Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Soundbar utan HDMI-växel till tv

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 januari 2019 - 22:17

Unregistered6dfeff67
  • Unregistered6dfeff67
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Hej

Jag ska köpa en ny tv, en 65" LG C8. Ska passa på att slänga ut min receiver och alla högtalare och tänkte därför köpa en LG SK10Y soundbar. Denna verkar bara ha 2 hdmi ingångar. Min nuvarande receiver har ju hdmi växel där allt är inkopplat (Apple TV, PS4, Chromecast, Tivo, Mac Mini, BluRay) och sen har jag bara en hdmi sladd in i nuvarande tv. 

 

Hur ska jag koppla in soundbaren för att få ljud från alla dessa enheter? Kan jag koppla in alla externa enheter i tvn och på något sätt få ut ljudet till soundbaren från allt som är inkopplat i tv? Hur löser man problemet med att man har 6-7 externa källor när man inte har en receiver med hdmi växel?

 

 



#2

Postad 31 januari 2019 - 08:19

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Hej

Jag ska köpa en ny tv, en 65" LG C8. Ska passa på att slänga ut min receiver och alla högtalare och tänkte därför köpa en LG SK10Y soundbar. Denna verkar bara ha 2 hdmi ingångar. Min nuvarande receiver har ju hdmi växel där allt är inkopplat (Apple TV, PS4, Chromecast, Tivo, Mac Mini, BluRay) och sen har jag bara en hdmi sladd in i nuvarande tv. 

 

Hur ska jag koppla in soundbaren för att få ljud från alla dessa enheter? Kan jag koppla in alla externa enheter i tvn och på något sätt få ut ljudet till soundbaren från allt som är inkopplat i tv? Hur löser man problemet med att man har 6-7 externa källor när man inte har en receiver med hdmi växel?

 

Hej!

 

En kabel från limpan in i TV:ns HDMI-ARC. Resten av kablarna från övrig utrustning in i TV:ns övriga HDMI-uttag. Ljud ut i alla de källor som du kopplat till TV:n. 

 

Bör finnas någon typ av HDMI-splitter av något slag som du kan koppla in till TV:n. Inte helt säker. Så att du kan koppla in fler källor till TV:n.



#3

Postad 31 januari 2019 - 11:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det lär ju inte finnas fler än 3-4 hdmi-ingångar på TVn och en hdmi-splitter är enligt mig rätt värdelöst och orsakar mer problem än det löser.



#4

Postad 01 februari 2019 - 00:37

Unregistered6dfeff67
  • Unregistered6dfeff67
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Hej!

 

En kabel från limpan in i TV:ns HDMI-ARC. Resten av kablarna från övrig utrustning in i TV:ns övriga HDMI-uttag. Ljud ut i alla de källor som du kopplat till TV:n. 

 

Bör finnas någon typ av HDMI-splitter av något slag som du kan koppla in till TV:n. Inte helt säker. Så att du kan koppla in fler källor till TV:n.

 

 

Hej och tack för svar. Har jag förstått det hela rätt så kopplar jag in Soundbaren i tvns hdmi arc. Då har jag 3 hdmi ingångar kvar? Låt säga att jag kopplar in Apple TV på hdmi2. När jag väljer hdmi2 som source, kommer ljudet då alltså ut till soundbaren?



#5

Postad 01 februari 2019 - 08:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej och tack för svar. Har jag förstått det hela rätt så kopplar jag in Soundbaren i tvns hdmi arc. Då har jag 3 hdmi ingångar kvar? Låt säga att jag kopplar in Apple TV på hdmi2. När jag väljer hdmi2 som source, kommer ljudet då alltså ut till soundbaren?

Ja, precis.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.