Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

set top box kanaler

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 september 2007 - 21:10

stormer
  • stormer
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
hej,
har testat mythtv några dagar och blivit riktigt nöjd med front/backend lösningen. det lilla jag har kvar är att få till mina kanaler i kabeltvboxen. var sätter jag upp dom och hur får jag lirc att sända kanalbytet via usb-uirt?

stormer

#2

Postad 04 september 2007 - 21:21

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

hej,
har testat mythtv några dagar och blivit riktigt nöjd med front/backend lösningen. det lilla jag har kvar är att få till mina kanaler i kabeltvboxen. var sätter jag upp dom och hur får jag lirc att sända kanalbytet via usb-uirt?

stormer

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte själv någon STB, men kanske den här sidan kan hjälpa?

http://www.mythtv.or...ter_with_MythTV

/ Pär

#3

Postad 04 september 2007 - 22:00

stormer
  • stormer
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

hej,
har testat mythtv några dagar och blivit riktigt nöjd med front/backend lösningen. det lilla jag har kvar är att få till mina kanaler i kabeltvboxen. var sätter jag upp dom och hur får jag lirc att sända kanalbytet via usb-uirt?

stormer

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte själv någon STB, men kanske den här sidan kan hjälpa?

http://www.mythtv.or...ter_with_MythTV

/ Pär

<{POST_SNAPBACK}>


tack för länken. det ser ut som att jag kommer lyckas med den infon där.

stormer

#4

Postad 10 september 2007 - 15:33

stormer
  • stormer
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
ok, nu har jag blivit riktigt biten av mythtv och vill nu ha bättre kvallitet på bilden. STB via svhs input på mitt pvr-350 funkar men vad kan ett DVB-C kort göra?

jag har kollar runt lite och ser att Technotrend c-1500 ska fungera rakt av. är det ett kort som rekommenderas eller ska det vara ett annat kort för oss här i svärrje? och hur är det med subtitles på discovery kanalerna, fungerar dom eller? även om man spelar in? av dom anledningarna har jag just kört STB och mediaportal. just det ja, jag har comhem.

en annan liten fundering, kan minimyth på en miniITX ,säg sp8000, fungera så bra som man läser eller har man lite freeze och hack i bilden?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.