Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Drinkar & Cocktails

178 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 12 februari 2021 - 22:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Här har ni en relativt ny favorit. Vi har gjort den några gånger sedan första advent och ikväll gjorde vi slut på den sista saffransockerlagen.

 

Mörk rom, saffransockerlag, lime, apelsinjuice, lite äggvita, och torrskakad för det där rejäla skummet. Garnerat med torkad apelsin!

 

såg gött ut. gillar dock inte äggvita i drinkar så skippar nog det. men ska nog prova denna :)



#52

Postad 12 februari 2021 - 22:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

såg gött ut. gillar dock inte äggvita i drinkar så skippar nog det. men ska nog prova denna :)


Testa Gimlet
Gin
Lime
Sockerlag
Grymt god

Även whiskey sour
Bourbon
Färskpressad citron
Sockerlag

Och gillar du Negroni så är denna grym

boulevardier
Bourbon
Bitter
Söt Vermoth

#53

Postad 12 februari 2021 - 23:55

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

För en ny upplevelse (som du kanske gillar)?
Häll upp i en stor kupa, håll den i handen tills du känner doften av rom i rummet. Nu är den lagom varm att dricka.
Drick och njut utan vatten eller is. Detta är inte för alla, men prova en gång.

Ungefär så jag brukar dricka de flesta romsorter, ibland blir det dock ett litet ”rom-provar-glas”.

Just XO’n tyckte jag var lite väl vass och testade vattna den, men så är det ju caskstrength också.

#54

Postad 13 februari 2021 - 02:00

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

Om ni ska "sno" saffransdrinken är det väl enklast om ni har ett recept ;)

 

6cl mörk rom

2 cl saffransockerlag*

1 pressad lime ca 2cl

1/2 pressad liten god apelsin. Det blir ca 3cl, blir det mycket mer har ni inte rätt apelsin.

1/3 äggvita.

 

Blanda allt i en shaker. Jag har bara gjort denna i en sk. boston shaker vilket är den ni såg på bilden med ett glas och en metalldel. Vet inte om nästa moment blir lika bra i en "cobbler" (tredelad med sil i locket).

 

Skaka först allt  hårt UTAN is för att få ett bra skum (ca 20 sekunder). Tillsätt sedan några isbitar och skaka kallt.

 

Servera i vilket glas ni tycker känns bäst. Jag tror att denna drinken passar i både klassiskt cocktailglas och i ett tumblerglas som jag hade.

 

Om ni har gjort allt rätt så behöver ni troligen låta drinken "vila" några minuter innan den serveras för att skummet ska hinna lägga sig på toppen av drinken.

 

*saffransockerlag

 

1dl vatten

1dl socker

1g saffran.

 

Koka ihop i ett par minuter under omrörning efter allt socker har löst upp sig. Om inga barn ska dricka av den rekommenderar jag att slå i ett par cl vodka för att öka hållbarheten betydligt.

 

 

såg gött ut. gillar dock inte äggvita i drinkar så skippar nog det. men ska nog prova denna :)

 

Synd. Just äggvita i drinkar är ju en sån där bartenderhemlighet som gör att drinkarna man får i en "riktig" bar är så mycket bättre än "hemmadrinkarna". Det ger en len känsla på dem och ett skum som man inte får annars.



#55

Postad 13 februari 2021 - 14:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

 

 

 

 

Synd. Just äggvita i drinkar är ju en sån där bartenderhemlighet som gör att drinkarna man får i en "riktig" bar är så mycket bättre än "hemmadrinkarna". Det ger en len känsla på dem och ett skum som man inte får annars.

 

jag gillar  texturen men klarar inte av lukten av rått ägg. jag spyr då. 

 

går att använda vätskan från kikärtor för att få skum i drinkar också. har dock aldrig provat det.

 

 

sitter och funderar på vad jag ska blanda ikväll.  jag är sugen på något surt.. blir nog en Daiquiri i alla fall.  Men jag ska prova  att söta med honung istället.



#56

Postad 13 februari 2021 - 17:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Kvällens första blev en Bee´s Knees

5cl Gin

3cl färskpressad citronjuice

2cl honungslag

 

skaka den iskall.

servera och njut.

 

perfekt balans mellan syrligt och sött.

Bifogad fil(er)



#57

Postad 13 februari 2021 - 17:48

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

jag gillar  texturen men klarar inte av lukten av rått ägg. jag spyr då. 

 

går att använda vätskan från kikärtor för att få skum i drinkar också. har dock aldrig provat det.

 

Äggvitan från ett färskt ägg har i stort sett ingen doft eller smak alls, men visst, är man superkänslig så räcker det väl med blotta tanken kan jag tänka mig. Själv kan jag surpla i mig ett glas med råa ägg utan problem så jag kanske inte är rätt person att ha en åsikt om det ;)

 

Kikärtor var något nytt för mig, men det finns ju sk. frothee som du kan testa. Jag har använt det någon gång och jag kan inte minnas att det var någon smak eller lukt alls på det. Resultatet är inte riktigt lika bra men bättre än inget.

 

Bee's knee är bra om den är välgjord. Har någon gång fått en som haft på tok för mycket honung i och då blir den sjukt "kvalmig" enligt mig. Som trivia så kallar "riktiga" bartenders sockerlag gjord på honung för "runny honey". Vill man låta kunnig slänger man sig m.a.o. med den termen ;)

 

Ytterligare ett tips, eller tumregel, är att allt utan juice, mjölk, eller äggvita i ska röras och inte skakas för att få en så klar blandning som möjligt. Jag håller inte själv stenhårt på just denna "regel". Citronjuice är dessutom ett gränsfall.


Redigerat av Loco.spk, 13 februari 2021 - 17:49.


#58

Postad 13 februari 2021 - 17:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
I väntan på att torskryggen och potatisen ska gå klart i sous viden så drog ihop en ”GT” på Hendricks, fläder-tonic samt slängde i två basilika-blad, blev riktigt fräsch och gott.



Har även kolat upp en sockerlag för att göra en basil smash senare (tack för tipset tidigare den som nu skrev det).

#59

Postad 13 februari 2021 - 18:42

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

I väntan på att torskryggen och potatisen ska gå klart i sous viden så drog ihop en ”GT” på Hendricks, fläder-tonic samt slängde i två basilika-blad, blev riktigt fräsch och gott.

attachicon.gifE6D83D40-EECE-4786-BA21-C107542866E1.jpeg

Har även kolat upp en sockerlag för att göra en basil smash senare (tack för tipset tidigare den som nu skrev det).

 

Ser gott ut! Hendricks och fläder är en bra kombination.

 

Det var jag som tipsade om smashen. Se till att inte snåla med basilikan. Det brukar gå åt mer eller mindre en kruka till två stycken när jag gör dem. Muddla och skaka den ORDENTLIGT! Återkom med en rapport sedan.



#60

Postad 13 februari 2021 - 19:14

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

Blev inspirerad av GTn på Hendricks så det fick bli en Dry martini på den ginen medans risotton puttrar klart. Med Noilly prat och en citronzest. Stirred, not shaken.

 

Kul tråd förresten, keep it going!

Bifogad fil(er)


Redigerat av Loco.spk, 13 februari 2021 - 19:17.


#61

Postad 13 februari 2021 - 19:20

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Blir tyvärr att kyla på annat vis än skaka... Men tack för tipsen, återkopplar senare :)

#62

Postad 13 februari 2021 - 19:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Äggvitan från ett färskt ägg har i stort sett ingen doft eller smak alls, men visst, är man superkänslig så räcker det väl med blotta tanken kan jag tänka mig. Själv kan jag surpla i mig ett glas med råa ägg utan problem så jag kanske inte är rätt person att ha en åsikt om det ;)

 

Kikärtor var något nytt för mig, men det finns ju sk. frothee som du kan testa. Jag har använt det någon gång och jag kan inte minnas att det var någon smak eller lukt alls på det. Resultatet är inte riktigt lika bra men bättre än inget.

 

Bee's knee är bra om den är välgjord. Har någon gång fått en som haft på tok för mycket honung i och då blir den sjukt "kvalmig" enligt mig. Som trivia så kallar "riktiga" bartenders sockerlag gjord på honung för "runny honey". Vill man låta kunnig slänger man sig m.a.o. med den termen ;)

 

Ytterligare ett tips, eller tumregel, är att allt utan juice, mjölk, eller äggvita i ska röras och inte skakas för att få en så klar blandning som möjligt. Jag håller inte själv stenhårt på just denna "regel". Citronjuice är dessutom ett gränsfall.

runny honey kommer jag alltid säga från och med nu :D

ska testa att inte skaka allting också och se hur resultatet blir.

 

dricker nu en Garibaldi. Det blev lite av en favorit.. sjukt läskande.

 

ser bilden på dina dry martini, har faktiskt aldrig smakat det. Jag måste nog göra det framöver :)



#63

Postad 13 februari 2021 - 21:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Då det mesta av citronen gick åt till hollandaisesåsen blev jag tvungen att toppa upp med limejuice istället, men det blev maskigt. Kunde ha tagit mer basilika dock, 30 blad gav inte riktigt den smak jag förväntade mig.



#64

Postad 13 februari 2021 - 21:25

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

Då det mesta av citronen gick åt till hollandaisesåsen blev jag tvungen att toppa upp med limejuice istället, men det blev maskigt. Kunde ha tagit mer basilika dock, 30 blad gav inte riktigt den smak jag förväntade mig.

F236CBA3-F00F-4F4D-A28C-FF0451AD8479.jpeg


Ajdå. Det där ser inte bra ut. Det ser snyggt ut men totalt fel. Har du ens muddlat basilikan? Lime är inte rätt men borde väl inte helt förstöra den.

#65

Postad 13 februari 2021 - 21:33

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Ajdå. Det där ser inte bra ut. Det ser snyggt ut men totalt fel. Har du ens muddlat basilikan? Lime är inte rätt men borde väl inte helt förstöra den.

Använde en muddlare men visste inte hur hårt man skulle ta i, gör man tex en mojito så ska man ju knappt röra myntan för att den inte ska bli för besk.

Har ingen mixer att krossa is, så använder hammare och handduk för isen.

#66

Postad 13 februari 2021 - 21:38

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

Använde en muddlare men visste inte hur hårt man skulle ta i, gör man tex en mojito så ska man ju knappt röra myntan för att den inte ska bli för besk.

Har ingen mixer att krossa is, så använder hammare och handduk för isen.

 

Aha. Du missade mitt svar till dig tidigare misstänker jag. I detta fallet är det "hulk smash" som gäller. Drinken ska minst ha en ganska grön nyans när man är klar. Jag gissar att den där inte smakade så mycket basilika?

 

Och du behöver verkligen inte bara lägga i blad. Riv av hela krukan med stjälkar och allt nästa gång.

 

Och jag gör den aldrig med krossad is och har aldrig fått den serverad så på någon bar, så det behövs inte.


Redigerat av Loco.spk, 13 februari 2021 - 21:39.


#67

Postad 13 februari 2021 - 21:39

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ah, då blir det till att göra en ny då :)

#68

Postad 13 februari 2021 - 21:42

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

Ah, då blir det till att göra en ny då :)


Kom på en sak till. Det ska inte vara någon basilika i drinken när den serveras. Man gör en sk. dubbelsilning när man häller upp den. Annars skulle man få fullt av små basilikabitar i munnen när man dricker den, för när du har gjort rätt så blir det snudd på en gröt.

Redigerat av Loco.spk, 14 februari 2021 - 04:23.


#69

Postad 13 februari 2021 - 22:06

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Nu blev det betydligt mer basilikasmak.
Den kommer det bli många av i sommar :)


Redigerat av Unregistereda299ec85, 13 februari 2021 - 22:29.


#70

Postad 14 februari 2021 - 00:18

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

Nu blev det betydligt mer basilikasmak.
Den kommer det bli många av i sommar :)

55B49071-8699-4A71-AAE8-880794BA8998.jpeg


Det där såg ju betydligt bättre ut :)

#71

Postad 15 februari 2021 - 17:50

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

vilka är era favorit-tonic och vart köper ni dom?

 

Tycker det är grymt gott att sitta och sippa på en tonic ihop med en stor isbit i ett glas. 



#72

Postad 15 februari 2021 - 18:01

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 1
Schweppes Indian tonic. Affären.

Jag har prövat ett tjugotal "fin-tonic" men landar alltid tillbaka på Schweppes.

Då ser jag mer skillnad i att hitta "rätt" gin för den personliga smaken.

Schweppes Indian tonic. Affären.

Jag har prövat ett tjugotal "fin-tonic" men landar alltid tillbaka på Schweppes.

Då ser jag mer skillnad i att hitta "rätt" gin för den personliga smaken.


Jaha, du dricker enbart tonic utan gin. 😐

#73

Postad 15 februari 2021 - 18:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Schweppes Indian tonic. Affären.

Jag har prövat ett tjugotal "fin-tonic" men landar alltid tillbaka på Schweppes.

Då ser jag mer skillnad i att hitta "rätt" gin för den personliga smaken.

Jaha, du dricker enbart tonic utan gin.

 

ibland passar det sig inte att dricka alkohol och då är det jättegott med bara en tonic.

ikväll till exempel vill jag inte dricka sprit, men jag är fortfarande sugen på en tonic :)

 

ginen får vänta till helgen :)



#74

Postad 15 februari 2021 - 18:20

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Jag tycker absolut bäst om Ekobryggeriets tonic-sorter. Riktigt smarriga att även dricka rent.

#75

Postad 15 februari 2021 - 18:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Jag tycker absolut bäst om Ekobryggeriets tonic-sorter. Riktigt smarriga att även dricka rent.

 

har bara druckit granskott och Rhubarb. dom är grymma båda två



#76

Postad 15 februari 2021 - 23:02

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Gibson exception london dry gin med schweppes russian är enkel men god.



#77

Postad 15 februari 2021 - 23:12

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

Jag tycker absolut bäst om Ekobryggeriets tonic-sorter. Riktigt smarriga att även dricka rent.

 

Har testat ett antal från dem och för min del har det varit lite "hit and miss". Deras granskott och rabarber som nämnts här är riktigt bra, och även deras original-tonic.

 

Men exempelvis deras hjortron tyckte jag var mer läsk än tonic. Vill minnas att jag fick samma känsla av deras blåbär. Men då är jag av åsikten att en GT ska bestå av mestadels ren gin och kininsmak. Eventuella övriga smaker ska hålla sig i backgrunden :)



#78

Postad 16 februari 2021 - 05:38

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Brukar hålla mig till granskott, rabarber och extra bitter. Hjortron har jag inte testat men blåbär var ingen höjdare. Nejlika har jag testat vid ett tillfälle men kommer inte ihåg hur den smakade, är väl iofs inget bra betyg :)

#79

Postad 16 februari 2021 - 19:27

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
SweTonic ju riktigt fina i sina varianter. De har utvecklats i och med nya produktionsförutsättningsr. De var tidigare tämligen ofiltrerade. Idag smakar de renare men saknar den där djupare musten i karaktären. Jag tokgillar både originalet och Peach. Går lika bra utan Gin, tyvärr...

#80

Postad 16 februari 2021 - 21:15

Kronkan
  • Kronkan
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0

Finns så mycket drinkar. 
 

På första bilden kan man bl a få ut en Americano

 

lika delar

Campari

martini

bubbelvatten

 

dekoreras med apelsin

massivt med is

 

Jag blandar själv mest klassiska drinkar.


Redigerat av Kronkan, 16 februari 2021 - 21:21.


#81

Postad 19 februari 2021 - 18:38

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Börjar kvällen med en Garibaldi. Sjukt gott  :)

Bifogad fil(er)



#82

Postad 19 februari 2021 - 18:50

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Yes, campari och apelsinjuice is da sheet. Har dock ingen campari kvar :(

Sitter och väntar på att sockerlag svalnar, sen blir det en gin basil smash :)

#83

Postad 19 februari 2021 - 19:26

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

Yes, campari och apelsinjuice is da sheet. Har dock ingen campari kvar :(

Sitter och väntar på att sockerlag svalnar, sen blir det en gin basil smash :)


Immortan Joe: Do not become addicted to the smash, it will take hold of you and you will resent its absence. ;)

#84

Postad 19 februari 2021 - 20:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
:D
Den var förrädiskt god.

Stor risk att det blir ett par GT i helgen


#85

Postad 19 februari 2021 - 21:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

hur är Hendricksen? har aldrig testat den. är den värd sitt lite dyrare pris jämfört med dom andra lite billigare som brukar stå bredvid på hyllan?



#86

Postad 19 februari 2021 - 21:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

hur är Hendricksen? har aldrig testat den. är den värd sitt lite dyrare pris jämfört med dom andra lite billigare som brukar stå bredvid på hyllan?

Det tycker jag absolut att den är.



#87

Postad 20 februari 2021 - 16:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

köpte mynta idag så tänkte blanda ihop något gott med det. får se vad det blir.

 

28 spänn för en liten kruka.  väldigt få blad. tror inte ens det var 28 st så över 1kr bladet kändes dyrt :D



#88

Postad 20 februari 2021 - 17:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
De där krukorna man köper på ica, coop etc är rena skräpet. Mynta är det sjuuuukt stor skillnad att köpa på ex en torghandel, går inte ens att jämföra med skitkrukorna.

#89

Postad 20 februari 2021 - 17:10

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

De där krukorna man köper på ica, coop etc är rena skräpet. Mynta är det sjuuuukt stor skillnad att köpa på ex en torghandel, går inte ens att jämföra med skitkrukorna.

 

nej dom brukar alltid va vissna och tråkiga. det gäller alla krukörter tycker jag.

har aldrig köpt någon annanstans.

 

Kanske man skulle börja odla lite sånt själv hemma om det går när man bor i lägenhet. Det vore kul :)



#90

Postad 20 februari 2021 - 18:50

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Southside

 

5cl Gin

3cl färskpressad lime

2cl sockerlag

ca 10 myntablad

 

skaka med is och sila upp.

 

Den var god. :)

Bifogad fil(er)



#91

Postad 20 februari 2021 - 21:20

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

Kvällens drink blev en, i vårt hushåll, klassisk melon sour. Midori, vodka, lime, citron, sockerlag och toppat med 7-up.

 

 

Bifogad fil(er)


Redigerat av Loco.spk, 20 februari 2021 - 21:21.


#92

Postad 20 februari 2021 - 22:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

aah, midori. det var längesen man drack. ganska gott faktiskt :)

drinkarna såg läskande ut.

 

Köpte mig angostura bitter. funkar väldigt bra som smakhöjare i drinkar måste jag säga.  trodde först att det bara skulle bli mer beskt, men så var det inte.   funkar typ som salt och peppar i matlagning. 

kanongott i min GT nu :)



#93

Postad 20 februari 2021 - 22:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Midori for mig att tänka på finskor och vilda kryssningar i gymnasiet :D

#94

Postad 22 februari 2021 - 08:44

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

nej dom brukar alltid va vissna och tråkiga. det gäller alla krukörter tycker jag.

har aldrig köpt någon annanstans.

 

Kanske man skulle börja odla lite sånt själv hemma om det går när man bor i lägenhet. Det vore kul :)

Mynta växer som gräs, så det är ingen dum idé.



#95

Postad 25 februari 2021 - 18:19

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Inga drinkar, iaf inte än... mina bidrag till helgens G&T provning, ville hålla mig till svenskt och tyckte Hernö var för ”tråkigt/vanligt”. Kommer både mixas och drickas neat, inte provat någon tidigare men läst mycket gott om Norrbottens Gin så förväntningarna är uppskruvande.

Bifogad fil  9E80AACD-6868-4973-AD01-CBF9A0018750.jpeg   144,74K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av lobo, 25 februari 2021 - 18:30.


#96

Postad 25 februari 2021 - 18:32

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

:D
Den var förrädiskt god.
Stor risk att det blir ett par GT i helgen
attachicon.gifFE28827F-AEEB-4DA3-9A66-054E328E47B2.jpeg


Föredömlig förvaring av flaskorna, jag har dock för litet kylskåp så får kyla med mycket is istället

#97

Postad 26 februari 2021 - 10:25

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

någon som testat denna? har ni nån bra combo med tonic och nåt annat som tex lime eller gurka eller liknande?

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Gibson.png   234,2K   0 Antal nerladdningar


#98

Postad 26 februari 2021 - 17:34

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Aperitif bitter saknas på bilden men den behövde inte påfyllning av idag.
Citadell är en grymt bra hon men den var inte lika bra i en Negroni som Purity Navy Strength.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregisteredcec18524, 26 februari 2021 - 17:35.


#99

Postad 26 februari 2021 - 17:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

ser ut att vara en fin Negroni det där. 

ska själv göra mig en idag.  fick hem rörglas och sked idag så nu blir den nog ännu bättre :)



#100

Postad 26 februari 2021 - 18:28

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Konsistensen blev perfekt sametslen. Låter spännande, återkom med resultatet.

Redigerat av Unregisteredcec18524, 26 februari 2021 - 18:29.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.