Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tatueringar! Rösta

496 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du eller går du i tankar att tatuera dig (739 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#1

Postad 01 juni 2005 - 09:39

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Jag satt i går i 2,5 h hos min tatuerare och grämde mig över att man betalar för sådan smärta.

Tatuerade mig för första gången för 8 år sedan då på överarmen. Efter det har jag hela tiden gått och funderat på att göra en till...

för drygt ett år sedan fick jag ett presentkort på Cirkle i Sundbyberg. Sista dagen på kortet gick jag dit (i går) och gjorde det. Denna gång över ena bröstet. Jisses vad det gjorde ont fy bubblan. Så nu är det slut på dessa fasoner inga mer tatueringar för min del.

Jag har en väldigt låg smärtgräns så det gör ju inte saken bättre. Men hur har ni övriga medlemmar det? Intressant att veta då det under tiden jag satt där kom in personer mellan 18-65 år. Det verkar lite ha blivit var mans egendom (eller hur man nu ska uttrycka det).

Lägg gärna in bilder... jag kommer med mina två så snart jag lyckas röra vänstersidan av kroppen.

Redigerat av freeagle_Davis, 28 juni 2005 - 12:41.


#2

Postad 01 juni 2005 - 10:18

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Det tråkiga är ju att nu ska ALLA vara tatuerade vilket inte längre gör det till något unikt eller intressant.

Nä för mig känns det allt bättre i takt med att jag blir en av de få kvarvarande exemplar som inte tauerat mig.

Idag tycker jag tvärtom det är grymt cool om man INTE är tatuerad. :)

#3

Postad 01 juni 2005 - 12:52

Unregistered7f4b346b
  • Unregistered7f4b346b
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 1
På tal om tatueringar....

Ett av de mest avtändande attributen bland kvinnoskaran är enligt min mening den oerhört smaklösa taggen i ryggslutet.

Jag är inte en fördomens man, men denna skändning av en av kvinnans sexigare delar utstrålar för mig en bild av antingen en avdankad porrskådis, eller en kvinna med svagt psyke samt dåligt sjävförtroende och smak... ofta bland flera andra icke unika själar hängande på Carlings, sökande efter den lägst skurna Lee-modellen för stunden, för en total exponering av bläckkladdet ovanför arslet.

Redigerat av Unregistered7f4b346b, 01 juni 2005 - 12:54.


#4

Postad 01 juni 2005 - 13:16

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Mycket intressant... Jag håller på något märkligt vis med även om jag nu själv är ganska märkt. När jag började med detta så var det inte lika stor skara "vanliga männsikor" som gjorde det å vill man något så vill man det oavsätt vad andra tänker.

Men visst är det snyggt med en omärkt felfri kropp! :)

#5

Postad 01 juni 2005 - 13:21

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0

På tal om tatueringar....

Ett av de mest avtändande attributen bland kvinnoskaran är enligt min mening den oerhört smaklösa taggen i ryggslutet.

Jag är inte en fördomens man, men denna skändning av en av kvinnans sexigare delar utstrålar för mig en bild av antingen en avdankad porrskådis, eller en kvinna med svagt psyke samt dåligt sjävförtroende och smak... ofta bland flera andra icke unika själar hängande på Carlings, sökande efter den lägst skurna Lee-modellen för stunden, för en total exponering av bläckkladdet ovanför arslet.

<{POST_SNAPBACK}>


Bra sagt, håller med till fullo.

#6

Postad 01 juni 2005 - 22:46

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Har själv suttit 18 timmar "under nålarna" och näst efter mitt elektronikintresse är det dit löningen går... =) Började så smått med en skiss på en H.R. Giger bild som jag grejjade med då jag är sjukligt förtjust i karlns konst. Det blev en tatuering tillslut (ett draft av en alien till filmen med samma namn som Giger målade som blivit påbyggd i etapper) och nu kan jag helt enkelt inte sluta!

om ett par veckor är det dags igen... Dock sitter jag aldrig längre än 3-4 timmar då jag blir HELT fysiskt och psykiskt utmattad efteråt.

#7

Postad 01 juni 2005 - 23:25

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

  • 1 054 inlägg
  • 0
själv har jag kvar mina 3st gaddningar som jag/vi-polarna gjorde på oss själva när jag var ca 16-17 år........dom ser inte så bra ut :)


men jag ska snart in å fixa till dessa tre "blämmor" och göra ngt finare av dom, det går som tur är att fixa dessa utan några större problem.


sen framöver så ska jag antagligen göra min "rygg gaddning" som kommer att täcka större delen av övre ryggen, det kommer att bli ett ox huvud i "fräck tappning"(hoppas jag) och hornen kommer att sticka upp över axlarnas baksida.

(jag är oxe i mitt stjärntecken)-och har därför valt denna gadd.


mvh avancerar.

#8

Postad 02 juni 2005 - 11:14

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0
Jag förstår mig inte på dem som tatuerar tribaler och liknande smörja. Jag har inga tatueringar men jag kommer förmodligen skaffa, men då blir det något som symboliserar mig som person, el kanske min livsfilosofi - Helt enkelt något av betydelse.

#9

Postad 02 juni 2005 - 17:40

Unregisteredbad31cdb
  • Unregisteredbad31cdb
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
har 3st... ett motiv av mark knopfler, ett tecken som betyder J.. och metallica stjärnan.. har man börjat är det snårt att sluta.. tycker iallafall jag.. visst gör det ont..

mvh jonte

Redigerat av Unregisteredbad31cdb, 02 juni 2005 - 17:44.


#10

Postad 03 juni 2005 - 09:24

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Min första tatuering blev en Örn... För frihet hade slutat gymnasiet avklarat lumpen och var nu fri att göra vad jag ville...

den andra är en typ av trible dock med vissa skuggningar vilket gör att den hamnar i något mellanskikt. Dock är det ju "bara" ett mönster. Det är en förvirring som kanske speglar lite mitt liv... har inte haft ett ben att stå på utan flera alltid velat göra olika saker bytt jobb m.m. men nu är känner jag mig till freds med mig själv. dock skapades denna "förvirring" till tatuering helt fritt av Cirkle med lite önskemål från min sida.

Jag är stolt över att ha genomlidit denna tatuering... inte bara för smärtan utan för den sak att den nu i slutändan kan representera något ur mitt liv utan att för den skull vara självklart hos någon annan individ.

#11

Postad 05 juni 2005 - 15:25

Unregistered4fb7a877
  • Unregistered4fb7a877
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag personligen tycker om smärtan när man tattar sig, har själv två stycken. En av dom är en gammal tribal och den andre är en 48 cm stor drake på ryggen som är långt ifrån färdig. ha de gött :)

#12

Postad 05 juni 2005 - 17:30

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Jag personligen tycker om smärtan när man tattar sig,

<{POST_SNAPBACK}>


Mmmm, underbaart e det.. den första timmen, sen börjar det mola och värka, efter 3 så börjar det göra riktigt ont (för mig åtminstonde) Någon sa att kroppen utsöndrar endorfiner och/eller adrenalin som bedövar lite i början, men det avtar med tiden... vet inte om det stämmer, vet bara att det gör ordentligt ont efter ett tag.

Efteråt är iallafall jag fysiskt och psykiskt helt slut så det är bara att släpa sig hem och lägga sig på soffan och somna in ett tag...

#13

Postad 05 juni 2005 - 17:57

Unregistered610e2837
  • Unregistered610e2837
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

Ett av de mest avtändande attributen bland kvinnoskaran är enligt min mening den oerhört smaklösa taggen i ryggslutet.


Precis! En tatuering ska vara mer personlig och unik tycker jag....tex en delfin på foten... :)

/Andreas -garanterat klotterfri!

Redigerat av Unregistered610e2837, 05 juni 2005 - 17:58.


#14

Postad 07 juni 2005 - 13:07

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Här är bilden på min nya tatuering... tyvärr blev inte tatueringen så mörk som jag hoppats på så det blir nog till att fylla i lite... bläää mer lidande!

Bifogad fil(er)



#15

Postad 08 juni 2005 - 19:39

Unregistered88266978
  • Unregistered88266978
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

Ett av de mest avtändande attributen bland kvinnoskaran är enligt min mening den oerhört smaklösa taggen i ryggslutet.


Precis! En tatuering ska vara mer personlig och unik tycker jag....tex en delfin på foten... :)

/Andreas -garanterat klotterfri!

<{POST_SNAPBACK}>



håller med helt och hållet tribals i ryggslutet e så jäkla fult.. hade en tjej som hade det .. gjorde slut för jag tyckte det var så fult

man skall göra nåt personligt.. jag gick till min kompis och bad honom rita något vikinga aktigt ,för det är ju min historia.. inga totempåle örnar eller tribals.. han gick till göteborgs bibloteket och kollade i fornlämningsböcker.. hittade en runsten som är hittad där gbg idag ligger och en blotyxa(offeryxa) oxå hittad där gbg ligger. sen tog han och byggde ihop det till ett armband.

har även en massa tattueringar på rygg ,armar. och vad .. blir lätt så när man har en barndoms vän som är tattuerare. :( han har jobbat på tattoworld i malmö men nu på city tatto i gbg ..

Draken
tog 30 h .. och ja det gjorde väldans ont. satt i 4-6 h åt gången. :( ..stämmer som en här ovan sa att han sitter mx 3-4 h för det gör så ont.. men är man privat vän sitter man längre.bor ju i sthlm och tattuerade mig i malmö på tattoworld.så var en bit att åka och då härdar man ut lite extra . fick köra bil hela vägen hem oxå.. var ju inte en gång jag hade frossa 1-2 dagar efteråt ..

kom 2a i norrköping best japanese <_<

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  1.jpg   89,77K   1095 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered88266978, 08 juni 2005 - 19:50.


#16

Postad 09 juni 2005 - 00:20

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
fetto-drake... om jag bara hade pengar... =) aja, får jobba vidare med min sleeve när det finns pengar... 1a juli har jag tid iallafall...

#17

Postad 09 juni 2005 - 06:37

Unregistered88266978
  • Unregistered88266978
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
jag undrar en annan sak. har någon blivit konstigt bemött bara för tattueringarna. för i mitt fall ser jag inte ut som den typiske audiofilen. ser inte heller ut att ha den ryggttatuering som jag har. för när jag börjadepå mitt nuvarande jobb(hamnarbetare)(borde vara vana vid tattueringar) så var det några av dem äldre så trodde man var en buse bara för man hade tattueringar på armarna och var rakad( dem hade ej sett ryggen för den var ej klar.man visar aldrig en halvfärdig tavla)..

så nu för ett tag sen var jag på en bladelius och mårten design demo.. tänkte ta en skjorta så dem ej syntes men tänkte det var deras problem. så kom i tshirt så dem syntes..
när jag kom in var det bara folk som hasade omkring i tofflor med gamla bruna manchester byxor och urtvättade skjortor .. äkta audiofiler.. men ack så trevliga. .. dem var väldigt pratglada. sket helt i mina tattueringar och diskuterade bara hifi.

var inte ens nedlåtande när jag svarade på vad för saker jag kör på idag. min anläggning kostade ju hälften av vad bara en del i deras system kostar.

så bara för dem var så trevliga och tillmötesgående och ej inskränkta så skall jag köpa ett solid tech rack of silence av dem. :(

#18

Postad 09 juni 2005 - 09:03

Unregistered1032
  • Unregistered1032
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0
Jag tattuerade mig för att jag va så ###### trött på mitt liv och min personlighet. Har växt upp som en beige liten skit som inte våga säga nåt eller göra nåt, och som ingen brydde sig om eller ville vara med. Bestämde mig för att ändra mig, och behövde en regäl ###### kick i rätt riktning. Och det fungerade jävligt bra. Mår mycket bättre idag och har min tatuering att tacka för mycket. Risken är väl att det blir fler vad det lider, men det är ju smällar man få ta :(! Det är ju lite beroendeframkallande.

/Ash

#19

Postad 09 juni 2005 - 13:16

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
En del av den "äldre" generationen regagerar väldigt negativt på tatueringar. Ta min far, varje gång han ser en tatuerad person i tidningen så skakar han på huvudet och bara suckar å klagar (pappa vet ej något om mina tatueringar ens efter 8år)... mormor däremot var väldigt positiv. Mamma är tatuerad... o.s.v.

Efter den sista tatueringen så kände jag definitivt att det får vara nog (Smärtan), men det är märkligt va snabbt man glömmer... nu börjar man nästan fundera på att utöka den sista tatueringen... Den som lever får se.

Endel klagar ju över att man förstör sig för all framtid.

- Tänk på hur du kommer se ut när du blir gammal.

Men ska man inte leva i nuet? Jag menar om jag nu skulle leva för att bli gammal och sedan ångra att jag aldrig gjorde dessa tatueringar hur blir det då?
Ska man sitta och lägga pengarna på hög och sattsa på ett eventuell rik pension som man kanske aldrig kommer få uppleva?

Nä känner man för att göra en tatuering (och dessutom är klar på vad det innebär) så ska man slå till, lyssna inte på vad andra har att säga utan kör på. Självklart måste man stå för det man gör så en fylletatuering kanske inte alltid blir det mest lyckade eller så blir de det! Tag lärdom av vad andra säger men bilda dig en egen uppfattning ingen kan styra över någon annan.

Kanske låter som en urbotat dumm predikan från en som inte berättat efter 8år om tatueringarna för pappa. Jag väljer denna väg då jag inte vill riskera att skada honom på något sätt. Det man inte vet mår man inte dåligt av och detta är något han inte behöver veta. Dessutom skadar det inte honom som person det jag gjort.

#20

Postad 09 juni 2005 - 13:49

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0
Har en ca 30-35 cm lång stork, typ Faith No More's album Angeldust, på skuldran. Har även en s k Danzig-skalle på höger axel.

Ja, jag gillar bl a sån musik.

Ex-trummisen skrotfot

#21

Postad 09 juni 2005 - 14:34

Unregistered9f8cc3b6
  • Unregistered9f8cc3b6
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

En del av den "äldre" generationen regagerar väldigt negativt på tatueringar. Ta min far, varje gång han ser en tatuerad person i tidningen så skakar han på huvudet och bara suckar å klagar


I min familj var det tvärtom. :(

Jag fick inte ta hål i öronen då jag var liten, men jag blev lovad att jag skulle få tatuera mig då jag hade bestämt mig för ett motiv.

Fick min tatuering i sextonårspresent, var dock sjutton innan tatueringen blev verklighet. Och snart blir det en till! :) :(

#22

Postad 09 juni 2005 - 16:30

Unregistered7bfad6df
  • Unregistered7bfad6df
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Jag har 2 tatueringar, mitt efternamn på vänstra axel i en anorlunda old english stil och en stor drake som går från högra armbåge upp på axlen och ner till svanken. Jag hade en panter på högra axlen men den försvann under draken.
På draken har jag lagt ner mellan 40-50 timmar på, det var skit jobbigt men det gick, mitt efternamn tog 4 timmar så det var rena barn leken jämfört med draken :(
Draken sög ut mycket enrgi från mig men det var värt det men jag ska aldrig göra om den för det gör så ###### ont på ryggen så det är sjukt. Som mest satt jag nog 7 timmar i sträck, men det är inget jag rekomenderar man ska mest sitta 3 timmar högst sägs det.

#23

Postad 09 juni 2005 - 20:13

Unregistered88266978
  • Unregistered88266978
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

En del av den "äldre" generationen regagerar väldigt negativt på tatueringar. Ta min far, varje gång han ser en tatuerad person i tidningen så skakar han på huvudet och bara suckar å klagar (pappa vet ej något om mina tatueringar ens efter 8år)... mormor däremot var väldigt positiv. Mamma är tatuerad... o.s.v.

Efter den sista tatueringen så kände jag definitivt att det får vara nog (Smärtan), men det är märkligt va snabbt man glömmer... nu börjar man nästan fundera på att utöka den sista tatueringen... Den som lever får se.

Endel klagar ju över att man förstör sig för all framtid.

- Tänk på hur du kommer se ut när du blir gammal.

Men ska man inte leva i nuet? Jag menar om jag nu skulle leva för att bli gammal och sedan ångra att jag aldrig gjorde dessa tatueringar hur blir det då?
Ska man sitta och lägga pengarna på hög och sattsa på ett eventuell rik pension som man kanske aldrig kommer få uppleva?

Nä känner man för att göra en tatuering (och dessutom är klar på vad det innebär) så ska man slå till, lyssna inte på vad andra har att säga utan kör på. Självklart måste man stå för det man gör så en fylletatuering kanske inte alltid blir det mest lyckade eller så blir de det! Tag lärdom av vad andra säger men bilda dig en egen uppfattning ingen kan styra över någon annan.

Kanske låter som en urbotat dumm predikan från en som inte berättat efter 8år om tatueringarna för pappa. Jag väljer denna väg då jag inte vill riskera att skada honom på något sätt. Det man inte vet mår man inte dåligt av och detta är något han inte behöver veta. Dessutom skadar det inte honom som person det jag gjort.

<{POST_SNAPBACK}>



*asg* min far och mor vet ej om min drake.. armar och vad vet dem om men ej ryggen.. dem skulle bli så besvikna..

#24

Postad 09 juni 2005 - 20:14

Unregistered88266978
  • Unregistered88266978
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

Jag har 2 tatueringar, mitt efternamn på vänstra axel i en anorlunda old english stil och en stor drake som går från högra armbåge upp på axlen och ner till svanken. Jag hade en panter på högra axlen men den försvann under draken.
På draken har jag lagt ner mellan 40-50 timmar på, det var skit jobbigt men det gick, mitt efternamn tog 4 timmar så det var rena barn leken jämfört med draken  :(
Draken sög ut mycket enrgi från mig men det var värt det men jag ska aldrig göra om den för det gör så ###### ont på ryggen så det är sjukt. Som mest satt jag nog 7 timmar i sträck, men det är inget jag rekomenderar man ska mest sitta 3 timmar högst sägs det.

<{POST_SNAPBACK}>



precis hade man vetat vad man gav sig inpå i smärt väg hade man nog tänkt till både 1 och 2 ggr *s* :)

Redigerat av Unregistered88266978, 09 juni 2005 - 20:15.


#25

Postad 15 juni 2005 - 21:14

Norpan84
  • Norpan84
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Jag gaddade mig mellan jul och nyår, så här blev min.....

Bifogad fil(er)



#26

Postad 02 juli 2005 - 18:27

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
I fredags gaddade jag mig igen... satt 4timmar, nytt "rekord" för mig, och jag blev helt slut! Idag har sårbildningen börjat, nu väntar jag bara på "flagningsprocessen".. Garr... vill man bli fin.. .. .. ... .. ..

#27

Postad 03 juli 2005 - 00:40

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0
jo visst är man gaddad! men det blir inga fler, tyvär är det många som gaddar sej och tycker att dom är coola som står ut med smärtan m.m. . jag ska inte gadda igen...

jag ska scara!!! :wub: scarification eller nått hette det, dom bränner in med glödande stål det motiv man vill ha, ska nog fixa mej ett peace märke på ena skuldran... det är coolt om nått, och det är SMÄRTA! ;)

Redigerat av softman3, 03 juli 2005 - 00:42.


#28

Postad 03 juli 2005 - 10:56

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

det är coolt om nått, och det är SMÄRTA! ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Smärta är inte grejjen för mig, det handlar om konst.But that's me...

#29

Postad 03 juli 2005 - 18:11

Unregistered88266978
  • Unregistered88266978
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
scarification e ju inte riktigt friskt betende ;) '
men måste finnas sådana oxå i denna värld

#30

Postad 04 juli 2005 - 18:27

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
Har 4

En lila delfin på armen (var för mååånga år sedan, får sitta kvar och påminna mig att tänka innan man gör något)

En gotisk sol modell stor på armen

Innan solen gjorde jag mina Initialer med gotisk text innan jag ramade in dessa med solen

Slutligen:

skulle hämta en sub i H-borg och hade tid över, så jag gick in på "house pf pain" Trodde det var ett skibolag (long story) kom ut med en piraya på ena bröstmusklen

:(

#31

Postad 05 juli 2005 - 17:18

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Tatueringar är snyggt enl mig, har själv 3st, en ej färdig ryggtavla, 1 på vardera överarmen. Funderar på att skaffa några till men det ligger långt ner på priolistan numera, sätter hellre dom pengarna på hemmet, hemmabion och resor.

Sen tycker jag att det är skrattretande när folk gaddar sig för att bli "nåt" ;) ;) :P

En polare satt på tåget med en väninna, på andra sidan gången satt ett par killar som skröt om hur tuffa o balla dom va när dom nu hade gaddat sig, ååh, dom hade suttit o genom lidit en hel timma på stolen, uj uj uj.
Så polarn fråga vad dom hade gjort, och dom visade upp nåt litet och knappt synbart :( och tillade att polarn knappast skulle klara av samma behandling.
Då säger väninnan spydigt att det dom har är ju bara gnuggisar och att dom nu ska få se vad lida betyder....
Polarn drar ner shortsen, o upp med t-shirten och blottar en kinesisk drake/demon som går från höger axel ner till höger knä ;)

snacka om att det blev tyst, polarn tillade hur mycket han plöjt ner cash i det hela och hur många timmar han suttit som längst. Hahahaaa, synd att jag inte vart där, hade nog garvat ihjäl mig....

Redigerat av Unregistered592cec63, 06 juli 2005 - 21:28.


#32

Postad 06 juli 2005 - 14:50

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Jag tatuerade mig inte för att förändra min personlighet. Jag gjorde det för det första för att jag tycker det är snyggt och för det andra för att jag ville göra något som jag inte vågade göra (Hatar smärta).

När jag gjort min första så stärkte det dock mitt självförtroende enormt inte för att jag gick runt och visade tatueringen hela tiden utan för att jag just klarade av det.

Min andra tatuering har blivit lite samma sak. Med åren har jag blivet om möjligt ännu mer blödig (mår illa så fort jag ser blod i en film) men jag ville ha en större tatuering så då blev det detta. Många (även tatueraren) säger att bröstet är ett av de smärtsammaste ställena att tatuera sig på och jag är benägen att tro honom för så j###la ont gjorde inte den första. Nu när jag genomlidit även denna så känner jag mig ytterligare stärkt samtidigt som jag har enorm respekt för de som tatuerar ryggtavlor m.m.

Men smärta är ju individuellt... det jag känner som f..n känner andra inte alls.

För de småkrakar som kaxar sig över en liten fluga tatuerad på överarmen, för dem är ju det de största. å andra sidan så kanske polaren tycker det känns värre när de ska lämna blodprov.

Så ni som överväger att göra det... gör det för konsten inte för smärtan för smärtan försvinner och minnet av den tynar bort men bilden sitter där för evigt!

#33

Postad 06 juli 2005 - 21:28

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Du har så rätt, man bör göra det för att man gillar det, inte för att försöka ändra sin personlighet.

Visst gör det ont, men man får lida pin för att bli fin ;)
En sak om smärta, jag brukar försöka tänka på annat så som räkna kakel plattor eller spikar i taket, efter ett tag så "glömmer" jag bort att det gör ont, dvs man noterar helt enkelt inte att det gör ont.
Fast sen när man börjar tänka på det o verkligen känna efter, då kommer man på att det svider ;) Hur sjukt det än låter så vart jag så trött och uttråkad en gång att jag ville sova :) medans han tatuerade, hade iof sig suttit still på stolen i ca 4 timmar..

Pröva med att räkna spikar eller nåt liknande nästa gång, kan ju funka.

Mvh Johan.

#34

Postad 07 juli 2005 - 18:17

Unregisteredbad31cdb
  • Unregisteredbad31cdb
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
när jag gjorde min på underarmen så gjorde det mindre ont när jag kolla på när hon tattuera.. kollade jag därimot bort gjorde det ondare.. konstigt? jag vet inte

#35

Postad 15 juli 2005 - 11:04

DrDrain
  • DrDrain
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Fast sen när man börjar tänka på det o verkligen känna efter, då kommer man på att det svider ;) Hur sjukt det än låter så vart jag så trött och uttråkad en gång att jag ville sova  :lol:  medans han tatuerade, hade iof sig suttit still på stolen i ca 4 timmar..

Pröva med att räkna spikar eller nåt liknande nästa gång, kan ju funka.

Mvh Johan.

<{POST_SNAPBACK}>


Jobbigt att räkna spikar i 4 timmars tid :-)

Jag satt själv i 5 tim en gång då jag gjorde ett motiv på ryggen, funkade bra ett tag, men efter typ 4+ timmar så började det göra riktigt ont.
T om när han bara färglade så var det så att jag typ ville skrika...vad jag förstått efteråt så beror det på att adrenalinet i kroppen var slut så kroppen hade inget motstånd mot smärten.

Om det blir en omgång till av den kalibern vet jag inte, men jag kommer köra i 2 omgångar då istället.

#36

Postad 16 juli 2005 - 13:23

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Var in och tatuerade mig igen för 2 veckor sedan. Beställde en till tid om en månad c:a.

Redigerat av Unregistered8147b14e, 24 juli 2011 - 22:59.


#37

Postad 18 juli 2005 - 19:52

Unregistered29693
  • Unregistered29693
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Fast sen när man börjar tänka på det o verkligen känna efter, då kommer man på att det svider :lol: Hur sjukt det än låter så vart jag så trött och uttråkad en gång att jag ville sova  :D  medans han tatuerade, hade iof sig suttit still på stolen i ca 4 timmar..

Pröva med att räkna spikar eller nåt liknande nästa gång, kan ju funka.

Mvh Johan.

<{POST_SNAPBACK}>


Jobbigt att räkna spikar i 4 timmars tid :-)

Jag satt själv i 5 tim en gång då jag gjorde ett motiv på ryggen, funkade bra ett tag, men efter typ 4+ timmar så började det göra riktigt ont.
T om när han bara färglade så var det så att jag typ ville skrika...vad jag förstått efteråt så beror det på att adrenalinet i kroppen var slut så kroppen hade inget motstånd mot smärten.

Om det blir en omgång till av den kalibern vet jag inte, men jag kommer köra i 2 omgångar då istället.

<{POST_SNAPBACK}>


Är det ingen av er som provat emlacrem? den lokalbedövar ju iaf, den föreslog min tatuerare nu när jag ska fylla i min. Bara stryka på och låta den verka.

#38

Postad 18 juli 2005 - 20:21

Sara20
  • Sara20
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tatuerade killar är inte mitt förhandsval, men ordeith din var riktigt snygg.
Sara

#39

Postad 31 augusti 2005 - 16:52

Unregisteredbad31cdb
  • Unregisteredbad31cdb
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
hej.. ska tattuera mig igen :ph34r:.. tänkte ta och skriva något.. men hittar ingen snygg stil på bokstäverna.. nån som vet var man kan hitta det på internet?

är inne på något bra film citat, nån som vet nåt bra? kom med förslag, men inte för långt!

mvh jonte

#40

Postad 01 september 2005 - 18:02

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0
Tjena

Jag har en stor Tribal på ryggen mellan axlarna, gjord för 6 år sedan och ifylld 3 ggr,
Det kändes ju - men vad förväntar man sig ? Nålarna ska ju hacka sönder huden - klart att det gör ont, men värsta var runt ryggraden.
Tycker man att det gör för ont kan man ju prova med en annan nåluppbyggnad (nålarna sitter monterade olika/olika många)

Appropå päronen som ni andra skriver, så blev morsan rätt förvånad - tyckte att det var finare utan- men så har hon ju aldrig gillat tatueringar heller.
Och nu så säger syrran att hon också vill ha en tatuering...

Nu letar jag efter en lämplig eldsprutande drake (30cm) till nästa motiv.

Någon som vet nån bra sajt med drakar ?

/Passerati

Edit: Syftningsfel / Edit

Redigerat av Unregistered1041101d, 11 april 2006 - 20:23.


#41

Postad 17 november 2005 - 01:22

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Ny tatuering gjord i måndags, det här gången blev det personligt "rekord".. 6 timmar. Men det gick bättre än jag trodde, det var inte så känsligt ställe så det blev inte så jobbigt... redan nu börjar planerna för nästa ;)

#42

Postad 09 januari 2006 - 16:49

Scarecrow
  • Scarecrow
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Har två gaddningar och fler blir det...

Edit: Stavfel

Redigerat av Scarecrow, 10 januari 2006 - 12:27.


#43

Postad 09 januari 2006 - 23:55

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Snygga tats ni har alla, nu jag satt ju inte o räkna spikar i 4 timmar, men tanken är den att man tänker/koncentrerar sig på annat än att man blir nålad...
Det funkar alltid men sen när man börjar tänka på det igen så känns det igen. Sen att det inte funkar när man blir nålad i och runt armhålan, är en annan femma.

Ska ringa min tatuerare imorn o beställa ny tid för att göra klart ryggen....
Och visst, jag håller med vissa om att dom pengarna kan läggas på annat, därför har jag inte gjort nåt på 2 år .

#44

Postad 10 januari 2006 - 00:01

Unregistered217b1113
  • Unregistered217b1113
  • Beroende

  • 1 037 inlägg
  • 0
Här e min lilla gadd.
gjorde lite småont när dom körde längst
ner på armbågen :)

#45

Postad 10 januari 2006 - 02:42

Unregisteredf3125ee8
  • Unregisteredf3125ee8
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Tatuering på mig skulle inte passa för ett rött öre, dock så om jag nu skulle tatuera mig skulle det vara något personligt och skulle bara behövas en symbol för det och det är en enkel svart skorpion.
Har absolut inget emot tatueringar, dock så vädjar jag mina vänner som skaffar sig en efter en och tänka efter vad dom skaffar... Tribaler är väldigt inne just nu och så gott som alla har det (4 av mina kompisar har någon slags tribal) och jag måste säga att tribaler är fina på papper, men passar inte på kroppar eller bilar...

Min åsikt.

#46

Postad 10 januari 2006 - 12:34

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0
Min avatar = tatuering på höger axel.
Pushead gjorde originalet.

#47

Postad 10 januari 2006 - 12:39

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Det va ett par stycken som frågade vart ni kunde hitta motiv till nya tattueringar. här har ni en sida som ni skall ta er en titt på. lite smått rörig men hittar ni inte nått motiv här så vet jag inte vart ni skall titta:)

http://www.tattoos.com/

men OM ni nu hittar nått så kopiera inte rakt av. be eran tattuerare rita om den. för visst är det trist om man springer på nån annan med precis samma tattoo?:)

#48

Postad 10 januari 2006 - 15:17

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Håller med niklas där, försök att personalisera er tatoo med tatueraren, annars blir man lätt en av flera 100 som har en likadan och jag skulle inte vilja ha det så.

O att göra en tat2 bara för att det är inne tycker jag att ni ska slå ur hågen, man blir inte en bättre, coolare, tuffare människa för det....

Inget illa om tribals, det finns många snygga men det börjar bli liite för mycket som nån just sa, fast oandra sidan så är det ju inte mitt problem;)

Redigerat av Unregistered592cec63, 10 januari 2006 - 15:22.


#49

Postad 10 januari 2006 - 16:49

Unregisteredbad31cdb
  • Unregisteredbad31cdb
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
här är mitt senaste..

den lilla till höger ska göras om till nåt helt annat.. har inte kommit på nåt bara..

Bifogad fil(er)



#50

Postad 10 januari 2006 - 17:01

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Nog för att man har funderat på det men smärtan har nog övertalat mig att låta bli....!! :)


//Hylle



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.