 januari 2021 - 15:40

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

I appen musiccast finns en inställning som heter ”stäng av auto-lås funktionen”. Nån som vet vad det innebär?



#6

Postad 01 januari 2021 - 16:04

MrDiesel
  • MrDiesel
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

I appen musiccast finns en inställning som heter ”stäng av auto-lås funktionen”. Nån som vet vad det innebär?

 

Det är att enheten du kör appen i inte låser sig automatiskt så länge Musiccast appen är öppen.



#7

Postad 01 januari 2021 - 16:09

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Det är att enheten du kör appen i inte låser sig automatiskt så länge Musiccast appen är öppen.

Tack. Det var det jag misstänkte själv.



#8

Postad 01 januari 2021 - 16:29

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt en Yamaha WXAD-10 streamer. Jag har tänkt använda den till gästrumsstereon för att få tillgång till Spotify Connect och webradio. Det jag kan anmärka på är att om den blir strömlös och sen får ström igen så vaknar den inte fullt upp. Powerindikeringen lyser på den men den är inte synlig i spotifyappen. Då måste man antingen slå på den i appen musiccast eller trycka på powerknappen på streamern (som sitter på undersidan av streamern). 



#9

Postad 06 januari 2021 - 11:30

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Har märkt nu att WXAD-10 streamern inte alltid är synlig i spotifyappen fastän WXAD-10 har varit på hela tiden. För att få den synlig igen så måste jag stänga den i musiccastappen och sen på igen.



#10

Postad 06 januari 2021 - 12:02

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Har märkt nu att WXAD-10 streamern inte alltid är synlig i spotifyappen fastän WXAD-10 har varit på hela tiden. För att få den synlig igen så måste jag stänga den i musiccastappen och sen på igen.

Kom på nu att jag startade om routern igår, så det är nog därför streamern inte var synlig. Har även en streamer från Heos men den var synlig i spotifyappen, så det känns som om yamahan är mer känslig för avbrott.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.