Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Drinkar & Cocktails

178 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 februari 2021 - 17:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

säkert någon mer än jag som gillar att blanda drinkar och cocktails och liknande saker. 

kanske vi kan visa upp vad vi dricker och ge varandra tips på alkoholhaltiga drycker :)

 

Tänkte blanda mig något gott ikväll, men vet inte vad riktigt.

har inte så mycket olika saker hemma.

 

Har ni något förslag på något gott jag kan göra av det som finns på bilden?

 

Har även whisky och mörk rom.

 

Har även sodavatten, ginger beer, schweppes hibiscus, apelsinjuice

isbitar, lime, apelsin och citron.

tror även det ska finnas en skvätt Grand Marnier någonstans :)

Bifogad fil(er)



#2

Postad 06 februari 2021 - 18:55

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
Med tanke på vad du har hemma.

Gör en (eller flera) Dark and stormy.

* rom efter eget tycke, 6cl...
* Ginger beer, 33cl
* saften från en halv lime

Har du bra rom så räcker det att slödrickat är iskallt. Kolla på YouTube efter flådiga sätt att få den snygg, eller gör som jag. Börja med rommen tillsätt lime och fyll på med Ginger beer. Behöver inte ens röras runt i.

Somrigare alternativ eller om din rom tar slut, använd vodka och få en Moscow mule.

PS, ju bitigare Ginger beer och ju sötare rom desto bättre.

Skål.

#3

Postad 06 februari 2021 - 19:29

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Campari och apelsinjuice är en av mina favoriter, enkelt och bitter-sött.

Annars är jag löjligt förtjust i GT, men föredrar många andra Gin framför Tanqueray. Stocholms Pink Gin eller Hendricks är två favoriter tillsammans med någon av Ekobryggeriets tonics.

#4

Postad 06 februari 2021 - 19:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Med tanke på vad du har hemma.

Gör en (eller flera) Dark and stormy.

* rom efter eget tycke, 6cl...
* Ginger beer, 33cl
* saften från en halv lime

Har du bra rom så räcker det att slödrickat är iskallt. Kolla på YouTube efter flådiga sätt att få den snygg, eller gör som jag. Börja med rommen tillsätt lime och fyll på med Ginger beer. Behöver inte ens röras runt i.

Somrigare alternativ eller om din rom tar slut, använd vodka och få en Moscow mule.

PS, ju bitigare Ginger beer och ju sötare rom desto bättre.

Skål.

 

tack, dark & stormy är ju gott. :)


Campari och apelsinjuice är en av mina favoriter, enkelt och bitter-sött.

Annars är jag löjligt förtjust i GT, men föredrar många andra Gin framför Tanqueray. Stocholms Pink Gin eller Hendricks är två favoriter tillsammans med någon av Ekobryggeriets tonics.

 

blandade mig faktiskt en sådan nyss när jag googlade recept. Garibaldi hette den. Den var grymt god.  väldigt bra balans mellan beskt och sött.

den blir det fler av :)

 

En GT blir aldrig fel. 



#5

Postad 06 februari 2021 - 20:00

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Campari och apelsinjuice är en av mina favoriter, enkelt och bitter-sött.

Annars är jag löjligt förtjust i GT, men föredrar många andra Gin framför Tanqueray. Stocholms Pink Gin eller Hendricks är två favoriter tillsammans med någon av Ekobryggeriets tonics.


Ohhh, nu snackar vi! En GT är vad man gör den till! Både gällande vilken gin, och vilken tonic! 😁

#6

Postad 06 februari 2021 - 20:08

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Om det finns en bourbon bland dina whisky så gör en Manhattan. 
 

Som alternativ till en GT så är Schweppes Russian och gin med lite lime gott. 



#7

Postad 06 februari 2021 - 20:16

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Blev så sugen så den fick bli en GT, vet dock inte varför den ser grumlig ut på bilden då den inte gör det IRL.



#8

Postad 06 februari 2021 - 20:34

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Blev så sugen så den fick bli en GT, vet dock inte varför den ser grumlig ut på bilden då den inte gör det IRL.

20210206_201243.jpg


Ser bra ut med du har glömt gurkan, ingen Hendricks Tonic utan gurka 😊.

#9

Postad 06 februari 2021 - 20:40

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Ser bra ut med du har glömt gurkan, ingen Hendricks Tonic utan gurka .

Hade ingen gurka hemma, får nöja mig med den artificiella gurksmaken i tonicen :D

#10

Postad 06 februari 2021 - 21:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Negroni såklart .
Dricker själv en nu.
Japansk gin+svensk söt röd Vermoth+carpano bitter

Bifogad fil  IMG_20210206_214638.jpg   90,63K   2 Antal nerladdningar

#11

Postad 06 februari 2021 - 22:02

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Cucumber royal.

Ska egentligen bara vara gin, citron, och muddlad gurka med bubbel. Men det blev inte balanserat så jag fyllde på med en skvätt fläderlikör. Riktigt bra.

Ursäkta den felvända bilden, jag orkar inte krångla med att vända den rätt.

 

EDIT: Kan man inte sova kan man i.a.f. vända en bild rätt.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Loco.spk, 07 februari 2021 - 03:45.


#12

Postad 06 februari 2021 - 23:58

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Cucumber royal.

Ska egentligen bara vara gin, citron, och muddlad gurka med bubbel. Men det blev inte balanserat så jag fyllde på med en skvätt fläderlikör. Riktigt bra.

Ursäkta den felvända bilden, jag orkar inte krångla med att vända den rätt.

 

Du missa inte heller Ugglas fredagsdrink igår??? =)



#13

Postad 07 februari 2021 - 00:02

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Plantation xo 20th anniversary. Straight!😋😋


Redigerat av Askungen, 07 februari 2021 - 00:04.


#14

Postad 07 februari 2021 - 00:38

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Du missa inte heller Ugglas fredagsdrink igår??? =)


Nej den följer jag nitiskt. Inte för att han är den bästa mixologen jag sett 😁

#15

Postad 07 februari 2021 - 00:41

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Plantation xo 20th anniversary. Straight!😋😋

Har alltid den hemma, kan aldrig gå fel 🤘👍

#16

Postad 07 februari 2021 - 08:14

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Slog mig precis, fanns det inte en drink-tråd redan?

Och det gjorde det :)
https://www.minhembi...61311&p=4521916

Sedan har vi ju den underbara rom-tråden
https://www.minhembi...rom-tr?d&page=4

#17

Postad 07 februari 2021 - 14:48

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Slog mig precis, fanns det inte en drink-tråd redan?

Och det gjorde det :)
https://www.minhembi...61311&p=4521916

Sedan har vi ju den underbara rom-tråden
https://www.minhembi...rom-tr?d&page=4

 jag hade det på känn så jag sökte och letade innan jag skapade tråden, men hittade inget då. 

 

vi kanske inte behöver flera olika trådar i ämnet så kanske admin kan slå ihop dom?


Cucumber royal.

Ska egentligen bara vara gin, citron, och muddlad gurka med bubbel. Men det blev inte balanserat så jag fyllde på med en skvätt fläderlikör. Riktigt bra.

Ursäkta den felvända bilden, jag orkar inte krångla med att vända den rätt.

 

EDIT: Kan man inte sova kan man i.a.f. vända en bild rätt.

 

såg gott ut. gillar den här typ av cocktail istället för en longdrink.


Negroni såklart .
Dricker själv en nu.
Japansk gin+svensk söt röd Vermoth+carpano bitter

attachicon.gifIMG_20210206_214638.jpg

Negroni är svingott


Plantation xo 20th anniversary. Straight!

 

den är fin.  äger dock ingen flaska just nu. får nog ta och köpa en igen :)



#18

Postad 07 februari 2021 - 16:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

 jag hade det på känn så jag sökte och letade innan jag skapade tråden, men hittade inget då. 

 

vi kanske inte behöver flera olika trådar i ämnet så kanske admin kan slå ihop dom?


 

såg gott ut. gillar den här typ av cocktail istället för en longdrink.


Negroni är svingott


 

den är fin.  äger dock ingen flaska just nu. får nog ta och köpa en igen :)

Plantation pineapple infused skäms inte heller för sig🥴



#19

Postad 09 februari 2021 - 09:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Plantation pineapple infused skäms inte heller för sig

har aldrig testat den. 

brukar mest köpa Diplomatico eller QRM. ibland också Plantation grand reserve



#20

Postad 09 februari 2021 - 09:45

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

Campari och apelsinjuice är en av mina favoriter, enkelt och bitter-sött.

Annars är jag löjligt förtjust i GT, men föredrar många andra Gin framför Tanqueray. Stocholms Pink Gin eller Hendricks är två favoriter tillsammans med någon av Ekobryggeriets tonics.

 

Stockolms Pink Gin köpte jag härom veckan, blev väldigt besviken, var varken mycket pink eller gin, smakade mest sprit  :( 



#21

Postad 09 februari 2021 - 10:01

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Three measures of Gordon's, one of vodka, half a measure of Kina Lillet. Shake it very well until it's ice-cold, then add a large thin slice of lemon peel...


Redigerat av Unregisteredcec18524, 09 februari 2021 - 10:01.


#22

Postad 09 februari 2021 - 10:17

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Stockolms Pink Gin köpte jag härom veckan, blev väldigt besviken, var varken mycket pink eller gin, smakade mest sprit  :( 

Hade du druckit eller ätit något speciellt precis innan? Aldrig känt av någon ren spritsmak som du beskriver.

#23

Postad 09 februari 2021 - 10:41

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

Hade du druckit eller ätit något speciellt precis innan? Aldrig känt av någon ren spritsmak som du beskriver.

 

Nja, hade ju inte direkt fastat i 24 timmar innan. Köpte även deras Dry Gin och samma där, en betydande spritsmak och inte mycket av det som kategoriserar en gin i min värld, dvs enbär. Dry Gin blandade jag 10/20 med Ekobryggeriets granskotts-tonic, och Pink Gin 5/20 med Britvic std Tonic.

 

Får testa lite igen, men hittills är svensk gin en besvikelse. 



#24

Postad 09 februari 2021 - 13:31

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Three measures of Gordon's, one of vodka, half a measure of Kina Lillet. Shake it very well until it's ice-cold, then add a large thin slice of lemon peel...

 

Ahh, Vesper. Den gör jag och min fru med jämna mellanrum som omväxling till vanlig Dry Martini. Vi gör den på Bombay, stoli, och lillet blanc. Skakar gör vi förstås inte :)


Stockolms Pink Gin köpte jag härom veckan, blev väldigt besviken, var varken mycket pink eller gin, smakade mest sprit  :(

 

En gin som INTE smakar mest sprit hade jag lämnat tillbaka ;)



#25

Postad 09 februari 2021 - 23:29

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Ahh, Vesper. Den gör jag och min fru med jämna mellanrum som omväxling till vanlig Dry Martini. Vi gör den på Bombay, stoli, och lillet blanc. Skakar gör vi förstås inte :)


Great minds think alike... En given favorit, jag gör den enligt originalet så det blir 10 cl... vodkan blir Stolli eller Grey Goose beroende på humör, gin Gordon om det är Stolli och Bombay, Tanquery eller Purity Navy Strength om det är Grey Goose samt Lillet Blanc [som jag förstått finns inte Kina Lillet längre], skakar gör jag...

Dricker du andra gin drinkar, ex Negroni, Old Pal?

#26

Postad 09 februari 2021 - 23:43

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Grey Goose är i ärlighetens namn högst medelmåttig och ställt i förhållande till pris skulle jag säga strax under 3 av en 5-gradig skala. Har de flesta av de som gärna kallar sig premiumvodka på hyllorna i vinkällaren och förutom hög igenkänningsfaktor så skulle jag 8 av 7 dagar hellre bjuda på tex. Reyka som är fantastiskt bra och till ett bra pris.

#27

Postad 10 februari 2021 - 08:30

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 1
Äh man kör en Jelzin 3l bag-in-box och ett flak Powerking så är man hemma, alla tusentals blöjraggare som åker runt och spelar hög musik kan ju inte ha fel :)

#28

Postad 10 februari 2021 - 08:38

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

 


 

En gin som INTE smakar mest sprit hade jag lämnat tillbaka ;)

 

Hehe, ja för den delen  :) men det ska ju smaka GIN, inte Explorer.... ;)



#29

Postad 10 februari 2021 - 10:14

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Great minds think alike... En given favorit, jag gör den enligt originalet så det blir 10 cl... vodkan blir Stolli eller Grey Goose beroende på humör, gin Gordon om det är Stolli och Bombay, Tanquery eller Purity Navy Strength om det är Grey Goose samt Lillet Blanc [som jag förstått finns inte Kina Lillet längre], skakar gör jag...

Dricker du andra gin drinkar, ex Negroni, Old Pal?

 

 

Andra gindrinkar, absolut. Negroni, lustigt nog inte speciellt ofta. Det händer kanske ett par gånger per år att jag får ett infall och blandar en sådan. Den är god men inte någon favorit. Old pal är väl inte en gindrink?

 

När det kommer till gindrinkar så har jag några (förutom groggen GT) som jag kan bli galet sugen på. The last word, cherry pop, och gin basil smash.

 

The last word är lika delar gin, grön chartreuse, maraschino, och lime. En tokigt god och annorlunda drink som rekomenderas att testa om man inte smakat den.

 

Cherry pop är muddlade cocktailbär (måste vara en bra sort och inte något i klass med DrOetkers skit) med gin, marashino, pressad citron, och sockerlag. Gin basil smash är liknande fast med muddlad basilika och utan maraschinon.

 

Det är ju ändå "Unsdag" idag så man kanske skulle unna sig en av dem ikväll som lite vardagslyx.

 

Precis när jag skulle trycka skicka slog det mig att Singapore sling faktiskt är en gindrink, så jag måste nog addera även den till listan.



#30

Postad 10 februari 2021 - 13:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Glöm inte gin fizz😁



#31

Postad 10 februari 2021 - 14:00

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

Och Gröna Hissen  :D  :D



#32

Postad 10 februari 2021 - 22:00

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Andra gindrinkar, absolut. Negroni, lustigt nog inte speciellt ofta. Det händer kanske ett par gånger per år att jag får ett infall och blandar en sådan. Den är god men inte någon favorit. Old pal är väl inte en gindrink?

När det kommer till gindrinkar så har jag några (förutom groggen GT) som jag kan bli galet sugen på. The last word, cherry pop, och gin basil smash.

The last word är lika delar gin, grön chartreuse, maraschino, och lime. En tokigt god och annorlunda drink som rekomenderas att testa om man inte smakat den.

Cherry pop är muddlade cocktailbär (måste vara en bra sort och inte något i klass med DrOetkers skit) med gin, marashino, pressad citron, och sockerlag. Gin basil smash är liknande fast med muddlad basilika och utan maraschinon.

Det är ju ändå "Unsdag" idag så man kanske skulle unna sig en av dem ikväll som lite vardagslyx.

Precis när jag skulle trycka skicka slog det mig att Singapore sling faktiskt är en gindrink, så jag måste nog addera även den till listan.


Nej för ju ginet utbytt... jag blir snurrig av allt drinkprat, he he he.
Negroni är en favorit som jag märkligt nog bara avnjöt på lokal, fram till Covid, nu blandar jag den lite då och då här hemma. Det är den enda gindrinken min fru gillar utöver GT med olika smaksatta tonics.

Cherry pop har jag druckit vitt fåtal tillfällen, passar mig som är Dr. Pepper nerd.

Singapore sling, smaskens!

#33

Postad 11 februari 2021 - 00:03

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Nej för ju ginet utbytt... jag blir snurrig av allt drinkprat, he he he.
Negroni är en favorit som jag märkligt nog bara avnjöt på lokal, fram till Covid, nu blandar jag den lite då och då här hemma. Det är den enda gindrinken min fru gillar utöver GT med olika smaksatta tonics.

Cherry pop har jag druckit vitt fåtal tillfällen, passar mig som är Dr. Pepper nerd.

Singapore sling, smaskens!

 

Negroni är, om vi nu ska analysera mitt drickande djupare, lite av en enigma för mig. På pappret så är det en drink jag borde vilja kedjedricka. Jag älskar gin, och jag älskar beska drinkar (eller t.o.m. beskt i allmänhet) men av någon anledning så "fastnar" jag inte riktigt för den. Jag har gett den ett par försök på riktigt bra barer, så det är inte kvaliteten det hänger på, men det blir alltid lite "meh" för min del. Så den får nog fortsätta vara en drink "för omväxlings skull", eller som jag dricker i sällskap om någon ber mig blanda till dem.

 

Singapore sling är raka motsatsen. Formligen älskar denna drink och det var i stort sett den som fick in mig på hembar-spåret. Gör mina enligt IBAs recept men drömmen är att testa originalet på Raffles eftersom jag förstått att de inte är riktigt likadana (har ett par kollegor som haft den äran). Den sämsta varianten jag fått var i baren på ett flott hotell på madeira där de helt enkelt ställde fram ett glas med några isbitar och några cl gin ihop med en flaska körsbärsläsk. En av de få gånger jag skickat tillbaka en drink. Servitören hade trots allt lovat att de hade öns bästa "singsling" (vet fortfarande inte om det tragiskt nog faktiskt var sant).

 

Gillar du cherry pop så kanske du ska ge gin basil smash en chans (om du inte avskyr basilika förstås). Det är olika karaktär på dem, men ändå inte. Båda har väldigt mycket smak, är bra balanserade, och innehåller en stor andel gin vilket ger dem en distinkt ginkaraktär. https://www.ginfound...smash-cocktail/

 

Notera att sockerlagen de använder är 2:1 så med vanlig 1:1 får man dubbla om inte drinken ska dra åt det syrliga hållet.

 

Oj, vilken rant det blev. Jag skulle ju egentligen bara svara att det är konstigt att jag inte gillar negroni :)



#34

Postad 12 februari 2021 - 15:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

gillar mer och mer drinkar/cocktails som tex negroni med mest sprit i och inte så mycket blanddricka.

alltså inga longdrinks.

 

Vad har ni för tips?  Negroni är en favorit, samt en klassisk Daiquiri.. sen har jag inte druckit så väldans massa olika sådana.

Whisky sour är också gott,, den borde väl vara inom samma kategori?

 

Vad heter kategorin förresten, om det nu finns någon? :)



#35

Postad 12 februari 2021 - 15:40

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Grogg? 👀😄

#36

Postad 12 februari 2021 - 15:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Grogg?

 

nja, inte direkt. för mycket blanddricka i det ju :)

drinkar man serverar i rocksglas helt enkelt. 

 

kanske man bara säger cocktail till den typ av drinkar? 


Redigerat av andreassofus, 12 februari 2021 - 15:55.


#37

Postad 12 februari 2021 - 16:39

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

nja, inte direkt. för mycket blanddricka i det ju :)

drinkar man serverar i rocksglas helt enkelt. 

 

kanske man bara säger cocktail till den typ av drinkar? 

 

Short drink



#38

Postad 12 februari 2021 - 17:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Var och köpte mig en riktig shaker förut. Även en riktigt bra citruspress.

Så jag startar kvällen med en klassisk Daiquiri.

Sjukt gott

 

5cl ljus rom

3cl färskpressad limejuice

2cl sockerlag 50/50

 

Skakad med mycket is och serverad i fryst cocktailglas

 

Skål och trevlig helg :)

Bifogad fil(er)



#39

Postad 12 februari 2021 - 17:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Aldrig testat dark and stormy, men hade ingen lime hemma. Fick ta lite substitut.

Ingen aning om hur den ska smaka, blev lite meh.


#40

Postad 12 februari 2021 - 17:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Aldrig testat dark and stormy, men hade ingen lime hemma. Fick ta lite substitut.

Ingen aning om hur den ska smaka, blev lite meh.
 

den är ganska "meh" så du gjorde nog rätt :)



#41

Postad 12 februari 2021 - 18:08

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

den är ganska "meh" så du gjorde nog rätt :)

Ok, gillar ju både rom och ginger beer så blev lite besviken.

Kollade lite av ingredienserna i drinkarna som tipsats in, mycket som inte fanns tillgängligt i närheten :(

#42

Postad 12 februari 2021 - 18:27

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
Allt kan vara meh om det inte görs rätt.

Tips på bra Dark and stormy.

Ron Esclavo 15 eller annan rom med sötma och djup, färsk lime, ginger beer från Willys. Det ska vara den billigaste, det är bra riv i den.

Sen så gillar man ju olika smaker, så det kan vara fallet här. 🙂 Skål.

#43

Postad 12 februari 2021 - 18:37

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Får bli en tur och köpa lite olika gingers imorgon och sedan labba lite.



#44

Postad 12 februari 2021 - 18:52

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
Oh, där stod en XO och gömde sig. Den är nästan för kraftfull i smaken.

Gött mos, skam den som ger sig. Har du möjlighet så prova med denna från Willys: Emdbräu.

#45

Postad 12 februari 2021 - 19:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ja, XO’n är nog absolut för kraftig. Blir som en rundtur imorgon för att fylla upp lite :)

#46

Postad 12 februari 2021 - 19:36

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
Hur brukar du dricka XOn? Det är inte en kuggfråga.

#47

Postad 12 februari 2021 - 21:54

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Här har ni en relativt ny favorit. Vi har gjort den några gånger sedan första advent och ikväll gjorde vi slut på den sista saffransockerlagen.

 

Mörk rom, saffransockerlag, lime, apelsinjuice, lite äggvita, och torrskakad för det där rejäla skummet. Garnerat med torkad apelsin!

 

 

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Before.jpg   89,39K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  after.jpg   38,82K   0 Antal nerladdningar


#48

Postad 12 februari 2021 - 22:05

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Hur brukar du dricka XOn? Det är inte en kuggfråga.

Väldigt väldigt sällan, och då vattnad till lite musik eller film..

#49

Postad 12 februari 2021 - 22:10

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Här har ni en relativt ny favorit. Vi har gjort den några gånger sedan första advent och ikväll gjorde vi slut på den sista saffransockerlagen.

Mörk rom, saffransockerlag, lime, apelsinjuice, lite äggvita, och torrskakad för det där rejäl
a skummet. Garnerat med torkad apelsin!


Den snor jag, tack.

#50

Postad 12 februari 2021 - 22:15

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Väldigt väldigt sällan, och då vattnad till lite musik eller film..


För en ny upplevelse (som du kanske gillar)?

Häll upp i en stor kupa, håll den i handen tills du känner doften av rom i rummet. Nu är den lagom varm att dricka.

Drick och njut utan vatten eller is. 🙂 Detta är inte för alla, men prova en gång.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.