Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Portable

1021 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 januari 2005 - 10:03

poyye
  • poyye
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
någon som vet var man kan köpa den? Jag e alltså nyfiken på om det finns en japansk butik som säljer den o som även har engelskt text på sin hemsida så att man förstår någe..

Redigerat av Zoiler, 23 april 2007 - 15:22.


#2

Postad 12 januari 2005 - 12:07

walles
  • walles
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Du kan prova på http:// www.lik-sang.com eller så kan man förhandsboka en på http:// www.webhallen.se.
Skamligt dyrt fortfarande dock, så jag råder dig att vänta tills den kommer till sverige då den borde vara billigare.

#3

Postad 12 januari 2005 - 12:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
....Eller köpa Nintendo DS :) .

#4

Postad 13 januari 2005 - 16:24

Unregisteredf0944125
  • Unregisteredf0944125
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

....Eller köpa Nintendo DS  :) .

Nintendos verkar ju inge kul i jämförelse..........
Får allt vänta till PSP kommer. Hoppas bara att priset som dom räknar med stämmer, dvs. runt 1500:-

Kolla jämförelse här:
PSP och DS - den bärbara framtiden

Mvh Göran

#5

Postad 13 januari 2005 - 17:05

poyye
  • poyye
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
nintendos dubbla skärmar o designen känns inte riktigt bra tycker jag.
Får väl vänta ett tag till, eller rättare sagt till "tidigt 2005"

#6

Postad 14 januari 2005 - 14:54

DigetZ
  • DigetZ
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Jag har suttit o spelat ett bra tag på polarens PSP.. Han fick den för drygt 2 veckor sedan från Hong Kong.(slutsåld på några få timmar) Måste säga att man blev mycket positivt överraskad av hur bra grafik, ljud, snabbhet var i den lilla maskinen. Den låg som ett smäck i händerna och kändes mkt gedigen. Ingen plastvarning!! Spelet vi lirade va "Ridge Racer", och var ett helt okej "start" spel i intruduktionen. Om man jämför mot nintendos nya maskin kommer denna att vara nummer 1 i mina ögon iaf. :)

#7

Postad 14 januari 2005 - 16:51

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Jag tog och köpte mig en DS, perfekt till resor. Sen att man kan köra gamla GBA spel är ju perfekt (tex gamla NES klassiker som excitebike.... gör det hela inte sämre)
(funkade bra på sista thailandsresan.. )

Redigerat av joniS, 14 januari 2005 - 16:52.


#8

Postad 14 januari 2005 - 17:23

pride87
  • pride87
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
ok en kort sammanfattning enligt vad jag ahr läst om dom

Nintendo DS: Du kan använda den till vad som helst, du kan röra på en "touchscreen" du kan blåsa,dukan pratar,du kan i princip göra vad som helst med den. Nackdelen är att det är i akssett vilket är som att säga Vhs>Dvd

PSP: Små skivor (UMD) som äter batteri, men dom ahr mp3 och en sorts hårdisk då du också kan se på film

#9

Postad 14 januari 2005 - 17:27

Stan64
  • Stan64
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
MP3 biten styr Nintendo upp med tillbehöret "Play.chan", som kan spela mpeg4 och mp3 i 15 timmar. PSP är inte i närheten av 15 timmar med uppspelning av MP3. Sen så kör Play-chan SD minneskort som är billigare än MemoryStick PRO Duo. Och båda har maxkapacitet på 1GB.

Jaja, jag gillar Nintendo DS mest. Mest pga. innovativiteten. Jag äger en PSP som jag fick en vecka efter releasen och Nintendo DS. =)

#10

Postad 15 januari 2005 - 12:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
För min del kan jag inte förstå varför folk väljer mellan de båda.... jag menar det är touchscreen vs videospelare,,,nytt mot gammalt.

Metroid prime är det första spelet som riktigt utnyttjar touch, det är som att ha en mus och tangentbord. I framtiden när touchscreen är basic och alla titlar är grymma undrar jag vad PSP-ägarna kommer spela... Metal Gear ACID 2, Portabel Daxter? Ingen innovativitet liksom.

#11

Postad 15 januari 2005 - 12:39

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Själv vet jag inte vad jag skall köpa... är mest sugen på en psp men väntar nog lite. Både psp och ds skärmar kan ju få döda pixlar, men nintendo har iaf skrivit i "licensavtalet" att om man får en död pixel så byts skärmen direkt, men man vet inte riktigt ännu hur det blir med psp.

psp har ju lätt snyggare grafik i spel, använder samma "ljudkort" som en apple ipod av de större modellerna och har en liknande batteritid när det gäller mp3 (tio timmar) Batteritiden på film kommer jag inte ihåg men till spel skulle den ju vara rund 3-5 timmar lång. psp använder för övrigt samma processor som det gamla playstation (inte playstation 2) men skillnaden är att psp'ns processor är 10gånger snabbare.

psp'n ser ju (enligt mig) mycket snyggare ut än nintendo ds, både om man kollar på design och spelgrafik... jag är inte ägare till något av dem men om man känner på dem (vilket jag har gjort) så är (enligt mig igen) psp'n skönast i handen.

Men man vet ju aldrig hur det blir.. jag kommer fortfarande ihåg när gamecube släpptes och alla sa att den var sämst av de tre spelconsolerna (ps2, xbox och gamecube).
men på senare tid så har ju gamecuben börjat komma ifatt xbox'en och gått om ps2'n.... vissa säjjer att ps2'n har en typ av "spärr" i sig som förhindrar utveklarna ifrån att utvekla snyggare spel, men det vågar jag inte yttra mig om eftersom jag bara har hört det som ett rykte...


Jag vet faktiskt vart man kan köpa den ännu, men tänk på att om du skall ha den för att spela spel så kommer varken psp'n eller spelen att vara regionsfria, så då blir du tvungen att importera spel också....

PS. är det ngn som kan bekräfta om releasen för psp i europa är i mars som sony har sagt? .DS

#12

Postad 15 januari 2005 - 12:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Zoiler Posted den Jan 15 2005, 11:15
För min del kan jag inte förstå varför folk väljer mellan de båda.... jag menar det är touchscreen vs videospelare,,,nytt mot gammalt.


Kanske för att folk gillar att spela med grafik som mäter sig med dagens konsoler, istället för DS som är mer jämförbar med N64 rent grafikmässigt.
Visserligen är inte grafiken allt men personligen känner jag inte för att lira en massa gamla Nintendo 64 spel, den sämsta konsolen som Nintendo har gjort enligt min egen åsikt. De har redan börjat mjölka gamla spel som Mario64 och mer lär säkerligen komma. Nu lär det förvisso komma massa nya spel till Nintendo DS, men från det man sett hittills, så påminner den väldigt mycket om N64. DS kanske har nya funktioner, men PSP mäter sig mer med dagens spel och standard.
Allt handlar om vad man har för smak och vad man gillar för spel, hittills har de båda konsolerna inte lockat mig, jag vill se lite nya spel och inte bara uppföljare eller klassiska remakes. Men det lutar mycket åt PSP eftersom den är så pass allround. Metroid spelet till DS verkar inte bli så bra som jag hade hoppats på efter de intryck man läst, är själv inbiten Metroid fan och har båda spelen på Gamecube.

#13

Postad 15 januari 2005 - 13:08

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0

Zoiler Posted den Jan 15 2005, 11:15
För min del kan jag inte förstå varför folk väljer mellan de båda.... jag menar det är touchscreen vs videospelare,,,nytt mot gammalt.


Kanske för att folk gillar att spela med grafik som mäter sig med dagens konsoler, istället för DS som är mer jämförbar med N64 rent grafikmässigt.

Håller inte med där BerraJobb... Rent prestandamässigt (i processorkraft osv) så är DS samma som N64 ja, men eftersom skärmen är så liten med relativt få pixlar så behövs det inte lika många beräkningar/processorkaft. (Och det blir ju ung. ett kvadratiskt beroende där på skärmstorleken). Detta leder till att Nintendo DS har ungefär samma grafik som GameCube.

Nu har jag inte sett någon DS med egna ögon, men på dom bilder jag sett på internet så håller DS:en ungefär GameCube-klass grafikmässigt, och bättre lär det bli med tiden.

#14

Postad 15 januari 2005 - 18:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jupp vad jag har sett är det lite under gamecube grafik, men det blir ju bättre och jag tycker ju defenitivt att den håller "dagens standard".

Vet inte om jag håller med om att n64an var sämst men det kom ju ut världens bästa (Ocarina) och en hel del andra riktiga klassiker till den. Mario DS är ju redan det bästa DS spelet med 88 % :angry: .

Iof så är ju DS bara någonting nintendo släpper så att inte sony ska få för stora marknadsdelar innan den riktiga uppföljaren till gba kommer och krossar psp om nåt (?) år.

#15

Postad 16 januari 2005 - 13:17

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Om nu nintendo DS skulle ha liknande grafik som Gamcuben så undrar jag varför nintendo inte bevisar det? över 50% av alla hittils släppta DS spel har ju varit i 2d grafik/alternativt pixel, det ifnns inte sådär "jätte många" 3d spel till DS ännu...
(och då tycker iaf jag att det borde finnas en anledning till det också, en anledning skulle kunna vara att den är allt för lik n64'an).

Personligen tycker jag grafiken i de flästa spelen på DS ser lite sämre ut än på N64. Jag menar inte att den har sämre grafik eller ngt sådant, bara att det ser sämre ut (enligt mig då). Det är säkert mycket snyggare om man skulle gå in och börja räkna polygoner (Betyder ungefär samma sak som att DS har mer advancerade banor/modeller till spel), men själva bilden tycker jag ser väldigt... "blurrad" ut... lite.. "suddig"... som om man stängt av Vsync på ett nvidia baserat kort... hehe.

Jag menar, sök runt lite på google och kolla på lite spel så förstår ni nog vad jag menar...


*BILDER PÅ RIDGE RACER(S)*


N64:
Postad bild



DS:
Postad bild



PSP:
Postad bild

psp är ju snyggast :rolleyes:


PS. För er som vill kolla och jämföra själva är bilderna (som ni säkert lagt märke till) tagna på www.ign.com DS.

Det finns mycket snyggare spel till var och en av konsolerna, men jag tog ett som fanns på alla så att man kanske skulle kunna få en bättre uppfattning.

Redigerat av Unregistered36e46b9d, 16 januari 2005 - 13:19.


#16

Postad 16 januari 2005 - 14:07

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Wisoo, din jämförelse N64 vs NDS är (ursäkta min frispråklighet) helt värdelös! Bilden från N64 är ju nedskalad vilket gör att kantigheter försvinner och grafiken ser snyggare ut.

#17

Postad 16 januari 2005 - 14:38

Unregistered252eaa05
  • Unregistered252eaa05
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Jag vet faktiskt vart man kan köpa den ännu, men tänk på att om du skall ha den för att spela spel så kommer varken psp'n eller spelen att vara regionsfria, så då blir du tvungen att importera spel också....

Säker???
Har förstått att spelana skall vara regionsfria men inte filmerna

#18

Postad 16 januari 2005 - 14:53

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Jadu Jonitz, du får faktiskt ta och ursäkta för det fanns nämnligen inte många bra bilder alls på ign.com, men som sakt så säger jag ju också att varje konsol har snyggare spel, och N64 har ju inte precis snygga rally spel, om man nu ser det så.

Redigerat av Unregistered36e46b9d, 16 januari 2005 - 14:54.


#19

Postad 17 januari 2005 - 16:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Om nu nintendo DS skulle ha liknande grafik som Gamcuben så undrar jag varför nintendo inte bevisar det?


:P Tja det kan ju bero på att DS nyss släpptes OCH att nintendo själva bara släppt 2 spel: En "port" av Super Mario 64 och så Wario Ware som ju inte är nåt grafikintensivt spel direkt.
Var Wave Race snyggt när det släpptes till GC på premiären? Nej. Är Metroid Prime och Resident Evil snyggare än något annat ps2 spel? Ja. Du får ha lite tålamod om du gillar grafik, det kommer...

Över 50% av alla hittils släppta DS spel har ju varit i 2d grafik/alternativt pixel, det ifnns inte sådär "jätte många" 3d spel till DS ännu...
(och då tycker iaf jag att det borde finnas en anledning till det också, en anledning skulle kunna vara att den är allt för lik n64'an)

.

Det har släppts 11 spel hittills och 7 av dem är 3D dvs 64 %, vilket ger icke 3d spel en andel på 36 % ;) . Anledningen till att "bara" 64 % på en handheld är 3D beror nog på att man som gamedesigner vill experimentera en del nu i början. Sen är det ju inte bara dåligt med 2D spel, många av de bästa spelen är/var 2d. Tycker du att Castlevania till DS är fult bara för att det är 2d?.
Dessutom varför skulle en anledning vara att den är lik n64an? Det kom ju nästan bara 3D titlar till den eller va? ;) .

Det finns mycket snyggare spel till var och en av konsolerna, men jag tog ett som fanns på alla så att man kanske skulle kunna få en bättre uppfattning.


Och du vet att Ridge Racer är en port från Ridge Racer 64 va? Det är bara gjort för att öka spelbiblioteket. Namco släpper RR till varenda ny Sonykonsol så det är orättvist att jämföra just de 2 :) . För övrigt var Ridge Racer 64 ett av de snyggare racingspelen till N64, precis som Wave Race 64 var snyggt.

Jag såg videor på båda versionerna av Ridge Racer och tyckte att psp versionen var snyggast, men du styr i DS genom att "toucha" en ratt på nedre skärmen. Det är sådant som gör att jag hellre skulle valt DS framför PSP. Grafiken kommer inte skilja markant i framtiden, det kommer vara gameplay som avgör.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att pspn är grafiskt snyggare än så länge, men vad annat kan man vänta sig; Den har ju inte allt annat som DS har. Om det hade vart sämre grafik på pspn än DS och inga andra innovativiteter så hade de ju inte behövt släppa den alls. Den behöver "headstarten" för att kunna sälja något.

Det är ju många som håller på Sony och kommer köpa psp bara för detta. Många av dem som håller på sony gör det för att de köpte en ps2 för att den kom ett år innan de övriga. Kan ju tänka mig att FF: Advent Children kommer sälja en hel del konsoler...

Ingen konsol är bättre än dess spel, och det kommer säkerligen ut bra spel till båda formaten, men jag hade valt fingertoppskänsla framför aningen bättre grafik.

#20

Postad 17 januari 2005 - 16:22

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Ah okejj, då får jag usäkta mina tidigare påståenden :)

Är det någon som kan ngn sida som jämför de båda konsolerna i hastighet, storlek, bildkvalité och alla andra avgörande saker?

En annan sak som kanske får flera att välja DS är ju att laddningstiderna kommer att bli mkt snabbare på den eftersom att det går snabbare att läsa spelen på det sätten än på UMD Disks (skivor).


*EDIT*: Läste precis det sista ifrån ditt inlägg att du väljer touch-screen framför aningen bättre grafik.

Jag håller med dig på en pungt, touch-screen är en oerhörd fördel i vissa spel, men jag tycker att just i detta fallet (man måste ha finger på skärmen) så föredrar jag faktiskt styrspak. Om nu någon skulle kunna hitta en sida som jämför konsolerna på ett bra sätt (jag har försökt, men är svårt att hitta två jämförelser som är bra och jämsides liggande) så skulle det uppskattas....

Redigerat av Unregistered36e46b9d, 17 januari 2005 - 16:28.


#21

Postad 17 januari 2005 - 17:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Provlirade en PSP plus Ridge Racer för några dar sen. Apstor skarp, ljustark skärm, mkt bra grafik och överlag helläcker design gör att "vill-ha" känslan är omedlebar. Oavsett spelkvalité. Den här kommer gå åt som smör, var så säker. :)

(även om jag tror Nintendo kommr ståta med skojsigare spel, som alltid)

Säkrast är väl att köpa båda två, DS för att lira på och PSP för att visa upp för polarna. ;) ;)

#22

Postad 17 januari 2005 - 17:07

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Det är inte första gången nintendo stöter på motstånd i form av handhållna konsoller som har bättre kräm i processorn. Gameboy lyckades utmanövrera båda Sega GameGear och Atari Lynx. Gameboy var som bekant svartvit medans både GameGear och Lynx hade färgskärm (Lynx var först i världen med detta). Inte nog med att konkurrenterna hade färgskärm, grafiken var även den bättre. Men allt det hade ett pris, konkurrenterna slukade batterier och batteritiden var helt värdelös, trots att Lynx:en rymde 6st (!!) AA-batterier. Nintendo gjorde det som dom är kända för, dom vann genom att erbjuda en bättre lösning rakt igenom; bättre och mer innovativa spel (fanns mkt bra spel till gamegear också) med högre spelglädje, en mkt bättre batteritid och en bärbarkonsoll som faktiskt gick att bära omkring på utan att få träningsverk.

Nintendo har säkerligen varit medveten om att PSP skulle komma att få högre prestanda än deras egen DS. Även Sony är medveten om att man är tvungen att ha sin PSP med högre prestanda för att kunna konkurrera, med all rätt!

Därmed inte sagt att DS kommer att utmanövrera PSP, tvärtom blir detta mycket svårt. Sony kommer att ösa på med massa reklam för att folk ska köpa deras PSP.
Själv tror jag att det finns en marknad för dom båda, dom har inte riktigt samma målgrupp! SJälv så är jag då mest sugen på en DS :)

#23

Postad 18 januari 2005 - 00:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Säkrast är väl att köpa båda två, DS för att lira på och PSP för att visa upp för polarna.  :D  ;)

Ja de är ju inte direkt dyra så... :D .

En annan sak som talar för DS är bakåtkompabilitet med gba titlar. Det kan ju inte PSP luta sig tillbaka mot.

Kolla på det här från IGN...

"According to Nintendo, shipments in Japan for the first month of DS sales came to 1.45 million units, and of this 90% were sold to customers. This, according to the company, is even more impressive than the numbers for the Game Boy Advance at its launch.
Gamers are happy with the new system, based on a poll conducted internally by Nintendo. Nintendo surveyed 1292 customers and learned that 52% were extremely happy with the DS with 39% claiming to be pretty happy with the system. That's a lot of happy!"

"Sales of the two DS games ( Mario och Warioware) nearly tripled those of Sony PSP's biggest seller, Ridge Racers, which sold 87,000 copies since its launch on December 12. "

Ser ut som det går bra i Japan iaf :D .

"The Nintendo DS is popular. So much so that many retailers in North America have already reported selling out of the handheld system. In response, Nintendo announced today it will increase shipments by 40% to 1.4 million systems by the end of 2004.

Within a week of the console's November 21 launch, almost all of the initial 500,000 units shipped had sold. Sales in Japan surpassed half a million units in just four days. Nintendo reports that 1.2 million DS systems have been sold worldwide.

"Nintendo is doing everything it can to make Nintendo DS attainable for the holidays," said George Harrison at Nintendo of America. "The enthusiastic response from shoppers has made Nintendo DS 'must-have' -- and we're determined to make it 'will have.'"" :rolleyes: .

Får väl se hur det går i lilla Sverige sen. DS vinner Japan, förlorar i USA (troligen).

Här en länk till DS vs PSP :( .

http://psp.ign.com/a...6/536716p1.html

#24

Postad 18 januari 2005 - 18:16

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Här är en till länk där en jämförelse görs:

http://www.level7.nu...ad.php?id=42271

#25

Postad 18 januari 2005 - 18:36

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Här kan ni läsa lite mer om PSP men framför allt titta på filmer om hur PSPn ser ut samt filmer från några spel:

http://www.gamingeye...article&id=3401

Tycker spelen ser riktigt riktigt bra ut!

#26

Postad 19 januari 2005 - 09:11

fluid
  • fluid
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Har haft min PSP i en månad nu. Kan bara säga att det är den bästa bärbara spelkonsol jag någonsin ägt, och jag har ägt många! Bland de ovanligare som jag fortfarande har i min ägo är Nintendos Virtualboy.

Men i alla fall så är PSP:n underbar att bära med sig och spela på, med riktigt bra spelkänsla. Batteritiden som somliga påstår är usel kan jag inte hålla med om. Man kan spela i ca 5-6 timmar innan man behöver ladda upp maskinen igen. Med tanke på hur avancerad maskinen är så är detta en bra batteritid.

#27

Postad 19 januari 2005 - 10:42

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
fluid, jag tycker PSPn ser mycket lovande ut, men det är en sak som oroar mig.

Du har ju spelat en del så hur fungerar placeringen av den analoga styrspaken? Tycker det ser ut som att den sitter ganska långt ner. Går det att spela i några timmar utan vrida tummen ur led?

Jag har tidigare fått ont i mina händer när jag spelat bärbart, därav frågan :blink:

mvh

#28

Postad 19 januari 2005 - 12:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Har haft min PSP i en månad nu. Kan bara säga att det är den bästa bärbara spelkonsol jag någonsin ägt, och jag har ägt många!

Har du ägt DS? :blink:

#29

Postad 19 januari 2005 - 14:31

fluid
  • fluid
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Nej har inte ägt DS har aldrig varit impad av Nintendos gulliga spel, för mycket barnspel över de flesta spelen till Nintendo. (Nu får man väl alla Sveriges Nintendofanatiker emot sig). Men smaken är som baken!

Den analoga joyen sitter hyffsat bra där. Men de spel jag har till PSP:n tycker jag fungerar bättre med den vanliga joyen. Så jag har inte använt den så mycket, har testat i kanske en timma ungefär och det fungerar men den vanliga sitter helt klart bättre till.

Får snart hem Tiger Woods till PSP:n det kommer man väl antagligen bli tvungen till att använda den analoga joyen då kan ni få en bättre utredning.

/Fluid

#30

Postad 19 januari 2005 - 14:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nej har inte ägt DS har aldrig varit impad av Nintendos gulliga spel, för mycket barnspel över de flesta spelen till Nintendo. (Nu får man väl alla Sveriges Nintendofanatiker emot sig). Men smaken är som baken!

Den analoga joyen sitter hyffsat bra där. Men de spel jag har till PSP:n tycker jag fungerar bättre med den vanliga joyen. Så jag har inte använt den så mycket, har testat i kanske en timma ungefär och det fungerar men den vanliga sitter helt klart bättre till.

Får snart hem Tiger Woods till PSP:n det kommer man väl antagligen bli tvungen till att använda den analoga joyen då kan ni få en bättre utredning.

/Fluid

Om du inte ägt DS är det nog inte konstigt att du tycker PSPn är den bästa bärbara konsol du haft när den ligger ( när släpptes gba?) några år före de andra :blink: .

Jag har gba och tycker det är den klart bästa bärbara jag ägt till och med bättre än Game & Watch!

Nintendo har bättrat sig på slutet och fått mer "vuxenspel". Resident Evil serien ( nu senast 4) är väl inget för bolibompakidsen?

Vilka spel har du till pspn?

#31

Postad 19 januari 2005 - 15:13

fluid
  • fluid
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Jag har ett GBA också. Men har som sagt inte provat DS:en. Jag har Ridge Racer, Metal Gear Acid och Vampire Chronicle. Men visst, Nintendo släpper ju mer och mer "vuxentitlar" det vinner de på i längden. Men tror ändå att de andra spelkonsollerna har greppet över de lite äldre spelarna ytterligare en tid. Men det kommer väl att jämna ut sig efter hand.

/Fluid

#32

Postad 19 januari 2005 - 18:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Mjo, Sony fick ju ett års försprång så de ligger före men microsoft och nintendo kommer nog nu när de startar ungefär samtidigt.

#33

Postad 19 januari 2005 - 19:31

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Zoiler, det du skrev om att nintendo börjar "vuxna till sig" med Resident Evil 4....

Nintendo vuxnar ju inte riktikt till sig, eftersom att det är Capcom som utveklar RE4.

Jag är mest inne på en PSP just nu men i slutändan sitter man väll med båda endå :blink:

#34

Postad 19 januari 2005 - 19:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Zoiler, det du skrev om att nintendo börjar "vuxna till sig" med Resident Evil 4....
Nintendo vuxnar ju inte riktikt till sig, eftersom att det är Capcom som utveklar RE4.

Mja, vi snackar ju om konsolen.

Fast Nintendo har väl ett finger med i spelet att Resident Evil serien gick över till gamecube va? 4an är ju inte det första som kom. Spelade 1an utan att ha spelat på playstation och va ju hyfsat scary.

#35

Postad 19 januari 2005 - 19:39

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Mjo, du har en poäng där :blink:



Satt och letade lite nu och hittade en rätt så bra bild med både PSP och DS jämsides... vet inte om den är riktikt "fair" då PSP'n ligger framför men kan funka bra för er som vill jämföra själva konsolernas storlekar och framförallt se hur pass stor PSP's TFT skärm är gentemot DS's skärm.


Postad bild

#36

Postad 19 januari 2005 - 19:45

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Kom precis att tänka på en grejj. Med en DS kan man ju skicka meddelanden till andra DS igenom ett program, men använder det samma "funktion" som nätverks spel använder? DS är ju begränsad till ca 30-50 meter i "online spel" medans PSP har ca 300-500 meter (om det är öppen mark emellan de två enheterna)

#37

Postad 19 januari 2005 - 21:35

fluid
  • fluid
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Med PSP:n kan man ju också spela online om man har trådlöst nätverk hemma eller om man befinner sig i ett område med trådlöst nätverk. Det går också att uppdatera operativsystemet i psp:n via trådlöst nätverk som är kopplat till internet.

#38

Postad 19 januari 2005 - 22:34

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
:P



Postad bild

#39

Postad 19 januari 2005 - 22:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Haha grym bild B)

Va e de för barnspel han har till vänster? Pokemon Dash e ju inte ute än :P

#40

Postad 19 januari 2005 - 22:57

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
f*n, varför skulle jag börja läsa denna threaden?

innan var man ju bara inställd på psp men nu blir man ju tvungen att köpa båda :P

#41

Postad 20 januari 2005 - 07:20

fluid
  • fluid
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

:P



Postad bild

Det han spelar till vänster är ett minispel som kommer fram när Ridge Racer laddas in.

#42

Postad 20 januari 2005 - 10:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

f*n, varför skulle jag börja läsa denna threaden?

innan var man ju bara inställd på psp men nu blir man ju tvungen att köpa båda B)

YES! Jag har lyckats! :D :lol:

http://www.lik-sang....s.php?artc=3530

Här en länk för att ytterligare omvända dig :P . Läs kommentarerna längst ner :P .

Fluid: Ok som på den gamla C64 tiden mao :( . Eh tar det långt tid att ladda eller?

Edit: Jäkligt stor prisskillnad på den sidan. PSP 380-440 $, DS 190 $ ??

Redigerat av Zoiler, 20 januari 2005 - 10:19.


#43

Postad 20 januari 2005 - 14:11

fluid
  • fluid
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Det tar jättelång tid att starta ett spel. Först måste man stoppa i bandet i bandspelaren efter det måste man skriva in ett komando och sedan står det press play on tape. Sen laddar den i ca 30 minuter.

Nej skämt åsido.

Det tar ju längre tid att ladda in spelen när de ligger på UMD skivor än mot Nintedos system. Ett spel tar ungefär från att man sätter på konsollen till att man kan börja spela ca 15 sekunder.

#44

Postad 20 januari 2005 - 14:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det tar ju längre tid att ladda in spelen när de ligger på UMD skivor än mot Nintedos system. Ett spel tar ungefär från att man sätter på konsollen till att man kan börja spela ca 15 sekunder.

Ja ok men hur är laddningstiderna i själva spelet?

#45

Postad 20 januari 2005 - 16:00

fluid
  • fluid
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Laddningstiderna i själva spelen är som laddningstiderna i Playstation 2 och Xbox.

#46

Postad 20 januari 2005 - 18:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Vad kostade din PSP?

#47

Postad 20 januari 2005 - 19:30

fluid
  • fluid
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Fick ge 350 USD. Kommer ju vara billigare när den släpps i Europa. Men vill man vara först får man betala för det.

#48

Postad 20 januari 2005 - 19:31

pride87
  • pride87
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
and the winner is: PSP

#49

Postad 20 januari 2005 - 19:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Fick ge 350 USD. Kommer ju vara billigare när den släpps i Europa. Men vill man vara först får man betala för det.

Hur vet du att det blir billigare? :) .

#50

Postad 20 januari 2005 - 23:38

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

YES! Jag har lyckats!  :D  :)

http://www.lik-sang....s.php?artc=3530

Här en länk för att ytterligare omvända dig  :( . Läs kommentarerna längst ner  :) .

Fluid: Ok som på den gamla C64 tiden mao  :) . Eh tar det långt tid att ladda eller?

Edit: Jäkligt stor prisskillnad på den sidan. PSP 380-440 $, DS 190 $ ??

Liknande artikel ang PSP...
http://www.lik-sang....s.php?artc=3545

Dessutom...
http://www.lik-sang....s.php?artc=3563

Jag har nog redan bestämt att det är en PSP som gäller för mig. När man läser att den ev kommer att få "internet applications such as a web browser and email client, tools including a text to speech utility and a calculator, and a word processor and spreadsheet" så är det ju redan avgjort! Mums! :)

Kanske kan övertala tjejen att köpa en DS så kan jag låna den av henne :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.