Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Quantum Break

123 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Quantum Break (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 7,11 (8) 279:-

#101

Postad 13 april 2016 - 07:06

Pertilen
  • Pertilen
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Jag klarade det i lördags. Väldigt bra spel tycker jag, 9 av 10 på min skala.



#102

Postad 13 april 2016 - 21:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Ingen som spelar?

 

Nope, tänkte köpa det till PC, men förbokade inte pga att spelet är programmerat till Universal Windows Platform (i praktiken en upphottad Metro-app). Eftersom det är en låst plattform så fungerar inget som man är van vid som PC-spelare, t ex Fraps, tweakning av vsync osv.

 

Frameraten är låst till ca 4/5 av skärmens uppdateringsfrekvens, dvs det är helt omöjligt oavsett hårdvara att få stabil framerate, inte ens i 30fps blir judderfritt.

 

Epic fail med andra ord...

 

Det är en direktportning, dvs samma 720p rekonstrueringsmetod används vilket ger suddig bild. För att få verklig 1080p-upplösning måste man köra 4K och då är spelet så krävande att det helt enkelt inte går, inte ens för de som har 3st Titan X, för Universal Windows Platform stödjer inte SLI  :rolleyes:

 

Dessutom är spelet extremt dåligt optimerat för nVidia, vilket får en att undra om de bara kör Xbone-koden rakt av via UWP...

 

https://www.youtube.com/watch?v=zK2BUeYqLVI

 

 



#103

Postad 13 april 2016 - 21:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag klarade det i lördags. Väldigt bra spel tycker jag, 9 av 10 på min skala.

Okej, ja det har ju fått lite smådåliga betyg här av MHB:s neutrala användare: https://www.prisjakt...t.php?o=1932574

 

Ageve: PC-versionen har fått kritik, fast patch är på väg. Men du har väl en Xbox One?



#104

Postad 13 april 2016 - 21:51

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Ageve: PC-versionen har fått kritik, fast patch är på väg. Men du har väl en Xbox One?

 

Japp, köper det till Xbox om de inte fixar PC-versionen...



#105

Postad 13 april 2016 - 22:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Körde igenom PC versionen.

Framepacingen är som sagt svajjig, vilket gör att det rycker till rejält emellanåt.

Värst var det konstigt nog i början av spelet, sen "flyter" det på bättre, trots att det var vansinnigt mycket mer action och effekter.

Men det värsta var TV avsnitten, som trots att jag har snabb lina, hackade bedrövligt rakt igenom.

Visst det gick att se på, men önskade att man fick valet att ha laddat ner avsnitten istället, likt man kan på Xboxen.

 

Får se om dom lyckas patcha spelet. Remedy verkar inte bry sig speciellt mycket om PC versionen, tyvärr.

Ska dom slarva så här med portningarna, så kan dom lika gärna skita i det, och låta spelen va exklusiva till Xboxen.

 

Bävar inför Win 10 versionerna av Forza och Gears 4...


Japp, köper det till Xbox om de inte fixar PC-versionen...

 

Satsa på Xbox. Tvivlar på att dom kommer att få nån ordning på PC versionen.

 

Önskar att det hade släppts på Steam istället, då hade man iaf kunnat få tillbaks pengarna.


Redigerat av Svante Skoog, 13 april 2016 - 22:10.


#106

Postad 13 april 2016 - 22:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Satsa på Xbox. Tvivlar på att dom kommer att få nån ordning på PC versionen.

 

Ja, deras svar i den länkade tråden var inte de bästa direkt...

 

No Option to Quit from Main Menu
We hear you! By popular demand, we are adding an exit option to the main menu in an upcoming title update. For now, similar to all Windows 10 apps, you will need to use Alt-F4 or move the mouse cursor to top right corner of the window to the see the X icon, which you can click to exit the game.

 

Haha...


Redigerat av Ageve, 13 april 2016 - 22:16.


#107

Postad 13 april 2016 - 22:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men det värsta var TV avsnitten, som trots att jag har snabb lina, hackade bedrövligt rakt igenom.

Visst det gick att se på, men önskade att man fick valet att ha laddat ner avsnitten istället, likt man kan på Xboxen.

De var inte optimala att streama på XB1 heller men förmodligen bättre. Jobbigt att ladda ner till boxen samtidigt, rätt många GB.

 

Bävar inför Win 10 versionerna av Forza och Gears 4...

 

Det är ju bara att vänta någon dag dock så ser du om spelen är bra optimerade eller inte. Det är ju så i dagens läge tyvärr, man bör inte förboka eller köpa på release. Synd att "förstöra" ett bra spel annars.

 

Sen finns det spel som blir sämre och sämre ju mer de patchar som Just Cause, man är fucked hur man än gör :P



#108

Postad 13 april 2016 - 22:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Ja, deras svar i den länkade tråden var inte de bästa direkt...

 

No Option to Quit from Main Menu
We hear you! By popular demand, we are adding an exit option to the main menu in an upcoming title update. For now, similar to all Windows 10 apps, you will need to use Alt-F4 or move the mouse cursor to top right corner of the window to the see the X icon, which you can click to exit the game.

 

Haha...

 

Ja, haha, det tog ett tag innan jag insåg att det gick att få ner en drop down list med X ikonen högst upp. :D

Helt idiotiskt att inte ha med det i vanliga menyn.

 

Remedy verkar allmänt va rätt så bitchiga när folk nämner problemen med portningen.

Tappade lite respekt för dom efter detta.


Redigerat av Svante Skoog, 13 april 2016 - 22:20.


#109

Postad 13 april 2016 - 22:22

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Det är ju bara att vänta någon dag dock så ser du om spelen är bra optimerade eller inte. Det är ju så i dagens läge tyvärr, man bör inte förboka eller köpa på release. Synd att "förstöra" ett bra spel annars.

 

Sen finns det spel som blir sämre och sämre ju mer de patchar som Just Cause, man är fucked hur man än gör :P

 

Ja, jag hade tyvärr lite bråttom där. Men jag var så ivrig och hade väntat i flera år på spelet :D

 

Tråkigt ang Just Cause. Känns som att alla spel är lite halvtrasiga nu för tiden ;)



#110

Postad 13 april 2016 - 23:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

hmm jag som låtit the witcher 3 och just cause 3 mogna på hårddisken. Börjar bli bråttom dra igång just cause 3 då.

 

Man blir ju lite mörkrädd köra 4/5 refresh rates vad fasen är det. 

 

Remedy var väl nöjda med att äntligen bli klar och ta lite semester sen åkte de på portning och lät sommarvikarierna ta över :)



#111

Postad 18 april 2016 - 20:04

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=IW2YeekqqtY



#112

Postad 18 april 2016 - 21:34

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Bra spel, men håller inte riktigt hela vägen.

Tycker dom första tre akterna var bäst, då man fortfarande fick nya krafter, lite då och då, som förnyade sättet man spelade på.

Men sen blev det lite enformigt, och kändes som att det tappade lite fart på slutet.

Jag hade hoppats på en riktig mäktig "superhjälte" konfrontation med slutbossen, men istället blev det lite anti-klimax av det hela.

 

Sen var det en del mäktiga moment i E3 visningarna, som saknades i den färdiga versionen.

 

Själva tv serien tyckte jag var bra, även om det kändes som att det blev en hel del lösa trådar på slutet.

Hade gärna fått vara ett avsnitt till på slutet av spelet.

 

Ger iaf spelet en stark 7:a av 10 möjliga :)

Mer variation i dom sista två delarna, och ett mer spektakulärt slut, så hade spelet fått ett högre betyg.

 

Får hoppas på att dom utvecklar det lite mer i en uppföljare.

Men innan dess vill jag ha både ett nytt Alan Wake och Max Payne ;)



#113

Postad 18 april 2016 - 22:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vad körde du på för svårighetsgrad?

 

Läste du mycket emails, affischer och sånt? Jag gjorde iaf det och då gick det en del tid mellan varje strid så det kändes inte för mycket eller enformigt. Plus att de varierade fiendeuppsättningen och lokalerna rätt bra.

 

Vilka E3-moment saknade du? Har nog inte kollat alla.

 

 

Edit: Angry Joes recension... tycker det är lite jobbigt att kolla på 30 minuters filmklipp, hade vart bättre om han kunde skriva ner sina åsikter så man lätt kan få reda på varför han tycker som han gör. Gaf fick sammanfatta det, gick snabbare.

 

Men gillar man inte TV-serieformatet som han uppenbarligen inte gjorde så blir det svårt att gilla spelet. Och samma sak om man inte gillar karaktärerna, spelet bygger ju mycket på det och att bygga upp världen med valfri information som man inte behöver läsa. Plus att han verkar ha kört det som en covershooter enligt Gaf.

 

Intressant att han klagade på att Xboxkontrollen stängdes av i ett filmklipp, själv stänger jag av den när filmklippet börjar för att spara på batterier... :)


Redigerat av Zoiler, 18 april 2016 - 23:04.


#114

Postad 18 april 2016 - 23:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Jag körde på normal.

Jo, jag kollade runt en hel del, och fann lite Alan Wake godis här och där :)

 

Det var en del saker på bron, som fartyget kraschar in i, när tiden fryser.

Och i nån av E3 videorna, så kraschar en lastbil genom ett räcke, och fryser bara en meter ifrån hjälten, när han kommer uppför trappan.

Detta händer inte i färdiga spelet, utan den står bara kvar på bron. Samt en scen där hjälten skickar iväg en bil, som hänger i luften, på en av "minibossarna". Verkar som att dom fick plocka bort lite av de interaktiva delarna på bron.

Sen var det lite spektakulärare partikel effekter också som saknades. Men troligtvis fick dom offra lite, för att behålla stadig framerate.

 

Men i det stora hela, så lyckades dom ändå behålla det mesta av det som visades på E3.

Så är ju tack och lov ingen massiv downgrade, likt Watchdogs och liknande.

Men blev lite besviken när några moment saknades.



#115

Postad 18 april 2016 - 23:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag körde på normal.

Ok, det hjälpte nog inte då spelet inte är jättesvårt ens på hard. Tror knappt jag dog förrän jag närmade mig slutet. Och ju svårare, desto mer behöver man variera tidskrafterna för att överleva. Brukar alltid försöka köra på svåraste möjliga i spel nu för tiden, då de oftast lägger "normal" så att mainstream ska klara det. Vilket brukar innebära att man inte behöver utnyttja stridssystemet till fullo. Skillnaden mellan Bayonetta på easy och på hard är ju t.ex. enorm, som två helt olika spel.

 

Kollade upp det lite snabbt, här är en av många som säger samma sak:
 

It may sound daunting, especially for anyone who's making their first pass at the game, but trust us — playing on Hard Mode is the way to go.

Obviously, Remedy Entertainment wanted players to make it through the game and experience the story without too much hassle. As a result, Jack is a bullet sponge on the Normal difficulty mode, and putting down enemies doesn't take much effort at all.

If you're looking for a challenge, start the game on Hard. Don't worry about the game becoming unbeatable: Quantum Break is no Dark Souls. Unless this is your first action game ever, Quantum Break on Hard Mode is the way to go.

 

 

Jag tror inte det handlar om downgrade för att detaljer från E3 för två-tre år sedan inte finns med, för det där ändras hela tiden under utvecklingsfasen. De bytte ju t o m ut huvudkaraktären om du minns, de hade inte den skådespelaren först. Och den berömda frysta scenen med den skrikande tjejen hade de ju också bytt ut till en annan skådespelare. Grafiken i helhet tycker jag blev bättre och bättre med tiden, dvs sedan de började visa upp det och vidare.

 

Men håller med om slutet, det var inte som jag hade hoppats i varken spelet eller serierna.



#116

Postad 19 april 2016 - 00:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Okej, får se om jag kör om spelet igen på hard frampå. Fast då helst på en Xbone, om dom inte kan få styr på PC versionen innan dess.

De partierna jag dog på, var när man skulle frysa och springa förbi objekt som loopar fram och tillbaks, och jag inte va snabb nog.

Annars var det inte förrän i slutfighten som jag hade lite problem med själva striderna, då man inte längre tålde lika mycket stryk.

Samtidigt som det var ett par störande moment i slutfighten som kändes lite fula, så att säga.

 

Personligen, så kändes det som att dom kunde ha haft slutfighten på den krashade bron, eller nåt liknande, då det ändå var en av de mest imponerande platserna i spelet. En episk kamp och plattformande, samtidigt som hela världen kollapsar och loopar runt om spelaren och bossen :)



#117

Postad 20 april 2016 - 00:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Samtidigt som det var ett par störande moment i slutfighten som kändes lite fula, så att säga.

Mm håller jag med om, det var ingen rolig fight. Jag ville byta till normal eller easy men fick härda ut eftersom man inte kunde ändra svårighetsgraden. Hatar såna bossar.



#118

Postad 24 april 2016 - 18:31

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Spelat igenom QB nu och är kluven.

Tyckte om skjutandet och att använda krafterna men det var för lite, hade gärna sett lite mer action och några ordentliga bossfighter.
Men efter att ha mött sista bossen så var det väl tur att det inte var fler, vilket skämt!
Och vem kom på att lägga en cutscene efter autosaven där som även tar minst lika lång tid att trycka förbi som att titta på den innan man får försöka spöa bossen igen. Usch!

Annars gillade jag handlingen, hur spelet såg ut och lät.

Just det, man fick med Alan Wake också kostnadsfritt och det har jag aldrig spelat förut.
Spelat de två första kapitlen och gillar det hittills

Redigerat av Unregistered81d8c5e8, 24 april 2016 - 18:34.


#119

Postad 24 april 2016 - 21:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Just det, man fick med Alan Wake också kostnadsfritt och det har jag aldrig spelat förut.
Spelat de två första kapitlen och gillar det hittills

 

Jag tycker faktiskt att Alan Wake är ett bättre spel, både när det gäller stämningen och storyn :)



#120

Postad 14 september 2016 - 15:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Hittade Quantum Break på bibblan. Hur fungerar de är de som Forza 6 kan jag aktivera och köra de på windows 10 också eller är det separata versioner?



#121

Postad 16 september 2016 - 22:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Episode 1 avklarat. Flyter ju inte på direkt är det 20 fps man kör i? Grafiken är okay om än inte direkt 1080p alla gånger.

 

Var inte med på att de kör en långfilm mellan episoderna. Fick ingen achievement för att jag drog igenom hela utan fast forward :( 70 gig i downloads offline episoder det är mera videos inte mer gameplay? 



#122

Postad 16 september 2016 - 23:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Om du inte vill strömma filmerna kan du ladda ner dem.



#123

Postad 02 juli 2017 - 18:26

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Sent ute men är det köpvärt spelet? 214:- är ju inte allt för saftigt.

#124

Postad 03 juli 2017 - 17:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ja det är köpvärt!





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.