Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mythtranscode ignorerar cutlist

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 september 2007 - 06:39

Unregistered977be0c4
  • Unregistered977be0c4
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Jag försöker förmå mythtranscode att klippa bort reklam från mina inspelade program med nedanstående kommando, men utan att lyckas.

mythtranscode -c 5 -s 2007-09-02-11-44-00 --mpeg2 --honourcutlist

mythtranscode ger inga felmeddelanden, och skapar snällt och fint en .tmp-fil som är lite mindre än originalet, men reklamen är kvar.

Det jag har gjort är att låta mythtv markera upp reklamavbrotten under inspelningens gång, och efter att inspelningen är klar kör jag mythcommflag --gencutlist för att sedan manuellt kunna justera klippunkterna så som jag vill ha dem. Efter detta vill jag alltså klippa bort reklamen, vilket inte funkar. mythcommflag --getcutlist visar att jag har en klippningslista.

Någon annan som varit med om något liknande?

#2

Postad 07 september 2007 - 07:15

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Jag försöker förmå mythtranscode att klippa bort reklam från mina inspelade program med nedanstående  kommando, men utan att lyckas.

mythtranscode -c 5 -s 2007-09-02-11-44-00 --mpeg2 --honourcutlist

mythtranscode ger inga felmeddelanden, och skapar snällt och fint en .tmp-fil som är lite mindre än originalet, men reklamen är kvar.

Det jag har gjort är att låta mythtv markera upp reklamavbrotten under inspelningens gång, och efter att inspelningen är klar kör jag mythcommflag --gencutlist för att sedan manuellt kunna justera klippunkterna så som jag vill ha dem. Efter detta vill jag alltså klippa bort reklamen, vilket inte funkar. mythcommflag --getcutlist visar att jag har en klippningslista.

Någon annan som varit med om något liknande?

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken version av MythTV använder du?

Blir det någon skillnad om du istället för -c och -s använder -i?

Kan du prova att öka verbose-level när du kör mythtranscode?

mythtranscode -v help

...ger de olika möjligheterna.

/ Pär

#3

Postad 07 september 2007 - 08:26

Unregistered977be0c4
  • Unregistered977be0c4
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Tack för visat intresse! :wub:

Jag kör Ubuntu Feisty och installerade MythTV för lite drygt en månad sedan. Jag gissar att Ubuntu har bett mig köra in uppdateringar om det funnits några sådana (kommer inte ihåg), så det lär väl vara senaste versionen.

Vad jag har förstått skall --honourcutlist inte fungera om man anger filnamn istället för kanal-id och startdatum. Eller skall det ha ändrats?

Jag kanske bör nämna att jag har lyckats klippa bort reklam en gång. Efter den gången har jag dock bytt sökväg till den katalog där inspelade program sparas (ändrade sökvägen i mythtv-setup), och flyttat alla mina inspelningar dit. Kan det ha sabbat något fält (sökväg etc) i databasen kanske?

En annan grej är att jag har försökt köra mythtranscode som min superuser vilken ingår i mythtv-gruppen. Tror inte felet ligger här, men konstigare saker har ju hänt....

Eftersom jag sitter på jobbet nu (och egentligen inte borde skriva här....) får jag återkomma med resultat av att öka verbose-leveln.

#4

Postad 07 september 2007 - 09:11

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Vad jag har förstått skall --honourcutlist inte fungera om man anger filnamn istället för kanal-id och startdatum. Eller skall det ha ändrats?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hittade också inlägg med denna indikation, men vad jag kunde se gällde det 0.19, så det borde ha fixats.

/ Pär

#5

Postad 10 september 2007 - 07:00

Unregistered977be0c4
  • Unregistered977be0c4
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Okej, det var skit bakom spakarna som var problemet....Av någon anledning hade jag fått för mig att stava --honorcutlist fel (precis som jag gjorde i mitt urspruliga inlägg), vilket resulterade i att mythtranscode ignorerade den växeln helt och gav blanka fan i att berätta det för mig. Men nu när jag lärt mig stava som det är tänkt är allting frid och fröjd igen.

#6

Postad 10 september 2007 - 11:27

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

  • 780 inlägg
  • 0

Okej, det var skit bakom spakarna som var problemet....Av någon anledning hade jag fått för mig att stava --honorcutlist fel (precis som jag gjorde i mitt urspruliga inlägg), vilket resulterade i att mythtranscode ignorerade den växeln helt och gav blanka fan i att berätta det för mig. Men nu när jag lärt mig stava som det är tänkt är allting frid och fröjd igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Hah, och jag läste och citerade ditt inlägg utan märka felstavningen :D

Märkligt att mythtranscode inte avbryter eller varnar om man använder en felaktig växel. Kan det vara för att bevara bakåtkompabilitet, månntro?

/ Pär



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.