Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One - Allt som du behöver veta

408 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 31 maj 2013 - 08:29

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 3

Hur tror du att du skall kunna ha massor av prestanda i ett skal stort som Apple TV? Kanske i framtiden men i dagens läge behöver dels alla komponenter få plats och dels måste kylningen fungera. Varför är en gaming PC stor och klumpig och med en massa fläkthål? Samma anledning.
Hade XO sett ut som en Wii eller en Apple TV hade jag blivit väldigt orolig... Det hade inneburit riktigt dålig prestanda och gräsligt fläktljud....

Hade tvärtom varit skönt att ha ren premiumvariant av både One och PS4 - lite större, tystare och med bättre byggkvalitet i chassit. Inte för det lär hända...

#302

Postad 31 maj 2013 - 09:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Håller helt med.

#303

Postad 31 maj 2013 - 09:57

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 3
Jag med! Stor, ful, tyst utan lampor och svart tack.

#304

Postad 12 juni 2013 - 16:06

Unregistered726722a6
  • Unregistered726722a6
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Jag med! Stor, ful, tyst utan lampor och svart tack.


+1

Som 360 med Lian-Li chassi ungefär.

#305

Postad 13 juni 2013 - 20:32

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Som vi vet vid detta laget så kommer ju inte dagens headset att funka till xbox one. Har hittat lite info om det och känner att det känns sådär.

"While game audio will be available through the system's optical port, in order to support chat communications, headsets will be required to make use of the new connection type. While it's possible that either Microsoft or third-party makers could develop an adapter to offer backwards compatibility, we're told that the new port is part of a larger strategy to gain control over the accessory market. Manufacturers will not only need to develop entirely new products for the new connection standard, but use licensing and authentication protocols from Microsoft, potentially driving up costs for consumers. The licensing program could also limit the variety and competitive nature of the accessory market since all manufacturers would be required to adhere to Microsoft's terms."

Källa

Och kollar man på tillbehören hittar man bara turtle beach som skall ha ett samarbete med xbox tydligen. Undrar om de har satt käppar i hjulen för astro tro.

#306

Postad 16 juni 2013 - 07:32

Charl3s
  • Charl3s
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Länk till WPcentral där dom bryter ner och förklarar vad det innebär med DRM och Always online på Xbox One. mycket läsvärt. http://www.wpcentral...s-talk-xbox-drm

#307

Postad 16 juni 2013 - 10:38

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Länk till WPcentral där dom bryter ner och förklarar vad det innebär med DRM och Always online på Xbox One. mycket läsvärt. http://www.wpcentral...s-talk-xbox-drm




jo, har läst det. Postade det i ett annat forum som exempel på vilka MS målgrupp är. Den där genomgången är inte mer än en omskriven lista av talking points direkt från MS PR-avdelning.


Postad bild

#308

Postad 17 juni 2013 - 21:45

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Har det kommit någon info om vad den kommer att kunna streama från dator? Tänkte om man äntligen kan kasta ut htpc'n och streama allt från xbone?

#309

Postad 17 juni 2013 - 21:50

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0

Har det kommit någon info om vad den kommer att kunna streama från dator? Tänkte om man äntligen kan kasta ut htpc'n och streama allt från xbone?

PS3 Media Server dyker upp i menyerna när jag kör 360 men jag måste öppna upp portar på min Windows-burk - vilket jag slipper göra om jag kör via PS3. Och den kör allt vad jag sett. Han nog kört den 4-5 senaste åren eller vad det är.

#310

Postad 18 juni 2013 - 10:26

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

PS3 Media Server dyker upp i menyerna när jag kör 360 men jag måste öppna upp portar på min Windows-burk - vilket jag slipper göra om jag kör via PS3. Och den kör allt vad jag sett. Han nog kört den 4-5 senaste åren eller vad det är.


Hänger inte med alls nu, ps3 media server på xbox? Fattar nada :-P Går det att streama film på xb utan att behöva konvertera osv?

#311

Postad 18 juni 2013 - 11:34

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
är det någon som har lite länktips, på ställen man kan följa nyheter och uttalanden från MS?

#312

Postad 18 juni 2013 - 12:22

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0

Hänger inte med alls nu, ps3 media server på xbox? Fattar nada :-P Går det att streama film på xb utan att behöva konvertera osv?

Japp. Tydligen funkar den på en massa smart-tvs också. Ja, man öppnar filmerna via PS3/360/SmartTV och från streamas från ens dator till ens enhet. Funkar superbra. Trådad lan krävs för 1080P för dom flesta.

#313

Postad 20 juni 2013 - 04:23

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Ny information http://news.xbox.com/2013/06/update

Man ska tydligen inte behöva vara online för offline spel.
Man kan byta och låna spel av varandra precis som man kan idag

:-)

#314

Postad 20 juni 2013 - 05:25

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Ny information http://news.xbox.com/2013/06/update

Man ska tydligen inte behöva vara online för offline spel.
Man kan byta och låna spel av varandra precis som man kan idag

:-)


Värdelöst, dom släpper alltså en 360 v2.0? MS har skött detta katastrofalt dåligt.

#315

Postad 20 juni 2013 - 07:20

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 2

Värdelöst, dom släpper alltså en 360 v2.0? MS har skött detta katastrofalt dåligt.



Kan inte annat än att hålla med dig. Är sjukt besviken på dom, från att ha en framtidsvision och ÄNTLIGEN få slippa höra skramlet från skivläsaren när man spelar, eller dela med sig av sitt spelbibliotek till 10 "familjemedlemmar" istället gick dom tillbaka till stenåldern. Det värsta är att majoriteten av dom som har klagat är ps fanboys och hade ändå inga planer på att köpa konsolen.

Tycker det är helt sjukt att folk säger att dom gillar utveckling, med utveckling kommer förändringar, men av någon anledning så gillar inte folk förändringarna, men vill ändå ha utvecklingen. Det där blev luddigt men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

MS, ta er i kragen och stå för den framtidsvisionen ni har presenterat. Deras största fall var att dom inte förklarade fördelarna med det så pass bra att majoriteten av alla småglin som har klagat förstod vad deras vision faktiskt var och innebar.

Det ända som jag ser som positivt i detta är att dom släppte på regionslåset vilket gynnar oss nordbor.

#316

Postad 20 juni 2013 - 07:33

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Inte snarare en strategi att först chocka alla med något de inte vill ha och sedan 'backa' till hur de egentligen planerat det hela och göra alla glada över att 'de lyssnar' ? B)

Samma med nästa windows 8 - får folk tillbaka sin startknapp är de nöjda - alla andra förändringar sväljer de.

#317

Postad 20 juni 2013 - 07:42

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Inte snarare en strategi att först chocka alla med något de inte vill ha och sedan 'backa' till hur de egentligen planerat det hela och göra alla glada över att 'de lyssnar' ? B)

Samma med nästa windows 8 - får folk tillbaka sin startknapp är de nöjda - alla andra förändringar sväljer de.


Det tror jag knappast, tror denna ändring kostar MS en hel del cash. Här är en läsvärd artikel om ämnet:

http://www.theverge....from-the-future

#318

Postad 20 juni 2013 - 07:47

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0

Det tror jag knappast, tror denna ändring kostar MS en hel del cash.


Om den är planerad för kostar den inte en cent, ju. ;)

#319

Postad 20 juni 2013 - 09:10

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Om den är planerad för kostar den inte en cent, ju. ;)


Haha svårt att läsa av om du är ironisk eller inte, men har man någon typ av företagsvett så skulle man inte sköta en kampanj på det sättet du beskriver. Är ganska självklart i mina ögon, dom fick för hårda påtryckningar och ändrade sig, simple as that.

#320

Postad 20 juni 2013 - 09:14

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1

Kan inte annat än att hålla med dig. Är sjukt besviken på dom, från att ha en framtidsvision och ÄNTLIGEN få slippa höra skramlet från skivläsaren när man spelar, eller dela med sig av sitt spelbibliotek till 10 "familjemedlemmar" istället gick dom tillbaka till stenåldern. Det värsta är att majoriteten av dom som har klagat är ps fanboys och hade ändå inga planer på att köpa konsolen.

Tycker det är helt sjukt att folk säger att dom gillar utveckling, med utveckling kommer förändringar, men av någon anledning så gillar inte folk förändringarna, men vill ändå ha utvecklingen. Det där blev luddigt men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

MS, ta er i kragen och stå för den framtidsvisionen ni har presenterat. Deras största fall var att dom inte förklarade fördelarna med det så pass bra att majoriteten av alla småglin som har klagat förstod vad deras vision faktiskt var och innebar.

Det ända som jag ser som positivt i detta är att dom släppte på regionslåset vilket gynnar oss nordbor.

Vet att man ska använda +1 men det här var så jäkla bra att det förtjänar att citeras.

En liten gapig massa använde internet för att få fram att internet uppkoppling var ett problem. Sick.

Redigerat av pacman, 20 juni 2013 - 09:15.


#321

Postad 20 juni 2013 - 09:57

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0

Haha svårt att läsa av om du är ironisk eller inte, men har man någon typ av företagsvett så skulle man inte sköta en kampanj på det sättet du beskriver. Är ganska självklart i mina ögon, dom fick för hårda påtryckningar och ändrade sig, simple as that.


Om man har någon som helst känsla för feeling så bör man ha vetat om att det man presenterade skulle komma att vara kontroversiellt, att inte ha planerat in en fallback position vore mkt dålig planering/marknadsanalys - jag tror inte Microsoft skulle missa en sådan detalj. Det är inte speciellt mycket kostsammare att implementera det på ett sätt som gör det enkelt att rycka ut - det gäller bara att ha med det i projektspec:en från start så att folk tänker på det vid definition av interface etc.

#322

Postad 20 juni 2013 - 09:57

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0

Är ganska självklart i mina ögon, dom fick för hårda påtryckningar och ändrade sig, simple as that.

Tror själv mer på att dom kollade på förhandsbokningar o ändrade sig tack vare det. Det är pengar som styr trots allt.

#323

Postad 20 juni 2013 - 10:08

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 1
Microsoft has annonced that the console will not require an always on connection, and that it will be possible to swap games between users with DRM.

Pre orders will get:
Console
Special Branded Controller
Day One Achievement (first to own)
Limited quantity available.

THE MACHINE
It's called Xbox One.
That's because it is designed as an 'all-in-one' device.
It combines next-gen games playback with Xbox Live apps and a mix of new TV services.
It will be released in Q4 this year.
No, we don't know the exact release date yet.
A new Kinect comes with each console.
The new Kinect features a 1080p camera with expanded field of view.
Kinect's software has been updated for better body tracking.
In fact Kinect can track details so finely it can monitor your heartrate for fitness games, Microsoft says.
The Kinect microphone has also been improved with advanced noise isolation.
The console will not run with Kinect unplugged.
The Xbox controller has also been updated, with 40 purported tweaks - and a new look.
Joypad improvements include a new directional pad, new thumbsticks and ergonomic design.
New rumble means even the triggers on the game pad vibrate.
It uses Blu-ray discs.
The new design of the chasis means it can only be laid horizontal.
Underneath the bonnet there is an eight-core, x86 processor plus 8GB of RAM.



#324

Postad 20 juni 2013 - 10:47

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Om man har någon som helst känsla för feeling så bör man ha vetat om att det man presenterade skulle komma att vara kontroversiellt, att inte ha planerat in en fallback position vore mkt dålig planering/marknadsanalys - jag tror inte Microsoft skulle missa en sådan detalj. Det är inte speciellt mycket kostsammare att implementera det på ett sätt som gör det enkelt att rycka ut - det gäller bara att ha med det i projektspec:en från start så att folk tänker på det vid definition av interface etc.


Jo du har en poäng, men tycker det är trist att dom vek sig. Dom borde förklarat bättre vad fördelarna med detta faktiskt var så alla förstår varför det va online kvar m.m

#325

Postad 27 juni 2013 - 18:51

ma90
  • ma90
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att starta Xbox One utan att tala med Kinect?

#326

Postad 27 juni 2013 - 19:05

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att starta Xbox One utan att tala med Kinect?


Absolut, det kommer funka att starta med kontrollen med!

#327

Postad 27 juni 2013 - 22:13

ma90
  • ma90
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Bra! för jag gillar verkligen inte att stå och vifta med armarna eller prata högt till en pryl.

#328

Postad 28 juni 2013 - 23:58

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Bra! för jag gillar verkligen inte att stå och vifta med armarna eller prata högt till en pryl.


Kinect används som ett komplement till xbox one. Även om det nu blir så att KInect måste vara inkopplat för att xbox one ska "fungera" så är det inte precis så att du måste ropa "xbox on" för att xbox ska startas. Den går att starta med xbox kontrollen men även genom att trycka på en knapp på konsolen.

Redigerat av crowbar82, 28 juni 2013 - 23:59.


#329

Postad 29 juni 2013 - 08:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Ungefär som att klaga på att man måste installera allting från skiva för att den har en BluRay.

#330

Postad 01 juli 2013 - 20:26

ma90
  • ma90
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Eller som ditt intelligenta inlägg!

#331

Postad 01 juli 2013 - 20:39

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 2
Postad bild

#332

Postad 02 juli 2013 - 13:53

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Worth waiting for?

#333

Postad 14 augusti 2013 - 19:17

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Xbox One släpps i Sverige tidigt 2014 och är alltså inte med i första rundan.

#334

Postad 14 augusti 2013 - 19:21

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Va' bra! Längre tid att spara till en alltså!

#335

Postad 14 augusti 2013 - 19:41

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Får man se hur FM5 är då ett tag innan. Är ju det spelet som avgör köp

#336

Postad 21 augusti 2013 - 10:12

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Någon som vet ett bra ställe i uk att handla ifrån. Ska förboka.

/Niklas

#337

Postad 20 september 2013 - 07:59

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Support och garanti kommer är även det geografiskt begränsat till landet man köper konsolen i.
Källa prisjakt pryl.

Var ju någon som skrattade åt mig sist när jag sa det.

#338

Postad 20 september 2013 - 11:38

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Support och garanti kommer är även det geografiskt begränsat till landet man köper konsolen i.
Källa prisjakt pryl.

Var ju någon som skrattade åt mig sist när jag sa det.

Du sa ingen garanti. Att du måste kontakta UK eller Tyskland för att du köpte den där är inte samma sak som att inte ha garanti.

#339

Postad 20 oktober 2013 - 14:39

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Garanti är inte säkert att du får men du har alltid 2 års reklamationsrätt inom eu.
http://europa.eu/you...es/index_sv.htm

#340

Postad 29 oktober 2013 - 18:27

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
Någon här som är mer insat i tv funktionen?.kan man se på vanliga tv program genom xboxen eller är det mer streaming,typ Netflix och liknande?.


#341

Postad 30 oktober 2013 - 00:11

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Ja, "vanlig" tv är det.
Okänt om, hur och när det funkar här dock

#342

Postad 30 oktober 2013 - 00:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Eller "var".

#343

Postad 30 oktober 2013 - 07:58

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
Så då är det att räkna med att tv-avgiften även kommer att gälla Xbox one ägare i framtiden.

#344

Postad 30 oktober 2013 - 08:05

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Som det är idag så är ju Xbox Ones TV-funktion bara att den tar in TV från en extern digitalbox via HDMI. I praktike så skulle du kunna stoppa in vad som helst via den ingången och kolla på det via Xboxen. Dvs Xboxen agerar inte digitalbox eller liknande.
Däremot så har ju MS haft en "IPTV" tjänst för deras Xbox 360 som inte finns i Sverige. Den kommer förmodligen även finnas till Xbox One med.

Som jag tolkar det så kommer du kunna kolla på TV via din Xbox genom att koppla din vanliga digitalbox med HDMI till Xbox Ones HDMI ingång. Däremot är det väldigt oklart huruvida man kommer att få upp guide mm för att få den "kompletta upplevelsen" genom detta som man visade på E3.

#345

Postad 30 oktober 2013 - 09:29

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Så då är det att räkna med att tv-avgiften även kommer att gälla Xbox one ägare i framtiden.

Ja den kommer ingen undan längre eftersom den nu mera innefattar datorer, surfplattor, smartphones etc

#346

Postad 30 oktober 2013 - 11:01

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Ja den kommer ingen undan längre eftersom den nu mera innefattar datorer, surfplattor, smartphones etc


Ja, det går inte att klaga på tv-avgiften för Xbox One eftersom man mycket troligen redan är tvungen att betala den genom annat.

Det är ju inte som copyswede där den blir dyrare ju fler mottagare du har.

#347

Postad 30 oktober 2013 - 11:10

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Typ tvn som xboxen kopplas in i

#348

Postad 30 oktober 2013 - 11:17

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Typ tvn som xboxen kopplas in i


Rent teoretiskt hade du ju kunnat koppla in den i en monitor utan tv-mottagare.
Men det hade ju räckt för SVT att släppa en app för XBL som kan visa svtplay kanaler så vips ska du betala.

#349

Postad 05 december 2013 - 11:22

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
En snabb fråga bara, om jag köper en Xbox One från utlandet (europeisk), kommer jag stöta på några problem sen när den kommer till Sverige? Kommer bara köra SP. Kommer jag kunna ställa om språket till svenska sen t.ex?

#350

Postad 05 december 2013 - 11:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Antagligen kommer hela boxen köra svenska sen. Netflix är redan nu på svenska, men eftersom inte boxen är släppt här måste man välja någon annan region vid uppstart. Men den går att ändra senare.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.