Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Robotdammsugare

1346 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Electrolux Trilobite ZA2 (Robotdammsugare) 5 7,25 (3) Inga priser
Siemens VSR8000 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Wilfa RVC17 (Robotdammsugare) 1 4 (1) Inga priser
iRobot Roomba SE (Robotdammsugare) 1 8,31 (12) Inga priser
iRobot Roomba 420 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
iRobot Roomba 560 (Robotdammsugare) 2 8,25 (23) Inga priser
iRobot Roomba 530 (Robotdammsugare) 3 8,75 (7) Inga priser
iRobot Roomba 580 (Robotdammsugare) 0 8,1 (9) Inga priser
iRobot Roomba 505 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Kärcher RC3000 (Robotdammsugare) 2 7,5 (1) Inga priser
iRobot Roomba 563 (Robotdammsugare) 1 7,87 (7) Inga priser
iRobot Roomba 555 (Robotdammsugare) 1 8,57 (6) Inga priser
iRobot Roomba 581 (Robotdammsugare) 6 8,72 (17) Inga priser
iRobot Roomba 534 (Robotdammsugare) 1 6,2 (4) Inga priser
Samsung Navibot VC-RA84V (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Samsung Navibot SR8855 (Robotdammsugare) 6 5,83 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8845 (Robotdammsugare) 3 5,67 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8895 (Robotdammsugare) 7 8,25 (3) Inga priser
iRobot Roomba 780 (Robotdammsugare) 8 8,41 (21) Inga priser
Neato Robotics XV-15 (Robotdammsugare) 4 8,19 (25) Inga priser
Neato Robotics XV-25 (Robotdammsugare) 4 7,79 (18) Inga priser
Neato Robotics XV Signature Pro (Robotdammsugare) 4 6,7 (53) Inga priser
LG VR62601LV (Robotdammsugare) 0 (0) Inga priser
Neato Robotics XV Signature (Robotdammsugare) 3 6,67 (14) Inga priser
iRobot Roomba 880 (Robotdammsugare) 3 8,82 (90) Inga priser
Neato Robotics Botvac 85 (Robotdammsugare) 6 7,61 (27) Inga priser
Neato Robotics Botvac 75 (Robotdammsugare) 9 7,29 (6) Inga priser
Neato Robotics Botvac 70e (Robotdammsugare) 5 8,8 (9) Inga priser
Miele Scout RX1 (Robotdammsugare) 9 3,9 (19) Inga priser
Samsung Powerbot SR20H9051U (Robotdammsugare) 2 7,33 (2) Inga priser
Neato Robotics Botvac D85 (Robotdammsugare) 6 4,67 (35) Inga priser
Neato Robotics Botvac D75 (Robotdammsugare) 7 7 (1) Inga priser
Neato Robotics Botvac Connected (Robotdammsugare) 9 6,7 (39) Inga priser
Neato Robotics Botvac D5 Connected (Robotdammsugare) 7 6,55 (30) Inga priser
Neato Robotics Botvac D3 Connected (Robotdammsugare) 4 7,43 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 08 juni 2006 - 14:09

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Robomopen blir det för oss. Till en början i alla fall.
Ringde tanten så får hon åka förbi OnOff på vägen hem. Fotboll Edition måste man ha så här lagom till VM. + att man fick 2st paket med torkduk i priset. Då de är värda 94:- per paket så är det lätt värt pengarna.
Återkommer med en "utförlig" recension senare ikväll eller imorgon. Ska låta den gå runt i vardagsrummet ikväll. Det var det enda rum jag inte dammsög igår nämligen. :)

#52

Postad 08 juni 2006 - 15:25

Mats
  • Mats
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Jag ska testa importera en Roomba, verkar vara samma version som säljs i Sverige. Dock är priset avsevärt lägre.

Återkommer med mer info och hur det gick :)

<{POST_SNAPBACK}>


Kikade lite på det när jag köpte min, irobot lämnar ingen garanti whatsoever om du importerar, bara så att du vet. Jag är dock sugen på att köpa en till (en till varje våning), skulle lätt skaffa en roomba red. Tycker man får mest "bang for the bucks" :).

#53

Postad 08 juni 2006 - 23:26

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0

Jag ska testa importera en Roomba, verkar vara samma version som säljs i Sverige. Dock är priset avsevärt lägre.

Återkommer med mer info och hur det gick :)

<{POST_SNAPBACK}>


Kikade lite på det när jag köpte min, irobot lämnar ingen garanti whatsoever om du importerar, bara så att du vet. Jag är dock sugen på att köpa en till (en till varje våning), skulle lätt skaffa en roomba red. Tycker man får mest "bang for the bucks" ;).

<{POST_SNAPBACK}>


Mja det stämmer inte, jag får 24 månader garanti från den tyska affären där jag handlar. Ser ingen anledning till varför säljaren inte skulle hålla det. Han hade dessutom enormt bra feedback, dessutom betalade jag bara ungefär en tusenlapp för min Roomba.
Vilken modell köpte du?
Den röda är riktigt snygg men verkar tyvärr enbart finnas i USA? Finns några andra snygga modeller där också men Tyskland känns bättre att handla ifrån.
Får se hur jag tycker om produkten men om den är nice tar jag nog och köper en annan med snyggare design och har i lägenheten, den jag köper nu får husera i stugan.
Scooba verkar ju riktigt nice också, finns inget jag hatar mer än att svabba golv :)

#54

Postad 09 juni 2006 - 07:24

Mats
  • Mats
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Ahh från Tyskland... jag trodde du skulle importera från USA.

Köpte en sage, sen så köpte jag en basstation i canada.

Mmm, man blir lite trött på att modellutbudet är så skralt i svedala.

Du får gärna länka till affären du köpte din i.

#55

Postad 09 juni 2006 - 08:23

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0

Ahh från Tyskland... jag trodde du skulle importera från USA.

Köpte en sage, sen så köpte jag en basstation i canada.

Mmm, man blir lite trött på att modellutbudet är så skralt i svedala.

Du får gärna länka till affären du köpte din i.

<{POST_SNAPBACK}>


Ska nog testa importera från USA senare, man vill ju ha en roligare och snyggare modell. Priserna verkar vara rätt samma fast man får en roligare modell och ingen garanti för pengarna från USA.
Länkar och så vidare då jag sett hur det går, nån måste ju prova innan :)

#56

Postad 09 juni 2006 - 09:37

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
1000:-, betalade du inte mer än det :)
Vilken modell var det du köpte o vart, ge mig genast länk din lymmel! :)

*Edit* Jag funderar på den här Scooba, Hur pålitlig är den, det vore inte speciellt roligt om den stannade mitt på golvet och allt vatten hamande på en fläck då vi har ek-parkett. Eller kommer att ha ek-parkett när huset är klart (Bygget fortskrider!) i Oktober.

Redigerat av InSane, 09 juni 2006 - 09:43.


#57

Postad 09 juni 2006 - 21:23

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0

1000:-, betalade du inte mer än det :ph34r:
Vilken modell var det du köpte o vart, ge mig genast länk din lymmel! :rolleyes:

*Edit* Jag funderar på den här Scooba, Hur pålitlig är den, det vore inte speciellt roligt om den stannade mitt på golvet och allt vatten hamande på en fläck då vi har ek-parkett. Eller kommer att ha ek-parkett när huset är klart (Bygget fortskrider!) i Oktober.

<{POST_SNAPBACK}>


Rapport kommer, mitt paket har skickats från Tyskelandt imorse tydligen så jag¨återkommer angående det.

Skulle tippa på att den är "väldigt" pålitlig, detta är produkter främst för den amerikanska marknaden och där gäller helt och hållet andra krav än hemma i svedala.
Jag gissar att designen är ganska snål med att använda vatten eftersom relativt liten mängd ska räcka till mycket så du behöver nog inte vara orolig.

#58

Postad 13 juni 2006 - 19:40

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0

1000:-, betalade du inte mer än det :ph34r:
Vilken modell var det du köpte o vart, ge mig genast länk din lymmel! :huh:

*Edit* Jag funderar på den här Scooba, Hur pålitlig är den, det vore inte speciellt roligt om den stannade mitt på golvet och allt vatten hamande på en fläck då vi har ek-parkett. Eller kommer att ha ek-parkett när huset är klart (Bygget fortskrider!) i Oktober.

<{POST_SNAPBACK}>





Rapport kommer, mitt paket har skickats från Tyskelandt imorse tydligen så jag¨återkommer angående det.

Skulle tippa på att den är "väldigt" pålitlig, detta är produkter främst för den amerikanska marknaden och där gäller helt och hållet andra krav än hemma i svedala.
Jag gissar att designen är ganska snål med att använda vatten eftersom relativt liten mängd ska räcka till mycket så du behöver nog inte vara orolig.

<{POST_SNAPBACK}>


Är oxå grymt nyfiken på länk till affär och dina intryck av produkt och säljare!!!

/ippo

Redigerat av ippo, 13 juni 2006 - 19:41.


#59

Postad 13 juni 2006 - 20:55

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
kan tillägga att jag "råkade" tappa min Roomba från ca 1 meters höjd men det överlevde och jag har inte märkt av att något hände med den. Bra kvalitet :ph34r:

#60

Postad 16 juni 2006 - 11:43

joffe11
  • joffe11
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Hei

Hvem bør man kjøpe Roomba, Electrlux eller Siemens. Hvis man ikke tenker på prisen???

#61

Postad 20 juli 2006 - 17:17

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

1000:-, betalade du inte mer än det :unsure:
Vilken modell var det du köpte o vart, ge mig genast länk din lymmel! ;)

*Edit* Jag funderar på den här Scooba, Hur pålitlig är den, det vore inte speciellt roligt om den stannade mitt på golvet och allt vatten hamande på en fläck då vi har ek-parkett. Eller kommer att ha ek-parkett när huset är klart (Bygget fortskrider!) i Oktober.

<{POST_SNAPBACK}>


Rapport kommer, mitt paket har skickats från Tyskelandt imorse tydligen så jag¨återkommer angående det.

Skulle tippa på att den är "väldigt" pålitlig, detta är produkter främst för den amerikanska marknaden och där gäller helt och hållet andra krav än hemma i svedala.
Jag gissar att designen är ganska snål med att använda vatten eftersom relativt liten mängd ska räcka till mycket så du behöver nog inte vara orolig.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad hände med köpet från Tyskland? Kom den fram som den skulle?

Är ni nöjda med Roomban fortfarande?
Var det någon som satsade på en Scooba?

mvh Manor - med många frågor...

#62

Postad 07 augusti 2006 - 12:53

m203
  • m203
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Samma frågor som ovan!

Varifrån köptes roomban i Tyskland?

Är ni nöjda med den?

Hur blir det med strömförbrukningen, drar den hela tiden när den står i stationen?

Mvh
P

#63

Postad 15 augusti 2006 - 19:50

kinglolle
  • kinglolle
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Jag får väl ta min fråga hit även om jag kan tycka att min diskussion kan verka separerad från Roomba.

Jag är nyfiken på om någon har erfarenhet av Wilfa, är ju verkligen billig så kan den fylla någon funktion hade det varit värt det. Även om vi ska ha två andra dammsugare till annat så kanske en sådan kan fylla det dagliga städunderhållet medan man jobbar

/Lorant

#64

Postad 17 augusti 2006 - 09:58

The_wanderer
  • The_wanderer
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Är oxå intresserad att veta var ni köpte den från i tyskland?

#65

Postad 23 augusti 2006 - 07:52

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
"Är oxå intresserad att veta var ni köpte den från i tyskland? "

mE 2!

#66

Postad 23 augusti 2006 - 08:23

Unregisteredb16886cc
  • Unregisteredb16886cc
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Ge oss en länk nu , märker du inte att vi är desperata:) jag vägrar städa innan min lilla maskin kommer å då måste jag ha en länk hehe.
Jag kommer helt sonika att städstrejka :D vill du ha det på ditt samvete :lol:

#67

Postad 26 augusti 2006 - 07:39

Unregisteredb16886cc
  • Unregisteredb16886cc
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Såg dom här på blocket vet inte om det kan va ngt? :rolleyes:

http://www.hallbacks......prisjakt.se/

http://gavlebad.com/...ab01a70b1a99c3a

#68

Postad 27 augusti 2006 - 22:15

hammar-erik
  • hammar-erik
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Komplett har ju också en robotdammsugare.. en wilfa för 1200:-
http://www.komplett.....asp?sku=317584
nån som testat?

#69

Postad 29 augusti 2006 - 06:41

Unregisteredb16886cc
  • Unregisteredb16886cc
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Komplett har ju också en robotdammsugare.. en wilfa för 1200:-
http://www.komplett.....asp?sku=317584
nån som testat?

<{POST_SNAPBACK}>




Såg att det är samma som hallbacks.se men billigare :)

#70

Postad 29 augusti 2006 - 10:04

druttne
  • druttne
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Kom igen nu, ingen som har wilfa-sugaren?? Den har ju ett lockande pris, men jag vill ju trots allt veta om den är något att ha eller om det bara är skrot :)

#71

Postad 30 augusti 2006 - 09:51

hammar-erik
  • hammar-erik
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Hittade en annan färgvariant av Wilfan på ellos........
Verkar i alla fall vara samma maskin, fast den är syndigt röd... samma pris.
ellos

#72

Postad 30 augusti 2006 - 12:06

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Men helt ärligt, hur ska en sk robotdammsugare kunna hålla rent i ett möblerat rum?
Jag vet inte hur ni andra dammsuger men jag flyttar på möbler osv för att kunna komma in i alla hörn och vinklar och vrår. Som ett komplement kan jag tänka mig att den funkar men att enbart låta roboten sköta dammsugandet tror jag inte på.

Nej, jag väntar tills husållsrobotar kan sköta min centraldammsugare! :)

#73

Postad 30 augusti 2006 - 18:27

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Men helt ärligt, hur ska en sk robotdammsugare kunna hålla rent i ett möblerat rum?
Jag vet inte hur ni andra dammsuger men jag flyttar på möbler osv för att kunna komma in i alla hörn och vinklar och vrår. Som ett komplement kan jag tänka mig att den funkar men att enbart låta roboten sköta dammsugandet tror jag inte på.

Nej, jag väntar tills husållsrobotar kan sköta min centraldammsugare! :)

<{POST_SNAPBACK}>


Nä, allt grejar den säkerligen inte...men kanske tillräckligt för att kunna minimera de trista dammsugarstunderna.

Du verkar väldigt seriös som flyttar på möbler för att komma åt...själv försöker jag att jaga in dammråttorna under möbler som ingen kan titta under :).

mvh Manor

#74

Postad 30 augusti 2006 - 19:20

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Seriös vet jag inte, men vi har hund och då blir det mycket dammsugande.. :)

#75

Postad 01 september 2006 - 20:39

kinglolle
  • kinglolle
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Seriös vet jag inte, men vi har hund och då blir det mycket dammsugande.. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med dig Cinemax men som sagt för oss är detta ett komplement för att kanske inte behöva städa lika ofta. Vår hund fäller ingenting normalt sett utan har sina fällperioder, detta kan ingen maskin avhjälpa utan då är det annat som gäller. Däremot så kan man kanske få dammsuga 1 gång i veckan eller kanske bara 1 gång varannan och däremellan köra roomba:n ett rum i taget när man jobbar som underhållsdammsugande istället för att praktiskt taget konstant städa

Blir till slut att vi köper den själv och testar så får vi se

/Lorant

#76

Postad 02 september 2006 - 08:11

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Kan ni inte göra en topplista och skriva en liten proffsig recension? Det vore toppen, skall nog köpa en snart men vet inte vilken...

Ha de gott!

#77

Postad 05 september 2006 - 11:55

Zark
  • Zark
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Hittade en test av IRobot Roomba SE, Kärcher Robocleaner och Electrolux Trilobite 2.0:
http://www.mamut.com...r_nr16_2005.pdf

Även en kortare test av Roomba Green:
http://www.mamut.com...n_nr16_2005.pdf

Länkarna hittade jag på http://www.robotshoppen.se som säljer Roomba. Det finns även lite filmer på deras sida. Dels en säljfilm, men även en hemmainspelad rulle.

#78

Postad 16 september 2006 - 04:08

hoggaz
  • hoggaz
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som testat Wilfa?

#79

Postad 19 september 2006 - 08:52

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
I veckan såg jag på TV (LOGIN tror jag det var) ett test av tre olika "robotdammsugare" (bl.a Roomba). Alla oavsett pris och funktion SÖG :) !! vilket i detta test INTE var bra. Man körde mest runt smutsen och tro det eller ej det skapades en hel del annat jobb som att springa efter den och byta påse/tömma den i parti och minut!!!

Nu är jag inte så detaljerad i min recension men kolla på SVT och denna länk där en kort presentation av testen görs!!! http://svt.se/svt/js...98&lpos=extra_3

/T

#80

Postad 19 september 2006 - 18:08

kinglolle
  • kinglolle
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Har inte sett programmet men deras sammanfattning så verkar det ju ändå som att både roomba och trilobite städar bra även om det finns lite pyssel.

Det är ju helt enkelt vad du jämför med och vad du ska nyttja den till. Som ersättning för vanlig dammsugning tvivlar jag på dem men som komplement så...

/Lorant

#81

Postad 21 september 2006 - 15:40

Marcus_J
  • Marcus_J
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Får väl registrera mig här och leverera lite svar om wilfa-dammsugaren, köpte en för ett litet tag sen för att den var för billig för att inte prova. Tittar man i behållaren efter att den är klar så gör den definitivt väldigt mycket nytta, tar inte bara damm utan grus och sånt som man drar in i hallen så själva sugförmågan verkar inte vara några fel på. Den är väldigt låg så den tar sig under soffor bra.

Nackdelarna med den är att den har svårt att ta sig upp på tjocka mattor, kan krångla om man har långa fransar och mattor som hörnen har vikt upp sig lite på genom att den försöker ta sig under :) Ett annat problem är att den har typ gummivispar under som drar in damm och skräp till insuget som ändrar riktningen på dammsugaren rätt mycket när den ska snedda upp på en matta. Trösklar kan ställa till problem också om dom är "lagom" höga för att den ska ta sig upp och fastna där.

Jag har sett både roomba och trilobite i action och skulle efter att ha testat den här fortfarande välja wilfan. Trilobiten är för dyr tycker jag och roomban är inte tillräckligt mycket bättre för att motivera 3 gånger så högt pris. Har man väldigt stora rum som inte klaras av på en timme ungefär så är väl en dammsugare med laddstation att föredra och har man tjocka mattor eller väldigt känsliga möbler så skulle jag nog köpa en trilobite istället. Själv tänker jag satsa på att byta ut mina problemmattor istället.

Kanske ska tillägga att jag absolut inte är nåt städfreak och tycker att det eventuella damm som den inte klarar av i hörn räcker om man dammsuger bort nån enstaka gång när det ser för djävligt ut ;)

Om jag har missat att ta med nåt så är det bara att fråga så får vi se om jag vet svaret....

/Marcus

#82

Postad 23 september 2006 - 23:21

Unregisterede9e17d00
  • Unregisterede9e17d00
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Såg att wilfan diskuterades.
Jag köpte en sån i våras (juni tror jag), sicket jä%@a skit... det första man märkte när man tog upp den ur kartongen var att den var väldigt plastig, man jag tänkte va fasen 1600:- då kan kan den inte vara helt perfekt... Läste instuktionsboken lite snabbt och där stod att den har en laddningstid på 8-12!! timmar... jaha tänkte jag, då får den va jäkligt snabb på att dammsuga eftersom jag inte vill damsuga halva lägenheten ena dagen och vänta till nästa dag med resten för då hinner man ju dra med skiten från dom "smutsiga" rummen till dom rena.

Jag satte i den i laddaren över natten och dagen efter satte jag ner den på mitt vardagsrums golv, kan tillägga att min lägenhet är på 95m2 och vardags rummet väl är på ca. 30-35m2... den har tre olika program 20,40 och 60 minuter (60 minuter är vad batteriet håller) tryckte på 20 minuter och gick och dushade.

När jag kom ut och hade tagit på min och sånt pep den klar. Gick in i rummet och kollade, det var ju inte rent alls!!! Insåg att för att det skulle bli ens hjälpligt rent skulle den behöva max tiden på en timma men då skulle också batteriet ta slut och behöva laddas i 12! timmar. Skulle man gå runt i dom ostädade rummen och dra med skit in i vardagsrummet då? Såg dessutom att batteripacket var av NiCd typ och det vet vi ju alla hur bra dom är.

Kan ju även tillägga att mattor var bara att glömma eftersom dom enda mattorna jag kan tänka mig att den skulle kunna göra rent är trasmattor och dom trasslade den in sig i. Det är förvisso en automatisk damsugare men man får springa efter den som en galning eftersom den fasnade överallt.

Rekomenderar definetivt INTE denna produkt.

Redigerat av Unregisterede9e17d00, 23 september 2006 - 23:22.


#83

Postad 25 september 2006 - 09:33

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Roomba tycker jag verkar vara en bra kompromiss av pris/funktion/prestanda.

Dock, om man har långhåriga familjemedlemmar, blir det ett himla rengörande av borstar etc. Ibland undrar jag om jag inte lägger lika mycket tid på rengöring som tiden jag "spar".

Men det ger lite "lumpen" känsla att plocka isär och rengöra :P

#84

Postad 25 september 2006 - 11:59

Unregistered41389
  • Unregistered41389
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

I veckan såg jag på TV (LOGIN tror jag det var) ett test av tre olika "robotdammsugare" (bl.a Roomba). Alla oavsett pris och funktion SÖG  :P !! vilket i detta test INTE var bra. Man körde mest runt  smutsen och tro det eller ej det skapades en hel del annat jobb som att springa efter den och byta påse/tömma den i parti och minut!!!

Nu är jag inte så detaljerad i min recension men kolla på SVT och denna länk där en kort presentation av testen görs!!! http://svt.se/svt/js...98&lpos=extra_3

/T

<{POST_SNAPBACK}>


om det var nåt som sög så var det testet...
det var inga nådiga dammtussar dom hade lagt ut..
Roomban klarar av smått damm utmärkt.. jag låter det aldrig gå så långt att det lägger sig sånna enorma dammråttor över mitt golv..
tycker den funkar utmärkt. Inte dammsugigt med vanlig dammsugare sen jag skaffade roomban för ca 3 månader sen.

#85

Postad 25 september 2006 - 17:35

skum
  • skum
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Tjenare! Har också skaffat en Roomba och jag är helnöjd med den. Dammsuger igenom mina rum perfekt utan att hänga sig. Men jag undrar en sak med laddningen...Det står i instruktionsboken att den mår bäst av att vara på hela tiden, alltså stå på laddaren och lysa, stämmer detta? Hur gör ni andra som köpt en, låter ni den stå på dygnet runt eller stänger ni av den?

#86

Postad 25 september 2006 - 18:52

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0

Tjenare! Har också skaffat en Roomba och jag är helnöjd med den. Dammsuger igenom mina rum perfekt utan att hänga sig. Men jag undrar en sak med laddningen...Det står i instruktionsboken att den mår bäst av att vara på hela tiden, alltså stå på laddaren och lysa, stämmer detta? Hur gör ni andra som köpt en, låter ni den stå på dygnet runt eller stänger ni av den?

<{POST_SNAPBACK}>


min är på 24/7

#87

Postad 26 september 2006 - 10:54

druttne
  • druttne
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag hittade ytterligare en robot, det kanske är någon som har provat denna??
Den ser lite smäckig ut, men skenet kan ju bedra.

dammsugare

#88

Postad 26 september 2006 - 12:50

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Det blev en Roomba SE för mig, och den testades för första gången igår hemma hos oss. Jag måste säga att den fungerade över förväntan...samt att alla i familjen hade riktigt kul åt den medan den jobbade. Först fick den laddas upp. Det tar cirka 2.5 - 3 timmar, och den kan då jobba i mellan 90-120 minuter beroende på golvtyp och mattor etc. Steg 1 blev sovrummet som den grejade riktigt bra. Efter ett tryck på "clean"-knappen så avger den en liten truddilutt och sätter därefter igång att städa. Det blev lika rent som efter en snabbare dammsugning, och det duger gott och väl åt oss. Steg 2 blev nedervåningen som består av hall, gillestuga och två mindre rum (övriga dörrar stängde vi). Även här så gjorde Roomban ett riktigt bra jobb, även om det gick segt på hallmattan...och där tog även batteriet slut. Enligt uppgift så ska den själv känna av när det är laddningsdags...men batteriet tog kanske slut snabbare än den trodde på mattan, och den orkade inte tillbaka till andra änden av huset för att ladda upp sig.
Det blir vidare test idag.

Negativt då? Jo, en prislapp på 3.000:- (nyss prissänkt med 500:-) kanske kan synas mycket, samt att den låter en hel del. Det är inget som man drar igång i vardagsrummet när man ska kolla på film precis. Det hade ju annars varit en höjdare om man startade upp den på natten, så att det var rent och fint när man steg upp på morgonen.

mvh Manor

#89

Postad 26 september 2006 - 16:41

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
...nu städar Roomban vidare på nedervåningen. Utrymmet är begränsat av två "virtuella" väggar som medföljer SE-modellen. Dessa virtuella väggar fungerar väldigt bra, och Roomban vänder på en femöring så fort den kommer i närheten av dessa väggar.

Tutellitut...där kom truddilutten som spelades när städningen var klar. Idag hittade Roomban tillbaka till sin laddare och väntar på nästa städning.

perrab, är du fortfarande nöjd med din Roomba?

mvh Manor

PS. Nu är man ju nästan sugen att köpa en till övervåningen också :blink:.

Redigerat av Manor, 26 september 2006 - 16:55.


#90

Postad 05 oktober 2006 - 10:21

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Nu har man använt Roomban ytterligare en vecka, och jag är faktiskt fortfarande imponerad av resultatet. Det enda störande är ljudet, så det bästa är att dra igång den innan man ska gå ut. Det tar också ett bra tag att köra klart ett lite större rum, men det är ju egentligen inget som spelar någon roll.

mvh Manor

#91

Postad 05 oktober 2006 - 19:23

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0

...nu städar Roomban vidare på nedervåningen. Utrymmet är begränsat av två "virtuella" väggar som medföljer SE-modellen. Dessa virtuella väggar fungerar väldigt bra, och Roomban vänder på en femöring så fort den kommer i närheten av dessa väggar.

Tutellitut...där kom truddilutten som spelades när städningen var klar. Idag hittade Roomban tillbaka till sin laddare och väntar på nästa städning.

perrab, är du fortfarande nöjd med din Roomba?

mvh Manor

PS. Nu är man ju nästan sugen att köpa en till övervåningen också :ph34r:.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är fortfarande nöjd! ;)

#92

Postad 18 oktober 2006 - 19:40

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Lade in en beställning på roomba SE nyss. Får se om den fixar mina trösklar som är c:a 7-10mm höga. *hoppas* ;)

EDIT: är den smart nog att bara passera en tröskel en gång? alltså kör den ett rum i taget eller kommer den köra över trösklar 30 gånger per städrunda?

Tror ni den klarar min tröskel? se "ritning"

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered8147b14e, 18 oktober 2006 - 19:49.


#93

Postad 18 oktober 2006 - 20:06

skum
  • skum
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Lade in en beställning på roomba SE nyss. Får se om den fixar mina trösklar som är c:a 7-10mm höga. *hoppas* ;)

EDIT: är den smart nog att bara passera en tröskel en gång? alltså kör den ett rum i taget eller kommer den köra över trösklar 30 gånger per städrunda?

Tror ni den klarar min tröskel? se "ritning"

<{POST_SNAPBACK}>

När det är "flera" kanter på en tröskel har jag märkt att den brukar trigga "nu-har-jag-kört-emot-en-vägg-sensorn" så det där är tveksamt. Om jag nu fattade din utmärkta ritning rätt ;)

#94

Postad 18 oktober 2006 - 20:28

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Lade in en beställning på roomba SE nyss. Får se om den fixar mina trösklar som är c:a 7-10mm höga. *hoppas* :D

EDIT: är den smart nog att bara passera en tröskel en gång? alltså kör den ett rum i taget eller kommer den köra över trösklar 30 gånger per städrunda?

Tror ni den klarar min tröskel? se "ritning"

<{POST_SNAPBACK}>

När det är "flera" kanter på en tröskel har jag märkt att den brukar trigga "nu-har-jag-kört-emot-en-vägg-sensorn" så det där är tveksamt. Om jag nu fattade din utmärkta ritning rätt ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Rackarns! det var inte bra.. jaja, man får väl flytta laddningsstationen. *gråta*

#95

Postad 01 november 2006 - 11:40

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Postad bild

Nu har jag oxå haft min ett tag, och måste säga att jag är mycket nöjd! Som den tekniknörd jag är så bjuder jag på en divxencodead video på den när den busar runt i mitt sovrum. =)

Roomba in action

jag dammsög manuellt i fredags, på tisdagen efter helgen så körde jag ett snabbt 20minuterspass med roomban, och detta är vad han plockade upp! (antagligen dammsuger jag för dåligt med den manuella, hehe)

Postad bild

EDIT: kan upplysa att den fixxar mina ~1cm trösklar med galans. :huh:

Redigerat av Unregistered8147b14e, 01 november 2006 - 11:49.


#96

Postad 26 november 2006 - 15:43

eddgge
  • eddgge
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Tack för videon! Känns som om den här är mycket tystare än Trilobiten!

Det talades tidigare i den här tråden om köp från Tyskland, hur gick det med det? Finns dom i butik i Tyskland?

#97

Postad 26 november 2006 - 18:22

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Jag kan ju nämna att min Roomba "still going strong". Jag brukar köra den på bottenvåningen, och i ett stort sovrum på övervåningen...samt någon gång även i vardagsrummet. Den städar väldigt bra och resultatet i damm brukar se ut som bilden i ordeith inlägg ovan. Det är en riktig höjdarpryl faktiskt.

mvh Manor

#98

Postad 29 november 2006 - 00:57

henkson
  • henkson
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Var det någon som hade köpt den från Tyskland?
och isf en länk :)

/Henke

#99

Postad 29 november 2006 - 22:28

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Var det någon som hade köpt den från Tyskland?
och isf en länk :)

/Henke

<{POST_SNAPBACK}>


annars finns de ju här i sverige för 3k... går det att komma undan mycket billigare ifrån tyskland? (moms, frakt, garanti, osv?)

#100

Postad 08 december 2006 - 08:51

Frippegubben
  • Frippegubben
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis fått min Roomba Discovery. Importerad från USA och till ett toppenpris, men det kräver ju att man har nån där som kan ta emot den och nån som kan ta med den hem, men det funkade för min del.
186 dollar totalt, dvs 1350:-!
Jag hade länge tänkt att köpa en begagnad eller möjligen "factory refurbished" på ebay, bara för att testa, men det slutade med en sprillans ny direkt från iRobot.com!
De hade ett underbart erbjudande som inte gick att motstå. Dels var det fri frakt, dels fick man nåt "holiday accessory"-kit värt $50 och som grädde på moset hade de en kampanj där man fick 30% rabat på priset om man uppgraderade från en gammal modell, man behövde bara ange serienumret från en gammal och ett sånt lyckades jag luska reda på! Vips hade priset sjunkit från $270 till $196, sen fick man ytterliggare $10 rabatt om man betalade via google...
Holiday-kitet innehöll några extra borstar och en Scheduler-fjärr, så då ska man kunna programmera den att automatiskt dra igång städandet när man gått till jobbet!

Det här blir en julklapp till familjen, så den är inte testad ännu och det första jag måste göra är att modifiera nätadaptern till att klara 220V. Men det finns beskrivningar hur man gör på nätet så det ska nog inte vara nåt större problem.
Det som vore intressant är om nån med en svensk Roomba ville öppna sin nätadapter och bidra med lite info/bilder till den site där de skrivit om hur man modifierar den. Så att man får ett officiellt facit, så att säga!
Modifiering av ny modell
Modifiering av gammal modell

Visste ni förresten att man kan göra andra kuliga saker med en Roomba? Programmera om den t ex eller styra från mobiltelefonen?
Bluetooth och annat till Roomba
Microsoft Robotics Studio



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.