Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel

1817 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 18 oktober 2007 - 20:03

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Jo det är sant. 720p spel blir nog snyggast denna generation och det gäller båda konsollerna.

#52

Postad 19 oktober 2007 - 00:18

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Hur är det med Assasins Creed är det först gjort till 360 och sen portat till ps3 eller är det allt gjort för sig? Undra vilken consol det kommer se snyggast ut på.

#53

Postad 19 oktober 2007 - 05:58

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Hur är det med Assasins Creed är det först gjort till 360 och sen portat till ps3 eller är det allt gjort för sig? Undra vilken consol det kommer se snyggast ut på.

<{POST_SNAPBACK}>


Det är gjort till 360 först har jag för mig, och dom demade spelet på 360 på nån mässa som varit.

#54

Postad 19 oktober 2007 - 09:59

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Men med tanke på hur mycket tid dem har lagt ner på spelet så kan jag inte tänka mig att de inte lägger ner mycket tid på att få det så bra som möjligt på båda consolerna

#55

Postad 19 oktober 2007 - 10:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jag tillhör dem som lite slentrianmässigt kallar aa på Xbox 360 för gratis, vilket det ju naturligt aldrig kan vara - utan påståendet får ju givetvis stå i relation till annat :D Poängen är, som tidigare skrivits också, att det är mycket lättare på Xbox 360 (och sannolikt på ps3 också för den delen) att driva ett spel i 720p med fsaa. Och det är inte säkert att det blir så mycket sämre grafiskt jämfört med riktigt 1080p utan aa.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag trodde också att AA var med i det närmaste alltid när det gäller X360-spel men när jag testade Halo 3 upptäckte jag att det var ganska jaggigt, väldigt överraskande!

<{POST_SNAPBACK}>



Men det är också gjort i mindre upplösning än 720p. Tror att alla 360 spel har AA men många ligger på x2 och då blir det jaggi ändå, speciellt då i ett spel som Halo 3 med mindre upplösning.

Att PS3 inte skulle klara av AA är trams, Ratchet & Clank visar klart detta.

Kan dock säga att PES 2008 är snyggare och körs bättre på 360 än på PS3, detta enligt IGN som kände av slowdowns och lite sämre grafik på arenan och publiken.

#56

Postad 19 oktober 2007 - 11:10

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Jaha som vanligt då (pes 2008) Men pes 2008 är väl ingen portning från xboxet? Ja ja, det tar väl tid för utvecklarna att lära sig ps3an.

#57

Postad 19 oktober 2007 - 13:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Enligt Seabass så gjordes PES på PC. Så det är PC portningar.

#58

Postad 19 oktober 2007 - 14:07

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Enligt Seabass så gjordes PES på PC. Så det är PC portningar.

<{POST_SNAPBACK}>


Det borde resultera i en bättre version till Xbox än PS3 då boxen väll ligger närmre PCn ? Sony har ju gjort ett misstag när de satsat på SPUer tycker jag. Det är något nytt för programmerarna att lära sig vilket inte är fel i sig. Problemet är att man kommer förmodligen inte använda detta i andra konsoller/PC varken nu eller i framtiden. Så att lära sig detta nu kan komma att visa sig vara att lära sig något man inte kommer kunna ha nytta av sen. När dessutom PS3 inte säljer så bra som man hoppats på finns där inte tillräckligt pengar att vinna på att sätta sig in i arkitekturen fullt ut. Därför blir multiplattform som det blir.

Vart nog det Gabe på Valve menade med sin klumpiga kommentar också, att man kan lära sig arkitekturen för PS3 men sen inte ha nån användning för det senare.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 19 oktober 2007 - 14:10.


#59

Postad 19 oktober 2007 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det borde resultera i en bättre version till Xbox än PS3 då boxen väll ligger närmre PCn ?

Det borde det göra. Men Seabass själv visste inte varför PS3 hade sån framerate och inte 360. De fattade inte varför, och blev tydligen förvånade :P .

Där satte du huvudet på spiken ang Gabe Newell :)

#60

Postad 02 november 2007 - 11:06

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Jämförde just demot need for speed prostreet mellan ps3 (nedladdat från us psn store) och Xbox 360. Ps 3 versionen ser ut som ett gamecube spel i jämförelse, wtf, borde inte de usla portningarna slutat vid det här laget? EA skjuter sig själva i foten om de gör så här usla versioner till ps 3an. Jag tvekar inte alls till vad ps3an kan producera grafiskt (uncharted t.ex.) men ingen kommer att köpa multititlar till ps3 från EA om man äger båda konsollerna, just my 2 cents..

Redigerat av andrei68, 02 november 2007 - 11:07.


#61

Postad 02 november 2007 - 13:38

Articat
  • Articat
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Hej! Jag har xbox 360 och ps3, Jag har jämfört grafiken på några nya demos dvs strangehold, jericho, samt sega rally. Grafiken är bättre på xboxet. Det är mera stuns i färgerna på xboxet och något skarpare bild. Jag har hdmi på båda konsollerna och tven är kalibrerad på båda hdmi ingångarna. Jag vet att tidigare portningar från xbox 360 till ps3 har medfört sämre resultat på ps3 men borde inte resultatet vara likvärdigt med nyare titlar? Jag börjar misstro ps3 som spelkonsoll, grafik är inte allt men jag upplever åxå att det är sämre framerate på vissa spel som är släppta till båda tex stranglehold som hade desuttom märkbart sämre bild. Detta har betydelse när man köper spel som släpps till båda konsollerna, man undviker ps3an. Jag är grymt nöjd med ps3an som multimedia spelare men det börjar luta åt att jag kommer att enbart använda ps3 till filmuppspelning (bättre än 360) samt kort musik surfning osv och 360 till spel. exklusivt utvecklade spel till ps3an blir nog ok (motorstorm) så där kan det nog bli något enstaka spel. Är det gpun som är bättre på 360 eller lata utvecklare? Vad tror ni elektronik gurus..?Ps Jericho demot och stranglehold demot laddade jag ner från us psn store, konstigt att de inte släpper demos samtidigt i flera regioner.

Detta är ju ingen direkt nyhet tycker jag. Det är bara att inse faktum att 360:n smäller ps3:an på fingrarna än så länge och detta kommer att hålla i sig ett tag till tror jag, ända tills den dag det behövs mer processor kraft och då kommer 360:n ligga ganska långt bak i backspegeln tror jag. Ps3:an är ju en bättre maskin inget snack och den kommer sannolikt levera snyggare spel om ca 2år iaf när vi pratar exklusiva spel. Om 2,5år så borde dock MS komma med sin andra konsoll, vilket knappast sony kommer att kontra tror jag!

#62

Postad 02 november 2007 - 14:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det är ju inte bara EA heller. Jag läste en intervju för ett par dagar sedan, tror det var från Midway, om problemen med PS3 och multiplattform. Han sa att i stort sett alla utvecklare känner likadant.

#63

Postad 02 november 2007 - 17:34

Magnus M
  • Magnus M
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Detta är ju ingen direkt nyhet tycker jag. Det är bara att inse faktum att 360:n smäller ps3:an på fingrarna än så länge och detta kommer att hålla i sig ett tag till tror jag, ända tills den dag det behövs mer processor kraft och då kommer 360:n ligga ganska långt bak i backspegeln tror jag. Ps3:an är ju en bättre maskin inget snack och den kommer sannolikt levera snyggare spel om ca 2år iaf när vi pratar exklusiva spel. Om 2,5år så borde dock MS komma med sin andra konsoll, vilket knappast sony kommer att kontra tror jag!


Detta kändes lite spekulativt, att Cell har högre prestanda på vissa områden är ingen nyhet.
Dock är en springande punkt om detta är relevant för spel, eftersom jag inte är kodknackare kanske någon kan upplysa hur viktig flyttalsprestandan i Cell är för spelskapande?
Säg att en färddator i nya Volvon är riktigt bra på schack, är detta relevant när denna inte används för detta syfte?
Sen har vi ju också frågan om nu prestandan är högre i spel, hur mycket högre är den?
Spelar det in att grafikkretsen på 360 är bättre än på PS3 och i såna fall vad innebär detta om Cell är bättre på cpu-fronten?

Cell är en multifunktionsprocessor som sitter i röntgenapparater, flygplan och spelkonsoler, alltså är den sannolikt inte optimerad för ett mer specifikt syfte likt 360:ns CPU.
Detta kan ju liknas vid multireleaser av spel som inte riktigt tar allt konsolerna har att erbjuda prestandamässigt pga. omständigheter att koda för flera olika system, en "bredare" cpu kan alltså ha lägre prestanda på vissa områden då man skapat denna för flera olika applikationer.
Självklart kan man med erfarenhet och tid koda bättre och få ut högre prestanda men det är lika sant för PS3 som för 360, inget spel har maxat någon konsol än och optimering av kod kan innebära grymmare spel framöver som kräver mindre än dagens spel (trots att dagens spel tar säg 80% av max tar framtida värre spel 65% av max).

Sen är det högst osäkert när nästa generations konsoler kommer, 2011/2012 är en siffra som brukar nämnas vilket innebär mellan ca 3½-4½ år från nu, tidigare än 2011 tror i vart fall inte jag vi ser någon ny.
Microsoft har denna gång inte samma brådska att uppgradera när omständigheterna ser annorlunda ut, förra gången kom man in en bit in på generationen och var så illa tvungna att snabba på en release av 360 vilket innebar ett kortare liv för Xbox än om man kommit ut samtidigt.

Du kan fullt möjligt ha helt rätt och PS3 kan mycket väl visa sig vara mycket kraftfullare än 360, men likväl är det också möjligt att man ligger tämligen lika och prestanda x tar ut prestanda y vilket resulterar i status qou.

#64

Postad 02 november 2007 - 18:03

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Och så dyker det första exemplet på det motsatta upp: Bättre grafik på PS3-versionen av COD4. Såhär kommer det vara ett bra tag framöver - en del utvecklare är bättre på den ena än den andra konsolen.

#65

Postad 02 november 2007 - 18:38

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Och så dyker det första exemplet på det motsatta upp: Bättre grafik på PS3-versionen av COD4. Såhär kommer det vara ett bra tag framöver - en del utvecklare är bättre på den ena än den andra konsolen.


Källa?

Har inte beställt det ännu men om PS3-versionen är bättre så är det ju den man kommer köra på!
Jag var riktigt imponerad av 360-betan (inte minst det faktum att det körs i stabila 60 fps) och man får ju anta att den färdiga versionen är ännu något snyggare, speciellt i singleplayer och om det då är ännu snyggare på PS3 så låter det underbart!

#66

Postad 02 november 2007 - 18:44

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Källa?


Kolla i COD4-tråden, det är där jag sett det. Inga stora skillnader men det skall tydligen synas vid en direkt jämförelse.

#67

Postad 02 november 2007 - 18:55

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Källa?


Kolla i COD4-tråden, det är där jag sett det. Inga stora skillnader men det skall tydligen synas vid en direkt jämförelse.


Hittade det efter att jag skrivit mitt inlägg. ;)
Hoppas bara att det de säger är taget från direkta observationer och inte de screenshots/videos som cirkulerat någon månad. Infinity Ward har ju tidigare påstått at de tre versionerna ska vara i princip identiska, i allaf all vad det gäller texturerna. Läs mer här:
Samma bana på båda konsollerna men bilderna är från en tidig 360-build som infinity senare sagt numera ska vara likvärdig PS3-versionen:

"During development we frequently tweak the color balances in the levels to achieve the look and feel that we’re shooting for. What you’re seeing in these two videos are two completely different visual styles for the level that were tried. That’s why the older 360 shot has a distinct blueish tint, while the more recent PS3 shot shows the more appropriate middle eastern feeling lighting.

You can also some differences in the geometry in the two shots. Broken walls, windows, etc… Every level goes through at least one “detail pass”. The designers will rough in geometry and do a certain level of detail, but it’s the environment artists that really make each level shine. The version of the level shown in the PS3 shot has been through one or two more detail passes than the one shown in the 360 shot. That said, all levels (single player and multi) use identical geometry and textures across all platforms. If nothing else, the shots show an interesting look at the evolution of a level."


baaaah nya spoilerfunktionen på forumet är ju värdelös, nu kan man inte använda den för att typ skriva saker "bara för dem som är intresserade samtidigt som man "sprarar plats i tråden" så som jag alltid använt funktionen tidigare

Redigerat av Unregistered92d7e447, 02 november 2007 - 19:00.


#68

Postad 02 november 2007 - 21:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Och så dyker det första exemplet på det motsatta upp: Bättre grafik på PS3-versionen av COD4. Såhär kommer det vara ett bra tag framöver - en del utvecklare är bättre på den ena än den andra konsolen.

Nu indikerar ju Undacs post att detta kanske inte stämmer, men det hade inte varit det första exemplet. Det finns multiplattformspel som sett bättre ut på PS3 än 360, de är bara inte vanliga.

Det här är för övrigt Infinity Wards första försök med PS3an, och om de lyckas få till identiska spel så är det duktigt. Men sedan är de grymma också ;)

#69

Postad 03 november 2007 - 00:29

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Jämförde just demot need for speed prostreet mellan ps3 (nedladdat från us psn store) och Xbox 360. Ps 3 versionen ser ut som ett gamecube spel i jämförelse, wtf, borde inte de usla portningarna slutat vid det här laget? EA skjuter sig själva i foten om de gör så här usla versioner till ps 3an. Jag tvekar inte alls till vad ps3an kan producera grafiskt (uncharted t.ex.) men ingen kommer att köpa multititlar till ps3 från EA om man äger båda konsollerna, just my 2 cents..


Satte nästan snuset i halsen när jag läste detta, "Ps 3 versionen ser ut som ett gamecube spel i jämförelse" du kan omöjligen ha kört detta spelet till PS3, det är ingen som helst skillnad på 360 verran vs PS3 verran, antingen har du dålig syn eller ser du bara åt det gröna hållet.

Redigerat av Danhill, 03 november 2007 - 00:30.


#70

Postad 03 november 2007 - 10:51

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Det är ju inte bara EA heller. Jag läste en intervju för ett par dagar sedan, tror det var från Midway, om problemen med PS3 och multiplattform. Han sa att i stort sett alla utvecklare känner likadant.


Unreal Tournament 3 kommer ju till båda konsolerna och när man får se intervjun med utvecklarna frågar de hur det varit att arbeta med både xbox 360 och ps3, och det ända svaret han får är : xbox 360 has been very good to us, och så ler han stort men ps3 nämns ju inte (eftersom den verkar vara ett hel**te att jobba med=(=( Detta gör ju bara mer och mer att xbox 360 är konsolen för mig=( Jag som funderat över ps3 men efter att ha läst den här tråden så är den idén nerspolad för längesen!

p.s: I alla spel som jämförts mellan konsolerna har jag personligen tyckt att xbox 360 ser bättre ut än ps3(tyvärr sony)

//Gee

Redigerat av Unregistered1272, 03 november 2007 - 10:56.


#71

Postad 03 november 2007 - 12:22

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Nej jag ser alldeles utmärkt. Jag gillar desuttom ps3an åxå men inte till portade versioner, filmspelare och exklusiva spel är bra. Gamecube spel är lite av en överdrift erkänner jag men versionen av need for speed pro street är mycket mycket sämre grafiskt och det kan en blind se... :)

Redigerat av andrei68, 03 november 2007 - 12:38.


#72

Postad 03 november 2007 - 12:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Enligt utvecklarna ska spelen se lika bra ut:

How's the PS3 version coming along?

Doyle: It's going well. It'll be equivalent with the 360 version. We've had a team working on it to make sure the graphics are fantastic, and it'll have the same feature set as 360.

Are there any technical differences between the two versions?

Doyle: I think the differences are primarily with how we develop them, so how we develop for 360 as opposed to how we develop for PS3. I think the product you see at the end will be very similar. I can't say it'll be identical in every respect because they have different strengths but they'll be equivalent.



#73

Postad 03 november 2007 - 13:21

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Fast vad utvecklare säger får man väl ta med en nypa salt, de är ju intresserade av att sälja till båda konsollerna för att tjäna pengar så bara för de påstår något så behöver det inte vara en allmängiltig sanning precis som att det jag tycker är subjektivt och inte en allmängiltig sanning...Var och en kan ju jämföra versionerna av av need for speed, rent subjektivt tycker jag att det är en stor skillnad vad det gäller speciellt drawdistance, framerate.Man vågar ju inte köpa multi spel till ps3 och det är verkligen synd, igentligen skulle jag vilja ha enbart en konsoll nu när jag spelat ut halo 3 och då skulle ps3an legat bäst till då film spelaren, dvd och bluray är jättebra samt att jag har en 250 gb hårddisk med alla mina bilder och musik på. Som det ser ut nu behåller jag 360 ett bra tag till, jag har läst någonstans att cod 4 är snyggare till ps3an men jag betvivlar det starkt, och om det nu är snyggare så undrar jag om det flyter lika bra till 360 då det har varit problem med framerate till flera multi konsoll spel.

Redigerat av andrei68, 03 november 2007 - 14:30.


#74

Postad 03 november 2007 - 15:42

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Nej jag ser alldeles utmärkt. Jag gillar desuttom ps3an åxå men inte till portade versioner, filmspelare och exklusiva spel är bra. Gamecube spel är lite av en överdrift erkänner jag men versionen av need for speed pro street är mycket mycket sämre grafiskt och det kan en blind se... :)


Jag har kört båda sida vid sida just för att jämföra (PIP) och jag ser ingen som helst skillnad, vet inte vad du har för utrustning eller om du ens testat båda spelen, personligen tror jag du trollar....

#75

Postad 03 november 2007 - 15:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det tror inte jag baserat på hans posthistorik. Det kanske gör viss skillnad vilken utrustning man har, precis som personliga preferenser. Hade varit skoj om ni kunde posta bildexempel?

#76

Postad 03 november 2007 - 16:37

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Det tror inte jag baserat på hans posthistorik. Det kanske gör viss skillnad vilken utrustning man har, precis som personliga preferenser. Hade varit skoj om ni kunde posta bildexempel?


Visst kan jag ta bilder på min tv, men det ger ju inte en rikgtig rättvis bild, ska ta några bilder om en stund och se ifall det blir bra.

#77

Postad 03 november 2007 - 16:38

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Jag har en samsung m86 46 tum 1080p skärm med hdmi till båda konsollerna och nej, jag trollar inte.. Säger inte att någon annan har fel heller, det är min egen personliga upplevelse av spelen och jag är ingen expert, det är nog som du säger zoiler att utrustningen inverkar åxå.

#78

Postad 03 november 2007 - 16:41

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Funderar på om att uppskalningen till 1080p (det är ju ett 720p spel) kan inverka, det borde i alla fall inte påverka frameraten, Danhill, kan du helt ärligt säga att det flyter lika bra på ps3? Jag tycker det är en märkbar skillnad på detta i alla fall. Mvh Andrei

#79

Postad 03 november 2007 - 16:47

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Jag har båda demona, det ena nerladdat från ps store (us) Varför skulle jag hitta på? Det är mina egna preferenser, säger inte att någon annan kan uppleva det olika, subjektivitet kan inte vara fel vet du..

#80

Postad 03 november 2007 - 16:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Källa?


Kolla i COD4-tråden, det är där jag sett det. Inga stora skillnader men det skall tydligen synas vid en direkt jämförelse.


Eftersom det som fanns i CoD 4 tåden var Preview och ingen har jämfört final build så kanske vi ska vänta med att dra slutsatsen än.

#81

Postad 03 november 2007 - 17:04

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0
Har tagit lite bilder, det ger ju inte en helt rättvis bild av jämförelsen men bättre än ingenting kanske.

Det som jag reagerade mest på är att Xbox verran verkar ha bättre AA, men sämre draw distance, texturerna upplever jag som något bättre på PS3 versionen, fram raten är dålig på båda 2 tyvärr, speciellt när man spelar autobahn banan och kommer in i tunneln.

andrei68, sorry om jag lät dryg i mitt inlägg, jag bara reagerade på att du jämförde spelet med en gamecube version :-).

Bifogad fil  DSC01781.JPG   3,16MB   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC01778.JPG   3,42MB   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC01776.JPG   3,22MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC01764.JPG   3,22MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC01760.JPG   2,78MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC01759.JPG   3,23MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Danhill, 03 november 2007 - 17:06.


#82

Postad 03 november 2007 - 17:11

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Nejdå, ingen fara! Jag överdrev ju en aning.. Snygg jämförelse du gjorde!

#83

Postad 03 november 2007 - 17:22

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Nejdå, ingen fara! Jag överdrev ju en aning.. Snygg jämförelse du gjorde!


:)

Tycker bilderna blev dåliga, ser bättre ut i verkligheten, men som sagt, bättre än ingenting kanske.

#84

Postad 03 november 2007 - 19:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jo de blev lite dåliga men det är mycket bättre än inget. Det är alltid kul när man får se "IRL" bilder av spel imo.

Vad vi kan konstatera är att det inte är någon större skillnad på Danhills bilder. 360 har förvisso märkbart bättre AA, vilket är ganska vanligt. Någon skillnad i drawdistance ser jag inte på de här bilderna, men jag kan förstå hur man kan tro det eftersom ljussättningen är annorlunda. På 360 är det mycket ljusare, precis som det var i DIRT, och det gör det svårare att se t ex bergen i bakgrunden i andra bilden. Det kanske är skillnad, men inte på de här bilderna.

Sen kan man se att vägtexturerna skiljer sig åt också (360 har däckmärken i asfalten). Kan lika gärna ändras till finalbuild.

Som sagt, intressant. Borde göras med fler spel :)

Konstigt nog hackar det för mig när jag scrollar bland de av forumet förminskade bilderna :lol:

#85

Postad 04 november 2007 - 09:37

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Jämförde Timeshift demona igår mella xbox 360 och ps3, i ärlighetens namn så tycker jag de var tämligen likvärdiga grafiskt dvs särskilt framerate och upplösning. Första gången jag upplever det med multi konsoll titel.

#86

Postad 04 november 2007 - 12:19

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Jag tycker att de var bra med dessa bilder som lagts upp men på dessa tycker jag att ps3 ser bättre ut=s men i spel som cod 3 och rainbow 6 vegas tycker jag xbox 360 ser bättre u=s vad ska jag göra vet inte vilken konsol jag ska välja?

De som ni snackar om "frame rate:n" är det något jag ska oroa mig för?

Gillar dock att ps3 har blu-ray men xbox 360 har Hd-dvd vilket ska jag välja vill ju helst ha ps3=s

Är detta något som man märker eller är det något som ni "HDmisbrukare" snackar om? Kan en vanlig människa som jag se skillnaden och måska "frame rate:n??

#87

Postad 04 november 2007 - 13:26

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jag tycker att de var bra med dessa bilder som lagts upp men på dessa tycker jag att ps3 ser bättre ut=s men i spel som cod 3 och rainbow 6 vegas tycker jag xbox 360 ser bättre u=s vad ska jag göra vet inte vilken konsol jag ska välja?

De som ni snackar om "frame rate:n" är det något jag ska oroa mig för?

Gillar dock att ps3 har blu-ray men xbox 360 har Hd-dvd vilket ska jag välja vill ju helst ha ps3=s

Är detta något som man märker eller är det något som ni "HDmisbrukare" snackar om? Kan en vanlig människa som jag se skillnaden och måska "frame rate:n??


Frame Rate är om spelet hackar eller inte. Lägsta gränsen ska gå 30 fps ( Frames per second) och allt under det upplevs av de flesta som hack om ett spel är i rörelse. Några spel lägger sig på 60fps vilket ger en ännu smidigare grafik så som t ex Forza 2. Men som sagt är det bara visa spel som gynnas av jättehlg FPS och det är såklart spel där snabba rörelser sker.

#88

Postad 04 november 2007 - 20:42

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
NFSPS:
PS3:
+ högre upplösning på många texturer
+ bättre kontroll
-inte lika bra fartkänsla
-inga tiretracks på asfalten (vilket jag tror har jättemycket med den ovanstående punkten att göra)
- ingen som helst AA (eventuellt lägre upplösning än 720p dessutom)

360:
+ minst 2x AA (och tveklöst 720p)
+ tiretracks
+ bättre fartkänsla
- lägre upplösning på många texturer (främst märkbart på bilarna)
- något sämre kontroll (för stora utslag)

jag tycker även att det känns som om PS3-versionen har något kortare laddningstider men det återstår ju att se hur det blir med det när man spelar från skiva

Timeshift:
PS3:
- lite "sladdrig kontroll" (för stora utslag)
- mindre/sämre AA
- vissa pixelshadereffekter ser ut att vara förenklade (t.ex. vissa vatteneffekter)
- sämre texturfiltrering

(eftersom 360 inte har några nackdelar jämfört med PS3 här struntar jag i att lista fördelarna eftersom det helt enkelt är motsatsen av nackdelarna till PS3)

det tål väl dock att nämnas att skillnaderna är små

i vilket fall är det ju i alla fall två exempel på i princip likvärdiga versioner om man bortser från AA (ett problem som är betydligt svårare att lösa, för att inte säga omöjligt, när det gäller att ta upp kampen med 360)

#89

Postad 04 november 2007 - 21:07

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

NFSPS:
PS3:
+ högre upplösning på många texturer
+ bättre kontroll
-inte lika bra fartkänsla
-inga tiretracks på asfalten (vilket jag tror har jättemycket med den ovanstående punkten att göra)
- ingen som helst AA (eventuellt lägre upplösning än 720p dessutom)

360:
+ minst 2x AA (och tveklöst 720p)
+ tiretracks
+ bättre fartkänsla
- lägre upplösning på många texturer (främst märkbart på bilarna)
- något sämre kontroll (för stora utslag)

jag tycker även att det känns som om PS3-versionen har något kortare laddningstider men det återstår ju att se hur det blir med det när man spelar från skiva

Timeshift:
PS3:
- lite "sladdrig kontroll" (för stora utslag)
- mindre/sämre AA
- vissa pixelshadereffekter ser ut att vara förenklade (t.ex. vissa vatteneffekter)
- sämre texturfiltrering

(eftersom 360 inte har några nackdelar jämfört med PS3 här struntar jag i att lista fördelarna eftersom det helt enkelt är motsatsen av nackdelarna till PS3)

det tål väl dock att nämnas att skillnaderna är små

i vilket fall är det ju i alla fall två exempel på i princip likvärdiga versioner om man bortser från AA (ett problem som är betydligt svårare att lösa, för att inte säga omöjligt, när det gäller att ta upp kampen med 360)



Dude!

Ja har ju hört de om AA ett par gånger nu men vad är det i vanligt dödligt språk?? (Har hört att det är något man ska ha om man ska dra all kraft ur datorn men mer?)

Jag har också hört att ps3 ska ha mindre laddningstider=s

Och om jag frågar er nu, vilken konsol skulle ni säga att jag skall köpa i nuläget? (kommer bara att köra i 720p)

Redigerat av Unregistered1272, 04 november 2007 - 21:08.


#90

Postad 04 november 2007 - 21:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Dude!

Ja har ju hört de om AA ett par gånger nu men vad är det i vanligt dödligt språk?? (Har hört att det är något man ska ha om man ska dra all kraft ur datorn men mer?)

Jag har också hört att ps3 ska ha mindre laddningstider=s

Och om jag frågar er nu, vilken konsol skulle ni säga att jag skall köpa i nuläget? (kommer bara att köra i 720p)


AA är kantutjämning, en gammal teknik för att få konturer att se mindre pixliga ut. Rätt bra i "låg" upplösning så som 720p.

#91

Postad 04 november 2007 - 21:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag har också hört att ps3 ska ha mindre laddningstider=s

Jag har hört det motsatta.

#92

Postad 04 november 2007 - 21:46

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Svårt att jämnföra multiplatformspel eftersom det inte säger så mycket om vilken som är "bäst".
Det hänger helt på utvecklarna hur flitiga dem har varit och vilken de har lagt ner mest krut på.

Testa exclusiva titlar på vardera platform som t ex Heavenly sword på ps3.
Ser det bra ut så är det väl bara att satsa.

#93

Postad 04 november 2007 - 21:58

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Svårt att jämnföra multiplatformspel eftersom det inte säger så mycket om vilken som är "bäst".
Det hänger helt på utvecklarna hur flitiga dem har varit och vilken de har lagt ner mest krut på.

Testa exclusiva titlar på vardera platform som t ex Heavenly sword på ps3.
Ser det bra ut så är det väl bara att satsa.


å andra sidan så är ju de flesta titlar just multiplattform och om multiplattformstitlar konsekvent är bättre på någon maskin spelar det ju föga roll om det beror på utvecklares lathet eller maskinernas prestanda (förutom för ******sen förstås ;) )

NFSPS kändes som ett roligt inslag i multiplattformssfären då utvecklarna verkligen ser ut att ha försökt optimera de två olika versionerna så bra som möjligt för sin respektive plattform, man får hoppas att det blir mer sådant i fortsättningen

#94

Postad 04 november 2007 - 22:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

å andra sidan så är ju de flesta titlar just multiplattform och om multiplattformstitlar konsekvent är bättre på någon maskin spelar det ju föga roll om det beror på utvecklares lathet eller maskinernas prestanda (förutom för ******sen förstås ;) )

Ungefär vad jag tänkte säga innan internet förstörde för mig. Det är inga problem alls att jämföra, bara till att se med egna ögon.

Det är inte att rekommendera att basera sina spelinköp nästan enbart på grafiken hos exklusiva titlar i e grafikkapaciteten hos konsolen, men vissa gör iofs det.

#95

Postad 04 november 2007 - 23:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Sålänge inte spelen har märkbara framerate problem så tycker jag inte det är så viktigt om någon textur är snyggare på en av maskinerna eller tvärtom.

Det viktiga är först och främst att innehållet är samma (inte sakna online-stöd m.m), sen att de är spelbara(Inte tappa i framerate).

Vi kan sen länge konstatera att ljuset alltid kommer skiljas åt mellan maskinerna. PS3 kör mörkare och 360 kör ljusare.

EA känns inte speciellt vettiga att jämföra spel med. Ska bli mer intressant nu med CoD 4 och UBIsofts kommande titlar.

#96

Postad 04 november 2007 - 23:19

andrei68
  • andrei68
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Instämmer, speciellt cod 4 blir intressant att jämföra, blir ett svårt val om man ska köpa det, de är nog likvärdiga grafiskt men jag misstänker 360 har bättre online del men det är rena spekulationer.

#97

Postad 08 november 2007 - 15:49

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Dudes!

Här har ni från gametrailers en videojämförelse och jag tycker 360 ser mycket bättre ut, ps3 är så suddig!

http://www.gametrail...ayer/27570.html

Redigerat av Unregistered1272, 08 november 2007 - 15:54.


#98

Postad 08 november 2007 - 16:30

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0

Dudes!

Här har ni från gametrailers en videojämförelse och jag tycker 360 ser mycket bättre ut, ps3 är så suddig!

http://www.gametrail...ayer/27570.html

Det kanske bara är jag, men jag såg ingen skillnad alls? Att 360 kan se "mycket bättre" ut förstår jag inte då det ser lika ut för mig, men kanske är mina ögon som sviker.

#99

Postad 08 november 2007 - 16:32

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Det ser likadant ut.

#100

Postad 08 november 2007 - 17:13

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Ja de beror ju på vad man tycker=)

Men många tycker de ser likadant ut och vissa tycker ps3 är bättre och vissa 360!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.