Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samlingtråd för Media/TV-bänkar

309 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 27 januari 2012 - 19:55

Unregisteredbf63d3ba
  • Unregisteredbf63d3ba
  • Lärjunge

  • 361 inlägg
  • 0
Ska bänken vara bredare eller smalare än TV längden?

#202

Postad 30 januari 2012 - 23:57

Unregistered9bef05ed
  • Unregistered9bef05ed
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Vill ha en ny mediemöbel.
Där ska man kunna gömma 2st högtalare längst ut, 1st reciever, 360, ps3, digitalbox och eldosa till all utrustning.
Vägghängd, kunna byta kanal med dörren stängd (tygluckor typ)
Jag har sett dessa, finns det fler förslag med tyg eller liknande?

Unnu

Lotus

Clic

Vita ska dom vara med. Pris max 8000:-

#203

Postad 31 januari 2012 - 23:23

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Ska bänken vara bredare eller smalare än TV längden?

Jag tycker ju att det är snyggt med en bänk som är bredare än TVn så man får plats med ett par frontar brevid (eller något annat matchande)

Vill ha en ny mediemöbel.
Där ska man kunna gömma 2st högtalare längst ut, 1st reciever, 360, ps3, digitalbox och eldosa till all utrustning.
Vägghängd, kunna byta kanal med dörren stängd (tygluckor typ)
Jag har sett dessa, finns det fler förslag med tyg eller liknande?

Unnu

Lotus

Clic

Vita ska dom vara med. Pris max 8000:-


Clic påminde mycket om Bestå, från IKEA, om man bortser från luckkombinationen du har.
Vill man ha tyg får man fixa det själv i Bestå bara.

#204

Postad 01 februari 2012 - 18:44

Unregistered9bef05ed
  • Unregistered9bef05ed
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag tycker ju att det är snyggt med en bänk som är bredare än TVn så man får plats med ett par frontar brevid (eller något annat matchande)




Clic påminde mycket om Bestå, från IKEA, om man bortser från luckkombinationen du har.
Vill man ha tyg får man fixa det själv i Bestå bara.

Ja den var ganska lik. Jag hade 2:a i träslöjd. Men det kanske inte är så svårt att göra egna luckor från unnu.
Undrar om det finns några mediebänkar som passar med luckorna från unnu.

Redigerat av Unregistered9bef05ed, 02 februari 2012 - 20:03.


#205

Postad 14 februari 2012 - 15:06

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 1
Hej!

Letar efter en TV-bänk i samma stil som IKEAs Bestå-bänk. Blev så besviken när jag var på IKEA och såg att denna fina bänk hade lådor istället för luckor, så jag letar efter något med samma stil fast med luckor istället.

Maxpriset får vara 2000kr och färgen ska vara vit!

#206

Postad 14 februari 2012 - 15:25

Anders R
  • Anders R
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Vilken av Bestå-bänkarna var det du tittade på och gillade? Finns en uppsjö olika modeller och färgkombinationer. De lösa stommarna går ju att komplettera med luckor om man vill. Går även att använda lådfronter och montera gångjärn på dessa istället om du vill ha mindre luckor.

#207

Postad 14 februari 2012 - 15:39

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
http://www.ikea.com/...ducts/30116080/

denna beståbänk vare jag menade. Så det går alltså att byta ut lådorna mot luckor? Vore ju jättebra då bänken är skitsnygg enligt mig! Lite över min budget, men får väl leva på vatten och brödsmulor i nån månad. :D

Redigerat av Daniel Assor, 14 februari 2012 - 15:42.


#208

Postad 14 februari 2012 - 15:59

Anders R
  • Anders R
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Den är inte modifierbar egentligen, även om saker givetvis går att ändra med lite hantverk. Jag syftade på Bestå-serien med lösa delar där man kan bygga ihop en bänk efter önskemål.

Här kan du testa dig fram till en kombination som kanske passar dig: http://www.ikea.com/...ex.html#lnk-2-2

#209

Postad 17 februari 2012 - 14:44

Simon_T
  • Simon_T
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
efter mycket om och men så föll beställningen idag på en multibrackets envy I xl.... måste dock erkänna att det känns lite som att köpa "grisen i säcken",.. har egentligen bara en försäljares intyg på att kvaliten är gedigen,... gulp! :unsure:

#210

Postad 22 februari 2012 - 14:02

axel63
  • axel63
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jag letar efter en tv-möbel med tillhörande panel liknande denna från IKEA (BESTÅ): http://www.ikea.com/...553/#/S99895123

Men jag vill inte att det ska vara något sorts rutnät som det är på den panelen. Jag vill enbart ha en hel skiva, som ser ut som en vägg helt enkelt. Tips?

#211

Postad 09 mars 2012 - 16:21

goldwin
  • goldwin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Vill ha en ny mediemöbel.

Unnu

Lotus


Jag funderar på att bygga en möbel liknande Unnu eller Lotus. De är snygga men inte tillräckligt djupa.
Är det någon som sett en bra byggbeskrivning. Tanken är att hamna under 2000 kr för bygget.
MDF-skivor över och under och mellanväggar. Enkla bakstycken. Och sedan "tygdörrar" likannde de som Unnu och Lotus har - hur svårt kan det vara:) Målat i högblank vitt för att matcha övrigt möblemang.

#212

Postad 09 mars 2012 - 16:39

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
Intressant. Kommer att följa ditt bygge. Letar själv efter ny möbel, men de flesta är ju för små vad gäller djup. Sen söker jag en med ljudtransparent tyg i fronten, och att det skall vara möjligt att sätta in en centrerad centerhögtalare i mitten av bänken. Oftast är det ju en mellanvägg precis där man vill ha högtalare...

#213

Postad 09 mars 2012 - 16:52

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
Clic har ju en möbel som är trevlig.. priset på 16000:- Känns inte lika trevligt...

#214

Postad 09 mars 2012 - 17:05

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
förstår inte riktigt. CLIC heter UNNU på hifiklubben? :blink:

#215

Postad 13 mars 2012 - 13:05

goldwin
  • goldwin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Hittade, av en slump, en lite lätt trasig stereobänk som jag tänkte utgå ifrån. 500 kr.
Plan:
  • River ut mittenskivan och lådan längst ner. Flyttar ner den övre skivan för att kunna ställa center på.
  • Ersätter glas i dörrar med svart tyg.
  • Bygger en ram med tyg som täcker hela mittendelen.
  • Sågar bort benen och ersätter de med högre ben för att hela bänken skall komma upp en bit.
  • Bygger ut bakstycket för att få plats med stereon som är lite djupare än vad bänken tillåter.
Skulle gärna vilja få en blankare - pianolackad yta. Lite osäker hur jag skall få till det.
Tusan. Får inte upp bilden på bänken. Den ligger i mitt Galleri under Nytt album. Kompletterar med uppdaterade bilder efterhand utvecklingen fortsätter.

Redigerat av goldwin, 13 mars 2012 - 15:15.


#216

Postad 15 mars 2012 - 10:12

Simon_T
  • Simon_T
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

efter mycket om och men så föll beställningen idag på en multibrackets envy I xl.... måste dock erkänna att det känns lite som att köpa "grisen i säcken",.. har egentligen bara en försäljares intyg på att kvaliten är gedigen,... gulp! :unsure:


multibrackets,... jo jag säger det då!!
efter 1 månads väntetid på leveransen så packar jag upp lådan i butik (som för övrigt väger runt 80kg) och till min stora förvåning hittar något som mer liknar ett hemmabygge än en kvalitetsbänk i nästan 7000kr klassen.
ytfinishen på glasets baksida skadat på flera håll, märken efter pennmarkeringar och avskrapade delar gjorde att glasets ovansida såg helt fördj#¤"# ut.
lådorna hade lackskador, kanterna var stötta, allt var allmänt dammigt och bedrövligt.
värst av allt, insidan såg ofärdig ut!
ett lager färg på mdf:en och extra målade kanter här och var (varför) gjorde att lådans insida var otroligt ful. märken efter svarta fingrar satt kvar i hyllan och dörrens insida, någon hade flyttat lådorna medan färgen fortfarande var "blöt".
köpet hävdes med omedelbar verkan i butiken där jag skulle hämta ut den från!
jag undrar om någon från multibrackets skulle kunna svara på vad dom tänkte när de skickade ut bänken?! vad för slags kvalitetskontroll gjordes och hur detta kunde gå igenom?
jag hade gärna velat ha bänken för den passade min utrustning och designen var snygg,.. jag gillade glasskivorna på bild.
jag nämnde "grisen i säcken",... kan bara råda er att omedelbart kolla vad detta företag skickar ut så att ni sliper släpa hem något som ni inte har beställt!

Redigerat av Simon_T, 15 mars 2012 - 10:13.


#217

Postad 25 mars 2012 - 19:28

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

förstår inte riktigt. CLIC heter UNNU på hifiklubben? :blink:


Det är två märken, men samma ägare och två designkoncept. Har skaffat en clic-bänk som jag väggmonterat, finns i mitt galleri. Älskar designen och kvaliteten är riktigt bra. Allt är svarvat i en stomme, väger en hel del så det tog en del tid att få upp den på väggen med totalt 16 skruvar i en tegelvägg... :)

Jag gillar IKEAs grejer också, men de lider av samma problem som många andra, dvs för kort djup för att få plats med receivrar/förstärkare och annat. :(

#218

Postad 10 maj 2012 - 10:01

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Dags att börja kolla på tvbänk till mitt nya rum.
Har kollat lite men har fortfarande inte hittat något som jag riktigt fastnat för.

Bredd: 150-240

Färg: Matt vit alternativt vit med svart skiva eller svart med vita luckor. Inget högglans nu!

Utseende: plats för 3 aparater utan lucka ytterst på varje sida sen luckor i mittskåpen.

Hjälp :)

#219

Postad 18 maj 2012 - 11:03

Unregistered998
  • Unregistered998
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Hallå!
Jag har skitsvårt att hitta en mediabänk som är tillräckligt djup. Jag skulle vilja ha en som är minst 50 djup, de flesta som man hittar ligger runt 40-45cm.
Problemet är att förstärkaren i så fall inte får plats så då tappar man ju lite av grejen.

Någon som hittat någon lite djupare mediamöbel?

#220

Postad 10 juni 2012 - 14:32

squiz
  • squiz
  • Forumräv

  • 595 inlägg
  • 0

Hallå!
Jag har skitsvårt att hitta en mediabänk som är tillräckligt djup. Jag skulle vilja ha en som är minst 50 djup, de flesta som man hittar ligger runt 40-45cm.
Problemet är att förstärkaren i så fall inte får plats så då tappar man ju lite av grejen.

Någon som hittat någon lite djupare mediamöbel?


clic 232 är 550mm djup: (http://www.clic.dk/en/models/231-232).

Next serien på EM är 500: (http://www.em.com/pr...?article=506133)

B.I.G också 500: (http://www.furniture...v-bank-big.html)

Redigerat av squiz, 10 juni 2012 - 15:06.


#221

Postad 29 juni 2012 - 22:55

Shadyboy
  • Shadyboy
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Hallå!
Jag har skitsvårt att hitta en mediabänk som är tillräckligt djup. Jag skulle vilja ha en som är minst 50 djup, de flesta som man hittar ligger runt 40-45cm.
Problemet är att förstärkaren i så fall inte får plats så då tappar man ju lite av grejen.

Någon som hittat någon lite djupare mediamöbel?


Har exakt samma problem! Måste hitta en snäppet djupare än vanligt. Och gärna en utan bakstycke så man får in luft... Matt-vit är väl önskefärgen. 2 till 3 "enheter bred"... dvs max 180 bred.

#222

Postad 08 juli 2012 - 14:53

Unregistered2345ed51
  • Unregistered2345ed51
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Hej alla!

Söker en tv/mediamöbel som

1. är mellan 140-180cm bred, gärna upp emot det längre för att så så bra bredd mellan fronthögtalare som möjligt, 40-45 cm djup vilket är ganska normalt och höjd, ja inte sååå noga.. 40-45 kanske...

2. är svart/svartbrun. EJ högglans.

3. inte är av typisk modern design, dvs. massa högglans, krom, glas etc. Glas självklart ok u luckor etc, men inte som synliga hyllplan eller nått sånt....

4. bakstycke med vettiga hål för ventilitaion och kabelgenomföringar.

5. pris upp till 2500, 3000 om den är riktigt najs.


Funderar på att bygga något eget av Ikeas Bestå 120+60cm moduler. enda "problemet" med dessa är väl vad man gör med bakstyckena... rädd för att stabiliteten blir lidande om man plockar bort dom...

Finns min TV bänk? :)

/Daniel

#223

Postad 11 juli 2012 - 08:45

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
HiFi-racken på prisjakt är så sjukt dyra, är det nån som har tips vart man kan hitta billigare?

#224

Postad 23 juli 2012 - 11:56

Unregistered458a29c2
  • Unregistered458a29c2
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ska flytta om en månad och är ute efter en ny bänk. bredden ska vara mellan 170 och 220 cm, plats för tre enheter, gärna stängd baksida med hål för kabeldragning. Min budget är ca 3000 kr och hittar inte mycket annat än Bestå från IKEA och den serien faller mig inte riktigt i smaken..
Någon som har några bra tips? Annars blir det till att bygga själv.

#225

Postad 23 juli 2012 - 14:52

Shange
  • Shange
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Ska flytta om en månad och är ute efter en ny bänk. bredden ska vara mellan 170 och 220 cm, plats för tre enheter, gärna stängd baksida med hål för kabeldragning. Min budget är ca 3000 kr och hittar inte mycket annat än Bestå från IKEA och den serien faller mig inte riktigt i smaken..
Någon som har några bra tips? Annars blir det till att bygga själv.


Kolla i in Dallas serien från ilva.Se

#226

Postad 23 juli 2012 - 19:25

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Ser bra ut men jag fattar inte varför fattar de inte att 43,9 djup finkar bara om man tar bort bakstycket. Har de aldrig sett hur kablar sticker ut? Vad är det för fel på åtminstone 48?

#227

Postad 27 juli 2012 - 10:25

mettior
  • mettior
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Hallå.
Nu har jag letat och sökt med lampa överalt, Utan att hitta vad jag söker.
Så jag tänkte se om man man får lite hjälp här.
Jag vill ha en tv bänk som har lås eller spärr så inte ungen kan komma in i den.
Den ska vara minst 40cm djup helst lite till.
Den ska rymma
xbox360
ps3
onkyo 616
Digitalbox
bluray spelare
och en dator htpc.
Sedan har jag tänkt ha center på.
Jag vill inte att den ska vara alt för hög så att tv hamnar högt på väggen.
Sedan är det ju bra om man kan gömma kablar och så iden.
Eftersom det ska vara en sluten tv-bänk så ska jag ju såklart montera fläktar iden.

Är det någon som har någon kolla på vad som kan vara rätt för mig?

#228

Postad 27 juli 2012 - 15:06

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Min Bestå uppfyller alla dina krav förutom lås. Men det går kanske att hitta på något. Alternativt kan man bygga själv eller beställa. Allt jag kan hjälpa med. :)

#229

Postad 27 juli 2012 - 16:45

mettior
  • mettior
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Min Bestå uppfyller alla dina krav förutom lås. Men det går kanske att hitta på något. Alternativt kan man bygga själv eller beställa. Allt jag kan hjälpa med. :)


Har kolla lite där med invändigt är inte djupet 40cm.. lite synd. Sedan är lås/spärr möjlighet ett måste..

#230

Postad 27 juli 2012 - 18:09

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Hej alla!

Söker en tv/mediamöbel som

1. är mellan 140-180cm bred, gärna upp emot det längre för att så så bra bredd mellan fronthögtalare som möjligt, 40-45 cm djup vilket är ganska normalt och höjd, ja inte sååå noga.. 40-45 kanske...

2. är svart/svartbrun. EJ högglans.

3. inte är av typisk modern design, dvs. massa högglans, krom, glas etc. Glas självklart ok u luckor etc, men inte som synliga hyllplan eller nått sånt....

4. bakstycke med vettiga hål för ventilitaion och kabelgenomföringar.

5. pris upp till 2500, 3000 om den är riktigt najs.


Funderar på att bygga något eget av Ikeas Bestå 120+60cm moduler. enda "problemet" med dessa är väl vad man gör med bakstyckena... rädd för att stabiliteten blir lidande om man plockar bort dom...

Finns min TV bänk? :)

/Daniel

Tänkte faktiskt föreslå just Bestå till dig...
Så mycket stabilitet tror jag inte att du förlorar om du tar bort bakstycket, men för "säkerhetens" skull kan du ju alltid såga ut så du bara har en ram kvar av bakstycket.
Tror det finns ett par stycken här på forumet som har Bestå utan bakstycke, finns en del på Blocket med.


EDIT: Bor du i GBG kan jag rekommendera att du tar en kik på BigRoom för de har en TV-bänk med 50cm i djup:
http://bigroom.se/wi...&url=jbshop.php

Köpte mitt soffbord där och är så sjuuuukt nöjd med vad jag fick för de pengarna jämfört med IKEA (försök hitta ett snyggt soffbord för 1500:- på IKEA så förstår ni vad jag menar)

Redigerat av MartinAberg, 27 juli 2012 - 18:14.


#231

Postad 27 juli 2012 - 18:12

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 1
Jag har bestå utan bakstycke, hur stabilt som helst.

#232

Postad 30 juli 2012 - 08:59

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Samma här. Inget backstycket.

Sedan förstår inte jag vad menas med att Bestå inte är 40 djup? Jag är på jobbet nu ock kan inte mäta just min men den här: http://www.ikea.com/...ucts/S49867090/ är väl likadan tror jag. Och den är 49 djup.

Redigerat av master_of_rock, 30 juli 2012 - 09:06.


#233

Postad 18 augusti 2012 - 16:15

olox33
  • olox33
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
någon som vet måttet på hyllplanen på Ikea tv bänk tofteryd?

#234

Postad 25 augusti 2012 - 13:52

squiz
  • squiz
  • Forumräv

  • 595 inlägg
  • 0

Samma här. Inget backstycket.

Sedan förstår inte jag vad menas med att Bestå inte är 40 djup? Jag är på jobbet nu ock kan inte mäta just min men den här: http://www.ikea.com/...ucts/S49867090/ är väl likadan tror jag. Och den är 49 djup.


Bestå 50 djup verkar ha utgått. Värdelöst...behöver en NU.

#235

Postad 30 augusti 2012 - 21:08

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0
Jag har suktat länge efter den här högglansiga tv-bänken från IKEA.
En vacker dag ska jag slå till.
- Andra tips välkomnas.

Bifogad fil(er)



#236

Postad 03 september 2012 - 09:13

squiz
  • squiz
  • Forumräv

  • 595 inlägg
  • 0
Blev till sist en UNNU 231 med tre dörrar täckta med högtalartyg från Klubben. Inte det billigaste...men har letat sjukt länge utan att hitta något som passar. Antingen är de inte tillräckligt djupa eller så har de lådor(!?! - va fan ska man med lådor till???) eller så ser de billiga ut...

#237

Postad 16 september 2012 - 17:23

Fregatten
  • Fregatten
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
http://i.minus.com/ibxX5jV0FicX4D.jpg

Bortskänkes till den som vill ha, finns i Sollentuna

Perfekt som utgångspunkt för den som vill bygga egen möbel... den är 195 lång, 66 hög och 41 djup...

#238

Postad 01 oktober 2012 - 10:41

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
För er som är intresserade av Voice - Arctic TV-möbel men inte vill ha lådor utan bara luckor har jag varit i kontakt med deras kundtjänst och det går alldeles utmärkt att välja ytterligare lucka som tillägg
http://www.voice.eu/...-mobel-209.aspx

#239

Postad 12 oktober 2012 - 13:42

msson
  • msson
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hur viktigt är det med ventilation i en TV-bänk? Jag har precis köpt en BESTÅ bänk från IKEA som jag tänkte ställa in min Onkyo TX-SR508 i samt en Apple TV, MyBook Live, AirPort Extreme och en digitalbox. Igen av enheterna blir ju supervarm men om allt är på samtidigt och skåpet är stängt så skulle jag gissa att temperaturen stiger rätt snabbt. Räcker det att öppna upp ett hål i bakstycket på skåpet eller behöver man sätta in fläktar osv med? Och hur mycket utrymme bör man ha runt en förstärkare för att luften skall kunna cirkulera?

#240

Postad 21 oktober 2012 - 16:27

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Jag har tagit bort backstycket och det har nu fungerat i flera år utan problem. Bilder finns i mitt galleri.

#241

Postad 24 oktober 2012 - 19:12

Tomas_uppsala
  • Tomas_uppsala
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Byggde en egen bänk då jag inte hittat den som passar för mig.
Jag gillar att snickra och har verktygen så det var rätt skoj att göra nått som inte finns med :)

https://www.minhembi...uppsala/226502/

Redigerat av Tomas_uppsala, 24 oktober 2012 - 19:15.


#242

Postad 10 november 2012 - 01:53

Unregistered82d02357
  • Unregistered82d02357
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Någon som vet vad detta är för mediamöbel?

Postad bild

Redigerat av Unregistered82d02357, 10 november 2012 - 01:53.


#243

Postad 12 november 2012 - 02:27

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Besitter en lite lätt modifierad Bestå-bänk just nu med halvfungerande kylning för PS3an.
Någon som kan svara på om det räcker med att jag sågar ett stort hål vid utblåset för att slippa min tveksamma kylningen?

#244

Postad 13 november 2012 - 22:42

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Jag har bara tagit bort backstycket.

#245

Postad 21 november 2012 - 23:41

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Söker också en ny mediaböbel. Gjort mig av med min Artic.

Letar efter en med 160 bredd vit och gärna skjutdörrar. Tänk små barn ;)

Skulle vara skönt om man kunde gömma kablar under eller bakom.

#246

Postad 31 januari 2013 - 00:02

Unregistered9bef05ed
  • Unregistered9bef05ed
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Vill bara bumpa tråden och säga att jag köpte unnu möbeln och är grymt nöjd. Valde vit med svarta tygluckor

#247

Postad 16 februari 2013 - 10:15

Garbo
  • Garbo
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Hej! Är det någon som vet vart jag kan hitta en liknande TV-bänk som den här fast i vit: http://www.owes.se/5...ra_tv_bank.html

i prisklassen runt 2000kr letar jag och vill att den ska vara runt 180cm bred, tycker den där bänken verkar helt perfekt. Har varit till Owes men de hade bara en kvar i lager i svart och skulle inte ta in några fler.

#248

Postad 04 mars 2013 - 16:49

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 1
Jag har köpt en svart Clic 232 med svarta tygluckor och alufötterna, om någon har några frågor.

#249

Postad 10 april 2013 - 11:19

Unregistered08ac52e4
  • Unregistered08ac52e4
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hallå! Nu ska jag bygga en ny tvbänk. Ska införskaffa en ny tv så min gamla hemmasnickrade tvbänk kommer nog inte att passa.

Är det nån som vet eller har en idé på hur man ska lösa detta.
Jag ska bygga en ny tvbänk med infällbara luckor som denna ikea möbel.

http://www.ikea.com/...PE350618_S4.JPG

Säljer ikea deras beslag och diverse gångjärn och dylikt löst?

#250

Postad 10 april 2013 - 11:33

Original_Rex
  • Original_Rex
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Bor i lägenhet och har småbarn så min lösning blev att köpa köksstommar på ikea. Överskåp till kylskåp har jag för mig att det var. 60*60*60 ville jag ha. Blev fem stycken sådana och en bänkskiva från hornbach som man fick tillsågad på plats. Sen köpte jag lite lister, 25*25 har jag för mig att det var och gjorde en ram till fronten som jag klädde i svart högtalartyg från biltema. Billigt, barnvänligt och sväljer hur mycket som helst. Har planer på att byta fronten till vanliga dörrar ist som jag sågar ut för högtalare och apparatur som kräver IR. Sen klär baksidan med tyg och nått kul färgat plexiglas kanske.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.