Använder den för att streama tv och med tiden har de flesta appar jag använder bara stereoljud medan om jag streamar i apparna installerade på tv:n så funkar 5.1 ljudet som det ska. Enda appen som fungerar är Netflix. Har testat olika inställningar men får inte rätt på det, har någon upplevt samma och hur har ni löst det?
Postad 09 maj 2025 - 14:36
Använder den för att streama tv och med tiden har de flesta appar jag använder bara stereoljud medan om jag streamar i apparna installerade på tv:n så funkar 5.1 ljudet som det ska. Enda appen som fungerar är Netflix. Har testat olika inställningar men får inte rätt på det, har någon upplevt samma och hur har ni löst det?
Postad 09 maj 2025 - 16:00
Redigerat av BioBerra, 09 maj 2025 - 16:01.
Postad 09 maj 2025 - 16:10
Har en Yamaha reciver, kommer inte ihåg modellen, får kolla senare. Det har dock funkat bra för ett tag sedan. Först var det HBO som började krångla, sen Prime och nu senast Disney, netflix har funkat bra hela tiden. Det som jag tycker är märkligt är att det funkar hur bra som helst direkt från tv:n. Jag har Yamahan inställd på samma källa dvs. Tvn.
Så är den kopplat: ps5 är kopplat till tvn och ljudet går från tv till Yamahan så om jag streamar genom ps5 eller direkt i tvn så är källan densamma.
Postad 10 maj 2025 - 10:05
Fick själv byta en trasig HDMI kabel själv häromdagen, som började ge med sig massa knepiga problem med flimrande bild och ljud som försvann.
Direkt när jag bytte HDMI kabel fungerar det bra igen.
Spelar man i 4k och så ställs det krav på ganska hög överföringshastighet på kablarna och billigare skräpkablar klarar oftast inte det, eller så räcker det att det blir ett litet fel på dom så slutar dom fungera, samma med ethernet kablar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar