Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya prylar från XTZ!

625 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 29 oktober 2013 - 18:03

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 1
Drog iväg ett mail till XTZ...

"Hej,

Såg på XTZ-sidan att det håller på att utvecklas nya subbar och även en uppföljare till 99.26an. Var i kontakt med Sören tidigare ang komplettering av mitt befintliga biosystem (bl.a 99.26or) och fick råd ang subbarna. Min frågor är i vilket segment det kommer att hända nåt, blev rekommenderad dubbla 12.18or + om att gamla 99.26or kommer att gå att uppgradera ÄNNU en gång, eller om det är dags att börja använda dom som surrounder nu när nya serien kommer...

MVH
/Erik"


...och fick detta tillbaka!

"Hej Erik!

Ja, precis. Det kommer en uppföljare till 99.26, Master M2 kommer den att heta, den kommer att ligga på omkring 13 000 kr/par (ej bestämt helt än). Plus att vi håller på med helt nya produkter i en Cinema-serie, mer anpassat för biosystem. Där kommer det finnas en rad olika stora subwoofers, som kommer att vara något speciellt. Denna nya serien kommer att premiärvisas på CES-mässan i början av januari.

Det är stopp vid MKII för 99 serien. Men de är ju fortfarande helt sjukt bra, de blir ju inte sämre för att det kommer nytt. Du kan helt klart använda nya Master M2 som frontar och 99.26 som bakkanaler tillsammans med dubbla 12.18 ICE. Vad har du för center? Det är inga problem att använda en center från 99-serien tillsammans med Master M2, då de ligger väldigt nära varandra i klang. När och om det kommer en center i Master serien är oklart.

De kommande subwoofers kommer att ligga kring samma prestanda och pris som 12.18 ICE. Det är inte helt bestämt än vilka modeller som kommer att släppas och när, plus att priset inte är helt klart än. Så 12.18 ICE är helt klart ett bra val för subwoofer, speciellt om du vill köpa snart.

Jag bifogar ett produktblad om Master M2.

Mvh
Joel Siljeskog
"


och ett från bossen himself:

"Hej Erik
Bifogar info om vår nya serie.

Subwoofers kommer lanseras på CES i januari , kommer vara mycket intressanta produkter.

Kind Regards:
Olle Eliasson

CEO
"


Låter som att man har hittat något att lägga skatteåterbäringen på - så man är säker på man blir nöjd den 24 dec... ;)

eller vad tror ni andra?!

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistereda59fed6d, 29 oktober 2013 - 19:57.


#2

Postad 29 oktober 2013 - 19:05

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Detta låter mycket intressant!

Jag tänkte framöver köpa 2 st 10.16 men man ska kanske vänta och se vad som kommer.
Dock får de inte vara bredare än helst 30 cm, kanske går med 35 cm/st pga utrymmesbrist i min lilla 2:a :-(

Kanske bara är de större modellerna detta gäller?

#3

Postad 29 oktober 2013 - 19:53

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Lär nog vara samma storlekar, kanske större än 12.18...?

#4

Postad 31 oktober 2013 - 16:43

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

Detta låter mycket intressant!

Jag tänkte framöver köpa 2 st 10.16 men man ska kanske vänta och se vad som kommer.
Dock får de inte vara bredare än helst 30 cm, kanske går med 35 cm/st pga utrymmesbrist i min lilla 2:a :-(

Kanske bara är de större modellerna detta gäller?


Den minsta modellen är en enkel 12" konstruktion. Så du kan köpa 2 st 10.16 med gott samvete.

Lär nog vara samma storlekar, kanske större än 12.18...?


Det som kommer att släppas först är en enkel 12" konstruktion. Vi är fortfarande i utvecklingsstadiet, allt är fortfarande oklart över vilka modeller som kommer att släppas senare.

/Joel

#5

Postad 01 november 2013 - 08:41

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 1
finns det någon information/bilder från Cinema serien?

#6

Postad 01 november 2013 - 10:21

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

finns det någon information/bilder från Cinema serien?


Inget som jag kan/får släppa nu, mer än att det som namnet säger är en produktserie anpassad för hemmabio. Postar när det finns officiell info. Det är planerat att det ska premiärvisas på CES-mässan i början av januari.

/Joel

#7

Postad 04 november 2013 - 22:25

Unregistereda9049dac
  • Unregistereda9049dac
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Trevligt med ny högtalare!
Kommer 99.26 MKII att utgå?

#8

Postad 05 november 2013 - 01:15

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
Kommer xtz att släppa en förbättrad eller rent av bättre modell än 18p?

Detta är något jag är väldigt nyfiken på :) :) :)

#9

Postad 05 november 2013 - 08:30

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 0

Kommer xtz att släppa en förbättrad eller rent av bättre modell än 18p?

Detta är något jag är väldigt nyfiken på :) :) :)

Tycker du dina hemmabyggen är för klena? ;)

Redigerat av megagurka, 05 november 2013 - 12:55.


#10

Postad 05 november 2013 - 11:54

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

Trevligt med ny högtalare!
Kommer 99.26 MKII att utgå?


99 MKII serien kommer att finnas kvar som det ser ut nu.

Kommer xtz att släppa en förbättrad eller rent av bättre modell än 18p?

Detta är något jag är väldigt nyfiken på :) :) :)


Inga passiva subwoofers på gång. Däremot så kommer det ju att släppas aktiva subwoofers snart i Cinema-serien som kommer att vara något speciellt.


Den nya on-wall surroundhögtalaren i 95-serien, 95.22 finns nu i lager. Det är bara att beställa. Bifogar info om den. I slutet av månaden kommer en sportvariant av hörluren EarPhone-12, EarPhone Sports. Bifogar info om den med. Vi håller på med arbetet kring att uppdatera appen som är till för att lägga till fler val korrigeringskurvor.

/Joel

Bifogad fil(er)



#11

Postad 05 november 2013 - 13:00

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 1

I slutet av månaden kommer en sportvariant av hörluren EarPhone-12, EarPhone Sports. Bifogar info om den med. Vi håller på med arbetet kring att uppdatera appen som är till för att lägga till fler val korrigeringskurvor. /Joel

Argh, varför släpper ni inte en Android-app för era lurar? Ni har en given kund här + massa fler säkert (det säljs betydligt fler Android-telefoner än iPhone's).

#12

Postad 05 november 2013 - 13:22

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

Argh, varför släpper ni inte en Android-app för era lurar? Ni har en given kund här + massa fler säkert (det säljs betydligt fler Android-telefoner än iPhone's).


Jag håller med och tycker det är konstigt att det inte finns en redan. Vi har tyvärr haft lite problem med utvecklandet av Android-appen, utvecklare/programmerare har dragit sig ur projektet. Vi planerar att börja om nu efter att iOS-appen är klar, behöver se så allt fungerar bra med den.

/Joel

#13

Postad 06 november 2013 - 10:12

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Den nya on-wall surroundhögtalaren i 95-serien, 95.22 finns nu i lager. Det är bara att beställa.

/Joel

Ser väldigt trevliga ut och hade gjort ett bra komplement till resten av min 95 anläggning. Hittar dock inte dom på fyndbörsens sida.

#14

Postad 06 november 2013 - 13:45

787875
  • 787875
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Ser väldigt trevliga ut och hade gjort ett bra komplement till resten av min 95 anläggning. Hittar dock inte dom på fyndbörsens sida.


Kan ju bero på att dom inte är släppta än.

#15

Postad 06 november 2013 - 15:24

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

Ser väldigt trevliga ut och hade gjort ett bra komplement till resten av min 95 anläggning. Hittar dock inte dom på fyndbörsens sida.


Jag tror att de kommer upp på Fyndbörsens sida imorgon. Ni kan alltid maila eller ringa in beställning.

#16

Postad 06 november 2013 - 18:40

Lovsta
  • Lovsta
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Kommer det komma en typ Master M3 också, dvs en golvmodell?

#17

Postad 06 november 2013 - 18:47

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

Kommer det komma en typ Master M3 också, dvs en golvmodell?


Det är möjligt, men inte något som är bestämt nu. Det beror på vad vi bedömer att efterfrågan är. Vi måste se hur det går med Master M2 först. Jag personligen skulle gärna se en golvare och center i serien.

/Joel

#18

Postad 08 november 2013 - 09:55

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Inga passiva subwoofers på gång. Däremot så kommer det ju att släppas aktiva subwoofers snart i Cinema-serien som kommer att vara något speciellt.

/Joel

Och där bli jag VÄLDIGT nyfiken. Har 2st 12.18 ICE som jag är väldigt nöjd med. (Lyckade brenna elementen här om dagen, bytte ut igår :) går inte se film utan ju haha)
Men hungrig som man är (till film) så vill man alltid gå djuuuupare ;)
Vad kan ni säga om dom idag? 12.18 ICE är just nu värst, vad blir det mer utav vad blir bättre :)

CES-mässan i all ära... Lite små godis bör ju komma upp innan mässan för oss här hemma sen när det närmar sig hehe.


#19

Postad 08 november 2013 - 11:04

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

Och där bli jag VÄLDIGT nyfiken. Har 2st 12.18 ICE som jag är väldigt nöjd med. (Lyckade brenna elementen här om dagen, bytte ut igår :) går inte se film utan ju haha)
Men hungrig som man är (till film) så vill man alltid gå djuuuupare ;)
Vad kan ni säga om dom idag? 12.18 ICE är just nu värst, vad blir det mer utav vad blir bättre :)

CES-mässan i all ära... Lite små godis bör ju komma upp innan mässan för oss här hemma sen när det närmar sig hehe.



Det borde ge helt sjukt grymt ljudtryck med dubbla 12.18 ICE. Den kan spela ända ner mot 20 Hz i ett rum. Så det är inte mer ljudtryck du vill då?
Hörselområdet sträcker sig ner till 20 Hz, under det är det vibrationer vi känner. Då kan man lika gärna använda sig av buttkickers. Ett alternativ vore att köra med fyra subwoofers, en i varje hörn eller hellre en i mitten av varje vägg. Då går det att få till jämnare bas med mindre variation i frekvenssvaret och över området för lyssningspositionerna. Detta ger också mer ljudtryck i det lågfrekventa området.

Som jag avslöjade tidigare är den första modellen i Cinema-serien en enkel 12:a likt 12.18 ICE. Senare är det planerat att vi ska släppa större modeller. Men fortfarande oklart exakt vad.

/Joel

#20

Postad 08 november 2013 - 11:56

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Det borde ge helt sjukt grymt ljudtryck med dubbla 12.18 ICE. Den kan spela ända ner mot 20 Hz i ett rum. Så det är inte mer ljudtryck du vill då?
Hörselområdet sträcker sig ner till 20 Hz, under det är det vibrationer vi känner. Då kan man lika gärna använda sig av buttkickers. Ett alternativ vore att köra med fyra subwoofers, en i varje hörn eller hellre en i mitten av varje vägg. Då går det att få till jämnare bas med mindre variation i frekvenssvaret och över området för lyssningspositionerna. Detta ger också mer ljudtryck i det lågfrekventa området.

Som jag avslöjade tidigare är den första modellen i Cinema-serien en enkel 12:a likt 12.18 ICE. Senare är det planerat att vi ska släppa större modeller. Men fortfarande oklart exakt vad.

/Joel

Helt rätt :) mer tryck ;)
Just den sköna vibrationen i hela rummet som man vill åt. Men notera att det är till film. Buttkickers vore en MYCKET billigare lösning MEN der blir inte riktigt samma sak då om du förstår vad jag menar.

Kan säga att jag är väldigt nöjd med min nuvarande setup. Nästa stora steg är seriös akustisk förbättring utav rummet och sen Divine :)
Men om man kan få mer med eran kommande värsting i Cibema serien så är jag där :)

En bild på ny kalibrerade subbar som nu spelas in. Älskar dom :)

Bifogad fil(er)



#21

Postad 08 november 2013 - 12:37

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

  • 1 237 inlägg
  • 0

Helt rätt :) mer tryck ;)
Just den sköna vibrationen i hela rummet som man vill åt. Men notera att det är till film. Buttkickers vore en MYCKET billigare lösning MEN der blir inte riktigt samma sak då om du förstår vad jag menar.

Kan säga att jag är väldigt nöjd med min nuvarande setup. Nästa stora steg är seriös akustisk förbättring utav rummet och sen Divine :)
Men om man kan få mer med eran kommande värsting i Cibema serien så är jag där :)

En bild på ny kalibrerade subbar som nu spelas in. Älskar dom :)

Ser bra ut :) Men det är klart, HRT Stage skulle ju varit ännu bättre ;)

#22

Postad 08 november 2013 - 12:47

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Ser bra ut :) Men det är klart, HRT Stage skulle ju varit ännu bättre ;)

Har ej hört dom men kan vara kaxig nog och säga att jag int är så säker på det ;)

#23

Postad 08 november 2013 - 15:30

787875
  • 787875
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Som jag avslöjade tidigare är den första modellen i Cinema-serien en enkel 12:a likt 12.18 ICE. Senare är det planerat att vi ska släppa större modeller. Men fortfarande oklart exakt vad.

/Joel


Så om man är suger på 10.16 eller 12.16(utan ICE) så ska man inte vänta ?

#24

Postad 01 december 2013 - 19:56

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Av någon anledning tror jag att Cinema-serien kommer att vara något alldeles speciellt!

#25

Postad 01 december 2013 - 20:43

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
väntar med spänning på mer info om den serien..

#26

Postad 01 december 2013 - 22:10

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Den första ska vara lik 12.18 ICE och visas i Vegas snart. Sen jobbas det på en eller två till som kommer senare. De e dom jag i så fall kan tänka mig uppgradera till. Tror att värstingen skulle ha 3st element (men de är oklart ännu, ej bekräftad info)
Hur som så vill jag leka test person :)

Redigerat av RobNB, 01 december 2013 - 22:11.


#27

Postad 01 december 2013 - 22:34

ItWillCostU
  • ItWillCostU
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Den första ska vara lik 12.18 ICE och visas i Vegas snart. Sen jobbas det på en eller två till som kommer senare. De e dom jag i så fall kan tänka mig uppgradera till. Tror att värstingen skulle ha 3st element (men de är oklart ännu, ej bekräftad info)
Hur som så vill jag leka test person :)


Detta verkar ju riktigt intressant :)

Passiva radiatorer kanske?

Redigerat av ItWillCostU, 01 december 2013 - 22:35.


#28

Postad 01 december 2013 - 22:49

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Detta verkar ju riktigt intressant :)

Passiva radiatorer kanske?

Återstår att se. Undrar hur lång tid de tar innan dom blir klara för lansering, man blir ju nyfiken :)

#29

Postad 01 december 2013 - 23:09

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0
Fick höra lite om kommande cinema-serien med M6 och S5.
Ska komma "början av nästa år".

Om S5 säger dom följande:

"Planerad försäljnings datum är Februari
Pris ca 7000:- per par

Vi kommer ha en förbokningsrabatt på 2000:- om man lägger order och lägger en liten handpenning.
"

Om M6
"...monitorhögtalaren som heter M6 och kommer kosta ca 12000:- för ett par"

Tycker de ser lite intressanta ut, speciellt S5 med sin tripol-konstruktion.

Vet inte helt nyttan av 4 diskantelement på M6, men de kanske har något genialiskt i åtanke med dom.

Bifogad fil(er)



#30

Postad 01 december 2013 - 23:30

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Du har ju en konkurrent (M&K) med MYCKET kompetenta biosystem som har snarlik konstruktion med flera diskanter...

#31

Postad 02 december 2013 - 00:20

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2 068 inlägg
  • 0

Det borde ge helt sjukt grymt ljudtryck med dubbla 12.18 ICE. Den kan spela ända ner mot 20 Hz i ett rum. Så det är inte mer ljudtryck du vill då?
Hörselområdet sträcker sig ner till 20 Hz, under det är det vibrationer vi känner. Då kan man lika gärna använda sig av buttkickers
. Ett alternativ vore att köra med fyra subwoofers, en i varje hörn eller hellre en i mitten av varje vägg. Då går det att få till jämnare bas med mindre variation i frekvenssvaret och över området för lyssningspositionerna. Detta ger också mer ljudtryck i det lågfrekventa området.

Som jag avslöjade tidigare är den första modellen i Cinema-serien en enkel 12:a likt 12.18 ICE. Senare är det planerat att vi ska släppa större modeller. Men fortfarande oklart exakt vad.

/Joel


Tycker att XTZ teamet ska bjudas på kaffe och provlyssning hemma hos basknarkarna med dom potentaste systemen runtom i landet.

Ska iaf bli spännande att se vad som komma skall :)

Ps. Butterkickers är en kompromiss men kan vara ett trevligt komplement. Får lite simulatorkänsla av butterkickers det är en annan sak att känna trycket i luften.

Redigerat av MattiasBGD, 02 december 2013 - 00:22.


#32

Postad 02 december 2013 - 06:32

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Tycker att XTZ teamet ska bjudas på kaffe och provlyssning hemma hos basknarkarna med dom potentaste systemen runtom i landet.

Ska iaf bli spännande att se vad som komma skall :)

Ps. Butterkickers är en kompromiss men kan vara ett trevligt komplement. Får lite simulatorkänsla av butterkickers det är en annan sak att känna trycket i luften.

En trevlig idé, då kanske man kunde köpa ett potentiellt bas monster ;)
Men sen så tror jag inte att alla kan/vill/får ha höghus i vardagsrummet/lyssningsrummet. Men jag hoppas att det kommer en trevlig konkurrent till SVS med mer tryck och som kan gå djupare.
För det är ju det många utav oss vill "känna vibrationer i rummet" som inte går att framställa med buttkickers.



#33

Postad 02 december 2013 - 22:13

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Fick höra lite om kommande cinema-serien med M6 och S5.
Ska komma "början av nästa år".

Om S5 säger dom följande:

"Planerad försäljnings datum är Februari
Pris ca 7000:- per par

Vi kommer ha en förbokningsrabatt på 2000:- om man lägger order och lägger en liten handpenning.
"

Om M6
"...monitorhögtalaren som heter M6 och kommer kosta ca 12000:- för ett par"

Tycker de ser lite intressanta ut, speciellt S5 med sin tripol-konstruktion.

Vet inte helt nyttan av 4 diskantelement på M6, men de kanske har något genialiskt i åtanke med dom.


ojojoj .. 5000kr för S5 om man förbokar .. hmm .. detta måste nästan provas

#34

Postad 04 december 2013 - 16:30

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Finns det någon mer information om dessa högtalare? Storleken på S5 tex . Såg att man kunde få rabatt på S5 om man förbokade, vart hittade ni det?

Redigerat av ***nicke69***, 04 december 2013 - 16:30.


#35

Postad 04 december 2013 - 20:48

mudde
  • mudde
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0
Lite uppdaterad info om S5 - se bifogad fil.

Infon kommer från en av mina medarbetares mailkontakt med fyndbörsen inför hans nästa kommande inköp.
De kommer nog ut med mer info och via de vanliga vägarna (hemsidan) när detaljerna är klara.

Bifogad fil(er)


Redigerat av mudde, 04 december 2013 - 22:08.


#36

Postad 05 december 2013 - 09:51

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Lite uppdaterad info om S5 - se bifogad fil.

Infon kommer från en av mina medarbetares mailkontakt med fyndbörsen inför hans nästa kommande inköp.
De kommer nog ut med mer info och via de vanliga vägarna (hemsidan) när detaljerna är klara.


Är det inte nya subwoofern man ser på bilden i mitten längst ner?

#37

Postad 05 december 2013 - 10:46

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

Är det inte nya subwoofern man ser på bilden i mitten längst ner?


Jo, det är det. Här kommer info om den.

Vi kommer eventuellt att släppa större varianter av den. Först en med tre st 12" element på höjden och senare en med två st 12" element på höjden. Den större av dem blev väldigt stor och tung, vilket gör oss något tveksamma.
Vi har också tankar på att släppa en kompakt modell med en 12" som har sluten låda, men det blir senare.

/Joel

Bifogad fil(er)



#38

Postad 05 december 2013 - 11:23

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Jo, det är det. Här kommer info om den.

Vi kommer eventuellt att släppa större varianter av den. Först en med tre st 12" element på höjden och senare en med två st 12" element på höjden. Den större av dem blev väldigt stor och tung, vilket gör oss något tveksamma.
Vi har också tankar på att släppa en kompakt modell med en 12" som har sluten låda, men det blir senare.

/Joel

Då kommer min fråga kring trycket från dom. Hur kommer dom skilja sig från 12.18 ICE? Vi som har 12.18 ICE, vinner vi något på att uppgradera eller blir det sak samman. Jag personligen är för bekväm för att bygga egna basar och vill fortsätta med XTZ (nyligen uppdaterat från 95-serien till Divine 100.49)
Jag tycker att jag får till ett härligt bra tryck men man vi alltid ha mer ;)

Redigerat av RobNB, 05 december 2013 - 11:23.


#39

Postad 05 december 2013 - 11:34

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

Då kommer min fråga kring trycket från dom. Hur kommer dom skilja sig från 12.18 ICE? Vi som har 12.18 ICE, vinner vi något på att uppgradera eller blir det sak samman. Jag personligen är för bekväm för att bygga egna basar och vill fortsätta med XTZ (nyligen uppdaterat från 95-serien till Divine 100.49)
Jag tycker att jag får till ett härligt bra tryck men man vi alltid ha mer ;)


Den informationen som jag har nu är att det kommer att vara liknande prestanda som 12.18 ICE. Tanken är inte att den ska ersätta eller vara en förbättrad version av 12.18 ICE. Vi behöver göra den då vi kommer med en helt ny serie. Däremot så kan de större modellerna vara något att uppgradera till.

/Joel

#40

Postad 05 december 2013 - 13:20

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Den informationen som jag har nu är att det kommer att vara liknande prestanda som 12.18 ICE. Tanken är inte att den ska ersätta eller vara en förbättrad version av 12.18 ICE. Vi behöver göra den då vi kommer med en helt ny serie. Däremot så kan de större modellerna vara något att uppgradera till.

/Joel

När kan ni lämna ut mer info dom större modellerna må tro :)



#41

Postad 05 december 2013 - 13:23

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2 068 inlägg
  • 0
Slot port / sealed hybrid när hittade ni på den idén? Fast jag kanske inte är ensam om idén från början... :)

#42

Postad 05 december 2013 - 16:03

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

  • 496 inlägg
  • 0

När kan ni lämna ut mer info dom större modellerna må tro :)


Jag vill vänta till allt är klart kring subbarna. Känns dumt att gå ut med information om produkter som inte är helt hundra på att vi släpper.
Chefen är i Kina och premiärvisar grejerna där. När han kommer tillbaka bör allt va klart över vad vi ska göra.

Slot port / sealed hybrid när hittade ni på den idén? Fast jag kanske inte är ensam om idén från början... :)


Vad menar du? Har vi snott det från dig? Det ju ganska vanligt med slot ports, kanske inte med skumgummiplugg för omställning till sluten låda.

/Joel

#43

Postad 05 december 2013 - 17:50

xtraljud
  • xtraljud
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Nu jäklar börjar XTZ bli intressant! :)

Älskar stilen på nya Cinema-serien, och subben ser riktigt bra ut med sin matta, cleana look, kommer det även lite värre subbar så kommer verkligen XTZ växa år 2014.

Då dom har fina produkter i insteg, mellan, och övre/high-end klass.

Funderar redan nu på ett XTZ-system (7.2), hoppas man inte behöver vänta för länge på dom nya modellerna.

#44

Postad 05 december 2013 - 18:06

Unregisteredd4b81901
  • Unregisteredd4b81901
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0
Sjukt sugen på m6 orna :D

#45

Postad 05 december 2013 - 18:50

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Jag vill vänta till allt är klart kring subbarna. Känns dumt att gå ut med information om produkter som inte är helt hundra på att vi släpper.
Chefen är i Kina och premiärvisar grejerna där. När han kommer tillbaka bör allt va klart över vad vi ska göra.


/Joel

Då väntar man med spänning :)
Var utvecklar ni era prylar, Torup eller?
Hmmm man undra om man kunde komma på besök och tjuv titta (nyfiken på eran stor tunga subb som du skrev om) :P

Redigerat av RobNB, 05 december 2013 - 18:52.


#46

Postad 05 december 2013 - 19:11

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2 068 inlägg
  • 0

Jag vill vänta till allt är klart kring subbarna. Känns dumt att gå ut med information om produkter som inte är helt hundra på att vi släpper.
Chefen är i Kina och premiärvisar grejerna där. När han kommer tillbaka bör allt va klart över vad vi ska göra.



Vad menar du? Har vi snott det från dig? Det ju ganska vanligt med slot ports, kanske inte med skumgummiplugg för omställning till sluten låda.

/Joel


Tänkte bara på att det stod portad / sluten hybrid inte att det var en slot port vilket är vanligt. Antog att det var någon typ av funktion/tillbehör som gjorde porten helt sluten likt min idé. Anses utav vissa att en låda inte är sluten när man stoppar i skumgummiproppar i den, inte med full verkningsgrad iaf eftersom lådan inte blir helt stum för det inre trycket.
Reagerade bara som hastigast eftersom jag själv funderat på namn som var likvärdiga till mina lådor :) Sen blev reaktionen dubbel när du nämnde bastorn med dubbla 12" eftersom jag hade designat en sån modell också i mitt album.

Som sagt ska bli kul att se dom nya modellerna och få läsa intryck från folk som köper dom och recensioner.

MVH
Mattias

#47

Postad 05 december 2013 - 22:03

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0

Som sagt ska bli kul att se dom nya modellerna och få läsa intryck från folk som köper dom och recensioner.

MVH
Mattias

Jag kommer nog få hem någon för test senänär det blir dax :)
Mäst intressant utav dom som kommer att ha 2 och 3 element :D

Nlir en liten skrivelse då ;)

Redigerat av RobNB, 05 december 2013 - 22:04.


#48

Postad 05 december 2013 - 22:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Man kan ju hoppas att det kommer lite större bas modeller i vitt än tiorna som finns idag..

#49

Postad 05 december 2013 - 22:39

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2 068 inlägg
  • 0
Slipa och lämna till proffsmålning funkar också gjorde det med mina W12.16S finns bilder på det i mitt album :D slipade dom inne i duschen hemma.

#50

Postad 05 december 2013 - 22:43

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2 068 inlägg
  • 0

Jag kommer nog få hem någon för test senänär det blir dax :)
Mäst intressant utav dom som kommer att ha 2 och 3 element :D

Nlir en liten skrivelse då ;)


2 element känns vettigt 3 är häftigt men egentligen opraktiskt ur placerings synpunkt och vikten då som XTZ själva nämnde. Antar att det hänger på samma anledning som dom slutade med W12.16DSP. Jag frågade för längesen varför den försvann svaret var att det hade med vikten och frakten till kund att göra blev en halv pall eller nått sånt :) Bättre med fler moduler utplacerade än 2st stora som gör samma jobb.

XTZ ni kör väl med 30mm MDF varför inte 19mm och bra stagning för att hålla nere vikten? det gör väldigt stor skillnad på innervolymen och vikten på lådan. Räknade själv på de med mina lådor och skillnaden mellan 19mm och 22mm samma yttermått på lådan gjorde 7liter på innervolymen.

Redigerat av MattiasBGD, 05 december 2013 - 22:49.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.