Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

AVG Secure VPN

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 december 2020 - 16:56

Unregistered50ed9762
  • Unregistered50ed9762
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Jag köpte och lade nyligen till Secure VPN till mitt fria antivirusprogram AVG. Detta har slöat ner min dator till ca halva hastigheten. Vad kan jag göra för att få upp hastigheten igen? Byta till annan leverantör eller är det lika segt oavsett vilken leverantör av detta skydd man använder?



#2

Postad 15 december 2020 - 17:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Jag köpte och lade nyligen till Secure VPN till mitt fria antivirusprogram AVG. Detta har slöat ner min dator till ca halva hastigheten. Vad kan jag göra för att få upp hastigheten igen? Byta till annan leverantör eller är det lika segt oavsett vilken leverantör av detta skydd man använder?

Slöat ner datorn, eller uppkopplingen ?

 

VPN ger generellt inget "extra" skydd vid surf, så om du köpte/aktiverade det av den anledningen, så är det bara att stänga ner det.

 

Läs https://www.minhembi...37934&p=4547819 och nedåt.


Redigerat av frollic, 15 december 2020 - 17:14.


#3

Postad 15 december 2020 - 17:19

Unregistered50ed9762
  • Unregistered50ed9762
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Slöat ner datorn, eller uppkopplingen ?
 
VPN ger generellt inget "extra" skydd vid surf, så om du köpte/aktiverade det av den anledningen, så är det bara att stänga ner det.

 
Det är uppkopplingen jag märker det på. Jag köpte detta för att jag fick notiser på att jag inte hade något skydd mot min IP-adress och bankkoder m.m.

Redigerat av Unregistered50ed9762, 15 december 2020 - 17:43.


#4

Postad 15 december 2020 - 17:44

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Jag köpte detta för att jag fick notiser på att jag inte hade något skydd mot min IP-adress och bankkoder m.m.

Ja, det är ju ren och skär lögn ....

 

Stäng bara av skräpet.
 



#5

Postad 15 december 2020 - 18:44

Unregistered50ed9762
  • Unregistered50ed9762
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Ja, det är ju ren och skär lögn ....

 

Stäng bara av skräpet.
 

frollic, så du menar att jag redan har det skyddet i datorn, att min IP-adress inte är synlig och att min internettrafik redan är krypterad så inga hackare kan se min information? När jag läser på nätet om vad VPN gör och är bra för, så framhålls detta av alla...



#6

Postad 15 december 2020 - 21:58

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

frollic, så du menar att jag redan har det skyddet i datorn, att min IP-adress inte är synlig och att min internettrafik redan är krypterad så inga hackare kan se min information? När jag läser på nätet om vad VPN gör och är bra för, så framhålls detta av alla...

Din IP-adress är synlig, men så vaddå ?

Man kommer inte så långt med den kunskapen, jag kan se din IP-adress, eftersom jag är admin på MHB,

och kan därför se att den pekar på ett postnummer i Stockholm (om vi nu antar att du inte kör VPNet),

men inte mer än så.

Hackare kan gräva sig närmare, om de skulle vilja göra det, men vad är poängen?

Digitala bedragare struntar i om du bor i Stockholm eller Korpilombolo.

 

Jag kan få exakt information om dig genom att ringa Skatteverket, varför skulle jag bry mig om din IP ?

 

Din trafik är redan krypterad, det är vad hänglåset vid URLen står för, och browsern varnar idag för

"osäkra" siter, dvs sådana som inte använder HTTPS.

 

Det *enda* ett VPN gör idag, är att geografiskt flytta din IP-adress från din operatör till din VPN-leverantör.

Om du är orolig för att folk ska veta vilket postnummer du har i verkliga livet, så använd VPN, i övrigt

tillför det absolut NOLL i säkerhetsväg.

 

Är du orolig för hackare, stäng av datorn, och slå aldrig på den igen.

De når dig oavsett om du har ett eller 10 VPNs staplade på varandra, det är

inte den vägen de kommer in i gemene mans datorer.


Redigerat av frollic, 16 december 2020 - 15:43.


#7

Postad 16 december 2020 - 09:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

På företag så använder man VPN för "hemmakontor" eller på resa (roaming). Det är igentligen endast för att kunna nå resurser (data) som ligger på företagets servrar, och då man ofta både hämtar och tar emot (skriver i CRM, SAP eller andra databas-systemer) så är detta en viktig situation att förhindra man in the middle och således igentligen få närmare IKT-säkerhet.

 

Man har fortfarande många andra lag med säkerhet för att minimera risken med ransomware, malware, identitets-tjuveri osv. Prio 1 är epost då 9/10 kommer in via email.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.