Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Last Of Us Part 2 [PS4]

376 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Last of Us: Part II (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 7,52 (127) 299:-

#101

Postad 31 oktober 2017 - 23:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Om de sätter en vettigare CPU så använder skaparna bara mer fysik. Så länge man kan fylla glaset så gör de det.

Ja men de är ju inga problem så länge de skalar liren och låter en välja om man vill ha den fysiken eller ej. Sen hade de ju kunnat köra motsvarigheten till Sli. Seriekoppla ett par PS 4 Pros så kan man dubbla fpsn. 4-dubbla och du kan verkligen få high end prestanda till relativt lågt pris. Sky is the limit flest ps 4 pros innan man dör vinner. Men då måste de göra liren skalbara så de kan dra nytta av olika konfigurationer.



#102

Postad 01 november 2017 - 10:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja men de är ju inga problem så länge de skalar liren och låter en välja om man vill ha den fysiken eller ej.

 

Ett fåtal spel som Nioh gör det redan och låter en välja mellan 60/30, men att det skulle bli standard och dessutom framförallt komma upp i 200 etc som du pratar om ser jag som omöjligt. Men vi får väl återkomma om 50 år.

 

Grejen är också att det är jobbigt nog för en utvecklare som ND att göra ett spel som TLOUII, tusentals manstimmar. Att göra fler olika konfigurationer som ska funka tar ännu mer tid, och för vad kan man fråga sig. För de behöver ju inte göra det, spelet kommer sälja lika bra utan det. Det är precis som med PS4 Pro. Många släpper spelen utan någon större förändring trots att de har mycket mer kraft att tillgå. Detta eftersom det inte garanterar någon extra försäljning av att de lägger till saker som bara innebär extrajobb.



#103

Postad 01 november 2017 - 12:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

60fps är dessvärre inget alternativ i ett spel som TLoU 2, med tanke på hur pass bra grafiken är (i trailern som ser ut att vara en realtidsrenderad cutscene, precis som i UC4).

 

Det var inte förrens senaste patchen till PS4 Pro som ettan blev helt stabil på 60fps.

 

På vanliga PS4 sjunker det fortfarande till runt 50 ibland (rätt sällan dvs inte så att det stör direkt, om man inte är "leet haxxor" som letar fel i alla spel).

 

Det kan inte vara enkelt att programmera spel när CPUn är en sådan stor begränsning som den är i nuvarande konsoller. Vid konverteringen av TLoU snurrade det på i 10fps innan optimering. De fick ta till en del tricks för att sprida ut arbetet över alla kärnor, och spelet ligger en frame efter hela tiden. Det märks inte direkt när man spelar så det var en bra kompromiss.



#104

Postad 01 november 2017 - 13:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Omöjligt är de ju inte de är ju som sagt ett val de gör med bättre grafik och lägre fps. Fast grafik med stutter dödar illusionen omedelbart då blir grafiken i tlou sämre än resident evil 4 Wii där man annars knappt ser vad de är man tittar på emellanåt :P

Men affärsidén att sälja flera Playstations för de som redan har en men vill ha mer prestanda känns inte så dum. Så länge de lyckas sälja hårdvaran med vinst naturligtvis. De har redan klientelet. Har ju gjorts för Forza 3 boxar för triple monitor.

Men de krävs nog någon ny mer innovativ och mindre konservativ aktör

#105

Postad 01 november 2017 - 16:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Omöjligt är de ju inte de är ju som sagt ett val de gör med bättre grafik och lägre fps.


Jo, som jag försökte förklara ovan är det i stort sett "omöjligt".

Om Naughty Dog släpper en uppföljare med samma grafik som remastern av ettan, kommer det bli massor av klagomål.

Remastern ser bra ut, men det är bitvis väldigt tydligt att det är ett lastgenspel i grunden.

Och som sagt, det ligger redan på gränsen för vad som funkar i 60fps med deras motor. Bättre grafik med samma framerate är med andra ord inte ett alternativ. Se t ex skillnaden mellan single player (30fps) och multiplayer (60fps) i Uncharted 4.

Jag håller med dig annars. 60fps gör väldigt mycket för spelupplevelsen, ofta mer än grafiken i sig. Problemet är att i 60fps utan motionblur och annat crap, då ser man också brister i grafiken tydligare. Det som krävs är då bättre grafik OCH 60fps, men det funkar inte på PS4.

Kanske offtopic men:
https://www.gamespot...-/1100-6452783/

Bungie could theoretically get Destiny 2 running at 60 FPS on console, but doing so would lead to compromises that Bungie was unwilling to make.
...
the space would be smaller, it would be less cooperative, and there'd be fewer monsters to shoot. That's not the game we want to make.

RX570 är lite snabbare än GPUn i PS4 Pro, och på PC klarar den både 1080p60 och 1440p60 med inställningar som motsvarar PS4 Pro (en blandning av medium och high).
http://www.guru3d.co...k_review,4.html

Bifogad fil  untitled-1.png   20,55K   0 Antal nerladdningar

RX570: 5,1 Teraflops
PS4 Pro: 4,2 Teraflops

Med runt 80% av prestandan borde det funka utan problem i 1080p60, och kanske t om i 1440p60 med "konsolloptimering".

Men den stora skillnaden mellan PC och PS4 Pro är ju CPU-prestandan.

Redigerat av Ageve, 01 november 2017 - 21:57.


#106

Postad 01 november 2017 - 16:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Omöjligt är de ju inte de är ju som sagt ett val de gör med bättre grafik och lägre fps.

 

Nu menar jag ju inte att det är tekniskt omöjligt att få Pong att funka i 200 FPS. Det är just att spelutvecklare gör valet och har i stort sett alltid gjort att pusha grafik, därför är inte 200 FPS på konsol rimligt. Då måste konsolerna förändras och det är en lönsam affärsmodell. De tycker 60, till och med 30 är good enough för mainstream och det är det. Det är just därför det aldrig kommer hända, och sen extrajobb med olika skalningar - det är bara att titta på verkligheten, hade det varit enkelt och lönsamt så hade fler gjort det redan. Pro är ju en perfekt exempelmiljö för den här debatten. Det handlar inte om mer kraft utan om affärsmodeller. Skalbar FPS är ingen lyckad sådan, för det är en liten majoritet som vill ha det eller ens vet att det finns.

 

Något som kanske hade funkat vore om de släppte en konsol som man kunde lägga till grafikkort till, som det spekulerades om med NX. Men det känns rätt tveksamt, konsolägarna vill gärna ha kontroll över sina system.



#107

Postad 01 november 2017 - 19:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag hade utan tvekan mycket hellre sett TLUS 2 i 60 fps med likvärdig grafik som ettan remastered.

#108

Postad 01 november 2017 - 19:53

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 2

Och det är något som Naughty Dog aldrig skulle göra. Trots allt har de, faktiskt ända sedan PS1-tiden, legat i grafisk framkant för plattformarna. Att således kompromissa så mycket på grafiken för att få en högre bilduppdateringsfrekvens är helt fel.

 

Jag vet inte hur det var år 2013, men folk klagade med stor sannolikhet på att The Last of Us till Playstation 3 var låst till 30b/s. En generation senare är problemet borta. Att då sänka den grafiska standarden för att uppnå ett mål som de garanterat kommer att lyckas med i nästa generation är således ett långt steg bakåt. Framförallt med tanke på hur välarbetat Uncharted 4 var.



#109

Postad 01 november 2017 - 20:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Man får lägga sig en generation efter med konsollirandet helt enkelt och köra remasters. 



#110

Postad 02 november 2017 - 15:35

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Single player spel som last of us, har jag inga problem med 30fps faktiskt. Men renodlade fps spel, då vill jag ha 60fps.

#111

Postad 12 juni 2018 - 06:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

https://youtu.be/btmN-bWwv0A

 

Det ser bra men svårt ut. Blir att spela på easy tror jag... :rolleyes:

Grafiken är grym, men var är releasedatumet???



#112

Postad 12 juni 2018 - 06:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Trailern var i 60 fps. Om de sänker till 30 i riktiga spelet kommer det se ut som skit i jämförelse. Håller tummarna...



#113

Postad 12 juni 2018 - 08:32

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
God Damn.....:me wants

#114

Postad 12 juni 2018 - 09:19

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Ser väldigt snyggt ut, kommer nog bli kanon. Lär boka.

#115

Postad 12 juni 2018 - 09:53

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

Ser grymt ut.

Ja måste komplettera xboxen med en ps4 i höst så ja kan köra ettan plus allt annat kul som som finns till ps4.

Har ju missat senaste uncharted, killzone och infamous plus annat.



#116

Postad 12 juni 2018 - 09:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen att det blir 60fps på PS4 Pro.

#117

Postad 12 juni 2018 - 09:58

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Trailern var i 60 fps. Om de sänker till 30 i riktiga spelet kommer det se ut som skit i jämförelse. Håller tummarna...

Vilken trailer? Den du hänvisar till går ju i 30b/s (eller 29.97).



#118

Postad 12 juni 2018 - 10:45

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Tycker ni verkligen att det är ett så stort bekymmer att den här typen av spel inte kör i 60fps? Förstapersonsskjutare som cod och bf, där tycker jag att det är viktigt... Men jag kör hellre den här typen av spel i 30fps i vardagsrummet även om alternativet med supermjuk g-sync finns på skrivbordet

#119

Postad 12 juni 2018 - 11:06

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Om det var i 30 så lurades jag av att jag tittade på telefonen. Allt ser skarpare ut på pyttebild.
Angående om det är ett problem med låg fps så tycker jag det personligen. Är man van att spela i 60 eller högre så är 30 nästan outhärdligt även om man delvis vänjer sig efter ett tag. Det är samma som att en del PC-spelare tycker att allt under 120 är svårt att stå ut med.

#120

Postad 12 juni 2018 - 11:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Ingenting flyter ju i 30 fps. Är svårt vänja sig. 200 FPS på lägre inställningar upplevs mer realistiskt så fort de panoreras

#121

Postad 12 juni 2018 - 11:49

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Om det var i 30 så lurades jag av att jag tittade på telefonen. Allt ser skarpare ut på pyttebild.

Fast bildfrekvens har inget med rörelseoskärpa att göra, även om TLoU ser ut att ha väldigt effektiv rörelseoskärpa.



#122

Postad 12 juni 2018 - 11:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Fast bildfrekvens har inget med rörelseoskärpa att göra, även om TLoU ser ut att ha väldigt effektiv rörelseoskärpa.

Jag menar att låg bildfrekvens ger suddiga panoreringar och dåligt bildflyt. Kalla det vad du vill. Du vet vad jag menar.



#123

Postad 12 juni 2018 - 11:53

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Fast panoreringar blir ju inte suddiga för att man har låg bilduppdateringsfrekvens. Det blir de för att man har långa slutartider och således hög rörelseoskärpa. ;)

 

Med 1/60-slutare får du exakt lika skarpa panoreringar i 30b/s och i 60b/s.



#124

Postad 12 juni 2018 - 11:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Spela inte dum. När du spelar i 30 fps och tittar dig omkring i spelet så är det jättesuddigt. Spelar du i 60 fps så är det mycket skarpare och i 120 fps ännu mycket skarpare.

Slutartider är väl på kameror? Det här är datorgenererad grafik.



#125

Postad 12 juni 2018 - 12:02

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Nej, jag förstår faktiskt inte vad du menar. Såvida du inte har någon rörelseoskärpa aktiverad i spelet så blir det per automatik inte suddigare vid panoreringar vid 30b/s än 60b/s, eller 144b/s.

 

Datorgenererad grafik kan också i post få tillagd rörelseoskärpa och således blir effekten densamma som att ha längre slutartid. Annars får du endast statiska bilder, vilka förstås blir väldigt skarpa i alla lägen men kräver hög bildfrekvens för att inte bli ryckigt. Den absoluta majoriteten av alla konsolspel denna generation (och även många äldre) har någon form av rörelseoskärpa, antingen som alternativ eller påtvingat. Många verkar dock ha svårt att hålla isär de olika faktorerna och begreppen.



#126

Postad 12 juni 2018 - 12:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Om du inte förstår vad jag menar så ger jag upp. Det ser illa ut på 30 fps så fort det börjar röra på sig. Den förklaringen förstår du säkert. Annars får du slå upp ordet illa i en ordlista.;)



#127

Postad 12 juni 2018 - 12:52

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 1

Du kan också kolla upp vad det är för skillnad på rörelseoskärpa och låg bilduppdateringsfrekvens, då det är två vitt skilda saker.



#128

Postad 12 juni 2018 - 13:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Det kan jag göra vid tillfälle. Jag skall göra det på min iPad Pro med 120 Hz bilduppdateringsfrekvens. Det är så fint bildflyt när jag scrollar med den så att jag nästan luras att tro att rörelseoskärpan är låg.;)



#129

Postad 12 juni 2018 - 13:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
Kollade Sonys trailer nu och den var dessvärre 30fps. Fast det är ju mycket mörka scener. Där syns inte skillnaden mellan 30 och 60fps lika mycket.

Du kan också kolla upp vad det är för skillnad på rörelseoskärpa och låg bilduppdateringsfrekvens, då det är två vitt skilda saker.


Det hänger ju iofs ihop i spel och film. En skarp ljus scen med hög kontrast avslöjar låg upodateringsfrekvens tydligare, och motion blur används för att minska effekten (med dåligt resultat oftast). Sätter man t ex paddan på lägsta ljusstyrka så ser många 30 fps klipp ut att ha jämnare rörelser. Det är väl det som Hassesolo mfl menar.

Redigerat av Ageve, 12 juni 2018 - 13:51.


#130

Postad 12 juni 2018 - 13:49

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

inte röra 30vs60 fps, det är religion! :P 



#131

Postad 12 juni 2018 - 13:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Ellie känns lite som en... massmördande terminator? Jag menar uh, hon var visserligen ingen duvunge i ettan, men känns som att hon tagit ett extra steg down Nathan Drake-lane nu. Var är Joel, de är han som ska ta hand om de där bitarna, han är redan korrupt  ;)  



#132

Postad 12 juni 2018 - 13:56

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Var är Joel, de är han som ska ta hand om de där bitarna

Joelbitar?

https://www.oppetark...itel/Joelbitar/

Redigerat av Ageve, 12 juni 2018 - 13:57.


#133

Postad 12 juni 2018 - 14:06

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Joel är säkert med och slår nog ihjäl 200 pers fastän han är en gammal gubbe vid det här laget, he, he.



#134

Postad 12 juni 2018 - 14:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Joel är säkert med och slår nog ihjäl 200 pers fastän han är en gammal gubbe vid det här laget, he, he.

 

Ellie var 14 i ettan, är 19 nu, så har bara gått fem år.


Redigerat av Zoiler, 12 juni 2018 - 14:17.


#135

Postad 12 juni 2018 - 14:20

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jo, men Joel var inte ung i ettan och dog nästan... Det är dock inget som behöver stå i vägen för en spelhandling.



#136

Postad 12 juni 2018 - 15:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jo, men Joel var inte ung i ettan och dog nästan...

 

Inte på grund av sin ålder i alla fall  :D . Skulle nog säga att det är rätt segt virke om man överlever det han behövde överleva. Han har ND-generna i sig, de är lite segare än vanliga människor.



#137

Postad 12 juni 2018 - 15:04

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Joel lär nog inte vara med så mycket. Något som jag ser framemot att se är om man kommer spela ensam eller om man har någon med sig som man oftast har i Naughty Dog-spel. Brukar uppskatta interaktionerna mellan karaktärerna och det tillför mycket.

#138

Postad 12 juni 2018 - 15:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Joel lär nog inte vara med så mycket.

 

Varför tror du inte det? Han måste ju vara sängliggande eller på annat sätt borttagen ur storyn för att låta Ellie gå ut ensam med tanke på deras band.



#139

Postad 12 juni 2018 - 15:55

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Det hänger ju iofs ihop i spel och film. En skarp ljus scen med hög kontrast avslöjar låg upodateringsfrekvens tydligare, och motion blur används för att minska effekten (med dåligt resultat oftast). Sätter man t ex paddan på lägsta ljusstyrka så ser många 30 fps klipp ut att ha jämnare rörelser. Det är väl det som Hassesolo mfl menar.

Nu skrev ju Hasse snarare att det var pga den lilla bildytan som han såg fel, men det är klart att ljusstyrkan på skärmen har en avsevärd betydelse för hur man uppfattar det. Och om vi bara ska prata om slutresultat finns det ju massvis med variabler och möjligheter.

 

Jag spelar gärna i hög bildfrekvens, då i regel 120b/s (uteslutande PC bortsett från exklusiva spel) men ser inte nödvändigtvis bilduppdateringsfrekvensen i sig som något störmoment såvida besluten har tagits på goda grunder. Om TLoU 2 går som smort i 30b/s med lite subtil rörelseoskärpa, gärna anpassningsbar sådan, och är väl utfört rent grafiskt så skulle åtminstone jag bli nöjd. Spel som varierar mellan 30 och 50b/s (eller 25 och 40 etc) är enligt mig långt mer störande om man spelar utan G-sync eller motsvarande. Inte för att G-Sync tycks stödja så låga frekvenser men det är en principsak. Och tearing är djävulens redskap.



#140

Postad 12 juni 2018 - 16:25

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Fruktansvärt snygg gameplay trailer, skapligt brutalt också! Det gör ont i själen av att inte ha ett datum ännu, och det dröjer säkerligen till q4 2019 innan det kommer. För mig, så va det där det bästa på e3.


Redigerat av walkiii, 12 juni 2018 - 16:26.


#141

Postad 12 juni 2018 - 16:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Men det kändes ju samtidigt för flytande och scriptat hur AI:n reagerar. Var det här en sekvens som är helt scriptad så att man i slutändan måste gå in i huset där de tre kommer och letar efter en? För det känns ju inte som att varenda stridsmoment kommer att se ut så där direkt.



#142

Postad 12 juni 2018 - 16:37

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis så har dom helt enkelt skruvat upp ai'n ett par snäpp. För den va kanske inte den bästa i tlou.



#143

Postad 13 juni 2018 - 09:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Nu skrev ju Hasse snarare att det var pga den lilla bildytan som han såg fel, men det är klart att ljusstyrkan på skärmen har en avsevärd betydelse för hur man uppfattar det. Och om vi bara ska prata om slutresultat finns det ju massvis med variabler och möjligheter.

Jag spelar gärna i hög bildfrekvens, då i regel 120b/s (uteslutande PC bortsett från exklusiva spel) men ser inte nödvändigtvis bilduppdateringsfrekvensen i sig som något störmoment såvida besluten har tagits på goda grunder. Om TLoU 2 går som smort i 30b/s med lite subtil rörelseoskärpa, gärna anpassningsbar sådan, och är väl utfört rent grafiskt så skulle åtminstone jag bli nöjd. Spel som varierar mellan 30 och 50b/s (eller 25 och 40 etc) är enligt mig långt mer störande om man spelar utan G-sync eller motsvarande. Inte för att G-Sync tycks stödja så låga frekvenser men det är en principsak. Och tearing är djävulens redskap.


Fast det har ju aldrig släppts ett spel eller en film där de lyckats få det flyta i 30 fps eller under varför ska de lyckas med TLOU 2? TLOU var en stutterfest på min ps3.

#144

Postad 13 juni 2018 - 11:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Växlar man mellan 30 fps-läget och 60-läget på TLUS (PS4) så inser man hur enormt mycket bättre 60-läget är. 30 känns snudd på ospelbart när man går från 60.

#145

Postad 13 juni 2018 - 12:20

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Fast det har ju aldrig släppts ett spel eller en film där de lyckats få det flyta i 30 fps eller under varför ska de lyckas med TLOU 2? TLOU var en stutterfest på min ps3.

Vad menar du med detta? Det finns flertalet spel som går smärtfritt i 30b/s på Ps4 i princip helt utan problem. Horizon Zero Dawn är ett lysande exempel på det, och Uncharted 4 för den delen. Och nästan alla filmer är skjutna i 24b/s.

 

Hasse: Om du med TLUS menar TLOU så kan jag ge dig medhåll, även om jag vill vara tydlig med att spelet endast flyter på problemfritt på Ps4 Pro. Men vi pratar också om en remaster på ett spel från en tidigare generation och att hålla det som referens är ingen bra idé i det här sammanhanget.



#146

Postad 13 juni 2018 - 12:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
  • New traversal and prone move-sets.
  • Combat has increased emphasis on tension, interactivity and realism.
  • Enemy AI references each other by name, and constantly communicates with each other.
  • Two different timelines explored in TLOU2.
  • New dodge/evade mechanic is a core part of combat and melee.
  • You now have a jump button.
  • Far more creative and emergent moments in combat thanks to big increase in breadth of options.
  • Improved stealth mechanics, including crawl, prone, squeezing into tighter gaps, underneath vehicles etc.
  • Expanded infected enemies and whole new classes.
  • You're not automatically fully hidden in grass. Extent of your visibility depends on height & density of foliage.
  • Much more verticality in combat scenarios now. She needs more routes and ways to engage.
  • Survival aspects are still a focus.
  • Different ammo types (eg explosive arrows) now. Each ammo type fulfills a particular strategy niche.
  • Animation system is completely overhauled so everything is even more realistic and transitions are seamless.
  • Wide linear combat environments are being expanded to be even larger and broader.
  • AI system massively improved for added realism.
  • No more auto AI telepathic awareness of you once spotted. They whistle to and actually communicate with each other.
  • Referred to as systemic check-ins of AI information. They pass information to each other more realistically to let new groups and enemies know of the unfolding situation or of your position.
  • Enemy awareness and ability to seek player out improved.
  • You can now craft different ammo and arrow types.
  • The Church scene is set 4 years after the events of TLOU in Jackson, the gameplay demo is set 5 years after.
  • Seraphite(sp?) is a religious cultish group, but they will not be black and white. Motivations explored.
  • They use more advanced facial camera capture and mo-cap now, more advanced than they had with Uncharted 4.
  • Lots of new facial animation tech. More nuances of the face, creases, folds, build up of skin etc.
  • Eyeball tech also re-worked, now includes internal refractions, reflections and so on.
  • Joel is somewhere out there in Jackson....

 

 

 

Så utifrån detta så ska E3-demot vara representativt för hur en fight ser ut i spelet. Mycket imponerande i så fall. En så enkel sak som att alla fiender har namn gör ju mycket, likaså att alla inte automatiskt är medvetna om vart man är som jag inte fattat varför alla spel envisats med hittills. Att man inte är helt gömd i gräset är också intressant.



#147

Postad 13 juni 2018 - 14:07

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Fast det har ju aldrig släppts ett spel eller en film där de lyckats få det flyta i 30 fps eller under varför ska de lyckas med TLOU 2? TLOU var en stutterfest på min ps3.

 

?

 

Väldigt många spel ligger stabilt på 30fps utan judder. Att det sen inte flyter lika bra som t ex 60fps är en annan sak.

 

TLOU-remastern är 60fps som sagt, och man kan växla mellan 30 och 60. På vanliga PS4 dippar det ibland, men på PS4 Pro är det helt stabilt på 60fps. Det är väldigt stor skillnad mot t ex Uncharted 4 där man blir snurrig i huvudet vid panoreringar och snabba rörelser. De patchade spelet efter klagomål, så nu kan man iaf stänga av motion blur, men då ser det mer hackigt ut. Hellre det än suddigt iofs.

 

edit: Men du har iofs rätt om den förra generationens konsoller. Där var det ofta diabilder... Det händer ibland fortfarande. Just Cause 3 är ju riktigt illa på standard PS4, men tack och lov är det inte så vanligt längre.


Redigerat av Ageve, 13 juni 2018 - 14:22.


#148

Postad 13 juni 2018 - 14:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Vad menar du med detta? Det finns flertalet spel som går smärtfritt i 30b/s på Ps4 i princip helt utan problem. Horizon Zero Dawn är ett lysande exempel på det, och Uncharted 4 för den delen. Och nästan alla filmer är skjutna i 24b/s.

 

Hasse: Om du med TLUS menar TLOU så kan jag ge dig medhåll, även om jag vill vara tydlig med att spelet endast flyter på problemfritt på Ps4 Pro. Men vi pratar också om en remaster på ett spel från en tidigare generation och att hålla det som referens är ingen bra idé i det här sammanhanget.

Uncharted 4 var ju hemskt i 30 fps. Så fort man tittande sig omkring blev allt en suddig smet. Det var en stor anledning till att jag bara pallade spela igenom 1/3 av spelet.


 

  • New traversal and prone move-sets.
  • Combat has increased emphasis on tension, interactivity and realism.
  • Enemy AI references each other by name, and constantly communicates with each other.
  • Two different timelines explored in TLOU2.
  • New dodge/evade mechanic is a core part of combat and melee.
  • You now have a jump button.
  • Far more creative and emergent moments in combat thanks to big increase in breadth of options.
  • Improved stealth mechanics, including crawl, prone, squeezing into tighter gaps, underneath vehicles etc.
  • Expanded infected enemies and whole new classes.
  • You're not automatically fully hidden in grass. Extent of your visibility depends on height & density of foliage.
  • Much more verticality in combat scenarios now. She needs more routes and ways to engage.
  • Survival aspects are still a focus.
  • Different ammo types (eg explosive arrows) now. Each ammo type fulfills a particular strategy niche.
  • Animation system is completely overhauled so everything is even more realistic and transitions are seamless.
  • Wide linear combat environments are being expanded to be even larger and broader.
  • AI system massively improved for added realism.
  • No more auto AI telepathic awareness of you once spotted. They whistle to and actually communicate with each other.
  • Referred to as systemic check-ins of AI information. They pass information to each other more realistically to let new groups and enemies know of the unfolding situation or of your position.
  • Enemy awareness and ability to seek player out improved.
  • You can now craft different ammo and arrow types.
  • The Church scene is set 4 years after the events of TLOU in Jackson, the gameplay demo is set 5 years after.
  • Seraphite(sp?) is a religious cultish group, but they will not be black and white. Motivations explored.
  • They use more advanced facial camera capture and mo-cap now, more advanced than they had with Uncharted 4.
  • Lots of new facial animation tech. More nuances of the face, creases, folds, build up of skin etc.
  • Eyeball tech also re-worked, now includes internal refractions, reflections and so on.
  • Joel is somewhere out there in Jackson....

 

 

 

Så utifrån detta så ska E3-demot vara representativt för hur en fight ser ut i spelet. Mycket imponerande i så fall. En så enkel sak som att alla fiender har namn gör ju mycket, likaså att alla inte automatiskt är medvetna om vart man är som jag inte fattat varför alla spel envisats med hittills. Att man inte är helt gömd i gräset är också intressant.

 

Verkar mycket lovande. Hoppas att de inte krånglar till det för mycket bara.:)



#149

Postad 13 juni 2018 - 14:47

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Uncharted 4 var ju hemskt i 30 fps. Så fort man tittande sig omkring blev allt en suddig smet. Det var en stor anledning till att jag bara pallade spela igenom 1/3 av spelet.

Och med det där inlägget förstår jag att du inte vet vad jag pratar om. Uncharted 4 flyter faktiskt på närmast felfritt i 30b/s med ytterst få framedrops eller hack. Och som Ageve säger innebär det inte att det ger samma slutresultat som 60b/s, men däremot står det klart att Naughty Dog gjorde ett väldigt bra jobb då de lyckades få spelet till att bli vad det är samtidigt som Ps4:an (inte ens ordinarie modell) inte behöver gå ner på knäna.



#150

Postad 13 juni 2018 - 15:03

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag behöver inte förstå exakt vad du pratar om, utan jag har bara försökt få dig att förstå vad jag menar. Jag bara informerar om att jag tycket att det är väldigt svårt att njuta av actionspel som renderas med låg frame rate som tex 30 pfs. Detta inkluderar spel där man springer omkring och tittar på omgivningarna som Uncharted 4. Det är du som hela tiden ifrågasätter min upplevelse. Du kan släppa det nu. Jag vet vad jag tycker är en trevlig spelupplevelse och jag accepterar att du tycker att det funkar bra i 30 fps. Uncharted 4 såg hemskt ut i rörelse enligt mig. Åtminstone på en stor duk. Sedan kan du tycka vad du vill om det. :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.