Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Robotdammsugare

1346 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Electrolux Trilobite ZA2 (Robotdammsugare) 5 7,25 (3) Inga priser
Siemens VSR8000 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Wilfa RVC17 (Robotdammsugare) 1 4 (1) Inga priser
iRobot Roomba SE (Robotdammsugare) 1 8,31 (12) Inga priser
iRobot Roomba 420 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
iRobot Roomba 560 (Robotdammsugare) 2 8,25 (23) Inga priser
iRobot Roomba 530 (Robotdammsugare) 3 8,75 (7) Inga priser
iRobot Roomba 580 (Robotdammsugare) 0 8,1 (9) Inga priser
iRobot Roomba 505 (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Kärcher RC3000 (Robotdammsugare) 2 7,5 (1) Inga priser
iRobot Roomba 563 (Robotdammsugare) 1 7,87 (7) Inga priser
iRobot Roomba 555 (Robotdammsugare) 1 8,57 (6) Inga priser
iRobot Roomba 581 (Robotdammsugare) 6 8,72 (17) Inga priser
iRobot Roomba 534 (Robotdammsugare) 1 6,2 (4) Inga priser
Samsung Navibot VC-RA84V (Robotdammsugare) 1 (0) Inga priser
Samsung Navibot SR8855 (Robotdammsugare) 6 5,83 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8845 (Robotdammsugare) 3 5,67 (5) Inga priser
Samsung Navibot SR8895 (Robotdammsugare) 7 8,25 (3) Inga priser
iRobot Roomba 780 (Robotdammsugare) 8 8,41 (21) Inga priser
Neato Robotics XV-15 (Robotdammsugare) 4 8,19 (25) Inga priser
Neato Robotics XV-25 (Robotdammsugare) 4 7,79 (18) Inga priser
Neato Robotics XV Signature Pro (Robotdammsugare) 4 6,7 (53) Inga priser
LG VR62601LV (Robotdammsugare) 0 (0) Inga priser
Neato Robotics XV Signature (Robotdammsugare) 3 6,67 (14) Inga priser
iRobot Roomba 880 (Robotdammsugare) 3 8,82 (90) Inga priser
Neato Robotics Botvac 85 (Robotdammsugare) 6 7,61 (27) Inga priser
Neato Robotics Botvac 75 (Robotdammsugare) 9 7,29 (6) Inga priser
Neato Robotics Botvac 70e (Robotdammsugare) 5 8,8 (9) Inga priser
Miele Scout RX1 (Robotdammsugare) 9 3,9 (19) Inga priser
Samsung Powerbot SR20H9051U (Robotdammsugare) 2 7,33 (2) Inga priser
Neato Robotics Botvac D85 (Robotdammsugare) 6 4,67 (35) Inga priser
Neato Robotics Botvac D75 (Robotdammsugare) 7 7 (1) Inga priser
Neato Robotics Botvac Connected (Robotdammsugare) 9 6,7 (39) Inga priser
Neato Robotics Botvac D5 Connected (Robotdammsugare) 7 6,55 (30) Inga priser
Neato Robotics Botvac D3 Connected (Robotdammsugare) 4 7,43 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

#151

Postad 06 mars 2007 - 18:25

niklasson
  • niklasson
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Fick paketet idag, så ikväll ska det testas.

Kan nämna också att dagen efter jag gjort min beställning skickade jag ett mail och frågade om det fanns någon möjlighet att få närmare lev.besked eller tom ett kollinummer. Fick inget svar öht vilket jag tycker är väldigt dåligt.

Levtiden tycker jag är acceptabel men det är alltid skönt att kunna följa ett paket med dess kollinummer. Dessutom kan man hämta ut paketet en dag tidigare och slipper vänta på paketavin.

#152

Postad 07 mars 2007 - 10:12

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0

Hur fasen programerar man den att köra när man inte är hemma igentligen?


Man lägger in en timer i sin Pronto såklart :(

#153

Postad 15 mars 2007 - 09:07

abac
  • abac
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hmm, fick min Roomba SE igår men när jag tar ut den ur laddaren så är det ett projekt att få igång den. Fick klicka på allt i ett par minuter innan den startade. I morse skulle min fru sätta igång den men det gick inte, om det inte startades från dockningsstationen.

Vad kan vara problemet?

PS. Jag laddade den 3 timmar första gången igår.

#154

Postad 15 mars 2007 - 14:18

buan
  • buan
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
När Roomba SE inte varit ansluten till laddaren under en längre period (ex. vid leverans) så behöver den ladda i 16 timmar. En laddningscykel man inte ska avbryta. Prova att låta den laddas i 16 timmar.

(Detta står i instruktionerna.)

:. buan

#155

Postad 15 mars 2007 - 14:40

buan
  • buan
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Om den första förlängda laddningen inte fungerar, låter din beskrivning som hårdvarufel.

Det enda man behöver göra för att starta Roomba är att trycka på Clean eller Max om Roomba ligger på laddstationen.
Om Roomba har lyfts av laddstationen trycker man på Power först, och sedan på Clean eller Max.

:. buan

#156

Postad 15 mars 2007 - 19:02

abac
  • abac
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Ok, testar att ladda den i 16 timmar nu. Sen får vi se om power-knappen funkar.

Tack!

PS. Läste instruktionerna 2ggr igår (både på engelska och svenska) men såg inget om 16 timmar... får kolla igen.

Redigerat av abac, 15 mars 2007 - 19:04.


#157

Postad 15 mars 2007 - 19:39

buan
  • buan
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Laddinstruktionen lyder som följer. Den följde med till min Roomba SE i form av ett löst blad i "Kunskap"-häftet.

iRobot Roomba Charging Upgrade

This robot received a special upgrade that helps Roomba extend its own battery life.

To maintain battery life, Roomba will begin a 16 hour charge cycle when the robot has been left off the charger for an extended period of time. This may happen the first time you charge Roomba. Do not interrupt this 16 hour cycle.

For best performance, always store Roomba on its charger. With proper use and storage, Roomba will not use the 16 hour charging cycle after the first time.

Jag beställde min från tretti.se för strax under en månad sedan.

:. buan

#158

Postad 15 mars 2007 - 19:52

abac
  • abac
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hmm, jag läste bara manualen... såg inget papper då och inget nu heller. Beställde min från tretti.se i södags. Efter 3 timmar var batteriet grön och det stod 3 timmar i manualen så jag körde på då.

#159

Postad 15 mars 2007 - 22:59

buan
  • buan
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Ja, misstänkte att lappen kanske saknades.

Första laddningen indikerades som klar tidigt på min också. Redan efter 1,5 timme.

Som sagt, vaknar den inte till efter en första långladdning så låter det ju som att något är galet med ditt ex.

:. buan

#160

Postad 15 mars 2007 - 23:02

buan
  • buan
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
iRobot support
[email protected]
020-79 86 32

#161

Postad 16 mars 2007 - 20:37

Xstrul
  • Xstrul
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Innehåller SE modellen som säljs i Sverige ROI (Roomba Open Interface) porten ?

Om man köper en sådan här manick vill man ju kunna programmera den...

/Xstrul

#162

Postad 18 mars 2007 - 20:37

abac
  • abac
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Ville bara meddela att den har funkat perfekt sen jag laddade den i mer än 16 timmar. Tack för hjälpen. :blink:

#163

Postad 18 mars 2007 - 21:07

buan
  • buan
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Vassego. :blink:

#164

Postad 19 mars 2007 - 10:36

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Som många andra undrar jag hur det gick för han som beställde från tyskland och varifrån du beställt. Ruskigt sugen på en Roomba :(

#165

Postad 05 april 2007 - 12:07

SweVictor
  • SweVictor
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Tänkte bara tipsa om Smartsons sammanställande test av:
* Electrolux Trilobite 2.0 ZA2
* iRobot Roomba SE
* Kärcher RC3000
* Robo Maxx Arturo

Finns på "Kul men inte som en dans" :D


/Victor

Redigerat av SweVictor, 05 april 2007 - 12:07.


#166

Postad 21 april 2007 - 12:55

hector5
  • hector5
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tänkte försöka återuppväcka detta forum med några uppföljningsfrågor.
Efter en mycket läsvärd stund har jag fattat vad ny teknik handlar om. Den skall användas. Alla ni som har köpt en robotdammsugare, är ni lika nöjda fortfarande?
Har batteriet börjat tryta ännu? jag läste på Irobot´s hemsida, där kunde man köpa ett nytt batteri för 400:- är det någon som har provat att beställa? Isåfall vad kostar frakten och hur besvärligt är det? Man kunde kanske gå ihop några stycken och på så sätt få ner fraktkostnaden!? jag bor i Uppsala.
Nu är det ju 2års garanti på grejerna men man undrar ju ändå håller den ihop? det är ju ganska mycket plast. Nu till en praktisk fråga, om jag ställer laddstationen i köket och låter den utgå ifrån den. Sen får den tillgång till hallen samt ett mindre rum intill kommer den då att hitta tillbaka till "hemmet" efter utförd städning eller hittar den dit bara om den har laddstationen innom synhåll? Under alla förhållanden är jag kanonsugen på att beställa, har redan gått runt och mätt under alla soffor, fåtöljer, skåp mm för att se om den går under. Jag vilar dock på hanen en liten stund till innan www.tretti.se får min beställning för att se om det ramlar in någon respons på detta brev.
Lev väl alla därute och städa inte ihjäl er :)

#167

Postad 22 april 2007 - 21:26

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Mitt batteri tickar fortfarande på... angående att hitta hem så har jag kommit hem och sett att den har parkerat ute i köket eller under soffan, så ibland blir det lite detektivarbete för att hitta den, fast jag gör så att jag tar fjärrkontrollen och trycker på de två knapparna för att "sända hem" den. :)

När den känner av att det ärlite batteri kvar så kör den vidare tills den känner av laddningstationens IR-stråle, men ibland har den otur och hinner inte hitta på den innan den stänger av sig... Inga större problem dock.

#168

Postad 25 april 2007 - 21:04

Bigscreentv
  • Bigscreentv
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
<_< Ojoj, nu har robotshop/smartclean höjt priset med 800:- och tretti med 200:-
Och då säljer dom ändå bara "gamla" modeller. Kika på irobot.com istället!!
Där har dom "scheduler with intellibin" för 350dollar (ca 2400:-).
Synd att dom inte säljer till Sverige <_<

Har frågat de svenska återförsäljarna varför de höjt priset, men får inget svar.

#169

Postad 25 april 2007 - 22:16

finderbot
  • finderbot
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

<_<  Ojoj, nu har robotshop/smartclean höjt priset med 800:- och tretti med 200:-
Och då säljer dom ändå bara "gamla" modeller. Kika på irobot.com istället!!
Där har dom "scheduler with intellibin" för 350dollar (ca 2400:-).
Synd att dom inte säljer till Sverige  <_<

Har frågat de svenska återförsäljarna varför de höjt priset, men får inget svar.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo jag såg att de höjt. Om man får gissa så fick de ökad orderingång pga publicitet (Råd & Rön mfl) och tar chansen.

#170

Postad 27 april 2007 - 12:56

Nordan
  • Nordan
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Muhaha, nu har jag köpt en begagnad SE på blocket. Ska hämta den på måndag. Jag tänker försöka extrautrusta min lite också, verkar som att det går att skicka kommandon till den via serieport. Får försöka bygga en en liten mikroprocessor med ZigBee-modul under skalet så det inte syns ;)

Återkommer med rapport om hur det funkar om nån vecka!

#171

Postad 27 april 2007 - 13:54

hector5
  • hector5
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem min Roomba SE från tretti.se. Jag valde att köpa till en extraförsäkring som ger totalt 5 år för för endast 463:- kan nog vara befogat trots att den verkar vara gediget byggd. Iallafall är den en jäkel på att dammsuga, trots att vi våttorkade golven igårkväll så hittar den massor av smuts :) Hunden är inte överförtjust men han acepterar vår nya familjemedlem. Är det någon som vet på vilket sätt man skulle kunna programera om dammsugaren via ROI (Roomba Open Interface) porten? Nu är den klar och har återvänt till laddstationen för att få lite energi innan nästa runda.

#172

Postad 01 maj 2007 - 09:40

hector5
  • hector5
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Problem!?
Hjälp min nya Roomba SE har blivit stum. Den var så glad och kvittrade alltid innan den skulle till och börja städa och när den var klar sa den alltid till. Men nu säger den ingenting. Inte ens ett litet "lastbils-backande" pipande kommer ur den. Vad är problemet? Har den gått sönder eller är det någon "inställning" någon som vet?
Tack på förhand Hector. ;)

#173

Postad 02 maj 2007 - 15:17

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Klarar roomba av trösklar?, har ca 15-20 mm nivåskillnad mellan golven i vardagsrum och sovrum.

#174

Postad 02 maj 2007 - 15:49

niklasson
  • niklasson
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Svaret borde i ditt fall bli nja. Den klarar mindre trösklar upp till 15 mm har jag för mig att specen säger. Nån som testat kan säkert säga mer.. Mina trösklar är som tur är inget större hinder. :ph34r:

I värsta fall är det ju bara att lyfta in den och dammsuga i två etapper. Så gör jag ibland, städar vissa rum som lätt går att stänga dörren till när jag är hemma.

Redigerat av niklasson, 02 maj 2007 - 15:50.


#175

Postad 04 maj 2007 - 16:56

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Nån som har lyckts att uppgradera sin roombe SE till att få tidsstyrning?

#176

Postad 05 maj 2007 - 08:59

joffe11
  • joffe11
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Er dette et bra tilbud? http://www.finn.no/f...586&pos=1&tot=4

#177

Postad 21 maj 2007 - 14:23

skum
  • skum
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Uhm, min Roomba har nu gett upp men saken är den att jag kan inte hitta kvittot någonstans. Jag är alltid mycket noga med kvitton och sparar dem i en pärm, så att den skulle vara kastad är uteslutet. Jag undrar om någon annan verkligen fick med kvitto/garantibevis när de köpte Roomban?

#178

Postad 21 maj 2007 - 14:31

niklasson
  • niklasson
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Tråkigt.. Kommer inte ihåg om det låg med något garantibevis med roomban men ring och hör med dom du köpt den av vad just deras rutiner är. Ofta räcker det med att de kan kolla när du köpt varan i sin orderstatistik..

Lycka till!

#179

Postad 21 maj 2007 - 19:42

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Körde en sväng med roomban nyss, och blev konfunderad av den korta batteritiden, jag märkte att sidoborsten gick väldigt långsamt direkt ifrån start, c:a 1 varv i sekunden, så jag skruvade bort den och hittade där en röd hundvalp tillhörande sambon (rejäl hårtuss)... Inte konstigt att han var trött den stackarn, men efter rengörning så pinnar han nu på igen :wub:

Ett tips för er som börjar märka att batteritiden blir kortare, ta bort sidoborsten med en liten skruvmejsel och fräscha upp.

Redigerat av Unregistered8147b14e, 21 maj 2007 - 19:46.


#180

Postad 21 maj 2007 - 19:56

skum
  • skum
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Det ska man egentligen göra efter varje dammsugning, det där med borsten. Mina borstar snurrar dock inte alls längre. Varken sidoborsten eller huvudborsten.

#181

Postad 27 juni 2007 - 12:27

Unregisteredeb2242da
  • Unregisteredeb2242da
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Hur hög är Roomban? Vill ju gärna veta om den kommer in under soffa och tvbänk innan man köper.

Edit: Nevermind, var lite blind när jag läste specen. 9cm hög är den ju.

Redigerat av Unregisteredeb2242da, 27 juni 2007 - 12:36.


#182

Postad 25 augusti 2007 - 22:58

Martinicum
  • Martinicum
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Någon som vet om de nyare modellerna av Roomba (500 serien) säljs av någon svensk återförsäljare? Hittade inget på prisjakt.

Den verkar ha schemaläggning och lita annat smågött extra tilllagt.
Roomba 500 serien

Martinicum

Redigerat av Martinicum, 25 augusti 2007 - 23:01.


#183

Postad 27 augusti 2007 - 09:56

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Saknar lite svar från de som har skaffat lekasaken. Ställer ändå en fråga:
Har noterat att den inet fixar trösklar som är ca 2 cm. Går det att "lura den" genom att lägga en matta framför därren så den tar dörren i två steg? Isf -hur stor måste mattan vara?

#184

Postad 28 augusti 2007 - 19:38

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Saknar lite svar från de som har skaffat lekasaken. Ställer ändå en fråga:
Har noterat att den inet fixar trösklar som är ca 2 cm. Går det att "lura den" genom att lägga en matta framför därren så den tar dörren i två steg? Isf -hur stor måste mattan vara?

<{POST_SNAPBACK}>


Det kan säkert fungera att "lura den", som du kallar det. Jag har dock ingen aning om hur stor mattan behöver vara, men inte så stor misstänker jag. Jag har en ganska öppen planlösning i huset, så jag brukar låta den ta en större del i taget (vardagsrum + kök, sovrum, hall + samvarorum), och det tycker jag räcker gott för mina behov.

mvh Manor

#185

Postad 29 augusti 2007 - 00:33

kinglolle
  • kinglolle
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Har precis beställt en Roomba SE som födelsedagspresent åt frun, kul att köpa en nyttig present somtilltalar prylbögen i en själv

Hoppas den funkar bra, men ni som har flera våningar. Har tänkt sätta laddstationen vid köket då vi har öppet mellan kök, hall, matplats och vardagsrum. Sen kan man väl enkelt vissa tillfällen bara bära upp den till ovanvåningen och sätta den i ett rum i taget och låta den springa rundor. Vad händer om man stänger in den i ett rum utan laddaren. Kan man komma hem och finna den slut på batteri och bära ner den till laddaren igen. Skadar detta batteriet?

Eller hur gör ni egentligen? Mest bottenvåningen som vi har nytta av den då det där saknas trösklar helt. Men bra om man kan låta den köra ett rum i taget även ovanvåningen när man själv är iväg

MVH Lorant

#186

Postad 30 augusti 2007 - 13:47

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Har precis beställt en Roomba SE som födelsedagspresent åt frun, kul att köpa en nyttig present somtilltalar prylbögen i en själv

Hoppas den funkar bra, men ni som har flera våningar. Har tänkt sätta laddstationen vid köket då vi har öppet mellan kök, hall, matplats och vardagsrum. Sen kan man väl enkelt vissa tillfällen bara bära upp den till ovanvåningen och sätta den i ett rum i taget och låta den springa rundor. Vad händer om man stänger in den i ett rum utan laddaren. Kan man komma hem och finna den slut på batteri och bära ner den till laddaren igen. Skadar detta batteriet?

Eller hur gör ni egentligen? Mest bottenvåningen som vi har nytta av den då det där saknas trösklar helt. Men bra om man kan låta den köra ett rum i taget även ovanvåningen när man själv är iväg

MVH Lorant

<{POST_SNAPBACK}>


Hej !

Det går bra att köra den i ett rum i taget. När den tycker att rummet är rent så stannar den...alternativt när batteriet tar slut. Inga problem med det...bara att bära ner den till laddaren.
Även om dammsugaren har tillgång till en laddare så kan den villa bort sig och inte hinna tillbaka till laddaren innan den "dör". Den måste vara inom någon meter från laddaren för att hitta till den...och håller inte placeringen i "minnet" (enligt vad jag uppfattat åtminstone).
Den är ball, fungerar riktigt bra städmässigt...men har inte högre IQ än en halvdöd guldfisk :).

mvh Manor

#187

Postad 02 september 2007 - 07:56

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Det kan säkert fungera att "lura den", som du kallar det. Jag har dock ingen aning om hur stor mattan behöver vara, men inte så stor misstänker jag. Jag har en ganska öppen planlösning i huset, så jag brukar låta den ta en större del i taget (vardagsrum + kök, sovrum, hall + samvarorum), och det tycker jag räcker gott för mina behov.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har väl haft ungefär samma tankar, men det är bar att veta lite om begränsningarna INNAN man köper den så man inet blir besviken.

Tackar!

#188

Postad 02 september 2007 - 07:57

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Har precis beställt en Roomba SE som födelsedagspresent åt frun, kul att köpa en nyttig present somtilltalar prylbögen i en själv

Hoppas den funkar bra, men ni som har flera våningar. Har tänkt sätta laddstationen vid köket då vi har öppet mellan kök, hall, matplats och vardagsrum. Sen kan man väl enkelt vissa tillfällen bara bära upp den till ovanvåningen och sätta den i ett rum i taget och låta den springa rundor. Vad händer om man stänger in den i ett rum utan laddaren. Kan man komma hem och finna den slut på batteri och bära ner den till laddaren igen. Skadar detta batteriet?

Eller hur gör ni egentligen? Mest bottenvåningen som vi har nytta av den då det där saknas trösklar helt. Men bra om man kan låta den köra ett rum i taget även ovanvåningen när man själv är iväg

MVH Lorant

<{POST_SNAPBACK}>

Vore kul att läsa vad du tycker. Jag har nämligen EXAKT samma tankar (så när som på att mina funderingar rör sig om julklapp).

Blir kul att läsa om vad du tycker och hur det funkar att bära runt den.

#189

Postad 03 oktober 2007 - 12:54

qungen
  • qungen
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
är det någon som har hört nåt om 500 serien?
jag är på g att köpa en roomba men skulle vilja ha en som år att programera
500 serien verkar vara bra mycket bättre än dom tidigare modellerna.
men dom kommer väl att kosta där efter.
vore även kul att höra från er som haft en roomba se, en längre tid om ni fortfarande är lika nöjda
och om ni har några tips på hur man ska lägga upp städningen för att roomban ska vara så bra som den kan bli.

#190

Postad 07 oktober 2007 - 19:40

Martinicum
  • Martinicum
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad av en Roomba (särkilt någon ur 500 serien). Har inte hittat någon återförsäljare som har den ännu. Hörde ett ryckte om att trettio.se skall få in sånna i oktober men när jag frågade dem så sa de att de inte hade några planer på det.

#191

Postad 07 oktober 2007 - 20:45

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Jag använder min sporadiskt, mest för att jag glömmer att slå på den när jag går hemifrån. :ph34r:
Annars kan jag rekomendera att man lyfter undan stolar eftersom roomban gärna kör både 4 & 5 varv under en stol innan den hittar ut igen. ;)

#192

Postad 07 oktober 2007 - 20:50

Martinicum
  • Martinicum
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag använder min sporadiskt, mest för att jag glömmer att slå på den när jag går hemifrån. :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>


Jo just det där med att slå på den tror jag kan vara lite jobbigt att komma ihåg. Därför jag är intresserad av 500 serien som skall ha denna funktion (Schemaläggning).

#193

Postad 08 oktober 2007 - 21:23

kinglolle
  • kinglolle
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Funkar löjligt bra för oss faktiskt. Min fru som är lika mkt prylbög som mig blev överlycklig och tyckte att det var en genomtänkt klockren present.

Vi har två hundar så vi slår på roomban 2-3ggr i veckan pga att hundarna drar in såpass mkt smuts. Våra hundar fäller sin päls 2 ggr/år och hade sin fällperiod nyss vilket roomba klarade galant. Den har hitills fixat hörn och all städning till belåtenhet både för mig och frun. Vi har som komplement en Electrolux ergorapido så att vi kan använda den runt stereons kablar och vid eventuella spill mm. Just den kombinationen en Roomba och en liten Ergorapido kan jag rekommendera faktiskt.

Kommer förmodligen inte använda vanlig dammsugare mer än vid en grovstädning 1-2ggr per år och det känns hur skönt som helst.

Har kört nåt enstaka rum ett par gånger bara för att testa på ovanvåningen och Roomba funkar fint och är lätt att bära emellan.

Kan absolut rekommenderas!!!

MVH Lorant

#194

Postad 10 oktober 2007 - 15:01

herre
  • herre
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Verkar som om den nyare roomba 530 & 560 snart kommer till europa om man kollar in

http://se.witt.dk/wi...otst_vsuger_560

längst ner på sidan finns produktinfo och datablad


vet dock inte vilka som kommer sälja dessa i sverige

riktpriser för 530 är ca3500 och för 560 ca 4500

#195

Postad 11 oktober 2007 - 14:22

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Är också sugen på att skaffa en roomba, funderar främst på 560 eller 570, men när jag satt och letade igår fick jag även syn på en annan, kan dock tyvärr inte finna någon vidare recension på den. Undra från vilket företag man får den billigast med frakt, någon som har lite prisuppgifter?

http://www.robotshop...-qq2-green.html

#196

Postad 12 oktober 2007 - 07:51

buan
  • buan
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Jag är också intresserad av en Roomba (särkilt någon ur 500 serien). Har inte hittat någon återförsäljare som har den ännu. Hörde ett ryckte om att trettio.se skall få in sånna i oktober men när jag frågade dem så sa de att de inte hade några planer på det.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kontaktade tretti.se tidigt, när 500-serien först presenterades, och de var inte speciellt villiga att hjälpa till. :rolleyes: Trots att jag köpt en Roomba SE av dem. Irobot själva kunde inte heller (!) svara på när nya 500-serien skulle dyka upp i Sverige..

Nu har dock Roomba 530 & 560 dykt upp på tretti.se. Dock inte 570 som jag är mest intresserad av (vilket jag också meddelade tretti.se). Typiskt.

Priserna har biffats upp. 3490 kr för 530, och 4490 kr för 560. Surt.
Priset för 560 på irobot.com ligger på 2267 kr* (2834 kr* om man lägger på 25% Svensk moms).. Samma visa som alltid.
Ang. leverans på 530 & 560 så skriver tretti.se "Restnoterad till v.44.".

Jag har skrivit till tretti.se igen och frågat ang. 570.

:. buan
----
*Google valutaomräkning.

#197

Postad 12 oktober 2007 - 07:57

buan
  • buan
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Såg alldeles nyss att 530 & 560 finns upplagda på prisjakt nu också.




#198

Postad 12 oktober 2007 - 08:10

buan
  • buan
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Är också sugen på att skaffa en roomba, funderar främst på 560 eller 570, men när jag satt och letade igår fick jag även syn på en annan, kan dock tyvärr inte finna någon vidare recension på den. Undra från vilket företag man får den billigast med frakt, någon som har lite prisuppgifter?

http://www.robotshop...-qq2-green.html

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, Irobot får alltmer konkurrens! LG har också kommit med en robotsugare. V-R4000.
Snygg design!

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Mer info om LG:s parvel finns på lge.com.

:. buan

#199

Postad 12 oktober 2007 - 08:40

buan
  • buan
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Fick svar från tretti.se nyss. De har, enligt svaret, "för närvarande inga planer på att sälja roomba 570"..

#200

Postad 16 oktober 2007 - 16:21

qungen
  • qungen
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
hur många är det som har beställt en roomba 560 från tretti.se
senaste dagarna
jag har gjort det iallafall
jag är hyggligt sugen på att få hem den men den dröjer till vecka 44 minst



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.