Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bilstereo i Honda civic type r fk2

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 februari 2020 - 09:29

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Jag är väldigt imponerad över bil stereon i min civic type r köpte den i lördags, på tanke på att vara en liten banbil och samtidigt ha en bra bilstereo är inte alltid så vanligt ljudet är bättre än vad du hittar i en ny vw golf eller passat

#2

Postad 17 februari 2020 - 09:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Följer det en fråga med din förmedlade känsla?

Men är Civic Tyoe R en banbil?

#3

Postad 17 februari 2020 - 11:12

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Följer det en fråga med din förmedlade känsla?

Men är Civic Tyoe R en banbil?

Japp de nyare modellerna är rätt banprepade så som fk2 och fk8 man har riktiga brembo bromsar som kostar närmare 50,000 och dom tar ganska rejält, olika lägen att ställa om i r läget så blir bilen mer aggressiv svarar bättre, samt blir fjädringen styvare, men inget att rekommendera längre turer. Båda modellerna har slagit ban rekord på nurburgring när dom var nya för framhjulsdrivna bilar, där är bättre grepp än de flesta framhjulsdrivna bilarna, och även snabba på raksträckorna för sina hästkrafter

Redigerat av Andreas3200, 17 februari 2020 - 11:16.


#4

Postad 17 februari 2020 - 11:31

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
Ser fortfarande ingen fråga, så vad var tanken med tråden?

Bara för att det sitter lite utrustning är det automatiskt ingen banbil.

#5

Postad 17 februari 2020 - 11:44

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

Har en kompis som kör sin fk2 rätt hårt på bana, men han har uppgraderat bromsar, väghållning och vässat den lite.

Den är skapligt snabb, men knappast en banbil.

Det är hans bruksbil som får gå en del på bana när den riktiga banbilen står nerplockad.



#6

Postad 17 februari 2020 - 11:51

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Det är bara googla så förstår du, det är inte en hardcore banbil men den är ban prepad, så som bättre bromsar racing stolar racing läge som jag förklarade precis, avancerad fjädring som justeras beroende på läge, i R läget så justeras både motor, fjädring och styrning för att passa just banracing, tanken med tråden var bara att peka ut att civic type r fk2 är även bra utrustad, på bilstereo fronten, har åkt i vanliga personbilar från 2018-2019 och de har i de flesta fall sämre stereo, är man dock ute efter komfort framför allt annat bör man titta på något annat


Har en kompis som kör sin fk2 rätt hårt på bana, men han har uppgraderat bromsar, väghållning och vässat den lite.
Den är skapligt snabb, men knappast en banbil.
Det är hans bruksbil som får gå en del på bana när den riktiga banbilen står nerplockad.

Tycker bromsarna räcker mer än tillräckligt det är som sagt brembo bromsar vi snackar om, så länge man inte vässar upp effekten ser jag ingen anledning med bättre bromsar än vad bilen kommer med, påstod aldrig att det var en hardcore banbil, utan mena mera på att den banpreppad till en viss del, och som jag nämnt i tidigare så gör R läget att bilen svarar bättre, motorn blir mer responsiv, fjädring och styrning styvas upp, det är mer är racerbil för vägen, och en av konkurenterna som golf r är inte alls i samma klass som race bil, utan så får du titta på clubsport, golf r är nämligen ganska kass runt bana, har inte levt med min fk2 tillräckligt länge ännu, men effekt finns där, så det räcker och blir över, inga problem att sätta många BMW och Mercedes förare på plats ute på vägarna, köpte en i Linköping, bor i Skåne så det blev en lång tur, och tycker det är inga problem att komma upp i 150-200 på nolltid, toppfarten ska vara 270, och det betvivlar jag inte en sekund på, men den har jag gått från en 90 hästars Honda civic 1,4 05, så där ska vara rätt stor skillnad

Redigerat av Andreas3200, 17 februari 2020 - 12:13.


#7

Postad 17 februari 2020 - 12:12

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 1

Det är bara googla så förstår du, det är inte en hardcore banbil men den är ban prepad, så som bättre bromsar racing stolar racing läge som jag förklarade precis, avancerad fjädring som justeras beroende på läge, i R läget så justeras både motor, fjädring och styrning för att passa just banracing



Tycker bromsarna räcker mer än tillräckligt det är som sagt brembo bromsar vi snackar om, så länge man inte vässar upp effekten ser jag ingen anledning med bättre bromsar än vad bilen kommer med, påstod aldrig att det var en hardcore banbil, utan mena mera på att den banpreppad till en viss del, och som jag nämnt i tidigare så gör R läget att bilen svarar bättre, motorn blir mer responsiv, fjädring och styrning styvas upp, det är mer är racerbil för vägen, och en av konkurenterna som golf r är inte alls i samma klass som race bil, utan så får du titta på clubsport, golf r är nämligen ganska kass runt bana,

Ska man pressa bilen på bana mer än ett par varv så är det inte fel att uppgradera bromsarna.

Stålomspunna slangar, vassare bromsbelägg och bättre bromskylning gjorde skillnad.

Han har inte bytt ut bromsarna, utan bara förbättrat deras funktion när det kommer till hård körning på bana.

 

Men så kör han sina bilar på bana på riktigt o kör dom rätt hårt oxå.


Redigerat av Unregistered153fb7ca, 17 februari 2020 - 12:14.


#8

Postad 17 februari 2020 - 12:22

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Ska man pressa bilen på bana mer än ett par varv så är det inte fel att uppgradera bromsarna.
Stålomspunna slangar, vassare bromsbelägg och bättre bromskylning gjorde skillnad.
Han har inte bytt ut bromsarna, utan bara förbättrat deras funktion när det kommer till hård körning på bana.

Men så kör han sina bilar på bana på riktigt o kör dom rätt hårt oxå.

, jaså då förstår jag, hade inte tänkt pressa min på det viset, utan planen är att kunna ha den i många år framöver, kommer kanske ta den till bana och prova men det blir inget regelbundet, vara ganska trött på min 1,4 civic på 90 hk, väldigt tråkig bil, händer inget när man gasar, på fk2 har man äntligen lite körglädje, väldigt rolig bil att köra med, och det blir lättare om man ska köra ut på högre hastighetsvägar, på min gamle civic var det en mardröm att köra om på 70-90 vägar, blir inga problem nu längre med fk2an

Redigerat av Andreas3200, 17 februari 2020 - 12:24.


#9

Postad 17 februari 2020 - 12:24

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

, jaså då förstår jag, hade inte tänkt pressa min på det viset, utan planen är att kunna ha den i många år framöver, kommer kanske ta den till bana och prova men det blir inget regelbundet, vara ganska trött på min 1,4 civic på 90 hk, väldigt tråkig bil, händer inget när man gasar, på fk2 har man äntligen lite körglädje, väldigt rolig bil att köra med, och det blir lättare om man ska köra ut på högre hastighetsvägar

Japp, det är ju en riktigt kul bil.

Kompisen kör med sin året runt oavsett väder o är jävligt nöjd.



#10

Postad 17 februari 2020 - 14:02

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
Som sagt, ingen banbil.

Denna tråd hör bättre hemma på Garaget...

#11

Postad 17 februari 2020 - 14:11

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 2

Finns hur många bilar som helst som har ett sport/Race läge så inget speciellt med det.

Handlar nog mera om att du bara kört tråkiga bilar innan. Brukar ha lekstuga med min alfa på banan mot r fk2.

Men för pengarna är det en rolig gatbil.

Sen håller jag med Takeo och förstår inte vad tråden ska tillföra. 


Redigerat av M johansson, 17 februari 2020 - 14:13.


#12

Postad 17 februari 2020 - 15:05

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Japp, det är ju en riktigt kul bil.
Kompisen kör med sin året runt oavsett väder o är jävligt nöjd.

tänkte själv gör samma sak, köpte han den ny eller, köpte själv min på koche bil i Linköping beg 5000 mil för 236,500, i Skåne där jag bor verkar det inte finnas mycket speciellt bra bilar jämfört med uppåtlandet, jag är toknöjd med bilen men har inte lärt mig den fullt än

Redigerat av Andreas3200, 17 februari 2020 - 15:40.


#13

Postad 17 februari 2020 - 16:15

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

tänkte själv gör samma sak, köpte han den ny eller, köpte själv min på koche bil i Linköping beg 5000 mil för 236,500, i Skåne där jag bor verkar det inte finnas mycket speciellt bra bilar jämfört med uppåtlandet, jag är toknöjd med bilen men har inte lärt mig den fullt än

Japp, köpte den ny.



#14

Postad 17 februari 2020 - 17:55

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Finns hur många bilar som helst som har ett sport/Race läge så inget speciellt med det.
Handlar nog mera om att du bara kört tråkiga bilar innan. Brukar ha lekstuga med min alfa på banan mot r fk2.
Men för pengarna är det en rolig gatbil.
Sen håller jag med Takeo och förstår inte vad tråden ska tillföra.

. Den enda alfan jag skulle ta över en fk2 hade varit gulia med den sexan på 500 hk, men då snackar vi helt andra pengar

#15

Postad 17 februari 2020 - 18:23

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 1

. Den enda alfan jag skulle ta över en fk2 hade varit gulia med den sexan på 500 hk, men då snackar vi helt andra pengar

intresseklubben noterar...



#16

Postad 17 februari 2020 - 19:45

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

. Den enda alfan jag skulle ta över en fk2 hade varit gulia med den sexan på 500 hk, men då snackar vi helt andra pengar

Har du någonsin kört bana?
Har du någonsin kört Alfa? F.ö. heter modellen Giulia...
Har du någon som helst koll på bilar?

#17

Postad 17 februari 2020 - 19:53

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0

Har du någonsin kört bana?
Har du någonsin kört Alfa? F.ö. heter modellen Giulia...
Har du någon som helst koll på bilar?

Verkar inte som du har det giulia quadrifoglio, 4c och 8c gillar jag mer men dom är mycket dyrare än min fk2a, och vad du kör du själv med om jag får fråga, för tycker bara kommer med negativa kommentarer, inget vettigt över huvudtaget, nu är det så att jag valt bil för min budget, och där passar just fk2 bäst in, och kan man bara ha en bil så får det bli av den typen, annars hade man kanske köpt Chevrolet camaro, corvette C5/c6 eller Ford Mustang, konkurenter som golf gti hade funkat med men den ser för tråkig ut tycker jag och har inte samma egenskaper, har kört superbilar på live it så nog har jag testat iallafall

Redigerat av Andreas3200, 17 februari 2020 - 20:18.


#18

Postad 17 februari 2020 - 21:14

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

. Den enda alfan jag skulle ta över en fk2 hade varit gulia med den sexan på 500 hk, men då snackar vi helt andra pengar

Är den jag kör  :)  :P



#19

Postad 18 februari 2020 - 05:52

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Jo då, jag har testkört lite bana och konstaterat vikten av ordentliga bromsar samt skillnaden Mellan ny och gammal bromsvätska :D
Har även kört någon vända Superstage på Emmaboda.
Rakt fram har det också blivit en del med några av bilarna.
Två reportage i Bilsport har det också lyckats bli.

Förstår fortfarande inte syftet med tråden. Kanske skulle skapa en ny för varje bil man lekt runt med :)

Men så finns det ju redan ett par biltrådar...

Redigerat av Unregistereda299ec85, 18 februari 2020 - 06:04.


#20

Postad 18 februari 2020 - 18:11

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 1

Finns ju redan en biltråd där du kunde skrivit ditt inlägg!

Vad är dom som gör din bil så speciell att du måste starta en egen tråd för det?

Admin/mod kanske kan flytta eller slå ihop dom?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.