Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lämplig GPS för Moped/MC?

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Creative EP-630 In-ear (Hörlurar) 9 7,69 (120) Inga priser
TomTom Rider (Europa) (GPS-navigatorer) 1 (0) Inga priser
Garmin eTrex Legend Cx (Utan Kartor) (GPS-navigatorer) 1 7 (1) Inga priser
Garmin GPSmap 60CSx (Utan Kartor) (GPS-navigatorer) 4 8,71 (6) Inga priser
Mio Technology P350 () 1 7,67 (2) Inga priser
Creative Zen Aurvana (Hörlurar) 1 7,4 (14) Inga priser
Garmin Zumo 550 (Europa) (GPS-navigatorer) 1 8,25 (3) Inga priser
8 relaterade trådar

#1

Postad 23 januari 2007 - 13:30

kaki02
  • kaki02
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Hejsan,

Jag är på jakt efter en trevlig GPS att ha på min moped/mc, någon som har lite rekommendationer att komma med? Jag trycker det vore lämpligt att kanske slå två flugor i en smäll, så jag har tittat lite på dom bärbara, då kan man ha den till lite annat också. Vissa av dom kan man öven ha sjökorten i, vilket ju är toppen!

Garmin GPSMAP 60CSx tycker jag verkar vara en mycket trevlig liten sak, men jag misstänker att den saknar lite av dom grejer som kan vara trevligt när man är ute och åker. Har den tex saker som blåtand (för att koppla mot headset), hörlursutgång och ljud (riktningsanvisning via ljud/tal) som tex Garmin Zumo 550 har?

Någon som har gått i samma tankar och slagit till på någon GPS? Erfarenheter?

/ PG

Redigerat av kaki02, 23 januari 2007 - 13:31.


#2

Postad 27 januari 2007 - 19:58

maggy
  • maggy
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Har just beställt en Zumo 550.
Slår en tom tom rider när som helst... eller som en polare sa: Det är som med skruvdragare... det finns co-tech (179kr på Clas Ohlson) och det finns DeWalt (3000kr+) bägge drar i skruver men...
Garmin verkar ju ha en bra ruttplanering och även sparar waypoints då man är ute och åker.
Det som jag tyckte var dåligt var att den inte hade stöd för stereoljud via bluetooth.
Så skall man lyssna på MP3:or blir det till att köra med sladdlurar och kanske komplettera med en strupmikrofon.
Är det någon här som har koll på VÄLDIGT små in-ear lurar alternativt "kuddhögtalare" att sätta in i hjälmen?
Jag har inte hittat något som är riktigt bra ännu... de skall få plats inuti en SHOEI X-Spirit integralhjälm. Äger att par Koss "The Plug" men de är lite för stora för mina öron så det blir obekvämt efter ett tag.

#3

Postad 01 februari 2007 - 22:48

Alarcron
  • Alarcron
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Har just beställt en Zumo 550.
Slår en tom tom rider när som helst... eller som en polare sa: Det är som med skruvdragare... det finns co-tech (179kr på Clas Ohlson) och det finns DeWalt (3000kr+) bägge drar i skruver men...
Garmin verkar ju ha en bra ruttplanering och även sparar waypoints då man är ute och åker.
Det som jag tyckte var dåligt var att den inte hade stöd för stereoljud via bluetooth.
Så skall man lyssna på MP3:or blir det till att köra med sladdlurar och kanske komplettera med en strupmikrofon.
Är det någon här som har koll på VÄLDIGT små in-ear lurar alternativt "kuddhögtalare" att sätta in i hjälmen?
Jag har inte hittat något som är riktigt bra ännu... de skall få plats inuti en SHOEI X-Spirit integralhjälm. Äger att par Koss "The Plug" men de är lite för stora för mina öron så det blir obekvämt efter ett tag.

<{POST_SNAPBACK}>


Creative Aurvana? Tror de hette så. Fast de kanske är väldigt farliga då de stänger ute allt ljud, annars så är väl Creative EP-630 bra.

Redigerat av Alarcron, 01 februari 2007 - 22:49.


#4

Postad 03 februari 2007 - 12:15

rob88
  • rob88
  • Lärjunge

  • 453 inlägg
  • 0
Mio P350 är en riktigt bra Handdator/GPS och det finns motorcykelfäste att köpa till för runt hundringen.

MVH
Robin

Redigerat av rob88, 15 februari 2007 - 16:46.


#5

Postad 03 februari 2007 - 12:49

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Har just beställt en Zumo 550.
Slår en tom tom rider när som helst... eller som en polare sa: Det är som med skruvdragare... det finns co-tech (179kr på Clas Ohlson) och det finns DeWalt (3000kr+) bägge drar i skruver men...
Garmin verkar ju ha en bra ruttplanering och även sparar waypoints då man är ute och åker.
Det som jag tyckte var dåligt var att den inte hade stöd för stereoljud via bluetooth.
Så skall man lyssna på MP3:or blir det till att köra med sladdlurar och kanske komplettera med en strupmikrofon.
Är det någon här som har koll på VÄLDIGT små in-ear lurar alternativt "kuddhögtalare" att sätta in i hjälmen?
Jag har inte hittat något som är riktigt bra ännu... de skall få plats inuti en SHOEI X-Spirit integralhjälm. Äger att par Koss "The Plug" men de är lite för stora för mina öron så det blir obekvämt efter ett tag.

<{POST_SNAPBACK}>

Sen kostar Zumo 550 iofs dubbelt så mycket som Tom Tom Rider… Och för mig hade det i alla fall haft betydelse.

Går dom förresten att montera på en scooter?

Redigerat av Thomas S., 03 februari 2007 - 12:50.


#6

Postad 03 februari 2007 - 22:09

maggy
  • maggy
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Sen kostar Zumo 550 iofs dubbelt så mycket som Tom Tom Rider… Och för mig hade det i alla fall haft betydelse.

Går dom förresten att montera på en scooter?

<{POST_SNAPBACK}>


Visst kan du ha en Zumo på en scooter! Den behöver bara 12v anslutning på batteriet eller via tändningen.
Och den ÄR dyr. Men det känns ändå som att jag inte köpt fel. Kvalitet kostar.

#7

Postad 04 februari 2007 - 19:01

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Och den ÄR dyr. Men det känns ändå som att jag inte köpt fel. Kvalitet kostar.

<{POST_SNAPBACK}>

Det har du rätt i, men det gäller också att väga av emot behovet…

#8

Postad 05 februari 2007 - 19:12

maggy
  • maggy
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Det har du rätt i, men det gäller också att väga av emot behovet…

<{POST_SNAPBACK}>


Tänk om man en endaste gång kunde leva efter de visa orden... det blir ALLTID mycket mer än man tänkt sig.
Det gäller allt från diskmaskiner till TV-apparater...

#9

Postad 22 augusti 2007 - 13:53

kaki02
  • kaki02
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Lyfter tråden lite, någon som provat vidare inom detta? Fick precis en 60CSx demad för mig av en kollega, och jag måste säga att den är riktigt grym.

/ PG

Redigerat av kaki02, 08 september 2007 - 11:44.


#10

Postad 07 september 2007 - 22:16

Unregisteredd4cadeea
  • Unregisteredd4cadeea
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Har just beställt en Zumo 550.
Slår en tom tom rider när som helst... eller som en polare sa: Det är som med skruvdragare... det finns co-tech (179kr på Clas Ohlson) och det finns DeWalt (3000kr+) bägge drar i skruver men...
Garmin verkar ju ha en bra ruttplanering och även sparar waypoints då man är ute och åker.
Det som jag tyckte var dåligt var att den inte hade stöd för stereoljud via bluetooth.
Så skall man lyssna på MP3:or blir det till att köra med sladdlurar och kanske komplettera med en strupmikrofon.
Är det någon här som har koll på VÄLDIGT små in-ear lurar alternativt "kuddhögtalare" att sätta in i hjälmen?
Jag har inte hittat något som är riktigt bra ännu... de skall få plats inuti en SHOEI X-Spirit integralhjälm. Äger att par Koss "The Plug" men de är lite för stora för mina öron så det blir obekvämt efter ett tag.

<{POST_SNAPBACK}>


DeWalt kan ju knappast påstås vara någon av de bättre maskinerna på marknaden, men jag förstår vad du menar. B)

#11

Postad 12 september 2007 - 20:32

Ron Burgundy
  • Ron Burgundy
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Har du lekt med tanken att skaffa typ en ny telefon, Nokia 6110 Navigator med en inbyggd gps som är dokumenterat överlägsen i sitt slag. Iofs liten skärm men annars så har du ju ett perfekt verktyg som du bär med dig hela tiden.

#12

Postad 22 juni 2009 - 22:05

Unregisteredc0382a53
  • Unregisteredc0382a53
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Bumpar tråden liten...

Är själv på jakt efter en GPS som funkar till MC. Dock tycker jag de två kändaste Garmin Zumo 500 och TomTom Rider är för dyra med tanke på hur pass begränsat jag kommer använda den.

Så, finns det några billigare men ändå hyfsat vettiga alternativ?
Kraven är att det ska gå att göra egna rutter på datorn och att det finns inbyggt batteri.

Redigerat av Unregisteredc0382a53, 22 juni 2009 - 22:16.


#13

Postad 22 juni 2009 - 22:21

berabe
  • berabe
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Kolla in Telia Navigator.

GPS-navigering i din mobil.

#14

Postad 12 december 2009 - 14:32

Unregistered2060e02b
  • Unregistered2060e02b
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Undrar hur det verkar med TomTom Rider när man redan har en blåtand i hjälmen? Kan man koppla ihop allt ändå? Hjälmen/mobilen/gps en?

Redigerat av Unregistered2060e02b, 12 december 2009 - 14:32.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.