Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zappiti 4K HDR (Mini, One & Duo)

604 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Zappiti One 4k HDR (Mediaspelare) 1 7 (1) Inga priser

#51

Postad 06 februari 2017 - 08:27

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Det jag har hunnit störa mig på är att vissa filmer tenderar att hacka till en kort stund efter ca 20-30 minuter.


Ok, det var ju tråkigt. Nån speciell typ av filformat på dom som hackar?
Det är inget som jag har märkt i alla fall under tiden jag haft min One. Kan ju vara så illa att det är nåt fel på spelaren men skulle nog i första hand kontakta supporten och fråga.

Redigerat av Mentos, 06 februari 2017 - 18:50.


#52

Postad 06 februari 2017 - 08:46

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 1

Jag har haft min Duo 4K HDR i en vecka nu. Jag orkade ju inte vänta på att One-modellen skulle komma i lager och inte tillräckligt kompetent för att söka om det gick och köpa från någon annan. 

 

Jag har ett gäng externa diskar med säkerhetskopior, så jag har inte lagt någon energi att scrappa filmerna i media centret utan förlitar mig på Explorer. Fast här har jag lite funderingar. När jag startar en fil för uppspelning så kommer det upp en ruta som meddelar att spelaren skapar en spellista, men jag kan verkligen förstå hur denna lista skapas. Rationellt skulle man ju kunna tro att det är filen efter i listan som följer, men icke då. Det kan vara en fil från början av filerna i samma mapp, men det kan lika gärna vara en fil från en helt annan mapp som spelas upp. Helt vansinnigt. Sen har jag inte listat ut hur jag får fram spellistan medans en fil spelas upp(någon som vet?), så att jag kan välja en annan fil. Det kan vara smidigt om man har en massa musikvideos eller tv-avsnitt.

 

Sen finns det ingen stopp-knapp på fjärrkontrollen. Visst man kan trycka ok och sedan välja stopp eller trycka på "back-knappen" 2 gånger. Märkligt.

En annan sak som jag inte riktigt kommer överens med än är info-rutan där det finns väldigt mycket information, man kan bläddra ner och få redo på massor. Här skulle jag vilja ha en så enkel sak som tidsangivelse, hur lång tid har gått - hur lång tid är kvar. Visst, det går att trycka ok-knappen på fjärren för den informationen.

Avslutningsvis så tycker jag spelaren är lite seg i hanteringen, starta och stoppa filer tar lite tid, starta/avsluta Explorer tar lite tid. Androidapparna är helt meningslösa då det är appar anpassade för touchskärm, kanske funkar bättre med tangentbord med pekplatta, men med fjärrkontrollen är det inte ens värt att öppna dom.

 

Jag är verkligen inte övertygad,  men jag förstår att media centret är spelarens verkliga fördel. Men för min användning, med externa diskar för filmer och serieavsnitt lösa i en mapp innan jag sorterar dom så är jag inte helt nöjd. Jag ska fundera på om jag ska sätta in ett par stora diskar i spelaren för filmer så jag kan använda media centret eller om jag helt enkelt ska skicka tillbaka den - har ju 60 dagars returrätt enligt hemsidan.

 

Jag måste rätta mig ang. hantering av externa diskar som du frågade mig om tidigare i tråden. Jag blev lite nyfiken på hur det fungerar så jag kollade deras hemsida och hittade att det funkar absolut att låta media centret hantera även externa diskar kopplade till spelaren. Hade fått för mig att det endast gällde interna eller nätverksdiskar men så länge man skapar en mapp med antingen "movies" eller "tv shows" på en disk så kan man som jag förstår det i princip ha hur många diskar som helst kopplade till spelaren och media centret hanterar då alla dessa diskar gemensamt.

Vill man använda flera diskar är det helt enkelt bara att lägga till dessa i inställningar,

 

Bifogad fil  movies_folder.JPG   46,01K   1 Antal nerladdningar

 

Jag testade för skojs skull att lägga över några filmer på en USB sticka som jag sen kopplade in i spelaren och mycket riktigt scrappade media centret filmerna som nu är synliga där.

Det här var ju en nyhet även för mig och en välkommen sådan eftersom man nu kan bygga på utrymmet ifall interna skulle ta slut.

 

Det går även bra att komma åt externa disken via lokala nätverket på PC ifall man vill flytta över nya filer dit. Enklast är då att öppna ett explorer fönster i windows och skriva in ip adressen som spelaren är tilldelad i adressfältet.

 

Bifogad fil  zappiti_transfer.JPG   87,92K   0 Antal nerladdningar



#53

Postad 06 februari 2017 - 09:02

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ang. avsaknad av stopp-knapp på fjärren kan jag förstå om man tycker är lite konstigt men jag tror man vänjer sig vid back knappen efter ett tag, åtminstone har jag gjort det.

Har man en multifjärr, typ Logitech Harmony går det säkert att lösa genom att koppla stopp kommandot till just den knappen på fjärren men inget jag testat själv än så länge.



#54

Postad 06 februari 2017 - 17:32

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Har man en multifjärr, typ Logitech Harmony går det säkert att lösa genom att koppla stopp kommandot till just den knappen på fjärren men inget jag testat själv än så länge.

 

Testade att skapa en "stopp" knapp på min Harmony Ultimate fjärr och det funkade bra. Som standard ligger back/return kommandot även på stop knappen på Logitech fjärren men detta går ju enkelt att ändra i MyHarmony programvaran.

Det jag gjorde var att jag skapade ett sekvens kommando för just stop knappen och la till 2st return kommandon med en 1 sekunders fördröjning mellan dom vilket gör att när jag tittar på film t.ex och trycker på stopp knappen så behöver jag inte längre trycka två gånger utan endast ett tryck räcker.

 

Bifogad fil  stopp_knapp.JPG   88,25K   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  stopp_knapp2.JPG   50,27K   0 Antal nerladdningar



#55

Postad 06 februari 2017 - 17:43

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ny uppdatering för media centret idag som jag precis installerat, verkar ha löst buggen som gjorde att någon bokstav kunde falla bort på vissa undertexter men vad jag kan se så verkar det nu fungera felfritt igen.



#56

Postad 06 februari 2017 - 22:13

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Var hittar du info om senaste uppdateringen?

Tittade på Westworld efter jag uppdaterat men text med bortfallna bokstäver kvarstår.

#57

Postad 06 februari 2017 - 23:10

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ok, då ropade jag för tidigt. Hann bara kolla en film som jag vet sen tidigare hade bortfall av bokstav och den såg bra ut efter uppdateringen men får testa fler.



#58

Postad 06 februari 2017 - 23:44

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Ok, det var ju tråkigt. Nån speciell typ av filformat på dom som hackar?
Det är inget som jag har märkt i alla fall under tiden jag haft min One. Kan ju vara så illa att det är nåt fel på spelaren men skulle nog i första hand kontakta supporten och fråga.

Nej, visade sig inte vara alla. Fungerade bättre idag. Verkar vara problem med främst serier och inte filmer.

#59

Postad 07 februari 2017 - 06:14

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Vilken kodning har texten som inte funkar ordentligt? UTF-8, 1252 eller nåt annat?



#60

Postad 07 februari 2017 - 19:25

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Vilken kodning har texten som inte funkar ordentligt? UTF-8, 1252 eller nåt annat?

 

Kollade i windows och den jag hade problem med tidigare är sparad i ANSI kodning. I spelaren har jag valt UTF-8.

Kan det vara så att .srt filen måste vara sparad i UTF-8?



#61

Postad 07 februari 2017 - 20:45

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Kollade i windows och den jag hade problem med tidigare är sparad i ANSI kodning. I spelaren har jag valt UTF-8.

Kan det vara så att .srt filen måste vara sparad i UTF-8?

Testa att konvertera den till UTF-8 och se om den funkar då.



#62

Postad 08 februari 2017 - 21:45

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
WTF, fjärren fungerar bara att slå på och av med. Reagerar inte på några som helst andra knapptryck :(

#63

Postad 08 februari 2017 - 21:49

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

WTF, fjärren fungerar bara att slå på och av med. Reagerar inte på några som helst andra knapptryck :(


Råkat slå på "mouse" knappen kanske?

#64

Postad 08 februari 2017 - 21:52

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Nä, inte så enkelt :(
Har provat göra den strömlös och även bytt batterier i fjärren. Den svarar ditekt om man trycker power eller on och off, samt lampknappen för leden på spelaren.

Inget annat fungerar...

#65

Postad 08 februari 2017 - 22:44

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Kan läsa in Zappiti-fjärren att exempelvis slå på/av receivern samt ex höja/sänka ljudet på receiver. Verkar således som hela OS'et hängt sig och det inte är fel på fjärren :(

#66

Postad 08 februari 2017 - 22:50

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Ok, jag kom ihåg att på min förra spelare så hängde sig OS:et också vid ett tillfälle strax efter jag hade uppdaterat till ny FW. Det löste sig genom en ominstallation av FW så kanske nåt du kan prova också?

Har du senaste 3.0.4 installerad nu?



#67

Postad 08 februari 2017 - 22:57

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Vet ej vilken version, men tror det är senaste. Har för mig det var någon beta.

#68

Postad 08 februari 2017 - 23:03

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Ok, kika här under punkt 2, dvs restore firmware procedure via USB och följ anvisningarna. Lägg märke till att det är olika FW filer för din Mini och One/Duo modellerna.

http://zappiti.com/z...res.html#z4khdr

#69

Postad 08 februari 2017 - 23:05

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Har precis börjat ladda ner min fw, håller tummarna för att det funkar.



#70

Postad 08 februari 2017 - 23:28

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Nähä, blev ingen skillnad :(
Har skickat ett ärende till Zappiti så får vi se vad som händer och hur snabbt de svarar.

Tack iaf för tips.

#71

Postad 09 februari 2017 - 19:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Testade för skoj skull att ansluta ett Logitech K400r. Döm om min förvåning när det fungerar att navigera Zappitin, det är alltså inget fel på OS'et utan hur den tolkar IR-kommandon.

#72

Postad 09 februari 2017 - 21:41

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Testade för skoj skull att ansluta ett Logitech K400r. Döm om min förvåning när det fungerar att navigera Zappitin, det är alltså inget fel på OS'et utan hur den tolkar IR-kommandon.

 

Hmm, ja det var ju lite märkligt. Fått nåt svar från supporten ännu?



#73

Postad 09 februari 2017 - 21:44

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Var hittar du info om senaste uppdateringen?

Tittade på Westworld efter jag uppdaterat men text med bortfallna bokstäver kvarstår.

 

Testa att ändra så att du blir ombedd att installera beta uppdateringar för media centret och prova sen senaste beta. Jag har har provspelat 3 filmer nu och inga av dom visar bortfall av bokstäver längre.

 

Tryck menu när du är inne i media centret och gå sen till settings --> mejsel/hammaren --> source update och ändra från release till beta.



#74

Postad 09 februari 2017 - 22:06

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Hmm, ja det var ju lite märkligt. Fått nåt svar från supporten ännu?

Tyst som i graven. Har du hagt kontakt med dem? Känns inte som deras formulär fungerar. Dumt de inte har ett forum.

#75

Postad 09 februari 2017 - 22:11

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Hej!

Ok provar imorgon.

Nån mer som tagit bort/avinstallerat en del appar?

Tog bort en del däribland google chrome och då dök det upp ett meddelande när jag loggade in på zappiti media servern att tyvärr så är web browsern inte aktiv:/ förstår inte vad den apoen har med mediacentret att göra?

Sen en grej också med texten i serier den hamnar i osynk efter ett tag i avsnittet nån mer som upplever det?

Kanske också är löst i betan?

//Micke

#76

Postad 09 februari 2017 - 23:34

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Tyst som i graven. Har du hagt kontakt med dem? Känns inte som deras formulär fungerar. Dumt de inte har ett forum.


Ja, har alltid fått svar när jag mailat via formuläret. Kanske inte direkt men inom 2-3 dagar.

#77

Postad 09 februari 2017 - 23:41

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Hej!
Sen en grej också med texten i serier den hamnar i osynk efter ett tag i avsnittet nån mer som upplever det?
//Micke


Nån speciell serie eller är det så på alla? Vilken typ av undertext använder du, extern .srt eller inmuxade texter?
Inget jag har märkt i alla fall.

#78

Postad 09 februari 2017 - 23:41

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ok, hoppas de svarar. Blev rätt drygt med tangentbordet. Beroende på var man befann sig så fungerade Enter ibland och ibland är jag tvungen att använda Fn+Enter... Vissa ställen fungerar dubbelklick med musen och flertalet ställen fungerar det inte.

#79

Postad 09 februari 2017 - 23:52

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
@Takeo

Ja, kan tänka mig det. Det känns spontant som att det är nåt krux med din fjärr och i så fall får dom ju ersätta med en ny.
Men som sagt ge det nån dag till så tror jag dom svarat. Killen från supporten jag pratat med tidigare heter Raphael tror jag och brukar alltid ge bra info.

Sen ang. forum, dom har haft det tidigare men stängde ner det för nåt år sen. Det är synd.
Brukar annars läsa trådarna på AVS och AVForums.

#80

Postad 10 februari 2017 - 16:27

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Nån speciell serie eller är det så på alla? Vilken typ av undertext använder du, extern .srt eller inmuxade texter?
Inget jag har märkt i alla fall.


Westworld Säsong 1

Inmuxade texter

#81

Postad 10 februari 2017 - 17:13

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Gick in och valde Beta också men inget hände:/

Är det inte meningen att den ska hitta en ny mjukvara att installera?

Sen så får jag audiodropouts på två nya ISO filmer....riktigt surt!

Spelaren känns inte riktigt färdig många buggar!

Redigerat av MIIKE888, 10 februari 2017 - 17:31.


#82

Postad 10 februari 2017 - 18:27

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Du kanske fått ett måndagsex, likt jag verkade fått med Shielden?

Helt sjukt vad mycket bättre Zappitin hanterar filmer/serier etc. Oavsett om det är MP4, tunga mkv, BD-ISO eller h.265.
Har haft några filer som hackat till efter ca 20-30min, men det verkar hört ihop med filen.

Fick iaf svar från Zappiti som tror det är fel på fjärren och hänvisade till ÅF. Mailade dem i England sent på em och fick svar inom 30min att de skickar en ny på måndag. Grymt bra hantering.

#83

Postad 10 februari 2017 - 19:28

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Gick in och valde Beta också men inget hände:/

Är det inte meningen att den ska hitta en ny mjukvara att installera?

Sen så får jag audiodropouts på två nya ISO filmer....riktigt surt!

Spelaren känns inte riktigt färdig många buggar!

 

 

Jo, den ska hitta det automatiskt och fråga vid uppstart men du kan kolla i Playstore vilken version du för närvarande har och om det finns tillgängliga uppdateringar.

 

Ang. dina filer så hade jag kontaktat supporten och gett dom information om filerna. Mediainfo är ett bra program.


Du kanske fått ett måndagsex, likt jag verkade fått med Shielden?

Helt sjukt vad mycket bättre Zappitin hanterar filmer/serier etc. Oavsett om det är MP4, tunga mkv, BD-ISO eller h.265.
Har haft några filer som hackat till efter ca 20-30min, men det verkar hört ihop med filen.

Fick iaf svar från Zappiti som tror det är fel på fjärren och hänvisade till ÅF. Mailade dem i England sent på em och fick svar inom 30min att de skickar en ny på måndag. Grymt bra hantering.

 

Skönt att det verkar lösa sig.



#84

Postad 10 februari 2017 - 21:55

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Jo, den ska hitta det automatiskt och fråga vid uppstart men du kan kolla i Playstore vilken version du för närvarande har och om det finns tillgängliga uppdateringar.

 

Ang. dina filer så hade jag kontaktat supporten och gett dom information om filerna. Mediainfo är ett bra program.


 

Skönt att det verkar lösa sig.

 

 

Hej!

 

Såg att jag inte loggat in på google store.

 

Men hur ser jag om det finns tillgängliga uppdateringar?

 

Står inget när jag loggar in på Google store

 

//Micke



#85

Postad 11 februari 2017 - 00:18

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Hej!

 

Såg att jag inte loggat in på google store.

 

Men hur ser jag om det finns tillgängliga uppdateringar?

 

Står inget när jag loggar in på Google store

 

//Micke

 

 

 

Det ser du när du är inloggad på Google Play Store och kollar under "installerade appar".

Där står vilka uppdateringar som finns tillgängliga för dina appar, dock märkte jag precis att man inte längre kan se vilken version av media centret som är installerad från den här vyn, istället får man kolla changelog när man blir frågad att installera senaste ZMC vid uppstarten.

4.13.161 är den senaste beta som jag har installerad för tillfället.

 

Mao ska du inte behöva leta uppdateringar för media centret utan du kommer alltid att få en förfrågan att installera om det finns nåt nytt.

 

Bifogad fil  IMG_0438.jpg   94,81K   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  IMG_0441.JPG   92,35K   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  IMG_0439.JPG   109,77K   0 Antal nerladdningar



#86

Postad 11 februari 2017 - 00:21

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Kikade förresten på ett avsnitt av Westworld, rippad till MKV och med extern .srt. Inga bortfall av bokstäver eller osynk av texten.

 

Vet faktiskt inte vad problemet du beskriver kan bero på @ MIIKE888



#87

Postad 11 februari 2017 - 12:48

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Hej!

Vet inte om det har att göra med att jag inte använder extrern srt undertexter.

Sen så har jag märkt att(ja testat några filer i varje fall) att audiodropouts sker bara vid ISO filer.

Nån lsddat hem ISO varianten utav Trolls och märkt detta?

//Micke

#88

Postad 15 februari 2017 - 00:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Köpte för skoj skull en Harmony Ultimate, fungerar hur bra som helst att navigera med och sjukt smidigt med displayen i kontrollen där man får snabbknappar till ljud/undertext etc.

Det lustiga med min originalfjärr är att den går bra att slå på/av med, samt hoppa fram/bak i en uppspelning... Men inte navigera i övrigt.

Nå ja, jag mailade ju butiken i england i fredags, de skickade nya fjärren igår. Fick sms idag att den levereras imorgon. Det är service det.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 15 februari 2017 - 00:24.


#89

Postad 15 februari 2017 - 23:42

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Det är fan helt sjukt, Zappitin slutade svara på kommandon från multifjärren för ett par minuter sedan. Av/På fungerar dock...

Och nya fjärren beter sig på precis samma sätt som den gamla :(

Testade den ju även i sovrummet på nedervåningen med samma resultat, så det borde inte vara någon störning. Jävligt frustrerande!

#90

Postad 18 februari 2017 - 13:19

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Köpte ett par olika Airmouse vilka alla fungerade NÄSTAN på samma sätt som mitt K400.

 

Jag använder mig faktiskt bara av Explorer hittils (pga hur jag har filmer/serier kategoriserat). Att dubbelklicka med muskontroller fungerar i hem-bilden, men inte när man går in i Explorer.

 

I explorer måste jag med K400 trycka "fn + Enter" för att gå in i mappar samt starta film/serie/musik. Men med de olika airmouse lyckas jag aldrig gå in i mapparna och har således inte kunnat öppna mediafilerna.

 

En sak som är lite störande, det är att när en film/serieavsnitt är slut så blir jag utkastad till Explorers förstasida, alltså inte tillbaka till föregående mapp.



#91

Postad 18 februari 2017 - 13:38

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

@Takeo

 

Detta är bara en gissning men jag tänker att eftersom din multifjärr också slutade att svara på kommandon och du har uteslutit nån typ av störning så kanske det är nåt fel i själva spelaren och hur den tar emot kommandon från fjärren. Jag har aldrig hört talas om detta problem på någon Zappiti spelare tidigare så det känns spontant som att det kanske kan vara nåt fel på spelaren och inte fjärren.

Eftersom du fick en ny fjärr så antar jag att supporten också trodde att det var fel på fjärren och inte spelaren?

 

Men detta ska ju funka så jag skulle nog försökt få spelaren utbytt för att se om det hjälper.

 

Ja, har också märkt detta i Explorer och det är lite störande som du säger. Du kan ju alltid lägga ett önskemål om en ändring på deras uservoice sida.



#92

Postad 18 februari 2017 - 13:44

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Här är problemet med att köpa från utlandet, kostnaderna för returhantering...

 

Hade jag bara fått en airmouse att fungera fullt ut så hade jag kunnat leva med ett dubbelkommando för att öppna mappar/filer. Men ja, det låter som att det är spelaren.

 

Tog ner den till sovrummet igen. Där har jag inget som kan störa och den är kopplad direkt till TV´n. CEC är avstängt, men det är som sagt samma bekymmer även där nere.

 

Trist, för jag gillar den verkligen!



#93

Postad 18 februari 2017 - 21:30

Resal
  • Resal
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Har spelat två Mkv 2160p 4K UltraHD BluRay x265 (HEVC 10bit BT709), spelade upp dem både via nasen och sedan via den interna HDD

men med samma fel.

Den första filmen börjar hacka efter ca 14min med ljud och bild,  hoppar man fram ca 10min (om man väljer att trycka på 1:an på fjärren) då fungerar den klockrent igen.

Den andra filmen hackar redan från start. :angry:

 

Installerade kodi via apparna på den, och då fungerar de två filmerna utan hackningar :blink: men får inte Hd ljud/atmos då, står att det bara är pcm i Marantzen 7011.

 

Dessutom om det ligger intern text i mkv startar alltid engelsk text, måste byta till franskt eller något annat språk sedan kan man inaktivera texten, sedan kan man välja en extern text

 

Har provat de två filmerna med Nvidia Shield, använt plex och kodi/spcm och de fungerar klockrent med dom även HD ljudet.

 

Köpte Zappitin för möjligheten att flytta texten för att den ska komma in på min 2.35.1 duk :D

 

Mycket text vart det, och dessutom skulle väl detta skickas till deras support men min engelska är inte den bästa B)


Redigerat av Resal, 18 februari 2017 - 22:33.


#94

Postad 18 februari 2017 - 21:44

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Att spelaren autostartar eng text är en känd bugg och utvecklarna jobbar på en lösning som jag förstår det.

 

Sen ang. dina HEVC filer så hade jag skickat analys loggar på dom filerna till supporten så att dom kan kika på det. Använder själv Mediainfo för detta syfte som funkar riktigt bra.

Jag hade en HEVC fil som också hackade lite av totalt ca 20 talet jag har testat. Men på dom andra flyter det helt perfekt.


Redigerat av Mentos, 18 februari 2017 - 22:48.


#95

Postad 18 februari 2017 - 22:47

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

För er som använder MKV med inmuxade texter kan man också plocka bort flaggan för standard spår på de filmer som autostartar med engelsk undertext. Jag använder själv MKVToolNix för att ändra detta och markerar då spåret och sen ändra från yes till no under general options.

 

Sen är det bara att omarbeta och spara den nya filen som nu inte kommer att autostarta engelsk text.

 

Bifogad fil  MKVToolNix.PNG   584,43K   0 Antal nerladdningar



#96

Postad 19 februari 2017 - 12:39

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Jaha, då är den på väg till Paris för kontroll och reparation. Ska bli intressant att höra vad de kommer fram till och hur lång tid detta kommer ta.

 

La även in två inlägg på deras uservoice:

https://zappiti.user...-stop-playing-a

https://zappiti.user...yboard-airmouse



#97

Postad 19 februari 2017 - 12:54

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Testade för skoj skull att ansluta ett Logitech K400r. Döm om min förvåning när det fungerar att navigera Zappitin, det är alltså inget fel på OS'et utan hur den tolkar IR-kommandon.

 

 

Jag funderar också på att skaffa ett sånt här tangentbord för att enklare navigera i främst Playstore coh ställen där airmouse krävs.

Nöjd med ditt annars?



#98

Postad 19 februari 2017 - 13:03

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Fungerar klockrent, förutom då i Explorer där jag måste trycka fn+enter.

Hoppades att powerknappen på tangentbordet skulle fungera som på fjärren, men man kan inte sätta på burken från avstängt läge med den. Är burken igång så släcker den utsignalen, men verkar vara igång i övrigt i bakgrunden, nästa knapptryck hoppar den igång direkt till föregående läge.

#99

Postad 19 februari 2017 - 18:55

Resal
  • Resal
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Sen ang. dina HEVC filer så hade jag skickat analys loggar på dom filerna till supporten så att dom kan kika på det. Använder själv Mediainfo för detta syfte som funkar riktigt bra.

Jag hade en HEVC fil som också hackade lite av totalt ca 20 talet jag har testat. Men på dom andra flyter det helt perfekt.

 

Har hämtat Mediainfo och valt filen som hackar men där tog det stopp, förstod inte riktigt vad som ska väljas?

 

Har även tittat en på tredje HEVC fil den hackar också

 

För er som använder MKV med inmuxade texter kan man också plocka bort flaggan för standard spår på de filmer som autostartar med engelsk undertext. Jag använder själv MKVToolNix för att ändra detta och markerar då spåret och sen ändra från yes till no under general options.

 

Sen är det bara att omarbeta och spara den nya filen som nu inte kommer att autostarta engelsk text.

 

Fungerade hur bra som helst tack för tipset  :D


Redigerat av Resal, 19 februari 2017 - 18:56.


#100

Postad 19 februari 2017 - 20:46

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Har hämtat Mediainfo och valt filen som hackar men där tog det stopp, förstod inte riktigt vad som ska väljas?

 

 

Jag tycker själv träd vyn funkar bäst så testa att ändra till den från Visa --> Träd

Sen kan du ju göra antingen en printscreen på informationen om filen eller så kan du också exportera till t.ex ett vanligt textdokument via Fil --> Exportera

 

Där finns förhoppningsvis all information som supporten kan tänkas behöva för att felsöka dina filer.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.