Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

c510 endast hos Tre?

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson C510 (Mobiltelefoner) 1 7,57 (20) Inga priser

#1

Postad 12 mars 2009 - 19:12

pomelo
  • pomelo
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa mig en SE c510 som ersättare för min k800. Jag såg den hos komplett/inwarehouse tidigare, men nu verkar jag bara kunna se den hos Tre så jag antar att den är numera exklusiv för dem.

Jag har ett Telia-abbonemang då de är de enda som har teckning på vissa platser jag befinner mig på så det känns onödigt att skaffa ett nytt abbonemang hos Tre.

Jag såg den med kontantkort på:

http://www.tre.se/te...payment=prepaid

Men jag ser inget om den kommer att vara 'brandad' med Tre-programvara eller operatörslåst i X månader. Bara ett erbjudande om fri surf ifall jag binder det.
Vet någon vad som gäller?

#2

Postad 13 mars 2009 - 10:13

christoffer-
  • christoffer-
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Finns hos Elgigantens butiker obrandad (samt saknar facebook funktionerna). Slå kundservice en signal för lagerstatus då den inte finns på deras hemsida.

#3

Postad 17 mars 2009 - 11:55

pomelo
  • pomelo
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Trevligt, får väl stanna till vid Elgiganten på väg hem idag då. Känns enklare än att ringa...
Hittade den föresten på Siba i helgen, men de kunde bara sälja den med 3 abbonemang(inte ens 3 kontantkort som man kan skaffa den med via 3's hemsida).

Inte för att jag kommer att sakna det speciellt mycket, men jag trodde Facebook-funktionerna var ganska hårt integrerade med övriga funktioner. Hur går det då om man vill/behöver uppdatera programvaran i den?

#4

Postad 26 mars 2009 - 22:17

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Finns hos Elgigantens butiker obrandad (samt saknar facebook funktionerna). Slå kundservice en signal för lagerstatus då den inte finns på deras hemsida.


Njae. Inte hos Elgiganten i Kalmar, åtminstone. Var där i måndags efter att ha läst tipset här, men fann den inte, och när jag snackade med personalen såg de ut som frågetecken.

Synd, för telefonen verkar annars väldigt passande för mina krav och behov, till ett väldigt lockande pris.

Jag har den här gången bestämt mig för att knappsatsens SMS-vänlighet kommer att utgöra 80 % av mitt val av telefon. Jag SMS:ar som tusan, och ett undantagslöst krav är att telefonen har vanlig siffersats. Telefoner med bara touch eller bara fulltangentbord går fetbort. Inget går snabbare att SMS:a med än en traditionell knappsats med T9 (helst då SE:s T9). Det är ju en del spännande på gång. I dagsläget ligger följande telefoner med i pipelinen för mig i mitt val:

* C903: Verkar spännande, även om jag är lite osäker på knappsatsen. Ser ut att kunna vara bra, men det återstår att se. Den röda varianten är jag lite lockad av i all sin fulsnygghet.

* C901: Är nog i dagsläget mitt huvudspår. Ser väääldigt spännande ut, och viktigast, knappsatsen ser grymt bra ut!

* W890i: Underskattad i relativ enkelhet, med en knappsats som jag gillar. Om jag fastnar på en budgetvariant kan det bli en sådan.

* W902: Spännande telefon, och egentligen en bra knappsats. MEN, jag tycker den känns bräcklig/plastig. Står den pall tok-SMS:anda? Mycket tveksamt.

* G900: Kunde ha varit ett superalternativ för mig. Knappsatsen SER ju grym ut, men så känner man på den, och då faller den brant. Det där med att knapparna är utstickande i nederkant, det är det ingen raketforskare som kommit på.

#5

Postad 01 april 2009 - 15:00

pomelo
  • pomelo
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Enligt Elgiganten i Uppsala finns den bara med 3 abbonemang. *Siba skyltar med att ha den utan abbonemang, men sist jag frågade om det så var den ändå låst till 3. :)

#6

Postad 03 maj 2009 - 16:11

camiloo
  • camiloo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Telefonen är exklusiv för tre, men kan köpas med 3kontant och sedan låsas upp direkt efter köptet, gå till en återförsäljare av 3 eller en tre butik (rekomenderas)

#7

Postad 04 maj 2009 - 08:56

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Finns på www.komplett.no. Är lanserad olåst i Norge.

#8

Postad 04 maj 2009 - 09:35

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Finns på www.komplett.no. Är lanserad olåst i Norge.


Aha, och den norska versionen har svenska menyer valbara?

#9

Postad 04 maj 2009 - 11:33

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Aha, och den norska versionen har svenska menyer valbara?


Japp, det är samma firmware som används i Norge.

#10

Postad 04 maj 2009 - 12:00

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Japp, det är samma firmware som används i Norge.


Trevligt. Gillar telefonen. Dock tveksamt om det är vettiga pengar efter att man omräknat det till SEK och lagt på frakten. Då är den ju plötsligt uppe en bit, och kanske inte lika attraktiv.

I min vågskål väger nog just nu C901:an och C903:an lite tyngre.

#11

Postad 21 maj 2009 - 18:21

destijl
  • destijl
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
http://prispress.com har olåsta C510:or ;)

#12

Postad 17 november 2009 - 23:30

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Någon som köpt denna från Komplett eller inWarehouse, och kan bekräfta att dessa är olåsta/obrandade....?

Redigerat av Dizdaz, 17 november 2009 - 23:32.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.