Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skvaller eller nyheter om Nextgen konsoler

1020 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#101

Postad 11 februari 2005 - 18:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Hört att Phantom skulle äga upp alla nextgen konsoller

<{POST_SNAPBACK}>


Eller hur? :lol:

En PC som man kan ladda ner spel på lagligt. Är väl i stort sett allt.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, men saken är den , om man nu tar en relations kostnad angående existerande pc delar, så kan man nästan med säkerhet konstatera, att en konsol som är kalibrerad av denna teknik skulle eventuellt bli en mycket kompetent medtävlare i kommande konsol krig, och så sitter jag och ######s med dig med flit , du vet att jag inte menar nåt av det jag skrev.... :D :lol: :D ....men jag tänkte bara lätta på stämningen lite... :D

<{POST_SNAPBACK}>


Fy fasen! Du bara MÅSTE vara ÖVERLÄGSEN VA??? :lol: :lol: :lol:

In och rita nu pohl :D

Redigerat av Zoiler, 11 februari 2005 - 18:32.


#102

Postad 11 februari 2005 - 18:38

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
HUngrig som en varg...måste äta....mat..annars....itchy ..tasty... :D

se om nåm riktigt fan kan snappa upp sista biten....är ett citat ur ett spel.

Redigerat av Dr.Pohl, 11 februari 2005 - 18:40.


#103

Postad 12 februari 2005 - 12:41

Unregistered252eaa05
  • Unregistered252eaa05
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Kan inte annat än hålla med dig dr phol om hur marknaden fungerar. Man behöver inte hålla på med marknadsföring för att förstå hur dagens marknad funkar, det räcker att man är tillräckligt vuxen-> varit med en tid. Och det stämmer nästan till 100% som du skriver... Och det viktiga som inte alla verkar ha förstått är att vanliga medelsvenssons väntar tills priserna gått ner och köper det senare (kanske efter 1år) än hur mycket deras otåliga ungar skricker, för svensons tycker det räcker bra med den konsol som de redan har.
Men ni hade ju lagt ner denna konversation men jag kom för sent in och läsa så jag ville bara påpeka.

Sen om det stämmer att Xbox2 kommer vara gammalmodig redan vid start så hoppar jag över den direkt och väntar på de riktiga konsolerna.

#104

Postad 12 februari 2005 - 12:45

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Kan inte annat än hålla med dig dr phol om hur marknaden fungerar. Man behöver inte hålla på med marknadsföring för att förstå hur dagens marknad funkar, det räcker att man är tillräckligt vuxen-> varit med en tid. Och det stämmer nästan till 100% som du skriver...  Och det viktiga som inte alla verkar ha förstått är att vanliga medelsvenssons väntar tills priserna gått ner och köper det senare (kanske efter 1år) än hur mycket deras otåliga ungar skricker, för svensons tycker det räcker bra med den konsol som de redan har.
Men ni hade ju lagt ner denna konversation men jag kom för sent in och läsa så jag ville bara påpeka.

Sen om det stämmer att Xbox2 kommer vara gammalmodig redan vid start så hoppar jag över den direkt och väntar på de riktiga konsolerna.

<{POST_SNAPBACK}>



:D :lol:

Hoppas inte att det här leder till fortsatt tjafs.

#105

Postad 12 februari 2005 - 13:07

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Hört att Phantom skulle äga upp alla nextgen konsoller

<{POST_SNAPBACK}>



Haha phantom... den finns väl inte längre vad jag vet..
det var ju bara massa snack om den men företaget och allt kring den eventuella konsollen var ju bara trams och den kommer aldrig komma heller (enligt uppgifterna som jag läste sist)...

#106

Postad 12 februari 2005 - 14:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Kan inte annat än hålla med dig dr phol om hur marknaden fungerar. Man behöver inte hålla på med marknadsföring för att förstå hur dagens marknad funkar, det räcker att man är tillräckligt vuxen-> varit med en tid. Och det stämmer nästan till 100% som du skriver...  Och det viktiga som inte alla verkar ha förstått är att vanliga medelsvenssons väntar tills priserna gått ner och köper det senare (kanske efter 1år) än hur mycket deras otåliga ungar skricker, för svensons tycker det räcker bra med den konsol som de redan har.
Men ni hade ju lagt ner denna konversation men jag kom för sent in och läsa så jag ville bara påpeka.

Sen om det stämmer att Xbox2 kommer vara gammalmodig redan vid start så hoppar jag över den direkt och väntar på de riktiga konsolerna.

<{POST_SNAPBACK}>


:D Ha ha, jag orkar inte :lol:

Får bara också påpeka 2 saker:

1. Det är tur att de inte bara säljer till medelsvenssons :D
2. Du som vart med så länge, brukar marknaden fungera som så att man simultansläpper en ny konsol globalt?

Håhå, jaja :lol: 3 Månader till E3 *G* :D

Wmadoss: Jag såg faktiskt en video på Phantom från E32004 i en Superplay DVD. De visade den och dess "funktioner". Men nu har jag inte hört något om den på länge så... kan ju ändå inte klassas som en riktig konsol.

Nyheter idag? Inte direkt, men Sega har utsett ett team som ska börja jobba på nextgen racing titlar, däribland Sega Rally och Crazy Taxi (bläh :lol: ).

#107

Postad 12 februari 2005 - 16:15

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Kan inte annat än hålla med dig dr phol om hur marknaden fungerar. Man behöver inte hålla på med marknadsföring för att förstå hur dagens marknad funkar, det räcker att man är tillräckligt vuxen-> varit med en tid. Och det stämmer nästan till 100% som du skriver...  Och det viktiga som inte alla verkar ha förstått är att vanliga medelsvenssons väntar tills priserna gått ner och köper det senare (kanske efter 1år) än hur mycket deras otåliga ungar skricker, för svensons tycker det räcker bra med den konsol som de redan har.
Men ni hade ju lagt ner denna konversation men jag kom för sent in och läsa så jag ville bara påpeka.

Sen om det stämmer att Xbox2 kommer vara gammalmodig redan vid start så hoppar jag över den direkt och väntar på de riktiga konsolerna.

<{POST_SNAPBACK}>


:lol: Ha ha, jag orkar inte :lol:

Får bara också påpeka 2 saker:

1. Det är tur att de inte bara säljer till medelsvenssons :D
2. Du som vart med så länge, brukar marknaden fungera som så att man simultansläpper en ny konsol globalt?

Håhå, jaja :lol: 3 Månader till E3 *G* :D

Wmadoss: Jag såg faktiskt en video på Phantom från E32004 i en Superplay DVD. De visade den och dess "funktioner". Men nu har jag inte hört något om den på länge så... kan ju ändå inte klassas som en riktig konsol.

Nyheter idag? Inte direkt, men Sega har utsett ett team som ska börja jobba på nextgen racing titlar, däribland Sega Rally och Crazy Taxi (bläh :lol: ).

<{POST_SNAPBACK}>



Jag gillar sega rally juuuuu.... :D ...crazy taxi fan har jag aldrig vart.

Bara för att vara lite halv rak angående innlägget du svarade på, under tjafset visste vi inte om simultan släppet, hänger fortfarande i luften...men visst, det har ju aldrig hänt faktiskt, ska bli jävligt kul och se hur det kommer att utvecklas.

Han har ju lite rätt i att medelsvensson faktikst är den absolut största delen på marknaden, ge honom lite kredit för det, saken är den, att han har samma syn på det hela som jag, som skiljer sig från din och wma-s, och det är väl helt ok.

Men inte bråka nuuuu.... :D

Phantom är och för alltid kommer att förbli just vad namnet insinuerar... :lol:

#108

Postad 12 februari 2005 - 16:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Ja jag menade också crazy taxi suger, Sega Rally var heller inget vidare i min mening (för svårt, jag skyller på att det var mitt första xboxspel :D )

Bara för att vara lite halv rak angående innlägget du svarade på, under tjafset visste vi inte om simultan släppet, hänger fortfarande i luften...men visst, det har ju aldrig hänt faktiskt, ska bli jävligt kul och se hur det kommer att utvecklas.


Nje, det var enbart riktat till hans kommentar, han visste ju när han skrev inlägget. Men håll med om att jag sa att trenderna bryts :lol: . En trend bryten iaf =P.

Han har ju lite rätt i att medelsvensson faktikst är den absolut största delen på marknaden, ge honom lite kredit för det, saken är den, att han har samma syn på det hela som jag, som skiljer sig från din och wma-s, och det är väl helt ok.

Helt ok :D , ville bara påpeka... Men helt ärligt nu, är det inte lite skillnad på Medel- tex -Japanen och medelsvensson? :lol: . Borde väl vara fler fanatiker där tex. Du som kan marknaden, vilket land köper mest, är europa storkonsument?

Redigerat av Zoiler, 12 februari 2005 - 16:40.


#109

Postad 12 februari 2005 - 16:57

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Ja jag menade också crazy taxi suger, Sega Rally var heller inget vidare i min mening (för svårt, jag skyller på att det var mitt första xboxspel  :lol: )


Du kanske menar rallisport eller? Sega rally har inte släppts till current gen än, men testa rallisport 2...mycket bättre än ettan...60fps dessutom!


Helt ok :D , ville bara påpeka... Men helt ärligt nu, är det inte lite skillnad på Medel- tex -Japanen och medelsvensson? :lol: . Borde väl vara fler fanatiker där tex. Du som kan marknaden, vilket land köper mest, är europa storkonsument?

<{POST_SNAPBACK}>


Europa ,hör och häpna, har vuxit sig till storkonsument status.....MEN..generellt så hakar vi på rätt sent, det kan ju bero på 1. Sen launch, allmänhet 1 år senare 2. Vi köper oftast när moddnings problem är lösta.

Vad det gäller hårdvara är vi så gott som ekvivalenta med alla kontinenter, bör tillägas kanske att australien och nya zeeland räknas som Pal territorium.

MEN..vad det gället tie in ratio för spel, så är vi inte ens i närheten av våra grannar.

Men visst, en trend verkar vara bruten, inget talar emot att vi inte kommer se flera överaskningar.

Japaner , har ganska annorlunda syn på spelandet, speciellt vad det gäller hårdvara, det är nämligen pinsamt att lämna in maskiner på lagning eller moddnig, så om den bara slutar fungera, även om det är en enkel grej som Disc trayen inte stänger som den ska...ja ,då köper de nytt. :D Fick det i princip bekräftat under mitt besök.

Sen är faktiskt Sony så jäkla grisiga att de har det i åtanke....därav löjligt antal sålda maskiner per månad.

X2 kommer att få det väldigt svårt faktiskt, i japan alltså, i deras ögon representerar xbox allt vad gaming inte ska innebära...de är rätt hårdflörtade.

Säg till om det är nåt mer, har garanterat glömmt nåt, men jävligt långt blev det iaf. :lol:

Redigerat av Dr.Pohl, 12 februari 2005 - 16:59.


#110

Postad 12 februari 2005 - 17:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Perfect doc, såna svar ska du ge :lol: .

EN..generellt så hakar vi på rätt sent, det kan ju bero på 1. Sen launch, allmänhet 1 år senare 2. Vi köper oftast när moddnings problem är lösta.

Ja, det beror säkert mest på sen launch, de flesta är ovana vid konceptet att importera (jag själv har aldrig importerat). Hur många generationer har moddning funnits? Är det inte nu senaste generationen som det blev riktigt "poppis" eller hoppade man på PS (och N64) på samma sätt?
Om de kommer runt 1 år senare tycker man ju moddningsproblem borde vara löst...

Japaner , har ganska annorlunda syn på spelandet, speciellt vad det gäller hårdvara, det är nämligen pinsamt att lämna in maskiner på lagning eller moddnig, så om den bara slutar fungera, även om det är en enkel grej som Disc trayen inte stänger som den ska...ja ,då köper de nytt.  Fick det i princip bekräftat under mitt besök.

Såna I-lands problem de har :lol: . Vart i Japan var du? :D . Har du vart på nån E3? :lol:

Sen är faktiskt Sony så jäkla grisiga att de har det i åtanke

Menar du att de gör kassa maskiner med vilje, eller att de har ett lager för att de vet att de kommer sälja mer? För det är ju isåfall egentligen inte deras fel, utan japanernas.

X2 kommer att få det väldigt svårt faktiskt, i japan alltså, i deras ögon representerar xbox allt vad gaming inte ska innebära...de är rätt hårdflörtade

Jo det räcker med att kolla på försäljningssiffrorna... :D . Var det inte nåt med att MS kickade massa japanska arbetare utan anledning via email?

#111

Postad 12 februari 2005 - 21:24

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
JO, mer eller mindre så är det inne med moddning sedan ps1 debuterade, N64 var i princip färdig hackad en månad efter rellen, Doctor v64...du kanske har hört nåt om den, stor vit maskin, cd-baserad, man satte N64 ovanpå den. Ganska dyr manick.

Men sony var ju som så fick ut tv spelandet i mainstream, det är ju faktiskt därför vi relaterar mod till sony, fanns långt innan...snes hade wild card Bla.

Bara en liten kom ihåg tanke, jag älskar nintendo, det vet du mycket väl, MEN, hade det inte varit för sony så skulle vi fortfarande pynta 8-900 pix för kasett spel.

Sony bygger sina maskiner labila, milt sagt, planerade livslängden är cirka 3 år vid normalt användande...sen kan man ju definiera NORMALT... :D

Har varit i Osaka,kyoto och Kobe...Kobe är utan tvekan en av de vacktraste städerna jag har varit i, ingen E3, jag blev engagerad i det hela 2000, Bush satt som president.....hade faktiskt ingen lust att åka över...fråga inte varför, kan faktiskt inte ge en normal förklarning...vi hade till och med fått journalist pass...men jag bangade....ja, jag vet..lite muppigt. :lol:

Jag har i princip bara importerat, spelar nästan exklusivt import versioner, jag gillar det mer, vi får vänta så patetiskt länge på lir ibland...men ms har faktiskt varit jävligt bra på d.

Jag ska faktiskt vara helt ärlig med dig, jag har ingen som helst aning vad MS har gjort i japan ,har inga som helst kontakter vid Ms, enda som man kanske kan anse som en merit, är att jag hade 10-tal xboxar 2 veckor innan den rellades i Usa, dvs..runt den slutet på OKT. 2001...var lite coolt då, inte mycket att hänga i gran nu. :lol:

#112

Postad 12 februari 2005 - 23:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Doctor v64...du kanske har hört nåt om den, stor vit maskin, cd-baserad, man satte N64 ovanpå den. Ganska dyr manick.

Jodå, jag känner en som hade den t o m. Kostade tydligen 4000 och pajade efter nåra månader ;) . Han köpte en CD-skiva med, vet inte hur många spel, men en hel del.

MEN, hade det inte varit för sony så skulle vi fortfarande pynta 8-900 pix för kasett spel.

Jaaa, fast... Hade inte de tatt tillfället hade nog nån annan gjort det förr eller senare. VARFÖR tog inte Nintendo chansen, grml. Då hade det sett HELT annorlunda ut idag, Sony och Nintendo samarbetar. Hehe, sjuk tanke.

Vilken chans du missade med E3 ;) , fast det är nog blandade känslor. Frågan är om det är värt det:
Svett, trängsel, TIMMAR av köande, ljudnivån - tinnitusframkallande VS Spela de allra nyaste spelen, se nyheterna på plats, boothbabes ;) , känslan. Tough call, beror nog på hur pass bra E3 det är, detta årets är ju ganska hyfsat. 2000 måste vart xbox och GC premiären?
Mycket trängsel på gatorna i Japan då lr? ;)

Vad ska du med 10 xboxar till ? Systemlink? ;) :lol:

Men det är oxå en sak jag inte gillar med Sony. Jag visste inte att de var så vidriga att de bygger maskinerna labila, det är ju... bedrägeri? Men det har ju vart mycket skitsnack om psp också, bla maskiner där knapparna inte vart funktionella och sony sa " en konstnär ändrar inte på sina tavlor" :P .

Jaja... Så är det.

#113

Postad 13 februari 2005 - 10:18

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Doctor v64...du kanske har hört nåt om den, stor vit maskin, cd-baserad, man satte N64 ovanpå den. Ganska dyr manick.

Jodå, jag känner en som hade den t o m. Kostade tydligen 4000 och pajade efter nåra månader ;) . Han köpte en CD-skiva med, vet inte hur många spel, men en hel del.

MEN, hade det inte varit för sony så skulle vi fortfarande pynta 8-900 pix för kasett spel.

Jaaa, fast... Hade inte de tatt tillfället hade nog nån annan gjort det förr eller senare. VARFÖR tog inte Nintendo chansen, grml. Då hade det sett HELT annorlunda ut idag, Sony och Nintendo samarbetar. Hehe, sjuk tanke.

Vilken chans du missade med E3 ;) , fast det är nog blandade känslor. Frågan är om det är värt det:
Svett, trängsel, TIMMAR av köande, ljudnivån - tinnitusframkallande VS Spela de allra nyaste spelen, se nyheterna på plats, boothbabes ;) , känslan. Tough call, beror nog på hur pass bra E3 det är, detta årets är ju ganska hyfsat. 2000 måste vart xbox och GC premiären?
Mycket trängsel på gatorna i Japan då lr? ;)

Vad ska du med 10 xboxar till ? Systemlink? :P :lol:

Men det är oxå en sak jag inte gillar med Sony. Jag visste inte att de var så vidriga att de bygger maskinerna labila, det är ju... bedrägeri? Men det har ju vart mycket skitsnack om psp också, bla maskiner där knapparna inte vart funktionella och sony sa " en konstnär ändrar inte på sina tavlor" :lol: .

Jaja... Så är det.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har varit i japan flera ggr, men den gången var det faktiskt 2000 jul, så nästan ett helt år efter launchen av ps2, de lanserade ps2 verren med inbyggd dvd playback utan minneskorts varianten,du kanske kommer ihåg att man vara tvungen att ha dvd-drivern på minneskortet innan det...skit konstig lösning.

Gatorna va i princip smockfulla, men inte en enda själ gick in i en, helt grymt bra koll på sina kroppar...otroligt vänliga människor...om du får möjlighet att åka över missa inte det.

Sony startade hela konsol debuten just med ett sammarbete med nintendo, de hade en cd-rom baserad add-on till just snes, den biten vet ganska många om, här är biten som inte många vet, nintendo ansåg sonys ide som näst intill idiotiskt, och gjorde sitt största misstag, de komm överens om att de inte skulle släppa cd-baserade spelmaskin de kommande 5-åren, med bindande kontrakt och allt,
Det är anledningen till varför N64 var cart baserad, så vad du säger är eller rättare sagt var en potentiell utgång, nu var Ninty lite tröga kanske.

E3, kanske var 2001 jag blev erbjuden... ;) ...kommer inte ihåg...men troligtvis var det 2001, för att det inte riktigt var motiverat att åka.....mina arbets kamrater gillade det...jag hade annat för mig... :D

Du ska bara veta vad man kunde får iväg xbox konsollerna 10 dagar innan launch....jag behöll en för mig själv givetvis...men jag vet en tysk lirarare som sålde de för 1000 euro/st....och det är ju pengar!!

Sony och Ms är inte helt olika i sina produktions metoder, båda har en årlig return ratio på ca 10%, ninty är däremot grymt bra, nu vet inte vad deras nuffrer ligger på, men jag har hört 2-3%...snes o n64 låg ännu lägre.

#114

Postad 13 februari 2005 - 14:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sony startade hela konsol debuten just med ett sammarbete med nintendo, de hade en cd-rom baserad add-on till just snes, den biten vet ganska många om, här är biten som inte många vet, nintendo ansåg sonys ide som näst intill idiotiskt, och gjorde sitt största misstag, de komm överens om att de inte skulle släppa cd-baserade spelmaskin de kommande 5-åren, med bindande kontrakt och allt,
Det är anledningen till varför N64 var cart baserad, så vad du säger är eller rättare sagt var en potentiell utgång, nu var Ninty lite tröga kanske

Jao, det var det jag menade, de skulle tatt chansen och samarbetat med sony. ;)

jag vet en tysk lirarare som sålde de för 1000 euro/st....och det är ju pengar

Defenitivt ;) .

#115

Postad 13 februari 2005 - 15:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Speaking to high-school students at the company's campus in Redmond, Microsoft CEO Steve Ballmer talked about the Xbox successor and the next generation console war, among other topics

"When you see the new Xbox, you're going to think it's un… -- well, let me say it politely -- unbelievable. Just unbelievable. The graphics, what it can do, the way things look, huge innovation. Rumors are that we'll see that product sometime soon. I couldn't comment, of course, on those rumors. But it's an amazing, amazing innovation."

When asked about the next-generation war and how he thinks the Xbox successor will perform against Nintendo and Sony, Ballmer said:

"I think we’re going to blow by Sony with our next box. I absolutely think we’re going to kick their backsides, so to speak. I think Xbox 1 has been a fantastic product. We’re not market leaders yet. There’s Sony, there’s us, there’s Nintendo. When we get Xbox 2 in the market, there’s going to be Xbox and the other guys."

This is not the first time Ballmer goes on record about the Xbox successor. Last year, Ballmer said in an interview with C|Net News.com that "We've generated something brand new. I bet we can take Sony next generation. I am betting we can take Sony in the next generation."
Finally, the same person who made the previous question asked what would make the Xbox successor stand out over Sony’s PlayStation 3 and Nintendo’s Revolution. Here is what Ballmer said.

"Why do people buy one game console over another? As we say around here, 'Duh, it's the games.' Partly they're great games because they have great graphics, they have great processing, they have great this, they've got great that, but it's about getting great games. So, there's two parts to that: Number one, we have to make sure we have a great environment, software environment for people to write games, games that connect to one another, games that are social, games that are hard-core. We've got to make sure we let people write great games. But then, number two, we, Microsoft, have to write a number of really great games to show it off. What is 'Halo 2?' It's the greatest video game ever written. It shows off Xbox 1, and we’ve got some more games coming that will be the greatest video games ever written, and they’ll show off Xbox 2."

Nåja han saknar inte självförtroende direkt ;)

#116

Postad 13 februari 2005 - 15:52

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
"What is 'Halo 2?' It's the greatest video game ever written."

Nu ska vi inte ta i så vi kräks här... ;)

#117

Postad 13 februari 2005 - 16:26

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

"What is 'Halo 2?' It's the greatest video game ever written."

Nu ska vi inte ta i så vi kräks här... ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, det är ju Balmer, fet,flint idiot amerikan...slänger ur sig skit med jämna mellanrum.

Halo 2? Mest överhype-ade spelet genom tiderna..som var lllllllllllllllllllllåååååååååååååååååååååååååååååååånnnnnnnnnnngtttttttttttt ifrån den innovation som hade utlovats.

#118

Postad 13 februari 2005 - 17:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Halo 2? Mest överhype-ade spelet genom tiderna..som var lllllllllllllllllllllåååååååååååååååååååååååååååååååånnnnnnnnnnngtttttttttttt ifrån den innovation som hade utlovats.

Har inte spelat det än ( ;) ), men det är knappast bäst genom tiderna. Men vi ska inte ta i för mycket åt andra hållet heller...MEST överhypade? Fable ring a bell? ;) Duke Nukem Forever ;) . T o m kanske Doom3 ;) ? Halo 2 är ju BLAND de bästa som finns, även om alla inte tycker det, bara till att kolla på recensionerna och spelförsäljningen... Innovativt kan jag inte uttala mig om men om inte annat så mer av samma vara och det kan väl inte vara fel?

Den bästa spelserien genom tiderna är lätt Zelda och snart kommer den största delen i den serien ( om man får hoppas ;) )

#119

Postad 13 februari 2005 - 19:24

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Halo 2? Mest överhype-ade spelet genom tiderna..som var lllllllllllllllllllllåååååååååååååååååååååååååååååååånnnnnnnnnnngtttttttttttt ifrån den innovation som hade utlovats.

Har inte spelat det än ( ;) ), men det är knappast bäst genom tiderna. Men vi ska inte ta i för mycket åt andra hållet heller...MEST överhypade? Fable ring a bell? ;) Duke Nukem Forever ;) . T o m kanske Doom3 ;) ? Halo 2 är ju BLAND de bästa som finns, även om alla inte tycker det, bara till att kolla på recensionerna och spelförsäljningen... Innovativt kan jag inte uttala mig om men om inte annat så mer av samma vara och det kan väl inte vara fel?

Den bästa spelserien genom tiderna är lätt Zelda och snart kommer den största delen i den serien ( om man får hoppas ;) )

<{POST_SNAPBACK}>


Missförstå mig inte, jag älskade Halo när det släpptes, det var den enda anledningen till att jag skaffade en xbox, MEN..allt prat runt halo 2, alla weekly updates av muppen frankie..sa en hel del som inte ens var i närheten av vara sann....visst helt ok spel...men långt ifrån lika bra som alla insinuerar, läs EDGE recensionen...den är ok...hade gammla staben fått sitta kvar hade inte spelet hamnat på mer än 8/10...vilket absolu tindikerar ett bra spel!..Men långt ifrån Zelda OOT...världens bästa spel..enligt rätt många...jag är lite opartiskt när det kommer till OOT faktiskt.... :P

Ja, sen när har molyneux lyckats med allt han lovar? Han lovar alltid för mycket..och släpper ALLTID sina lir med typ 800 förseningar.... :lol: ..men annars tyckte jag fable var helt ok faktiskt..typ 7/10.

Halo är i min mening det bästa som har släppts HITTILS den här generationen...ettan alltså....tvåan saknar precis det som gjorde halo 1 stort....jag kan inte gå in i detalj ,jag antar att du vill spela spelet... :D

Men du vet att jag håller med dig om zelda ...absolut aaassssss bbbäääääääässssssssssssssttttttttttttttt..... :lol:

#120

Postad 13 februari 2005 - 21:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Missförstå mig inte, jag älskade Halo när det släpptes, det var den enda anledningen till att jag skaffade en xbox, MEN..allt prat runt halo 2, alla weekly updates av muppen frankie..sa en hel del som inte ens var i närheten av vara sann....visst helt ok spel...men långt ifrån lika bra som alla insinuerar, läs EDGE recensionen...den är ok...hade gammla staben fått sitta kvar hade inte spelet hamnat på mer än 8/10...vilket absolu tindikerar ett bra spel!..Men långt ifrån Zelda OOT...världens bästa spel..enligt rätt många...jag är lite opartiskt när det kommer till OOT faktiskt.... ;)

Ja, sen när har molyneux lyckats med allt han lovar? Han lovar alltid för mycket..och släpper ALLTID  sina lir med typ 800 förseningar.... ;) ..men annars tyckte jag fable var helt ok faktiskt..typ 7/10.

Halo är i min mening det bästa som har släppts HITTILS den här generationen...ettan alltså....tvåan saknar precis det som gjorde halo 1 stort....jag kan inte gå in i detalj ,jag antar att du vill spela spelet... ;)

Men du vet att jag håller med dig om zelda ...absolut aaassssss bbbäääääääässssssssssssssttttttttttttttt..... :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag brukar aldrig gå efter enskilda recensioner när jag bestämmer om jag ska ha ett spel eller inte, brukar gå efter den här som samlar alla recensioner och ger ett average:

http://www.gamerankings.com

Halo 2 94,3 % där, så det blev ju vissas favorit iaf ;) . Kollar man 10 i topp så leder OOT med 96,6 % men med tex bara 26 recensioner. Kan jämföras med tex Halflife 2, Metroid Prime och Halo1 som har nån procent mindre men 60-80 reviews, ju fler revs desto svårare få bra betyg kan man säga. Resident Evil ligger bra till, 96 % ca 40 revs.
Men givetvis... bara småskillnader där uppe, 94 eller 97 % ingen större skillnad, beror på om man gillar genren.

Tyckte Fable var ännu lite bättre än 7, runt 8,5, diggade ansiktssystemet och hur alla fruktade en och darrade när man dundrades in i stan :lol: . Molenyx lovar alldeles för mycket och då sänker han sig själv. För hur bra spel han än gör kan han inte komma upp i den standard alla tror spelet ligger vid. IGN hade en 11(!) sidors preview tror jag nån vecka innan release och sedan 8 sidors rev. Undrar hur Black and White 2 blir? ;)

#121

Postad 15 februari 2005 - 08:16

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Det här kan nog bli något,

http://cube.ign.com/....html?fromint=1

om det stämmer vill säga :lol:

Det är ju trots allt ganska tunt med info om Nintendos så det här är ganska interessant!

Redigerat av Unregisteredc072be9b, 15 februari 2005 - 08:18.


#122

Postad 15 februari 2005 - 13:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
För den som är överdrivet intresserad av CELL och har sjukt lite att göra så kan jag rekommendera den här tråden:

http://ps3forums.com...opic.php?t=1140

Frågor på detta? Inte va? :lol:

(och nä, jag orka inte läsa)

#123

Postad 15 februari 2005 - 13:19

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Mer skvaller om nya krysslådan.

Enligt SPOnG ska nästa Xbox inte hete Xenon eller Xbox 360, utan NextBox!

Vet inte vad jag ska säga.. :lol:

Mir info och en bild finns på: http://news.spong.co...s.asp?prid=8336

#124

Postad 15 februari 2005 - 13:31

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Jo NextBox har ju varit en av kandidaterna ganska länge så inte omöjligt, får se vad det blir i slutändan dock.

Känns som namnet kvittar för mig dock....

#125

Postad 15 februari 2005 - 14:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det här kan nog bli något,

http://cube.ign.com/....html?fromint=1

om det stämmer vill säga :ph34r:

Det är ju trots allt ganska tunt med info om Nintendos så det här är ganska interessant!

<{POST_SNAPBACK}>

Tänkte också lägga upp den länken igår men... Det är ju bara en vanlig kille som spekulerar vad han vill ha så :D :P . Jag tycker samma som han :D

Det är inte mycket news nu för tiden :lol:

#126

Postad 15 februari 2005 - 21:31

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Nä, det händer banne mig inte mycket just nu Zoiler, men trots allt så går jag och myser mest hela tiden :lol:

Är inne på olika forum och läser allt som folk "tror" kommer hända, vilket är ett stort nöje :ph34r:

Som jag sagt innan; jag älskar konsolkrig :D

Tros torkan så tror jag att det snart kommer lite ny information rörande nästa generations konsoler!

Är det inte underbara tider :D

#127

Postad 15 februari 2005 - 23:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Om 3 månader kommer det säkert nåt nytt :) . Skämt åsido, det är så underbara tider att det blir tråkigt när konsolerna väl kommer ut :rolleyes:

#128

Postad 16 februari 2005 - 15:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Skaparen av GTA ska göra ett MM-Actiongame som ska komma 2007...

"All Points Bulletin, a massively multiplayer action game from the creator of Grand Theft Auto, was today announced. APB will feature real-life cities from across the world, with Squads (the law) going up against Gangs for control of this territory.

APB won't be ready until 2007, but will make an appearance at E3 this May. Here's some more info from the press release:

Players will be able to choose their side, in a classic good guy versus bad guy scenario. The Gangs are all about graffiti, attitude, custom cars and earning cash any way they can. The Squads stand for honor, teamwork, firepower and destroying the Gangs. APB will provide the player with the ultimate customization options from their weapons, vehicles and clothes to their attitude, music and environment.
With APB, Real Time Worlds and Webzen, Inc. are looking to set a new standard in online entertainment. Thousands of players will form gangs or squads all around the world, and will play in hundreds of online cities."

#129

Postad 16 februari 2005 - 15:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Dåligt med nyheter ja...här är en liten (men i mitt tycke riktigt trevlig) nyhet iaf:

THE INQ has so many moles inside Xbox partners it's a wonder that none of them have collapsed from undermining. Perhaps lucky for us that they haven't, because we've got some tasty new information for you.
You will know, of course, of the Nintendo Wavebird. The Wavebird is a Gamecube controller that is wireless, and it was the dahling of games magazines last year when it was released. Finally, Mario Party 5 could become something other than Wire Tangle 5. A 4-pack of Wavebirds has become de rigeur for hardcore multiplayer gamers.

Well, there is now a blossoming market for wireless peripherals for all three major consoles, and Microsoft has spotted this. The Xbox was lauded for having controller wires that were incredibly long, and now they have gone one better by making wireless controllers standard on the Xbox 2. We don't think the controller is going to change much in size or shape from the Controller S design that is currently shipping, apart from this added wireless functionality.

One thing that is unclear, however, is how the rumble function will be kept without killing battery life. More info as and when. µ


The Inquirer

#130

Postad 16 februari 2005 - 16:33

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Trådlöst är ju bra då man slipper alla sladdar som är i vägen hela tiden.

Men hur är det med spelbarheten? Är en trådlös kontroll lika snabb som en med sladd?

Finns det någon här som provat Nintendos Wavebird och som kan berätta hur den är att spela med?

Redigerat av Unregisteredc072be9b, 16 februari 2005 - 17:22.


#131

Postad 16 februari 2005 - 19:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Dåligt med nyheter ja...här är en liten (men i mitt tycke riktigt trevlig) nyhet iaf:

THE INQ has so many moles inside Xbox partners it's a wonder that none of them have collapsed from undermining. Perhaps lucky for us that they haven't, because we've got some tasty new information for you.
You will know, of course, of the Nintendo Wavebird. The Wavebird is a Gamecube controller that is wireless, and it was the dahling of games magazines last year when it was released. Finally, Mario Party 5 could become something other than Wire Tangle 5. A 4-pack of Wavebirds has become de rigeur for hardcore multiplayer gamers.

Well, there is now a blossoming market for wireless peripherals for all three major consoles, and Microsoft has spotted this. The Xbox was lauded for having controller wires that were incredibly long, and now they have gone one better by making wireless controllers standard on the Xbox 2. We don't think the controller is going to change much in size or shape from the Controller S design that is currently shipping, apart from this added wireless functionality.

One thing that is unclear, however, is how the rumble function will be kept without killing battery life. More info as and when. µ


The Inquirer

<{POST_SNAPBACK}>


Det där...konfirmerar väl nästan... det här som jag skrev 21 Januari, och då stämmer väl kanske det andra som står där med.

"Bungie has received Xbox 2 development kits and it's employees are continuously receiving updates on the preliminary design of Xbox 2 as well as it's various accessories and features. The prototype system currently goes by the codename Xenon and is currently based on Apple's G5 processor and ATI's r520 generation of graphics cards. But there is a chance the processor might be changed (possibly even to the Intel Centrino) should MS conclude that which we already know, the backward compabilty will be a key factor in whether or not Xbox 2 succeeds and then find that they will need to switch processors to accomidate backward compatibility. Bungie was also sent prototype Xbox 2 controllers to design Halo 3 around. My friend isn't sure if this is the case for all gaming companies or just a special gift for Bungie. The controllers appear to be more rounded wireless versions of the Controller S that look and operate eerily similar to the Logitech Cordless Controller.
Har de gått från r500 till r520 nu?
"

Det är mycket bra att de kör trådlöst, blir helt galen på sladdarna som de är nu. Verkar som om de är byggda för att slingra sig runt varandra...
Hoppas de fixar batterierna bara.
Har inte provat med Wavebird men det kan väl inte vara annat än en friare version av den vanliga kontrollen? Några "delays" existerar knappast. Svårt att spela Ikaruga då :)

EDIT: Här har du en recension på Wavebird, Hagman.

http://www.game-assa...irdreview.shtml

Redigerat av Zoiler, 16 februari 2005 - 19:23.


#132

Postad 16 februari 2005 - 19:32

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Wavebird är i min åsikt helt felfri, den saknar rumble men det är stort sett det enda, hur precis som helst.

#133

Postad 16 februari 2005 - 20:53

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Vad bra, ska bli skönt att slippa allt trassel och alla trasiga flaskor som annars brukar åka i golvet på förfesten när nån snubblar på sladden :(

Trådlöst till folket!

#134

Postad 17 februari 2005 - 07:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

The prototype system currently goes by the codename Xenon and is currently based on Apple's G5 processor and ATI's r520 generation of graphics cards. But there is a chance the processor might be changed (possibly even to the Intel Centrino) should MS conclude that which we already know, the backward compabilty will be a key factor in whether or not Xbox 2 succeeds and then find that they will need to switch processors to accomidate backward compatibility. "


risc...inte chance IMHO.

Fattar inte hysterin om bakåt-kompabiblitet. När den nya generation kommer jag inte vilja lira de gamla spelan ens om jag fick betalt.

Men visst, är det så att någon av nån underlig anledning känner att man måste spela dygnet runt och de nya inte räcker så kan ju denne lira de gamla. Men det är ju inte så att den gamla konsollen exploderar bara för att man har köpt en ny så vad är problemet?

Näe bakåt-kompabiblitet är rätt meningslöst och the backward compabilty will be a key factor in whether or not Xbox 2 succeeds är den största överdrift jag läst på länge. :(

#135

Postad 17 februari 2005 - 15:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

risc...inte chance IMHO.

Fattar inte hysterin om bakåt-kompabiblitet. När den nya generation kommer jag inte vilja lira de gamla spelan ens om jag fick betalt.

I Agree. :lol:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Tro det eller ej, jag har hittat en länk om ett nytt nextgen spel. Huxley kallas det.

"We received an email today from Kim Sang-hyun with some amazing screenshots of an upcoming Unreal Engine 3 Massively Online First Person Shooter from Korean developer Webzen"

Det är bilder i länken, boys :rolleyes: :(

http://www.beyondunr...ost.php?id=7752

Bilderna ser iof inget vidare ut, tänk på att det är mycket tidiga bilder och att utvecklarna inte är speciellt kända och att det är ett MM spel. Kom gärna på mer undanflykter.

#136

Postad 18 februari 2005 - 09:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Kanske skitsnack, kanske sanning, vem vet? Men här är iaf lite snack om utseendet på x2:an:

Not everyone has to wait around to hear details of Microsoft’s sexy new Xbox 360—and now, thanks to Kotaku, neither do you. An exclusive Kotaku source has revealed a bevy of facts about the next-generation console set to rock the Xbox world.

The original Xbox was a manly chunk of square black-and-green plastic meant to win over a generation of hardcore male gamers. The Xbox 360° will be about winning over gamers of all persuasions, with a customizable look and a kindler, gentler Circle of Light marketing campaign.

Our inside source says that the console is a sleek silver device worthy of countertop display, and features an inhaled design that turns the harsh angles of the original Xbox into sweeps and curves. The device will also be able to stand upright or on it’s side, much like the Playstation 2. The side of the 360° is dominated by an oversized, back-lit power button called the ring of light, and the rest of the case can be customized with colorful designer face plates that pop on and off. The 360°s dashboard will also be customizable, making each console a thing totally unique to its owner.

Some of the inner workings of the 360° have also been confirmed. The device will feature high definition audio and video and wireless controllers, and will come in two flavors—one with a hard drive and one without. The biggest shock is that while Microsoft wants to make their 360° backwards compatible, they haven’t yet been able to pull it off.

“They’re working on it,” said our source.


http://www.kotaku.co...aled-033435.php

"mock-up" som var och en får tro vad de vill om. :)
Postad bild

#137

Postad 18 februari 2005 - 10:00

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Bakåtkompatibel är inte heller viktigt för mig, då de troligen byggs en emulator ändå efter en tid iaf för ps2/gc/xbox till nya xb2.

Kan tillägga att jag har spelat massor med amiga / NES / N64 (OOT)/C64 tex på min xbox...

#138

Postad 18 februari 2005 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

The device will feature high definition audio and video

Vad säger det om mediaformatet?

Camelot håller på med ett nextgenspel, antagligen till Revolution. Kanske Golden Sun-uppföljare.

http://cube.ign.com/...8/588764p1.html

SEGAs Condemned är official nu:

http://xbox.ign.com/...8/588626p1.html

Condemned utvecklas av Monolith Productions och kommer säkert använda sig av F.E.A.R-motorn. Och den är ju snygg. Men kanske inte optimerad för Xbox2.

Bilder på F.E.A.R:

http://www.worthplay...e.php?sid=23374

Hade det sett ut nånting likt det här så hade man kanske blivit rädd:

Postad bild
Postad bild
Postad bild

#139

Postad 18 februari 2005 - 18:38

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Jösses! kommer grafiken se ut så där på dem kommande konsolerna? =)
Jag kommer antagligen köpa PS3 eller Nintendo Revolution (om dem kommer ut).
Oj oj oj!! Jag vill veta hur PS3 och Nintendo Revolution ser ut.
Men det lär väl dröja ett bra tag till, eller? =S

Mvh - Emir

#140

Postad 18 februari 2005 - 19:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jösses! kommer grafiken se ut så där på dem kommande konsolerna? =)
Jag kommer antagligen köpa PS3 eller Nintendo Revolution (om dem kommer ut).
Oj oj oj!! Jag vill veta hur PS3 och Nintendo Revolution ser ut.
Men det lär väl dröja ett bra tag till, eller? =S

Mvh - Emir

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer se ut något liknande iaf.
Dröjer max till Maj så får vi antagligen se hur de ser ut och demon.

#141

Postad 18 februari 2005 - 20:03

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Grafiken är helt suverän =)
Jösses, kommer man se "beta" versionen av PS3 och Nintendo Revolution?
Jag hoppas det är fina design på dem (Det ska det vara) =D
Alltså det är bara 2-3 månder kvar?? Låter TOPPEN =)
Tack för svaret!!

mvh - Emir

#142

Postad 19 februari 2005 - 00:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Grafiken är helt suverän =)
Jösses, kommer man se "beta" versionen av PS3 och Nintendo Revolution?
Jag hoppas det är fina design på dem (Det ska det vara) =D
Alltså det är bara 2-3 månder kvar?? Låter TOPPEN =)
Tack för svaret!!

mvh - Emir

<{POST_SNAPBACK}>

Fast den där grafiken med zombies är inte nån riktigt nextgengrafik, men det är väl ungefär så man kan tro att det kommer kunna se ut i början. Sen lär det bli bättre. Man vet inte riktigt med PS3, de snackar ju om allt från Rädda Nemo till Shrek-lik grafik, men som sagt...

Du har väl sett den här tråden, här är det lite riktiga screens från nextgen.

https://www.minhembi...showtopic=85984

Mest Xbox2-screens. Revolution är det inte någon här som sett nåt av än. Hursom helst, riktigt snyggt lär det bli, alla utvecklare snackar om hur förvånade vi kommer bli när vi ser det "in motion".

Betaversioner vet jag inte riktigt, jag antar att det inte är riktigt färdiga versioner de visar upp, men jag kan ha fel. Xbox2 borde vara nästan klar när den visas upp om den nu ska komma i November 2005 nånstans.

Jag säger att de kommer visa upp konsolerna i Maj som senast för att det är då Electronic Entertainment Expo (E3-mässan) är. Det är nästan sed att visa upp nya konsoler där och alla 3 företag har sagt att de kommer visa upp sina konsoler i någon form på den mässan. Räkna med julafton, födelsedag och nyårsafton på samma gång när företagen försöker bräcka varandra med bästa möjliga presskonferens och överraskningar :ph34r: . Bara till att sitta klistrad vid internet ;) .
Det brukar läcka ut info innan dess dock... Vi får se hur det blir i år.

#143

Postad 19 februari 2005 - 00:20

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Oj oj oj!! Vad text du skriver Zoiler =)
Tack för all info. Jag ska kolla på den där tråden med screens från nextgen.
Jag kan bara inte vänta! =P Jag vill så gärna se vilken design det blir på dem.
Men det kommer ju snart, såå =)
Tack tack!! Ha det bra!

mvh - Emir

#144

Postad 19 februari 2005 - 03:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Liiiite mer info om Legend of Zelda :ph34r:

Timeline: Efter WindWaker!

http://www.zeldalege...php?p=130&s=551

#145

Postad 19 februari 2005 - 10:15

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Ohh, jag kan bara inte vänta tills - Legend of Zelda - kommer ut =)
När är den ute här i sverige på ett ungefär??
Tyvärr Zoiler, jag kommer inte in på sidan. Datorn bara hakar upp sig =(

Mvh - Emir

#146

Postad 19 februari 2005 - 17:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Dagens nyheter:

3 nya bilder på Oblivion :

http://media.pc.ign....mg_2611794.html
http://media.pc.ign....mg_2611793.html
http://media.pc.ign....mg_2611792.html

Och en länk till en developer diary, han snackar lite stealthgameplay.

http://www.elderscro...amprof_emil.htm

George Harrison, Senior V.P. of Marketing at Nintendo säger så här angående nextgen:

Looking to the future and Revolution, it's still too early to discuss specific strategies, but I can tell you that we have learned much from the launch of the Nintendo GameCube. We realize that things such as having a strong software line-up at launch is critical to the success of Revolution. We understand what kinds of technologies and experiences the market is asking for. You are certainly correct that our financial and creative resources are vast, and we intend to fully flex this muscle more than ever in the coming years.

Bra, då kanske vi får ett nytt Zelda, Mario eller Metroid vid releasen.

Emir: Det viktigaste på zeldalänken är i stort detta:

In an interview with a French gaming magazine, Aonuma has stated that Zelda 2005 will be set chronologically after The Wind Waker, and will be released in Japan at the end of 2005.
IGN speculate that this could possibly be a simultaneous launch with the US. Aonuma also stated that the game will be "very, very beautiful." ;)


Vet inte när det kommer i Sverige, kan bara spekulera om vintern 2006, om de nu inte släpper samtidigt överallt. Det är lång väntan iaf :ph34r: .

#147

Postad 19 februari 2005 - 20:04

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Först och främst: Fin tråd du har startat här Zoiler =)

Tack för all fakta!! Men jag hade för mig att Zelda släpps i sommar nångång??
Jag fick nyhetsmejl att Zelda kommer finnas i September månad i sverige? =S
Då kanske jag har läst fel eller så har dem krånglat till =)
Men tack för allt!

Mvh - Emir

#148

Postad 19 februari 2005 - 21:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Tack ska du ha, det är bara roligt ju fler som skriver i den :ph34r: .

Som sagt, jag vet inte nån release och jag har också hört andra datum, typ Juni sa nån <_< . Men det senaste säger Japan 2005 och det är väl ganska tveksamt om Nintendo släpper i Europa FÖRE Japan =P.
Det kan vara så att September var det preliminära datumet och nu har de flyttat fram det lite... eller så kan slutet av 2005 vara September :D Eller så släpper de samtidigt överallt och då är September inte långt borta eller...eller...eller :D .

På E3 får vi alla svar! ;)

#149

Postad 19 februari 2005 - 23:33

Unregistered4923b52b
  • Unregistered4923b52b
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hehe, Jo det är sant =)
Det är nog bäst och vänta på E3 news! Jag vill ju inte sitta och gissa här =P
Jag hoppas att den släpps ut så snart som möjligt, iofs hoppas vi alla på det!
Det kommer nog var årets Spel ;=)
Ha det gott!!

Mvh - Emir

#150

Postad 20 februari 2005 - 14:39

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Som sagt, jag vet inte nån release och jag har också hört andra datum, typ Juni sa nån  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Mm,

http://cube.gamespy....e-wind-waker-2/

Enligt miyamoto iaf. ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.