Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Chromecast ultra, blinkar bara?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 september 2021 - 16:21

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Har flera st Chromecast som alla fungerar felfritt och det har aldrig varit problem att installera.

Skaffade mig en Chromecast Ultra och vid installationen startar den upp, Kommer fram ett G men sen står den bara och blinkar blått.

Vad jag förstått söker den efter wifi.

Har gjort fabriksåterställning, startat om mitt wifi men ingenting funkar, samma sak hela tiden.

Har även testat den på olika tv utan framgång.

Är den trasig?


Redigerat av jdaniels, 03 september 2021 - 16:23.


#2

Postad 21 november 2021 - 21:42

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Har flera st Chromecast som alla fungerar felfritt och det har aldrig varit problem att installera.

Skaffade mig en Chromecast Ultra och vid installationen startar den upp, Kommer fram ett G men sen står den bara och blinkar blått.

Vad jag förstått söker den efter wifi.

Har gjort fabriksåterställning, startat om mitt wifi men ingenting funkar, samma sak hela tiden.

Har även testat den på olika tv utan framgång.

Är den trasig?

Lite sent svar, men intressant att veta hur felet löste sig. Fick du igång den eller var den sönder?

Jag visste inte ens om att Ultra kunde blinka blått, trodde det var vitt, orange och rött. Men första steget för en helt ny Chromecast eller en fabriksåterställd är väl inte att den söker efter WiFi, utan tvärtom att den själv ställer sig och agerar AP i väntan på att nån enhet med en Google Home-app ska ansluta till den för setup?

Eller om blinket betyder att det var för låg strömstyrka tillgängligt ifrån USB-porten, var det den medföljande adaptern eller en av TVns UBS-portar du körde mot? Dom flesta TVs har två olika strömnivåer på USB-portarna, Ultra drar mer ström än dom äldre så den kräver sannolikt starkströms-porten, i brist på bättre ord. :D





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.