Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iOS 7 - iPhone, iPad & iPod

413 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 02 december 2013 - 13:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Var fick du det ifrån:
http://support.apple...wnloads/#safari


Safari 5 är tokigt gammal. Det är sista versionen för windows. På Mac OS och IOS är det version 7.

#352

Postad 02 december 2013 - 13:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Safari 5 är tokigt gammal. Det är sista versionen för windows. På Mac OS och IOS är det version 7.

Det stämmer, men den finns, vilket ovanstående uttalare påstod att den inte gjorde. Android finns den förstås inte för. Åtminstone inte gjord av Apple.

#353

Postad 02 december 2013 - 14:02

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Var fick du det ifrån:
http://support.apple...wnloads/#safari

finns inte = ingen vill använda det

#354

Postad 02 december 2013 - 14:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ok jag var otydlig då. Jag syftade på Safari 7.
Chrome är bättre för mina behov då den funkar överallt.

#355

Postad 02 december 2013 - 14:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ok jag var otydlig då. Jag syftade på Safari 7.
Chrome är bättre för mina behov då den funkar överallt.

På iMacen har jag både Chrome, Firefox och Safari och växlar lite mellan vad som funkar bäst för olika sajter.
På mobilen blir det Safari bara för att den är default och ändå envisas att öppna alla länkar med den. Jag surfar inte med mobilen på samma sätt som på dator. Mobilt handlar det oftast om att klicka på länkar som öppnar default-läsaren.

#356

Postad 03 december 2013 - 10:34

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Det stämmer, men den finns, vilket ovanstående uttalare påstod att den inte gjorde. Android finns den förstås inte för. Åtminstone inte gjord av Apple.


Rätt svar är väl "finns, men inte så länge till":

http://9to5mac.com/2...-bookmark-sync/

#357

Postad 05 december 2013 - 08:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Uppdaterat min 4S till 7.0.4, äntligen. Har väntat då det fanns för lite minne för att tanka hem den. Tills det slog mig att körde jag via itunes på datorn så lades hämtningen på datorn istället. Sedan var det bara att uppdatera utan att behöva radera en massa foton. Givetvis tankade jag även över dessa så att de inte bara finns som en backup på iCloud. Där kan man tyvärr bara se de 1000 senaste bilderna via "Min bildström" har jag fått erfara.

Gällande wifi på 4S: Detta är ett hårdvarufel! Jag hade problem med iOS 6 och nu även med iOS 7. Efter uppdateringen lägger wifi av helt. Orsaken till detta är att telefonen blir varm och självklart blir den det vid en uppdatering. Testade då att lägga den i frysen någon minut och då kom det igång. Sedan fortsatte jag uppdateringen av alla appar och då blev den varm igen varvid wifi återigen dör och inte går att aktivera. På morgonen funkar det igen då den lagat oanvänd och svalnat över natten. En återställning av nätverksinställningarna hjälper inte ett dugg och medför bara extra jobb. Det enda som snabbt hjälper är kyla. En enkel åtgärd var annars också att ta av det plastcase som jag alltid haft på den för att öka avkylningsförmågan!

Nu nästa problem: den är seg efter uppdateringen så något ligger och tar resurser...

#358

Postad 05 december 2013 - 10:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ja det stämmer. Det är värmeproblem på 4S

#359

Postad 05 december 2013 - 11:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ja det stämmer. Det är värmeproblem på 4S

Nästa märklighet är att efter omstart och avstängning av wifi så segar den inte längre.
Får väl nöja mig med att ha på wifi hemma, bara där jag använder det.

#360

Postad 05 december 2013 - 15:26

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Nu nästa problem: den är seg efter uppdateringen så något ligger och tar resurser...

Körde in 7.0.4 på min 4:a nyligen. Har väntat med ios 7 eftersom det varit så mycket rapporter om att det segar ner äldre telefoner.

Jag har gjort följande för att få den lite rappare och nu upplever jag inte att det är någon direkt skillnad mot hur det var innan:

- Aktivera Reduce Motion (minska rörelse)
- Aktivera Enhance contrast (öka kontrast)
- Stäng av Background App Refresh (bakgrundsuppdatering) för alla appar där det inte behövs
- Stäng av Automatic App Updates (automatiska hämtningar)
- Stäng av iCoud för alla appar där man inte behöver det. Stäng av iCloud automatisk backup om man inte behöver det.
- Stäng av alla typer av notifications för alla appar där det inte behövs.

#361

Postad 09 december 2013 - 10:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Körde in 7.0.4 på min 4:a nyligen. Har väntat med ios 7 eftersom det varit så mycket rapporter om att det segar ner äldre telefoner.

Jag har gjort följande för att få den lite rappare och nu upplever jag inte att det är någon direkt skillnad mot hur det var innan:

- Aktivera Reduce Motion (minska rörelse)
- Aktivera Enhance contrast (öka kontrast)

Var hittar jag detta? Har letat överallt i inställningar.

Edit: Hittade det till slut under Allmännt - Hjälpmedel

Redigerat av agpath, 09 december 2013 - 11:30.


#362

Postad 09 december 2013 - 17:09

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Körde in 7.0.4 på min 4:a nyligen. Har väntat med ios 7 eftersom det varit så mycket rapporter om att det segar ner äldre telefoner.

Jag har gjort följande för att få den lite rappare och nu upplever jag inte att det är någon direkt skillnad mot hur det var innan:

- Aktivera Reduce Motion (minska rörelse)
- Aktivera Enhance contrast (öka kontrast)
- Stäng av Background App Refresh (bakgrundsuppdatering) för alla appar där det inte behövs
- Stäng av Automatic App Updates (automatiska hämtningar)
- Stäng av iCoud för alla appar där man inte behöver det. Stäng av iCloud automatisk backup om man inte behöver det.
- Stäng av alla typer av notifications för alla appar där det inte behövs.



Hur kan t.ex. ökad kontrast bidra till bättre prestanda? Annat än hos användaren då :)

#363

Postad 10 december 2013 - 15:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hur kan t.ex. ökad kontrast bidra till bättre prestanda? Annat än hos användaren då :)

Det är lite konstigt skrivet. Det som händer att man ställer om de transparenta fönstrena till att ha grå bakgrund. Det blir ju då högre kontrast mot en grå bakgrund istället för en genomskinlig. Prestandan sparas genom att den luddiga bakgrunden inte behöver animeras.

#364

Postad 11 december 2013 - 13:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
För min stackars 4s har inga prestandaförbättrande tips hjälp. Wifi funkar inte alls så det är avstängt (oftast grått). Inställningsfönstret och meddelande-appen fryser med en vit skärm när jag ska starta dem. Måste starta om telefonen för att det ska funka. Är väl bara systemåterställning som återstår...

Redigerat av agpath, 11 december 2013 - 13:44.


#365

Postad 12 december 2013 - 11:16

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

För min stackars 4s har inga prestandaförbättrande tips hjälp. Wifi funkar inte alls så det är avstängt (oftast grått). Inställningsfönstret och meddelande-appen fryser med en vit skärm när jag ska starta dem. Måste starta om telefonen för att det ska funka. Är väl bara systemåterställning som återstår...


På min mammas iphone 4 funkar det rätt bra så en backup + återställning låter som en rätt bra sak.

#366

Postad 18 december 2013 - 10:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

På min mammas iphone 4 funkar det rätt bra så en backup + återställning låter som en rätt bra sak.

Jag skippade återställning men fick av en slump ordning på både wifi och segheten! Lösningen: att slå på "Hitta automatiskt nya wifi-nät", efter att ha gjort en nätverksåterställning. Nu funkar wifi och segheten är acceptabel. Hoppas det håller i sig. Har funkat i ett dygn utan omstart nu.

#367

Postad 18 december 2013 - 12:42

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att iOS fortfarande lider av ovanligt mkt buggar och irritationsmoment även efter ett par mindre uppgraderingar sen stora släppet? Allt ifrån webbläsare som kraschar, textmarkeing/editering som ibland bråkar osv. Inte mer än tex i android, men ändå mer än tidigare.

#368

Postad 18 december 2013 - 12:57

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att iOS fortfarande lider av ovanligt mkt buggar och irritationsmoment även efter ett par mindre uppgraderingar sen stora släppet? Allt ifrån webbläsare som kraschar, textmarkeing/editering som ibland bråkar osv. Inte mer än tex i android, men ändå mer än tidigare.

Inte märkt något sedan de kom, mina i produkter har funkat perfekt, har iphone och två ipads.

#369

Postad 18 december 2013 - 13:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Inte märkt något sedan de kom, mina i produkter har funkat perfekt, har iphone och två ipads.

Vår ipad 3 samt iPad Mini, båda wifi har inga problem med 7.0.4. Bara min 4S som strulat.

#370

Postad 18 december 2013 - 16:22

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Vår ipad 3 samt iPad Mini, båda wifi har inga problem med 7.0.4. Bara min 4S som strulat.

Är nog därför 4s strular, hört många med 4an som har problem, jag kör 5an och den funkar kanon.

#371

Postad 18 december 2013 - 18:18

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Nähä, slipp då :)

Bland annat tycker jag flyttning av markören vid textredigering (tex i denna ruta) funkar mkt sämre än tidigare, ibland försvinner markören helt i "förstoringsglaset")

Redigerat av improwise, 18 december 2013 - 18:20.


#372

Postad 20 december 2013 - 11:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

För min stackars 4s har inga prestandaförbättrande tips hjälp. Wifi funkar inte alls så det är avstängt (oftast grått). Inställningsfönstret och meddelande-appen fryser med en vit skärm när jag ska starta dem. Måste starta om telefonen för att det ska funka. Är väl bara systemåterställning som återstår...


4S lider av hårdvaruproblem. Den överhettas så wifiantennen går sönder. Det är ett känt problem. Lämna in den om wifi inte fungerar.

#373

Postad 31 december 2013 - 11:29

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Efter att ha testat olika webbläsare till iOS 7 till så väl iPad Mini samt iPhone 5 så kan jag konstatera att många suger rejält, medan andra suger mindre. Mkt funktioner och finesser men också med många hängningar, frysningar och krascher. Ingen webbläsare känns väl som ett solklart val, men Dolphin browser är väl den som för stunden är favoriten.

#374

Postad 03 januari 2014 - 11:20

Knumskull
  • Knumskull
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är det någon som har erfarenhet av att köpa en ipad utomlands, tex i Uk eller tyskland. Finns det några problem med språk eller andra lokala inställningar? Hur fungerar service och support?

#375

Postad 03 januari 2014 - 11:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1

Är det någon som har erfarenhet av att köpa en ipad utomlands, tex i Uk eller tyskland. Finns det några problem med språk eller andra lokala inställningar? Hur fungerar service och support?


IOS är samma överallt så språk är aldrig problem på IOS enheter. Så länge du köper wifi versionen så kan Apple fixa dem här i Sverige.

#376

Postad 03 januari 2014 - 14:21

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Intressant, Chrome fungerar alltså bra på Apples produkter? Lustigt då det fungerar uselt på min Razr, har precis gått tillbaka till stockbrowsern. Sitter Googles utvecklare med iPhones? :)

Annars kom jag hit för att se om fler har problem med Safari på sina Ipads efter uppdatering, och så verkar det ju vara. Kanske dags att ge Chrome chansen där istället alltså...

#377

Postad 04 januari 2014 - 00:54

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Intressant, Chrome fungerar alltså bra på Apples produkter? Lustigt då det fungerar uselt på min Razr, har precis gått tillbaka till stockbrowsern. Sitter Googles utvecklare med iPhones? :) Annars kom jag hit för att se om fler har problem med Safari på sina Ipads efter uppdatering, och så verkar det ju vara. Kanske dags att ge Chrome chansen där istället alltså...


Som du kanske noterat om du läst mina senaste inlägg så ja, Safari (och en del annat också) tycker jag funkar klart sämre i iOS7, buggigare.

#378

Postad 04 januari 2014 - 16:53

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Safari är katastrofalt buggig i iOS 7, har väl 50-talet krascher per dag och vissa sidor går inte att titta på utan krasch.
Om man tömmer alla cachar och liknande samt startar om enheten funkar det bättre ett tag men problemen återkommer.

Chrome kraschar tyvärr också, kanske inte lika ofta dock.

Ska tillägga att detta gäller med 64-bitars processorn, jag misstänker att problemet ligger där.

Redigerat av junkan, 04 januari 2014 - 16:55.


#379

Postad 04 januari 2014 - 17:01

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Safari är katastrofalt buggig i iOS 7, har väl 50-talet krascher per dag och vissa sidor går inte att titta på utan krasch.


Hehe, lite överdrivet eller?

För mig fungerar Safari också sämre med iOS7, kraschar ganska ofta. Om jag ska säga på ett ungefär så får jag dra till med ca en krasch om dagen, om jag använder iphonen mycket. Vilket är på tok för mkt.

/Fredrik

#380

Postad 04 januari 2014 - 18:13

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
I mitt fall är det en iPad som kanske används 4h per dag så jämförelsen är inte riktigt rätt, 50 är lätt överdrivet men 20 är det garanterat.

#381

Postad 05 januari 2014 - 13:00

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Märkligt, jag har iPad 4, iPhone 5 och iPad mini och jag har inga problem överhuvudtaget.
Använder iPaden minst 6 timmar per dag utan någon som helst krasch och min iphone använder jag på jobbet massor utan några problem, har aldrig varit med om att safari jäklas.

Redigerat av Unregistered94c28536, 05 januari 2014 - 13:02.


#382

Postad 05 januari 2014 - 13:40

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Ingen av de du nämner har 64-bitars processor.

Den jag har är en iPad Air.

Redigerat av junkan, 05 januari 2014 - 13:40.


#383

Postad 05 januari 2014 - 16:39

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Ingen av de du nämner har 64-bitars processor.

Den jag har är en iPad Air.

Jo min ipad mini är den nyaste med 64 bitars cpu.

#384

Postad 05 januari 2014 - 17:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Beror kanske på vad man surfar på för sidor också.

#385

Postad 05 januari 2014 - 21:19

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Di.se är en sida som ofta ställer till det.
Krascherna sker oftare på sidor som innehåller flash och de flesta krascher kommer när man zoomar in text.

#386

Postad 06 januari 2014 - 01:17

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Jo min ipad mini är den nyaste med 64 bitars cpu.


Har ingen 64 bitars processor på mina iOS enheter (ännu) men upplever i stort sett samma problem. Dolphin som jag tidigare hyllade verkar rätt stabil men har lite andra irriterande buggar främst i användargränssnittet. chrome verkar rätt stabil men också rejält långsam jämfört med andra alternativa webbläsare.

#387

Postad 06 januari 2014 - 10:54

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Jag har en ipad 3 och uppgaderade till ios 7. men det måste varit mitt störta misstag i livet. nu ligger ipaden mest och samlar damm eftersom ios7 måste var det buggigaste ios som apple har gjort och det är segt som f****n.

jag känner massor av folk som har upggraderat till ios 7 och dom är också väldigt missnöjda.

finns det inget set att återställa till ios 6 igen ipaden var mycket snabbare då än vad den är nu.
måste jag jailbreaka den för att få ios 6 så visst. det är ju bättre än att ha den som den är nu. "och samla damm typ"

#388

Postad 06 januari 2014 - 11:08

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Håller med, känner ingen i min bekantskapskrets som gillar iOS 7, de hade gärna backat.

#389

Postad 06 januari 2014 - 11:14

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Antingen återställer du iPaden i iTunes eller så väntar du på iOS 7.1 som ska vara mycket snabbare än iOS 7.0.4. iOS 7.1 släpps senast i mars.

Jag hade en iPad 3 med iOS 7.0.4 och den var inte seg. Den återställde jag som ny utan att läsa in säkerhetskopian.

#390

Postad 06 januari 2014 - 16:19

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
okej, jag ska testa återställa den som en ny padda. men då får man ladda hem alla appar på nytt :(
men men det kanske det kan vara värt om man kan använda den efter det.

#391

Postad 06 januari 2014 - 17:10

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Japp, det kan det vara värt!

Testa att återställ den helt via iTunes och återställ sen säkerhetskopian från iCloud/iTunes så slipper du lägga in alla appar på nytt.

#392

Postad 10 mars 2014 - 19:14

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
iOS 7.1 har nu släppts!

Carplay:
  • Upplev iOS specialdesignat för att användas i bilen.
  • Anslut iPhone till ett Carplay-aktiverat fordon.
  • Innehåller stöd för Telefon, Musik, Kartor, Meddelanden och ljudappar från tredje part.
  • Du styr allting med hjälp av Siri och bilens tryckskärm och knappar.
Siri:
  • Du kan nu manuellt styra när Siri lyssnar genom att hålla hemknappen nedtryckt när du talar och släppa den när du är färdig, som ett alternativ till att låta Siri automatiskt märka när du slutar tala.
  • Har nu nya, mer naturliga manliga och kvinnliga röster för japanska, mandarin, samt brittisk och australisk engelska.
iTunes-radio:
  • Innehåller ett sökfält ovanför Stationer i blickfånget där du kan skapa stationer baserat på din favoritartist eller favoritlåt.
  • Köp album med ett knapptryck från Spelas nu.
  • Prenumerera på iTunes-matchning på din iPhone, iPad eller iPod touch och lyssna på iTunes-radio reklamfritt.
Kalender:
  • Innehåller alternativet att visa aktiviteter i månadsvyn.
  • Landsspecifika helgdagar har lagts till automatiskt för många länder.
Hjälpmedel:
  • Alternativet för fet text inkluderar nu tangentbordet, kalkylatorn och många symbolglyfer.
  • Alternativet Minska rörelse omfattar nu även Väder, Meddelanden och gränssnittsanimeringar för multitasking.
  • Innehåller nya alternativ för knappformer, mörkare appfärger och minskad vitpunkt.
Övrigt:
  • Innehåller en ny kamerainställning som automatiskt aktiverar HDR på iPhone 5S.
  • Innehåller stöd för iCloud-nyckelring i ytterligare länder.
  • Uppringningsnotiser från Facetime tas bort automatiskt om du svarar på en annan enhet.
  • Fixar en bugg som ibland kunde göra att hemskärmen kraschade.
  • Förbättrar fingeravtrycksigenkänning med touch id.
  • Förbättrar prestanda på iPhone 4.
  • Fixar visningen av Mails bricka för olästa brev för mängder över 10 000.
  • Innehåller ytterligare finjusteringar av gränssnittet.
  • Diverse säkerhetsfixar

Redigerat av moeboid, 10 mars 2014 - 19:16.


#393

Postad 10 mars 2014 - 22:04

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en fundering gällande iOS7/iCloud.

Jag har en 4S, men jag har inte lyckats säkerhetskopiera mitt iCloud på bra länge eftersom jag har slut minne... Jag har läst runt lite, men jag har inte lyckats hitta ett rakt svar på min fundering.

- Kan man komma åt gamla bilder som finns i iCloud? Alltså som det fann i iOS6 när man fick upp en egen "mapp" på telefonen med alla bilder som fanns lagrade i iCloud, och där kunde man ju radera dem därifrån. Men jag har inte lyckats hitta något sådant i iOS7? Jag har även en iMac, och det ( i mina ögon) något tungjobbade programmet iPhoto, där jag inte riktigt heller begriper vad som är vad? Jag har förstått att "bildström" är dit man kan lägga bilder som försvinner efter 30 dagar osv., men det är ju inte det jag är ute efter riktigt. Men det finns ju då ett ställe i iPhoto som heter "Bibliotek", och under där finns något som heter "Bilder", där det verkar finnas massa gamla bilder som tagits bort från telefonen. Så om jag raderar bilderna från den platsen, försvinner de från iCloud också per automatik?

Eller måste jag helt enkelt bocka ur i telefonen att jag inte vill synka mina bilder med iCloud, och kommer det innebära att alla bilder som finns där (alltså eventuella bilder som jag raderat från telefonen) också raderas från iCloud? Inte för att jag har några livsviktiga foton, men det hade ju ändå vart kul att veta om det ens går...

Så kort och gott lyder min fråga: Kan man komma åt och se vilka bilder som finns lagrat i iCloud, och går de radera individuellt?

Apple må oftast göra saker enkelt, men en del saker lyckas de verkligen göra onödigt svåra, iaf enligt min åsikt. Eller kanske det är jag som är trög?

Redigerat av SamuelA, 10 mars 2014 - 22:04.


#394

Postad 10 mars 2014 - 22:16

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
Jailbreak möjligheten är borta i och med 7.1. Blir att stanna på 7.06 i en halv evighet nu :/


#395

Postad 10 mars 2014 - 22:25

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Ja, det var ju ganska väntat att dom skulle täppa till JB i 7.1, kan inte säga att jag direkt saknar nåt i nya versionen heller så kommer också att stanna på 7.0.6 så länge det går.

#396

Postad 11 mars 2014 - 08:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har en fundering gällande iOS7/iCloud.

Jag har en 4S, men jag har inte lyckats säkerhetskopiera mitt iCloud på bra länge eftersom jag har slut minne... Jag har läst runt lite, men jag har inte lyckats hitta ett rakt svar på min fundering.

- Kan man komma åt gamla bilder som finns i iCloud? Alltså som det fann i iOS6 när man fick upp en egen "mapp" på telefonen med alla bilder som fanns lagrade i iCloud, och där kunde man ju radera dem därifrån. Men jag har inte lyckats hitta något sådant i iOS7? Jag har även en iMac, och det ( i mina ögon) något tungjobbade programmet iPhoto, där jag inte riktigt heller begriper vad som är vad? Jag har förstått att "bildström" är dit man kan lägga bilder som försvinner efter 30 dagar osv., men det är ju inte det jag är ute efter riktigt. Men det finns ju då ett ställe i iPhoto som heter "Bibliotek", och under där finns något som heter "Bilder", där det verkar finnas massa gamla bilder som tagits bort från telefonen. Så om jag raderar bilderna från den platsen, försvinner de från iCloud också per automatik?

Eller måste jag helt enkelt bocka ur i telefonen att jag inte vill synka mina bilder med iCloud, och kommer det innebära att alla bilder som finns där (alltså eventuella bilder som jag raderat från telefonen) också raderas från iCloud? Inte för att jag har några livsviktiga foton, men det hade ju ändå vart kul att veta om det ens går...

Så kort och gott lyder min fråga: Kan man komma åt och se vilka bilder som finns lagrat i iCloud, och går de radera individuellt?

Apple må oftast göra saker enkelt, men en del saker lyckas de verkligen göra onödigt svåra, iaf enligt min åsikt. Eller kanske det är jag som är trög?

Bildströmmen är det enda du kan se och ändra i. Dock finns ingen begränsning på 30 dagar utan det är max 1000 bilder som gäller. Därefter raderas de äldsta när nya bilder tillkommer.
Icloud-backup är en ren backup som kan läsas tillbaka vid behov. Vill man ha mer kontroll är det bättre att göra backup via iTunes på datorn.

#397

Postad 11 mars 2014 - 18:15

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Förstår inte varför det är så mycket klagomål på designen. Det verkar vara det som är det viktiga? När en uppdatering kommer så är det ändringar från grönt till ljusgrönt och liknande oväsentligheter.
Efterlyser fortfarande förbättringar i "stör ej" mm. Varför kommer inte meddelanden från godkända uppringare igenom t.ex?
Varför kan man söka på allt utom datum? Varför ingen samtalshistorik på kontakter? Varför kan man inte hantera grupper direkt i kontakter?


#398

Postad 17 mars 2014 - 20:00

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
Sen jag uppdaterade till 7.1 så har mitt batteri börjat spöka. Telefonen dör när den kommer under 20%. Den dog nyss trotts att jag hade 19% kvar. Laddade och den startade upp och då hade den 20% direkt!?! Någon som vet om detta är en bugg?

#399

Postad 17 mars 2014 - 20:08

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Sen jag uppdaterade till 7.1 så har mitt batteri börjat spöka. Telefonen dör när den kommer under 20%. Den dog nyss trotts att jag hade 19% kvar. Laddade och den startade upp och då hade den 20% direkt!?! Någon som vet om detta är en bugg?


Nej det är inge bugg utan uppdateringen kan ha blivit korrupt.
Följ råden här.
http://www.99mac.se/...iphone-och-ipad

#400

Postad 18 mars 2014 - 13:04

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt om detta blir rätt tråd för min fråga, men, men...

Min iPad2 (iOS 7.0.6 JB) börjar tappa batterikraft rätt rejält snabbt nu efter laddning (en dags normalt användande ungefär). Huruvida detta har med iOS att göra, eller om batterierna börjar bli slitna (vilket jag tror; har haft den sedan det inte fanns någon nyare och ettan fortfarande såldes).

Har hört att man inte byter batterier utan byter enheten. Och detta till nästan samma kostnad som en ny (generation 4) kostar! Således byter jag nog inte ut min utan skaffar en ny

Och då kommer frågan: varför ska jag välja en iPad4 eller en iPad Air? För visst lär det väl ännu gå att få tag på paddor med iOS 7(.0.6)? Jag vill ha min JBad...

//Stefan



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.