Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CDON.com - erfarenheter av denna butik?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 23 januari 2009 - 19:23

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Fick ett väldigt märkligt mail utav CDON nu.

Vet inte om jag skall tro på det men det får väl framtiden utvisa!


Är det någon som jobbar på CDON som sitter här?


Mvh

#102

Postad 23 januari 2009 - 19:27

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

  • 598 inlägg
  • 0
Jag beställde en del blu ray filmer med igår + en bok som man fick för 9kr... Nu har dom bara skickat boken!!! :P

#103

Postad 23 januari 2009 - 19:29

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Jag beställde en del blu ray filmer med igår + en bok som man fick för 9kr... Nu har dom bara skickat boken!!! :P



*skrattar*

Du är nog i samma sits som mig!


Mvh

#104

Postad 23 januari 2009 - 19:33

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Fick ett väldigt märkligt mail utav CDON nu.

Vet inte om jag skall tro på det men det får väl framtiden utvisa!


Är det någon som jobbar på CDON som sitter här?


Mvh


Är du villig att delge oss vad CDON skrev?

Redigerat av Slasher, 23 januari 2009 - 19:33.


#105

Postad 23 januari 2009 - 19:35

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

  • 598 inlägg
  • 0
Beställde 5 blu ray filmer och två cd en dvd och en bok... inte direkt boken jag vill ha den var till min sambo! :P

var tvungen att logga in på cdon och där står det packas på dom andra varorna...

*skrattar*

Du är nog i samma sits som mig!


Mvh

Ja ska bli kul att se vad som händer.. vet garanterat att jag har tillräckligt med pengar på mit visa för den ordern.. och eftersom det står packas så måste ju betalningen gått igenom tycker man.

#106

Postad 23 januari 2009 - 19:45

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Fick detta utav CDON den 23 januari 2009 18:12:21.

Hej!

Vi vill meddela dig att din order idag har levererats ut från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen nästkommande arbetsdag.

Det som levererats till dig är följande:
Artikelnummer Antal Benämning
4000738039 1 Madame Terror


Ditt kundnr hos oss är: XXXX
Fakturanr: XXXX
Kolli-id på paket: XXXX

Följande produkt(er) tillhör samma order. Produkter med status "kvar att leverera" skickas till dig så snart vi får dem till vårt lager.
Artikelnummer Benämning Status
200 - Blu-ray - Klar för leverans
200 - Blu-ray - Klar för leverans
200 - Blu-ray - Klar för leverans
200 - Blu-ray - Klar för leverans
200 - Blu-ray - Klar för leverans



Så nu har jag betalt 1 gång, fått orderbekräftelse och nu har jag fått detta mailet MEN ändå så har de tagit bort mina filmer som jag betalade igår och de står som Klar för leverans.

Kan det bli mera solklart att CDON blåser mig på dessa filmer till halva priset som jag köpte dem för!??!


Mvh

#107

Postad 24 januari 2009 - 09:23

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Nu har dom postat filmerna.
Tack Pa1111 för tipset, du är våran hjälte.. Trodde nästan dom skulle bajsa på mig ett tag där.
Jag fick syn på rean ganska tidigt, runt kl 18 tror jag, så det va nog på håret.

Måste ha varit världshistoriens kortaste rea.

#108

Postad 24 januari 2009 - 10:48

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Jävligt konstigt agerat av CDON, varför drar dem igång en rea, när dem slutar med den när dem märker att folk handlar.Vill dem inte att man skall handla när dem har rea? Tycker detta var grisigare gjort än det som discshop hittade på.(har inte drabbats av det men läst igenom den tråden)

#109

Postad 24 januari 2009 - 11:01

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Beställde också ifrån rean, dock inga Blu-Rays. Även om det mesta plockades bort från rean ganska snabbt så skickades allt igår så det verkar som om CDON håller vad dom lovar i mitt fall.
Men jag brukar alltid beställa mot faktura när jag handlar av CDON då dom ibland kan få till helt löjliga väntetider på vissa produkter. Då är det gött att slippa ligga ute med pengarna.

#110

Postad 24 januari 2009 - 11:51

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

  • 598 inlägg
  • 0
Fick ett mail idag och dom har skickat allt jag beställde! nice! :)

#111

Postad 24 januari 2009 - 15:19

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Väldigt märkligt av cdon. Jag som trodde att alla nätbutiker skulle vara extra noga nu efter discshop historien att inte grisa till det för sig och så bara en vecka efteråt så hittar cdon på detta. De upptäcker att aj fan, folk handlar ju filmerna till halva priset så vi måste sätta stopp för detta omedelbart och börjar dra historier om misslyckade transaktioner och slutsålda filmer som inte är slut. Stark jobbat?

#112

Postad 25 januari 2009 - 09:55

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Jävligt konstigt agerat av CDON, varför drar dem igång en rea, när dem slutar med den när dem märker att folk handlar.Vill dem inte att man skall handla när dem har rea? Tycker detta var grisigare gjort än det som discshop hittade på.(har inte drabbats av det men läst igenom den tråden)

De hade kanske ett visst antal filmer filmer att sälja ut på REA för att locka nya kunder och att dessa gick väldigt fort när nyheten gick som en löpeld över hembioforum är väl inte så konstigt. Nu vet jag inte om så var fallet, men det är iaf en trolig förklaring och ett sätt som många företag arbetar på, dvs de har råd att sälja ett visst antal artiklar billigt för att generera fler kunder. Dock är det ju väldigt tråkigt när system fallerar och kunder kommer i kläm.

#113

Postad 25 januari 2009 - 10:01

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Det är väldigt lugnt denna gång till skillnad från discshop historien. Är vi filmsamlare lugnare personer är tv-spelarna kanske?
Och det här tycker jag är en smula värre. Discshop hade ju i alla fall en bra ursäkt. Cdon fifflar ju medvetet och försöker inte ens dölja det. Dom tar bort folks ordrar och sen lägger dom upp filmerna till försäljning till fullpris direkt efteråt. Snyggt jobbat.

Är det ingen som har tänkt kontakta dom och höra vad som pågår? Jag skulle gärna vilja veta vad dom har att säga om detta.

#114

Postad 25 januari 2009 - 20:20

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Jag får se vad det kommer för mail från CDON imorgon...


Mvh

#115

Postad 26 januari 2009 - 16:48

yeah-sus
  • yeah-sus
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
nån av er som fått bekräftelsemailet om skickade filmer som fått sina ännu?
Min brevlåda gapar tom även fast det stod att dom skickades i lördags?

#116

Postad 26 januari 2009 - 16:58

johneriksson
  • johneriksson
  • Forumräv

  • 617 inlägg
  • 0
jag handlar från cdon ibland, köpte 4 st blurays nu när dom hade kampanj. Har dock alltid valt faktura och för mej så fungerar det jättebra, fick filmerna idag ;)

#117

Postad 26 januari 2009 - 17:10

yeah-sus
  • yeah-sus
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

jag handlar från cdon ibland, köpte 4 st blurays nu när dom hade kampanj. Har dock alltid valt faktura och för mej så fungerar det jättebra, fick filmerna idag ;)

sweet kanske dax att leta upp numret till mitt postombud och fråga varför dom inte messat mitt kollinr

#118

Postad 26 januari 2009 - 17:17

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0

jag handlar från cdon ibland, köpte 4 st blurays nu när dom hade kampanj. Har dock alltid valt faktura och för mej så fungerar det jättebra, fick filmerna idag ;)


Fick oxå mina (BD)filmer idag, SMS aviseringen kom vid lunch.
Kör alltid faktura om det går, har hänt ett flertal gånger att varan tagit slut eller inte funnits i lager när man betalt i förskott så det undviker jag nuförtiden (syftar rent generellt, inte bara CDON).

#119

Postad 26 januari 2009 - 17:23

yeah-sus
  • yeah-sus
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
kollade på postens hemsida att det lämnade göteborg för 20min sen riktigt dåligt då jag fick aviseringen från cdon redan i fredags =( jaja imorgon bör det dyka upp iaf

#120

Postad 26 januari 2009 - 17:28

Unregisteredaa33537c
  • Unregisteredaa33537c
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Jag fick mina fem Blu-ray filmer jag beställde i torsdags i brevlådan idag. De skickades i fredags och jag tog också faktura för att slippa ligga ute med pengar. Funkade kanon med CDON även denna gång ;)

#121

Postad 26 januari 2009 - 17:34

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Låter som rysk roulette... det hrä med CDON, inget bra PR ;)

#122

Postad 26 januari 2009 - 17:56

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Cdon funkar fint, aldrig haft problem.

#123

Postad 26 januari 2009 - 18:07

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Fick mina filmer i dag. I försändelsen låg det en liten kod för att se en gratis bredbandsfilm. Är någon intresserad av koden så skicka ett PM.

Edit: Koden är nu bortskänkt.

Redigerat av Slasher, 26 januari 2009 - 19:05.


#124

Postad 26 januari 2009 - 18:37

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Fick även jag mina 6 filmer idag, skickades i fredags, tack CDON för billig BD film.

#125

Postad 26 januari 2009 - 19:14

X-Edge
  • X-Edge
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
3 BD filmer och 1 dvd i brevlådan idag tillsammans med fakturan.

/ Nöjd kund

#126

Postad 27 januari 2009 - 12:15

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Se vad katten släpade in idag..



https://www.minhembi...c_id=276451.jpg


Efter mycket bråk & tjat på CDON så skickade de blu-ray filmerna som de raderade från mitt köp!

Tycker att CDON har skött detta vädligt dåligt!


Mvh

#127

Postad 27 januari 2009 - 15:54

yeah-sus
  • yeah-sus
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Se vad katten släpade in idag..



https://www.minhembi...c_id=276451.jpg


Efter mycket bråk & tjat på CDON så skickade de blu-ray filmerna som de raderade från mitt köp!

Tycker att CDON har skött detta vädligt dåligt!


Mvh

om du lyckades tjata till dig rabatterna tycker jag dom skött sig väldigt bra ???
i mitt tycke är en affär aldrig dålig om dom rättar till sina misstag(även om man ibland måste tjata lite på dom)

#128

Postad 27 januari 2009 - 16:31

Unregistered2414b76f
  • Unregistered2414b76f
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Tycker det är juste att de faktiskt skickade filmerna till dig. Nu är ju frågan hur mycket du var på dem innan det faktiskt hände också. Det ser ju inte direkt bra ut för företaget om man mer eller mindre måste hota dem för att de skall göra rätt för dig.

Att de drar en vals om att de inte kunde dra pengar från ditt konto (genom Visa) när pengarna helt klart och tydligt är reserverade på ditt konto låter ju helt otroligt. :) Som att bli ljugen rakt upp i ansiktet. Låter som det närmar sig bedrägeri i mina öron.

#129

Postad 27 januari 2009 - 16:36

Unregistered623fead2
  • Unregistered623fead2
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Börja handla på faktura! Har alltid handlat på faktura och det har aldrig varit några problem med CDON och det med sega frakter kan ju också vara postens fel

#130

Postad 27 januari 2009 - 18:03

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

om du lyckades tjata till dig rabatterna tycker jag dom skött sig väldigt bra ???
i mitt tycke är en affär aldrig dålig om dom rättar till sina misstag(även om man ibland måste tjata lite på dom)


Har du inte fattat galoppen eller?

Jag köpte filmer på deras rea. Betalade och fick orderbekräftelse på att allt som jag hade köpt fanns. Timme senare jag kollade på CDON`s hemsida så var Blu-ray bort från rean. Nästa dag så hade de annullerat mina filmer utav anledningen att de inte kunde dra pengar från mitt kort. Ändå så hade de dragit hela summan från mitt konto. Istället för att enkelt och snyggt ändrat till faktura åt mig istället för att säga att jag skall lägga om ordern nu när filmerna har blivit 50% dyrare...

Vad är man ute efter då som företag?

Hade de inte raderat nästan hela min order och istället ändrat till faktura OM det nu var problem med Visa så hade det varit snyggt men detta ÄR inte snyggt gjort utav CDON.


Mvh

#131

Postad 27 januari 2009 - 20:19

yeah-sus
  • yeah-sus
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Har du inte fattat galoppen eller?

Jag köpte filmer på deras rea. Betalade och fick orderbekräftelse på att allt som jag hade köpt fanns. Timme senare jag kollade på CDON`s hemsida så var Blu-ray bort från rean. Nästa dag så hade de annullerat mina filmer utav anledningen att de inte kunde dra pengar från mitt kort. Ändå så hade de dragit hela summan från mitt konto. Istället för att enkelt och snyggt ändrat till faktura åt mig istället för att säga att jag skall lägga om ordern nu när filmerna har blivit 50% dyrare...

Vad är man ute efter då som företag?

Hade de inte raderat nästan hela min order och istället ändrat till faktura OM det nu var problem med Visa så hade det varit snyggt men detta ÄR inte snyggt gjort utav CDON.


Mvh

handlade du för över 800:-skickar dom väl endast mot förskottsbetalning?
Det krävde dom av mig iaf
hursomhelst så tycker jag att vi lägger ner det här nu och grattis till oss båda som gjorde en riktig bra blu-ray deal=)

#132

Postad 27 januari 2009 - 20:37

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

handlade du för över 800:-skickar dom väl endast mot förskottsbetalning?
Det krävde dom av mig iaf
hursomhelst så tycker jag att vi lägger ner det här nu och grattis till oss båda som gjorde en riktig bra blu-ray deal=)



Verkar som vi inte kommer får se en Halva priset kampanj på Blu-ray hos CDON på ett tag...


Mvh

#133

Postad 28 januari 2009 - 17:21

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

handlade du för över 800:-skickar dom väl endast mot förskottsbetalning?
Det krävde dom av mig iaf


Konstigt... min kreditgräns är 5000 kr (mot faktura).

Verkar som vi inte kommer får se en Halva priset kampanj på Blu-ray hos CDON på ett tag...


Mycket tack vare att du gjort en höna utav en fjäder...

#134

Postad 28 januari 2009 - 18:27

metaxa
  • metaxa
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Jag har bara väldigt, väldigt positiva erfarenheter av CDON. Allt levereras blixtsnabbt och är det några problem så fixas detta lika snabbt. Minus dock för att de inte har någon telefonsupport (?).

Vill någon handla fraktfritt från CDON så kan ni hitta varje veckas rabattkod på följande blogg:

http://erbjudanden.blogg.se/

#135

Postad 28 januari 2009 - 18:54

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Den här tråden är nog lite ute och cyklar i tomteskogen nu.
Vad jag kan se så är det ingen som blivit blåst.
För då hade det säkerligen varit ett ###### liv här.

För mig gick då allt enligt planerna också.
Cdon är kungar, har alltid skött sig än så länge.

#136

Postad 28 januari 2009 - 19:52

sossen
  • sossen
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0
Har aldrig haft problem med Cdon. Tycker de är skitbra.

#137

Postad 03 februari 2009 - 19:45

Molgan^
  • Molgan^
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Har bara haft negativa upplevelser av CDON jag med.
Särskilt "nu" vid jul handeln, dom hade ju vissa titlar som var garanterade att komma innan Jul afton. Beställde lite cd skivor och några böcker i julklapp till bl.a. mormor, mamma, pappa och till min syster. Allt jag skulle beställa hade en sådan "garanterad leverans innan jul" knapp och var i lager.
Boken jag beställde till mormor fanns tydligen inte än, så den kom inte.
Mammas bok fanns och kom innan jul, lika så med pappas skivor.
När jag mailade dom ang. min systers skiva, det var ett par dagar innan jul och undrade om den kom, då fick jag som svar att den inte fanns i lager. Jaha tänkte jag, då får hon ha den lite sen julklapp då. Det gick ca 1 vecka, då damp det ner ett mail där det stod:
"Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt. "

Jaha då får hon vänta lite längre då, sen tog det ca 1 vecka till, då fick jag ett mail till:
"Tyvärr måste vi meddela dig att en eller flera varor i din order är slutsålda hos vår leverantör och vi har därför strukit den/dem från din order.
2 av mina "garanterade" julklappar fick jag aldrig, som kompensation, gratis frakt på 29 kr.. vad ska jag med den till? kommer aldrig att handa på cdon igen.

Redigerat av Molgan^, 03 februari 2009 - 19:47.


#138

Postad 03 februari 2009 - 20:08

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Det är märkligt att dom inte ordnar så man kan se hur många som finns i lager av varje vara.
Nästan alla andra som man handlar av har ju så, då behöver man inte hålla tummarna och hoppas på att det ska vara i lager.

Lite grisigt av dom att även om man har beställt en vara så behöver det inte betyda att den finns i lager eller ens att den går att ordna fram.

#139

Postad 03 februari 2009 - 23:20

Alter Ego
  • Alter Ego
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Inga problem här och då har jag köpt film i åratal.

#140

Postad 08 februari 2009 - 19:57

Unregistered8bc09a89
  • Unregistered8bc09a89
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
har aldrig haft några problem med cdon, snabb leverans.
ska jag köpa någon film eller annat så beställer jag i första hand från cdon för de är bäst att ha att göra med.
har jag köpt något till halva priset eller andra erbjudanden har det alltid funkat.
är det något man undrar över så är de som man får prata med bra.
tar alltid faktura, får hem grejerna och se så allt är med för att sedan betala, väldigt smidigt.

#141

Postad 23 april 2009 - 14:19

lolitarainking
  • lolitarainking
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag låter mitt ärende tala för mig. Aldrig mer cdon för mig:

Fråga 2009-04-22
Hej!

Jag beställde just en "Sony Walkman NWZ-S638F 8GB Svart" och ni drog pengar från mitt konto:
"2009-04-22 Prel kortköp -1 289,00 1 678,88"

Dock hängde sig er lilla iframe och gav aldrig någon orderbekräftelse och ingenting syns under min orderhistorik och jag har inte fått något bekräftelsemejl.

Man kan ju tycka att ni borde testa era orderförfaranden med någon annan webläsare än Internet Explorer. Det finns andra som jag - som kör mac och FF/Safari - och som helst inte vill få sina pengar stulna.

Var vänliga åtgärda detta omedelbart. Helst skulle jag se att ni omedelbart returnerar pengarna så att jag kan beställa varan hos en annan leverantör. En som inte stjäl mina pengar. Det finns sådana också, vet ni.

Tack.
Johan Larsson

Fråga 2009-04-23
Kanske det är dags att svara, eller vill ni suga lite mer ränta på mina pengar? KO någon?

Svar 2009-04-23
Hej

Tack för ditt mail.

Vi kan inte se någon order, vänligen kontrolera med din bank om pengarna är dragna.

Fråga 2009-04-23
Det är märkt på banken som "Prel kortköp". Istället för att jag ska kontrollera med banken kan väl ni göra en fungerande betallösning? NI måste ju kunna se att NI har reserverat ett belopp på MITT konto? JAG försökte köpa en vara av ER, alltså får NI kontakta min bank och reda ut eventuella missförstånd. Okey?

Fråga 2009-04-23
Skulle jag kunna få ett telefonnummer till någon ansvarig hos er? Det skulle ju underlätta kommunikationen om jag inte behövde vänta ett dygn mellan fråga och svar.

Svar 2009-04-23
Hej

Vänligen återkom med vilken summa, datum och cirka tid du gjorde beställningen så kommer vi skicka det till vår ekonomi avdelning.

Fråga 2009-04-23
Datumet är så klart samma datum som i första posten i ärendet, dvs 2009-09-22 och tiden var ca 12.00. Summan står ju även den i ärendet, dvs exakt 1 289,00 kr. Jag hoppas att er "ekonomi avdelning" känner för att ta tag i det här. Och jag föreslår att ni kontaktar er programleverantör och ber dem åtgärda problemet.

-------
Så nu sitter jag och väntar på deras "ekonomi avdelning". Det är ju bra att man måste hota med KO för att över huvud taget få svar....

#142

Postad 23 april 2009 - 14:28

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Prel kortköp betyder väl att pengarna är reserverade och inte ännu dragna, händer det inget hos CDON så släpps reservationen på beloppet och pengarna kan nu nyttjas till annat. Detta för att man inte ska kunna övertrassera kontot och belasta affärer med köp som inte kan genomföras. Jag hoppas de inte kommer dra pengarna utan att skicka varan, då har de verkligen begått ett misstag. Tycker för övrigt att din ton är lite burdus och att man kan vänta åtminstone 3-4 mail innan man hotar med KO.

#143

Postad 23 april 2009 - 14:35

lolitarainking
  • lolitarainking
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Prel kortköp betyder väl att pengarna är reserverade och inte ännu dragna, händer det inget hos CDON så släpps reservationen på beloppet och pengarna kan nu nyttjas till annat. Detta för att man inte ska kunna övertrassera kontot och belasta affärer med köp som inte kan genomföras. Jag hoppas de inte kommer dra pengarna utan att skicka varan, då har de verkligen begått ett misstag. Tycker för övrigt att din ton är lite burdus och att man kan vänta åtminstone 3-4 mail innan man hotar med KO.


Jag kan hålla med om att jag har en otrevlig ton, men om man inte tillhandahåller telefonsupport så ska man se till att svara på frågor snabbare än 24 timmar. Jag blir lite förbannad på sidor som faktiskt hanterar pengatransaktioner och inte är ordentligt testade. Varför ska jag som kund behöva göra deras felsökning åt dem?

Jag är övertygad om att jag får pengarna tillbaka så småningom, men att jag ska behöva vänta på grund av taskig systemutveckling irriterar livet ur mig! Dessutom kan jag tycka att deras support ska veta vad preliminärt kortköp betyder och upplysa mig som kund om detta.

#144

Postad 23 april 2009 - 14:52

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Var vänliga åtgärda detta omedelbart. Helst skulle jag se att ni omedelbart returnerar pengarna så att jag kan beställa varan hos en annan leverantör. En som inte stjäl mina pengar. Det finns sådana också, vet ni.


Tycker också att tonen är onödig, CDON är nog inte ute efter att lura dig.. Det mest naturliga vore väl dessutom att de levererade produkten snarare insistera på omedelbar återbetalning.

Gällande reservationen så är det inget varken du eller banken kan gör någonting åt (tömmer du kontot blir det ändå ett minussaldo när CDON drar pengarna och då blir du skyldig banken detta + eventuell ränta om du har otur.) Huruvida reservationen släpps eller inte vet jag inte, men mitt tips är att inte var lika konfrontativ så kanske du får bättre och snabbare service..

#145

Postad 23 april 2009 - 15:01

lolitarainking
  • lolitarainking
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

..mitt tips är att inte var lika konfrontativ så kanske du får bättre och snabbare service..


Men jag har så mycket uppdämd ilska inom mig!!!
http://tjanster.idg....dil20090409.gif

#146

Postad 23 april 2009 - 15:13

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Men jag har så mycket uppdämd ilska inom mig!!!
http://tjanster.idg....dil20090409.gif


Dilbert rocks! Men seriöst, om man håller sig lugn så brukar man (i förhandlingssammanhang) ofta ha lättare att hamna i överläge och i en roligare förhandlingsposition. Gällande service så kan du ju fundera på själv om du hade jobbat på en support hur gärna du hade prioriterat en gnällspik framför en ödmjuk men ändå rak kund. Men sen är man ju inte mer än människa och ibland tar känslorna över. Själv var jag inne på två Telenorbutiker igår för att kolla på ny privat nalle och träffade bara pappskallar samtidigt som jag hade en dålig dag. Jag var kanske inte superglad och servicen blev inget vidare heller.. nåväl, nog med svammel!

#147

Postad 23 april 2009 - 20:55

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
Har beställt många gånger via Safari på en Mac under de senaste åren så browsern och plattformen i sig är det nog inget fel på. Antagligen så har förbindelsen bara brutits och ordern inte fullgjorts. Hoppas det löser sig. De gånger jag har varit i kontakt med CDON så har det visserligen inte gått på fem minuter, men det har alltid löst sig iaf.

#148

Postad 23 april 2009 - 22:20

Audiojunkie
  • Audiojunkie
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har varit kund hos CDON under många år och har aldrig stött på några problem trots att jag beställer minst en gång per månad via faktura.

#149

Postad 23 april 2009 - 22:28

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
CDON är seriösa! Däremot kan det bli många fel på vägen som är utanför bådas kontroll.

Har tidigare jobbat på CDON it och har fortfarande kompisar som jobbar kvar efter 10 år i branschen.

Senast jag beställde hade deras mailserver för utskicken gått ned. Några timmar senare så kom mailet fram (efter jag påpekat felet :)). Har du fler klagomål, så kan du alltid besöka deras kontor i Malmö :P Det är inget litet källarföretag längre :P

#150

Postad 23 april 2009 - 22:47

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Vad kul det är med kunder som beter sig lika illa som en dåligt uppfostrad terrier. Önskar att du hade varit en kund hos mig, hade gjort allt i min makt för att förhala ditt ärende in i det sista och sedan vänta med spänning på ditt nästa mail. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.