Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Headset till Xbox One

307 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Turtle Beach Ear Force XO Four Over-ear (Hörlurar) 7 7,4 (4) Inga priser
Turtle Beach Ear Force XO Seven Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,5 (1) Inga priser
Polk Audio 4 Shot Xbox One (Hörlurar) 7 5,33 (5) Inga priser
Turtle Beach Titanfall Ear Force Atlas (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
Microsoft Xbox One Stereo Over-ear Headset (Hörlurar) 8 4,4 (4) 519:-
HyperX Cloud Over-ear Headset (Hörlurar) 9 8,36 (32) 3 913:-
Turtle Beach Ear Force Stealth 500X (Hörlurar) 5 5,67 (2) Inga priser
HyperX Cloud II Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,93 (111) 713:-
Corsair HS75 XB Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,25 (7) 3 598:-

#51

Postad 14 mars 2014 - 10:27

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Automatiskt, sedan får du själv stänga av ljudet till tv/förstärkare.

#52

Postad 14 mars 2014 - 10:31

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Automatiskt, sedan får du själv stänga av ljudet till tv/förstärkare.


Har du fått dina Ms lurar än? Tycker det verkar som.en.schysst deal. 600-700 för lurar o adaptern. Än betala 250 för bara adapter.

#53

Postad 14 mars 2014 - 11:04

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Har du fått dina Ms lurar än? Tycker det verkar som.en.schysst deal. 600-700 för lurar o adaptern. Än betala 250 för bara adapter.


Fick dem precis av UPS!
Ska prova dem när lillgrabben sover efter sin lunch. Återkommer med hur de fungerar.

#54

Postad 14 mars 2014 - 13:03

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Så, nu har jag provat headsetet i några matcher Titanfall.

Nu har jag bara mitt Turtle Beach X11 att jämföra med som jag normalt spelar med.

De nya hörlurarna sitter väldigt skönt på skallen, bra komfort runt öronen, inga som helst problem att få plats med dem.
Sedan stänger de ute ljudet mycket bättre än X11:orna.
När det gäller ljudkvalitet kanske inte jag är en sådan där ljudguru som tycker mig kunna höra skillnad på allt och som tycker att minsta skillnad är en jättestor skillnad.
Med det sagt så tycker jag ljudet är riktigt bra i dem! De passar helt klart för mitt behov.
Man hör allt tydligt och basen är precis perfekt, inte för mycket, inte för lite.
Skönt med nedfällbar mick och att kunna sköta allt ljud direkt med tummarna, chat som spel.

När det gäller stereo kontra surround så har jag tidigare skrivit att jag är imponerad sv stereo-ljudet och med dessa nya lurar så har jag inga som helst problem att höra var folk kommer ifrån, inte surround-känsla, men ändå tillräckligt för mig.

Har även beställt ett par XO Four då jag trodde mig få dem idag så jag kunde jämföra, men Spelbutiken.se verkar inte kunna hålla det de lovar när saker och ting skickas så de har ännu inte kommit hit. Kommer att skicka tillbaka dem innan jag ens provar de då jag tycker att Microsofts egna faktiskt håller för det jag är ute efter.

#55

Postad 14 mars 2014 - 13:21

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Så, nu har jag provat headsetet i några matcher Titanfall.

Nu har jag bara mitt Turtle Beach X11 att jämföra med som jag normalt spelar med.

De nya hörlurarna sitter väldigt skönt på skallen, bra komfort runt öronen, inga som helst problem att få plats med dem.
Sedan stänger de ute ljudet mycket bättre än X11:orna.
När det gäller ljudkvalitet kanske inte jag är en sådan där ljudguru som tycker mig kunna höra skillnad på allt och som tycker att minsta skillnad är en jättestor skillnad.
Med det sagt så tycker jag ljudet är riktigt bra i dem! De passar helt klart för mitt behov.
Man hör allt tydligt och basen är precis perfekt, inte för mycket, inte för lite.
Skönt med nedfällbar mick och att kunna sköta allt ljud direkt med tummarna, chat som spel.

När det gäller stereo kontra surround så har jag tidigare skrivit att jag är imponerad sv stereo-ljudet och med dessa nya lurar så har jag inga som helst problem att höra var folk kommer ifrån, inte surround-känsla, men ändå tillräckligt för mig.

Har även beställt ett par XO Four då jag trodde mig få dem idag så jag kunde jämföra, men Spelbutiken.se verkar inte kunna hålla det de lovar när saker och ting skickas så de har ännu inte kommit hit. Kommer att skicka tillbaka dem innan jag ens provar de då jag tycker att Microsofts egna faktiskt håller för det jag är ute efter.


Låter toppen det där! Var själv inne på o köpa x07, men har märkt att jag inte lirar lika ofta längre. Så då känns halva priset som en bra idé.

Från vilka beställde du igenom?

#56

Postad 14 mars 2014 - 13:27

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Låter toppen det där! Var själv inne på o köpa x07, men har märkt att jag inte lirar lika ofta längre. Så då känns halva priset som en bra idé.

Från vilka beställde du igenom?


Beställde från MS store i Spanien, men det går ju lika bra med Tyskland, Italien osv.
Beställde dem i tisdags, de skickades i onsdags och jag fick dem idag, så det är snabb leverans tycker jag.
Med bra Eurokurs så blev det ca 620 kr.

#57

Postad 14 mars 2014 - 13:36

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Beställde från MS store i Spanien, men det går ju lika bra med Tyskland, Italien osv.
Beställde dem i tisdags, de skickades i onsdags och jag fick dem idag, så det är snabb leverans tycker jag.
Med bra Eurokurs så blev det ca 620 kr.


Ok, då kanske det blir en beställning i helgen. Det sura är att det leveras med UPS. Men det går ju alltid att lämna fullmakt att dom kan leverera om man inte är hemma. Ingen som är hemma här på dagtid. Jaja, det löser sig.

Men tack för rapport om lurarna. :) Btw var det du som följde min twitch nyss?

#58

Postad 14 mars 2014 - 13:42

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Jepp, det var jag! :)


#59

Postad 14 mars 2014 - 14:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Tyska storen tog inte mitt paypal konto. Vilket var tur för dels behöver jag inte ett headset, dels så skulle jag hålla igen på utgifterna den här månaden.

Men ändå... Mer prylar. <_<

#60

Postad 14 mars 2014 - 14:32

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Tyska storen tog inte mitt paypal konto. Vilket var tur för dels behöver jag inte ett headset, dels så skulle jag hålla igen på utgifterna den här månaden.

Men ändå... Mer prylar. <_<


Haha, lika här typ. Men flest prylar när man dör vinner ju ;)

Nä, men ett par lurar med endast en sladd till kontrollen skulle sitta fint, då jag börjar få frispel på mina TB lurar som jag haft sen MW3. O dessa är med 3-4 sladd oxå ;)

#61

Postad 14 mars 2014 - 17:31

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Hur funkar det med adaptern, kan man använda vilken typ av stereolurar som helst?

Jag har ju ett par schyssta jay a-jays four till Android som ligger o skräpar. Dom isolererar ju yttreljud himla bra tycker jag.
Är det ngt som kan användas? Ljudet lär väl funka, men hur är det med micken?

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 14 mars 2014 - 17:39.


#62

Postad 14 mars 2014 - 18:22

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Så länge de klarar CTIA så är det inga problem.
De flesta gör det idag. Dock ej iPhone

#63

Postad 14 mars 2014 - 18:39

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Så länge de klarar CTIA så är det inga problem.
De flesta gör det idag. Dock ej iPhone


Okey, då kanske man ska dra det yttliggare ett steg.
Har även ett par Jaybirds bluebuds. Undrar om dessa funkar om man koppar headsetadaptern ihop med en blåtandadapter?

#64

Postad 14 mars 2014 - 20:02

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Alltså, så länge det du kopplar in är CTIA-kopplat så "bör" det fungera. iPhone är CTIA, eller CTIA fungerar med iPhone, men deras egna eller headset anpassade för just ios verkar inte vilja fungera (micken fungerar ej).

#65

Postad 16 mars 2014 - 20:19

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Så, nu har jag provat headsetet i några matcher Titanfall.

Nu har jag bara mitt Turtle Beach X11 att jämföra med som jag normalt spelar med.

De nya hörlurarna sitter väldigt skönt på skallen, bra komfort runt öronen, inga som helst problem att få plats med dem.
Sedan stänger de ute ljudet mycket bättre än X11:orna.
När det gäller ljudkvalitet kanske inte jag är en sådan där ljudguru som tycker mig kunna höra skillnad på allt och som tycker att minsta skillnad är en jättestor skillnad.
Med det sagt så tycker jag ljudet är riktigt bra i dem! De passar helt klart för mitt behov.
Man hör allt tydligt och basen är precis perfekt, inte för mycket, inte för lite.
Skönt med nedfällbar mick och att kunna sköta allt ljud direkt med tummarna, chat som spel.

När det gäller stereo kontra surround så har jag tidigare skrivit att jag är imponerad sv stereo-ljudet och med dessa nya lurar så har jag inga som helst problem att höra var folk kommer ifrån, inte surround-känsla, men ändå tillräckligt för mig.

Har även beställt ett par XO Four då jag trodde mig få dem idag så jag kunde jämföra, men Spelbutiken.se verkar inte kunna hålla det de lovar när saker och ting skickas så de har ännu inte kommit hit. Kommer att skicka tillbaka dem innan jag ens provar de då jag tycker att Microsofts egna faktiskt håller för det jag är ute efter.


Låter bra. Kanske slår till på ett par sådana att ha som reserv och man spela högt och sent, när sambon sover :).

#66

Postad 18 mars 2014 - 20:01

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 1
Lite mer intryck såhär efter använt headsetet lite längre tid samt att jag även provat på XO Four.

Microsofts egna headset är helt klart värt pengarna.
Bra ljud, snygg design, lurarna sitter hur skönt som helst och stänger ute väldigt mycket ljud, det är dock här problemet börjar med...
Jag är van med Turtle Beach X11 som har "mic monitoring", dvs man hör sin egen röst när man pratar vilket gör att man slipper att skrika. Dels kan det bli irriterande för de man försöker prata med i spelet, men framförallt så stör man hemma vilket kanske inte riktigt var anledningen till att man skaffade headset.

Det var tyvärr riktigt svårt att höra något, ungefär som man har in-ear-hörlurar till sin telefon som stänger ute allt ljud, ni som kör med detta vet vad jag menar.
Tyvärr var detta inte hållbart då jag nästen uteslutande spelar när lillgrabben och frugan gått och lagt sig, vilket gör att jag riskerar att väcka dem med detta headset.

När jag väl bestämt mig för att skicka tillbaka detta så fick jag ett sms om att mitt paket från spelbutiken.se har kommit (XO Four).
Jag hade ju redan bestämt mig att inte testa dessa då jag var nöjd med Microsofts headset, men med denna nya information om att det var svårt att höra vad man själv sa så tänkte jag att jag kan ju iaf testa dessa nya Turtle Beach för att se om det är någon skillnad.

Första intrycket är att de var inte alls lika sköna att ha på skallen. Väldigt hårda "kuddar" jämfört med Microsofts headset, nästan på gränsen till obekväma.
Tyckte inte alls de tryckte in skallen som man sett några tester på youtube (kan bero på att jag har liten skalle?).
Det positiva var iaf ljudet, eller spelljudet kanske jag ska säga. Spelljudet var "mycket" bättre, eller jag tyckte att ljudprofilen de hade passade mig bättre. Det var lite klarare ljud medans Microsofts hade lite mer "mörkt" ljud, och det var inte basen som gjorde detta. Så spelljudet var riktigt bra, men här nog personlig preferens mer avgörande än att dessa skulle vara "bättre".
De stängde inte ute exakt lika mycket ljud, men gränsen var hårfin. Så vi har även samma problem här med att jag sitter och skriker när jag försöker prata med någon.

Så dessa åker även tillbaka...

Lite synd att det inte finns mic monitoring i headsetadaptern i dagsläget.
När man surftat runt och kollat lite forum om dessa headset så ser man att väldigt många klagar på att man sitter och skriker. Har dock läst på några ställen att det eventuellt ska komma mic monitoring, men innan vi sett någon officiellt om detta så kan det ju dröja.

Lite synd då jag verkligen gillar tanken att kunna styra allt från kontrollen.
Sen när det gäller ljud mellan olika spel så kan jag säga att det är stor skillnad på hur stereo-ljudet fungerar. I Titanfall tycker jag det nästan fungerar lika bra som surround, i BF4 är surround att föredra.

#67

Postad 23 mars 2014 - 19:06

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Ett tips till er som är intresserade av XO Seven. Beställ via amerikanska Amazon.
De har headsetet mycket billigare än någon annanstans. Beställer ni typ idag eller senast imorgon (står på hemsidan) så kan ni välja och få leverans senast nu på fredag, och då till en kostnad på ca 1300 kr med dagens dollarkurs.

Glömde skriva att då ingår allt med tull osv så det behöver ni inte tänka på.

#68

Postad 23 mars 2014 - 20:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Men jag har sagt till dig att jag måste spara pengar den här månaden... Varför fortsätter du att fresta mig? <_<

#69

Postad 25 mars 2014 - 06:46

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Det var lite tråkigt att höra Bergan att det var så svårt att höra sig själv i xbox egna headset. Hade tänkt att ha dem på kvällar/nätter när sambon vill sova, men jag vill brassa BF och inte sänka volymen. Men där kanske jag får tänka om.

Tack för infon i alla fall Bergan! :)

#70

Postad 25 mars 2014 - 07:11

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Jag har ett px4 och där hör man sig själv genom micken när man pratar.

Köpte mina för 1400 på teknikmagazinet men går nog att hitta billigare utomlands.

Redigerat av Drey123, 25 mars 2014 - 07:11.


#71

Postad 25 mars 2014 - 07:30

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Det finns mängder av headset med medhörning.

Igår köpte jag faktiskt två (!) nya headset.

Efter mycket noga övervägande så var jag väldigt nära på att beställa XP Seven från Turtle Beach då man fick ett riktigt bra pris på amerikanska Amazon (under 2000 kr inklusive frakt, tull osv).
Med XP Seven får man det bästa av två världar. Trådbundet med surround samt medhörning samt möjlighet att koppla loss headsetet så man kör det direkt i headsetadaptern (blir egentligen ett XO Seven då).

Men vettet tog vid innan jag hann köpa detta. Pappaledigheten gör ju inte att pengar finns i överflöd.
Såg nämligen att man säljer ut Steelseries Flux för 199 kr (ett headset som säkert kostat 1000 kr tidigare). Detta ska enligt Steelseries hemsida fungera med Xbox One och headsetadaptern.
Så jag tog och köpte ett par såna igår och när jag ändå var på språng så köpte jag ett par TB X12 som får ersätta mina X11.
Det positiva med X12 var att det "sus" som jag hört så kraftigt med X11 i princip är borta.
Samt att ljudet var en hel del bättre och nu får jag även chat boost som gör att inte chatljudet dränks i explosioner osv.

Så nu kommer jag att köra trådat X12 med Dolby Surround och medhörning när man vill köra seriöst och Steelseries Flux när man inte direkt känner att jag behöver medhörning samt att man bara vill spela en kort stund.

Dock så har jag inte hunnit testa hur micken låter för andra med Steelseries Flux än då knappt några var online igår.

#72

Postad 25 mars 2014 - 07:42

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Bergan: Jag hade tänkt att spela i går men efter träningen somnade jag osm en liten bäbis i soffan!

#73

Postad 26 mars 2014 - 21:44

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Nu har jag kört en del matcher Titanfall med Steelseries Flux och jag måste säga att för dessa 199 kr det ett riktigt bra kap om man vill ha ett par bra lurar till sin Xbox (eller sin mobil osv). Det enda du behöver komplettera med är headset-adaptern.

Det är en "in-line mic" på detta headset, dvs det sitter en mic på sladden, men den låter tydligen helt ok enligt dem man pratat med i partyn.

#74

Postad 06 april 2014 - 12:36

ChristofferL
  • ChristofferL
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Beställde Turtle Beach Ear Force Xo Seven precis, någon här som äger dessa och kan ge ett utlåtande??

#75

Postad 06 april 2014 - 19:01

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Varning för Turtle Beach headset!

Köpte ett par px4 för att använda till Xbox One. dessa är listade att fungera med One och de gör de men det är ett klickande ljud precis hela tiden vilket driver mig till vansinne. Låter som om det är något fel med dem, har gått till Teknikmagazinet där jag köpte dem och de testar dem bara mot PC vilket är en helt annan källa och där de fungerar bra.

Nu kommer problem nummer två, ljudet är hemskt om man tänker på att det är ett par lurar för 1500spänn. Hårt och fyrkantigt ljud som riktigt sticker i öronen vilket gör att man inte kan vrida upp ljudet får då blir det bara kaos av allt.

Av teknikmagazinet blev jag ombedd att ta kontakt med TB:s egna nordiska support vilka bara hänvisar mig tillbaks till affären, skit tråkigt!

#76

Postad 06 april 2014 - 19:21

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Har en kompis som köpte de där på prov, i veckan som gick. Enligt honom var de ljudmässigt så mycket sämre än Astro A40 (som han hade, men var trasiga), så han bytte in PX4 och köpte nya A40 istället.

#77

Postad 06 april 2014 - 19:25

ChristofferL
  • ChristofferL
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Okej vilket skit ! lät inte alls roligt. Precis som du säger på ett så pass dyra lurar. Förväntar man sig ju kvalité.

Blir jag missnöjd med lurarna så skickar jag tillbaka dom...

#78

Postad 06 april 2014 - 21:36

highscore
  • highscore
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Varning för Turtle Beach headset!

Köpte ett par px4 för att använda till Xbox One. dessa är listade att fungera med One och de gör de men det är ett klickande ljud precis hela tiden vilket driver mig till vansinne. Låter som om det är något fel med dem, har gått till Teknikmagazinet där jag köpte dem och de testar dem bara mot PC vilket är en helt annan källa och där de fungerar bra.

Nu kommer problem nummer två, ljudet är hemskt om man tänker på att det är ett par lurar för 1500spänn. Hårt och fyrkantigt ljud som riktigt sticker i öronen vilket gör att man inte kan vrida upp ljudet får då blir det bara kaos av allt.

Av teknikmagazinet blev jag ombedd att ta kontakt med TB:s egna nordiska support vilka bara hänvisar mig tillbaks till affären, skit tråkigt!


Klickandet beror nog inte på lurarna i sig, MS har lovat en fix för detta i nästa uppdatering.

#79

Postad 06 april 2014 - 21:59

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Skönt att höra att det kommer fixas. Är oerhört störande.

#80

Postad 10 april 2014 - 06:56

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Ni som är sugna på XO Seven, bra pris på engelska Amazon.
Ca 107 pund inkl frakt vilket blir ca 1200 kr.

#81

Postad 10 april 2014 - 08:57

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Skönt att höra att det kommer fixas. Är oerhört störande.


En jag spelar med en del sa att mitt chatljud sprakade och hade sig plus hade klickljud i menyerna osv. Han är med i betan och sa att allt sånt försvann. Skall tilläggas att han använde MS egna stereoheadset till One.
Själv har jag inte haft några ljudproblem eller hört konstiga biljud med mina Tritton iaf.

#82

Postad 10 april 2014 - 17:54

ChristofferL
  • ChristofferL
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Fick hem Turtle Beach Ear Force Xo Seven idag och måste säga att jag är jätte nöjd, spelupplevelsen blev 10 gånger bättre. Har inga andra hörlurar att jämföra med dock. :)

#83

Postad 16 april 2014 - 00:18

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Har en klipsh s4a hörlurar med mikrofon. Kommer folk på liven höra mig med hörlurarnas mikrofon om jag beställer denna?

http://www.webhallen...headset_adapter

Redigerat av Didi1983, 16 april 2014 - 00:20.


#84

Postad 16 april 2014 - 06:20

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Har en klipsh s4a hörlurar med mikrofon. Kommer folk på liven höra mig med hörlurarnas mikrofon om jag beställer denna?

http://www.webhallen...headset_adapter

http://support.xbox.com/en-GB/xbox-one/accessories/connect-compatible-headset

Kollade google snabbt och det verkar som det finns 2 versioner på ditt headset en CTIA och en OMTP. Du vill ha den som är CTIA annars får du köpa en adapter.

#85

Postad 16 april 2014 - 10:55

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

http://support.xbox.com/en-GB/xbox-one/accessories/connect-compatible-headset

Kollade google snabbt och det verkar som det finns 2 versioner på ditt headset en CTIA och en OMTP. Du vill ha den som är CTIA annars får du köpa en adapter.


Det är ju fan likadana bilder på ctia och omtp! :s

En sista fråga, funkar 360:ns vanliga standard headset eller trådlösa 360 headsetet till xbone?

Redigerat av Didi1983, 16 april 2014 - 10:55.


#86

Postad 16 april 2014 - 13:25

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Läs länken igen...

Postad bild

#87

Postad 16 april 2014 - 14:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Har man inte den "dosan" på sitt 360 headset så funkar det om man använder den medföljande lilla adaptersladden 2,5mm till 3,5mm. Denna hänger med i paketet med headsetadaptern.

Redigerat av La Cucaracha, 16 april 2014 - 14:43.


#88

Postad 17 april 2014 - 13:15

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Undrar när trådlås headset kommer dyka upp för xbone...

#89

Postad 17 april 2014 - 14:26

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

  • 561 inlägg
  • 0
Får inte minna tritton lurar att funka.Fick med en kabel från tritton frågan är om det är omtp kabel eller så får man fixa en ctia kabel.
Har ett ar Tritton pro+ 5.1

Bergan länka kabelen från kjell

Redigerat av Hitman TheSwede, 17 april 2014 - 14:38.


#90

Postad 17 april 2014 - 14:56

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Undrar när trådlås headset kommer dyka upp för xbone...


hur menar du, även utan "chatt-kabeln" ? var ju inte jättemånga som saknade den på 360 heller, jag hade ju en BT-adapter för mina Turtle Beach men då kostar ju dem en slant också.

#91

Postad 17 april 2014 - 15:15

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

hur menar du, även utan "chatt-kabeln" ? var ju inte jättemånga som saknade den på 360 heller, jag hade ju en BT-adapter för mina Turtle Beach men då kostar ju dem en slant också.


Typ liknande borde finnas till xbone


http://www.webhallen...-with_bluetooth

#92

Postad 17 april 2014 - 20:58

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Får inte minna tritton lurar att funka.Fick med en kabel från tritton frågan är om det är omtp kabel eller så får man fixa en ctia kabel.
Har ett ar Tritton pro+ 5.1

Bergan länka kabelen från kjell


Är det chatten som inte funkar eller?

Är trittonkabeln som går till adaptern en 3,5mm till 3,5mm?
Jag fick ju köpa en extra liten adapter 3,5mm till 2,5mm och sen använda den medföljande kabeladaptern 2,5mm till 3,5mm för att det skulle funka.

#93

Postad 17 april 2014 - 23:29

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Dock verkar andra buggar tillkommit iom nya uppdateringen. Att använda volymkontrollen på adaptern per chat eller spelljud fungerar inte. Man sänker allt ljud oavsett hur man trycker.
Antar att den orsakar problem eftersom jag tar mitt spelljud via optiska utgången...

Tröttsamma skitgrejer, hade ju varit bra om man kunde välja bort spelljud öht från adaptern

Redigerat av La Cucaracha, 17 april 2014 - 23:35.


#94

Postad 18 april 2014 - 00:21

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

  • 561 inlägg
  • 0

Är det chatten som inte funkar eller?

Är trittonkabeln som går till adaptern en 3,5mm till 3,5mm?
Jag fick ju köpa en extra liten adapter 3,5mm till 2,5mm och sen använda den medföljande kabeladaptern 2,5mm till 3,5mm för att det skulle funka.


Japp vilken kabel köpte du och var.
Tack för hjälpen.

#95

Postad 18 april 2014 - 06:55

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Om det är ngn som är intresserad av ett par x04 så har jag dessa till salu. Pma vid intresse. Endast använda 4-5 timmar. Känner att tiden för gaming inte kan prioriteras så mkt som jag vill just nu.


#96

Postad 18 april 2014 - 07:11

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Japp vilken kabel köpte du och var.
Tack för hjälpen.


Du behöver en sån här http://www.kjell.com...abel-vit-p39785 och en http://www.kjell.com...mm-ha-ho-p39204

Alltså kabeln från "fjärrkontrollen" på kabeln till headsetet och den lilla adaptern på den, sen måste du använda den lilla kabelstumpen som hängde med adaptern också. Idiotsystem men det funkar iaf.

Det är möjligt att en sån här kan ersätta båda http://www.webhallen...l=search:result har inte testat denna ska jag tillägga.

#97

Postad 18 april 2014 - 14:07

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

  • 561 inlägg
  • 0

Du behöver en sån här http://www.kjell.com...abel-vit-p39785 och en http://www.kjell.com...mm-ha-ho-p39204

Alltså kabeln från "fjärrkontrollen" på kabeln till headsetet och den lilla adaptern på den, sen måste du använda den lilla kabelstumpen som hängde med adaptern också. Idiotsystem men det funkar iaf.

Det är möjligt att en sån här kan ersätta båda http://www.webhallen...l=search:result har inte testat denna ska jag tillägga.


Tackar så jätte mycket.

#98

Postad 24 april 2014 - 15:24

silvanos1
  • silvanos1
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag måste nog ge min förutfattade mening om stereoljud en liten örfil just nu.
Provade att ställa in ljudet på stereo i BF4 och sedan körde jag med mina Bose-lurar till min iPhone direkt in i headsetadaptern.
Dels är det ett riktigt bra ljud, men jag svär på att jag nästan hör varifrån man skjuter även fast det inte är virtuellt surroundljud.
Visst, ljudet är lite plattare än surround, men jag blev riktigt förvånad över hur bra det var (iaf i BF4)!

Ska bli kul att jämföra lite med Titanfall imorgon så får vi se om det är en "a-ha" upplevelse även där. Aktivera Loudness-extreme på iphone så har du garanterat bästa djudet du kan få ut från luren.Lägg därefter till med lurar som har guldplätterad kontakt.Svara sen vad du tycker om ljudet.M.V.H silvanos1



#99

Postad 24 april 2014 - 18:04

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Jag kör med ett par Sony lurar (MDR-10RC) som är enbart stereo kopplade till Stereo Headset Adaptern och gillar iaf det ljudet bättre än det jag får när jag kör via min Yamaha receiver och dess virtuella surround ljud (Silent Cinema)...

Redigerat av apabepa12, 24 april 2014 - 18:11.


#100

Postad 02 maj 2014 - 20:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Så länge de klarar CTIA så är det inga problem.
De flesta gör det idag. Dock ej iPhone

Mmmm. Här fick man till slut tummen ur och beställer en adapter att ha till sina Astro A40. Tror inte f-n att det är glapp i kabeln mellan Mixamp och kontroller? jodå. Har beställt ny sådan.
Tänkte då att jag kopplar in mina iPhone-lurar och sätter in i öronen under Astro-headsetet så länge, men nädå, det är som Bergan skriver, det fungerar INTE.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.