Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tysklands-special

259 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 29 augusti 2006 - 23:21

putte69
  • putte69
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Hej,
Det diskuteras flitigt i denna tråd om olika företag som skickar produkter efter order/betalning, men hur är det om man istället åker iväg och handlar...
Planerar att ev. åka till Puttgarten (vill minnas att det finns ett stort köpcenter där), kan någon rekommendera någon butik i detta område? Hur är priserna? Tullen i Danmark resp. Sverige, vad säger dom om man kommer med 3 TV apparater i bilen?

#102

Postad 04 september 2006 - 10:38

Andreas.N
  • Andreas.N
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har kollat med tullverket. Införsel av en/flera TV-apparat(er) til Sverige från ett annat EU-land är helt tullfritt och lagligt.

#103

Postad 04 september 2006 - 10:45

Andreas.N
  • Andreas.N
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=131927

#104

Postad 24 september 2006 - 08:44

Mr Man
  • Mr Man
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har tänkt att att köpa en projje Sony HS 60 på nätet från tyskland. Billigaste butikerna är Powerbox24.de och mediasale24.de.
Är det någon som har erfarenhet av dessa butiker?

#105

Postad 27 september 2006 - 21:49

Unregistered15444720
  • Unregistered15444720
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Tjena.

Beställde en Samsung LE40 M61B från de och fick efter två veckor ett mail där de sa att modellen utgått och de erbjöd mig istället en dyrare modell som man inte "tjänade" så mycket på att köpa i Tyskland. Tog en j-vla tid innan jag fick tillbaka pengarna, så mitt råd är att beställ inte från denna skitfirma!

#106

Postad 11 oktober 2006 - 23:47

Unregistered54c2926e
  • Unregistered54c2926e
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Gjorde vad som nu verkar vara misstaget, att beställa en plattskärm från Mediasale24 (www.mediasale24.de). Överfört betalningen - över tretusen - men de hävdar att de inte mottagit den. Någon som upplevt något liknande? :( Har inte EU:s regelverk i långtidsminnet.

Förslag på vad jag kan göra? Tre lakan är en betydande summa för mig.

Redigerat av Unregistered54c2926e, 11 oktober 2006 - 23:49.


#107

Postad 15 oktober 2006 - 16:11

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
hej!

detta är en bra länk för er som vill handla säkert i europa :blink:

http://www.euro-labe...rsQueryParam2=1

#108

Postad 16 oktober 2006 - 10:07

KrLi
  • KrLi
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Har också problem med mediasale24.de. Beställde en kamera i början av september. Betalade i förskott, skulle ta några dagar. 3 oktober avbokade, jag eftersom de drog ut på tiden, och ville ha pengarna tillbaka och de skulle jag få. Lämnade mitt kontonr till dom samma dag som jag avbokade. Har inte sett röken av några pengar eller fått något svar på 4 skickade mejl. Ska kontakta konsumenteuropa om inget händer de närmaste dagarna.

#109

Postad 17 oktober 2006 - 00:31

Unregistered54c2926e
  • Unregistered54c2926e
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
KrLi.

Det låter ju inte särskilt uppmuntrande. Hur mycket gav du för kameran?

Fick just iväg ytterligare ett mejl till mediasale, har de inte fått betalningen nu 1. ljuger de 2. har pengarna försvunnit på vägen. Räkna själv ut vilket alternativ som är troligast.


Vad är konsumenteuropa? Känner mig verkligen helt maktlös, det är definitivt inte som att jag kan lägga ut samma pengar på en skärm någon annanstans igen inom en överskådlig framtid. Har de stulit mina pengar får jag dras med CRT:n i ett år till. ;)


Uppdaterat: Gjort lite efterforskningar på tyska forum. Företaget har tydligen lägsta möjliga rykte, och tycks finnas i flera versioner, under olika namn. En användare lade en beställning på en vara som aldrig kom. Efter några månader utan återbetalning av varan, var han tvungen att kontakta en advokat för att få tillbaka betalningen, och först då kunde han få tillbaka vad han givit.

Slutligen skulle jag vilja få tag i den klantskalle som lagt till mediasale24 i listan HÄR PÅ PRISJAKT, det var via denna sida jag fick nys om ovanstående butiks existens. B)

Redigerat av Unregistered54c2926e, 17 oktober 2006 - 00:40.


#110

Postad 17 oktober 2006 - 09:42

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag begriper mig inte på de här tyska onlinebutikerna och deras s.k lagersaldon. I går kväll - SENT - var jag inne och tittade efter en Panasonic PT-AX100 på ett flertal tyska prisjämförelsesajter.

Det visade sig att digitalo.de och beamer-discount.de har det lägsta priset. Båda indikerade att projektorn fanns i lager och båda erbjuder UPS COD som leveransvillkor. Jag beställde projektorn hos beamer-discount, som hade "10+" i lager, fick preliminär orderbekräftelse per email utan leveranstidsuppgift. I morse gick jag in och kollade status och då plötsligt står det "Lieferzeit auf Anfrage" dvs att leveranstiden anges på begäran. Har de alltså sålt 10 stycken mellan kl 23 och 07?

Jag gick till digitalo.de, som hade obetydligt högre pris men lägre fraktkostnad, och lade en beställning där också, jag tänkte att jag kan ju alltid avbeställa den första. 30 minuter efter att jag lagt min order är lagersaldouppgiften ändrad från "i lager" till "leveranstid på begäran".

Om man vill vara lite tillspetsad kan man ju lätt misstänka att de använder sig av inkorrekta lagersaldouppgifter för att attrahera kunder och först när beställningen väl är lagd visas det riktiga saldot. Nu tror jag förstås inte att det är så men jag tycker att det verkar skumt.

Någon annan som har liknande erfarenheter?

Med den här typen av opålitlig lagersaldoinformation skulle en onlinebutik överleva typ 1 timme i USA....

/P-O

#111

Postad 17 oktober 2006 - 09:59

putte69
  • putte69
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag handlade från Home of Hardware (www.hoh.de). Det blev en 42" panasonic (PV60E) samt en DVD recorder med 250 Gb hårddisk. Från order med betlning tills jag fick grejerna tog det 9 dagar. HOH är helt underbara att göra med, de är helt klara med vad som finns på lager, svarar på mail inom 1 timma och kan bra engelska om det finns behov att prata med dem per telefon. Jag är jätte-nöjd! (sparade dessutom ca 2.900 kr på detta köp inkl. frakt).

#112

Postad 17 oktober 2006 - 10:09

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag handlade från Home of Hardware (www.hoh.de). Det blev en 42" panasonic (PV60E) samt en DVD recorder med 250 Gb hårddisk.  Från order med betlning tills jag fick grejerna tog det 9 dagar.  HOH är helt underbara att göra med, de är helt klara med vad som finns på lager, svarar på mail inom 1 timma och kan bra engelska om det finns behov att prata med dem per telefon.  Jag är jätte-nöjd! (sparade dessutom ca 2.900 kr på detta köp inkl. frakt).

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset, men de har inte Panasonic-projektorn. :D

9 dagar från beställning till leverans måste jag beteckna som rätt underväldigande... jag har beställt grejor från Australien med HALVA den leveranstiden. För att inte tala om grejor från England som brukar ta högst 2 dagar innan de finns vid min dörr.

En butik som tar 9 dagar på sig för att leverera lagervaror (fast dina kanske inte var i lager förstås) från Tyskland till Sverige är ju faktiskt rätt långsam...

/P-O

#113

Postad 19 oktober 2006 - 08:38

KrLi
  • KrLi
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Emanuelus
Låter inte bra.
Jag gav drygt 500 euro för kameran. Fick ett nytt mejl av dom igår.

>>
Sehr geehrter Herr Lindblom,

vielen Dank für Ihre Nachricht.

Der Auftrag zur Duchführung der Rücküberweisung Ihrer Einzahlung wurde bereits an unsere Buchhaltung weitergeleitet, d.h. Sie können in Kürze mit einem Zahlungseingang auf Ihrem Konto rechnen.

Wir bitten um Verständnis, dass dieser Vorgang/Ablauf üblicherweise einige Tage in Anspruch nimmt.


Mit bestem Dank und freundlichen Grüßen

Babelfish översatt blir det:
Dear Mr. Lindblom, thank you for your message. The order to the Duchfuehrung of the return transfer of your deposit was already passed on to our bookkeeping, i.e. you can count shortly on a receipt of payment on your account. We ask for understanding that this expiration of procedure takes usually some days up. With best thanks and friendly greeting

Man tycker att de borde hunnit med att betala tillbaka pengarna sen den 3 oktober...

Konsumenteuropa är vad jag har förstått en europeisk konsumentombudsman. Har inte kontaktat de än utan avvaktar några dagar till. :D ;) :wub:

#114

Postad 19 oktober 2006 - 09:03

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag handlade från Home of Hardware (www.hoh.de). Det blev en 42" panasonic (PV60E) samt en DVD recorder med 250 Gb hårddisk.  Från order med betlning tills jag fick grejerna tog det 9 dagar.  HOH är helt underbara att göra med, de är helt klara med vad som finns på lager, svarar på mail inom 1 timma och kan bra engelska om det finns behov att prata med dem per telefon.  Jag är jätte-nöjd! (sparade dessutom ca 2.900 kr på detta köp inkl. frakt).

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset, men de har inte Panasonic-projektorn. :D

9 dagar från beställning till leverans måste jag beteckna som rätt underväldigande... jag har beställt grejor från Australien med HALVA den leveranstiden. För att inte tala om grejor från England som brukar ta högst 2 dagar innan de finns vid min dörr.

En butik som tar 9 dagar på sig för att leverera lagervaror (fast dina kanske inte var i lager förstås) från Tyskland till Sverige är ju faktiskt rätt långsam...

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>


Har lagt detta i PT-AX100-tråden också, men jag fick till slut napp hos digitalo.de som faktiskt fick fram en projektor direkt (trots osäkert lagersaldo på sajten) och skickade den på en gång. De skickade den i förrgår och UPS levererar den i dag.

Kan m a o rekommendera den butiken, de svarade snabbt och levererade snabbt.

/P-O

#115

Postad 21 oktober 2006 - 00:18

Unregistered54c2926e
  • Unregistered54c2926e
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Åkej KrLi. Men då är väl jag mer illa ute än du - mina pengar tycks ju ha kommit bort på vägen!

:) Det övergår mitt förstånd hur de kan göra det. Vet någon hur det fungerar? Angav BIC- och IBAN-nummer enligt anvisning i betalningsrutorna via nätbanken, det enda jag inte kunde få med var de två prickarna över ü:et i München.

Tillåter mig två smilies till för att illustrera mitt svårmod: B) <_<

#116

Postad 01 november 2006 - 12:51

KrLi
  • KrLi
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hur har de gått för dig Emanuelus?
Jag har inte fått tillbaka något än. Har kontaktat konsumenteuropa. Efter att man avbeställt varan har de 30 dgr att betala tillbaka pengarna. Om de inte gjort det kommer konsumenteuropa att kontakta den tyska konsumentsombudsmannen som driver det vidare. Det kan ta lite tid men pengrna kommer nog tillbaka till slut. Imorgon har de gått 30 dar....

Du har väl något utbetalningsbevis som du kan skriva ut. Banken borde kunna hjälpa dig annars och spåra pengarna...?

#117

Postad 02 november 2006 - 10:24

KrLi
  • KrLi
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Har förstått att man ska passa sig för de hemsidor som Pegasus Handelsgesellschaft mbH står bakom. De verkar ha lurat folk tidigare. de som jag vet de har nu är powerbox24.de och mediasale24.de.

#118

Postad 02 november 2006 - 11:42

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Har förstått att man ska passa sig för de hemsidor som Pegasus Handelsgesellschaft mbH står bakom. De verkar ha lurat folk tidigare. de som jag vet de har nu är powerbox24.de och mediasale24.de.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle personligen akta mig väldigt noga för förskottsbetalning, annat än med kreditkort (där man alltid kan reklamera vid utebliven leverans). Det finns många i Tyskland som tar kreditkort eller erbjuder betalning vid leverans - t ex UPS COD.

/P-O

#119

Postad 02 november 2006 - 18:49

Unregistered54c2926e
  • Unregistered54c2926e
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Ursäkta att jag inte besvarade din fråga, hade glömt att prenumerera på tråden.



I morse (=lunchdags) låg en överraskning i mejlkorgen: ett e-brev från mediasale24!

Helt och hållet på tyska, naturligtvis. Ingen referens till min beställning alls. Översatte dock det mha Altavistas babelfish-funktion, och kontentan var att de nu mottagit min betalning.

EN MÅNAD efter att jag förde över pengarna via mitt nätkonto hos Swedbank (f.d. FSB) och en s.k. 'EU-betalning'.

Har inte fått någon förklaring på vad som gått fel, ej heller någon personlig leveransbekräftelse, spårningsnummer eller liknande.

Vad som gått snett är ännu oklart, men i framtiden kommer jag definitivt enbart att utföra liknande beställningar via Visa-kortet (eller PayPal-kontot, som är direktkopplat till samma kort).

KrLi: i min outsägliga dumhet gjorde jag nätbaserade efterforskningar rörande den allmänna opinionen om just mediasale24, EFTER min beställning. Noterade att det för en kund(/ett offer) tog några månader att få tillbaka vad han betalat för en vara som inte fanns eller liknande - och detta först efter att han ombedit advokat att höra av sig till företaget.

Men förhoppningsvis behöver det naturligtvis inte gå så långt för dig... Tror det numera dock inte är så dyrt som folk ofta tror att låta en jurist författa ett sådant brev.



Återkommer när (om..?) de faktiskt får för sig att skicka Samsung-skärmen beställningen gällde.


Om någon administratör skulle ramla över detta inlägg, måste jag, med uppenbart stöd från ovanstående inlägg, och allmän nätkonsensus (try Google), yrka på att mediasale24 tas bort från listan över nätaffärer som länkas till via Prisjakt.

#120

Postad 24 november 2006 - 23:43

Tompix
  • Tompix
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Angående VAT-nummer och avdragen moms för företag:

Jag kollade på EG-electronics.se och såg att de har slutat med att dra av den tyska momsen vid försäljning till företag utanför Tyskland (men inom EU). Jag tyckte att det lät konstigt så jag ringde Skatteverket för att kolla vad som gäller.

De svarar ungefär såhär: -De är skyldiga att dra av den tyska momsen enligt EU-direktiv.

Jag har mailat EG-electronics om detta men har inte fått svar.

Är det någon som vet varför de agerar så här? Damen på Skatteverket hade inte hört om något liknande tidigare och höll med om att det var fel.

PS. Har även kollat på Digitalo.de och där verkar det också oklart om de drar av enligt reglerna.

#121

Postad 27 november 2006 - 14:01

HasseC
  • HasseC
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Hej,
Jag beställde ett KEF 2005.2-system och en Onkyo TX-SR603E från Mediaran.de i våras. Jag är mycket nöjd med servicen. Vi hade rätt mycket kontakt via mail innan köpet men jag fick nästan alltid svar redan samma dag.

Däremot har jag efterhand upptäckt att det brusar mycket i flera av kanalerna på recievern. Endast centern är helt tyst och absolut värst är höger surround. Bakgrundsbruset hörs tydligt på flera meters håll och är oberoende av vilken högtalare jag ansluter, vilken ingång jag väljer och hur hög volym jag har. Jag tycker att det är ett solklart fabrikationsfel och vill reklamera varan.

Jag har kontaktat Onkyo Europe och Canseda, som är lokal distributör. Har insett att jag borde ha kontaktat säljaren först. Vill gärna slippa skicka den till Tyskland eftersom jag inser att det skulle bli svårt att kräva tillbaka de pengarna. Vi får se hur det går.

/Hasse

#122

Postad 17 februari 2007 - 17:51

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Hej! Funderar på att köpa ett Nintendo Wii från Amazon.de. Undrar hur bra anseenda de har och hur jag egentligen borde beställa då jag är svag på tyska och vill veta allt som går att veta angående mitt köp för att eliminera eventuella missöden. Känns lite sådär att skriva in sitt kreditkortsnummer och sedan klicka på en knapp på vilken det står något jag inte förstår för att sedan få ett meddelande som jag inte heller förstår. Genomför ingen beställning förrän jag har stenkoll på vad jag egentligen gör på den sajten.

Hjälp vore extremt uppskattat!

#123

Postad 17 februari 2007 - 18:38

Unregistered54c2926e
  • Unregistered54c2926e
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Hej.

Förmodar att Amazon.de är en tysk filial till Amazon.com - isåfall har du mycket lite att oroa dig över, amerikanska Amazon är en av världens äldsta och största nätaffärer (främst böcker...).

#124

Postad 19 februari 2007 - 02:01

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Ingen som kan göra någon sorts "walkthrough" på beställning från tyska sajter. Jag tycker att Bearic:s guide är mycket bra och ambitiös, men det vore toppenfint med en liten ordlista eller liknande för oss (mig) som började plugga spanska i högstadiet istället för att det verkade coolare (ångrar mig nu dock, :D ).

#125

Postad 10 april 2007 - 23:16

Unregistered40339
  • Unregistered40339
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag funderar på om det är värt att köpa en Fujitsu-Siemens Myrica VQ32-1 i tyskland men jag vet inte hur "säkert" det är att köpa via tyska affärer om något fel skulle uppstå med TVn, döda pixlar osv...

Bortsett ifrån det låga priset som tyskarna erbjuder så är det nästan möjligheten att köpa en svart Myrica VQ32-1 den största anledningen varför jag vill köpa TVn i tyskland! ;)

Bifogad fil  silver.jpg   7,8K   16 Antal nerladdningar Bifogad fil  svart.jpg   6,08K   19 Antal nerladdningar

Här är en tyskprisjämförelsesida som föreslår ett gäng tyska butiker som säljer Myrica VQ32-1 till låga priser :) hojta gärna till om ni kan rekommendera någon butik!
http://www.idealo.de...su-siemens.html

Redigerat av Unregistered40339, 10 april 2007 - 23:22.


#126

Postad 17 april 2007 - 19:31

Silverstrom
  • Silverstrom
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Jag beställde Denon 1930 från
http://www.tsnversand.de/

i Januari.

Jag kan inte säga något annat än en positiv upplevelse.
Dels att man får paketet hemskickat med UPS till dörren (kräver dock att man är hemma).
Man kan betala med kort om man säger till eller betala kontant med kronor enligt Forex växelkurs.
Många banker tar ju ut en avgift på x procent för handel med kredit likaså som betalning genom olika instrument som finns att tillgå.
Jag skickade mail till dem innan beställningen och de svarade inom 5 timmar vilket jag anser är bra service.

#127

Postad 18 maj 2007 - 10:39

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Ska beställa en TV från alternative.de men var osäker på betalningen eftersom man inte kunde betala med kort och visste inte hur jag då skulle betala så jag skickade ett brev till deras kundtjänst.
1 Vecka senare så har jag ännu inte fått svar..
Är detta ett skämt? Går de KK eller vad är det frågan om? Att ignorera en kund är det värsta ett företag kan göra tycker man.

Någon som har handlat från alternative.de och kan svara om det verkligen är ett bra val att handla ifrån?

#128

Postad 20 juli 2007 - 10:18

Incognito
  • Incognito
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
vart hittar man Canton till lägst pris?
Är lite intresserad av ett par Vento Reference 1 DC.

#129

Postad 26 augusti 2007 - 10:05

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

  • 548 inlägg
  • 0

vart hittar man Canton till lägst pris?
Är lite intresserad av ett par Vento Reference 1 DC.

<{POST_SNAPBACK}>

Detta var det billigaste jag kunde hitta http://www.idealo.de...-dc-canton.html

#130

Postad 27 augusti 2007 - 15:14

tugger
  • tugger
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Tänkte beställa från tyskland, globama, nån som vet vad själva banköverföringen kostar från swedbank och hur den debiteras?

#131

Postad 27 augusti 2007 - 18:08

Unregistered54c2926e
  • Unregistered54c2926e
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Tänkte beställa från tyskland, globama, nån som vet vad själva banköverföringen kostar från swedbank och hur den debiteras?

<{POST_SNAPBACK}>



Enl. vad jag minns (från när jag blev blåst på 4k av ett Tyskt företag som gick i konkurs) kan du välja mellan s.k. utlandsbetalning och EU-betalning, vid överföringar till utlandet via ditt konto på Swedbanks webbplats.

Därtill kan du välja om avsändare eller mottagare skall stå för bankernas ev. avgifter - om ni inte kommit överens om vem skall göra det måste du välja att du skall göra det, annars dras den pengen av överföringsbeloppet.

Om jag inte missminner mig. :P

#132

Postad 07 september 2007 - 18:36

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
Hejsan en tanke kan va att uppdatera den klockrena förstasidan,med information&en länk till Euro-label.
verkar vara ett säkert "trustmark" för gränsöverskridande internethandel över hela europa...(främst ifrån tyskland)
detta euro-label märket har funnits sedan 1999,har sedan dess certifierat drygt 400 äffärer och är en produkt av EHI (euro handelsinstitut) som har sina rötter ifrån år 1951.

Redigerat av Unregistered39429, 02 oktober 2007 - 02:33.


#133

Postad 16 september 2007 - 22:14

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

Tänkte beställa från tyskland, globama, nån som vet vad själva banköverföringen kostar från swedbank och hur den debiteras?

<{POST_SNAPBACK}>

10 kr

http://www.swedbank....0,,2985,00.html

#134

Postad 29 september 2007 - 17:11

Trekkie
  • Trekkie
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är det säkert att handla ifrån Hi-Fi Fabrik?

#135

Postad 30 september 2007 - 07:42

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
En sökning på denna butik gav följande svar på Prisjakt och kundomdömen om denna butik.

Hifi-Fabrik

Besvarar kanske en del frågetecken?

#136

Postad 23 oktober 2007 - 18:45

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Hur är det med priserna i buktik?
Är dom snarlika som på webben? Om dom är dyrare hur pass mycket?
Om dom är snarlika kan man ju ta en sväng ner och köpa lite törstsläckare sammtidigt :)

Redigerat av Subs2000, 23 oktober 2007 - 18:53.


#137

Postad 29 oktober 2007 - 07:44

Fjaman
  • Fjaman
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hur funkar det med banköverföring då du har svenska kr på kontot och de ska konverteras till Euro, sker det automatisk via banken eller måste man trixa med det på nått sätt ?
Man kan ju använda visakortet men det var 3% pålägg på det i butiken jag tittade på, blir ganska mycket på en tv för 13.5K

#138

Postad 24 november 2007 - 10:59

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
ett tips för er som kan tyska...tysklands motsvarighet till detta forum!

www.beisammen.de/

#139

Postad 17 december 2007 - 23:25

tiaz
  • tiaz
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Bra tråd, men den kanske skulle uppdateras snart ? :D

#140

Postad 22 december 2007 - 08:04

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
http://www.testberichte.de/index.html

#141

Postad 26 december 2007 - 18:44

svelen
  • svelen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
OBS - total newbie både här och med hemmabiogrejor!

Hittar inte hemmabiopaketet Pioneer RCS-LX60D på http://www.idealo.de/preisvergleich.
Finns det bra alternativa sökvägar? De jag försökt på verkar inte ha paketet ovan öht.
Behöver mao ha en bra och pålitlig inköpskanal.

#142

Postad 15 januari 2008 - 09:11

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Är de tyska butikerna verkligen tvugna att betala returfrakt för t ex en TV som levereras till Sverige, och inom garantitiden går sönder och måste skickas på reparation?

Vanligtvis så tar ju inte de svenska företagen i sådana garantiärenden

#143

Postad 24 januari 2008 - 01:57

Hajken
  • Hajken
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Är det någon som åkt ner och handlat?

Hur har det funkat, vart har ni köpt osv? : )

#144

Postad 31 januari 2008 - 14:49

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0

vart hittar man Canton till lägst pris?
Är lite intresserad av ett par Vento Reference 1 DC.

<{POST_SNAPBACK}>

Detta var det billigaste jag kunde hitta http://www.idealo.de...-dc-canton.html


Här har dom Canton karat reference 2.2 & 6.2
till oanständiga priser!



http://hifi-schluder...products_id=949

#145

Postad 31 januari 2008 - 14:57

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
http://www.hificompo...e/muenchen.aspx

Redigerat av Unregistered39429, 01 februari 2008 - 10:52.


#146

Postad 07 april 2008 - 16:00

Ackwell
  • Ackwell
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Är det någon som kan tyska som kan kolla om dessa: http://www.amazon.de...-...0171&sr=8-1

Levereras till sverige från amazon.de?
(sorry för den fula länken.)

#147

Postad 12 april 2008 - 23:39

Kamelenen
  • Kamelenen
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Är det någon som kan tyska som kan kolla om dessa: http://www.amazon.de...-...0171&sr=8-1

Levereras till sverige från amazon.de?
(sorry för den fula länken.)


Nej, det gör dem inte.

#148

Postad 29 maj 2008 - 20:24

LED-Light
  • LED-Light
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Hur är det med garantin när man handlar från tyskland?
Tänkte beställa en Onkyo 805, men onkyo säger att garantin inte gäller om jag köper den i tyskland. Då måste jag alltså skicka tillbaka den till nätbutiken jag köpte den ifrån i tyskland?

Det går väll ann, men sen tänkte jag även köpa en 46" samsung LCD, hur är det med garantin med den....den kääns lite jobbigare att skicka tillbaka till Tyskland.....Någon som har någon erfarenhet?

#149

Postad 03 augusti 2008 - 02:40

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
http://www.projektor...enbank.com/pro/

http://www.lautsprec.../index_hifi.htm

Redigerat av Unregistered39429, 14 september 2008 - 23:43.


#150

Postad 24 november 2008 - 07:35

Unregistered7b682857
  • Unregistered7b682857
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Är det någon som har erfarenhet av elektrowelt24.de, funderar på ett par Canton 890 DC därifrån...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.