Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Media bänk

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 augusti 2021 - 09:09

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Har nu lämnat in min Marantz stärkare på reparation, och domen är ett par veckor bort.

Så förbereder mig inför tanken om att det kan bli dags att skaffa nytt och då samtidigt uppdatera allt till 4K. Blir nog billigt och bra.. :rolleyes:  

TV, Förstärkare & Spelare..( ....+ media bänk?? :o )

 

När det gäller just stärkare så lutar det åt en Marantz SR7015. Ett nytt problem som då uppstår är att media bänken är för liten för att få plats med större pjäser. Höjden på mina hyllplan är 19.5cm & stärkaren mäter 18,5cm. Så rent fyiskt så går den ju in, men finns inget utrymme för luft cirkulation alls längre. Har inbyggda fläktar i både bänk & en i min nuvarande stärkare, men detta kommer inte räcka.

 

Så min fråga är hur ni placerar era förstärkare?

 

Jag har väl några alternativ med min befintliga...

 

1:Att placera centern ovanpå bänken, SR7015 längst ner och såga ut ett hål i mitten hyllplanet för ventilation.

2:Att placera SR7015 ovanpå bänken & ha centern kvar under. Är ofta så de visar dem på hemsidor, men va de inte har med är ju allt kablage!! Svårt att gömma undan där uppe!

 

Ett problem med båda dessa lösningar är att de hamnar i vägen för projektor duken!

Men det går kanske att mekaniskt eller elektroniskt att ställa in så att duken stannar tidigare. (motordriven duk)

 

Har kikat på nya möbler också men är svårt att hitta ngt som är snyggt & har tillräckligt stora utrymmen för en SR7015 (minst 20-25 cm höga hyllplan) och de övriga prylarna.

 

Ett alternativ är ju en mer öppen lösning, mer i stil "Hi-Fi rack. Men då syns ju allt kablage bakom så det går nog bort. ( https://en.norstone-...age/bergen-2-av )

 

Tacksam för tips och ideér

Bifogad fil(er)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.