Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Förbättra ljudet i en Aygo

36 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 september 2006 - 14:31

Unregistereda507860d
  • Unregistereda507860d
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Har precis köpt en Toyota Aygo och känner mig mycket nöjd på alla punkter förutom ljudet som den förinstallerade stereon levererar. Jag är dock väldigt ny på det här med billjud och är lite osäker på vad jag kan göra för att få till det där balanserade ljudet man är van vid från hemmastereon. Jag har inte heller enorma pengar (upp till 4000) att röra mig med så några alltför omvälvande modifieringar blir nog inte aktuellt.

Vad finns för alternativ? Vilket är det bästa? Ska jag byta ut stereon, eller högtalarna eller kanske plocka in en baslåda på nåt sätt?

Tack på förhand!

#2

Postad 04 september 2006 - 21:32

Mika K
  • Mika K
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Toyota aygo !

Har iofs ingen aning hur bilen ser ut men jag skulle nog satsa på bra dörrhögtalare/huvudenhet. En bra huvudenhet sen dörrhögtalare fram, sen kan man bygga upp bättre med slutsteg +baslåda.

typ huvudenhet ca 3000kr sen dörrhögtalare spara pengar ca 2000kr. hehe finns inga genvägar egentligen till hifi nirvana men som sagt beror på vilka krav/förväntningar man har, hellre kvalitet på enskild komponent än allt för 4000kr .

ahh såg bilen på nätet verkar ganska liten då räcker ett par dörrhögtalare 3 kanals slutsteg samt baslåda. har en jbl bas som jag köpte på brl när det var billigt fins på www.nardik.se JBL GTO1200B 12" baslåda kostar 1195kr sen ett par gto dörrhögtalare 5,25" eller 6,5" 1330kr tex. Sen beror det på vad man har för pengar till huvudenhet och slutsteg. eventuellt har originalstereon lågnivå ut, men troligtvis inte. Slutsteg kanske Magnat The Rock 800 Slutsteg 1595kr. vet inte egentligen om de e bra ? men nåt förslag i alla fall.

Redigerat av Mika K, 04 september 2006 - 23:03.


#3

Postad 04 september 2006 - 23:06

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

Har precis köpt en Toyota Aygo och känner mig mycket nöjd på alla punkter förutom ljudet som den förinstallerade stereon levererar. Jag är dock väldigt ny på det här med billjud och är lite osäker på vad jag kan göra för att få till det där balanserade ljudet man är van vid från hemmastereon. Jag har inte heller enorma pengar (upp till 4000) att röra mig med så några alltför omvälvande modifieringar blir nog inte aktuellt.

Vad finns för alternativ? Vilket är det bästa? Ska jag byta ut stereon, eller högtalarna eller kanske plocka in en baslåda på nåt sätt?

<{POST_SNAPBACK}>

Så du har köpt en Aygo, en minibil alltså ... coolt :)

Recept:
Egentligen skulle jag först sikta på en bra huvudenhet (4volt + filter / nivå)
Sedan ett bra 6,5 tums kit, ex Amega Q-COMP 60 GOLD eller ännu hellre dubbla kit.
Och till det ett kompetent slutsteg, ex Rockford Fosgate T8002 Power.

Med slutna lådor á 6-7 liter i dörrarna lär du inte behöva en sub i den lilla kupén.

Om man ska vara lite mera rimlig ang ekonomin, så tycker jag du mycket väl kan kika på Infinity Kappa och gärna köpa ett 5,25 tumskit beg och en 10tums bas med litet slutsteg till.
Brl har paket med en 10 tummare i färdig låda och ett litet slutsteg till för billiga pengar, och det räcker för att få skapligt flås när du har en sådan liten kupé.
Dra grov strömkabel, som du köper billigast på Biltema.
Kör originalhögtalarkablar och skaffa ev en nyare ex Pioneer med MP3 (efterssom det är så ##### populärt)

Har du några större ambitioner så läs gärna på Lazzat (gamla SASCA numera EMMA -forumet)

Mvh
Passerati

Redigerat av Unregistered1041101d, 04 september 2006 - 23:07.


#4

Postad 05 september 2006 - 10:47

Unregistereda507860d
  • Unregistereda507860d
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Hej och tack för snabba och utförliga svar! Enligt tillbehörskatalogen kan man köpa till en aktiv sub (se sid 7) Tillbehörskatalog

Eftersom det bara finns en stereo att välja på när man köper bilen borde väl detta betyda att det finns en lågnivåutgång. Eller? Hmm, kanske får ta och plocka loss stereon och se efter...

#5

Postad 05 september 2006 - 11:23

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

...tillbehörskatalogen...aktiv sub (se sid 7) Tillbehörskatalog

Eftersom det bara finns en stereo att välja på när man köper bilen borde väl detta betyda att det finns en lågnivåutgång. Eller?...

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle föressten vilja veta om du hyr eller köpt din Aygo ?

Jag har oftast inget till övers för originalljudsystem, så sikta på ett aktivt basrör om du vill komma billigt undan men ändå få lite tryck.

Vad kostar en originalsub ? Så vi har ett pris att jämföra med.

#6

Postad 05 september 2006 - 15:55

Tabl
  • Tabl
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
http://n-core.se/ind...emart&Itemid=26

rekomenderar phoenix golds kit system


http://n-core.se/ind...emart&Itemid=26

#7

Postad 05 september 2006 - 19:26

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

...rekomenderar phoenix golds kit system...

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ju inte påstå att jag håller med, utan tvärtom och speciellt med tanke på 4K budget.

Basrör, sedan kitsystem alt huvudenhet verkar bättre vid en trängd ekonomi.

Mvh
Passerati

#8

Postad 06 september 2006 - 09:24

Unregistereda507860d
  • Unregistereda507860d
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Hej igen!

Passerati: Aygon är köpt. En minibil rikare 108 papp fattigare (med "+"paketet och metalliclack). Känns prisvärt, särskilt som parkeringen blir gratis i Gbg (betalade 305 i månaden innan) + att bensinförbrukningen går ner till nästan hälften jämfört med min gamla bil. Tyvärr vet jag inte vad originalsuben skulle ha kostat, den verkar nämligen inte gå att köpa i Sverige. Iallafall visste inte försäljaren nånting om den när jag frågade. :)

Tabl: Frågan är om det finns möjlighet att montera de grejerna i den minimala Aygon. Som det är nu finns inga högtalare monterade i framdörrarna. Istället sitter två mellanregistershögtalare + två diskanter fram under vindrutan. Syns hyffsat på denna bild, högst upp i mitten av bilden: V V
Postad bild
De ser inte helt lätta ut att byta. Vore det inte lättare att bara lägga till en aktiv sub under sätet och hoppas att det räcker för att få till sjysst ljud? Och sedan kanske byta ut huvudeneheten som steg två?

Redigerat av Unregistereda507860d, 06 september 2006 - 09:27.


#9

Postad 06 september 2006 - 11:12

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

Aygon är köpt...Vore det inte lättare att bara lägga till en aktiv sub under sätet och hoppas att det räcker för att få till sjysst ljud? Och sedan kanske byta ut huvudeneheten som steg två?

<{POST_SNAPBACK}>

Hade du hyrt hade det blivit en liten annan femma så att säga.

Men lite jobb och stor skillnad till förhållandevis liten peng/ansträngning, det blir det med ett aktivt basrör. Tycker själv du ska börja där.

#10

Postad 07 september 2006 - 10:22

Unregistereda507860d
  • Unregistereda507860d
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Gött, då blir det basrör man får börja kolla på. Tack för all hjälp!

#11

Postad 08 september 2006 - 21:20

Tabl
  • Tabl
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Du får bas mer bas med ett basrör men om du tycker det är bra ljud så ok...

Den största skillnaden är vid byte av framsystem... Tyvär så verkar aygon vara en allt annat än optimal bil att bygga i... hur svårt är det att öppna där mellanregister sitter?

#12

Postad 08 september 2006 - 22:08

Mika K
  • Mika K
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Halloj!

Håller med framsystem är viktigast o börja med dom som snikar med pengar o börjar med bas och tycker det är okej så finns det lika många eller fler som tycker efter bytet av framsystem så "lyfter ljudet" så framsystem och huvudenhet, sen slutsteg baslåda. :P jag är en gammal räv i bilstereofronten, då lanzar och alpine var poppis nuförtiden är hemmabio roligare eller som vanligt så har man lägsta acceptabla nivån på ljud högt i bil,hemma,mp3 spelare..... osv. (ljud freak) :P

#13

Postad 10 september 2006 - 01:06

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

Håller med framsystem är viktigast o börja med dom som snikar med pengar o börjar med bas och tycker det är okej så finns det lika många eller fler som tycker efter bytet av framsystem så "lyfter ljudet" så framsystem och huvudenhet, sen slutsteg baslåda.  :) jag är en gammal räv i bilstereofronten, då lanzar och alpine var poppis nuförtiden är hemmabio roligare eller som vanligt så har man lägsta acceptabla nivån på ljud högt i bil,hemma,mp3 spelare..... osv. (ljud freak) :)

<{POST_SNAPBACK}>

Vem är inte ljudfreak men nu förknippas Lanzar inte direkt med vad märket stod för på ex 90-talet. Var själv med på tiden där det fanns hyffsade slutsteg från the hot set up och man garanterat visste vad man fick när dte stod hifonics på slutsteget.
Till topic. Men nu var det ju en budget på typ 4 tusen pix och människan kan som grundregel inte trolla med knäna.

(nyss hemkommen efter en lördagskväll, så stavfel finns det säkert)

Mvh
Passerati

#14

Postad 11 september 2006 - 12:36

Unregistereda507860d
  • Unregistereda507860d
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Egentligen är jag inte ute efter rejält bastryck eller så, jag vill bara få till en förbättring helt enkelt. Det som ställer till det är att det verkar rätt svårt att byta högtalarna fram och det finns ingen plats i framdörarna för högtalare. Annars hade jag lätt börjat där. Tänkte jag skulle åka förbi nån billjudsfirma i eftermiddag och se om de kan ge mig förslag på vad man kan göra.

#15

Postad 12 september 2006 - 22:42

Tabl
  • Tabl
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Egentligen är jag inte ute efter rejält bastryck eller så, jag vill bara få till en förbättring helt enkelt. Det som ställer till det är att det verkar rätt svårt att byta högtalarna fram och det finns ingen plats i framdörarna för högtalare. Annars hade jag lätt börjat där. Tänkte jag skulle åka förbi nån billjudsfirma i eftermiddag och se om de kan ge mig förslag på vad man kan göra.

<{POST_SNAPBACK}>



Tänkte rkomendera en bilstero firma eftersom det är ne kenpig bil och dom kan säkert sådant.. men sne så jag att din budget var på 4k o är inte spec. billiga... Men det är nog bäst för din bil...

#16

Postad 20 september 2006 - 09:31

Unregistereda507860d
  • Unregistereda507860d
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Nu har mitt lilla projekt satt igång! Jag var på BRL i helgen och bad dem om tips och råd, vilket slutade i att jag blev övertygad att det var bäst att byta rubb och stubb. :P Dock har jag ju inte den budgeten för tillfället vilket ledde till att jag valde att börja med att byta de högtalare som sitter i bilen nu. Det visade sig vara 4" element både fram under rutan och i bakdörrarna, och efter lite provlyssning föll mitt val på 4 st Rockford Fosgate Punch som utbyte.



Raka vägen hem för montering.. Under framrutan var det inga problem att varken komma åt eller få plats så det bytet gick på en halvtimma. Provlyssning visade på en klar förbättring redan nu, speciellt en mycket klarare och renare diskant samt mer detaljerat mellanregister.

Nästa dag: Gjorde försök att få ut högtalarna i bakdörrarna utan att ta loss plastpanelen från dörren (inga synliga skruvar som höll panelen på plats). Efter en lååång tids svärande och förbannande av Toyotas designers gav jag upp och gav mig istället på att försöka få bort panelen. Ett snabbt ryck senare och alla mina problem var lösa. Panelen sitter (tydligen) fast med plastclips som lämpar sig alldeles utmärkt för att ta loss och sätta fast igen.

Efter byte av element var det återigen dags för provlyssning. Men nu lät det inte lika bra längre! Diskanten blev nu oerhört påträngande samtidigt som det lilla djup som funnits hade gått förlorat. Provade fasbyten åt höger och vänster utan förbättring.

Nu har jag bytt tillbaks till de gamla elementen bak och är tillbaks i samma mycket behagligare ljudbild som tidigare. Tänker åka tillbaks till BRL i eftermiddag och byta in det par nya element jag inte använder nu och använda de pengarna till en sub under sätet istället.

#17

Postad 20 september 2006 - 19:02

Unregisteredc6af899f
  • Unregisteredc6af899f
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tjena!

Har själv nyss köpt en Aygo men inte fått den än och är därför lite nyfiken. Låter skumt att ljudet blev sämre efter bytet bak. Var högtalarna du köpte trasiga?

Testade stereon lite grann vid provkörningen och jag tyckte den va helt ok, även om det var svårt att justera in rätt fade-balans mellan fram o bak. Lågnivå ut finns troligtvis inte, men däremot lågnivå in för t.ex. mp3-spelare.

Om inte Toyotas försäljare hade nån koll på subb kan du ju höra med Peugeot eller Citroen... :P

Berätta gärna hur det gick sen!

Mvh Niklas

#18

Postad 21 september 2006 - 10:34

Unregistereda507860d
  • Unregistereda507860d
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Hej nixxon!

Det var inget fel på högtalarna. Anledningen till att ljudet blev sämre var helt enkelt att diskanten blev för påträngande och skarp. Punch-elementen innehåller varsitt diskantelement (Produktsida), så sammantaget blev det 6 st diskantelement (det sitter ju två förmonterade i balkarna vid vindrutan) samt 4 st 4" mellanregisterelemnt i min lilla Aygo. De högtalarna som satt i bakdörrarna från början ger ett mycket mjukare och något djupare ljud vilket helt enkelt blev mer behagligt för öronen.

BRL köpte förresten tillbaks de element jag inte ville ha så nu har jag en liten extra slant till sub.

Lågnivå-ut finns precis som du säger inte på orginalstereon.

#19

Postad 21 september 2006 - 21:11

Unregisteredc6af899f
  • Unregisteredc6af899f
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ok, då förstår jag. Såg du vad det var för fabrikat/modell på orginalhögtalarna?

#20

Postad 04 mars 2007 - 22:23

Tompa_Trainer
  • Tompa_Trainer
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Hej!

Vill väcka liv i tråden igen!
Har precis köpt en Aygo och vill nu installera en sub i bagaget! Hur gör jag? Det fanns ingen lågnivå utgång sa ni, men fungerar det med en adapter? Var köper man en sådan och hur kopplar man in den?


Tack på förhand

#21

Postad 05 mars 2007 - 11:17

Unregisterede1baf649
  • Unregisterede1baf649
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
tjenare Tompa_Trainer kolla efter slusteg med högnivåingång finns på de flesta... Då behöver du ej nån lågnivåutgång från stereon. Kör hårt!

#22

Postad 21 maj 2007 - 12:31

sa1me
  • sa1me
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Ohoj, miljöbilsvänner!

Skulle helt enkelt skarva mig på med en omvandlare från hög- till lågnivå, till en aktiv sub av något slag.
Tillslaget kopplar du på ljuset eller liknande.

BRL har en Infinity låda, BasslinkT ( http://www.brl.se/ma...73&c=73&p=3180) som lämpar sig bra för detta, samt tar liten plats.

Var ute och körde min tjejs Aygo i helgen och refelkterade över vad man skulle kunna göra, jag kom fram till att detta är det enklaste.

#23

Postad 24 oktober 2007 - 13:59

Unregistered89234eb7
  • Unregistered89234eb7
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
"Under framrutan var det inga problem att varken komma åt eller få plats så det bytet gick på en halvtimma"

Otroligt att Rockford:en var så lätt att montera. Jag har försökt med både Infinity (diskanten bygde för mycket på höjden) och JBL (för stor diameter på magneten, slår i en plastgrej). Nu har jag nästan gett upp...

Var Rockforden verkligen så enkla att montera, eller fick du modifiera något?

Ljudet med originalhögtalarna är verkligen uselt, så nåt måste göras även om jag inte har behov av någon hi-fi anläggning.

#24

Postad 28 oktober 2007 - 21:13

Unregistered89234eb7
  • Unregistered89234eb7
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
....om någon är intresserad kan jag berätta att jag lyckades få en ett par Sony 4". Fick mecka lite extra för att "täta av lådan". Om man bara monterade in dem rätt av lät det skit. Med modifieringen fick jag ett betydligt tydligare ljud, men noll bas (vilket var en förbättring mot originalet där basen bara sabbade ljudet i övrigt).

Aygo är ingen bil om du gillar billjud. Däremot en billig, kul-att-köra-i-stan miljöbil som kan älskas av helt andra anledningar. Nu kan min fru lyssna på talböcker i varjefall. (Jan Guillos mörka stämma funkade inte alls med origianlhögtalarna).

#25

Postad 23 april 2008 - 23:28

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Väcker tråden lite!

Tjejen har precis köpt en Aygo. Men jag kommer nog använda den när hon är ledig, så jag vill ha lite bättre ljud då. Våran andra bil är mer än dubbelt så dyr att köra :P Så nu blev jag lite sugen på att åka till BRL och lyssna på ett par Rockford högtalare om dom nu var så enkla att stoppa dit. För bilstero är verkligen min svaga sida.

Redigerat av New Player, 23 april 2008 - 23:29.


#26

Postad 02 oktober 2008 - 14:13

extremesanta
  • extremesanta
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Nu var det dags o sparka lite på denna tråd igen....Kan man sätta vilken huvudenhet som helt i Aygon? Så långe den hållar 1xDIN då vill säga?

#27

Postad 25 september 2009 - 11:17

Pulkaan
  • Pulkaan
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej Allihopa.

Har själv en Toyota Aygo, att du inte har högtalare i dörrarna fram tycker jag är konstigt, eftersom jag själv har det.
Har pillat lite med ljudet i min Aygo i ett par månader nu och börjar bli skapligt nöjd faktiskt.

Om du inte använder det lilla Bagageutrymmet som finns i bilen, så kan du ju alltid göra som mig och förvandla hela Skuffen till en Baslåda för 2x 12" och en 10" =)
Ta ett mått på den lilla "Hatthyllan" som sitter bak och gör en kopia av den i ett bra material för ljudbygge, och så slänger du in 2x 6'9or där och sätter kondensatorn imellan högtalarna :angry:

Huvudenheten blir inte svår att byta ut, men räkna med att du får göra en egen ram att sätta runt stereon eftersom dom var så smarta o gjorde original stereon i en så konstig form =(

Om du planerar att Att Köpa Baslåda / Steg till Bilen så kan jag nästan direkt rekkomendera att du köper dig en Kondensator och/eller spelbatteri(er!), eftersom Orginal Batteriet liknar det som satt på min gamla Moppe..

Och så sist men inte minst en fråga till dig, har du försökt/lyckats få bort Orginal Diskanterna?.. var ute o pilla lite på dom nyss men det såg ut som om hela plastbiten skulle följa med bort.

MvH Danne

#28

Postad 19 juli 2010 - 14:47

Unregisteredcd5a21a4
  • Unregisteredcd5a21a4
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
"Trillingträff" (Aygo, C1:an, och cittran) i Göteborg den 31 Juli. Mer info om plats om folk är intresserade :)

#29

Postad 07 september 2014 - 08:05

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Så har samma problem faktiskt :) Dock har jag satt I 12 tums baslåda fusin I skuffen , sedan har jag bytat ut framhögtalarna plus 2 st 6:9 nu som jag funderar o sätta I dörren där fram

#30

Postad 10 juni 2015 - 10:02

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Tjo! nu är det min tur att göra uppgraderingar på ljudet i min Aygo. Det är budjet jag är ute efter men ändå att få en klar förbättring. Det jag har fastnatför är följande komponenter.

 

Huvudenhet https://www.ullaredd...t35-p-5365.aspx (denna saknar CD ej helt 100% på det än. Rött/BT är viktigt också :) )

 

2 vägs frontar https://www.ullaredd...te--p-4482.aspx

 

Woofer (flat) https://www.ullaredd...ood-p-4119.aspx (vill slippa ett eget slutsteg samt ha kvar bagage utrymmet)

 

Jag ska väl även köpa lite dämpmaterial och gömma bakom de plastdetaljerna som finns i dörrarna, och även runt frontarna i dashboarden om det går.

 

utan dämp landar det på 3000kr ca vilket känns ok med ekonomin som råder nu. Tips/förslag?

 

Frågorna lyder som så. Kan jag driva frontarna direkt på huvudenheten utan någon låg>hög omvandlare, isf hur?

 

Hur strömsätter jag woofern?

 

Om ni undrar över Ullaredsidan så hittade jag bäst pris där totalt, även om delarna är billigare styckvis på ebay/amazon


Redigerat av SKIBBE, 10 juni 2015 - 10:03.


#31

Postad 06 januari 2017 - 23:03

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Ojoj, såg precis en hurmangör video på youtube för att byta huvudenheten i aygon, men är det standard "kontakter" på inkopplingen av en låt säga Alpine med BT? Högtalare är 4" fram, men jag har något i dörren med som inte spelar direkt nått alls. Kan det vara endast "bas" där kanske, för jag har diskant och mellanregister när jag lyssnar i bilen?

Allt om hur och tips på nya högtalare tages emot :)



#32

Postad 07 januari 2017 - 02:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Ojoj, såg precis en hurmangör video på youtube för att byta huvudenheten i aygon, men är det standard "kontakter" på inkopplingen av en låt säga Alpine med BT? Högtalare är 4" fram, men jag har något i dörren med som inte spelar direkt nått alls. Kan det vara endast "bas" där kanske, för jag har diskant och mellanregister när jag lyssnar i bilen?
Allt om hur och tips på nya högtalare tages emot :)


Jag köpte en passbit på ebay för storleken din1 till min Aygo -06 funkade riktigt bra. Min Kenwood var bara att koppla in.

I min årsmodell så fanns det 4" vid framrutan, samt 4" i bakdörrarna. Jag har inaktiverat(fadade i stereon) bakhögtalarna för dom låter skit. Köpte 2 vägs till framrutan. Samt en aktiv bas och placerade under passagerarsätet. Helt ok. Utan basen låter det som en mobilhögtalare 😋

#33

Postad 07 januari 2017 - 15:25

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Jag köpte en passbit på ebay för storleken din1 till min Aygo -06 funkade riktigt bra. Min Kenwood var bara att koppla in.

I min årsmodell så fanns det 4" vid framrutan, samt 4" i bakdörrarna. Jag har inaktiverat(fadade i stereon) bakhögtalarna för dom låter skit. Köpte 2 vägs till framrutan. Samt en aktiv bas och placerade under passagerarsätet. Helt ok. Utan basen låter det som en mobilhögtalare

 

Passbiten, är den nödvändig? Åker nya enheten bara igenom annars? Såg ut som om du menar passbiten som den delen framför på panelen utvändigt, så eneheten stannar på plats alltså. :)

Funderar på 6x9 på hatthyllan, men glömde kolla om det behövs udda form på den då jag tänkte skaffa en ny och göra hål i en och ha en original kvar.



#34

Postad 07 januari 2017 - 15:27

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ja original stereon är ju custom. Har ingen bild tyvärr men för mig att det ser rätt illa ut, utan passbiten

En sådan har jag typ

Look at this on eBay http://www.ebay.fr/itm/172446709729

Redigerat av SKIBBE, 07 januari 2017 - 15:28.


#35

Postad 07 januari 2017 - 15:36

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Ja original stereon är ju custom. Har ingen bild tyvärr men för mig att det ser rätt illa ut, utan passbiten

En sådan har jag typ

Look at this on eBay http://www.ebay.fr/itm/172446709729

 

Juste, nu kan jag inte Franska men det står "2005 partir", betyder det 2005 - tillsvidare eller nått sånt kanske.. har en Aygo 2010. Den ser ut att kunna passa.



#36

Postad 07 januari 2017 - 15:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Juste, nu kan jag inte Franska men det står "2005 partir", betyder det 2005 - tillsvidare eller nått sånt kanske.. har en Aygo 2010. Den ser ut att kunna passa.

Gör en egen sökning på din modell, jag bara sökte för bild exempel 😁

#37

Postad 07 januari 2017 - 15:52

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Jepp det betyder från 2005, vilket borde vara att den passar min 2010 också. Beställt, nu ska jag bara bestämma mig för vilken enhet jag ska ha och högtalare fram plus bak.. hmm tar nått med hög dB antar jag.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.